eitaa logo
«صراط حق»
1هزار دنبال‌کننده
951 عکس
933 ویدیو
678 فایل
🌿𑁍› ‹#لبیــک_یامهــﷻــدے...!𑁍› بالاے سـࢪم نـام تو ࢪا نقش نمودم یعنے ڪہ سࢪ من بہ فداے قدم تو ‹ مجـمو؏ـه صــࢪاط ح‌ــق › @serat12k ‹ #شناسـنام‌ـہ‌ 📎⇣⇣› @seratehagh111 ارتباط: @Vahid_kashani ▫️▫️▫️▫️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 『
هوالحڪیم⇣ 
بررسی‌ برهان‌ وجوب‌ و‌ امڪان‌ در‌ اثبــات‌ وجــود‌ خــدا دکتر باقرپور کاشانی‌ ‹مسلمان› جنـــاب سینا رهنورد ‹آتئیست› بهمن‌ماه۱۳۹۵. ┈┈┈┈┈┈┈┈┈‌ ┈┈┈ 📌دکتر باقرپور کاشانی‌: با عرض سلام و احترام خدمت دوست بزرگوارم جناب سینا رهنورد و تمام بزرگوارانی که مباحثه ما را دنبال می‌کنند. بحثی که خدمت شما و دوستان بنا است که مباحثه‌ای داشته باشیم، پیرامون یکی از ادلهٔ مطرح در اثبات وجود خداست به‌ نام «برهان وجوب و امکان». این برهان، از ذهن، ما را به خارج می‌رساند‌‌. یعنی اول به حصر عقلی، شقوقی را مشخص می‌کند، بعد بحث می‌شود که آیا این شقوق، مصداق خارجی‌اش به چه نحو است. هر مفهومی که انسان تعقل می‌کند، نظر به ذات مفهوم، بدون ملاحظهٔ امر خارجی، از سه حالت خارج نیست: یا واجب است که هستی، ذاتی اوست، به آن اطلاق می‌شود واجب‌الوجود؛ یا وقتی نظر به ذات آن مفهوم می‌شود، می‌بینیم که عدم ذاتی اوست، نیستی ذاتی اوست، به آن می‌گوییم ممتنع‌الوجود که این ممتنع‌الوجود، فرض می‌شود اما مصداق خارجی ندارد، فقط موطنش در ذهن هست. فرض دیگر، وقتی نظر به ذات مفهومی می‌شود، در ذاتش نه وجوب خوابیده نه امتناع. یعنی نه هستی، ذاتی اوست، نه نیستی، ذاتی اوست؛ به آن می‌گوییم ممکن‌الوجود. در ارتباط با ممکن الوجود، بودن و نبودن، هر دو به ذات او رواست. اگر علتی به هم رساند، موجود می‌شود، و الّا معدوم خواهد بود! یعنی اگر علت خارجی باشد، این تحقق پیدا می‌کند، و الّا تحقق پیدا نخواهد کرد. پس این‌گونه شد که وقتی نظر به ذات هر مفهومی می‌شود، از سه حالت خارج نیست: یا وجوب وجود دارد، یعنی وجود و هستی، ذاتی آن هست، فرض عدم برایش نمی‌شود. وقتی حقیقتی چنین باشد، این همیشه بوده‌ است، بوده‌ است، بوده‌ است. حالا ما کاری نداریم که این حقیقت در خارج باشد یا نباشد! فعلاً در این برهان، این قسمت مطرح نشده. یا وقتی‌ که آن مفهوم را لحاظ می‌کنیم، امکان تحقق خارجی اساساً برایش نیست. نیستی در ذاتش هست. آن را تعبیر کردند به ممتنع‌الوجود. البته می‌شود فرض کرد، یعنی با فرض وجود خدا، شریک الباری، شریک برای خدا قائل بشود فرض می‌شود کرد، اما در خارج تحقق ندارد. ممتنع‌الوجود است. گاهی‌اوقات نظر به ذات مفهوم که می‌شود، وجود و عدم برایش علی‌السویه است؛ یعنی نه وجود، ذاتی آن مفهوم است نه عدم، ذاتی آن مفهوم است. می‌تواند در خارج تحقق پیدا بکند، می‌تواند تحقق پیدا نکند. منتهی برای تحققش نیازمند به علت خارجی دارد. چون چیزی که ذاتی شیئی نیست، برای تحقق، نیاز به‌ علت خارجی دارد. به مانند واجب‌الوجود نیست که وجود ذاتی آن باشد! ممکن، وجود و عدم برایش علی‌السویه هست. لذا برای تحقق خارجی پیدا کردن، نیازمند به علت خارجی دارد. 🔖ادامه دارد... 🔖پارت اول ➪‌‌‌‌:@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
『•🪴💚⇣•』 『Ꞌالعجل‌یـٰابقیَة‌اللّٰه』 - آداب محبت!
