الا کرم ز تو مشهور یا امام جواد
کلام توست همه نور یا امام جواد
ائمه اند جواد و توئی جواد همه
که گشته جود تو مشهور یا امام جواد
سزد ز لعل لب حضرت رضا ریزد
به مدح تو دُر منثور یا امام جواد
اگر چه نزد شما آبروی نیست، مرا
مکن ز درگه خود دور یا امام جواد
#ولادت_امام_جواد_علیه_السلام
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
22.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سیمافکر منتشر کرد ...
🔰آخرین لحظات سلطنت در ایران
از رفتنِ بیبازگشت شاه تا سقوط مرغِ طوفان
♦️ تصاویری که میبینید، درباره رویکار آمدن دولت شاپور بختیار است؛ دولت مستعجلی که آخرین تلاش ناکام محمدرضا پهلوی برای اداره ایران بود.
اما در نهایت مقاومت دولت شکست و ناکامی دولت در مذاکره با امام خمینی و خالیشدن عقبهاش منجر به پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شد.
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
📌 مدرسهی نگاه در اولین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون #روایتایرانامروز و معیارهای ارزیابی آن با #دکترحسنبنیانیان، مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به گفتگو نشسته است که بخشهایی از آن را در ادامه میخوانیم.
💠 باید قاعده بزرگی از هنر در سراسر کشور با مشارکت مساجد درست میکردیم تا هنرمان برای بچه مذهبیها در حد مداحی باقی نمیماند و فضای هنر در دست دگراندیشان نمیافتاد.
💠 بیش از ۷۰-۸۰ درصد تحولات فرهنگی از طریق تحولات اقتصادی، سیاسی، اداری و ... بطور تدریجی و نرم به ما تحمیل میشود. این درحالی که تمرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی بر روی آن ۲۰ درصدی است که قرار است آگاهانه فرهنگسازی شود.
💠 شاخصها و متغیرهای ارزیابی فرهنگ عمومی و سبک دینی ما باید بر اساس مبانی دینی خودمان باشد. مدیر ما نباید با اتکا به مشاهدات شخصی خودش یا اطرافیانش در مورد مسائل کشور و انقلاب تصمیمگیری کند. تصمیمگیری نیاز به مطالعات عالمانه دارد.
💠 خطری که ما را تهدید میکند انزوای روحانیتِ عالمی است که اگر نباشد آرامآرام اصل اینکه چرا رأس حکومت باید ولیفقیه باشد زیر سؤال میرود.
💠 اعتراضات اخیر تلفیقی از نیازهای اقتصادی، نیازهای جنسی تآمین نشده، بیعدالتی و توقعاتی است که خودمان خلق کردیم. باید بررسی کنیم که چگونه باید مبانی دین را تبیین کرد تا برخی تضادها در اذهان شکل نگیرد.
گزارش تفصیلی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید.
#واگویه
#فرهنگعمومیوسبکزندگی
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
🔰 دوگانهی مرکز-پیرامون، راه عبور از روایتگریهای مرسوم
مدرسه نگاه در اولین گفتگوی اختصاصی خود در #برنامهمستوره با دکتر #علیجنادله به گفتگو نشسته است که بخشهایی از آن را در ادامه میخوانیم.
🔻تاریخ اجتماعی در مقابل تاریخهای مرسوم که تاریخ مردان بزرگ است مطرح میشود و به روایت کنش اقشار پیرامونی میپردازد که زنان نیز بخشی از این قشر به شمار میروند.
🔻روایتهای تاریخی همواره یک نقطه عزیمت دارند که در حوزه زنان، آن نقطهی عزیمت، رؤیتپذیر کردن زنان در تاریخ است.
🔻در باب روایت زن در تاریخ چند رویکرد وجود دارد:
۱. نقد روایتهای مردانه. این روایات میخواهد تاریخ را بهمثابهی پروژه انحصاری مردان نقد کند ۲. نقد استیلای حوزه عمومی مردانه بر حوزه خصوصی زنانه. ۳. پساساختارگرایی که به دنبال آشنایی زدایی از مناسبتهای جنسیتی موجود است.
🔻سه پارادایم تفسیری در توضیح نظم جنسیتی مطرح میشود: مدرنیستی، مارکسیستی و فمنیستی
🔺نکتهی مشترک در نقد سه رویکرد فوق این است که روایات تاریخی، هم از جهت دیتا و هم از جهت تفسیر، روایت «مردان متمول مرکز نشین» است. بنابراین ما باید بهدنبال واسازی روایتهای موجود از منظر پیرامونی باشیم؛ لذا دوگانهی مدنظرمان، دوگانه «مرکز- پیرامون» خواهد بود
گزارش تفصیلی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید.
#دفترمطالعاتگفتمانآینده
#تاریخاجتماعیزنان
#مستوره
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
#گفتگویدوم از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»:
🔰خوانش پدرسالاری و ابژگی جنسی زنان (نقد محتوایی رویکردهای موجود)
🔸پرسشهای مورد بررسی در این گفتگو:
❓زمینههای شکلگیری نظریه پدرسالاری
❓ظرفیت تاریخ اجتماعی برای بسط پدرسالاری
❓خوانش پدرسالار؛ روایتگری یا روایتسازی از تاریخ اجتماعی زنان ایران؟!
❓چرایی غلبهی خوانش پدرسالار در تاریخ اجتماعی زنان در ایران معاصر
جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید:
معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان
🗓 یکشنبه ۱۶ بهمن
ساعت ۱۵ الی ۱۷
🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکایروم میباشد. لینک شرکت آنلاین:
https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
20.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بیش از ۷۰درصد تحولات فرهنگی از طریق تحولات اقتصادی، سیاسی و اداری به ما تحمیل میشود
💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با دکتر #حسنبنیانیان پیرامون:
1⃣ نقش نظام روحانیت در تصمیمگیریها
2⃣ مدیریت قانونزده کشور؛ ریشهها و پیامدها
3⃣ هنر و آسیبشناسی کنشگری مذهبیها
4⃣ ضرورت شایستهسالاری در نظام اداری
📽 ویدئوی کامل این گفتگو، بزودی در نگاه
#واگویه
#فرهنگعمومیوسبکزندگی
#هویتایرانامروز
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
• آقا جانم ، علی بن ابی طالب 🤍
#روز_پدر
• | @sch_negah
📌 مدرسهی نگاه در دومین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون #روایتایرانامروز و معیارهای ارزیابی آن با #حجتالاسلامدکترایزدهی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به گفتگو نشسته است که بخشهایی از آن را در ادامه میخوانیم.
💠 شعار استقلال، آزادی، جمهوریاسلامی تبلور اراده و خواست ملت ایران برای انقلاب بود. مردم برای رهایی از استعمار، «استقلال»، برای رهایی از استبداد، «آزادی» و برای رهایی از سلطنت و رسیدن به اسلام، شعار «جمهوری اسلامی» را سر دادند.
💠 فهمی که در نظام لیبرالی از آزادی میشود ناظر به آزادی در حوزه فردی است، لذا مسائلی از قبیل برهنگی و آزادی جنسی نتیجه فهم لیبرالی آزادی است؛ در حالیکه این مسئله اساسا مسئله انسان ایرانی نیست.
💠 آزادی مفهومی است که باید متناسب با زیستبوم و فرهنگ هر جامعه فهم شود. نمیتوان فهمی غربی از آزادی را به جامعه مسلمان القا کرد؛ در واقع این انتقال یک مفهوم نیست بلکه تهاجم به فرهنگ یک ملت است که از طریق شاخصها تحمیل می شود.
💠 چالش اصلی جمهوریاسلامی در عدم احساس آزادی و تحقق شعار آن، فقدان «سامانه تبدیلی» است. بستری که آرمانها، ایدهها و نظریهها را به تکنولوژی و سبکزندگی و فضای زیستاجتماعی تبدیل کند. نمیتوان مدرن فکر کرد و در فضای مدرن زیست و اسلامی زندگی کرد، لذا به شدت محتاج بازتولید و ترجمان مفاهیم ارزشی در عینیت زندگی هستی.
✍ گزارش این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید.
#واگویه
#آزادیهایاجتماعی
#هویتایرانامروز
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir