#عکس_نگاشت
🔻توضیحاتی پیرامون کتاب حکمت تاریخ به عنوان متن محوری درسگفتار بازخوانی آثار منتخب متفکران
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐http://schoolnegah.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ بدون فلسفهتاریخ کلانترین مسئلهها بیپاسخ میماند
#پروندهبازخوانیآثارمنتخبِمتفکریناسلامی
#تیزر_معرفی
درسگفتار #حکمتتاریخ
مدرس: استاد احمد رهدار
#حضوری و #مجازی
شروع دوره: ۱۰ آذرماه(۴ جلسه ۹۰ دقیقهای) پنجشنبهها به مدت ۴ هفته(یک هفته درمیان)
📆 ساعتبرگزاری: ۱۰ الی ۱۲
🎴مکان: بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴
#ثبتنام:
💻 سایت/ لینک👇
https://www.negahschool.ir/product/hekmat/
📞 تلفن: 02533551835
📱 ارتباط مجازی (ایتا و بله): 09907629882
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
اینجا مارا دنبال کنید...
https://eitaa.com/joinchat/2450981038C684782fb42
#گزیده_درسگفتار
◀️ #جلسهدوم
درسگفتار #کلانروایتهاییازپیدایشو
#تکوینعلوماجتماعی
#استاد: سجاد صفارهرندی
🔻 ظهور ماکیاولی و تغییر منطق تقسیم بندی علوم، ریشۀ پیدایش علوم اجتماعی مدرن
درباره سیر و چگونگی بوجود آمدن علوماجتماعی مدرن روایتهای متفاوتی وجود دارد. برخی به تحولات حوزه معرفتشناسی ارجاع میدهند و برخی به تحولات سیاسی و ظهور دولت ملت و ... همه این روایتها بخشی از حقیقت ماجرا را منعکس میکند. اما زاویهای که کمتر به آن پرداخته شده این است که چطور و تحت چه فرآیندی یک موضوع جدید - امر اجتماعی- خلق میشود و در ادامه علوم اجتماعی و جامعه شناسی کلاسیک شکل می گیرد. ریشه این تحول و ظهور امر اجتماعی جدید را باید در نقطهای پیگیری کرد که منطق تقسیمبندی علوم پس از رنسانس، دچار گسست و انفصال از سنت قدمایی میشود. نقطه عطف این اتفاق ظهور ماکیاولی بود. او چارچوب و مفصلبندی جدیدی از دانش را عرضه میکند. در ادامه و از قرن ۱۷ به بعد، این تحول و به عبارتی روح کار ماکیاولی در قالب فلسفههای سیاسی و در آثار فیلسوفانی چون هابز و لاک دیده میشود. پس از تثبیت منطق ماکیاولی در فلسفه سیاسی نوبت به اقتصاد سیاسی و ظهور آدام اسمیت می رسد که این فهم جدید را در قالب مفاهیمی چون «بازار» و «دست نامرئی» صورتبندی کند.
اما اینکه این فهم جدید از علوم به طور کلی و سیاست به طور خاص چه بود تا به ظهور علم اجتماعی مدرن برسد، مسائلی است که در این درسگفتار بدان پرداخته شود.
#مجازی
🕟 دوشنبه ها ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🌐 http://schoolnegah.ir
🆔 @sch_negah
#عکس_نگاشت
🔺معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐http://schoolnegah.ir
#گزیده_درسگفتار
#گزارش_تصویری
⬅️#جلسهدوم
درسگفتار: #شذراتالمعارف
مدرس: استاد #فلاحشیروانی
🔻 بیماریهای جامعه مسلمین
شفاعت مفهومی صرفا اخروی نیست و تاثیرات زیادی در امور زندگی جاری ما دارد و اساسا تبیین های ما از مفاهیم دینی باید به سمت توضیح کابردی و تبیین اثر آن در زندگی برود.
تقلید از غرب به معنای ذبح شدن است زیرا این عدم شخصیت و عدم استقلال علت پیشرفت نکردن یک ملت است،لذا تلاش های مصلحان اجتماعی ما در ایجاد این خودباوری و شخصیت بوده است. بیماری دیگر جامعه یاس از سعادت است و این یاس مانند غرور باعث رکود و سکون جامعه میشود که این مسئله نیز معلول نداشتن هویت و خودباوری است.
سومین بیماری افتراق مسلمین است که برخواسته از روابط غلط با اجانب است.
روحیه فردگرایی از ابتدا در تعلیم تربیت ما وارد شده است به طوری که حتی اجتماعات ما نیز رنگ و بوی فردگرایی پیدا کرده است و این انفراد ناشی از خودشیفتگی و تعالیم غلط است. آخرین بیماری جامعه نداشتن بیتالمال و بیسامان بودن خمس و زکات است که به نحو درست توزیع و استفاده نمیشود.در نهایت علت العلل این امراض جهل به مرام و مسلک اسلام است به این معنا که در پارهای از اوقات مسلک اسلام را نمیشناسیم و در قسمتی دیگر اهمیتی به این روش و سلوک اسلامی نمیدهیم.
#مجازی #حضوری
🕟 دوشنبه ها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۱۵
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🌐 http://schoolnegah.ir
🆔 @sch_negah
🔻چنانچه در معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان گفته شد، مدرسه تفکر و نوآوری نگاه، فصلی را در باب مساله تبیین نظم جنسیتی گشوده است تا با برگزاری گفتگو، نشست، مصاحبههای تخصصی و درسگفتار فضا را برای پرورش ایدههای بدیل باز کند.
🔶 در گفتگوی اول جناب آقای مهدی تکلو به تبیین منطق گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان الگوی سوم تحلیلی میپردازد: بنابر عقیدهی ایشان وقتی از جنسیت صحبت میکنیم، کانون توجه مساله زن است و انقلاب اسلامی نوع نگاه به موضوع زن را در سه محور «نگاه»، «نقش» و «روابط» بیان میکند.
🔹در نوع «نگاه» به زن، انقلاب اسلامی چه به لحاظ هنجاری و چه به لحاظ توصیفی درنهایت هویت زن را مبتنی بر دو مولفه «استقلال هویتی» و «قدرت جنسیتی» مطرح میکند. مبتنی بر این نوع نگاه به زن، جایگاه و نقش زن عبارت است از «تنظیم گری عواطف، ارادهها ، افقها، جهتگیریها و... و یا به طور کلی نفوذ در ناحیه قلب، ارادهها و انگیزهها و ایمانها». لذا در بحث رابطه زن با بقیه ارکان جامعه، باید وی را پیشران و پیشگام حرکت کلی جامعه دانست.
ادامه🔻
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🌐 http://schoolnegah.ir
🆔 @sch_negah
مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
🔻چنانچه در معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان گفته شد، مدرسه تفکر و نوآوری نگاه، فصلی را در باب مساله ت
🔺به نظر آقای تکلو این ایده زن انقلاب اسلامی را هر چند که میتوانیم به صورت فردی و در زندگی فردی افراد در دل تاریخ پیگیری کنیم اما در ساحت گفتمان و ذهنیت عمومی جامعه، نوع نگاه گفتمان شرقی همیشه غالب بوده است. لذا ظهور زن انقلاب اسلامی هر چند متأثر از خاطرات تاریخی ماست و ریشههای تاریخی آن را هم میتوان به دست آورد؛ اما این زن در دل تاریخ و با یک شیب ملایم و کمکم شروع به ظهور و بروز کرده است تا در نهایت نقطه اصلی و کانون ظهور چنین زنی با انقلاب اسلامی رقم خورده است.
🔰گزارش تفصیلیتر از این جلسه به زودی در سایت مدرسه نگاه ارائه میشود.
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🌐 http://schoolnegah.ir
🆔 @sch_negah