eitaa logo
پایگاه تحلیلی صراط
8.2هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.8هزار ویدیو
66 فایل
پایگاه خبری تحلیلی #صراط رسانه حوزه و روحانیت انقلابی www.seratzanjan.ir راه ارتباطی_ارسال سوژه: @masir1403 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/serat_ir1/
مشاهده در ایتا
دانلود
نسبت آشتی ملی و وفاق ملی؛ تبعیت از لویی جرگه افغانستان یا عمل به قانون! 🔹آشتی ملی مفهومی است که از سال 95 وارد ادبیات سیاسی ایران شد. طرحی که توسط خاتمی و با ظاهر ایجاد وحدت در جامعه مطرح شد ولی باطن آن بیرون کشیدن سران فتنه از حصر و مجرمین سیاسی از زندان و وارد کردن آنان به حیات سیاسی کشور بود. 🔹این طرح که با فضاسازی رسانه های اصلاحطلب در سطح کشور مطرح شد، با واکنش قاطع رهبری مواجه شد. 🔹رهبری با رد ادعاها در مورد لزوم آشتی ملی بیان کردند مگر مردم با یکدیگر قهرند که نیاز به آشتی داشته باشند؟ اگر چند نفر با یکدیگر قهرند و دنبال آشتی اند پس چرا اسمش را آشتی ملی میگذارید. رهبری در بیانات خود به طور شفاف اعلام میکنند:«بله، ملت با کسانی که در روز عاشورا اهانت کردند قهرند.» 🔹طبیعتا در کشوری که ساختارهای قانونی حاکم اند و دارای قانون اساسی و قوانین مشخصی در مسائل جزایی و کیفری دارد، دیگر معنی ندارد کسی که قانون شکنی کرده و در انتخاباتی شفاف نتیجه آرای ملت را نپذیرفته و لشکر کشی خیابانی کرده است، به جای پاسخ گویی در محضر مردم و قانون دنبال آشتی کردن باشد! کدام آشتی؟ 🔹پس جواب خون های به ناحق بر زمین ریخته و مردمی که بعد از آن همه نا امنی و درگیری با تحریم های سنگین بین المللی مواجه و سفره شان کوچک تر شد را چه کسی میدهد؟ آیا چیزی از سفره همیشه در حال توسعه خاتمی کم شد؟! 🔹گویا اصلاحطلبان قصد دارند قانون را در کشور ملغی کنند و ایران را به سبک افغانستان اداره کنند. 🔹لویی جَرگه، شیوه منحصر به فردی از حکمرانی در افغانستان است که در تصمیمات کوچک و بزرگ کشور دخیل است و نقش مشروعیت بخشی به تصمیمات سیاسیون را بازی میکند. به گونه ای که آنچه خروجی این جلسه باشد، قانون و مشروع و مطاع است. 🔹جالب است که نه تنها مدل حکمرانی مد نظر اصلاحطلبان و سکولارهای حوزوی آن بسیار شبیه مدل افغانستان است بلکه در برخی موارد کارکرد آن عین آن چیزی است که در آن دیار رخ میدهد.! به عنوان نمونه آخرین لویی جرگه برگزار شده در دولت اشرف غنی(آخرین رئیس جمهور قبل از به قدرت رسیدن طالبان) حکم به آزادی زندانیان سیاسی و جنایی کرد که بلافاصله بعد از آزاد سازی آن زندانیان، طالبان قدرت مضاعف گرفت و بر سرنوشت مردم افغانستان مسلط شد.! 🔹بنابراین میتوان ادعا کرد با بررسی تیتر های رسانه ای جریان غرب گرا در ایران، آزادی مجرمین امنیتی و سیاسی و براندازان نظام در اولویت طرح آشتی ملی قرار دارد و بدون این مسائل اساسا از نظر آنان آشتی رخ نداده است.! 🔹بعد از ناکامی خاتمی در جا انداختن راهبرد«آشتی ملی» در دوره حسن روحانی، اکنون و با روی کار آمدن مسعود پزشکیان با شعار ایجاد وفاق ملی، جریان اصلاحات دوباره طمع کرده و همان طرح آشتی ملی را اینک به نام وفاق ملی مطرح میکند. و ناگفته پیداست که اهداف همچنان همان است که بود. 🔹خلاصه آنکه؛ جمهوری اسلامی دارای نظام قدرتمند و قانونمند مبتنی بر است که مردم برای تحقق آن از جان و مال خود هزینه کرده اند تا در کشور حکمفرما باشد و نه اراده سیاسیون فاسد و مساله دار. 🔹و یقینا همین مردم در مقابل هر جریانی که بخواهد در مقابل قانون و ارزش های اجتماعی عمل کند، خواهند ایستاد؛ درست مانند آنچه در 9 دی رخ داد و امواج ملت، قانون شکنان و فتنه گران را به پستوهای خود روانه کرد. ✍سعید فتحی 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
