eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4هزار دنبال‌کننده
706 عکس
195 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
|فِلِسْطیٖن؛ پیشینه تاریخی و تمدنی| ارائه‌دهنده: سرکار خانم دکتر امیری موضوع: " نام‌بَری از فلسطین " گزارشی از منابع تاریخی متقدم ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
|فِلِسْطیٖن؛ پیشینه تاریخی و تمدنی| ارائه‌دهنده: حجت‌الاسلام دکتر قرائتی موضوع: بررسی جایگاه و نقش مسجد الاقصی در تراث شیعه و عامه ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
|فِلِسْطیٖن؛ پیشینه تاریخی و تمدنی| ارائه‌دهنده: دکتر فلاح زاده موضوع: مناسبات اعراب با اسرائیل پس از تشکیل رژیم اشغالگر ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
🔰 منتشر شد استاد ما شرحی گذرا بر زندگانی استاد شهید سید محمدباقر صدر «استاد ما»، ترجمۀ کتاب «الشهید الصدر؛‌ سموّ الذات و سموّ الموقف» نوشتۀ آیت‌الله سید کاظم حائری است؛ با این تفاوت که دراین کتاب، ترجمۀ دوازده نامۀ شهید صدر به معظم‌له برای اولین بار منتشر شده است. افزون‌بر این گفت‌وگویی با معظم‌له و نیز پیام ایشان به نشست «طلایه‌داران صلح و وحدت اسلامی» در سال ١٣٩٧ش که به بیان جنبه‌های تقریبی و وحدت‌آفرین اندیشه و سیرۀ شهید صدر پرداخته است به این کتاب افزوده شده است. جایگاه ویژۀ آیت‌الله حائری در حلقۀ شاگردان استاد شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر و عمق و گسترۀ ارتباط میان این شاگرد و استاد، کتاب «استاد ما» را به اثری بی‌بدیل برای علاقه‌مندان به سیره و اندیشۀ آن نابغۀ بی‌نظیر تبدیل می‌کند. این کتاب که دومین اثر از مجموعه‌کتاب‌های خاطرات شاگردان شهید صدر پس از کتاب «شرح‌صدر» است، در ٢۴١ صفحۀ رقعی در آبان ١۴٠٢ برای نخستین بار توسط پژوهشگاه تخصصی شهید صدر به چاپ رسیده است. 🛒 برای خرید این کتاب اینجا را کلیک کنید 🆔 @shahidsadr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔻مساجد تفریحی _تجاری! مدرنیته و تغییر معکوسِ شهر در ایران معاصر برشے‌‌ از جلسه‌‌ی سوم درسگفتــار استاد ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تیزر دوره تخصصی فقه المقاومة 📝 این دوره فشرده فقهی ۴ آبان ۱۴۰۲ با ارائه‌ی اساتید ذیل در قم برگزار گردید. گفتنی است این ابتکار دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه جای تقدیر دارد و امیدواریم چنین اقدامات علمی، استمرار و تداوم داشته باشند. 🎚 صوت کامل ارائه‌ی اساتید از طریق لینک‌های مرتبط در دسترس است: 🎙 قتل نساء و صبیان در جنگ 👤 استاد سیدمحمدعلی مدرسی یزدی https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/91 〰〰〰〰〰 🎙 پیامدهای فقهی رضایت به ظلم و معصیت 👤 استاد قائنی نجفی https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/86 〰〰〰〰〰 🎙 موضوع‌شناسی فقه‌المقاومة 👤 استاد مبلغی https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/90 〰〰〰〰〰 🎙 نظریه جهاد ذبی 👤 استاد فاضل لنکرانی https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/93 〰〰〰〰〰 🎙 چیستی فقه مقاومت و ابعاد آن 👤 استاد عبدخدایی https://eitaa.com/ejtemaievasiasi/94 @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نقاط ضعف نظام اسلامی با کدام روایت از ولایت فقیه حل می‌شود؟ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
💢 سرشاری و سرخوشی‌های انسان سکولار از منظر چارلز تیلور ▫️سرشاری در بیان چارلز تیلور همراه با سرخوشی است. انسان سکولار در آناتِ لذتی که تجربه می‌کند، علاوه بر حس رضایت، احساس سرخوشی و سرمستی را نیز همراه خود دارد. همین معنای مرکب از سرشاری و سرخوشی است که تیلور آنرا «Fullness» نامیده و شامل سرشاری‌های فیزیکی و متافیزیکی دانسته است. در زندگی سکولار علاوه بر اینکه سرشاری، نیرویی محرِّک است که انگیزه‌بخشی می‌کند، غایتی است که انسان ورای آن هیچ غایت دیگری را تصور نمی‌کند. ▫️به همین جهت تیلور در مقام توصیف، فلسفه زندگی سکولار را رسیدن به لحظه‌های سرشاری و سرخوشی معرفی کرده است. او می گوید در فرهنگ سکولار نباید به چیزی اعتقاد داشت که مانع سرشاربودگی و سرخوشی دنیوی بشود. این سرخوشی‌ها زمانی حاصل می‌شود که انسان مدرن حس می کند از قید و بند دین آزاد شده و حسِ بسندگیِ عقل و حسِ خودخدایی به او دست میدهد. حتی گاهی به او حس خودفراموشی یا بی معنایی دست میدهد ولی او مست از این خودفراموشی است. ▫️بنابراین آنچه در روایات اسلامی وجود دارد مبنی بر اینکه انسان متقی باید لجام بزند بر غرایض و شهواتش، تعابیری است که در سرشاریِ برآمده از فرهنگ سکولار پذیرفته شده نیست. چنین کارهایی هدف زندگیِ سکولار را از بین می برد. در نتیجه شما در فرهنگ سکولار نباید به چیزی اعتقاد داشته باشید که جلوی سرخوشی هایتان را بگیرد. 🔻برشی از جلسه سوم درسگفتار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سرمستی و سرشاری انسان‌ِسکولار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻شهید صدر و منطق تبیین حجاب ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
◾مصطفی چند صباحی است که رفته‌است ولی وحی پشت درِ این خانه نشسته‌است هنوز... ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
ما شیعیــان اعتقادی در طول این قرون اســلامی، در توجه به دختــر رسول خدا، انگیزه‌ای بسیار شدید پیدا کرده‌ایم و دلمان می‌خواهد که باقی امت اســلامی نیز این توجه را به‌دست بیاورند. از قضا در نیم‌قرن اخیــر، فرصتی برای شیعیان پیش آمده تا این خواسته را ابتدا در مرزهای ملی ســرزمین‌های شیعی و سپس در دنیای اســلام محقق کنند. اما اولین خلاء همان «خبــر» است! ما هنوز در روایت‌کردن ســه‌مــاه پرماجــرای پس از شهادت رسول خدا لکنت داریم. پس گام اول برای این آرمان بزرگ، «روایت فاطمیه» است! 🎙ویژه‌برنامه‌ی صوتی «آن ســه‌ماه» درآمدی است بر روایت این سه ماه پر آه و درد که شاید گامی برای تحقق این آرمان باشد. 🔻لینک صوت جلسات: صوت جلسه اول صوت جلسه دوم ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معــرفی کوتاهی از مدرسه نگــاه با عنوان «آن ســه‌ماه» از زبان مجری‌کارشناس این برنامه، «سید میثم میرتاج‌الدینی» ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
«آن ســه‌ماه» ویــژه‌بــرنامه فاطمیـه: روایتی از نقش حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبــر(ص) 🎙 | قسمت اول موضــوع: مسئـولیت فــوری ما در قبــال فاطمیــه گفت‌وگو با حجت‌الاســلام حسین مهدیــزاده ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رسانه و گذر انسان از برده‌ی شاکی به برده‌ی راضی! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
