eitaa logo
سیر الی الله
444 دنبال‌کننده
379 عکس
123 ویدیو
29 فایل
وب سایت کتابخانه سیر الی اللّه : http://seireelallahbook.blog.ir سخنرانی تصویری آیت اللّه طهرانی: aparat.com/maktabevahyorg صفحه اینستاگرام: instagram.com/seireelallah
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🎬. | داستان حضرت ابراهیم با هر روز ما کار دارد! 🎙. سخنران: عالم ربانی و حکیم متأله آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس سره 🗃. شرح حدیث عنوان بصری، جلسه ۲۲۳ 🔠. همراه با ترجمه انگلیسی 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 🌸 آیه الله سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس الله سره: 📌 مرحوم آیه الله شیخ محمد جواد انصاری همدانی در نامه ای که برای مرحوم والد رضوان الله علیهما نگاشته اند، راجع به مراقبت از استعداد و شرایطی که مُعّد حرکت سالک است می نویسند: چیز هایی که ملالت آور است بعد از ترک هواهای ممنوعه شرعیه ( مانند امیال و آرزوهای نفسانی که حرمت آنها محرز است و شارع مردم را از آنها بر حذر داشته است) عبارت است از: کثرت طعام ( زیاد غذا خوردن) و کثرت کلام ( زیاد صحبت کردن) و کثرت مجالست با اهل غفلت. 📚 مطلع انوار.ج2،ص335 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‍﷽ 🎬 | حقیقت غضب و صورت مثالیه آن!! 🎙 سخنران: مرحوم آیةالله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی افاض الله علینا من برکات تربته 🗃 سخنرانی شرح حدیث عنوان بصری، جلسه ١٨٨،دقیقه ٣٨:۵٧ الی ۴٣:٢٣ 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 🔘15شوال رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی رضوان الله علیه 🔶. تجلّی ولایت معصومین علیهم‌السلام در نفوس آماده 💠. اگر ما هم مانند حضرت عبدالعظيم آمديم و ولايت را پذيرفتيم و با تمام وجود به لوازم ولايت پایبند شدیم؛ نه در مقام شعار و ادعا - همه اهل شعار هستيم- بلکه در امتحانات و موقعیتهائی که پيش می‌آید، آمديم و ولايت را پذيرفتيم و تا آخر هم پاى قضيه ايستاديم، در آن صورت همان ولايتى كه در حضرت عبدالعظيم تجلّى كرده است در ما هم تجلّى خواهد كرد؛ به هيچ عنوان تفاوت نمی‌‏كند. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉 سنه ۱۴۲۵ 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 🔳. 15 شوال، شهادت حضرت حمزه رضوان الله علیه 🔷پيغمبر چه اندازه در مقام عبوديّت پروردگار است! چه حالى دارد! آن پيغمبرى كه آمده، اين وضعيّت را ديده است ــ داستان اُحد واقعاً ديدنى و شنيدنى است ــ كه جَسَد حضرت حمزه را به اين كيفيّت تكّه تكّه كرده بودند و مادر معاويه (هند) و زنان ديگر، از جگر و أمعاء و أحشَا حضرت حمزه كه با خود به مكّه برده بودند گلوبند درست كردند و براى خود سوغاتى قرار داده و به گردن هاى خود آويزان كردند؛ خدا به او بگويد: صبر كن! 🔷ببينيد عبوديّت را! باز هم پيغمبر می‌‏گوید: من آن طرفِ بهترش را انتخاب می‌‏كنم. با اينكه خدا اجازه داده يك نفر را مُثله كند، ولى او می‌گوید: من صبر می‌کنم. و صبر می‌کند و می‌گذرد و تا آخر عمر هم يك نفر را به جزاى اين عمل مُثله نمی‌کند. 📝. علامه طهرانی قدّس سرّه. 📚. ، ج 1، ص 105. 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 🔰خرید آنلاین کتاب : 📲1: سایت سرای جاوید http://sarayejavid.com/ 📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📲2: سایت دیجی کالا https://www.digikala.com/brand/maktabevahy/ 📚📚📚📚📚📚📚📚📚 © @seire_elallah1