ماه ربیع الاول، بهار زندگی است❤️ 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️نگاهی به عناوین برخی از دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در سال جاری، نه تنها حیات علمی و پویایی آن را نشان می‌دهد، بلکه نشانه‌هایی از پیشتازی و مرزبانی علمی آن را هم نمایان می‌سازد: ۱. فقه اجتماعی ۲. فقه احیای حقوق عامه ۳. فقه اخلاق ۴. فقه اداره ۵. فقه امنیت ۶. فقه بورس و بازارهای مالی ۷. فقه بیمه ۸. فقه پزشکی ۹. فقه پول ۱۰. فقه پولشویی ۱۱. فقه تربیت ۱۲. فقه جمعیت ۱۳. فقه حریم خصوصی ۱۴. فقه حقوق بشر ۱۵. فقه حکمرانی ۱۶. فقه حکومت ۱۷. فقه خانواده ۱۸. فقه رسانه ۱۹. فقه رمز ارزها ۲۰. فقه روابط بین‌الملل ۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح ۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکت‌های سهامی ۲۳. فقه عدالت ۲۴. فقه عقود مستحدثه ۲۵. فقه فضای مجازی ۲۶. فقه قانون ۲۷. فقه مالکیت فکری ۲۸. فقه محیط زیست ۲۹. فقه هوش مصنوعی ۳۰. فقه ورزش ۳۱. فقه کارگزاران ۳۲. فقه هوش مصنوعی ♦️در عین حال چند ملاحظه طلبگی را از این باب که «گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری» بیان می‌کنم: یک. طبیعتاً انتظار این را نداریم که عمق طرح و ارائه چنین مباحثی به عمق مباحث استخوان‌دار و سنتی فقه در موضوعات بیع و طهارت و نجاست و صوم و صلاة باشد. اما این انتظار را داریم که اساتید دغدغه‌مندی که از سر تکلیف و با اعتقاد به غنایی مبانی و منابع و اصول فقه شیعی به این مباحث ورود کرده‌اند، اولاً، در موضوع‌شناسی دقت کامل داشته باشند، و به صورت عمیق و دقیق با موضوعات مورد بحث آشنا شوند. ثانیاً، به هیچ وجه از روش‌شناسی اجتهادی مرسوم و متعارف، در ارائه این مباحث عدول نکنند؛ دو. معتقدم برای آنکه حوزه علمیه قم بتواند نگاه جامع و همه‌جانبه اسلام را به مسائل اجتماعی و نوپدید عرضه کند، در کنار مباحث فقهی ناظر به این موضوعات، باید مباحث اخلاقی و الهیاتی (فلسفی) آنها را نیز با قوت دنبال کند. یعنی مباحثی مثل «اخلاق اجتماعی»، «اخلاق اداری»، «اخلاق امنیت»، «اخلاق پزشکی»، «اخلاق حکمرانی»، «اخلاق خانواده»، «اخلاق رسانه»، «اخلاق روابط بین‌الملل» و ... همچنین «فلسفه اجتماعی»، «فلسفه مدیریت»، «فلسفه امنیت»، «فلسفه خانواده»، «فلسفه رسانه»، «فلسفه حقوق»، «فلسفه عدالت»، «فلسفه محیط زیست»، «فلسفه ورزش» و ... را به طور جد در دستور آموزش و پژوهش خود قرار دهد. سه. طرح این مباحث هرگز نباید محدود به حوزه علمیه قم شود؛ طلاب حاضر در شهرستان‌ها و سایر حوزه‌های علمیه کشور نیز به شدت به چنین مباحثی نیازمندند. طلاب و حوزه‌های شهرستان‌ها، ویترین و پیشانی حوزه علمیه قم و نماینده علم و پژوهش و اخلاق حوزه علمیه قم هستند، باید از حیث علمی و پژوهشی و تبلیغی دائماً تغذیه شوند. چهار. برای عمیق‌تر شدن این موضوعات و مباحث، بسیار مناسب است که مدیریت حوزه، تدبیری به کار گیرد که با محوریت اساتید مربوطه، متخصصان دانشگاهی ایران و بلکه جهان، نیز امکان حضور در جلسات درس حوزویان را داشته باشند و جدیدترین مباحث ناظر به موضوعات مربوطه را در حضور اساتید حوزه، با طلاب علوم دینی در میان بگذارند. با این تدبیر، هم اساتید دانشگاه با دغدغه‌های اسلامی حوزویان آشناتر می‌شوند و هم اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه، بهتر و بیشتر عمق مباحث موجود درباره موضوعات مورد بحث خود را آگاه می‌شوند. پنج. مدیریت حوزه‌ علمیه باید تدبیری به کارگیرد که چنین مباحثی به «فناوری‌های نرم و فرهنگی» تبدیل شوند. زیرا تا آموزش‌ها و پژوهش‌های اجتهادی نتوانند کاربرد و کاربست خود را در مسائل اجتماعی و صنعی و مبتلابه مردم نشان دهند، جامعه هدف این مباحث و ذی‌نفعان و مخاطبان، طعم شیرین چنین مباحثی را به صورتی ملموس نخواهند چشید؛ و در نتیجه امیدی به ماندگاری و استمرار چنین مباحثی هم نخواهد بود. به تعبیر دیگر، باید امتداد فناورانه این مباحث اجتهادی را هم مورد توجه قرار داد. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
عالمی ذو الشهادتین؛ از بیانیه علیه شاه تا تربیت نیروی انسانی 🔹️آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی، جزو علمای فعال در عرصه تربیت نیروی انسانی برای اسلام و مذهب بود. 🔹️ایشان که جزو شاگردان خاص علامه نائینی و آقاضیاء عراقی بودند از جانب ایشان به‌عنوان ذو الشهادتین شناخته میشد که اشاره به جایگاه ایشان نزد علامه نائینی در پذیرفتن سخنش به جای دو عادل بود. 🔹️آیت الله شاهرودی، با تاسیس حوزه های علمیه و مسجد و حسینیه در شهرهای مختلف ایران و عراق و افغانستان، نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی برای مذهب و اسلام و خدمت به علم و فرهنگ جوامع اسلامی داشتند. 🔹️ایشان بعد از رسیدن به جایگاه مرجعیت، تلاش زیادی برای رونق دادن به پیاده روی مسیر نجف_کربلا کردند. 🔹️ایشان بعد از واقعه مدرسه فیضیه در سال ۴۲، آن را محکوم و تلگراف هایی را خطاب به علما و مردم ارسال کردند. 🔹️همچنین فرزند ایشان، سید محمد شاهرودی از مراجع تقلید و از بزرگان حوزه های علمیه در ایران و عراق بودند. 📌سالروز رحلت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی در ۱۵ شهریور ۱۳۵۳ 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
چه وقت گله و استعفا؟! بازخوانی قسمت هایی از نامه عتاب آمیز امام خمینی(ره) نسبت به استعفای میرحسین موسوی از نخست وزیری ۶۷/۶/۱۵ ‏بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏جناب آقای موسوی، نخست وزیر محترم‏ نامۀ استعفای شما باعث تعجب شد.‏ 🔸در زمانی که مردم حزب الله برای یاری اسلام فرزندان خود را به قربانگاه می برند چه‏‎ ‎‏وقت گله و استعفا است.. در صورتی که نسبت به بعضی از وزرا به توافق‏‎ ‎‏نمی رسید، چون گذشته عمل می شود. این حق قانونی مجلس است که به هر وزیری که‏‎ ‎‏مایل بود رأی دهد.. 🔸همه باید به خدا پناه بریم؛ و در مواقع عصبانیت دست به کارهایی نزنیم که دشمنان‏‎ ‎‏اسلام از آن سوء استفاده کنند.‏ 🔸‏مردم ما ازاینگونه مسائل در طول انقلاب زیاد دیده اند، این حرکات هیچ تأثیری در‏‎ ‎‏خطوط اصیل و اساسی انقلاب اسلامی ایران نخواهد داشت.‏ ✍️ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
پایگاه تحلیلی صراط
چه وقت گله و استعفا؟! بازخوانی قسمت هایی از نامه عتاب آمیز امام خمینی(ره) نسبت به استعفای میرحسین مو
توصیه ای که بدان عمل نشد! 🔹آنچه از نامه امام (ره) به میرحسین موسوی میتوان برداشت کرد، شناخت دقیق امام از روحیات او و عدم عمل موسوی به توصیه امام است. 🔹موسوی اگر صرفا به توصیه امام در عمل نکردن بر مبنای عصبانیت عمل می‌کرد، او و دوستانش کشور را در سال ۸۸ درگیر بحران و تحریم و... نمی‌کردند. 🔹اما از آنجا که پیروی از خط امام صرفا لقلقه زبان این جماعت است، به این توصیه امام نیز مانند دیگر بیانات امام بهایی ندادند!. 🔹اما قسمت نهایی نامه امام خواندنی است: «مردم ما ازاینگونه مسائل در طول انقلاب زیاد دیده اند، این حرکات هیچ تأثیری در‏‎ ‎‏خطوط اصیل و اساسی انقلاب اسلامی ایران نخواهد داشت.‏» 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
️ وقتی افتخار آفرینی بیشمار بانوان ایرانی، شبکه دولتی انگلستان را وادار به تمجید از آنان می‌کند! 📌حاشیه صراط در دوران انقلاب اسلامی ورزش بانوان بلحاظ کمی و کیفی از رشد بالایی برخوردار شد و در دوره شهید رئیسی عزیز، اهمیت مضاعفی به ورزش بانوان داده شد و به همین جهت نیز درخشش شگفت انگیز و رکورد زنی بانوان ورزشکار ایرانی در عرصه مسابقات مهم جهانی را نظاره گر بودیم، این درخشش بگونه ای پرفروغ و گسترده بود که رسانه های مخالف جمهوری اسلامی و حامی شعار دروغین "زن،زندگی،آزادی" نیز مجبور به اعتراف به این موفقیت بزرگ شدند. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
پیشنهاد گردآوری منشور ولایت در عرصه حکمرانی برای دولت 🔻خطیب نماز جمعۀ تهران: 🔸موفقیت دولت، در سایۀ عمل به توصیه‌های رهبری است. 🔹 پیشنهاد من این است یک نهاد و یا دفتر مقام معظم رهبری مجموعۀ این دیدارها را یک‌جا به‌عنوان دستورالعمل منشور ولایت در عرصه حکمرانی جمع‌آوری کند و در خدمت مسئولان قرار دهد زیرا توصیه‌های رهبر انقلاب تحفه کم‌نظیر برای دولت‌مردان است. 🔹توصیۀ مهم رهبر انقلاب به دولت‌مردان، پیوست عدالت در متن قوانین است. رهبری فرمودند نه در کاغذ بلکه در عمل عدالت را محقق کنید و هر ماده‌ قانونی که فاصله طبقانی را بیشتر می‌کند، حذف کنید. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
اظهارات تنش زای یک ظاهرا اصولگرا که گزینه محتمل رسانه دولت هم هست: 🔺دورخیز رسانه ای مهاجری علیه امامان جمعه: وقتی امام جمعه‌ها در خطبه‌ها سخنان اختلاف‌افکن مطرح می‌کنند، مردم اعتراض کنند! صدای حوزه نوشت: محمد مهاجری که عامدانه رسانه های اصلاح طلب همه جا مقابل اسمش می نویسندفعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با سایت اصلاح طلب رویداد 24 که اخیرا اقدام به بزرگداشت یپرم خان ارمنی نیز کرده بود طی اظهاراتی تنش زا گفته است: ▫️افرادی که در برخی از مسند‌ها مانند امام جمعه هستند، اهداف سیاسی خاص خود را جلو می‌برند و هیچ چاره‌ای جز روشنگری افکار عمومی وجود ندارد و کار باید به جایی برسد که مردم وقتی در نماز جمعه سخنان اختلاف‌افکن را می‌شنوند، وسط نماز جمعه بلندشوند و اعتراض کنند و شعار دهند. تا آن تعداد از ائمه جمعه که به این وفاق ملی اعتقاد ندارند، تحت فشار افکار عمومی، روششان تغییر کند! 🔹پزشکیان تا جایی که می‌تواند و مقدور است باید این مسیر تعامل را ادامه دهد و طرف مقابل را مجبور به عقب‌نشینی کند. او در این مسائل فرد پرحوصله‌ای است برخلاف دولت‌های قبل که پرحوصله نبودند و بعد از مدتی عصبانی می‌شدند، پزشکیان نشان داده که تحملش بالا است و قطعا تحملی که او دارد، نتیجه بخش خواهد بود. ▫️منظور آقای قالیباف از اینکه عده‌ای برای شکست دولت پزشکیان کمین کرده‌اند، تیم جلیلی و پایداری‌چی‌ها و همین امامان جمعه‌ای که بر خلاف وفاق، خطبه می‌خوانند، است. / آقای جلیلی و جریان پایداری هیچ توجه‌ای به بیانات رهبری ندارند و همواره سعی می‌کنند و توجیه کنند و به کارگاه بازی‌های سیاسی خودشان بپردازند. 🔻صراط @serat_ir1
