#گزارش_تصویـری
🔰 جلسه پایانی درسگفتــار «علیه وضع سکولار»
استــاد: حجتالاسلام دکتر #بابایی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
و پایان آن سه ماه.mp3
13.32M
«آن ســهماه»
ویــژهبــرنامه فاطمیـه: روایتی از نقش حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبــر(ص)
🎙#پادکست | قسمت یازدهم
موضــوع:
و پایان آن سه ماه
گفتوگو با
حجتالاســلام حسین مهدیــزاده
@social_theory
#فاطمیه
#جدال_صابرین
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
«آن ســهماه» ویــژهبــرنامه فاطمیـه: روایتی از نقش حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبــر(ص) 🎙#پادکست
2.namazeshg_karimi.mp3_85466.mp3
4.44M
بشنوید: نوحه ماندگــار «نماز عشق»
حاج محمود #کریمی
عشق یعنی ذکر نامــوس خــدا
یا علی گفتن به زیر دست و پا
عشـق یعنی جلوهی صبــر خدا
شــرم ایـوب نبــی از مرتضــی
عشق بر دلداده فرمــان میدهد
عاشق جانداده را جان میدهد
عشـق باعث شد که دل سامــان گرفت
پشـت درب خــانه زهــرا جــان گــرفت
عشــق یعنـی انقــلاب فاطمــه
از كبـودی چشم خواب فاطمه
عشق یعنی صحبـت بیواهمه
حیــدر دربنــد پیــش فاطمــه
عشق یعنی صبــر در هنگــام خشم
عشق یعنی جای سیلی روی چشم
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
بررسی نمونه ابن ابی الحدید در شناخت یک الگوی تعامل با اهل سنت.mp3
7.82M
«آن ســهماه»
ویــژهبــرنامه فاطمیـه: روایتی از نقش حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبــر(ص)
🎙#پادکست | قسمت پایانی(پیوست)
موضــوع:
بررسی نمونه ابنابیالحدید در شناخت الگوی تعامل با اهل سنت
گفتوگو با
حجتالاســلام حسین مهدیــزاده
@social_theory
#فاطمیه
#جدال_صابرین
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🎙ویژهبرنامهی صوتی «آن ســهماه»
جــدال صابــرین؛ روایتی متفاوت از نقش حضـرت زهــرا(س) در سه ماه بعد از رحلت پیــامبر(ص)
»» معرفی ویژهبرنامه: ویدئو | عکسنوشت
🔻یازده جلسه گفتوگوی مدرسه نگاه
با حجـتالاســلام حسین #مهدیزاده
@social_theory
🔻لینک صوت جلسات:
• بخـــش اول »» مسئولیت فوری در قبال فاطمیه
• بخــش دوم »» امر جدید و پایان عصر خدابازیها
• بخــش ســوم »» ویژگیهای امر جدید
• بخش چهـارم »» لوازم اجرای امر جدید
• بخش پنجـــم »» استراتژی صبر
• بخش ششـــم »» الگوی صبر فعال
• بخش هفتـــم »» روزهای بعد از رحلت پیامبر
• بخش هشتــم »» تمایز ولایت و خلافت
• بخـــش نهـــم »» نظمدهی به حوادث آن سه ماه
• بخــش دهـــم »» اوج درگیریها
• بخش یازدهم »» و پایان آن سه ماه
• پیوست »» بررسی نمونه ابنابیالحدید در شناخت الگوی تعامل با اهل سنت
#فاطمیه
#جدال_صابرین
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
30.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ریلز
🔻 آیا از انتخابهای مردم ضرر کردیم؟!
#شهید_بهشتی
#پیش_نویس
#استاد_قنبریان
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
💢 «گفتگو» راهکار تیلور برای تدبیر عصر سکولار
🔰 تنها راه تدبیرِ درهم آمیختگیِ دین و سکولاریته در عصر سکولار آن است که آنها با یکدیگر گفتگو کنند.
✍بخش اول
▫️تیلور نه میگوید به مسیحیت بازگردیم و نه از بازگشت به آن نهی میکند، او معتقد است که ما نیازمند گفتگویی سازنده میان امر سکولار و امر دینی هستیم.
او در کتاب تنوعات سکولاریسم در عصر سکولار می گوید: «من فکر میکنم نیاز مبرمی به گفتگو میان اصحاب مختلف داریم، اعم از مواضع دینی و ضد دینی، اومانیستی و ضد اومانستی و غیره. گفتگویی که به برکت آن، از تصویر کاریکاتوریِ یکدیگر فاصله گرفته و تلاش کنیم بفهمیم که از نظر بقیه کمال چه معنایی دارد. ما می توانیم نوعی توافق اجتماعی بر سر ارزش چنین گفتگویی داشته باشیم.»