‍﷽ 🕯. | قسمت ۱۸ | ✍🏼. برگرفتہ از ڪتاب شریف " انوارالملڪوت " تالیف عالم باللہ و بامراللہ سیدالطائفتین حضرت علامہ آیت اللہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ نفسہ الزڪیہ __________ 📌. عنوان: عموميّت دادن مورد دعا ❖. شرط هجدهم: عموميّت دادن مورد دعاست؛ بطورى كه انسان تنها براى خود دعا نكند بلكه براى جميع مؤمنين و مؤمنات دعا بنمايد. ❖. ابن قدّاح روايت كرده است از حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام قال: " قالَ رَسُولُ اللهِ صلّى الله عليه و آله: إذا دَعا أحَدُكُم فَليُعَمِّمَ فَإنَّهُ أوجَبُ لِلدُّعاءِ. || رسول خدا صلّى الله عليه و آله و سلّم فرمود: اگر خواستيد دعا كنيد بطور عموم انجام دهيد تا برآورده شود. " | ۱ | ❖. [ و در «كافى» آمده است ] از عبدالله بن جندب كه در عرفات دعا مى‏ نمود بطورى كه از چشمان او اشك مى‏ ريخت، چون مردم متفرّق شدند از او پرسيده شد كه: اى عبدالله موقفى از موقف تو بهتر نبود! گفت: قسم به خدا دعا نکردم جز برای برادران ایمانی خودم؛ زیرا از امام موسی بن جعفر علیهما السلام شنیدم که فرمودند: کسی که پشت سر برادر مومنش دعا کند از جانب عرش ندا می رسد: " هردعائی کردی صد هزار برابر آن از آن تو می باشد و من نخواستم که صد هزار اجابت را رها کنم به خاطر یک دعایی برای خود که نمی دانم اجابت میشود یا خیر. " ❖. و از همين شخص (عبدالله بن جندب) روايت است كه: چون از عرفات افاضه كردم نزد ابراهيم بن شعيب آمدم و سلام دادم، و گفتم: يك چشم تو نابينا شده است و آنقدر گريه نموده‏ اى كه يك چشم ديگرت مانند پاره خون گرديده است و من نگرانم كه او نيز نابينا گردد، كاش قدرى گريه كمتر مى‏ نمودى! گفت : قسم به خدا این کار را نخواهم کرد. ای ابامحمد ! امروز هیج دعائی برای خودم ننمودم. گفتم: پس برای که دعا کردی؟ پاسخ داد: برای برادران ایمانی، زیرا از امام صادق علیه السلام‌ شنیدم: " کسی که برادر مومنش را در نهان دعا کند خداوند فرشته ای را مامور می کند تا مانند همان دعا را برای او بکند. " | ۲ | __________ 📚. منابع و مصادر: ۱. الکافی ، ج۲، ص ۴۸۷ ۲. الکافی ، ج۴، ص ۴۶۵ 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 📌 🔸 سوال: خدمت آقا سید محمد محسن حسینی طهرانی سلام عرض می کنم . 1 آیا شاه نعمت اللَه ولی به مقام کمال و فنای ذاتی دست یافته بودند یا نه ؟ ایشان ( شاه نعمت اللَه ولی ) اشعاری دارند در پیشگویی حوادث ایران از زمان خودشان تا ظهور امام زمان ( عج ) که در یکی از نسخه های این اشعار این طور پیشگویی شده بود که بعد از چهل سال از پایان پادشاهی در ایران امام زمان ( عج ) ظهور می کنند . ( دو بیت اول شعر به این صورت است : قدرت کردگار می بینم حالت روزگار می بینم از نجوم این سخن نمی گویم بلکه از سر یار می بینم ) . 2 سؤال بنده این است آیا این اشعار مورد اعتماد و درست هست یا نه ؟ 3 به نظر شما ( آقا سید محمد محسن طهرانی ) ظهور امام زمان بسیار نزدیک هست یا نه ؟ 4 از شما ( آقا سید محمد محسن طهرانی ) خواهش می کنم اگر مطلبی در مورد زمان یا میزان نزدیک بودن ظهور امام زمان ( عج ) از علامه طهرانی یا حضرت سید هاشم حداد به یاد دارید بیان بفرمایید . 🔸 پاسخ: هوالعلیم. 1ـ ایشان عارف کامل و سالک 4واصل بوده اند. البته میگویند در اشعار ایشان ممکن است دستکاری شده باشد. 3ـ بنده اطلاعی از زمان ظهور ندارم ولی شواهد و قرائن حکایت از نزدیک بودن میکند. 4ـ بنده از مرحوم والد قدس سرّه شنیده ام که میفرمودند: نزدیک است. 📚 سایت گروه اخلاق و عرفان، کد2216 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ ❈ یکی از دستورات سلوک این است که انسان از افرادی که به دردش نمی خورند، روحش را آلوده می کنند، صحبت های آنان موجب تزلزل و اضطراب انسان می شود، باید فاصله بگیرد. چون اینها فقط آدم را به پندار گرایش می دهند و از عالم وحدت و نور خدایی پایین می آورند.... ✍🏼. سیدالطائفتین علامه طهرانی قدس سره 📚. کتاب " آیین رستگاری ، ص۱۴۴ " 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍﷽ ۰۱۱ 🎧. ؟ 🎙. قدس سره 📚. آیین رستگاری، ص ۵۷ 💾 . 4 دقیقه | 3.MB 📌. قیمت عمل انسان به میزان توقع اوست 📌. شرح حدیث امیرالمومنین در بیان اقسام مردم 📌. انسان باید عملش تنها برای محبت پروردگار باشد 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 💠ضرورت تلاش برای معرفت خدا💠 حضرت امام صادق علیه السلام 🔹ما أَقْبَحَ بِالرَّجُلِ يَأْتِى عَلَيْهِ سَبْعُونَ سَنَةً أَوْ ثَمَانُونَ سَنَةً يَعِيشُ فِى مُلْكِ اللَّهِ وَ يَأْكُلُ مِنْ نِعَمِهِ، ثُمَّ لَا يَعْرِفُ اللَّهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ 🍃چقدر زشت است براى مردى كه هفتاد سال يا هشتاد سال در مُلک و حكومت خدا زندگى كند و از نعمتهاى وى بخورد، آنگاه به خداوند آنطور كه بايد و شايد معرفت نداشته باشد. 📚 «الله شناسی» ج ۲ ص ۱۴۳ و ۱۴۴ از «بحار الأنوار» 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 🌸 آیت الله قاضی قدس الله نفسه الزکیه ذکر تنها همه مطلب نیست، باید مراقبه باشد تا اینکه ذکر بتواند تاثیر کند! 📕 مهرتابناک ج1 ص244 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 🔸 سوال: گفتن اقامه نماز چه حکمی دارد؟ اگر قبل از نماز خوانده نشود چه حکمی دارد؟ 🔸 پاسخ: اقامه بسیار موکد است و اگر قبل از رکوع انسان متوجه شود نگفته است بهتر است نماز را بشکند و اقامه گوید. 📕 مجموعه پرسش و پاسخ ص 1 _ کیمیای سعادت 2 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍﷽ ۰۱۲ 🎧. ؟ 🎙. قدس سره 📚. آیین رستگاری، ص ۵۹ 💾 . 4 دقیقه | 3.MB 📌. در عالم عرفان باید عمل برای خدا باشد و بس! 📌. حکایت میرزا ابراهیم و سید علی آقای قاضی قدس سره 📌. صراط توحید یعنی، بندگی تمام و کمال! 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 🕯. | قسمت ۱۹ | ✍🏼. برگرفتہ از ڪتاب شریف " انوارالملڪوت " تالیف عالم باللہ و بامراللہ سیدالطائفتین حضرت علامہ آیت اللہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ نفسہ الزڪیہ ______ 📌. عنوان: مجتمعاً دعا نمودن‏ ❖. شرط نوزدهم دعا: مجتمعاً دعا نمودن است. « وَ اصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ || و پیوسته جان و اراده خود را با آنان که پروردگار خود را در صبحگاهان و شامگاهان می خوانند، و او را می جویند ، نگهدار ؛ و با صبر و شکیبایی با آنان هماهنگ باش - الکهف/آیه۲۸ » ❖. امام صادق عليه السّلام فرمودند: هيچ گروهى كه چهل نفر باشند