امام صادق علیه‌السلام فرمودند:
«إذا أحَبَّ أحَدُكُم أخاهُ فَليُعلِمهُ ذلِكَ»
هر گاه کسی را دوست داشتی مراتب محبتت را به او بازگو کن.
الكافى: ج۲، ص۶۴۴، ح۲.
- یادت باشد! محبتت را به امام زمانت ابراز کن! به او بگو دوستش داری! بگو قلبت را خانه‌ی او کرده‌ای! بگو دوستی‌اش را بر همه چیز ترجیح می‌دهی! امام مهربانم دوستت دارم @serat12k⇣•』
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
͜͡🦋͜͡🦋͜͡ ظلم بی‌حساب به اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام! معلمی یمانی، از علمای مشهور اهل سنـت در کتـابـش می‌نویسـد:
و کـــان بنـــو فــاطمـــة‌ فـــی‌ عصـــــــر 
تـأسیـس المذاهـب مضطهدین مروعیـن 
لا یکاد أحـد یتصل بهـم إلا و هو خائــف 
على نفسه فلم یتمکنـوا مـن نشـرعلمه‍ـم 
کمـا ینبـغی.
. «فرزندان حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها در عصر تأسیس مذاهب، به شدت مورد آزار و اذیـت‌های وحشتنـاکی قـرار گرفتند و کسی با آنان ارتباط برقرار نمی‌کـرد، مگر اینکه از جـان خود بیـم داشت، پس نتوانستند آنـان علـم خود را آن‌طـور که باید منتشـر کننـد». - منبـع: التنکیل بما فی تأنیب الکوثری من الأباطیـل، ج۲، ص۶۳۱. ╭─ 𑁍◍⃟@serat12k ╰─┈┈┈┈┈┈┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مفهوم‌حکمت‌در‌قرآن‌و‌حدیث.pdf
274.7K
᯽﷽ - مقالهٔ مفهوم حکمت در قرآن و حدیث. - مؤلّف: دکتر رضا برنجکار. - کلیـک: ســایـت. · · ── ᯽ ۱. آشنایی با معنای لغوی و اصطلاحی حکمت. ۲. توضیحی مختصر راجع به لقمان حکیم، تفسیر حکمت. ۳. منابع و زمینه‌های حکمت. ۴. عدم اتحاد حکمت اصطلاحی فلسفی با حکمت قرآنی. ╭─ 𑁍◍⃟@serat12k ╰─┈┈┈┈┈┈┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
「﷽」 ❏کلیپ‌‌شماره☜⸼⊑ ۳۷۲ ⊒⸼ ❏معرفی شرایع انبیاء. ╭──────────────── ꧷ 🎥 دکتر باقرپور کاشانی ╰๛--- ‑ ‑  -   - ❲☜ تلگرام❳ ❲☜ سایت❳ ❲☜ یوتیـوب❳ ❲☜ آپارات❳ ❲☜ اینستاگرام❳   ┏━━━━━━        @serat12k   ┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
معرفی‌شرایع‌انبیاء.ogg
884.3K
◁ㅤ❚❚ㅤ▷ · 🎙ⱽᵒⁱᶜᵉ⸼⊑ ۳۷۲ ⊒⸼
معرفی شرایع انبیاء.
𖧌🎙"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
معرفی‌شرایع‌انبیاء.pdf
517.9K
𖥸· ─── 🔖· ᴘᴅꜰ⸼⊑ ۳۷۲ ⊒⸼ㅤ
معرفی شرایع انبیاء.
𖧌🔖"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k