#مطالبه
مسئله #جنبش_حوزوی_و_دانشجویی و مردمی زنجان وزیر جوان نیست، بلکه گلایه از #مسئولان_استانی و #شورای_اداری است که چرا در قبال سخنانی که با #منویات_امام_و_انقلاب تعارض دارد سکوت می کنید ؟
چرا در برابر احقاق حقوق مردم لکنت زبان می گیرید؟
چرا با خودتان صادق نیستید!
@alrahile
#صراط_زنجان
#رسالت_حوزه_انقلابی
@serat_zanjan
♨️رهبر شیعیان اندونزی به لقاء الله پیوست.
🔹️پرفسور دکتر " جلال الدین رحمت " موسس سازمان اهل بیت اندونزی و دلباخته ی امامین انقلاب ،دوشنبه(۲۷بهمن)به دیارحق شتافت.
🔹️شخصیت بی بدیلی که تشرف میلیون ها تن از مرد و زن اندونزیایی به مکتب حقه تشیع ، پس از انقلاب ، مرهون زحمات مستمر و خالصانه آن مرد الهی بوده است.
🔹️در این خصوص بیان چند نکته مفید به نظر میرسد.
🗒 از اینجا ببینید:⬇️
🌐 https://eitaa.com/serat_zanjan
#صراط_زنجان
#رسالت_حوزه_انقلابی
@serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
♨️رهبر شیعیان اندونزی به لقاء الله پیوست. 🔹️پرفسور دکتر " جلال الدین رحمت " موسس سازمان اهل بیت ان
#پست_موقت
انا لله و انا الیه راجعون.
رهبر شیعیان اندونزی به لقاء الله پیوست .
🖋دکتر حجت الله ابراهیمیان
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در اندونزی.
🔹️..گرچه در این لحظه که خبر از دست دادن این رفیق شفیق ، را دریافت نموده ام حقیقتا ، قدرت نگارش ندارم؛ اما مایلم اشک چشم را با این کلمات آمیخته نمایم تا مرهمی باشد بر مصیبت از دست دادن این مرد بزرگ .
۱ : مرحوم دکتر جلال ، زمانی که در خارج از کشور برای تحصیل ، زندگی میکرد با مطالعه و فحص و جستجو ، مسیر اهل بیت علیهم السلام و مکتب امام را انتخاب کرد و خود بارها میگفت در کنار مطالعه کتب دانشمندان شیعه ، شیفته مرحوم امام خمینی" ره" شدم ؛لذا این مسیر را انتخاب کردم.
۲ : اگر در اندونزی قبل از انقلاب به تعداد انگشتان ، شیعه اثنا عشری داشتیم و امروزه میلیون ها فرد مفتخرند به پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام ، این نیست مگر به خاطر تلاش این مرد بزرگ ؛ شیعیان امروز اندونزی وامدار این شخصیت الهی اند.
۳ : عکس بزرگ مرحوم امام "ره "و مقام معظم رهبری " حفظه الله " در منزل دکتر جلال در جاکارتا ، برای هر ایرانی و خارجی که به خدمت شان میرسید ، قابل تحسین بود ؛ چرا که ورد زبان دکتر جلال این بود :
" سیدنا القائد در قلب من است".
۴. دکتر جلال با نگاه تشکیلاتی اش ، سازمان اهل بیت اندونزی را تاسیس نمود و با تاسیس نمایندگی در استان های اندونزی سهم بسزایی در ترویج مکتب اهل بیت "علیهم السلام "داشت.
۵.دکتر جلال با تاسیس مجتمع آموزشی " شهید مطهری " که به عنوان یکی از مدارس بسیار مهم آموزشی در اندونزی مطرح است ، قصد ترویج مکتب امامین انقلاب در قالب رسمی آموزشی را داشت که بحمدالله این مهم توسط فرزند لایق و قابلش، جناب آقای دکتر مفتاح رحمت در حال انجام است.
۶.دکتر جلال شخصیتی است که وقتی انحرافی را از یکی از نزدیکان خود میبیند که با خط مشی ترسیم شده از سوی نظام عزیز ما سازگاری ندارد و تذکری به او داده میشود ، با جان و دل میپذیرد و ابراز میدارد بخاطر سیدنا القائد، ( امام المسلمین آیه الله خامنه ای) ، حاضرم هر کاری را انجام دهم.
هرگز این خاطره بسیار زیبا از یادم محو نخواهد شد که در جلسه دو نفره ی حقیر در منزل ایشان ( از ۱۰ شب تا ۲ بامداد) و آگاهی بخشی نسبت به مواظبت بر رسوخ تشیع انگلیسی در اندونزی ، بلافاصله "سمعا و طاعه" گفت و کاری کرد کارستان ؛ کار بزرگ او را بعید بود دیگران انجام دهند؛ اما با بصیرتش ،تبعیت از امام المسلمین را ، به نحو شایسته به انجام رساند.
۷. دکتر جلال حقیقتا زبان گویای اسلام در اندونزی بود.
سحر کلام او نبی گونه بود .آن چنان در سخنرانی هایش به زبان اندونزیایی ، در جان و قلب مردم جای می گرفت که نمونه نداشت. جامع اضداد بود در سخن.
در یک آن،هنگام سخنرانی اش، خنده های مردم از حالت عادی هم ، می گذشت و در همان لحظه ، آنگاه که از کرامت مولای ما امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام سخن میگفت یا از مصائب سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، میگفت ، همه ، با تمام وجود اشک می ریختند.
به دوستان در همان زمان در وصف جلال این جمله عربی را می گفتم: " و له سحر فی الکلام"
۸.دکتر جلال بین علم و عمل حاکمیتی جمع کرد ؛ آنگاه که میتوانست فقط به عنوان یک استاد دانشگاه و یک مبلغ ، انجام وظیفه نماید ،اما مسیر دیگری را نیز انتخاب کرد و پا را فراتر گذاشت و در صحنه حاکمیت در اندونزی در پارلمان، نقش کلیدی ایفا نمود. برخی از طرح ها و لوایح که با قدرت زر و زور تندروها و سلفی ها ، در صورت تصویب در پارلمان بر علیه شیعیان تمام میشد ، این " جلال " بود که مانع تصویب میشد و همان کلام سحرگونه اش در پارلمان ، مسیر را به سمت اسلام ناب و نه افراطی، هدایت میکرد.
🔺️بدون شک ، امروز روز جشن تکفیری ها در منطقه جنوب شرق آسیاست؛ اما از روح بلند امام هادی علیه السلام، استمداد میکنیم این عزیز ما را با مولایش امیرالمومنین علی ابن ابیطالب "علیه السلام " محشور فرماید و به فرزند نازنین ، فاضل و بابصیرتش جناب آقای دکتر مفتاح ، توفیق عنایت کند که راه پدر را ادامه دهند .
🔺️از راه دور ، دست و بازوی عزیز دلم ، مفتاح سعادت جوانان اندونزیایی را میبوسم و از اعماق قلبم به این برادر انقلابی ، تسلیت میگویم .
#صراط_زنجان
#رسالت_حوزه_انقلابی
@serat_zanjan
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🔪جلادهای گوگولی و مخاطبان منگل
🎙دختر #صدام در مصاحبه با شبکه العربیة:
"پدرم خون و خونریزی را دوست نداشت.
🎙فرح پهلوی در مصاحبه با منوتو:
شاه راضی نبود کسی کشته بشود و این مردم بودند که با کشتن گوسفند و آغشته کردن دستهایشان در خون گوسفندان مدعی میشدند که انسانی کشته شده است"!
👈مخاطب بیسواد عراقی: رحم الله صدام
👈مخاطب بیسواد ایرانی: رضاشاه روحت شاد
🆔 @darseenghelab
♨️#معنویت_و_اخلاق
🌀نقش طلاب جوان در گام دوم انقلاب
📎از جمله تاکیدات جدی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب،مساله معنویت واخلاق می باشد که اولا و بالذات وظیفه حوزههای علمیه میباشد.
🔹️طلاب جوان بایستی دو ویژگی را با همدیگر داشته باشند.هم حامل دین باشند و هم عامل به دین.
🔹️روحانیت بایستی درحوزه اخلاق بیاید،دانش را کسب کند،اطرافش را بشناسد و مهمتر از همه اینها درعرصه تولید علم الاخلاق نوآوری داشته و مطابق با نیازهای فعلی جامعه نسخه بپیچد.
🔹️مقام معظم رهبری در همین زمینه میفرمایند:
🔺️«درحال حاضر،امواج فقه و فلسفه و کلام و حقوق، دنیا را فرا گرفته است.ما وقتى به خودمان(حوزه)برگردیم،خیلى فاصله داریم.در اخلاق هم این گونه است.
▪️یکى از اعلام حوزه چند سال قبل،سفرى به انگلستان کرده بودند و در آنجا کتابخانهاى را دیده بودند.به من فرمودند: یک طبقه از این کتابخانه،کتب اخلاقى بود که فرنگیها در چند سال اخیر نوشتهاند!