«آن ســه‌ماه» ویــژه‌بــرنامه فاطمیـه: روایتی از نقش حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبــر(ص) 🎙 | قسمت دوم موضــوع: امـر جدید و پایان عصــر خدابازی‌ها گفت‌وگو با حجت‌الاســلام حسین مهدیــزاده @social_theory ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
🎙ویژه‌برنامه‌ی صوتی «آن ســه‌ماه»
جــدال صابــرین
؛ روایتی متفاوت از نقش حضـرت زهــرا(س) در سه ماه بعد از رحلت پیــامبر(ص) 🔻۱۱ جلسه گفتگـوی مدرسه نگـاه با حجت‌الاسلام حسین مهدیـزاده @social_theory 🎙صوت جلسات را از اینجا بشنوید. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
💢 راه حل تیلور برای بحران «اضطرابِ وجودیِ انسان پست مدرن» چیست؟ 🔻بخش اول ▫️چارلز تیلور برای اینکه انسان معاصرِ غربی را از بی‌پناهی، تنشِ وجودی و درماندگیِ هستی شناختی‌اش خارج سازد به سراغ مقوله نظم اخلاقی در مقابل نظم مسیحی و نظم مادی_ماتریالیستی رفته است. ▫️او باور دارد نظم مسیحی در دوران مدرن به دو دلیل، آن نظمی نخواهد بود که امکان فراگیری داشته باشد: ۱. ساحت هایی که مسیحیت به آنها ورود کرده برای بسیاری مورد قبول نیست. ۲. اساسا در جهان امروز مسیحیت به یک گزینه میان سایر گزینه‌ها تبدیل شده و امکان فراگیری ندارد. ▫️تیلور اما نظم مادی و ماتریالیستی را هم ناتوان از ایجاد نظمی فراگیر معرفی کرده چراکه باور دارد اوج لذت و اوج لیبرالیسم ما را به نوعی از ماتریالیسم و اختلاف می‌کشاند و چنانچه شما لذت گراییِ مادی و ماتریالیستی را آزاد بگذارید، اقتصاد در خشونت زایی اش به اوج می‌رسد و روابط انسانی به خشونت می‌گراید. بنابراین تیلور راه نجات را در نظم سومی به نامِ نظم اخلاقی (عرفی، این جهانی و سکولار) جستجو می‌کند. 🔻برشی از جلسه چهارم درسگفتار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
💢 راه حل تیلور برای بحران «اضطرابِ وجودیِ انسان پست مدرن» چیست؟ 🔻بخش دوم ✍️ گذشت که تیلور نظم اخلاقی (عرفی، این جهانی و سکولار) را جایگزین نظم مسیحی و نظم مادی_ماتریالیستی دانسته است و همان را راه حل بحرانِ «اضطرابِ وجودیِ انسان پست مدرن» معرفی می‌کند. ▫️اما نظم اخلاقی چیست؟ نظمی است که مبتنی بر احترام متقابل به یکدیگر در زندگی دنیوی و در نظام مناسبات اقتصادی در جامعه شکل می‌گیرد. چارلز تیلور محصولِ این نظم را تمدن مؤدبی می‌داند که ادبِ آن در اقتصاد جلوه می‌کند. ▫️اساسا همانطور که در کار تیلور نیز مشخص است، در نظم اخلاقیِ مدرن سعی بر آن است تا جایگزین جنگ را تجارت قرار دهند و امنیت به منظور تأمین شرایط مورد نیاز بازار فراهم شود. بنابراین امنیتِ یک جامعه به سود متقابلی بستگی دارد که من و شما از بازار می‌بریم و بازار خود می‌تواند یک صلح اخلاقی ایجاد کند اما نه اخلاقی که فضیلت است بلکه این بار اخلاقی که یک معامله خواهد بود. ▫️در نتیجه اخلاق در غرب به «قانون» تبدیل شده است زیرا امنیتِ جامعه به این اخلاقِ قانونی وابستگی پیدا کرده است. به همین جهت تحسین‌هایی که ما شرقی‌ها و ایرانیان از رفتارهای اخلاقی در غرب داریم غافل از این پشتوانه‌ها بوده و با ذهنیت‌های شرقی و اسلامی خودمان است که چنین برداشت‌هایی می‌کنیم. 🔻برشی از جلسه چهارم درسگفتار ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
«آن ســه‌ماه» ویــژه‌بــرنامه فاطمیـه: روایتی از نقش حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبــر(ص) 🎙 | قسمت سوم موضــوع: ویژگی‌های امــر جدید گفت‌وگو با حجت‌الاســلام حسین مهدیــزاده @social_theory ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah