eitaa logo
۱۳۵۷صراط | Serat1357talabe
410 دنبال‌کننده
720 عکس
297 ویدیو
44 فایل
▫️ته تغاری اهل کتاب ▫️قائل به خمینیسم و خامنه ایسم سیاسی 🔸️سردبیر صراط ۱۳۵۷ | چند رسانه ای دین و مطالعات فرهنگی 🔸️عضو کانون نویسندگان حوزوی | مداد الفضلا 🔺گرد آوری محتوای تبلیغی صراط 👇👇👇 @mohtavatablighSerat
مشاهده در ایتا
دانلود
👤تعریف : 🗣شخصيت عبارت است از آن سازمان، آن هماهنگى شكل‌يافته عوامل و منظومه‌هاى روانى و رفتارى هر انسان كه منشأ سازگارى اوست با محيطش. 🔺يعنى هر فرد انسان براى سازگارى با محيطش فرمول "خاصى" دارد. حتى دو نفر انسان در برابر عوامل محيطى حتماً لازم نيست واكنش "مشابهى" داشته باشند، بلكه معمولاً ميان كنش و واكنش اين‌ها با عوامل محيط تفاوتهاست. 📗نقش آزادی در تربيت کودکان ، ص۱۵۵ @Serat1357talabe | صراط
⭕️مسأله اين نيست كه اگر جاى مصدق بوديم، چه مى‌كرديم‌؟ مسأله اين است كه امروز، جاى خودمان از كارهايى كه شده، چگونه استفاده كنيم‌؟! 🔺نمى‌خواهم مسأله را نفى كنم يا آن را باعث نفى كردن يك شخصيت بدانم، ولى در همان مقطع، اين امكان بود كه انسان مجموعه را در نظر بگيرد. 🔺ما بايد بين عمل و عامل تفكيك كنيم؛ چه بسا شخص، كار خوبى كرده، ولى انگيزۀ بدى داشته، كه اين نامقدس است و چه بسا بر عكس، كسى كار بدى كرده، ولى انگيزۀ خوبى داشته، كه اين مقدس است. بين عمل و عامل بايد تفكيك كرد. 🔺آنچه مى‌خواهيد از آن طرفدارى كنيد، كدام است‌؟ عمل است يا شخص‌؟ صحبت از شخص نيست، كه از عمل اوست و آنچه به ما مربوط است، نه نقد كردن در همان مقطع، بلكه نتيجه‌گيرى براى زمانى است كه در آن هستيم و زندگى مى‌كنيم. 📗‌حرکت (تحلیل جریان فکری و تربیتی انسان) ص 218 @Serat1357talabe | صراط
✍به وقت کتاب الزکاه .... ✅@Serat1357talabe | صراط
🔴 آوینی وشیوه ی مقابله ی او با مسائل مختلف ؛ 🔺آوینی در مسائلی که ما با آن درگیریم در حوزه فرهنگ، اقتصاد، انسان شناسی،مباحث سینما و رسانه و حوزههای دیگر مثل "پارتیزانهای واکنش سریع" عمل میکند . 🔺شهید مطهری هم این خصلت را دارد امروز درباره مسئله حجاب سخن میگوید و فردا درباره بانکداری یک بار میرود سراغ نظام حقوق زن و بار دیگر میرود سراغ حافظ و موقعی هم داستان راستان مینویسد و..... این خصلت "پارتیزانی" را شهید آوینی هم دارد. 🔺 مسعود بهنود مقاله ای مینویسد و او در چند مقاله پاسخ میدهد یا فیلمی سریالی از تلویزیون پخش میشود و او در انتقاد به آن کار عملیاتی میکند؛ یعنی سریعاً به تحولاتی که عالم او را فرا گرفته است واکنش نشان میدهد در عین حال آوینی انسانی مینماید که فراتر از مرزهای اندیشگانی زمان خودش زیست کرده است. 📗ماجرای فکر آوینی،ص۴۱ @Serat1357talabe | صراط
🗓امروز ۶ اردیبهشت گردهمایی جمعی از جهادگران و دغدغه مندان جبهه انقلاب در حرم امام و بهشت زهرا ،قطعه ۴۶ ⭕️در آستانه نوزدهمین سالگرد مجاهد عزیز مرحوم حاج عبد الله والی @Serat1357talabe | صراط
شاگردان خمینی در جوار خمینی .... @Serat1357talabe | صراط
🔺حرم امام برای حزب الهی ها تجدید بیعت است با بنیان گذار انقلاب ... 🔺استمرار ارتباط با امام رفته رفته در دل ما حُبّش را زیاد می‌کند... @Serat1357talabe | صراط
