•┈••◈📩◈••┈•
- ابنباز وهابی:
👈خدا دو چشم دارد نه بیشتر!
یکی از عقـائد انحرافـی وهابیت که شباهت عجیبی به دیدگاه یهود تحـریـف شـده دارد، اعتقـاد بــه تجسیـم (جسمانیـت قائلشدن) برای خداونـد است. این موضوع در بین آنان بـهقدری ثابت شـده است کـه در خصـوص جـزئیات نیـز ایـنگـونه نظـر میدهنـد:
٦. سئل: "إن ربکم لیس بأعور" یدل على أن العینین اثنتان؟ الجواب: نعم. ٧. سئل: هل ثبت أکثر؟ الجواب: لا، بل اثنتان.۶. از ابنباز سـؤال شد که: آیا حدیـث «إنَّ ربَّكم ليس بأعْوَرَ» بر این دلالت میکند که خداوند دو چشم دارد؟ - جواب: بله. ۷. از ابنباز سـؤال شـد: آیـا تعـداد بیشتــر ثابت شده است؟ - جواب: خیر، بلکه دو چشم. -
مسائلالإمام ابنباز (المجموعة الثانیة)، ص۱۰.@serat12k •┈••◈📥◈••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
「﷽」
❏کلیپشماره☜⸼⊑ ۳۷۵ ⊒⸼
❏وجه تسمیه امی بودن پیامبر در قرآن.
╭────────────────
꧷ 🎥 دکتر باقرپور کاشانی
╰๛--- ‑ ‑ - -
❲☜ تلگرام❳ ❲☜ سایت❳ ❲☜ یوتیـوب❳
❲☜ آپارات❳ ❲☜ اینستاگرام❳
┏━━━━━━
@serat12k
┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
اینخَانهعَزادارمَادرمحَضرتزَهراست
مابِیخیالسِیلیمَادرنمیشویم°
مَهدي زهرا (سلاماللهعلیها)
براي آمدنت مَادرت دُعا کرده
﴿ اَلْلّهُمَّعَجِّلفَرَجَ°❤️🩹°
منتَِقمِالزَّهرٰاء(سَلٰامُاللهِعَلَیها﴾
➖⃟⊑📚🔖⊒
تـأویـل سهشـاخـه جهنمـی
در قــــ📖ــــرآن
سید شرفالدیـن استرآبادی رضواناللهعلیه
روایـت میکنـد حضرت امام صـادق علیهالسلام در بیان آیـه ﴿انْطَلِقُوا إِلَىٰ ظِلٍّ ذِي ثَلَاثِ شُعَبٍ﴾ «بروید به سمت سایه سهشاخ جهنم٫ سوره مرسلات: آیه۳۰»، فرمودند:
«زمانی که مـردم از عطش قیامت بهسوی امیرالمؤمنین علیهالسلام پنـاه آوردند، حضـرت امیرالمؤمنین علیهالسلام به تکذیـبکنندگان ولایتـش میفرمایـد:
برویـد به سمـت سایـه سهشـاخه جهنمـی، یعنی آن سـه نفـر فـلان و فـلان و فـلان».
🔖
تأویلالآیاتالظاهرة، ص۷۳۱. أبيعبـدالله؏ أنه قال: إذا لاذ الناس مـن العطـش قيـل لهم "انطلقوا إلى مـا كنتـم به تكذبون" يعني أميرالمؤمنين؏ فيقول لهـم "انطلقوا إلـى ظـل ذي ثلاث شعب". قال: يعنـي الثـلاثة فلان و فلان و فـلان. .➖⃟⊑@serat12k⊒
🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
『هوالحڪیم⇣ #منــاظـرﻫ』
بررسی برهان وجوب و امڪان
در اثبــات وجــود خــدا
- دکتر باقرپور کاشانی ‹مسلمان› - جنـــاب سینا رهنورد ‹آتئیست› - بهمنماه۱۳۹۵. ┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ┈┈┈ 📌دکتر باقرپور کاشانی: در جواب این اشکال، اینگونه پاسخ میدهیم: میگوییم این چیزی که شما نام بردید، این همین تسلسلی است که در فلسفه یا کلام یا در علم معقول مطرح است و تسلسل عقلاً محال هست. یعنی عالم را بخواهیم توجیه کنیم با ممکنات منهای واجبالوجود، یتسلسل تا ازل بخواهد پیش برود. یعنی ابتدایی برایش فرض نشود، و تا ابد هم این سلسله پیش خواهد رفت. در مورد تسلسل اینطوری گفته میشود که از حیث اصطلاحی، تعریفش همین ترتّب و توقف و وابستگی یک شیء موجود بر شیء دیگری است که فعلیت هم داشته باشد. یعنی همینطور که این اشیاء پشت سر هم هستند، دارای علتی هستند، سلسله طولی هستند. بخواهیم نظام آفرینش را اینگونه توجیه کنیم! در جواب میگوییم در بطلان تسلسل که همینطور که یک ممکنالوجود نمیتواند از عدم ایجاد شود، بدون علت تحقق پیدا کند که ترجیح بلامرجح میشود یا ممکنی است که بدون علت، وجود بر عدمش رجحان پیدا کرده. همینطور که یک ممکن بدون علت نمیتواند تحقق پیدا کند، اگر شما بگویید که بینهایت، میشود بینهایت ممکن، میشود بینهایت نیازمند به علت، میشود بینهایت فقیر به علت. وقتی یک شئ بدون علت نمیتواند تحقق پیدا کند، مجموع این اشیاء ممکن هم میشود جمع کثیری غیر قابل شمارش از ممکنات و محتاجها و از کثیر محتاج و فقیر و نیازمند، غنی بهدست نمیآید! لذا همینطور که یک ممکن نمیتواند از عدم تحقق پیدا کند، کل سلسله موجودات هم از عدم عقلاً نمیتوانند تحقق پیدا بکند. گاهی ممکن است بگویند نه! این اشیائی بینهایت نیستند، اینها محدودند و اینهایی که محدود هستند، به صورتی دوری به هم متوقف هستند. از حیث دور که بهصورت یک دایرهای بشود فرض کرد؛ مثلاً علت وجود بنده شخص دیگری است، شخص اول است، علت وجود شخص اول شخص دوم است، علت وجود شخص دوم شخص سوم است، علت وجود شخص سوم من هستم. این میشود دور. 🔖ادامه دارد... 🔖پارت چهارم 🔖کلیک: پارت قبل ➪:@serat12k☜