▪️درآن چندسال،حوزهى علمیهى قم،چند کتاب اخلاق بیرون داده بود؟یک هزارم آن؟یک ده هزارم آن؟گمانم هنوز هم کمتر ازاین مقداراست!
▪️این تازه اخلاق است که مىدانید غرب با اخلاق،چندان سرآشتى ندارد.
▪️البته کتب اخلاقى آنها بیشتر،فلسفهى اخلاق و ردّاخلاق و بیان اخلاقِ غیرمعنوى و اخلاق مادّى است.
▪️مابعداز معراج السعادة و جامع السعادات در حوزه هایمان،چه کتابى نوشتیم»
🔹️علاوه برآن درزمینه فرقه ها و معنویت های کاذب در ایران وجهان،روحانیت باید اینها را قویاً شناخته و در عمل به گونهای رفتارکند که گرایش به آن فرقههای کاذب پیدا نشود.
@serat_zanjan
♨️#پست_موقت
🌀وزارت خارجه آمریکا، «آرین طباطبایی»، از تحلیلگران مسائل ایران در آمریکا را به عنوان مشاور ارشد معاون وزارت خارجه آمریکادر امور کنترل تسلیحاتی و امور امنیت بینالملل منصوب کرده است.
🔹️طباطبایی در حساب کاربری خود در توییتر از پیوستن به دولت «جو بایدن»، رئیسجمهور آمریکا و معاون او، «کاملا هریس» ابراز خرسندی کرده است.
🔹️طباطبایی در حال حاضر عضو سازمانی به نام «ائتلاف تضمین دموکراسی» است که در سال ۲۰۱۷ برای مقابله با تلاشهای ادعایی روسیه جهت «تضعیف نهادهای دموکراتیک» در آمریکا و اروپا تشکیل شد.
🔹️روزنامه واشنگتنپست ۱۱ جولای ۲۰۱۷ گزارش داده بود این گروه توسط مقامهی سابق وزارت اطلاعات و وزارت خارجه آمریکا راهاندازی شده است.
♨️آرین طباطبایی دخترِ سیدجواد طباطبایی، استاد دانشگاه و پژوهشگر دگر اندیش در رشته های فلسفه و تاریخ و سیاست می باشد و زاویه فکری جدی با اندیشه ناب اسلامی دارد.
▪️برخی از روشنفکران حوزوی و دانشگاهی شاگرد سید جواد طباطبایی بوده اند و البته در برخی نقطه نظرات با وی اختلاف نظر دارند.🧐
#صراط_زنجان
#رسالت_حوزه_انقلابی
@serat_zanjan
💠 #اعلامیه_انحراف_انقلاب؟!
#جریان_روشنفکری۱۰
🌀#جریان_شناسی حوزه و روحانیت زنجان
🖋سیدابوالفضل زنجانی در میانه دهه ۲۰شمسی عازم تهران شد و تا پایان عمر دراین شهر اقامت کرد.
🔺️او به همراه برادرش سید رضا و #سید_محمود_طالقانی، تشکلی به نام «هیئت علمیه تهران» را تأسیس میکنند که از نخستین تشکلها در تاریخ فعالیت روحانیون پایتخت محسوب میشود.
♨️بعد از پیروزی انقلاب سید ابوالفضل تغییر موضع جدی ای نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارد.
♨️اوج گلایه و مخالفت سید ابوالفضل در نامهای بروز پیدا میکند که در روز ۱۲ شهریور ۱۳۵۹ با عنوان «اعلامیه آیتالله زنجانی درباره حوادث انقلاب» منتشر شد که واکنشهایی را بههمراه داشت.
⛔اخیرا محسن کدیور مقالهای تحت عنوان "انحراف انقلاب" ناظر به "اعلامیه سیدابوالفضل زنجانی در نقد جمهوری اسلامی " نوشتهاست و مدعیاست که سیدابوالفضل ذات این انقلاب را قبول نداشته و موسس آن را نیز تکفیر نموده است.
🗒متن کامل این مطلب را از آدرس زیر ببینید:
🌐 https://eitaa.com/serat_zanjan
#صراط_زنجان
#رسالت_حوزه_انقلابی
@serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
💠 #اعلامیه_انحراف_انقلاب؟! #جریان_روشنفکری۱۰ 🌀#جریان_شناسی حوزه و روحانیت زنجان 🖋سیدابوالفضل زنجانی
📎 #متن_کامل
#اعلامیه_انحراف_انقلاب؟!
💠سیدابوالفضل زنجانی در میانه دهه20 شمسی عازم تهران شده تا پایان عمر در این شهر اقامت کرد.
🔹️وی از علمای موثر تهران بود و ارتباط نزدیکی با آقای طالقانی، آقای بازرگان، آقای مطهری و شیخ محمدتقی شریعتی داشت و تابستانها هم که به زنجان میآمدند، طبیعتاً افکار تهران را به زنجان منتقل میکردند.
🔺️سید ابوالفضل زنجانی به همراه برادرش سید رضا و #سیدمحمود_طالقانی، تشکلی به نام «هیئت علمیه تهران» را تأسیس میکنند که از نخستین تشکلها در تاریخ فعالیت روحانیون پایتخت محسوب میشود. اعضای این تشکل را غالبا مجتهدان و علمای حامی جنبش ملی شدن صنعت نفت تشکیل میداد و از همین رو رابطه حسنهای با #مصدق برقرار کرده و پشتوانه مذهبی او محسوب میشدند.
🔺️وی مقالاتی در نشریات حوزوی قم مینوشت و با طیفهای #نواندیش نشست و برخاست داشت. از کسانی بود که بر کتاب #شهید_جاوید تقریظ نوشت و از آن دفاع کرد.
🔹️در سال ۱۳۵۶، فعالیت سید ابوالفضل زنجانی بههمراه مهدی بازرگان و یدالله سحابی و گروهی از حقوقدانان در قالب «جمعیت ایرانی دفاع از #حقوق_بشر» شدت گرفت.
🔹️این جمعیت در سال ۱۳۵۶ و با آزاد شدن نسبی فضای سیاسی اعلام موجودیت کرد و سید ابوالفضل زنجانی طی بیانیهای مبانی دینی و شیعی دفاع از حقوق بشر را تدوین و منتشر کرد. زنجانی همچنین در تابستان ۱۳۵۷ در گفتگویی با روزنامه کیهان، مجالس دوره پهلوی را غیرقانونی، انتصابی و فاقد مشروعیت اعلام کرده و خواهان تشکیل احزاب واقعی و برگزاری انتخابات آزاد میشود.
⚠️بعد از پیروزی انقلاب سید ابوالفضل تغییر موضع جدی ای نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارد.
🚫در گفتگویی که او در ۱۲ آبان ۱۳۵۸ در زنجان با یکی از خبرنگاران انجام داده، به گلایههای خود از نحوه اداره کشور و تنظیم #قانون_اساسی اشاره کرده و تصریح نموده که ترجیح میدهد خود را از روال امور کنار نگه دارد.
♨️اوج گلایه و مخالفت سید ابوالفضل در نامهای بروز پیدا میکند که در روز ۱۲ شهریور ۱۳۵۹ با عنوان «اعلامیه آیتالله زنجانی درباره حوادث انقلاب» منتشر شد که واکنشهایی را بههمراه داشت.
⚠️اخیرا #محسن_کدیور مقاله ای را تحت عنوان "انحراف انقلاب" ناظر به "اعلامیه سیدابوالفضل زنجانی در نقد جمهوری اسلامی " نوشته است و مدعی است که سید ابوالفضل ذات این انقلاب را قبول نداشته و موسس آن را نیز تکفیر نموده است...
🌀در شماره بعدی این مجموعه به بررسی این مقاله خواهیم پرداخت.
با ما همراه باشید.
#صراط_زنجان
#رسالت_حوزه_انقلابی
@serat_zanjan
✅اولین دوره مجازی تخصصی
⬅️جریان شناسی فکری ایران معاصر
🔴مدرس:استاد عبدالحسین خسروپناه
⭕️مهلت ثبت نام: ۵ تا ۱۵ اسفند
⭕️شروع دوره: ۱۷ اسفند
⬅️لینک ثبت نام دوره👇
https://ppng.ir/d/QlPa👈
@hekmat_novin
@khosropanah_ir
#صراط_زنجان
#رسالت_حوزه_انقلابی
@serat_zanjan
هدایت شده از طلاب حوزه علمیه خدیجه کبری (س)
┄┄┄✧🌺﷽🌺✧┄┄┄
🔰آغاز پذیرش مقطع عمومی سطح۲
📣 به اطلاع علاقهمندان تحصیل در مقاطع حوزوی میرساند:
حوزه علمیه خدیجه کبری علیها السلام در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مقطع سطح ۲(کارشناسی) از میان واجدین شرایط دانشپژوه میپذیرد.
♨️ متقاضیان میتوانند از تاریخ ۲۵ بهمن ماه بصورت حضوری (روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۳ بجز ایام تعطیل)، و مجازی(www.whc.ir )نسبت به ثبتنام اقدام نمایند.
📱علاقهمندان میتوانند سوالات خود را از طریق پیامرسان ایتا به آیدی ذیل ارسال نمایند.
🆔@research1396
مشاوران تحصیلی پذیرش سطح ۲ 👇
🆔@BM_sdTM
🆔@ali_11014
-------------------------------------------
📌آدرس: پونک روبروی بیمارستان بهمن حوزه علمیه خدیجه کبری علیها السلام
☎️۰۲۴_۳۳۷۰۳۰۰۴
☎️۰۲۴_۳۳۷۰۳۰۰۵
☎️۰۲۴_۳۳۷۰۳۰۰۶
➖➖🌾#نشر_حداکثری🌾➖➖
هدایت شده از مهناز احمدی قواقی
پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران
سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰
🔰مزایا:
1⃣توفیق شاگردی مکتب اهل بیت علیهم السلام
2⃣تحصیل رایگان همراه با اعطای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مطابق با سازمان آموزش عالی کشور
♨️شروع ثبت نام: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
♨️آدرس ثبت نام حضوری :
1⃣سعدی وسط، جنب مسجد عباسقلی خان، حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها(دوره سطح۲ معادل کارشناسی)، شماره تماس ۳۳۳۶۰۰۳۰
2⃣پونک ، روبروی بیمارستان بهمن، حوزه علمیه خدیجه کبری سلام الله علیها(دوره سطح۲ معادل کارشناسی) شماره تماس ۶-۳۳۷۰۳۰۰۴
3⃣موسسه آموزش عالی نورالزهرا سلام الله علیها(دوره سطح۳ معادل کارشناسی ارشد) شماره تماس:۰۹۱۲۳۴۱۱۲۸۹
💢آدرس ثبت نام اینترنتی:
Www.whc.ir
➖➖🌾#نشر_حداکثری🌾➖➖
May 11
♨️نامه سرگشاده اساتید و طلاب زنجان به وکلای خانه ملت.
#مطالبه_گری
#انتشار_حداکثری
درقسمتی از این بیانیه آمده است:
🔹️پیشتر فاصله تأسفبار هفت برابری [حداقل و حداکثر] دریافتیها رخ مینمود. حال با کمال تعجب و تاسف ابلاغ بخشنامه سه برابر شدن همان سقف یعنی ۲۱ برابر شدن فاصله توسط دولت مطرح میشود. البته با اقدام کمیسیون تلفیق مجلس این فاصله به پانزده برابر کاهش پیدا میکند.
🔹️ریاست محترم مجلس فرمودند: «روح حاکم بر تحول در بودجه ۱۴۰۰ رفع تبعیض است.»
♨️اما فاصله ۱۵ برابری یا حتی ۷ برابری حقوق حداقل و حداکثر و تصویب ۳۱.۵ میلیون تومان حقوق برای مدیران نشانگر رفع تبعیض نیست؟!
🎤اساتیدو طلاب حوزهعلمیه استان زنجان از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، خواستارند تا با تلاش و همت مضاعف، میزان فاصله #نجومیبگیران با حقوقهای پایین را کمتر نمایند و شیرینی عدالت را به عامه مردم ایران بچشانند و این تبعیضهای فاحش رو به کاهش گزارد و امید مردم به عدالت بیشتر شود تا اعتماد و سرمایه اجتماعی نظام تقویت گردد.
🌀جهت مطالعه متن کامل نامه و همچنین اسامی اساتیدی که حمایت نموده اند،کلیک کنید:⬇️
🌐 http://serat-zanjan.ir/post/93
#صراط_زنجان
#رسالت_حوزه_انقلابی
@serat_zanjan
وبینار بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، سه شنبه 5 اسفندماه 99 ساعت 15:30 با حضور جناب آقای دکتر اکبری
لینک ورود به جلسه:
http://yun.ir/etr7lc
دانشگاه شهید مطهری
#هم_اکنون
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ سودای مرجعیت با حمایت از دولت لیبرال
💢مدتی است که آقای #علوی_بروجردی از ارکان #نشست_دورهای_اساتید که سودای مرجعیت او گوش فلک را کر کرده، در سکوت خبری فرو رفته است.
💢او از کسانی است که در طی این ۸ سال از حامیان اصلی حوزوی دولت #حسن_روحانی بوده و دیدارهای مکرری با دولتمردان داشته؛ از این رو باید پاسخگوی حمایت خود از این #دولت_فشل و لیبرال مسلک و بی تدبیر بابت به وجود آمدن این همه مشکلات اقتصادی باشد.
💢 متاسفانه سطح حمایت امثال علوی بروجردی از #نظام_اسلامی در ۴دهه گذشته، اصلا قابل قبول نیست و هرگز حداقل های ممکن را هم نداشته است. به همین دلیل است که امروز همزمان طیف سکولارهای مقدس و غرب اندیش داخلی و رسانه های ضدانقلاب خارج نشین مثل #بی_بی_سی و #اینترنشنال به امثال او برای آینده مرجعیت امید بسته اند.
💢 البته او همان کسی است که در ایام #انتخابات، مشارکت سیاسی انتخاباتی برای طلاب و روحانیون را امری ناپسند می شمرد ولی خود او در حمایت از علاءالدین بروجردی، به سان سلیبریتی های سیاسی، با ساخت کلیپ، وارد میدان شد و نشان داد که پرهیزدادن طلاب و روحانیون از دخالت جزئی در امور سیاسی، تنها یک شعار خوش لعاب و تاکتیک موسمی برای توقف تحرکات متراکم #جریان_انقلابی است.
💢 آقای علوی بروجردی فراموش نکند که حوزویان بسیار هوشمندتر از آن هستند که از تحلیل این امور ساده عاجز باشند و لذا این قبیل تحرکات و #سکوت_های_استراتژیک و رپورتاژهای رسانههای اصلاح طلب در مورد مرجعیتش، به فراموشی سپرده نخواهد شد.
#علی_ابراهیمی
#آنتی_سکولار
#ماه_رجب
https://eitaa.com/antisecular_ir
💠 عبای«اقتصاد» بردوشطلابجوان
🔺️رسالت مهم حوزه علمیه وهمینطور طلاب جوان بعد از طرح و تبیین هرمسئله، نظریه پردازی است.
🔹️اگرچه حوزهعلمیه مسئولیت اجرای اقتصاد اسلامی را عهده دار نیست اما اگر برنامه ای اسلامی برای اقتصاد نداشته باشد از طرف مجریان اقتصادی بر نبود برنامه روشن دینی مورد پرسش قرار خواهند گرفت.
🔺️از طرف دیگر معرفی نشدن نظریات کاربردی اقتصادی اسلامی بهانه به دست مغرضان می دهد که آیا اسلام در عرصه اقتصادی حرفی برای گفتن دارد یا نه.
🔹️جای تاسف دارد که تاکنون کرسی نظریه پردازی در زمینه اقتصاد اسلامی در حوزه برگزار نشده و اگر شده، تاثیرگذار و جریان ساز و کاربردی نبوده است.
🔹️بنابراین در اقتصاد، چه در بحث #توزیع #عدالت محورش، چه در حوزه #تولید، چه در حوزه #مصرف، طلاب جوان باید حضور جدی داشته باشد؛
🔹️یعنی یک سبک زندگی را از لحاظ علمی و عملی به جامعه ارائه کند که جامعه به سمت #مصرف_گرایی نرود و البته اگر می خواهد جامعه به سمت مصرف گرایی نرود، مرحله اول این است که خود روحانیت به سمت مصرف گرایی نرود، که اگر رفتند، نمی توانند جلوی اسراف و تبذیر را بگیرند.
🔹️ مثلاً در دوران قاجار بزرگانی آمدند فتوا دادند که استفاده از البسه خارجی حرمت دارد، و عملاً هم مردم نپوشیدند. الآن نیز در دوران تحریم هستیم و این مسائل در حوزه اقتصاد به عهده #روحانیت است و باید دنبال کنند.
#نیش_و_نوش۶
بررسی نقش طلاب جوان در گام دوم انقلاب
#صراط_زنجان
#رسالت_حوزه_انقلابی
@serat_zanjan
🌀#ماهیگیری_از_آب_گل_آلود
🖋نقدی بر مقاله "انحراف انقلاب" محسن کدیور
📝۱۲شهریور ۱۳۵۹ #سیدابوالفضل_زنجانی (...) انتقاد جدی را نسبت به ریل گذاری جمهوری اسلامی تحت قالب یک اعلامیه مطرح می کند.
♨️محتوای این اعلامیه در #تحذیر و #تنبه نسبت به برخی از سیاست های جمهوری اسلامی و همچنین نحوه مواجهه اش با اندیشههای معارض مخصوصا جریان #روشنفکری نوشته شده بود،لذا این اعلامیه با عنوان« انقلاب به کجا میرود؟!» نامگذاری شد.
⛔(...)برخی از دگراندیشان دینی نظیر محسن کدیور اصرار دارند مسیر این اعلامیه را تغییر داده و شخصیت سید ابوالفضل را در جهت #ایدئولوژی مطلوب خود مصادره کنند.
⛔از جمله برداشت های اتهام وار کدیور از این اعلامیه اینست که(...)
⛔با اینکه پرونده ابهام آلود سید ابوالفضل زنجانی برای #پژوهش هنوز باز است ولی بنظر می رسد که محسن کدیور در جستجوی موید تاریخی برای اندیشه های بظاهر روشنفکرانه خویش، بصورت #غیرمنصفانه شخصیت و مواضع سید ابوالفضل زنجانی را در #پازل از قبل طراحی شده خودش قرار داده است.
🔺️متن کامل نقد را مطالعه فرمایید⬇️
🌐 https://eitaa.com/serat_zanjan
#جریان_شناسی
#مجتهد_زنجانی
#رسالت_حوزه_انقلابی
@serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
🌀#ماهیگیری_از_آب_گل_آلود 🖋نقدی بر مقاله "انحراف انقلاب" محسن کدیور 📝۱۲شهریور ۱۳۵۹ #سیدابوالفضل_زنجا
📎#متن_کامل
🌀#ماهیگیری_از_آب_گل_آلود
🖋نقدی بر مقاله "انحراف انقلاب" محسن کدیور
📝۱۲شهریور ۱۳۵۹ سید ابوالفضل زنجانی که عالمی نواندیش و از حامیان معنوی #جبهه_ملی و #نهضت_آزادی محسوب می شد، انتقاد جدی را نسبت به ریل گذاری جمهوری اسلامی تحت قالب یک اعلامیه مطرح می کند.
♨️محتوای این اعلامیه در #تحذیر و #تنبه نسبت به برخی از سیاست های جمهوری اسلامی و همچنین نحوه مواجهه اش با اندیشههای معارض مخصوصا جریان #روشنفکری نوشته شده بود،لذا این اعلامیه با عنوان« انقلاب به کجا میرود؟!» نامگذاری شد.
♨️همان وقت محتوای این اعلامیه به سمع امام خمینی(ره) رسیده و ایشان از هرگونه برخورد جدی با ایشان ممانعت به عمل می آورند.
⛔با وجود اینکه سید ابوالفضل رابطه خوبی را قبل از انقلاب بجهت قرابت فکری و رفتاری با افرادی نظیر #شهیدمطهری و آیت الله #طالقانی داشته وحتی فحوای اعلامیه اش که تند ترین گلایه او از انقلاب محسوب می شد، بیشتر در فضای انتقادی و رفع مسائل درونی انقلاب مطرح شده است، برخی از دگراندیشان دینی نظیر #محسن_کدیور اصرار دارند مسیر این اعلامیه را تغییر داده و شخصیت سید ابوالفضل را در جهت ایدئولوژی مطلوب خود مصادره کنند.
⛔از جمله برداشت های اتهام وار کدیور از این اعلامیه اینست که سید ابوالفضل، #ذات_انقلاب را در تعارض مسلم با محکمات قرآن و سیره نبوی و موازین و مبانی شرعی می دانسته و معتقد بوده که این #ولایت_فقیه تز لنین ها و #استالین های عمامه دار است تا جایی که حتی میگوید برادران زنجانی در حد #تکفیر موسس انقلاب که امام باشد، پیش رفته اند.
♨️کدیور نسبت به این دست از ادعاها، استدلال دقیقی و مستندی نداشته و به یک سری از اخبار که حتی مشخصات فرد ناقل در آن اشاره نشده متوسل می شود.
⛔با اینکه پرونده ابهام آلود سید ابوالفضل زنجانی برای پژوهش هنوز باز است ولی بنظر می رسد که محسن کدیور در جستجوی موید تاریخی برای اندیشه های بظاهر روشنفکرانه خویش، بصورت #غیرمنصفانه شخصیت و مواضع سید ابوالفضل زنجانی را در #پازل از قبل طراحی شده خودش قرار داده است.
#ادامه_دارد..
با ما همراه باشید.
#جریان_روشنفکری۱۱
جریان شناسی حوزه و روحانیت زنجان
@serat_zanjan
📣#پرچمدار_عدالتخواهی
⛔روحانیون در تبیین ملاکات عدالتخواهی کم کاری کرده و لایه حضور درفضاهای سیاسی را در برخی موارد گم کردهاند...
🌐 ضوابط و اصول عدالتخواهی در طلاب جوان را در آخرین مطلب تحلیلی صراط زنجان ببینید.
#نیش_و_نوش
#صراط_زنجان
#رسالت_حوزه_انقلابی
@Serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
📣#پرچمدار_عدالتخواهی ⛔روحانیون در تبیین ملاکات عدالتخواهی کم کاری کرده و لایه حضور درفضاهای سیاسی ر
📢#پرچمدار_عدالتخواهی
🌀نقش طلاب جوان در گام دوم انقلاب
🔺️برقراری #عدالت درجنبههای مختلف،از اهداف اساسیجمهوریاسلامی بشمار رفته و جزءلاینفک هویتی انقلاباسلامی محسوب میشود.
🔹️تحرکات عدالتخواهانه در سالهای اخیر، خبر از پویایی انقلاب اسلامی و تولد نسلی دغدغه مند از جوانان در راستای برقراری هرچه بیشتر عدالت می دهد.
🔹️عدالتخواهی از جمله مهمترین رسالت انبیا الهی بوده که ذیل آیه لیقوم الناس بالقسط به اهمیت آن اشاره شده است.
🔹️روحانیت نیز بعنوان نائبان اصلی انبیا در زمان حاضر موظفند علاوه بر جدیت در امر عدالتخواهی، خود پرچمدار جریان عدالتخواهی بوده و سایر عدالتخواهان را از اقشار مختلف مردمی در زیر لوای خود با در نظر گرفتن اصول و مرزهای دقیق اسلامی حمایت و هدایت کنند.
📢در میان آنچه بیشتر از گذشته برای همگان به اثبات رسیده، اهمیت تبیین مبانی عدالت در اندیشه انقلاب اسلامی و راهکارهای تحقق آن در حکومت دینی است.
♨️عدالتخواهی نیازمند روشن شدن مبانی است؛ لذا اگر کسی مبانی را حل نکند ممکن است در مقابل آن بایستد.
🔹️بنابراین طلاب جوان در زمینه عدالتخواهی در دو لایه باید حضور چشمگیر داشته باشد؛یکی تبیین مبانی حاکمیت دینی و جامعه دینی، و دیگری تبیین منطق رفتار سیاسی؛
🔹️روحانیون در تبیین ملاکات عدالتخواهی کم کاری کرده و لایه حضور درفضاهای سیاسی را در برخی موارد گم کردهاند.
🔹️وظیفه اصلی روحانیت نه صرفا حضور در جریانات سیاسی، بلکه در تبیین خطوط و ملاکهاست؛ روحانیون کارهایی برای جریان انقلابی و تقویت حاکمیت دینی میتوانند انجام دهند که دیگران نمیتوانند انجام دهند، برای انجام آنها نباید کمکاری کنند.
🔹️برخی ازبزرگان حوزه،در مبانی حاکمیت دینی و عدالت علوی به خوبی وارد شده اند اما در مورد اصول رفتار عدالتخواهانه، آنچنان که باید، کار خوبی صورت نگرفته است؛
📢اینهایی که گفته شد، لایههای تبیینی بود اما لایه دیگری که روحانیت باید در آن نقشآفرینی کند حضور در صحنههای اجتماعی و نظارت بر عملکرد حاکمیت و کارگزاران نظام اسلامی است.
♨️اگر روحانیت در این لایه ضعیف عمل کند، مفاسد بر خی از مسؤولانِ ناکارآمد، به پای نظام اسلامی و در نهایت دین نوشته میشود اما اگر روحانیت؛ چه در سطح مرجعیت و چه در سطح عموم طلاب، علیه عملکردهای سوئی که دیده میشود اعتراض کند و در مطالبات مردمی پیشگام باشد، این اتفاق نخواهد افتاد.
#نیش_و_نوش
#صراط_زنجان
#رسالت_حوزه_انقلابی
@serat_zanjan
▪️اصل ۱۱۳ بر دوش من سنگینی میکند. واقعاً«الَّذِی أَنْقَضَ ظَهْرَکَ»؛ میخواهد استخوانهای پشت را بشکند.
حسن روحانی ، رئیس جمهور در جلسه دیروز هیات دولت:
▫️اصل ۱۱۳ رئیسجمهور کشور را مسئول اجرای قانون اساسی میداند. یعنی هرکجای قانون اساسی صدمه ببیند این رئیسجمهور است که باید فریاد بزند و از همه توانش استفاده کند.
▫️روحانی گفت:هیچ قوهای حق ندارد در کار قوهای دیگر دخالت کند. هیچ قوهای نمیتواند به قوه دیگر بگوید چرا این روش را انتخاب کردید. مداخله معنایی ندارد.
#صراط_زنجان
@serat_zanjan