eitaa logo
«صراط حق»
1هزار دنبال‌کننده
968 عکس
946 ویدیو
687 فایل
🌿𑁍› ‹#لبیــک_یامهــﷻــدے...!𑁍› بالاے سـࢪم نـام تو ࢪا نقش نمودم یعنے ڪہ سࢪ من بہ فداے قدم تو ‹ مجـمو؏ـه صــࢪاط ح‌ــق › @serat12k ‹ #شناسـنام‌ـہ‌ 📎⇣⇣› @seratehagh111 ارتباط: @Vahid_kashani ▫️▫️▫️▫️
مشاهده در ایتا
دانلود
امی‌بودن‌پیامبر‌در‌قرآن.ogg
283.2K
◁ㅤ❚❚ㅤ▷ · 🎙ⱽᵒⁱᶜᵉ⸼⊑ ۳۷۵ ⊒⸼
وجه تسمیه امی بودن پیامبر در قرآن
𖧌🎙"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
امی‌بودن‌پیامبردرقرآن.pdf
511.8K
𖥸· ─── 🔖· ᴘᴅꜰ⸼⊑ ۳۷۵ ⊒⸼ㅤ
وجه تسمیه امی بودن پیامبر در قرآن
𖧌🔖"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این‌خَانه‌عَزادار‌مَادرم‌حَضرت‌زَهراست مابِیخیال‌سِیلی‌مَادرنمی‌شویم° مَهدي زهرا (سلام‌الله‌علیها) براي آمدنت مَادرت دُعا کرده ﴿ اَلْلّهُمَّ‌عَجِّل‌فَرَجَ‌°❤️‍🩹° منتَِقمِ‌الزَّهرٰاء(سَلٰامُ‌اللهِ‌عَلَیها﴾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
➖⃟⊑📚🔖⊒ تـأویـل سه‌شـاخـه جهنمـی در قــ‍ــ📖ــــرآن سید شرف‌الدیـن استرآبادی رضوان‌الله‌علیه روایـت می‌کنـد حضرت امام صـادق علیه‌السلام در بیان آیـه ﴿انْطَلِقُوا إِلَىٰ ظِلٍّ ذِي ثَلَاثِ شُعَبٍ﴾ «بروید به‌ سمت سایه سه‌شاخ جهنم٫ سوره مرسلات: آیه۳۰»، فرمودند: «زمانی که مـردم از عطش قیامت به‌سوی امیرالمؤمنین علیه‌السلام پنـاه آوردند، حضـرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام به تکذیـب‌کنندگان ولایتـش می‌فرمایـد: برویـد به سمـت سایـه سه‌شـاخه جهنمـی، یعنی آن سـه نفـر فـلان و فـلان و فـلان». 🔖
تأویل‌الآیات‌‌الظاهرة، ص۷۳۱.

أبي‌عبـدالله؏ أنه قال: إذا لاذ الناس مـن
العطـش قيـل لهم "انطلقوا إلى مـا كنتـم 
به تكذبون" يعني أميرالمؤمنين؏ فيقول 
لهـم "انطلقوا إلـى ظـل ذي ثلاث‌ شعب".
قال: يعنـي الثـلاثة فلان و فلان و فـلان.
.
➖⃟⊑@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 『هوالحڪیم⇣ بررسی‌ برهان‌ وجوب‌ و‌ امڪان‌ در‌ اثبــات‌ وجــود‌ خــدا
- دکتر باقرپور کاشانی‌ ‹مسلمان›
- جنـــاب سینا رهنورد ‹آتئیست›
- بهمن‌ماه۱۳۹۵
. ┈┈┈┈┈┈┈┈┈‌ ┈┈┈ 📌دکتر باقرپور کاشانی‌: در جواب این اشکال، این‌گونه پاسخ می‌دهیم: می‌‌گوییم این چیزی که شما نام‌ بردید، این همین تسلسلی است که در فلسفه یا کلام یا در علم معقول مطرح است و تسلسل عقلاً محال هست. یعنی عالم را بخواهیم توجیه کنیم با ممکنات منهای واجب‌الوجود، یتسلسل تا ازل بخواهد پیش برود. یعنی ابتدایی برایش فرض نشود، و تا ابد هم این سلسله پیش خواهد رفت. در مورد تسلسل این‌طوری گفته می‌شود که از حیث اصطلاحی، تعریفش همین ترتّب و توقف و وابستگی یک شیء موجود بر شیء دیگری است که فعلیت هم داشته باشد. یعنی همین‌طور که این اشیاء پشت سر هم هستند، دارای علتی هستند، سلسله طولی هستند. بخواهیم نظام آفرینش را این‌گونه توجیه کنیم! در جواب می‌گوییم در بطلان تسلسل که همین‌طور که یک ممکن‌الوجود نمی‌تواند از عدم ایجاد شود، بدون علت تحقق پیدا کند که ترجیح بلامرجح می‌شود یا ممکنی است که بدون علت، وجود بر عدمش رجحان پیدا کرده. همین‌طور که یک ممکن بدون علت نمی‌تواند تحقق پیدا کند، اگر شما بگویید که بی‌نهایت، می‌شود بی‌نهایت ممکن، می‌شود بی‌نهایت نیازمند به علت، می‌شود بی‌نهایت فقیر به علت. وقتی یک شئ بدون علت نمی‌تواند تحقق پیدا کند، مجموع این اشیاء ممکن هم می‌شود جمع کثیری غیر قابل شمارش از ممکنات و محتاج‌ها و از کثیر محتاج‌ و فقیر و نیازمند، غنی به‌دست نمی‌آید! لذا همین‌طور که یک ممکن نمی‌تواند از عدم تحقق پیدا کند، کل سلسله موجودات هم از عدم عقلاً نمی‌توانند تحقق پیدا بکند. گاهی ممکن است بگویند نه! این اشیائی بی‌نهایت نیستند، این‌ها محدودند و این‌هایی که محدود هستند، به صورتی دوری به‌ هم متوقف هستند. از حیث دور که به‌صورت یک دایره‌ای بشود فرض کرد؛ مثلاً علت وجود بنده شخص دیگری است، شخص اول است، علت وجود شخص اول شخص دوم است، علت وجود شخص دوم شخص سوم است، علت وجود شخص سوم من هستم. این می‌شود دور. 🔖ادامه دارد... 🔖پارت چهارم 🔖کلیک: پارت قبل ➪‌‌‌‌:@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╲\╭┓ ╭‌▪️ ┗╯\╲ ●شروع‌شد ●روضهٔ‌مادر‌وغربت‌ِپدر💗 ●یاٰاُماٰهْ؛‌یافاٰطِمَةُ‌الزَهراٰسلاٰمٌ‌اللّٰه‌عَلَیهٰاٰ - فآطِمیِّه - أَ اَدخُلُ یا فاطِمَةُ الزَّهراء... - آجرک‌الله‌یاصَاحَب‌الزمان°🥀°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╲\╭┓ ╭‌🥀 ┗╯\╲ کلام آلوسی‌ حنفی، عالم سرشناس و مفسر مشهور جماعت عامه دربارۀ حدیث: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی» ✍ایشـان در کتـابـش در معنـای «بضعة» می‌نویسد: آنچه که من از جهت اعتقادی بدان گرایش دارم، آن است که فاطمۀ بتـول از این‌ جهت که پارۀ تن پیامبر - صلی‌الله‌علیه‌وآله - است و از جهـات دیگر، برترینِ زنان پیشینیـان و پسینیـان اسـت و روایـات پیشین مبنی‌ بـر اینکه دیگران از برخی جنبه‌ها، افضل از او باشنـد، ایـن اعتقــاد (مـن) را رد نمی‌کنـد و بلـکه بیــن روایــات جمــع می‌گــردد و ایـن اعتقـاد بـا وجـود قـول بـه نبـوت مریم نیـز صحیـ ـح اسـت؛ چـرا کـه معتـقــدم چیــزی نمی‌توانـد بـا پـارۀ تـن روح وجـود و سـرور همــۀ مـوجـ ـودات بــودن، مـقـابلــه کنـــد... 📚روح‌المعانی‌فی‌تفسیر‌القرآن، ج۲، ص۱۴۹. ▦⃨⃟݊@serat12k