eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘نقد و بررسی فیلم ستیغ اره ای ▪️آمریکا موقع جنگ اصولگرا میشه. یعنی به نظام خانواده پایبند میشه، اصول اخلاقی زنده میشه، وضعیت اجتماعی کاملا مطلوب نشون داده میشه، به دین و مذهب بها داده میشه و... . چراکه باید چیزی رو نشون بده که ارزش دفاع داره و باید براش رفت جبهه جنگ. جبهه ای اونور اقیانوس آرام ▫️فیلم ستیغ اره ای از همون آثاره. روایتی زیبا از زندگی شهرستانی آمریکایی و نبرد آمریکا با ژاپن. البته نکته مهمش اونجاست که جزو محدود آثاریه که به مذهب و دینداری ارزش میده و یک سرباز مذهبی قهرمان داستانه ▪️سرباز مذهبی مثل پیامبری هستش که از سمت خدا انتخاب شده تا این پیام رو مخابره کنه: "خدا در جنگ طرفدار آمریکاست. پس سربازان خدا بپا خیزید و شیاطین را نابود سازید". مطالعه نقد این فیلم از طریق لینک زیر https://inaghd.ir/hacksaw-ridge/ @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘عادت‌واره؛ جنگ شناختی ترکیبی و فضای مجازی ول ✍ سید علیرضا آل‌داود ▪️عادت واره ادراک شخص از جهان اجتماعی اطراف خود و واکنش شخص به آن را سازماندهی می‌کند، رفتارش را می‌سازد، ارزیابی‌اش از جهان پیرامونی را برایش شکل می‌دهد و در نتیجه رفتار وی را می‌سازد. ▪️عادت واره میان انسان‌هایی که پیشینه و زمینهٔ مشابه‌ای (از لحاظ طبقهٔ اجتماعی، دین، ملّیت، قومیت، تحصیلات و حرفه) دارند مشترک است چرا که عادت‌واره از طریق تقلید بدست می‌آید و بازتاب دهندهٔ تجربیات شخصی افراد و واقعیتی که زیسته‌اند و در فرایند اجتماعی شدنشان تأثیر به سزایی داشته و فرصت‌های عینی آن‌ها، می‌باشد؛ بنابراین، عادت‌واره نشان می‌دهد که چه گونه فرهنگ گروهی و سرگذشت شخص، ذهن و جسم را شکل می‌دهد. ▪️عادت واره در واقع با بهره گیری از نفوذ و قراردادهای اجتماعی منتج به درک مردم از موضوعات مختلف در سطح جامعه حقیقی و در ۱۰ سال گذشته در عالم سایبر می‌شود. ▪️بوردیو جامعه شناس فرانسوی معتقد بود که الگوهایی نظیر الگوهای ادراک و طبقه‌بندی، فهم تام، احساس و کنش به افراد اجازه می‌دهد تا بدون تفکر حسابگرانه و غریزی و به صورت شهودی، راه حل‌های نو برای موقعیت‌های بدیع بیابند. این رفتارها و اطوار شخصی و ذوق‌ها و شهودهای اخلاقی و عادات، بر فرصت‌های دگرگون کنندهٔ زندگی شخص تأثیر می‌گذارد، در نتیجه عادت‌واره ساختار خود را مرهون جایگاه پیشین شخص در ساختار (قراردادهای) اجتماعی است و در عین حال مسیر زندگی آیندهٔ شخص متأثر از عادت‌واره است. پیر بوردیو بر این نظر است که بازتولید ساختار اجتماعی از عادوت‌واره‌های افراد منتج می‌شود. (بوردیو، ۱۹۸۷) ▪️حال با توجه به فهم مفهوم عادت‌واره میتوان نتیجه گرفت حاکمیتی در عصر جنگ های سایبری-شناختی میتواند موفق عمل کند که با توجه به ارزش‌های فرهنگی-اجتماعی و هویتی اصیل خود عادت واره ها را در ساختار ذهنی جامعه به صورت اقناعی و تعاملی با دو هدف ارتقای مقبولیت و مشروعیت‌ش تبیین کند. در این جامعه مردم به صورت صحیح و دور از اخبار جعلی، محتوای یاس آور و تحقیر کننده، دور از حملات شناختی دشمن و رقیبش و... با ساختارهای آن حاکمیت تعامل کرده و ذهن‌شان توسط دشمن مهندسی نشده، اختلال شناختی محاسباتی و ادراکی نیز پیدا نمی‌کنند. ▪️اما با شرایط فعلی جامعه‌ی ما(وجود فضای مجازی ول ، فقر سواد رسانه‌ای در میان مدیران، مسئولان و مردم، عمل نکردن به تذکرات و رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حوزه فضای مجازی و حکمرانی بر، در و با فضای سایبر، فقدان سند حاکمیت سایبری و پهن کردن فرش قرمز با این فضای مجازی ول و بی در و پیکر در برابر دشمن و...) عادت واره ها و ساختارهای ذهنی جامعه مورد حمله شبانه روزی، حرفه‌ای و هوشمند دشمن قرار گرفته است و مهندسی ذهن آنان توسط پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و رسانه‌های غربی انجام می‌شود و مهمتر از همه موارد کلان داده‌های مردم است که به عنوان مهمات جنگ شناختی برای عادت شناسی و عادت سازی مورد سو استفاده قرار می‌گیرد. ▪️با توضیحات فوق الذکر میتوان عادت‌واره را به عنوان یکی از محور های اصلی جنگ شناختی بر ضد ایران اسلامی دانست، چرا که طبق تعاریف جنگ شناختی-ترکیبی قلب ها و ذهن ها با بستر فضای سایبر-رسانه مورد هجمه و تسخیر قرار می‌گیرند. ▪️این جنگ با بهره گیری از عادت واره دنبال ۳ ماموریت اصلی در داخل کشور است: 1⃣ تولید و توزیع اخبار جعلی با هدف دوقطبی سازی شناختی ---» تبدیل یقین به شک و حب به بغض در سطح جامعه 2⃣پاشیدن بذر بی‌اعتمادی در جامعه با بهره‌گیری از فضای مجازی ول و خدمات و سرویس‌های سایبرپایه 3⃣ایجاد گسترده نا امنی روانی در سطح جامعه و به تبع ایجاد شکاف و گسل اجتماعی، نسلی و هویتی ▪️در این جنگ شناختی-ترکیبی که بر روی عادت واره ها سوار می‌شود دشمن در میان مدت و بلندمدت برای شکستن مقاومت ذهنی-روانی و کاهش تاب آوری در سطح جامعه برنامه ریزی ویژه‌ای کرده است و در مرحله‌ی بعد با ایدئولوژی‌زدایی و حساسیت‌زدایی نسبت به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب تلاش می‌کند جامعه را به سمت ارزش‌های خودش هدایت کند. ▪️برای مثال در حوزه سبک زندگی در شبکه غیراجتماعی اینستاگرام که سلاح اصلی سایبر تروریسم آمریکا در این حوزه است میتوان به سلبریتی‌های اجاره‌ای و حوزه‌های مرتبط با بلاگرها مانند (فشن بلاگر، فود بلاگر، بیوتی بلاگر، مادران بلاگری و...) اشاره کرد که به صورت نرم و نامرئی به دنبال ساخت عادت‌واره‌ها هستند که تاثیراتش به صورت عینی در کف جامعه قابل مشاهده است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘فریب های مجازی را بشناسیم! ▫️تشخیص صداقت افراد در فضای مجازی کار بسیار مشکلی است چرا که افراد می توانند با هویت های جعلی مخاطبان خود را فریب دهند... ▫️کافیست خود را به الفبای حضور در شبکه های اجتماعی مجهز کنیم تا به راحتی بازیچه ی دست برخی از افراد سودجو نشویم... ▫️ با شناخت چند نشانه، فضای مجازی را برای خود و فرزندانمان ایمن کنیم: ببینیم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
💢انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری موسسه بین المللی هاتف شرق برگزار می‌کند: 💠نشست «بررسی ابعاد فرهنگی_اجتماعی سفر داودکیم به ایران» ▪️استاد: سرکار خانم حیدری (سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی) ⏰زمان: دوشنبه، 1403/1/20، ساعت: 15:30 📍مکان: قم، خیابان بسیج، بعد از خیابان شهید تراب نجف‌زاده، پلاک ۲۴۵، طبقه پنجم 📲جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر مراجعه فرمایید: 🆔 @savade_rasane 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔 @savad_rasaneh
🔘دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 همراهی با فرزندان در فضای مجازی ▫️همراهی با فرزندان در فضای مجازی به معنای برخورد خشن نیست بلکه به منظور تربیت صحیح فرزند توسط والدین است. ▫️استفاده از فضای مجازی برای بچه ها باید با نظارت والدین اتفاق بیفتد، اما نظارت نه به این معنا که بالای سرشان بشینید و صفحه لپتاپ یا گوشی شان را چک کنید. ▫️این نظارت اصلا به این معنا نیست که او را از این کار آزرده خاطر کنید؛ این همراهی به این معناست که با پسر و یا دختر خود اول از همه با محبت تعامل کنیم. ▫️نرم افزارهایی برای کنترل وجود دارند به نام کنترل والدین که می توانید فرزندان خود را به صورت غیر مستقیم در فضای مجازی و رسانه کنترل کنید. ▫️اگر احساس کردید که فرزند شما به آرامی وارد محیط هایی می شود که خوشایند نیست، در همان ابتدای راه می توانید با او برخورد درست داشته باشید، البته نه برخورد خشن... یک برخورد محبت آمیز و یا با کمک یک مشاور... ▫️ اصل همراهی با فرزند در فضای مجازی را جدی بگیرید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘جنگ رسانه‌ای، بخشی از ماجراست؛ حواس‌تان به اخبار جعلی باشد! ▪️صهیونیسم جهانی، علاوه بر عملیات تروریستی، به همراه خودفروخته‌های ایرانی و شبکه‎های مزدور، ساعتی نیست که اخبار جعلی در حوزه‌های مختلف، حتی از حوزه اقتصاد داخلی ایران، منتشر نکرده تا افکار عمومی داخلی را از اصل ماجرا منحرف کرده و بتوانند با دامن‌زدن به انتظارات تورمی داخلی، همزمان با انتظارات تورم جهانی، فشار بر سیاسیون داخلی را برای جلوگیری از هر اقدامی، افزایش دهند که البته انتشار این اخبار جعلی، خود اعترافی بر اضطراب حاکم بر فضای خود آنها است و دُمِ خُروس، بیرون زده و با اینکه هنوز ایران در پاسخ، یک موشک هم پرتاب نکرده، ولی عملا به یک دستاورد روانی در داخل رژیم اشغالگر صهیونیستی رسیده است؛ ▪️ نمودار بالا، کاهش ارزش پول خود رژیم اشغالگر صهیونیستی در چند روز گذشته است. ▪️ ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ | بلومبرگ: شاخص بازار سهام و اوراق قرضه دلاری اسرائیل به دلیل ترس سرمایه‌گذاران از حمله ایران، به پایین‌ترین سطح یک‎سال اخیر، سقوط کرد که این ضرر تل‌آویو، بزرگترین خسارت در سراسر جهان به شمار می‌رود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘شمشيرهای کُند و فرسوده ▪️پس از انقلاب اسلامی جناح‌های سیاسی متفاوتی عهده‌دار امور بوده‌اند و مسئولیت‌ها و مناصب گوناگون کشور بین سلیقه‌های مختلف فکری دست به دست شده است؛ در این میان اما به‌کار‌گیری افرادی که احیانا تفکر چندان هماهنگی با انقلاب اسلامی ندارند، این پرسش را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که اگر این افراد با نظام و رهبری اختلاف نظر داشته و به توصیه‌های ایشان توجه نمی‌کنند، چرا همچنان در برخی مناصب کشور حضور دارند و برکنار نمی‌شوند؟ چرا پس از اتمام مسئولیت‌هایی که با رأی مردم به دست آورده‌اند، حیات سیاسی آنان در قالب مسئولیت‌های انتصابی نظیر "مشاور رهبری" تداوم می‌یابد؟ چرا کسانی که علی‌رغم نظر رهبری، همه مقدّرات کشور را به خارج از مرزها گره زده و خسارت محض می‌آفرینند، همچنان مورد توجه رهبری بوده و به طور علنی طرد نمی‌شوند؟ چرا کسانی که مستقیم و غیرمستقیم به رهبری نظام طعنه و کنایه می‌زنند، همچنان در قاب دیدارهای بیت رهبری مشاهده می‌شوند؟ ▪️یک پاسخ سطحی و ابتدایی به این سوالات که در میان بخش کوچکی از مردم نیز رواج دارد، این است که "همه مسئولان سر و ته یک کرباس‌اند و اختلافات ظاهری آنان، سرپوشی برای فریب افکارعمومی است!" پاسخی ‌که اگرچه ساده و عامه‌پسند است ولی برای کسانی که اندک اطلاعی از افکار و اقدامات مسئولان مختلف داشته باشند قابل پذیرش نیست؛ با این حساب پس چرا رهبری از چنین افرادی اظهار برائت نمی‌کنند؟ دلیل این همه اختلاف فکری و در عین حال عدم طرد آنان چیست؟ ▪️در حکمت‌های منسوب به امام علی علیه‌السلام است که حضرت ایشان درباره لزوم حفظ و نگهداری دوستان می‌فرمایند: "هرگاه دوستى داشتى كه برادرى و دوستىِ او را نمى‌پسنديدى، آن را آشكار مكن؛ چرا كه او همچون شمشير كُندى است در خانه انسان كه به وسيله آن دشمنش را مى‌ترساند؛ حال آن كه دشمن نمى داند آن شمشير، تیز و بُرنده است يا كُند و فرسوده؛" ▪️واقعیت آن است که برخی از عناصر سابق اداره کشور همانند شمشیر کند و فرسوده‌ای هستند که هیچ کارکردی ندارند و در مبارزه با دشمنان پیشرفت و تعالی کشور، کار چندانی از دست این افراد ساخته نیست ولی صِرف حضور آنان در سپهر سیاسی کشور، این تلقی را برای دشمنان این مرز و بوم به وجود می‌آورد که با ایران متحد و یکپارچه طرف‌حساب بوده و نمیتوانند به آسانی در مسیر حرکت کشور اختلال ایجاد کنند؛ با همین تلقی است که ناچار می‌شوند در محاسبات خود نسبت به جمهوری اسلامی تجدیدنظر کنند؛ البته ناگفته پیداست کسانی که در کشور آشوب و اغتشاش به راه انداخته و به بهانه انتخابات، اصل نظام را هدف گرفته بودند خارج از این قاعده هستند. ✍مدیر عقال @eghaal 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘ابتذال در انیمیشن‌ها ▪️ حقایق تکان‌دهنده‌ای از محتوای انیمیشن‌های شبکه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان که از سوی سازمان «والدین و تلویزیون» ، مورد تحقیق قرار گرفت که آخرین نتایج تحقیقات خود را با عنوان «» منتشر کرده است؛ این سازمان 123 قسمت از برنامه‌های انیمیشنی را به منظور یافتن ▪️ مضامین ، ▪️ ، ▪️ و ▪️ و ▪️ ، از 21مارس2011 تا 14 آوریل 2011 بررسی کرده است. ▪️به‌طور متوسط این بینندگان خردسال در هر2 دقیقه و 19 ثانیه، در معرض یکی از موضوعات فوق قرار داشته‌اند. ▪️هر چند دوبلورهای ایرانی، برخی صحنه‌های زننده را حذف می‌کنند؛ اما حذف اکثر آنها عملاً غیرممکن است.. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘پایان عصر شبکه‌های اجتماعی؟ ✍️یادداشت اکونومیست| ترجمه محمد رهبری ▫️«شبکه‌های اجتماعی دیگر چندان اجتماعی نیستند»؛ این ایده یادداشت مهمی است که هفته‌نامه اکونومیست مدتی قبل منتشر کرد. بر اساس این گزارش، فعالیت کاربران شبکه‌های اجتماعی، به گروه‌های خصوصی در پیام‌رسان‌ها (مثل واتس‌اپ و تلگرام) منتقل شده و محتوای درون شبکه‌های اجتماعی (مثل توئیتر و اینستاگرام) با محتوای افراطی جایگزین شده است. امری که مشکلاتی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها ایجاد خواهد کرد. خلاصه این یادداشت با کمی تغییر را در ادامه می‌توانید بخوانید: ◽️بیش از ۲۰ سال از زمانی که فیس‌بوک متولد شد و دنیای جدیدی را خلق کرد، گذشت؛ اما حالا پس از ۲۰ سال از فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها دستخوش دگرگونی عمیقی شده‌اند که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. جادوی عجیب شبکه‌های اجتماعی آنلاین ترکیب تعاملات شخصی با ارتباطات جمعی بود. اکنون این ترکیب، دوباره به دو قسمت تقسیم شده است. ◽️حالا مشاهده آخرین وضعیت دوستان در شبکه‌های اجتماعی جای خود را به ویدیوهایی از افراد غریبه داده است که شبیه تلویزیون است. پست‌های عمومی به طور فزاینده‌ای به گروه‌های بسته در پیام‌رسان‌ها منتقل می‌شود. شبکه‌های اجتماعی در حال تحول هستند و همین امر اکنون مشکلاتی را ایجاد کرده است. ◽️این موضوع مهمی است، زیرا مردم اینترنت را از طریق شبکه‌های اجتماعی تجربه می‌کنند. استفاده از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی بیش از یک چهارم ساعت بیداری را شکل می‌دهد. شبکه‌های اجتماعی علاوه بر سرگرم کننده بودن، محل بحث آنلاین و کمپین‌های سیاسی هستند. ◽️ویژگی بارز شبکه‌های اجتماعی جدید این است که دیگر چندان اجتماعی نیستند. با الهام از TikTok، برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک به طور فزاینده‌ای ترکیبی از کلیپ‌هایی را ارائه می‌کنند که توسط هوش مصنوعی انتخاب شده است؛ آن هم بر اساس رفتار تماشای کاربر و نه ارتباطات اجتماعی آن‌ها. ◽️در ضمن مردم کمتر از گذشته پست می گذارند. از سال ۲۰۲۰، سهم آمریکایی‌هایی که می‌گویند از انتشار مطالب مربوط به زندگی روزانه‌شان به صورت آنلاین لذت می برند از ۴۰ درصد به ۲۸ درصد کاهش یافته است. چراغ‌های «میدان شهر دیجیتال» در حال خاموش شدن است. البته برخی از نتایج این اتفاق خوشایند است. ◽️فعالان سیاسی می گویند که برای جلب نظر گروه‌های خصوصی در پلتفرم‌هایی نظیر واتس‌اپ یا تلگرام، باید پیام‌های خود را ملایم‌تر کنند. یک پست تحریک‌آمیز که ممکن است در توئیتر به‌خوبی لایک بگیرد، ممکن است در گروه واتس‌اپی والدین مدرسه دافعه ایجاد کند. ◽️اکنون به‌نظر می‌رسد که گروه‌های تلگرامی یا واتس‌اپی، برای سلامت روان نوجوانان مناسب‌تر باشد چرا که زندگی‌شان در فضای عمومی مورد تجزیه و تحلیل دیگران قرار نمی‌گیرد. علاوه بر این، پیام‌رسان‌هایی نظیر واتس‌اپ و تلگرام از این جهت مفیدتر هستند که پست‌ها را بر اساس ترتیب زمانی نشان می‌دهند نه بر اساس الگوریتمی که ایجاد هیجان کند و این نیز برای سلامت روان بهتر است. ◽️در دنیای جدید شبکه‌های اجتماعی، کاربران، بیشتر به گروه‌های کوچک در پیام‌رسان‌ها متمایل شده‌اند. اما این دنیای جدید مشکلات خود را به همراه دارد. اگرچه گفت‌وگوهای رمزگذاری‌شده در گروه‌های کوچک در تلگرام یا واتس‌اپ، به حفظ جان انسان در نظام‌های اقتدارگرا کمک می‌کند، اما این گروه‌ها محیط مناسبی برای پخش دروغ‌ها هستند. سیاستمداران در هند از واتساپ برای پخش دروغ‌ها استفاده کرده‌اند در حالی که این دروغ‌ها در شبکه‌های باز مانند فیس‌بوک، حذف می‌شدند. ◽️در سمت دیگر، به نظر می‌رسد الگوریتم‌های شبکه باز (مثل توئیتر و اینستاگرام) که توسط رفتار کاربران هدایت می‌شوند، افراطی‌ترین ویدیوها را پخش می‌کنند تا واکنش مخاطب را بگیرند. در گذشته، برای اینکه چیزی در یک شبکه اجتماعی وایرال شود، مردم مجبور بودند آن را به اشتراک بگذارند. ◽️اما اکنون آنها آن را صرفاً با تماشا کردن یک ویدئو، به وایرال شدن آن کمک می‌کنند، زیرا الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به محتوایی که بیشترین تعامل را جذب می‌کند، پاداش می دهد. این شرایط جدید به کسانی مانند ترامپ یا تاجران اطلاعات نادرست، سود خواهد رساند چرا که آن‌ها بهتر از هر کس می‌توانند از مخاطب واکنش بگیرند؛ در این وضعیت جدید، محتوایی که با deep fake تولید شده باشد به‌راحتی وایرال می‌شود. ◽️آنچه از ظهور اخبار جعلی مهم‌تر است، کمبود اخبار واقعی در شبکه‌های اجتماعی است. از زمان تغییر جهت شبکه به سمت سرگرمی، اخبار تنها ۳ درصد از آنچه مردم در آن می‌بینند را تشکیل می‌دهد. در سراسر شبکه‌های اجتماعی، تنها ۱۹ درصد از بزرگسالان داستان‌های خبر را به اشتراک می‌گذارند که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کاهش ۲۶ درصدی داشته است. @FarajNezhad110 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
💢حزب الله پيروز است و پيروزی خويشتن را مديون فقری است كه در پيشگاه غنی مطلق دارد، و معراج تكامل او اين است كه وسيله‌ای در خدمت تحقق اراده‌ی حق باشد و از همين است كه حزب الله اهل اطاعت است و سر به فرمان اولی الامر دارد. 🌹۲۰ فروردین سالروز شهادت مرتضی آوینی 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
🔘رهبر انقلاب: دانشگاه ۳ وظیفۀ اصلی دارد ▪️اگر بخواهیم دانشگاه را تعریف کنیم، رکن اصلی تعریف دانشگاه علم است. دانشگاه ۳ وظیفۀ اصلی دارد. اول عالم تربیت کند، دوم علم تولید کند، سوم به تربیت عالم و تولید علم جهت بدهد. ▪️دانشگاه‌های دنیا عالم تربیت می‌کنند، علم هم تولید می‌کنند، اما در این رکن سوم لنگند. نتیجه چه می‌شود؟ نتیجه این می‌شود که محصول تربیت علم و تولید علم و تربیت عالم می‌شود ابزار دست قدرت‌های صهیونیستی و قدرت‌های استکباری دنیا. ▪️همۀ ارکان دانشگاه باید به این ۳ نقطه توجه کنند. مدیر، استاد، دانشجو، متن درسی، فرایندهای آموزشی، همه باید در خدمت این ۳ جهت باشند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
پخش زنده نشست «بررسی ابعاد فرهنگی_اجتماعی سفر داودکیم به ایران» ▪️استاد: سرکار خانم حیدری (سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی) 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔 @savad_rasaneh
🔘 خطرِ نظریه‌پردازی انحرافی درباره حجاب ✍️ استاد میر احمدرضا حاجتی نوشت: 1️⃣ فرمایشات امام بصیر انقلاب اسلامی پیرامون "حجاب بانوان" و ترسیم قاطع "نقشه راه" نظام و "فصل الخطاب" در این زمینه بود‌ که قطعا مسیر را برای استمرار "دفاع جانانه" از این ارزش الهی و قانون لازم الاجرا و هنجار دیرینیه اجتماعی ایرانیان، بیش از پیش هموار نمود و تکلیف تمامی دستگاه های مربوطه را در لزوم مواجه جدی با توطئه "براندازی حجاب"مشخص کرد؛ 2️⃣ نکته قابل توجه این است که: طرح موضوع "لزوم رعایت حجاب" از سوی رهبری حکیم و معظم در عرض مباحثی چون عملکرد محور مقاومت و ظرفیت های علمی و ضرورتهای اقتصادی کشور، نشان از "سطح اهمیت" موضوع حجاب و آثار مهم آن در نظر امام خامنه ای دارد؛ 3️⃣ تاکید چندباره از سوی ایشان بر اهمیت رعایت حجاب در جامعه اسلامی، در حقیقت پاسخ به "شبهه افکنی" برخی است که در تلاش برای "تقلیل اهمیت" و القاء عدم اولویت پرداختن به این مسئله از سوی دستگاه های مسئول میباشند؛ 4️⃣ تاکید امام خامنه ای بر اینکه: "" مسئله کشف حجاب یک "مسئله تحمیلی" است که دخالت "بیگانگان" در ترویج سازمان یافته آن مشهود است، و بیان این مهم که: کشف حجاب "اول کار" است و هدف برگرداندن جامعه به "وضعیت فضاحت بار" پیش از انقلاب است"؛ در واقع پاسخی بود به برخی از "ساده اندیشانی" که با توجیه اینکه این معضل، یک پدیده فرهنگی است و لذا تنها باید از راه فرهنگی با آن برخورد نمود، از تن دادن به مسئولیت های قانونی خود "شانه خالی" کرده و راه را برای تسلط "اشرار قلیل و حقیر و بی بندو بار اما سازمان یافته، بر جامعه باز مینمایند؛ [ ۱ ] 5️⃣ ایشان با بیان اینکه حجاب در قانون آمده و "قانون واجب الاطاعه" است به صراحت دستگاه های مسئول در حفظ و اجرای قوانین مثل قوه قضائیه و دولت را مورد خطاب قرار دادند و لزوم عمل به مسئولیت هایشان را در این زمینه گوشزد نمودند؛ 6️⃣ در مجموع به نظر میرسد امام خامنه ای از کم و کیف عملکرد دستگاه های مسئول در این زمینه "رضایت ندارند"؛ آنچه واضح است قوه قضائیه و دستگاه های دولتی و "نیروهای اطلاعاتی" و نهادهای فرهنگی در این زمینه بعضا دچار ضعف در "اقتدار و در عمل و "متحیر" در اتخاذ تصمیمات مدبرانه و قاطع هستند که خود معلول، "انفعال" در برابر "جنگ روانی" دشمن و یا "تشویش معرفتی" و نظری در مبانی دینی و انقلابی!! میباشد، که امید است با این اوامر و رهنمودهای حکیمانه از عدم تحرک و غفلت خسارت بار خود در این زمینه فاصله بگیرند، ان شاءالله ▪️[ ۱ ] امیرالمؤمنین علیه السلام در بستر شهادت به حسنین علیهما السلام وصیت نمود: لَا تَتْرُکوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ فَیوَلَّی عَلَیکمْ شِرَارُکمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلَا یسْتَجَابُ لَکم @HOWZAVIAN 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
/ 💢 نشست «بررسی ابعاد فرهنگی_اجتماعی سفر داود کیم به ایران» با حضور: 🔹سرکار خانم حیدری 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
💢 نشست «بررسی ابعاد فرهنگی_اجتماعی سفر داود کیم به ایران» با حضور: 🔹سرکار خانم حیدری 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘آزار و اذیت در فضای مجازی یک از مسایل عصر دیجیتال است. ▪️همه کودکان و نوجوانان باید آگاه باشند که هر محتوایی(عکس یا ویدیو) در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند به راحتی توسط گیرنده یا هکرها دستکاری شود و مورد سوءاستفاده قرار گیرد. ▪️فضای مجازی؛ حیات خلوت نیست 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
| 🔘سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی: ▪️نباید نسبت به تأثیرپذیری نسل جدید از فرهنگ کره ای غافل شویم ▫️سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی تصریح کرد: به هیچ وجه نباید از بحث تأثیرپذیری نسل جدید از فرهنگ و سلبریتی های کره جنوبی غفلت کنیم. ▪️خانم حیدری طی سخنانی در نشست «بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی سفر داود کیم، خواننده و سلبریتی کره ای به ایران» که به همت انجمن سواد رسانه طلاب و همکاری مؤسسه بین المللی هاتف شرق برگزار شد، با بیان این که در دنیای امروز فعالیت سلبریتی ها در عرصه رسانه، فرهنگ سازی خاص خود را نیز به همراه داشته است، اظهار داشت: واقعیت امر آن است که در سال های اخیر میزان استقبال و تأثیرپذیری از موج کره ای به خصوص در میان نسل جدید رو به افزایش بوده و این مساله ای نیست که بخواهیم به راحتی از کنارش عبور کرده و نسبت به آن حساسیت لازم را نداشته باشیم. ▫️وی افزود: در همین قضیه سفر "داود کیم" به ایران، برخی مسایل و حواشی ایجاد شده ریشه در بی سوادی رسانه ای و عملکرد نادرست برخی مدیران فرهنگی ما داشته و حال آنکه باید تأکید کرد همین سفر و حضور فرد یادشده، توأم با شکل گیری آسیب های فرهنگی و اجتماعی برای جامعه ما بوده است. ▪️وی همچنین گفت: سفر این خواننده و سلبریتی کره ای که در فضای مجازی نیز به شدت فعال است خواسته یا ناخواسته باعث آشناتر شدن نسل جوان با "کِی پاپ کره ای" شده و این در حالی است که بخشی از نوجوانان متمایل به طیف مذهبی جامعه ما چندان با این موضوع آشنا نبوده اند. ▫️سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی ادامه داد: از سوی دیگر باید توجه داشت که کشور ما به شدت مستعد پذیرش و تأثیرپذیری از فرهنگ کره ای است با این توضیح که اساساً فرهنگ کره ای یک فرهنگ التقاطی است و آن ها عملاً در زمین آمریکا و متناسب با اهداف فرهنگ آمریکایی به ایفای نقش می پردازند. ▪️وی بیان داشت: در روزهای پس از سفر داود کیم به کشورمان عده ای در داخل مدعی شدند که حضور او در ایران باعث ترویج مسایل دینی و شیعی شده و حال آن که دست کم این انتظار می رفت که وقتی کیم به قم و مشهد سفر می کند، تا حدی مروج فرهنگ اهل بیت(ع) باشد و حال آن که نامبرده گویا بیشتر دغدغه گردشگری و جذب مخاطب را داشته است. ▫️حیدری با اشاره به استقبال بسیار زیاد از سریال ها و فیلم های کره ای در سال های اخیر از سوی خانواده ها و نسل جوان ایرانی افزود: در هر صورت باید بدانیم که طیفی از نسل جدید کشور ما به شدت تحت تأثیر فرهنگ، موسیقی و سلبریتی های کره جنوبی است و بعضاً شاهدیم که فرزندان خانواده های مذهبی نیز به شدت عاشق فرهنگ و سبک زندگی کره ای هستند و تمایل شدیدی برای مهاجرت به این کشور دارند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
🔘هر دو "ستودنی" بود؛ هم "دغدغۀ شیخ"، هم "ادب حاج‌آقا" ▫️کمتر کسی‌است که با دغدغه‌های شیخ‌حسین انصاریان آشنا نباشد؛ چه آن‌ها که در سطح مردم عادی پامنبری شیخ هستند و چه حوزویانی که با دریای معارف سر و کار دارند. همه می‌دانند که ایشان چقدر دغدغۀ دین و مردم و نظام را دارد. ▫️کمتر کسی هم هست که ادبیات و نظام فکری حاج‌آقا پناهیان را نشناسد؛ ادبیاتی متفاوت و تُهی از اغراض، که برای همگان به خصوص نسل جوان بسیار جذاب است. ▫️ هر چند آنچه در روزهای گذشته اتفاق افتاد؛ یعنی اعتراض شیخ‌حسین نسبت به ادبیات حاج‌آقا پناهیان و ادب حاج‌آقا نسبت به شیخ‌حسینِ پیشکسوت، درس‌آموز بود، اما نباید ما را از آنچه مهمتر است، غافل سازد. ▫️پروژۀ تخریب "وجهۀ روحانیت متعهد و انقلابی" از سوی دشمنان خارجی و پادوهای داخلی‌شان با حربۀ "دین علیه دین" سال‌هاست که در جریان است و قضایایی اینچنین که با ضریب‎دهیِ رسانه‎ای آنان همراه است، باید رسوایی بیشترشان را نزد ما رقم زند! ▫️ یادمان نرود جماعتی که عقبۀ فکری‎شان در همین سال های نه چندان دور مدعی بودند که نعوذِ بِالله، می‌توان علیه خدا هم تظاهرات کرد، معصومین علیهم‌السلام را نقد کرد و... امروز برای "عقده‎گشایی علیه انقلاب‎اسلامی" به ظاهر در برابر حاج‎آقا نالۀ وااسلاما سر می‎دهند و در باطن از دغدغه‎های شیخ می‎خندند، همه باید هوشیار باشیم... ✍️ علی اسدی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸در رساله عشق باب فطریه آمده: آنان که قوت غالب‌شان غم حسین است نان خور فاطمه هستند و فطریه آنان با علی است 🌸عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت🌸 🌷🌺عید سعید فطر مبارک و فرخنده باد و طاعاتتون مقبول درگاه حق‎🌺🌷 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh‌