درباره ماجرای پناهیان.. 1️⃣ پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت: دوقطبی سازی بد است. هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید. چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی. کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟ گویی کسی بگوید: آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیت‌المال تعدی کرد با او برخورد کنید. چه پسر رهبری باشد چه پسر خاتمی باشد... بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی! ▫️اسلوب این نوع سخن اقتضا می‌کند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد. 2️⃣ اما درباره پناهیان، او کیست؟ وقتی به روند دینداری نگاه میکنم می‌بینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند: طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی. طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا. ▫️اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از بچه‌های انقلاب پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند. پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابی‌ها. 🔹آغاز ماجرای پیاده‌روی اربعین را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سال‌های سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را با خود برد تا کم‌کم طعم آن را فراگیر کند. 🔸همین پناهیان سال‌های سال اسلام سیاسی گفت. از واقعی گفت، وسط ده‌ها فتنه از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان می‌آید اینجا. 3️⃣ همه این‌ها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد می‌کنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته. 4️⃣ مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از قدرنشناسی است. خدا از انسان‌های ناسپاس‌ خوشش نمی‌آید، عقوبت می‌کند. ▫️آخرین مورد پیش روی مان شهید رئیسی است. همان‌هایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را می‌زدند جماعت ناسپاس‌ها و اینجا چقدر جای پای جریان خاص پررنگ است. 5️⃣ این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد می‌کنند، می‌دانم قاطبه بچه‌های انقلابی اینگونه اند. اما را می‌شناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی احقاد بدریه است؛ نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین! ✍️ حجت الاسلام حسین ایزدی 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
خاطره رهبری از ۱۷ شهریور ۵۷ 🔹من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطره‌ای در ذهن دارم. قبل از آن که این حادثه خون‌بار در تهران اتّفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که مبارزان و به تبع آن ملت ایران را، به تندرو و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند. 🔹این، نکته خیلی قابل توجّهی است که امروز مثل آیینه‌ای، همه عبرتها را به ما درس میدهد. کسی که روزنامه‌های آن وقت و اظهارات مسؤولان رژیم ستمشاهی را مطالعه میکرد، میفهمید که اینها میخواهند کسانی را که در مقابل آنها هستند و مبارزه میکنند، از هم جدا کنند. عدّه‌ای را که طرفداران و علاقه‌مندان مخلص امام بودند و راه امام را علناً اظهار میکردند، به عنوان تندرو و افراطی و متعصّب معرفی میکردند. در مقابل اینها هم، بعضی از کسانی را که علاقه‌مند به مبارزه بودند، ولی خیلی جدّی در آن راه نبودند، یا جدّی بودند، ولی دستگاه آن‌طور خیال میکرد اینها جدیّتی ندارند، به عنوان افرادی که معتدلند و با اینها میشود مذاکره و صحبت کرد، معرفی میکردند. من در آن روز این احساس خطر را کردم. 