▫️چارلز تیلور قصد دارد تا با برقراری دیالوگ میان امر دینی و سکولار، امر دینی را بر معایب خودش واقف کرده و امر سکولار را نیز به حفره های خودش آگاه سازد تا در نهایت هر دو به اصلاح خویش برخیزند.
▫️من حرف آقای تیلور را معقول ارزیابی میکنم اما آنچه مهم است زبان گفتگو است؛ منِ دین دار در مواجهه با فرد سکولار باید به چه زبانی گفتگو کنم؟ به زبان سکولار یا دینی؟
▫️دین می تواند به زبان سکولار گفتگو کند اما سکولاریسم نمیتواند به زبان دینی گفتگو کند. درست است که دین و دیندار می تواند با زبان و عقل سکولار از دین دفاع کند اما نکته پس از گفتگو است. یعنی حالا که من با انسان سکولار توانستم گفتگو کنم، در مقام نتیجهگیری و آنجایی که میخواهیم توافق کرده و اصل مشترک پیدا کنیم، آن اصل مشترک جنس ایمانی خواهد داشت یا جنس سکولار؟
▫️شاید اینجا از نقاط دشوار گفتگو است که اساسا معلوم نیست ما در چنین فرآیند گفتگویی، با قناعت بر حداقلهای مفهومیِ سکولار، بتوانیم در ایستگاه دینی خودمان باقی بمانیم. شاید اینجا کسی مثل تیلور زبان فطرت را اضافه کند و بگوید شما با آن زبان میتوانید فرد را از وضعیت سکولارش جدا کرده و در سطح دینی قرار دهید و سپس با او گفتگو کنید.
🔻برشی از جلسه ششم درسگفتار
#علیه_وضع_سکولار
#عصر_سکولار
#استاد_بابایی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
💢 «گفتگو» راهکار تیلور برای تدبیر عصر سکولار
🔰 تنها راه تدبیرِ درهم آمیختگیِ دین و سکولاریته در عصر سکولار آن است که آنها با یکدیگر گفتگو کنند.
✍بخش دوم
▫️ اساسا هر گفتگویی لازم است متوازن و عادلانه باشد و اکنون جای این پرسش همچنان باقی است که ملاک صحت در گفتگو میان امر سکولار و دینی را چه چیزی مشخص میکند؟ عقل سکولار یا عقل دینی؟
❓ آیا شما همانطور که از دین انتظار دارید گوش شنوا داشته باشد، از سکولاریسم هم چنین انتظاری دارید؟
❓در این گفتگو آیا نظام یا اندیشه سکولار در پی ارتباط با دین، آن هم با زبان دین هست یا خیر؟ اگر نیست، گفتگوی یک طرفه چه فایده و سودی در طرح تیلور دارد؟
▫️بههرحال در یک گفتگوی عادلانه باید طرف سکولار نه فقط با گفتن بلکه با شنیدن هم شکاف هایش را رفو کند همانطور که مسیحیت نیز لازم است چنین باشد. در گفتگوی یک طرفه احتمالا راهی جز تقلیل دین به ساحت سکولار نخواهیم داشت و شما از دین انتظار دارید که خودش را در یک وضعیت سکولار تعریف کند تا به ذائقه انسان سکولار خوش بیاید و از آن طرف از انسان سکولار انتظار دارید که به دین مراجعه کرده و هرآنجایی که احتمالا سویههای عرفی و سکولار دارد را از آن اقتباس کند و در زندگی خودش به کار بندد.
▫️در پایان همچنین لازم است ما در فضای بومی و ایمانیِ خودمان بتوانیم زبان و روش تحدی را فعال سازیم. یعنی هر آنکه رقیب یا منتقد ما است را در فرآیندی تحدی وار مورد گفتگو قرار دهیم به نحوی که بتوانیم حرف خودمان را برای مخاطبمان مفهوم کرده، معقول ساخته و احیانا مقبول گردانیم.
🔻برشی از جلسه ششم درسگفتار
#علیه_وضع_سکولار
#عصر_سکولار
#استاد_بابایی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریلز
🔻 تغییر معکوس!
