eitaa logo
بازگشت
289 دنبال‌کننده
231 عکس
87 ویدیو
5 فایل
حاضرین به غایبین همه برگردید وقت تنگ و راه طولانی راه نجات بازگشت به قرآن است
مشاهده در ایتا
دانلود
➖رفع القلم 🔸رُفِعَ الْقَلَم به معنای إباحی گری و ترخیص در معصیت و بلا مانع بودن گناه نیست. 🛑 عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السّلام قَالَ رُفِعَ الْقَلَمُ عَنْ شِیعَتِنَا. فَقُلْتُ یَا سَیِّدِی کَیْفَ ذَاکَ؟ قَالَ لِأَنَّهُمْ أُخِذَ عَلَیْهِمُ الْعَهْدُ بِالتَّقِیَّةِ فِی دَوْلَةِ الْبَاطِلِ ، یَأْمَنُ النَّاسُ وَ یَخَافُونَ ، وَ یُکَفَّرُونَ فِینَا وَ لَا نُکَفَّرُ فِیهِمْ ، وَ یُقْتَلُونَ بِنَا وَ لَا نُقْتَلُ بِهِمْ ، مَا مِنْ أَحَدٍ مِنْ شِیعَتِنَا ارْتَکَبَ ذَنْباً أَوْ خَطْباً إِلَّا نَالَهُ فِی ذَلِکَ غَمٌّ مَحَّصَ عَنْهُ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ أَنَّهُ أَتَی بِذُنُوبٍ بِعَدَدِ الْقَطْرِ وَ الْمَطَرِ وَ بِعَدَدِ الْحَصَی وَ الرَّمْلِ وَ بِعَدَدِ الشَّوْکِ وَ الشَّجَرِ. فَإِنْ لَمْ یَنَلْهُ فِی نَفْسِهِ فَفِی أَهْلِهِ وَ مَالِهِ ، فَإِنْ لَمْ یَنَلْهُ فِی أَمْرِ دُنْیَاهُ مَا یَغْتَمُّ بِهِ تَخَایَلَ لَهُ فِی مَنَامِهِ مَا یَغْتَمُّ بِهِ فَیَکُونُ ذَلِکَ تَمْحِیصاً لِذُنُوبِهِ. 🔰 إمام رضا علیه السّلام فرمودند: از پیروان ما قلم برداشته شده است. راوى گفت پرسیدم چگونه چنین چیزی ممکن است اى آقای من؟ فرمود چون مأمور شده‏ اند در دولت باطل به تقیّه رفتار کنند و در این کار از ایشان پیمان گرفته شده است. مردم همه در أمانند و آنان در کمال خوف و بیم بسر میبرند، و به خاطر ما ایشان را تکفیر میکنند ، ولى ما به خاطر آنان تکفیر نمیشویم ، و آنان در راه ما کشته میشوند، لکن ما براى ایشان کشته نمیشویم. هیچ کدام از شیعیان ما نیست که مرتکب گناهى شود مگر آنکه اندوه و غمّ او را فرا میگیرد بگونه ای که گناهان او را برطرف میکند هر چند گناهانش به تعداد دانه های باران باشد، یا به تعداد ریگ و شن بیابان ها و خارها و درخت ها. و چنانچه در امور شخصی اش مبتلا به اندوه نشود دربارۀ خانواده ‏اش یا اموالش غمى به او خواهد رسید. و اگر در امر دنیایش غمى به او نرسد و مبتلا به مصیبتى نگردد ، خواب ناراحت‏ کننده‏ اى بیند که موجب ریختن گناهان او گردد. 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۲، ص ۲۳۶ https://eitaa.com/sayedmahdi1361
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
❤️ شهید قلب قرآن و قلب جمهوری اسلامی ✍️سیدمهدی هاشمی در اینکه چرا سوره یس را قلب قران معرفی شده است مفسران بنام هرکدام تحلیل های قرانی بیان نمودند برخی سر اینکه سوره یس قلب قران معرفی شده آیه شریفه «فَسُبْحانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ» می‌دانند در این احتمال ملک و ملکوت عالم به دست خداست و همه کاره عالم هستی خداست که بازگشت به توحید دارد برخی سر قلب قران بودن سوره یس را آیه شریفه«و كُلَّ شَيْ‏ءٍ أَحْصَيْناهُ فِي إِمامٍ مُبِينٍ‏» می‌دانند که در این صورت به پشتوانه روایات قلب قران امام مبین است که همان ولایت و امامت خواهد بود برخی معتقدند چون اصول سه گانه توحید، نبوت و معاد در این سوره مطرح شده است قلب قران معرفی شده است مرحوم صدر المتالهین شیرازی در تفسیر سوره یس در چرایی قلب قران بودن این سوره می نویسد آنچه موجب شد که این سوره قلب قران بشود وجود یک شهیدی است بنام حبیب نجار که وقتی در برابر ظلم زمانه خود سکوت نکرد و دوان دوان به قلب شهر آمده و مردم را در تبعیت از پیامبران هشدار داد «وَ جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعى‏ قالَ يا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ اتَّبِعُوا مَنْ لا يَسْئَلُكُمْ أَجْراً وَ هُمْ مُهْتَدُونَ وَ ما لِيَ لا أَعْبُدُ الَّذِي فَطَرَنِي وَ إِلَيْهِ تُرْجَعُون» وجود یک شخص غیر معصوم و اقدام به هنگام و سکوت نکردن در برابر منکرات جامعه خود و سرانجام به شهادت رسیدن او توسط مستکبرین عصر خود موجب می شود که این سوره بشود قلب قران با این توصیف اگر وجود یک شهید سوره یس را قلب قران می کند وجود شهیدان در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی هرکدام قلبی هستند برای جمهوری اسلامی همچون سید الشهدای جبهه مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که سلام و صلوات خدا و فرشتگان بر شهید قلب قران و شهدای قلب جمهوری اسلامی. @HOWZAVIAN
ZiyaratAshoura.mp3
12.99M
دلم خوش است به مستحبی که جوابش واجب است سلام بر اباعبدالله در شب جمعه فراموش نشود
☫﷽☫ علامه حسن‌زاده آملی رحمت الله علیه آنچه در عرفان عملی مهم است سه چیز است : الف-طهارت و دوام آن ب - همت ج-استقامت 📚پند های حکیمانه
مسئولان در قیامت دست بسته محشور میشوند شرح حدیث توسط رهبر انقلاب عن النّبیّ صلَّى ‌اللَّه علیه و آله قال:لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلى عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه هیچ‌کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر، ‌ریاست و امارت داشته باشد مگر اینکه او را روز قیامت در حالی می‌آورند که دستش به گردنش بسته است؛ پس اگر چنانچه آدم درستکاری بود و تقصیری متوجّه او نبود، او را رها میکنند و اگر چنانچه بدکار و گناهکار بود، غل و زنجیرش افزایش پیدا میکند.» این حدیث درباره‌ی بنده و امثال بنده است؛ [رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله] فرمود که هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد ــ هر کسی که بر ده نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد؛ ــ«اِلّا جی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه‌»، [مگر اینکه] این آدمِ رئیس را که این‌قدر در دنیا محترم است و رئیس است و مدیر است، ‌چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که می‌آورند، دست او را به گردنش بسته‌اند؛ یعنی دست‌بسته او را وارد محشر میکنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است. نفْس این مسئولیّت و آمریّت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب میکند این را. در آن حوزه‌ِی مأموریّت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کاره‌ای هستیم، بعضی از کارها انجام میگیرد که ما میتوانستیم مانع آن بشویم و نشدیم؛ حالا یا غفلت کردیم [وارد] نشدیم، یا از روی تنبلی وارد نشدیم؛ این کار خلاف، زیر نظر ما و در پُست نگهبانی ما انجام گرفت ــ پُست نگهبانی ما است دیگر ــ یا بعضی از کارها باید انجام میگرفت در حوزه‌ی مأموریّت ما که انجام نگرفت؛ یا به‌خاطر اینکه ما نفهمیدیم، دقّت نکردیم، تعقیب نکردیم، مشورت نکردیم، پرس‌و‌جو نکردیم و ندانستیم، یا نه، دانستیم، تنبلی کردیم، امروز و فردا کردیم، [گفتیم] حالا ان‌شاءاللّه بعداً، فردا، و ضایع شد، فوت شد. اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ واقعاً این‌جوری است. باید دنبال ریاست نرویم؛ ریاست این تبعات را دارد. بعضی میدوند دنبال ریاست، نمیفهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً می‌آورند؛ این چیز خیلی مهمّی است. مغلولاً می‌آورند او را در پای محاسبه‌ی الهی. فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنه اگر چنانچه او آدم خوبی بود، درستکار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجّه او نبود، اینجا رها میکنند او را. بالاخره شارع مقدّس و پروردگار عالم موازینی دارد؛ یک جاهایی ممکن است که انسان مَعفوّ باشد به دلیلی؛ قصورش قصورِ عن‌تقصیرٍ نباشد ــ گاهی ما قاصریم، جاهلیم امّا جهلمان عن‌تقصیرٍ است، گاهی نه، واقعاً تلاش خودمان را کرده‌ایم، زحمتمان را کشیده‌ایم، آخرش این [نتیجه] درآمده ــ این [قصور]، اینجا مورد عفو الهی است. پس اگر «محسن» باشد این آمر و این رئیس، فُکَّ عَنه. وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلىٰ غِلِّه امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است ــ هرجور بدعملی‌ای که فرض کنید ــ اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا میکند. اینها را باید ما بفهمیم؛ اینها را باید بفهمیم. دنبال کرسی‌های ریاست [بودن] ــ چه ریاست اجرائی، چه ریاست تقنینی؛ می‌بینید برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را میکُشند، اگر چنانچه راه پیدا نکنند به هر دلیلی یا مثلاً فرض کنید صلاحیّتش را تأیید نکنند یا رأی نیاورد و غیره، خودش را به آب و آتش و در و دیوار میزند که چرا نشد ــ عقل نیست، تدبیر نیست. ملاحظه کردید؟ اگر چنانچه این ریاست، مایه‌ی یک چنین دغدغه‌ای است، خب انسان رها کند؛ مگر اینکه واقعاً متوجّه انسان بشود و واجب باشد برای انسان؛ آن [جا] بله [لازم است]. بنده دوره‌ی دوّم ریاست جمهوری، قطعاً عازم بودم به اینکه نامزد ریاست جمهوری نشوم ــ حالا دوره‌ی اوّل که تحمیل شد بر ما، هیچ ــ دوره‌ی دوّم دیگر یقیناً گفتم من قطعاً نامزد نمیشوم؛ امام به من فرمودند بر تو واجب عینی و تعیینی است ــ هر دو را گفتند ــ گفتند: هم واجب عینی است، هم واجب تعیینی است؛ خب بنده هم بر خلاف میل خودم قبول کردم و رفتم. درست این است که اگر چنانچه تکلیفی وجود ندارد، واجب بر انسان نیست، انسان نرود به سراغش و دنبال نکند آن را. بله، اگر چنانچه ناچار شد، ناگزیر شد، به گردن انسان گذاشته شد، آنجا «خُذها بِقُوَّة»؛ بایستی با قوّت انسان دنبال بکند.
🌸لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ🌸 💠حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره): ✅همانگونه كه مى‌‌دانيد تاريخ پيغمبر اكرم(ص) ‌به سه بخش ‌‌تقسيم مى‌‌شود؛ يك بخش، دوران جوانى ايشان قبل از بعثت؛ يك بخش از زمان بعثت تا زمان ‌‌هجرت؛ و بخش سوم از زمان هجرت تا زمان رحلت. ❇️[دو صفت بارز در دوران اول زندگی ایشان:] راستگویی و امانت داری. ❇️[دو صفت بارز در دوران دوم زندگی ایشان:] دلسوزى و مهربانى نسبت به ديگران و صبر ‌‌و پايمردى در انجام وظيفه. ❇️[دو صفت بارز در دوران سوم زندگی ایشان:] عدالت محوری در مدیریت و از همه مهمتر، تدبیر ایشان در تعیین جانشین
ZiyaratAshoura.mp3
12.99M
دلم خوش است به مستحبی که جوابش واجب است سلام بر اباعبدالله در شب جمعه فراموش نشود
✅ خبر خوب در بحث مدیریت مدارج علمی 🔹تعداد اساتید راهنمایی پایان نامه های سطح ۳ حوزه علمیه استان به ۸ استاد رسید. 🔹با دعوت از اساتید محترم واجدالشرایط و تشکیل پرونده و پیگیری های لازم، اساتید محترم حجج الاسلام و المسلمین سید مهدی هاشمی، سید احمد حسینی، یاسر بخشیان و محمدرضا عرفان نژاد (زیدعزهم) مجوز راهنمایی پایان نامه های سطح ۳ را دریافت نمودند. 🔹با اقدامات لازمه قبلا اساتید محترم حجج الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم کاظمی، محمد علیدادی، مهدی طاهری، حمید نادری (زید عزهم) نیز مجوز لازمه را کسب نموده بودند. 🔹این اتفاق فرخنده گامی روبه جلو در جهت ارتقاء علمی حوزه علمیه استان و رفاه حال روحانیون و طلاب معزز آن و امکان اخذ مجوز برای تشکیل کمیته های پایان نامه سطح 3 در استان است که امورات مربوط به تصویب موضوع، تصویب استاد راهنما، تصویب طرح نامه (پروپوزال) و دفاع پایان نامه در همین استان انشاالله انجام خواهد شد. 🔻 از مساعدت و همکاری مدیر محترم مدارج علمی معاونت آموزش حوزه علمیه کشور جناب حجت الاسلام و المسلمین کاظمی ( زید عزه) و همکاران خدوم ایشان تقدیر و تشکر می گردد. ✔️ معاونت آموزش مدیریت حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری 🌐eitaa.com/joinchat/1271922746C83b105f96c
حاضرین به غایبین؛ همه برگردید وقت تنگ و راه دراز ومسیر طولانی، راه نجات به قرآن است https://eitaa.com/sayedmahdi1361 کانال حقیر را به دیگران هم معرفی کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَأَخَذَهُمُ ٱلطُّوفَانُ وَهُمۡ ظَٰلِمُونَ  سوره عنکبوت آیه 14 عملیات طوفان الاقصی طوفانی به پا کرد
ما به هم خواهيم زد قانون قال و قيل را هم به تنزيل اعتنا داريم هم تاويل را مي كشيم از حنجر قابيل با تيغ بليغ انتقام غربت تاريخي هابيل را باز دنيا خيره خواهد شد به دستان خليل باز مي بيند جهان ايمان اسماعيل را باز مي بيند به اعجازي كه در ايمان ماست چشم دنيا شيوه ي ما ، در عبور از نيل را ما ابابيل ايم با دشمن بگو تا در مصاف رو كند گر زهره اي دارد سپاه فيل را قلعه هاي خيبري را باز ويران مي كنيم سوره زلزال مي خوانيم اسرائيل را نیست حيفا و تل آويوِ ایمن از شلیک ما کرده ایم آماده فجر و قادر و سجّيل را تا برآيد دولت خورشيد عالمتاب عدل از خدا خواهيم در امر فرج تعجيل را سید مرتضی هاشمی شیخ شبانی
🔴 به کمک جبهه مقاومت بشتابید!! 💰آمریکا بعد از درخواست کمک مالی اسراییل برای مقابله با جبهه مقاومت، شروع به پشتیبانی مالی از صهیونیست‌ها کرده است. 💣 همه میدانیم جنگ و مقاومت هزینه دارد و اگر صهیونیست‌ها آمریکا را دارند، جبهه فلسطین هم پشتیبانی مالی ما را دارد. 💳 به نیت سرافرازی اسلام و مسلمین کمک کنیم، حتی هزار تومن... برای کمک مالی به جبهه مقاومت، وارد «سایت مقام معظم رهبری» بشید و از بخش پرداخت وجوهات و انتخاب گزینه "کمک به جبهه مقاومت" کمک های مالی خودتون رو واریز کنید: 👇👇👇👇 https://www.leader.ir/fa/monies هرچقدر در توان دارید بسم الله... امام خمینی (ره) فرمودند: اگر مسلمین مجتمع بودند هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند او را سیل می برد. (صحیفه امام ج۹، ص۲۷۵)
📸 فال حافظ 🔹ادوارد براون در جلد سوم کتاب «تاریخ ادبیات ایران» می نویسد پس از درگذشت حافظ، عده‌ای بر آن می‌شوند تا با تکفیر او از دفن پیکر «لسان‌الغیب» در گورستان ممانعت کنند و سرانجام نظر جمع این‌گونه می‌شود تا با تفأل از کلام حافظ از خودش در این باره کمک بگیرند. 🔹براون در کتاب خود آورده: این گروه پس از آن تمامی غزل‌های حافظ را نوشتند و در سبدی ریختند و از کودکی می‌خواهند تا یکی را برگزیند و با کمال تعجب، پاسخی باورنکردنی و شگفت‌آور از حافظ می‌شنوند که بیتی از آن غزل این است: قدم دریغ مدار از جنازه حافظ که‌گر چه غرق گناهست، می‌رود به بهشت..
قرائت دعای جوشن صغیر(1).mp3
35.35M
سرلشکر حاج قاسم سلیمانی از نقش معنویت در پیروزی حزب‌الله حکایت جالبی را نقل می‌کند. هنگامی که در تجهیزات جنگی و مسائل نظامی غلبه‌ی ظاهری با رژیم صهیونیستی بود و ظاهراً هیچ امیدی به شکست دشمن نبود، در ملاقاتی با فرمانده کل قوا، این مسئله مطرح می‌شود، اما ایشان با اطمینان می‌گویند در جنگ پیروز می‌شوید و برای این منظور دستور معنوی‌ای ارائه می‌کنند تا به‌وسیله آن دل مجاهدان مستحکم شود و زمینه دریافت کمک خداوند را فراهم آورد، سرلشکر سلیمانی درباره این ملاقات می‌گوید: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند «به این‌ها [رزمندگان] بگویید دعای جوشن صغیر بخوانند.»