🔹 آن زمان من در جیرفت تبعید بودم. شاید روز چهاردهم یا پانزدهم شهریور بود. به یکی از آقایان معروف که در قم بود، نامه‌ای نوشتم و این سیاست رژیم را برای آن آقا تشریح کردم و گفتم اینها با این تدبیرِ خباثت‌آمیز میخواهند بهانه‌ای برای سختگیری بر مخلصان و عشّاق امام بزرگوار به دست آورند و شما را بدون این‌که خودتان بخواهید، در مقابل آنها قرار دهند. این نامه را نوشته بودم؛ اما هنوز نفرستاده بودم. 🔹روز شنبه هجدهم شهریور بود که رادیو و روزنامه‌ها، خبر کشتار هفده شهریور را پخش کردند. فردای آن روز، ما در جیرفت از این قضیه مطّلع شدیم. 🔹من برداشتم در حاشیه آن نامه برای آن آقا نوشتم که: «باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز از نتایج سحر است». آن نامه را به وسیله مسافر، برای آن آقای محترم فرستادم. آنها شروع کردند سختگیریها را علیه مبارزان و انقلابیون حقیقی راه انداختن که نمونه‌اش کشتار هفدهم شهریور بود. ۷۶/۶/۱۹ 📌سالروز قضیه ۱۷ شهریور ۵۷ و کشتار مردم توسط عوامل رژیم پهلوی 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
💻 ویترین ⭕️ گلچین مواضع ائمه‌جمعه استانهای شمالغرب در نمازجمعه اخیر 👤امام جمعه زنجان، حجت الاسلام خاتمی: 🔹بدون امید نمی‌توان گام‌های مؤثر در زندگی برداشت، تلاش دشمن القای ناامیدی به جامعه و ملت است تا آنان را از حرکت باز دارد. 👤امام جمعه موقت اردبیل، حجت الاسلام اکبری جدی: 🔸دعوت به وحدت تاکتیک انقلابی امام نبود بلکه استراتژی انقلاب اسلامی بود همچنان که راهبرد همه ائمه اطهار (ع)، بزرگان و فقهای اسلام بوده است چرا که توصیه اکید قرآن و شخص پیامبر (ص) به ویژه برای پس از درگذشت خود، وحدت امت بوده است. عزت امت اسلامی بدون وحدت محقق نمی‌شود 👤امام جمعه تبریز، حجت الاسلام مطهری: 🔸 مؤمنان شما بانوان بدحجاب را مادر، دختر و خواهر خود می‌دانند، کاری نکنید رفتارهای شما باعث بروز درگیری اجتماعی شود. افراد بی‌حجاب تذکر و امربه‌معروف مؤمنان را جدی بگیرند و مراقب رفتارهای اجتماعی خود باشند. 👤امام جمعه ارومیه، حجت الاسلام قریشی: 🔸ملت عزیز در نوع و مقدار مصرف از مواد غذایی و انرژی دقت کنند، و از تجمل گرایی که عامل اسراف است خودداری کنند. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وفاق میلی 📺 طنز سیاسی آنتن پ ن؛ رحمت الله بیگدلی بعد از رای اعتماد: به پزشکیان هشدار دادم که افراط در وفاق موجب ریزش طرفدارانش و سلطه خالص سازان خواهد شد😬 انتشار با شما... 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار برای اولین بار؛ روایتی از جمله تامل برانگیز شهید رئیسی! 🎙حجت الاسلام رفیعی 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
‏از آب گل آلود ماهی نگیرید اگر تندرویی هم وجود داشته باشه پدر زن حضرتعالی بوده که اول انقلاب بر طبل انحلال کل ارتش و اعدام سرانش میزد که با برخورد ش.چمران مواجه شد آقای قالیباف! مرزبندی نکنید تبعات دارد برایتان.. 💬 در پاسخ به جناب کامبیز، داماد حسن روحانی 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد شهید چمران به کوبیدن ارتش توسط حسن روحانی: کوبیدن ارتش عملی است که استعمار میخواهد.. پ ن: حالا داماد جناب پریزیدنت ژست ضدتندروی گرفته.. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
تعریف دوقطبی از منظر رهبر انقلاب 🔹یکی از مسائل، ایجاد اختلاف است؛ دوقطبی کردن. 🔹اختلاف دو جور است: یک وقت دو نفر با هم اختلاف سلیقه دارند، در فلان مسئله‌ سیاسی، در فلان حُب و بغض؛ با همدیگر هم دوست‌اند، رفیق‌اند، با هم چای می‌خورند، با هم سر سفره می‌نشینند، اختلاف نظر هم دارند. 🔹یک وقت هم هست اختلاف نظر جوری است که هر چیزی از یک طرف صادر بشود، هرچه می‌خواهد باشد، فکر، عمل، خوب، بد، از سوی طرف دیگر محکوم است! از این طرف هم هر چه صادر می‌شود، از آن طرف محکوم است! اسم این دوقطبی است. هر کاری طرف مقابل بکند، این طرف او را محکوم می‌کند، ولو خوب باشد! ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ ✍️اصغر زمانی: بنابراین دوقطبی زمانی شکل می‌گیرد که یک سویِ ماجرا را حق مطلق و سوی دیگر را باطل محض بدانیم. چنین جبهه‌بندی رقابت را حیثیتی و یک تعصب ایدئولوژیک درست می‌کند. در نگاه رهبر انقلاب، تنها دوقطبی واقعی، دوقطبی انقلابی و ضدانقلابی است. این دوقطبی مقدس که بر مبنای شاخص"انقلابیگری" شکل میگیرد در داخل وحدت می‌سازد و جامعه انقلابی را با وجود همه ی اختلاف سلیقه ها، در جهت رسیدن به قله های پیشرفت به هم افزایی و در جهت مقابله با دشمن به یکپارچگی و یکصدایی میرساند. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
46.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آشتی ملی یا لویی جرگه افغانستان!؟ 🔹نسبت میان طرح آشتی ملی و وفاق ملی با مدل لویی جرگه افغانستان چیست؟ 🔹️حاکمیت قانون یا اراده سیاسیون؟! برنامه: روایت روایتگر: سعید فتحی 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
غرویان و تخریب حوزه! 🔹️غرویان که بعد از مدتی سکوت به فضای رسانه ای بازگشته و بخشی از حملات جریان تندرو علیه روحانیت و جریان انـقلابی را برعهده گرفته است، در مصاحبه اخیر خود با سایت معلوم الحال جماران، علاوه بر زیر سوال بردن واجبات مسلم شرعی مانند حجاب در جامعه، با انتساب توهمات خود به اندیشمندان اسلامی، اسلامی سازی علوم را کاری خرافی و ضد علم و شبه علم می‌شمارد.! 📌متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
غرویان و تخریب حوزه! 🔹️غرویان که بعد از مدتی سکوت به فضای رسانه ای بازگشته و بخشی از حملات جریان تندرو علیه روحانیت و جریان انـقلابی را برعهده گرفته است، در مصاحبه اخیر خود با سایت معلوم الحال جماران، علاوه بر زیر سوال بردن واجبات مسلم شرعی مانند حجاب در جامعه، با انتساب توهمات خود به اندیشمندان اسلامی، اسلامی سازی علوم را کاری خرافی و ضد علم و شبه علم می‌شمارد و مدعی می‌شود کسانی که دم از اسلامی سازی علوم می زنند دنبال فیزیک و شیمی و ریاضیات اسلامی هستند.! 🔹️ادبیات او شبیه به ادبیات لوده حسن روحانی در باب اسلامی سازی علوم است که ادعا می‌کرد کسانی با گذاشتن قرآن در داشبورد ماشین دنبال خودرو سازی اسلامی اند.! 🔹البته اگر به نظرات عوامانه حسن روحانی در این مورد نگاهی بیاندازیم معلوم می‌شود منبع موثق جناب غرویان در تحلیل و نسبت دادن های متوهمانه به علمای بزرگ دین، همان روحانی است! 🔹️هرچند رویه علمی و تحقیقی اقتضا می‌کند تا سخن هرکسی که ادعایی در باب علوم دارد را ابتدا بشنویم و سپس نقد کنیم، اما فروکاهیدن تلاش های علمی بزرگان حوزه و دانشگاه در اسلامی سازی علوم به مثال های غیرواقعی جفا به ساحت علم و اندیشه و اندیشمندان است و نباید با چُنین ادبیاتی مورد اهانت قرار داد. 🔹اساس اسلامی سازی علوم معطوف به علوم انسانی است. علومی که برخلاف ادعای سکولار بودن و فاقد ارزش بودن ماهیتشان توسط سکولارهای وطنی، کاملا تابع جهان‌بینی هاست. 