▪️در "بازنگری قانون اساسی" چه چیزهایی را از دست دادیم؟
#شهید_بهشتی
#پیش_نویس
#استاد_قنبریان
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
💢راهکارهایی برای مواجهه با تکثرات سکولاریستی در جامعه ایران
✍️ بخش اول
▫️امروز گزینههای ما در زندگی متنوع شده است و نوعی از سکولارشدگیِ روانشناختی ایجاد کرده است. یعنی من به لحاظ ذهنی کاملا قانع شدهام برای انجام مناسک دینی مثل روزهداری و نمازخواندن، اما به مرحله عمل که میرسم، به قدری پیرامون من گزینههای متنوع دینی و معنوی وجود دارد که این گزینهها اجازه نمیدهد که من ایمان مستقر داشته باشم و یا به آسانی و با فراغت بال، مناسک دینی خویش را به جای آورم. فلذا من به صورتی ناخواسته دین را در حاشیه و یا در وضعیت تردید و دودلی قرار میدهم.
❓حال ما چه تدبیری می توانیم برای این وضعیت داشته باشیم؟
▫️این بحث را به طور تفصیلی در کتاب تنوع و تمدن مطرح کردهام اما اینجا به سه نکته مختصر اشاره می کنم:
1️⃣ فعال سازی نوعی از تنوع دینی، توحیدی و مشروع
▫️ما باید بتوانیم راههای متعدد، زبانهای متنوع، و اشکال گوناگون و یا «گزینههای متکثر توحیدی» (سبل الی الله) را به صورت روشمند و البته متعبدانه نسبت به فقه و شریعت فعال سازیم. مثلا میتوانیم برای اثبات خداوند از انواع زبانهای فلسفی، کلامی، عرفانی، هنری، علمی و غیره استفاده کنیم تا از طریق هرکدام، طیفی از مخاطبان را قانع سازیم و نوعی از تراکم و انباشت توحیدی را در جامعه ایجاد کنیم.
در این نگاه، برآیندِ تراکم و تنوع زبانهای مختلف سبب افزایش باور به خداوند در جامعه میشود.
اساسا برای اثبات حق، راههای متعددی وجود دارد چراکه حقیقت لایهمند و ذوابعاد است فلذا اینها را باید به عنوان سبل الهی که همگی در صراط الهی قرار گرفتهاند و یا به صراط مستقیم ختم میشوند، نگاه کرد. این رویکرد صدالبته با رویکرد پلورالیستیک به دین فرق میکند.
🔻برشی از جلسه هفتم و پایانی درسگفتار
#علیه_وضع_سکولار
#عصر_سکولار
#استاد_بابایی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
💢راهکارهایی برای مواجهه با تکثرات سکولاریستی در جامعه ایران
✍️ بخش دوم
2️⃣ محبت؛ عامل مکنده ای برای کنارهم قرار دادن پراکندگی ها
▫️علاوه بر فعالسازی نوعی از تکثر و تنوع توحیدی، باید به عوامل و دالانهای خاص توحیدی نیز فکر کرد. در این باره باید به عاملهایی توجه داشت که با مکندگی و قوهٔ جاذبهٔ فوقالعاده ای که دارند، بتوانند در برابر پراکندگی دنیای مدرن تاب آورده و بلکه پارگیها و پراکندگیها را نیز کنار هم قرار داده و بین آنها اتحاد برقرار کنند.
▫️یکی از این عوامل بسیار قوی در مکندگی، عنصر «محبت شرقی»، «محبت اشراقی» و «محبت الهی» در مناسبات بین «انسان و انسان» و «انسان و خدا» است.
مقصود از محبت، محبت عمیق و بنیادین میان انسان و خدا ، انسان و امام، انسان و انسان است؛ یعنی فرهنگ محبتی که از ابعاد الهیاتی گرفته تا ابعاد اجتماعی و فرهنگی را پوشش میدهد.
▫️ما همیشه با یک عقل مکانیکی نمیتوانیم بر گسستهای ایجاد شده در جامعه مدرن غلبه کنیم؛ زیرا اساس این گسستها استدلالی نیست، بلکه گسستی احساسی، روانشناختی و گاه مملو از سفسطه است.
▫️در این بین ما نیازمند محبتهای تمیز هستیم. محبتهایی که شکی در معنوی بودن آن در چارچوب فقه و شریعت نداشته باشیم. فعالسازیِ این عنصر محبت در عرصههای فرهنگی و اجتماعی میتواند عامل مکندهای باشد که جامعه را از این گسستگی جدا میسازد.
3️⃣ عرفان اسلامی پرظرفیت ترین دانش اسلامی برای مواجهه با سکولاریسم
▫️عرفان صرفا جنبههای نظری و انتزاعی نیست، عرفان همواره شما را در ابعادی فلسفی، روحی، اخلاقی و عملی درگیر میسازد و این عرفان قابلیتش در مواجهه با الحاد و بی اعتقادی به مراتب بیشتر از استدلال های عقلی است.
بهعنوان نمونه براساس مطالعات میدانی در زمینه های مددکاری اجتماعی، مشخص شده است برخی خانوادههایی که فرزندان معلول دارند و دچار مشکلات اعتقادی میشوند، ادبیات عرفانی برایشان موثرترین ادبیاتی بوده که توانسته است اعتقادات دینی آنها را در وضعیتهای سکولار حفظ کند. گویی کسانی که در بحرانی ترین شرایط قرار دارند، با این ادبیات است که میتوانند ایمانشان را حفظ میکنند.
🔻برشی از جلسه هفتم و پایانی درسگفتار
#علیه_وضع_سکولار
#عصر_سکولار
#استاد_بابایی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
▪️گریهها میکرد تا امت شود بیدار؛ حیف
از صدای گریهاش امت فقط بیخواب شد...
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
▪️مکتب جمع
ولیّفقیه چگونه باید مصلحتاندیشی کند؟ بهشتی پاسخ میدهد:
▫شهید بهشتی در کتاب «امامت و رهبری» میفرماید: «حکومتکردن با خواست اکثریت اما رهبـریکردن براساس مصالحِ اکثریت، نه خواستِ اکثریت»؛ یعنی حاکم شدن ولیّفقیه با رأی اکثریت است اما برای حکمرانی و جلوبردن جامعه باید مصالح جامعه را در نظر گرفت. ما مکتبی هستیم و نمیتوانیم دین را زینتالمجالس بگیریم.
▫حال اگر تمایلات مردم، غیر از مصالحی بود که رهبری یا شورای رهبری تشخیص میدهد، چهکار باید کرد؟
او میگوید ابتدا رهبر تلاش میکند مردم را قانع کند، چنانچه موفق نشد، سنجه سهگانهای را در نظر میگیرد:
۱. درنظر داشته باشد که اکثریت درستتر میاندیشند تا اقلیت؛ یعنی در مصلحتی که شناخته است بر اساس نظر اکثریت، بازاندیشی کند.
۲. این مصلحت را با شکافی که میان مردم و حاکمیت ایجاد میکند، بسنجد و مطمئن شود این مصلحت که اجرای آن سبب ایجاد فاصله میان بخشی از جامعه با حاکمیت شده، سودش بیش از مفسدهای است که جدایی مردم از حاکمیت به ارمغان میآورد.
۳. بداند که مردم اگر به چیزی تمایل نداشته باشند از زیر آن فرار میکنند.
فلذا باید خروجیِ واقعی آنرا نگاه کند که چقدر از آن مصحلت اجراء خواهد شد و مجددا بسنجد که آیا ارزش دارد آن مصلحت اجرا شود یا خیر.
اگر هر سه را انجام داد، تصمیم بگیرد و اقدام کند که در مقابل تاریخ و خدا مسئول است.
▫شهید دکتر بهشتی بعد از اینکه رابطه ولایت و مردم را در اصل حکومت به خوبی توضیح داد، در مسائل حکمرانی نیز برای مردم نقش جدی قائل میشود. او در کتاب «امامت و رهبری» میفرماید ما دو تز داریم:
_ تز سیاسی: شــوراها
_ تز اقتصادی: تعـاونیها
او این دو را به یکدیگر وابسته میکند و معتقد است اگر حکومت اقتصاد نداشت، حضور سیاسی هم نخواهید داشت یا برعکس اگر قدرت سیاسی وجود نداشت، توان حمایت از قدرت اقتصادی خویش را هم نخواهید داشت.
پس شهید بهشتی جمهوریت را رها نمیکند. او پس از اینکه یک جمع هندسیِ درستی میان ولایت و مردم انجام میدهد که با مبانی هم سازگاری دارد، در حکمرانی هم سعی میکند آنرا تعقیب کند.
🔻برشی از جلسه اول درسگفتار پیشنویس
#قانون_اساسی
#شهید_بهشتی
#استاد_قنبریان
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریلز
🔻 چه کسی از رفراندوم میترسد؟ مکتب اسلام یا دولت مدرن!
#شهید_بهشتی
#پیشنویس
#استاد_قنبریان
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
💢 آیا فقیه تنها مصلحت سنج جامعه است؟
شهید صدر پاسخ می دهد
🔰 شهید صدر برخلاف آنچه در قانون اساسی جمهوری اسلامی نهایی شد، برای توضیح اینکه سلطنت الهی را در مقام قانونگذاری چگونه جریان ببخشیم، ۳ ساحت قانونگذاری را مطرح کرده است که باید آنها را از یکدیگر تمایز دهیم:
1️⃣ ساحت «احکام اِجماعی» که قانونگذاری بدون پرسش از رأی مردم صورت میگیرد.
▫️احکامی هستند که وقتی در قالب فتوا آمدهاند، فقها آنها را جزء خلل ناپذیر اسلام تلقی کردهاند و از آن به حکم اجماعی یاد میکنند. در اینجا مجالی برای رأی مردم وجود ندارد و حتما باید جزو قوانین قرار گیرند. این قبیل احکام چه در قانون اساسی ذکر شوند و چه ذکر نشوند (لازم الاتباع هستند).
2️⃣ ساحت «احکام اختلافی» که در میان فتاوا اختلاف وجود داشته و اینجا مردم از طریق مجلس یکی از آنها را انتخاب میکنند.
▫️ گاهی از جانب علما بیش از یک اجتهاد معتبر رخ داده و مسئله اختلافی شده است، اینجا مردم هستد که از طریق شورای حل و عقد (مجلس) آنرا حل میکنند و مجلس براساس سنجش مصلحت عامه، فتوایی که بیشتر برای جامعه اسلامی به صلاح باشد را مبنای قانونگذاری قرار میدهد.
▫️اساسا درباره اینکه فتوای معیار در قانون گذاری چیست، لااقل چهارمبنا مطرح شده است:
۱. فتوای فقیه من له التصدی معیار است. (مشروط به وجود حکومت اسلامی)
۲. فتوای مشهور معیار است.
۳. فتوای شورای نگهبان معیار است.
۴. فتوایی که امروز بیشتر مصالح ما را تضمین کند را باید معیار دانست.
براساس آنچه آیت الله مومن و شب زنده دار فرمودهاند، نظر امام خمینی آن بوده است که فتوای شورای نگهبان معیار است و مبنای حضرت آقا آن است که معیار، فتوای فقیه من له التصدی است. اما شهید صدر قائل به آن است که معیار، فتوایی است که بیشتر بتواند مصلحت عامه را تأمین کند و مجلس نیز عهدهدار این امر به نمایندگی از مردم خواهد بود.
3️⃣ ساحت منطقه الفراغ، یعنی آن ساحتی که احکامش الزامی نیستند، اینجا نیز تطبیق مصلحت و تشخیص آن بر عهده مردم و از طریق مجلس خواهد بود.
▫️شهید صدر اساسا قائل است «ما مِن واقعهٍ الا و لَهُ حُکمٌ» یعنی هیچ واقعهای بدون حکم نیست و به همین خاطر قائل به خلاصی شریعت نیست، حتی در اباحه هم ایشان به اباحه اقتضائی قائل است فلذا هرکجا حکمی باشد ولو اباحه، معیار و اقتضائی دارد. در نتیجه منطقه فراغ یعنی منطقهای که حکم الزامی ندارد.
شهید سیدمحمدباقر صدر در پیشنویس قانون اساسی میگوید در مجال منطقه الفراغ، فقط حاکم نیست که تشخیص حکم میدهد بلکه مردم نیز حق دارند از طریق شورای حل و عقد (مجلس)، مصحلتسنجی کنند و رعایت مقتضیات زمان و مکان را انجام دهند. کأنّه در منطقه الفراغ هم حاکم حکم میکند و هم مردم با مقتضیات زمان و مکان میسنجند.
🔻برشی از جلسه دوم درسگفتار پیشنویس
#قانون_اساسی
#شهید_صدر
#استاد_علی_محمدی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
#پادکست
| شب #چلـــه نگاه |
🌱حافــظ، شاعــر روزگار عسـرت
#سیدمهدیناظمی
حافظ همیشـگی است، چون به پرســشهای همیشگی انســان توجه دارد.
🌱یلدا، شب ملی شعر و حکایتخوانی خانواده ایرانی
#سیدپیمانغنائی
🌱زیباییشناسی حافظ و اعجــاز قرآن
#محمدرضالایقی
حــافظ را باید به عنوان شاعــری شناخت که وامدار دولت قــرآن است.
🌱داستان ما برای امید به فـــردا چیست؟
#سیدمیثممیرتاجالدینی
اگر استعارههای آناهیتا و تولد روشنایی از دامان این ایزدبانو برای ما معنادار است، پس میتوانیم داستان ظهور روشنایی را ما روایت کنیم.
🍉... از اینجـــا بشنوید.
#شب_یلدا #شعر #حافظ
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
#عکسنوشت
#برش_درسگفتار
▪️مکتب جمع
ولیّفقیه چگونه باید مصلحتاندیشی کند؟
#شهید_بهشتی
#استاد_قنبریان
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir