فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی | #دکوپاژ
🔘 اکران خصوصی،تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «شور عاشقی»
👤باحضور: ناقدان و تحلیل گران سینما
▪️آقای رضا نصیری
▪️استاد علی قهرمانی
▪️خانم سیده زینب موسوی (بازیگر فیلم)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند | #باز_نشر
▪️مستند ضد: مرگ کتاب(بخش ششم)
🔘تاثیر صنعت چاپ در کتاب خوانی
▫️چاپ کتاب به اندازهای در تاریخ تمدن بشری حائز اهمیت است که تاریخ نشر گسترده علوم، توسعه علمی و حتی تحول تمدن بشری را به جرئت میتوان به قبل و بعد این اختراع تقسیم کرد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
May 11
هدایت شده از فرزند انقلاب | میلاد حسنزاده
45.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #ببینید
📽 مستند کوتاه "دستهایشان"
🎥 کارگردان: فاطمه و مطهره عابدینی (فارغالتحصیلان دوره مستندسازی انجمن سواد رسانه طلاب)
🔻دستها، زبان گویای دلها هستند. هر دست، نمادی از یک اثر، یک حرکت، یک دعا و یک ارادت است که در دل آن، داستانی نهفته است. داستانی که از جنس احساس، عشق و ارادت است. در مستند کوتاه «دستهایشان»، فاطمه و مطهره عابدینی با نگاهی هنرمندانه و بهرهگیری از آموختههایشان، به اعماق این داستانها سفر میکنند.
🔻این دو هنرمند جوان، با گذراندن دوره مستندسازی انجمن سواد رسانه طلاب، توانستهاند مهارتهای لازم برای روایتگری تصویری را فرا بگیرند. آنها در این دوره، با اصول و تکنیکهای ساخت مستند، از جمله گونههای مختلف مستند و ویژگیهای آنها، کارگردانی مستند، انتخاب سوژه، تدوین، فیلمبرداری و صداگذاری آشنا شدهاند. حاصل این آموزشها، مستند کوتاهی است که با زبانی ساده و روانی، داستانهای دلنشینی را روایت میکند.
🔹تصویربرداری و تدوین این اثر با تلفن همراه انجام شده است.
#مستند
#مستندسازی
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
🎎 آشـنـایـی با جـــهـــــان انــیــمــه
✍ مجتبی محمدی
▫️اگر به دوران کودکی بازگردیم، قطعاً یکی از بهیادماندنیترین خاطرات ما، خاطرات برنامههای کودک تلویزیون است که بهترین لحظات را برای ما میساختند. انگار همین دیروز بود که ما همراه با "میتی کومان" شهر به شهر میگشتیم، در کنار "جودی" به انتظار "بابا لنگ دراز" مینشستیم و از حماقتهای "پینوکیو" ناراحت میشدیم. چه روزها که برای بهبود پای "دنیل" دعا کردیم تا "آنت" بتواند "لوسین" را ببخشد و دوباره "بچههای کوه آلپ" را دور هم جمع کند و لبخند بر لبشان بیاورد. ای کاش پدر "سوباسا" میبود تا افتخارات پسرش را ببیند.
▪️بله، کارتونهای زیبایی که همگی هنر دست انیماتورهای ژاپن بودند و با دوبلههای عالی یک شاهکار را خلق میکردند. به این کارتونها که محصول ژاپن هستند و چهرهها، چشمهای درشت، دهان و بینی کوچک یا محو و موهای رنگارنگ دارند، انیمه (Anime) میگویند. این نوع انیمیشن به دلیل سبک هنری متمایز، داستانهای جذاب و شخصیتهای بهیادماندنیاش در تمام جهان محبوب شده است.
▫️البته موهای رنگارنگ خود نمادگرایی ژاپنی است. مثلاً، موی سیاهرنگ نشاندهنده خصوصیاتی مثل قدرت، شرارت، افسردگی، رازآلودگی و اغواگری است. سفید نماد سادگی، ترس، فروتنی، بیگناهی و خونسردی است. آبی نماد بردباری، صلح، صداقت، آرامش و قابل اعتماد بودن است. قرمز نماد شور، انرژی و پرخاشگری است. نارنجی نماد اشتیاق، انرژی و توجهبرانگیز بودن است. سبز نماد خوشاقبالی، هماهنگی، نشاط و آرامش است. بلوند نشانه شخصیتهای شاد، ثروتمند، معصوم، شجاع و خارجی است. بنفش نماد وابستگی، سلطنتی، دانش و معنویت است. نقرهای و خاکستری نماد هوش، بلوغ، بیحوصلگی و قابلاطمینان بودن است. صورتی از زنانگی، پاکی، عشق و مهربانی حکایت دارد و ...
▪️در گذشته فکر میکردیم انیمهها بهترین داستانهای قرن را روایت میکنند و کلی آموزنده بودند، ولی بعدها که بزرگتر شدیم فهمیدیم انیمه تنها شامل "فوتبالیستها"، "پلین"، "حنا دختری در مزرعه" و "بلفی و لیلیبیت" نیست، بلکه در صدها مدل، ژانر و دستهبندی مختلف تولید و پخش میشود. اما ما تنها گلچینی از اینها را دیدهایم.
▫️علاوه بر ژانرهای اصلی مثل کمدی، رمانتیک، تراژدی، اکشن، وحشت، ماجراجویی و...، برخی ژانرها مخصوص انیمه هستند. برخی از محبوبترین ژانرهای انیمه عبارتند از:
• شونن (Shonen): این ژانر بهطور کلی برای پسران نوجوان ۱۰ تا ۱۸ سال ساخته میشود و معمولاً شامل داستانهای اکشن، ماجراجویی و کمدی است. معمولاً طولانی است. مثل: وان پیس و ناروتو.
• شوجو (Shojo): این ژانر بهطور کلی برای دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۸ سال ساخته میشود و معمولاً شامل داستانهای عاشقانه، درام و زندگی روزمره است. بسیار بصری و داستانپردازانه است.
• سِینِن (Seinen): این ژانر بهطور کلی برای مردان جوان ۱۸ تا ۴۰ سال ساخته میشود و معمولاً شامل داستانهای جدیتر و پیچیدهتر با مضامین فلسفی، سیاسی یا اجتماعی چون خشونت، رابطه جنسی (نه به آن صورت) و خونریزی را نشان میدهد.
• جوسِی (Josei): این ژانر بهطور کلی برای زنان جوان ۱۸ تا ۴۰ سال ساخته میشود و معمولاً شامل داستانهای واقعگرایانهتر با تمرکز بر روابط، عشق و زندگی روزمره است. ژانر کمیابی است و سبک متحرکسازی آن هم پخته و واقعگرایانه است.
• مِکا (Mecha): این ژانر بر روی رباتها و ماشینهای غولپیکر متمرکز است. برای کودکان بیشتر ساخته میشود و الیماشاءالله زیاد است. ولی بین بزرگترها هم طرفداران خاص خود را دارد.
• پُست آخرالزمانی (Post-Apocalyptic): این ژانر در دنیایی اتفاق میافتد که پس از یک فاجعه جهانی ویران شده و انسانها در حال نابودی هستند.
• حارم (Harem): این ژانر حول یک شخصیت مرد متمرکز است که توسط چندین زن احاطه شده است و کمی عاشقانه و رمانتیک است. همیشه با کمدی و رمانتیک همراه است. البته وقتی یک زن توسط چندین مرد احاطه شود به آن ژانر حارم معکوس میگویند.
• روانشناسانه (Psychological): این ژانر همیشه موفق به خلق شاهکارهایی در انیمه شده است. سریالهایی چون «دفترچه مرگ» (Death Note)، «هیولا» (Monster)، «کد گیاس» (Code Geass)، «تیرهتر از سیاهی» (Darker than Black) و «دفترچه خاطرات آینده» (Mirai Nikki) انیمههای فوقالعادهای در این ژانر هستند. همچون ژانر معمایی همیشه شما را در لبه هیجان نگاه میدارد و منتظرید که ببینید بعد چه اتفاقی میافتد. اما همیشه یک چرخش غیرمنتظره در داستان وجود دارد و تمام سریال مانند یک بازی یا یک شطرنج هوشمندانه میماند و همیشه با ژانر معمایی همراه است. بههرحال هرگاه پای خط داستان خوب درمیان باشد این ژانر همیشه در آن دست دارد.
...👇👇👇
• شیاطین/اهریمنی (Demons): در ابتدا تنها مضامین یا شخصیتهای شیطانی در آثار دیده میشد، اما افزایش آنها باعث ایجاد یک ژانر فرعی شد. ژانر شیطانی تنها به شخصیتهای شرور اشاره ندارد، بلکه هیولاها، دیوها، ارواح و شخصیتهای اهریمنی دیگر را نیز در بر میگیرد.
▪️انیمهها از منابع دینی و فرهنگی ژاپن الهام گرفته میشوند. شاید باورش سخت باشد، اما این ژانر نه تنها با ژانر وحشت، بلکه با ژانرهای دیگر نیز ترکیب میشود.
▫️نکتهای که باید عرض کنم این است که انیمهها از تلفیق چند ژانر ساخته میشوند و محدود به یک ژانر نیستند. مثلاً، قهرمانی که در آخرالزمان زندگی میکند و با شیاطین مبارزه میکند و در داستان رازهای بسیاری وجود دارد، مانند انیمه «حمله به تایتانها».
▪️از طرفی، ژانرهای انیمه تنها به این موارد محدود نمیشود. در برخی از ژانرها، به تدریج محتوای مبتذل و عناصر جنسی بیشتری اضافه شدهاند که در نهایت به خود عمل جنسی میرسند. این روند شامل ژانرهایی مثل «ایچی»، «شوجو آی»، «شونن آی»، «یائویی»، «یوری» و در نهایت «هنتای» است.
▫️همچنین، نباید انتظار داشت که در انیمهها نشانههایی از خدا و دین به معنای اسلامی و سایر ادیان آسمانی ببینیم، زیرا این آثار از فرهنگ و آیینهای ژاپنی و شرقی سرچشمه میگیرند. امروزه نیز، بسیاری از انیمهها تحت تأثیر تفکر غربی و یهودی تولید میشوند و سفارشی از جانب غرب با دستپخت ژاپنی هستند.
▪️موضوع دیگری که جالب است بدانید، این است که سازندگان و مخاطبان انیمه به دنبال یک درام معمولی نیستند و میخواهند چیزی خلق کنند که در سینما و واقعیت بسیار دشوار یا غیرممکن است. به همین دلیل، طرفداران انیمههای آخرالزمانی، شیطانی و جهانهای موازی بیشتر از ژانرهای معمولی هستند.
▫️این نکته نیز جالب است که صنعت انیمه بسیار پرسود است و طبق آمار، فروش انیمههای ژاپنی دو برابر فروش نفت ایران میباشد. به عبارت دیگر، اگر ایران روزانه 2 میلیون بشکه نفت بفروشد، ژاپن معادل 4 میلیون بشکه نفت از فروش انیمه درآمد کسب میکند.
▪️با این حال، مهم است به یاد داشته باشیم که همه انیمهها مضر نیستند. انیمههای زیادی وجود دارند که مناسب همه سنین هستند و میتوانند سرگرمکننده، آموزنده و الهامبخش باشند. اگر نگران محتوای انیمه هستید، میتوانید آن را با یک بزرگسال مورد اعتماد مانند والدین، معلم یا مشاور تماشا کنید.
@revolutionson
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#بازتاب
💢بازتاب «نشست تخصصی روایتی زنانه از اربعین » در پایگاههای تحلیلی و تخصصی.
▪️رسانه خبری تحلیلی خانواده؛ خانه بهاری
«روایت زنانه نشستی در خصوص تحلیل و بررسی نقشپذیری و هویتبخشی به زنان در اربعین هست که همراه با اکران مستند «از خانه تا مشایه» در قم برگزار میشود.
به گفتهی الهه سادات شفیعی سردبیر عصر زنان، زنان اربعینی الگوی خوبی برای امروزِ جامعه ما و بحران هویت زنان هست.
او میگوید: «در این نشست ما به دنبال این هستیم که چطور میشود سبک زندگی اسلامی را در قالب این پیادهروی رواج داد و مفاهیم عمیق دینی و انسانی و توحیدی را بهصورت مصداقی در آن به نمایش در آورد.»
🔗ادامه مطلب
https://khanebahari.ir/?p=10505
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#بازتاب
💢بازتاب «نشست تخصصی روایتی زنانه از اربعین » در پایگاههای تحلیلی و تخصصی.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#بازتاب
💢بازتاب «نشست تخصصی روایتی زنانه از اربعین» در خبرگزاریها.
🔗لینک خبر
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘جایی که باخت باشه از کلمه جمهوری اسلامی استفاده میشه و جایی که پیروزی باشه کلمه ایران
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘تبلیغات سینمای صهیونیسم(بخش اول)
▪️تبلیغات سینمای صهیونیسم جهانی در فیلمهای خود به گونهای است که همواره پیامهایی به بینندگان آن فیلمها القا میکند این پیامها در برگیرنده مسائل زیر است.
▫️ترویج خشونت و وحشیگری
▪️از نخستین سالهای پیدایش سینما خشونت و اعمال ضد انسانی و وحشیگری یکی از آفاتی بوده که با این هنر صنعت قرین بوده و صهیونیستها از این همزاد دیرین سینما به نفع خویش در تولید فیلمهای سینمایی استفاده کردهاند.
▪️تهیه کنندگان صهیونیست هالیوود، در پی سالها تجربه به فراست دریافتهاند که «خشونت» و «وحشی گری» علی رغم زشتی باطن و نتایج تلخ آن بر روی پرده سینما، ظاهری جذاب و شیرین دارد و همین ظاهر جذاب و فریبنده فیلمهای چند دهه اخیر را از خشونت و کشتار لبریز کرده است.
▪️بینندگان این گروه از فیلمها در حین تماشای صحنههای خشونت بار از لذتی حیوانی لبریز میشوند و در دل شخصیتهای جنایتکار فیلم را تحسین میکنند. این فیلمها که معمولاً ظاهری مقبول و منطقی دارند بر اساس یک کلیشه رایج، موجود شروری قانون را نقض میکند و مرتکب جنایتی فجیع میشود. متقابلاً قهرمان فیلم که طرفدار حق و عدالت است واکنش نشان میدهد و با خشونتی مشابه موجود شرور و همدستانش، او را از بین میبرد. ولی در هر دو حالت این خشونت است که تقدیس شده و تحسین مخاطب را بر میانگیزد.
📚کتاب صهیونیسم و رسانه؛ صفحه ۸۹
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند | #باز_نشر
▫️مستند ضد: مرگ کتاب(بخش ششم)
🔘تاثیر تلویزیون و رادیو بر کتاب خوانی
▪️شتاب فزاینده پیشرفتهای فنآوری در دنیای معاصر و تحول سریع در امر ارتباطات، مرکز ثقل تحولات اجتماعی بوده است. پیشرفتهای غیرمنتظره و کاملا" نوین در زمینه ارتباطات به وسیله تلفن، رادیو، تلویزیون، دستگاه دورنویس ونظایر آن، دگرگونیهای عمیق اقتصادی واجتماعی را به همراه آوردهاند
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘نقش پوچ ایفها (دوستان خیالی) در زندگی واقعی
▪️مضامینِ محتوایی "ایف" در تلاش است با محوریت بلوغ، چگونگی قوهی تخیل و باورهای ساختگی انسانی، (از دوران کودکی و نوجوانی افراد) به مخاطبان در پردازش مشکلات و چالشهای مختلف زندگیاش کمک کند. گرچه تلاش "ایف" برای به تصویر کشیدن چنین لحظات آرامبخش و بیدغدغهای ستودنی است اما چنین دنیایی، ساختگی و جعلی بوده و هیچ شخصی را به رستگاری نخواهد رساند. در آموزههای انسانیِ برگرفته از فطرت انسان و با توجه به رشد و کمال انسان، هیچ انسانی با چنین تخیلات پوچ و توهمیای ترقی نخواهد کرد.
▪️"بی"، دخترک قصهی "ایف"، تمام همتش این است که ذهن بزرگسالان را به موجود ساختگی خیالیشان معطوف کند. اما آیا با این ترفند در دنیای واقعی آنها گرهی باز میشود؟ قطعاً خیر! قطعاٌ مخاطب اثر (که غالباً کودک و نوجوان هستند)، نیاز به پیشفرضهای اخلاقی و منطقی بهتری دارد تا خود را مهیای رویارویی با چالشها و پیچیدگیهای پیرامون کند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘وسیله موج افشانی
▪️ بشر برای برقراری ارتباط با ایجاد رسانههای نوین و الکترونیکی مانند سینما، رادیو و تلویزیون وارد عصر جدیدی شد و به عقیده «مک لوهان» کهکشان مارکنی با ارتباطات الکترونیکی آغاز گردید. رسانه تلویزیون که یک وسیله ارتباط جمعی برای ارسال و انتقال صدا و تصویر متحرک است در همین عصر پدیدار شد اما در این که این رسانه موج افشان تا چه اندازه اختراع تکنولوژیکی محسوب میشود تردیدهایی را دامن میزند.
▫️تلویزیون که تکنیکهای رادیو و سینما و روزنامه را در خود جمع کرده از اهمیت ویژهای برخوردار است؛ به گونهای که حضور این رسانه به طرز وسیعی در جوامع مختلف به چشم میخورد. در این میان آنچه اهمیت تلویزیون را در کنار عوامل دیگر به نحو چشم گیری افزایش میدهد ماهیت محتوایی آن است. «امه دوره » روان شناس و پژوهشگر ارتباطات در این باره میگوید: «قابلیت تکنولوژیک تلویزیون چنان است که این رسانه میتواند در مقایسه با سایر رسانهها به جز فیلم و ويدئو محتوایی نزدیکتر به زندگی واقعی ارائه کند.
📚کتاب دین و رسانه آثار و پیامدها؛ صفحه ۲۶
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری | #نشست
💢نشست تخصصی روایتی زنانه از اربعین
به همراه:
🎞اکران مستند«ازخانه تا مشایه»
سخنرانان:
▪️دکتر معصومه طباطبایی
🔻پژوهشگر زن و خانواده
🔹باموضوع: کارکردهای تربیتی پیادهروی اربعین با محوریت زنان و خانواده
▪️دکتر مرضیه میناییپور
🔻پژوهشگر و فعال فرهنگی
🔹با موضوع: تبیین الگوی سوم زن در پیادهروی اربعین
▪️دکتر فاطمه نعمتی
🔻پژوهشگر فرهنگ و تمدن اسلامی
🔹تجربه نقش زنان در سفر پیادهروی اربعین
▪️سرکارخانم الهه سادات شفیعی
🔻سردبیر پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
▪️سرکار خانم مهتا صانعی
🔻مجری
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh