eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.6هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
3.9هزار ویدیو
79 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام علی ذوعلم مطرح شد؛ تقلیل، تخریب و تحریف فقه امام خمینی (ره) با ابزار فقه خوارجی! 🔹ما امروز با دیدگاه‌هایی مواجه هستیم که با عنوان مباحث فقهی مطرح می‌شوند و ادعاهایی دارند که چندان دقیق نیست. مثلا اینکه برخی از اینها ادعا می‌کنند « فقهی است که به تحولات انقلابی و نظریه‌پردازی در راه آرمان‌های انقلاب پرداخته است»، مبنایی کاملا نادرست دارد. 🔸آن‌چیزی که را ارائه کرد اساسا فقه نبود، بلکه کلیت اسلام بود و امام(ره) برای آن آرمان‌ها هیچ‌گاه به مباحث فقهی تمسک نمی‌کردند. 🔹باید توجه کرد که مساله اصلی در مطالبی که این جریان شبه‌علمی مطرح می‌کند، اصلا فقه نیست، اینها می‌خواهند مواضع سیاسی خود را در لفافه بیان کنند و به آن وجاهت علمی ببخشند. 🔸این جریان مدعی است که در دهه اول انقلاب آرای حضرت امام راهگشای مسائل بود و نگاه ایشان نسبت به مسائل، نگاهی بازتر بود و بعد این نگاه تغییر کرد آن‌وقت از کسانی نام برده می‌شود که در هر دو دوره حضور داشته و اساسا منصوب امام(ره) بودند و دیدگاه‌شان از ابتدای انقلاب همین بود. 🔹در امر حکمرانی دیدگاه‌های فردی نمی‌توانند جریان پیدا کنند. به همین جهت اساسا یکی از ضرورت‌های ولایت‌فقیه همین است. بنابر انتخاب مردم، جمعی از مجتهدان نماینده آنها می‌شوند و تشخیص فرد برای رهبری را برعهده دارند. 🔸این جریان شبه‌علمی دنبال تقلیل امام، تقطیع امام و تحریف امام است. متاسفانه در ذهن مخاطبان خود چهره‌ای مشوه و متناقض از امام(ره) ارائه می‌دهند. مشروح خبر در سایت : v-o-h.ir/?p=38870 🆔 @sedayehowzeh
📣 به قلم‌ و به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شد؛ کتاب "درآمدی بر جریان‌شناسی نشست دوره‌ای اساتید" 📜برشی از کتاب: 🔹 یکی از مهمترین انتقادات به ، عدم ورود به مسائل سیاسی و تظاهر به بی رغبتی نسبت به ورود در رخدادهای سیاسی متعددی است که در کشور درحال وقوع است. برخی این عدم ورود به مسائل سیاسی را برخاسته از نگاه و عدم باور به دخالت در سیاست دانسته اند. 📚 نگاهی به فصول کتاب: 1. کلیات 2. نگاهی به پیشینه، ساختار، اهداف و عملکرد نشست دوره‌ای اساتید 3. نگاهی به کارنامه فکری و سیاسی چهره‌های شاخص نشست: آقایان علوی بروجردی هادوی تهرانی محمدرضا نائینی 4. آسیب‌شناسی و ارزیابی عملکرد نشست دوره‌ای 5. ضمیمه: نگاهی به نسبت جریان رسانه‌ای اصلاحات و نشست دوره‌ای با تاکید بر عملکرد فرید مدرسی 🛒نحوه تهیه کتاب: ✅ اینترنتی https://b2n.ir/w82426 ✅ پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ ✅ تلفنی ۰۲۵۳۳۵۵۱۸۱۸ 🆔 @sedayehowzeh
✍️ حاشیه ای بر توئیت منتسب به آیت الله جوادی درباره طرح موسوم به صیانت در رابطه با این فرمایش منتسب به حضرت آیت الله جوادی آملی که البته ابتدا و انتها و شان نزول و موقعیت و مقصود ظهورش دقیقا معلوم نیست، برخی جریان‌ها در تلاش هستند تا پایه و سکویی علیه مورد بحث در مجلس، از این فرمایش دست و پا کنند. 📎 دکتر مهدی جمشیدی یادداشتی در کانال شخصی خود منتشر نموده که جالب و قابل تامل است و در پست بعدی مطالعه بفرمایید:👇👇👇👇 🆔 @sedayehowzeh
✍️ سرور بزرگوارم، حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی، فرمایشی از جناب‌عالی در قالب در سایت‌های رسمی منتشر شده و شتابان در حال بازنشر است که در آن آمده است: «اگر واقعاً ما آدم‌های درستی باشیم، ترسی نداریم که فضای مجازی چه چیزی را می‌خواهند منتشر کند. اگر کسی چیزهایی دروغی را منتشر کند، محاکمه بشود، اما ما اگر با طهارت زندگی بکنیم، از دنیای مجازی باکی نیست.» اگر این فرمایش جناب‌عالی، تقطیع‌شده و گزینشی نباشد، نسبت به آن چند پرسش دارم: 1️⃣ چگونه می‌توان همۀ امور اجتماعی را به «وجدان‌های فردی» ارجاع داد و انتظار داشت همۀ افراد جامعه، از طریق «خویشتن‌داریِ اخلاقی»، از فسق و فجور در امان و محفوظ بمانند، درحالی‌که قابلیّت‌های ایمانیِ افراد، «هم‌سطح» نیستند و همواره و در برابر همۀ اقسام وسوسه‌های شیطانی، «قدرتِ بازدارندگی» ندارند؟! 2️⃣ آیا هر اندازه نیز که ما «پرهیزگار» و «خداترس» باشیم، باز صلاح و صواب است که خویش را با این توجیه که «مصون» هستیم، در «مهلکۀ تباهی‌های فضایِ مجازیِ غرب‌بنیان» بیفکنیم؟! آیا برخورداری از «کمالات ایمانی» و «درجات اخلاقی»، مجوز شرعی برای چنین «زورآزماییِ »‌ای به دست می‌دهد؟! 3️⃣ اگر بناست که تنها ، حافظ فضایلِ معنوی و اخلاقی در جامعه باشد، پس چگونه است که گفته شده «تحقّقِ احکامِ اسلام»، محتاجِ «حکومت‌مندی» و «نظام‌سازیِ اجتماعی» است؟! اگر رواج و تداومِ ارزش‌های دینی، فقط بر «پارساییِ شخصی» تکیه دارند، ، بی‌معنا و بی‌فلسفه نخواهد شد؟! 4️⃣ آیا همۀ دلیل ما در مخالفت با وضع کنونیِ فضای مجازی، منحصر به » است، یا مسألۀ مهمّ‌تری نیز در میان است و آن، عبارت از این است که بر اساس «قاعدۀ نفی سَبیل»، نباید «غیرمسلمانان» بر شئون و ساحاتِ حیاتِ «مسلمانان»، تفوّق و تسلّط داشته باشند؟! آیا این‌که «تدبیر محتوای ما»، در اختیار آنهاست، نافی «عزّت و استقلالِ جامعۀ اسلامی» نیست؟! 5️⃣ آیا نباید از این‌که غرب، فضای مجازیِ ساختۀ خویش به ابزاری برای «نفوذِ فرهنگی» و «تغییرِ سبکِ زندگیِ اسلامی» و «زوالِ ارزش‌های اخلاقی» تبدیل کرده است، «نگران» و «دغدغه‌مند» بود و «حسّاسیّتِ خاص» به خرج داد؟! آیا «تنها نهادن توده‌های مردم در این معرکۀ مردافکن» - به واسطۀ بهره‌گیری‌نکردن از اهرم‌های حاکمیّتی و راهبردهای پیش‌گیرانۀ ساختاری و روش‌های حفاظت‌بخشِ رسمی - حکیمانه و موجّه است؟! 🖊مهدی جمشیدی 🆔 @sedayehowzeh
📣جوانی جمعیت تکلیفی شرعی است 🎙بهرام عین‌اللهی، : 🔹براساس مصوبه‌ی ، تا ۹۰ درصد هزینه‌های را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند. البته این شروع کار است و رفته‌رفته تلاش می‌کنیم تسهیلات بهتری ارائه دهیم و مراکز بیشتری ایجاد کنیم تا درمان انجام شود. . 🔹متأسفانه وزارت بهداشت در سال‌های گذشته با پیام «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، باعث شد به مرور زمان علاقه مردم به کاهش یابد. 🔸با توجه به فرمان یکی از اولویت‌های مهم ما در وزارت بهداشت، بحث است. . 🔹ما به این موضوع به عنوان تکلیفی نگاه می‌کنیم. در پروژه‌های مختلف دشمن نتوانست هیچ صدمه‌ای به ما وارد کند بلکه ما را محکم‌تر کرد؛ تنها موضوعی که متأسفانه دشمن به دست خود ما آن را اجرایی کرد، بود. . 🔸رشد منفی جمعیت برای آینده‌ی کشور خوب نیست. 🆔 @sedayehowzeh