براى دعا اجتماع نمى‏ كنند مگر اينكه خداوند دعاى آنان را مستجاب مى‏ گرداند پس اگر چهل نفر نباشند چهار نفر هم مى‏ توانند دعا را ده بار تكرار كنند و خداوند قطعاً اجابت خواهد كرد و اگر چهار نفر نباشند يك نفر هم مى‏ تواند چهل بار خدا را بخواند تا خداوند عزيز و جبّار او را اجابت كند. | ۱ | ❖. و روايت نموده است علی بن عقبه از امام صادق عليه السّلام فرمودند: " پدرم هرگاه از مسأله‏ اى غمگين مى‏ شد زنان و بچه‏ ها را جمع مى‏ كرد و او دعا مى‏ كرد و آنان آمين مى‏ گفتند. " | ۲ | ❖. همينطورى كه در عالم طبيعيّات و مادّيات چنانچه قوّه تزايد يابد مى‏ تواند بار سنگين‏ ترى را بكشد ( مانند قوّه چهار مرد يا چهل مرد كه مى‏ تواند چهار يا چهل برابر بار مردى واحد را حمل كند، و بلكه بعضى از اوقات تضاعف پيدا مى‏ كند و چهل مرد مى‏ توانند كارى را انجام دهند كه توان آن از چهل واحد نيز بيشتر است) همينطور در عالم معنويّات و أنفس چنانچه دو اراده يا بيشتر مجتمع گردند مى‏ توانند مانعى عظيم را از سر راه بردارند؛ و چنانچه تعداد آن به چهار نفر يا ده يا چهل برسد آنچه متصوّر است از مشكلات و موانع برطرف مى‏ گردد. ❖. لذا مستحبّ است نماز كه خود نيز شامل ادعيه فراوانى است در جماعت خوانده شود. و حضرت رسول الله صلّى الله عليه و آله براى مباهله با نصاراى نجران با أميرالمؤمنين و حضرت فاطمه زهرا و حسنين عليهم السّلام حاضر شدند، كه مجموعاً دعا كنند و مباهله نمايند. لذا در آيه مباركه قرآن ديده مى‏ شود كه مؤمنين را امر به تصابر نموده است: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ - آل عمرآن/آیه۲۰۰ ». معنى تصابر ارتباط دلها و اراده‏ ها و استقامت اجتماعى در برابر مشكلات و رفع موانع است؛ و معلومست كه دعا چون طلب امرى است از خدا، چنانچه نفوسى متّحدالقلب با هم دور هم گرد آيند و دعا كنند اثر آن به مراتب شديدتر و به استجابت نزديكتر خواهد شد. ❖. در حالات سلطان محمود غزنوى نوشته‏ اند كه هنگام جنگ متعمّداً جنگ را تا عصر جمعه تأخير انداخت تا مسلمين هر كجا بوده‏ اند و در نمازهاى جمعه در بلاد حاضر شده‏ اند و براى جنگجويان و سرحدّداران دعا نموده‏ اند از دعاى خود فارغ شوند، در اين هنگام كه دعاهاى آنها مستجاب شده است اقدام به جنگ نمود و فاتح شد. و داستانهاى عجيب از اثر دعاهاى دسته‏ جمعى بسيار وارد شده و تجربه نيز شاهد آن است. ______ 📚. منابع و مصادر: ۱. الکافی ، ج۲، ص ۴۸۷ ۲. الکافی، ج۲، ص ۴۸۸ 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ ❈ کسی که می خواهد خوب بشود باید گناه نکند؛ اما اگر گناه کند هر قدمی که طی می کند بُعد است، چون گناه تو را شیطان می کند. نفسی که مشغول گناه است، صورتش صورت گناه است و اگر بخواهد سیر و سلوک بکند، آن نفس روی پایه لرزانی بار می شود و یک قدم جلو نمی رود! لذا تمام‌ بزرگان این راه ، به ترک گناه دعوت می کنند! ✍🏼. سیدالطائفتین علامه طهرانی قدس سره 📚. کتاب " مبانی اخلاق، ج۲ ، ص۲۲۳ " 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍﷽ ۰۱۳ 🎧. ؟ 🎙. قدس سره 📚. آیین رستگاری، ص ۶۱ 💾 . 7 دقیقه | 3.MB 📌. سالک از اول تا آخر سلوک ، غیر خدا را نباید در نظر داشته باشد! 📌. علامت قرب و صحت طریق توجه انسان به پروردگار و عالم بالاتر است. 📌. کیفیت تعامل سالک با عالم کثرت 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ ‍ 📌 سالک راه خدا آرا و اهواء مردم در او تاثیری ندارد! 📚 سیدالطائفتین علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی قدس الله سره در کتاب " شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی، ج۲، ص ۷۵ " می فرمایند : ✍🏻 انسان در جلوت کارهایی را انجام می دهد ، آن است که خوشایند مردم باشد، دیگر آن رشته نخ و رشته باطن خودش را [ با پروردگار ] دیگر ملاحظه نمی کند؛ مردم او را به هرچیزی دعوت کنند، دنبال آن چیز می رود، معصیت خدا در آن باشد یا نباشد. چون محور، دیگر معصیت خداست و محور، خود خدا نیست؛ محور دوستان و خواهش های مردم است؛ محور اراده مردم است. چون دیگر زندگی اش بر اساس آراء و افکار مردم دارد حرکت می کند؛ بنابراین هرچه مردم بپسندند، از این صادر می شود! آن گناهانی را هم که در جلوت و آشکارا نمی کند، چون مردم نمی خواهند؛ اگر بخواهند، آن کار را هم می کند. ❖. و لذا دیده می شود که در زمان ها و دوران های مختلف ، معصیت تفاوت می کند. مثلا در یک وقتی اصلا مردم ریش نمی تراشیدند، چون اصلا ریش تراشی قبح بود و در بین مردم قبیح بود، لذا هر گناهی که می کردند اما این کار را نمی کردند، چون قبح عرفی داشت؛ وقتی قبح عرفی اش از بین رفت ، چون خدا هم که در بین نیست ، آن هم از بین می رود. آن وقت ببینید در بین مردم چه قبح دارد، باز آن چیزی را که قبح دارد انجام نمی دهند و آن چیزی که قبح ندارد انجام می دهند؛ دو مرتبه آن قبحش از بین می رود، باز آن را انجام می دهند. حرکت و سیر افعال مردم ، دائر مدار روی خواست و نخواست و آراء مردم می شود، که قرآن مجید تعبیر به اهواء می کند؛ اهواء یعنی هواهای خالی افکار مردم ، و این ، ضد اساس حق است! ❖. آن وقت آن کسی که می خواهد در راه محبت پروردگار قدم بگذارد و ایمانش ایمان اصیل باشد، در خلا و ملا باید خدا را در نظر بگیرد، مردم دیگر چیست! لذا اگر خداوند علی اعلی به انسان دستوری بدهد خلاف آنچه را که مردم می خواهند، تمام دنیا از انسان انتقاد بکنند یا نکنند، این چه ارزش و چه قیمتی باید داشته باشد! پس این را انسان همیشه باید رعایت کند! 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
﷽ 📌 تحقق فعلیت و ظهور استعدادات بدون تجلی جنبه جلالی حضرت حق در سالک پیدا نمی گردد 📚 عالم ربانے و حڪیم متالہ مرحوم آیةاللہ سید محمدمحسن حسینے طهــرانے رضوان اللہ علیہ در ڪتاب " اسرارملکوت، ج۲،ص ۳۰۱ " مے فرمایند: ✍🏻. آن استادی که برای شاگردش به مجرد ابتلا به مرض و یا گرفتاری اجتماعی با توسل و دعا و غیره در صدد رفع آن بر می آید و او را از آن ابتلاء خلاص می کند، نمی داند که چه ضرر و خسارتی را دارد بر او وارد می کند و او را از رسیدن به چه نعمتی محروم می نماید، و توفیق استجلاب چه فیوضاتی را از او سلب می کند. و شاگردش هم‌ شاد و خرسند که مورد توجه و لطف استاد قرار گرفته، و با انجام امور غیرعادیه از او رفع بلیه و گرفتاری شده است. و این مسئله را از باب کرامت، دهان به دهان در مجالس و محافل نقل می کنند و به آن افتخار می نمایند و از کرامات حضرت استاد می شمرند ❖ در حالی که آن مسکین خبر ندارد که این جناب استاد چه بلایی بر سر او آورده است و چه نعمتی را از او سلب کرده است و او را از چه موهبی محروم نموده است! و آن گوهر و حقیقتی را که در وجود او نهفته بود و می بایست با تربیت و تحت اشراف یک مربی کامل تمام جهات و حیثیات وجودی او متکامل گردد، به همان شکل دست نخورده باقی مانده و فرصت فعلیت و رشد از او گرفته شده است، و دست خالی از این دنیا به دار عقبی انتقال می یابد با یک دنیا حسرت و خسارت و ورشکستگی ، و تاه در آنجا است که می فهمد که چه بر سر او آورده اند و او را از حیز ارزش و قیمت انداخته اند. 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍﷽ 🎵تأثیر نیت خلوص در رفتار و کار سالک... 🎵شیطان خیلی دقیق پشت قضیه ایستاده است...،وقتی کسی در مقام اخلاص پا بگذارد، آنگاه ناله شیطان بر می خیزد...☝️ 📀شرح حدیث عنوان بصری مجلس96🕰63 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 💎. تمام دین ما یعنی ولایتِ او 🔸. برای بزرگان كشف شده و فرمودند: «روزی برای ما مشخص خواهد شد كه تمام مصائب اهل بیت، از شهادت‌ و گرفتاری‌ و سر از بدن جدا شدن و اسب تاختن‌ بر آنها و اسارت‌ها برای این جهت بوده كه به دادِ ما برسند.» 🔸. آن‌جا است كه ما احساس می‌كنیم تمام وجودمان مرهونِ صاحب ولایت كُبرای الهی، حضرت بقیة اللَه حجّةبن‌الحسن است. آن زمان درك می‌كنیم كه تمام دین ما یعنی ولایت او. تمام نور ما و حركت ما و دنیای ما و آخرت ما یعنی او. 🔸ولی ما فقط همین را می‌دانیم كه یك امام زمانی هست و ولایتی دارد و روزی ظهور خواهد كرد. خیر، ولایت بالاتر از این حرفهاست! خیلی بالاتر از این حرف‌هاست! 🔺خیلی او را به بازی گرفته‌اند! 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. ، جلسه ۱۷۰ علیه السلام 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 🔹. ❖. ولیّ حقیقی و واقعی ما آن بزرگوار (امام زمان علیه السلام) است و مرحوم آقا و بزرگان می فرمودند که دعای برای سلامتی آن حضرت و صدقه دادن را هر روز رفقا نباید فراموش کنند. 🎙. شرح دعای ابوحمزه ثمالی، سال ١۴٣٠، جلسه ١٩ قدس سره 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ 🔷. مراقبه یعنی چه؟ 🔺مراقبه یعنی مواظب باشیم فعل، گفتار، افکار و خطورات ذهنی، موجب از بین رفتن استعداد ما نشود و توفیق از ما سلب نگردد. یعنی مثلا اگر قرار است در ساعت یازده و نیم یک رحمتی از ناحیه پروردگار برسد همین که یک سوء ظنی، فکر خلاف رضای حق و فکر گناهی که هنوز هم انجامش نداده ایم به ذهنمان می آوریم آن فیض و رحمت در ساعت یازده و نیم می پرد و به ما نمی رسد.🔻 🎙. آیة اللَه سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی. 🔊. ، سنه 1438، جلسه 4. 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
‍﷽ ❈ راه خداشناسی راهِ معرفتِ نفس، و معرفت نفس هم به تزکیه است، که انسان خودش را درست کند، تزکیه، تهذیب، اخلاق! در اثر اینکه انسان خودش را اصلاح کند، کم کم شوائب خودپسندی و استکبار از انسان بیرون می رود. انسان می فهمد که خودش موجودی فقیر و محتاج و جاهل و عاجز و مرده است؛ و این نوری که بر او تابیده است و این قدرتی که در اوست و این علم و حیات و وجودی که دارد، مال خودش نیست، مال خداست. و این معنی معرفت نفس است که ملازم است با معرفت رب! ✍🏼. سیدالطائفتین علامه طهرانی قدس سره 📚. کتاب " تفسیر آیه نور، ص ۲۱۹ " 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی
﷽ 📌  | : احوالات عالم بزرگوار و صاحب کرامات سید هاشم حطاب رضوان الله علیه 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در کتاب شریف " مطلع انوار ، ج۱ ، ص۱۳۶ " آورده اند: ✍🏻. سيدى بوده در نجف اشرف از اعاظم علماء و اوتاد، معروف به سيد هاشم حطّاب، بالجمله، ايشان در روز پنج‏شنبه و جمعه ( تعطيلى دروس ) به بيابان حركت نموده و خار مى‏ كندند و به شهر حمل نموده و مى‏ فروختند و از ثمن آن اعاشه مى‏ نمودند؛ بدين‏ طريق صاحب كرامات زيادى شده و مردم به ايشان توجّه خاصّى داشتند. ❖. اتّفاقاً يكى از مردمان ثروتمند عازم حجّ بوده و با خود صندوقچه‏ اى از جواهرات و نقود داشته و چون بيم از سرقت در راه حجّ داشته مى‏ خواسته آن را در نجف اشرف پيش كسى امانت بگذارد، از مردم جستجوى شخص امينى نموده مردم عطارى را كه در تمام عمر به زهد و تقوا و ديانت معروف بوده ( و صبح‏ ها پس از آنكه دكّان خود را باز مى‏ نموده ساعتى مردم را دور خود جمع نموده و نصيحت مى‏ نمود و مردم گريه بسيارى نموده سپس دنبال كارهاى خود رهسپار مى‏ شدند) به او معرفى كردند بالجمله آن مرد غنى صندوقچه خود را نزد عطّار به امانت سپرده و عازم حجّ مى‏ گردد. پس از مراجعت، از عطّار مطالبه صندوقچه خود مى‏ نمايد، عطّار بالمرّة انكار مى‏ نمايد! هرچه او دليل مى‏ آورد و نشانى مى‏ دهد عطّار بر استنكار خود مى‏ افزايد! به مردم مى‏ گويد، آنها مى‏ گويند ما هيچ‏گاه كلام عطّار را حمل بر كذب ننموده و ادّعاى تو را بر گفتار او ترجيح نخواهيم داد، چون كه به مراتب عديده ما او را امتحان نموده و در اين شهر به ورع و تقوا اشتهارى عظيم دارد. ❖. بالأخره آن مرد غنى متحير خدمت سيد هاشم رسيده و داستان را نقل مى‏ كند؛ سيد هاشم مى‏ فرمايد: " فردا صبحگاه بيا برويم تا صندوقچه را به تو بازگردانم. " فردا صبح در خدمت سيد به دكان عطّارى آمدند؛ سيد هاشم ديد عطّار مردم‏ را جمع نموده و موعظه مى‏ كند و مردم مشغول گريه هستند، همين‏ كه سيد را ديدند همگى احترام نمودند. سيد فرمودند: من مى‏ خواهم عطار حقّ موعظه خود را در امروز به من واگذارد! عطّار عرض كرد: بديده منّت دارم. ❖. سيد فرمودند: " در زمانى كه طلبه بودم به كاظمين مشرّف، روزى مقدارى امتعه از مردى يهودى ابتياع نموده و دو فلس باقى ماند كه بعداً بپردازم عصر رفتم كه بدهم گفتند مرد يهودى فوت نموده است، به خانه مراجعت نموده شب در خواب ديدم صحراى محشر است و پل صراط كشيده شده و جهنّم از زير آن با آتش غَلَيان دارد و مردم در آتش مى‏ جوشند، ناگاه من از روى پل مانند صرصر عاطف و برق خاطف عبور نموده و در وسط پل ناگاه يهودى سرش را از آتش بيرون آورده جلوى مرا گرفت؛ من مانند ميخ توقّف نموده نتوانستم قدمى جلوتر نَهَم، يهودى گفت: اى خداى عادل اين مرد دو فلس حقّ مرا نداده است، حقّ مرا از او بگير و به من عطا كن! سيد فرمود: من گفتم چه مى‏ خواهى؟ گفت: فقط مى‏ خواهم يك جاى بدن خود را به بدن تو گذارم تا آنكه قدرى از آتش بدن من و حرارت آن تخفيف يابد! گفتم: بگذار! او فقط سر يك انگشت خود را به سينه من گذارد، ناگاه از خواب بيدار شدم و ديدم از سينه من، جاى انگشت او چرك و خون روان است! سيد سينه خود را باز نموده و گفت: اى مردم ببينيد از جوانى تا به حال مى‏ گذرد و هنوز اين چرك خوب نشده! و من شكر مى‏ كنم كه خدا عذاب مرا در دنيا قرار داده. " عطّار كه اين مطلب را شنيد مرد غنى را طلبيده و صندوقچه را به او ردّ كرد. 💟| @seire_elallah1 |☜کانال معرفتی