🔺✍شرحی بر برنامه سالگرد حاج عبد الله والی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از رفقا برای تجدید بیعت با الگوی جهادی خود؛ حاج عبدالله والی و فرمانده این جهاد یعنی مرحوم امام ره، راهی مرقد امام ره شدیم تا رابطه‌ی قلبی و دلی‌مان، با این رفت و آمدها زنده شود... @Serat1357talabe | صراط
✍در بین همه برنامه ها ، طرح مطالعه ی "راه امام" (پیام امام به ملت ایران درباره ی تشکیل جهاد سازندگی ) از همه سازنده تر بود ... 🔺پیامی بود که در بین همه ی تاکید ها و امثال آن ، برای پیمودن ادامه ی این مسیر تاریخی راهکار معرفی می‌کرد و آن راهکار "تشکیل جبهه ی جهاد" و "تبیین گفتمان جهاد" در عرصه های مختلف بود. @Serat1357talabe | صراط
... بماند به یادگار ... چهارمین پاتوق عهد با خمینی @Serat1357talabe | صراط
حضور بر سر مزار پیر جهادگران @Serat1357talabe | صراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت حاج امیر والی از دیدار حاج عبدالله والی با امام و لبیک گفتن حاج عبدالله به امر امام ... @Serat1357talabe | صراط
⭕️شیوه ی نقد غزالی در مواجهه با ابن سینا: 🔺مدل شناسایی در حوزه اندیشه ممکن است مانند امام محمد غزالی باشد،غزالی معتقد بود ابن سینا ،فارابی، کندی و فلاسفه به کلی "کافرند" حتی اگر صریحاً نگفته باشد که کافرند به آنها "بدوبیراه" گفته است. 🔺 او کتابی نوشته است با نام "المنقذ من الضلال " به معنای «نجات یافته از گمراهی خود غزالی فیلسوف بوده است. پس از مدتی به باور خود از گمراهی فلسفه "نجات" می یابد و به تصوف روی می آورد راهش را که مییابد کتاب "المنقذ من الضلال" را مینویسد او کتاب دیگری دارد با نام تهافت الفلاسفه که ترجمه اش چرت و پرت گویی های فلاسفه است غزالی گفته های فیلسوفان را "تهافت" و فلسفه را «ضلال» میخواند اما کتابش بهترین منبع تدریس فلسفه است. 🔺 فلسفه ابن سینا را بهتر از خودش تشریح کرده است ما با این شیوه هیچ مشکلی نداریم کسی خودش فیلسوف بوده است در این باره کتاب نوشته و در این فضا رشد کرده سپس با استدلالاتی وارد عرصه تصوف شده و معتقدات ابن سینا را رد کرده است. 🔺 ردیه ای که غزالی بر آرای ابن سینا مینویسد و به گفته برخی از حکمای معاصر ما زمینه "رشد فلسفه اشراق" را فراهم میکند و سبب رشد شیوه های جدیدی در عرصه فلسفه و حکمت اسلامی میشود؛ یعنی ما بخشی از "تفکرمان" را "مدیون" "درشت گوییهای غزالی" هستیم. 🔺انسان اگر این طور کسی را محکوم کند برکت دارد؛ یعنی طوری دشنام دهد در که مبدأ تغییر در عرصه تفکر شود. این بسیار فرق دارد با اتفاقاتی که در این سالها در حال رخ دادن است. "ما بدوبیراهی میگوییم که مبدأ کور شدن تفکر است." وقتی از همان که جریان شناسی میکند میخواهند درباره جریانی که محکومش کرده است بیشتر توضیح دهد نمیتواند چون "آگاهی ندارد" او تفکر را جریان شناسانه و دسته بندی شده دیده است. ورود به این حوزه ها عجله بردار نیست؛ زمان و سعه صدر نیاز دارد. همۀ ما در آغاز راهیم؛ یعنی زمان نیاز داریم تا به مطلوب برسیم باید به سراغ کتابهایی رفت که از تاریخ تفکر میگویند و نه جریان شناسی تفکر نویسندگان این کتابها از تاریخ تفکر میگویند؛ یعنی متفکر را معرفی میکنند و میکوشند به هسته اصلی تفکر نزدیک شوند. از انگ زدن و دسته بندی هم می.پرهیزند چنین کتابهایی کم است و نمیتوان به سادگی تعدادی را برشمرد ولی هست.. 📗ماجرای فکر آوینی، ص ۴۹ @Serat1357talabe | صراط
ای کاش شیوه ی ما هم در برابر سخن ها و ادله های عکس خودمون هم این جور باشه ....
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ روایتی از خدمات شهید عبدالله والی در شهرستان بشاگرد در جهت رفع محرومیت این منطقه @Farsna
| بسیج لندن کم بود بسیج واشنگتن و... هم اضافه شد ... ✅@Serat1357talabe | صراط
هدایت شده از همه با هم
takhomeinishahr.pdf
19.25M
🖇 کتاب «تا خمینی شهر» روایت زندگی مجاهدانه حاج عبدالله والی عزیز است. مردی بزرگ منش، معنوی، فکور و البته بسیار کارآمد. خدایش بیامرزد که نَفَسش به اطاعت امر امام بود که فرمود بود: به داد بشاگرد برسید! امید است که یارانی از برای امام عصر در این منطقه پرورش یابند... @hame_ba_ham
🔰استاد علی صفایی حائری در نگاه دیگران 🔹مقام معظم رهبری: ایشان در تفسیر قرآن صاحب‌نظر است؛ همچنان که علامه طباطبایی (ره) صاحب نظر است. 🔹حاج شیخ حسین انصاریان: مرحوم صفایی در آن عمر کوتاهش، طبیب دوّار شد. چه بیمارانی را که معالجه نکرد؛ کارتن خواب و تریاکی و عرق خور و قمارباز، جوان مؤمن و جوان متدین و متوسط الحال و بی خبر از خدا و... هرجا که شنید گرفتاری هست برای دستگیری بلند می شد و می رفت. یعنی طبیب شده بود. 🔹حجة الاسلام و المسلمین میرباقری: ایشان یک نگرش جامع به دین داشتند و مسائل مستحدثه زمان خودشان را به خوبی فهم می کردند و به پاسخ به این مسائل می پرداختند. اندیشه ها و طرح های ایشان، ثمره یک جوشش باطنی، همراه با مواجهه جدی عملی با مکاتب مختلف، مطالعات گسترده و انس مستمر با قرآن و اهل بیت علیهم السلام و یک تفقه و تهجد دائمی است. 🔹 آیت الله حائری شیرازی: قدر این نویسنده، شناخته نشده است. او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را. 🔹حجة الاسلام والمسلمین عالی: مرحوم آقای علی صفایی روحانی‌ای بسیار بزرگوار، اخلاقی و متدین بود که تو مسائل تربیتی صاحب سبک بود. 🔸 نادر طالب زاده (کارگردان و مستندساز) : ایشان کسی بود که به راحتی می‌توانست مسیحی را مسلمان کند. 🔸 رضا میرکریمی (کارگردان سینما): نوع برخورد ایشان و گرمایی که در لحن و نگاه ایشان بود به گونه‌ای بود که انگار ما دوستان قدیمی هستیم که بعد از سالها دوباره همدیگر را دیده‌ایم. ▫️ @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔺امان از جهالت و نادانی! بر سر اسلام از جهالت و نادانی چه آمده است؟! ⭕️این خوارج ممیزاتی داشتند، یکی از آنها متنسک بودن، یعنی متعبد بودن، زیاد عبادت می‌کردن و اون چیزی بود که دیگران را زیاد به شک و شبهه می‌انداخت که علی (ع) فرمود غیر از من کسی دیگه جرات نمی‌کرد اینها رو بکشد! ⭕️این نهج البلاغه آقا، کتاب عجیبیست، جمله حضرت این است به این مقدس مآب‌ها میگوید: که شما بدترین مردم هستید! ما اگه باشیم میگیم ای آقا! بالاخره هرچی باشه آدم‌های بی‌ضرری هستن! دیگه چه کار داریم! حالا یه آدم خوبی است، ما اینجور آدما رو همیشه میگیم آدمای خوب! نه علی (ع) میداند چه می‌گوید.... @Serat1357talabe | صراط
35.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یادداشتی پیرامون اجرای سرود در مراسمات عروسی : 🔺از این دست اقدامات و کار ها در قبال هجمه های فرهنگی جامعه ی موجود است لیکن باید "کنترل" شود ... 🔺همین دیروز بود که نشستی درباره ی "ظرفیت شناسی امتداد حکمت در تولید علوم انسانی در مدرسه فقهی امیر المومنین" برگزار شد،در این نشست "حجت الاسلام والمسلمین امیر مهاجر میلانی" مطلبی را فرمودند که لازم است درباره اش بحث و گفتگو شود و آن این بود که "اگر قصد و غایت ما اسلامیزه کردن تمام علوم است باید بدانیم که تا آن خمیر مایه درونی که بتواند در مقابل امپراتوری تمدن غرب کشف نشود ، ما نمی‌توانیم تولید کننده ی یک اثر جدید باشیم ". 🪴و راهکار فعلی در مقابل این همه هجومات از غرب بایستی آن علوم را "بومی" کرد ... ⭕️همین مسئله در مواجهه ما با پدیده ای به اسم دیده شود 🔺شاید یک "قدرمشترک"بین نحوه ی به وجود آمدن و باشد اما پی ریزی آنها و نوع جلو رفتن آنها بایکدیگر کاملا "متفاوت" است که در اینجا فرصتی برای ورود به این عرصه نیست . 🔺در کلیپی که منتشر شده است مشاهده می‌شود که بجای آن موسیقی که به طور مطلق دائما در حال تولید مبانی غیر اسلامیست و مسائل مختلف غیر فرهنگی موجود در جامعه را داخل میکند ، در این جاست که همان مبانی "بومی کردن علوم انسانی در جامعه اسلامی" پیش می آید که در ابتدای این نوشتار به آن اشاره شده است . 🔺این نوشتار ، "قیاسی"بود از "یک مسئله ی علمی در تقابل خودش" و "یک مسئله ی فرهنگی در تقابل خودش" . 🗓لیست یادداشت های دیگر @Serat1357talabe | صراط