🔹البته انتظاری نیست جناب غرویان احترامی به اندیشه های علامه مصباح بگذارد زیرا متاسفانه ایشان به تاسی از جریان اصلاحات کینه های عمیق تری از مرحوم علامه دارند ولی توصیه می‌کنیم اقلا اگر فرصتی داشتند و مصاحبه های پی در پی خود با رسانه های اصلاحطلب، فراغتی حاصل کردند، اندیشه های بزرگانی چون مقام معظم رهبری و علامه جوادی را در مورد ماهیت علوم و مبنای علوم مطالعه کنند. البته با توجه به بیانات جناب غروی چنین برداشت می‌شود که هر سخنی بر خلاف نظر ایشان ضد علم و نهایتا شبه علم است و اصل همان است که غرویان گوید و لا غیر!. 🔹️و البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که به نوعی پدر این جریان فکری در تضاد و تقابل با علم دینی، عبدالکریم سروش است که اینک گویا اتحادی نانوشته بین او و جریان شکل گرفته و با ادبیات واحد بر علیه اسلام سیاسی و دین حداکثری قلم فرسایی و مصاحبه و... می‌کنند. 🔹️گفتنی است این مواضع آقای غرویان تازه نیست و ایشان سال هاست جزو سربازان جریان سکولار حوزوی هستند که اوج آن در مصاحبه معروفش با روزنامه شرق در دهه ۸۰ بود که با مخالفت قاطبه بزرگان و مراجع تقلید مواجه شد و جامعه مدرسین بر علیه او بیانیه صادر کرد. 🔹️بعد از آن وقایع ایشان به قول خودشان توبه نامه ای صادر و از بزرگان و مراجع عذرخواهی کردند اما گویا اندکی بعد توبه شکستند... ✍️سعید فتحی 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
نقد مشفقانه 🔹در باب سخنان اخیر حجت الاسلام در مورد پرهیز از دوقطبی سازی، در حضور روسای قوای مجریه و مقننه و واکنش های بعد آن چند نکته گفتنی است: 🔹آقای پناهیان حق بزرگی بر گردن جریان انقلابی به دلیل مجاهدت های خود در تبلیغ دین و اسلام سیاسی در چند دهه گذشته دارند و نقد سخنان ایشان باید با احتیاط و حفظ حرمتشان انجام شود. 🔹️آقای پناهیان نیز که خود شخصیتی رسانه ای هستند باید به الزامات رسانه توجه بیشتری کنند. 🔹️طرح برخی مسائل هر چقدر هم با قصد خیر باشد، این ظرفیت را دارد که در فضای رسانه بر علیه خود تبدیل شود. مانند مسائلی که ایشان اخیرا در مورد تحجر و دوقطبی سازی و ... مطرح کرده اند. 🔹جریان سکولار تلاش فزاینده ای در اختلاف افکنی در میان جریان انقلابی با سلایق مختلف دارد بنابراین چه شخصیت های موثر و اجتماعی جریان انقلابی و چه بدنه اجتماعی، باید در بیانات و مواضع خود به انعکاس رسانه ای نیز توجه وافر داشته باشند تا چنین نشود که تلاش برای پرهیز از دوقطبی ها و اختلافات در جامعه، تبدیل به علتی برای اختلافات شود.! 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
46.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا امتداد جریان اصلاحات، منجر به بی دینی جوانان شده است؟! || 🔴 جریان‌شناسی اصلاحات، از آغاز تا افول هویتی 🎙 حجت الاسلام غفاری/ حسینیه معارف انقلاب اسلامی 1️⃣ چرا اصلاحات، جوان مکتبی و پایبند به اصول اصلاحات ندارد؟! 2️⃣ غرب زدگی و غرب گرایی، دو محصول مسیر انحرافی جریان اصلاحات 🕌 حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ناراحتی رهبر انقلاب از عدم ورود فضلای حوزه علمیه در مسائل روز ایران و جهان! 🎙 آیت الله شب زنده‌دار: رهبری چندین بار فرمودند من به خیلی از مسائل نمی‌توانم جواب بدهم اما چرا طلاب و فضلا جواب نمی‌دهند؟ 📌حاشیه صراط؛ متاسفانه برخی امروز سکوت و عدم واکنش رهبرانقلاب نسبت به برخی مسائل سیاسی را به معنای رضایت ایشان از آن موضوع تلقی کرده و انتقادات دیگران را پیش افتادن از رهبری عنوان میکنند درحالیکه ایشان بخاطر مصالح سیاسی کشور امکان ورود به برخی موضوعات چالشی را ندارند. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1