eitaa logo
صدیقی 🏴
18.7هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
10 ویدیو
2.5هزار فایل
هشتگها https://eitaa.com/seddiqii/21 صوتها https://eitaa.com/seddiqii/8297 بازنشر (فوروارد) فایلها فقط با لینک سوال فقط در رابطه با درسها @m_s_seddiqii ❌تبلیغ و تبادل نداریم روبیکا https://rubika.ir/seddiqii استاد حجت الاسلام محمدصادق صدیقی (مازندرانی)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝نكته(١٠) : درباره ى مُــؤنَّث (خَـيْــر) و (شَــرّ) ( هيَ نسائهَا ) ـ بالضّمِّ ـ و ( نِسائها ) ـ بالفتحِ ـ { أَي خَيْرُهُنَ } ( ) ، فمَنْ ضَمَّ أَلحَقَه بنظائرِهِ ؛ كفُضْلَى وحُسْنَى ؛ فانقَلَبَتْ الياءُ واواً لضمِّ ما قبلَها ، ومَنْ فَتحَ كَرهَ الانتقالَ مِن الياءِ إلى الواوِ ففَتحَ الخاءَ لتصحَّ الياءُ. 📚منبع:👇 (الطراز الأوّل-ج٧-ص٤٠٩) ( ) و إن كانت أفعل التفضيل و هو لا يدخله الهاء ، فإنها إنما حذفت منه الألف لحقت بغيرها فيقال: ( زيد خير الناس ) و ( ) . 📚منبع:👇 (معجز أحمد-ص٢٢٨) (خَيْرَة) مُؤَنَّثُ (خَيْر) الْمُخَفَّفِ الْيَاءِ الَّذِي هُوَ بِمَعْنَى (أَخْيَر). 📚منبع:👇 (التحرير و التنوير-ج١٠-ص٢٩١-با اندكى تغيير) ( ) و ( ) أيضا كفُضْلَى ( ). 📚منبع:👇 (الأغاني-ج١٤-ص٣٠٢) مؤنث ( ) به معناى (أَخْيَر) به سه صورت استعمال شده است: ❤ ( ) ---> (ياء) به دليل مضموم بودن ما قبلش تبديل به (واو) شده است. 💛 ( ) ---> (خاء) مفتوح مى باشد تا (ياء) تبديل به (واو) نشود. 💜 ( ) ---> چون (ألف) در (أَخْيَر) حذف شده است در نتيجه (خَيْرَة) به غير خودش ملحق شده است و از وزن اسم تفضيل خارج شده است و با (ة) مؤنث شده است. مؤنث ( ) به معناى (أَشَرّ) به دو صورت استعمال شده است: 💚 ( ) 💙 ( ) آيدى كانال 👇 @AlSerajAlMonirLLTalebAlKhabir
دسترسی به صوت درس های حوزوی👇 سایت بیان http://www.shiadars.ir سایت صدا http://www.soda96.ir @seddiqii
طرح تفصیلی مربوط به درس تحقیق.pdf
397.9K
طرح تفصیلی مربوط به درس تحقیق ۱ (ترم قبل) با تشکر از خواهر بزرگوار و آرزوی موفقیت برای ایشان و استاد گرامی @seddiqii
سوالات فیش نویسی.pdf
239.9K
نمونه سوالات تستی فیش نویسی سطح دو پایه پنجم با تشکر و سپاس از خواهر گرامی و تحقیق @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان دو نوع معلم دارد: آموزگار و روزگار هرچه با شیرینی از اولی نیاموزی، دومی با تلخی به تو می آموزد. اولی به قیمت جانش دومی به قیمت جانت انتقال خاطرات تحصیل و تجربیات تدریس در کانال تو تنها نیستی 👇 @tanhAniste @seddiqii
TBedaye [@hozebook].pdf
2.31M
تلخیص بدایة الحکمة خلاصه از آقای عبدالرحمن نجفی عمران سنگچالی به صورت پرسش و پاسخ @seddiqii
nagd_shobahat.pdf
2.45M
خلاصه نقد شبهات پیرامون قرآن کریم آیت الله معرفت و اصول و روش های نقد شبهات قرآنی تلخیص از موسسه تمهید @seddiqii
جزوه فرق و مذاهب.pdf
561.4K
جزوه فرق و مذاهب به صورت پرسش و پاسخ @seddiqii
جزوه فرق و مذاهب.pdf
537.9K
جزوه فرق و مذاهب به صورت خلاصه @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال پرتکرار: فایده خواندن علم صرف جواب: به دلیل ارتباط مباحث علم صرف با علم نحو ✔️ با توجه به سه رکن (عامل و معمول و اعراب) 👈در علم صرف: فعل معلوم و فعل مجهول ، فعل لازم و فعل متعدی در علم نحو: فعل = عامل فاعل و نائب و مفعول به = معمول 👈 علامت فاعل و نائب فاعل: رفع علامت مفعول به: نصب رفع و نصب = اعراب 👈 قواعد اعلال و ادغام و تخفیف: شناخت اقسام و انواع اسمها و فعلها و صیغه های افعال به عنوان عامل و ... 👈 در صرف: حالات فعل مضارع، مرفوع و منصوب و مجزوم در نحو: عوامل معنوی (مضارع مرفوع) و لفظی (مضارع منصوب و مجزوم) 👈 مصدر و اسم های مشتق (پنج مورد اول) = عامل 👈 در صرف: مصدر ریشه و اصل فعل در نحو: مفعول مطلق و مفعول له 👈 مذکر و مونث: مناسبت عامل و معمول در تذکیر و تانیث 👈 مفرد و مثنی و جمع: مناسبت عامل و معمول در تعداد افراد و شناخت مثنی و جمع سالم از نظر اعراب 👈 مصغر و منسوب: به عنوان صفت 👈 معرفه و نکره: در بحث مبتدا و خبر اصل این است که مبتدا معرفه و خبر نکره باشد تبعیت نعت و منعوت در تعریف و تنکیر اصل در حال و تمیبز نکره بودن است. 👈 معرب و مبنی: معرب علائم اعراب می پذیرد مبنی علائم اعراب نمی پذیرد @seddiqii
📱با برنامه pdf merge می توانید چندین فایل PDF را با هم ادغام نمایید و همچنین میتوانید تصاویر خود را به pdf تبدیل نمایید. «‏PDF Merge: Combine PDF» در مایکت: https://myket.ir/app/com.benzveen.utility.pdftool ‏«PDF Merge: Combine PDF» را در بازار اندروید ببین: http://cafebazaar.ir/app/?id=com.benzveen.utility.pdftool&ref=share @seddiqii
1_1257069964.pdf
19.91M
خلاصه نویسی اصول ۴ کتاب الحلقة الثانیة با تشکر از خواهر گرامی @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدیقی 🏴
حذف تاء عوض در مصدر اقامة ۱. يجوز ترك التّعويض في «الإفعال» عند الإضافة كقوله- عزّ من قائل-: وَ إِق
📝نكته(٢١) : درباره ى خـمـسـة أشـيـاء هـي بـمـنـزلـة شـي‌ء واحـد خمسة أشياء هي بمنزلة شي‌ء واحد : 🌹 الجار و المجرور كالشي‌ء الواحد 🌺 المضاف و المضاف إليه كالشي‌ء الواحد 🌷 الفعل و الفاعل كالشي‌ء الواحد 🌸 الصفة و الموصوف كالشي‌ء الواحد 🥀 الصلة و الموصول كالشي‌ء الواحد 🥀 📚منبع:👇 (الأشباه و النظائر في النحو -ج١ -ص٣٠٠) آيدى كانال👇 @AlSerajAlMonirLLTalebAlKhabir
📢 جهت اطلاع: احتمالا یکی از درس های ترم دوم، نحو عالی ۲ می باشد. 👇 @seddiqii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دشمن از این رنگها می ترسه: رنگ سبز لباس سپاه رنگ خاکی لباس بسیج رنگ سرخ خون شهداء رنگ جوهر آبی رأی و رنگ سیاه چادر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرهنگ لغت معین - جلد اول(0).pdf
39.4M
📚 فرهنگ لغت معین، دکتر محمد معین (جلد اول) ✏️ گردآورنده: عزیزالله علیزاده 🇮🇷 ناشر: اَدِنا ⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۶ ه.ش / چاپ چهارم 📄 تعداد صفحه: ۱۱۰۶ صفحه 🔰 حجم: ۳۷.۶ مگابایت 🔆 توضیح: جلد اول از الف تا عین می باشد. از کانال کتابخانه علوم اسلامی تسنیم @tasnim_pdf @seddiqii
فرهنگ لغت معین - جلد دوم.pdf
34.52M
📚 فرهنگ لغت معین، دکتر محمد معین (جلد دوم) ✏️ گردآورنده: عزیزالله علیزاده 🇮🇷 ناشر: اَدِنا ⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۶ ه.ش / چاپ چهارم 📄 تعداد صفحه: ۱۰۵۳ صفحه 🔰 حجم: ۳۲.۹ مگابایت 🔆 توضیح: جلد دوم از غین تا یاء می باشد.. از کانال کتابخانه علوم اسلامی تسنیم @tasnim_pdf @seddiqii
📘مهمترین کتابهای اصیل لغت عام (به ترتیب زمانی): ۱- 🕐 «العین» للخلیل بن أحمد الفراهیديّ ۲- 🕑 «الغریب المنصف» لابن سلّام ۳- 🕒 «جمهرة اللغة» لابن دُرید ۴- 🕓 «البارع» لأبي عليّ القاليّ ۵- 🕔 «تهذیب اللغة» للأزهريّ ۶- 🕕 «المحیط في اللغة» للصاحب بن عبّاد ۷- 🕖 «صحاح اللغة» للجوهريّ ۸-۹- 🕘🕗 «المجمل في اللغة» و «مقاییس اللغة» لابن فارس ۱۰-۱۱- 🕚🕙 «المخصَّص» و «المحکم و المحیط الأعظم» لابن سِیدة 🌠کتابهای لغت متاخر (مثل العباب الزاخر و لسان العرب و المصباح المنیر و القاموس المحیط) جمع یا خلاصه ای از برخی کتب اصلی لغت می باشد. ⚠⚠ توجه به این نکته ضروری است که در ابتدایِ کار با لغت بهتر است از لغتنامه های متاخر استفاده کرده و بطور تدریجی و هدفمند در مسیر انس با منابع دست اول و اصیل حرکت کرد، چرا که مراجعه مبتدی در لغت (کسی که در لغت بطور مرتب و منسجم کار نکرده) به منابع دست اول غالبا فایده مطلوب را نخواهد داشت نظیر اینکه مبتدی در علم نحو ابتداءا به «الکتاب» جناب سیبویه مراجعه کند. استاد حجت الاسلام هادی قربانی همایی https://ghorbanihomayi.ir/ @seddiqii