eitaa logo
سیدنقی موسوی
843 دنبال‌کننده
102 عکس
28 ویدیو
51 فایل
فقه و فلسفه تربیتی (آثار، دروس، سخنرانی) سیدنقی موسوی تیله بُنی استادیار دانشگاه فرهنگیان
مشاهده در ایتا
دانلود
تربیت دینی ج پنجم‌ 030119.mp3
29.8M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 19 فروردین 1403 - جلسه پنجم 🔸درس «تربیت دینی کودک و نوجوان " - مرور فصل چهارم کتاب [چکیده مباحث مرور شد. نکته مهم الگوی رشدی کودک در 7 تا 12 سالگی، در توانایی درک خدا، درک معنای زندگی، احساسات دینی و التزام دینی بر اساس داده های فلسفی، قرانی و تجربی بود. مرور شد ] - تدریس فصل پنجم کتاب در فصل پنجم قرار است مولف محترم بر اساس الگوی رشدی (بیان شده در فصل 4) الگویی از تربیت دینی دوره 7 تا 12 سالگی را ارائه نماید. مولف 5 عنصر (اهداف، متحوا، روشها، ارزشیابی و نقش معلم) برای الگوی تربیت دینی خود بر می شمارد. مولف نقش معلم را به فصول بعدی واگذار می کند و در این فصل تلاش میکند 4 عنصر (اهداف، محتوا، روشهای تربیتی و نظام ارزشیابی ) برای تربیت دینی دوره دبستان ارائه کند [اهداف و محتوا تدریس شد] 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
تربیت دینی ج ششم 030126.mp3
34.26M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 26 فروردین 1403 - جلسه ششم 🔸درس «تربیت دینی کودک و نوجوان " -ادامه تدریس فصل پنجم کتاب در ادامه تببین الگوی تربیت دینی دوره دبستان، مولف (بعد از ذکر عنصر اهداف، محتوا) وارد روشهای تربیتی می شود . مولف روشهای تربیتی را چند دسته تقسیم می کند: 1. روشهای شکل دهی به ایمان عقلی (پیوند بین شناخت، ارزش، اراده و ابراز التزام به خدا) 2. روشهای پرورش ایمان دینی (تبدیل ایمان عقلی به قلبی) 3. روشهای جاری سازی ایمان در ساحات زندگی 4. روشهای شکل دهی به ویژگی های مثبت عاطفی اخلاقی و زیباشناختی سپس وارد روش اول می شود با چند زیرروش: الف. اصلاح و عمق بخشی به نظام باورها و ارزشهای تقلیدی درونی شده ب. بهره گیری از پرسشهای فطری کودک درباره خدا ج. خودشناسی به منزله شیوه ای برای شکل دهی به ایمان [تا ابتدای این بحث ، تدریس شد] 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج بیست و ششم 030126.mp3
23M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 26 فروردین 1403 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه بیست و ششم جمع بندی مباحثی که تاکنون مطرح شده تا اینجا (مساله اول حقوق و تکالیف خانواده بود و سپس وارد دلیل حدیث رساله حقوق شدیم و انرا مفصلا در چهار ضلع حقوق خانواده، مردم، نخبگان، حاکمیت بررسی کردیم) با هدف اصطیاد نکاتی ترسیم الگوی حکمرانی تربیتی از فقه تربیتی عرضه شد 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج بیست و هفتم 030126.mp3
15.36M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 26 فروردین 1403 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه بیست و هفتم ادامه نکات جلسه قبل برای اصطیاد نکاتی برای طراحی الگوی حکمرانی تربیتی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
باسمه تعالی تجلی سوژه مقاوم در عملیات «وعده صادق» ✍️ سیدنقی موسوی- 28 فروردین 1403 ایرانِ تحریم شده طی چهار دهه به قدرت موشکی و نظامی¬ای مبدل شده که با اقتدار از منافع ملی خود دفاع می کند و در عملیات «وعده صادق» از مبدا خود خاک رژیم اشغالگر صهیونیستی را زد. (هرچند گفتند «اصلا درد نداشت») کدام تفکر استراتژیک و کدام راهبری هوشمندانه بود که ایرانِ ضعیف را به قدرت موشکی بلامنازع تبدیل کرد؟ کدام الگوی تربیتی است که اینگونه جوان ایرانی را شجاع، خلاق، نوآور، مرزشکن و نابسنده به وضع موجود تبدیل می کند که در حوزه های نظامی، موشکی، نانو، سلولهای بنیادین، هوش مصنوعی و غیره به حرکت در مرزهای علم هم بسنده نمی کند و از مرزهای علم هم عبور می کند؟ جواب یک کلمه است گفتمان مقاومت توحیدی امام خمینی و مکتب تربیت انقلابی امامَین انقلاب. از علوم انسانیِ مقاومت¬کُش مدرن و جریانات روشنفکرِ مقاومت¬ستیز انتظاری نیست که اقتدار سیاسی، بین المللی و نظامی ایرانِ 1403 را تحلیل نمایند! علوم اجتماعی مدرن هیچ¬گاه نخواسته پدیده های اجتماعی بزرگ که در دامن گفتمان مقاومتی امام خمینی شکل گرفته (مانند پدیده¬های اجتماعی تربیتی راهیان نور، اردوهای جهادی، رزمایش پیاده روی اربعین، تشییع میلیونی سردار شهید سلیمانی، استقبال نوجوانان از امثال «سلام فرمانده») را تحلیل کند. متخصصان باورمند علوم اجتماعی/انسانی/تربیتی باید همت کنند و الگوهای تربیتی موفق در حرکتهای انقلابی، جهادی، بسیجی را با هدف تبیین علمی، صورتبندی نظری و نظریه پردازی تربیتی مورد مداقه قرار دهند. عملیات «وعده صادق» به یک پیوست رسانه ای و آموزشی نیازمند است. ذات مقاومت کُشِ رسانه مدرن است که هیچ گاه امیر حاجی زاده و تهرانی مقدم و صدها جوان متخصص ایرانی را الگوی جوانان نخواهد کرد و بجایش فلان ریاضی دان ایرانیِ شاغل در انگلستان و آمریکا (که نفعی مستقیم برای امنیت، رفاه و توسعه ایران نداشته) را الگو قرار خواهد داد. سوژه مقاوم، انسان انقلابیِ عصر خمینی است که با دست خالی از موشک کاتیوشا، موشک هایپرسونیک می سازد و از خریدار تسلیحات و تکنولوژی های پزشکی و صنعتی به فروشنده آن مبدل می شود. سوژه مقاوم در گفتمان انقلاب اسلامی، خدامحور و دگرخواه است (پیوند توحید و ایثار) اما سوژه مقاوم در ادبیات پست مدرن خودخواه و اسیر اَنانیّت است (پیوند اومانیسم و لیبرالیسم). پایان 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
باسمه تعالی تاملاتی در متن ««مسائل آموزش‌و‌پرورش ایران؛ دعوت به گفت‌و‌گوی فراگیر برای بازاندیشی» (منسوب به رئیس دولت اصلاحات) ✍️ سیدنقی موسوی نوشتار حاضر تحلیل و نقدی مختصر است بر متن «مسائل آموزش‌و‌پرورش ایران؛ دعوت به گفت‌و‌گوی فراگیر برای بازاندیشی» (فایل 34 صفحه¬ای) که خلاصه آن در تاریخ 8 آذر 1402 در روزنامه اعتماد چاپ شده و منسوب به اقای سیدمحمد خاتمی است. در ابتدا ضمن استقبال از گفتگوهای عالمانه در حوزه فرهنگ عمومی و بخصوص نظام تربیت مدرسه¬ای و آموزش و پرورش ایران و لزوم ایجاد فضای گفتگو و شنیدن سخنان و نقدها توسط وزارتخانه آموزش و پرورش، باید گفت متن مذکور در 34 ص توسط برخی از کنشگران تعلیم و تربیت با محوریت رئیس دولت إصلاحات در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 1402 به انتشار رسیده است. این متن حاوی نکات مثبت و نقدهای صحیحی به آموزش و پرورش است که باید مدنظر قرار گیرد؛ اما متن مصداق خلط عمل صالح و سیئ (توبه 102) بوده و زیربنای مفهومی و فلسفی آن گفتمان مدرن/سکولار/لیبرال است. در این نوشتار تلاش می شود برخی تعارضات درونی متن که می کوشید برخی مسائل را از خواننده پنهان دارد (دُم خروس) و نیز برخی مبادی و مبانی فلسفی متن، آشکار شود. (شماره صفحات مربوط به فایل متن مذکور 34 صفحه¬ای می باشد) 1.آموزش صلح و رواداری یا مقاومت کُشی؟: متن در جاهای مختلف از همزیستی مسالمت آمیز با جهان و جامعه (ص 8) ساختن چهره ای روادار از آموزش و پرورش (ص 27) و توصیه به تساهل و تسامح سخن میگوید که از شعارهای اصلی دولت اصلاحات بود. اما شعارهای صلح و رواداری و همزیستی در آموزش و پرورش مدرن که توسط نهادهای بین الملی معنایی جزء مقاومت¬کُشی و ذلت¬پذیری و تبعیت از ایدئولوژی توتالیتر لیبرال نیست!! این همان منطق «من حق دارم بزنم و تو حق نداری بزنی» است!!!. دُم خروس در این متن آنجاست که از قطحی بزرگ ایران در جنگ جهانی اول سخن می گوید (ص 3)؛ اما جرات ندارد از قتل عام 8-10 میلیون جمعیت ایرانی و عواملش (انگلستان) سخن بگوید!!! همینقدر مفتضح!!! (دُم خروس جریان اصلاحات همیشه آشکار است). 1/3 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
[ادامه تاملاتی در متن مسائل ... : بخش دوم] 2.جابجایی متهم و شاکی: متن یکی از سه بحران آموزش و پرورش، را به درستی عدالت آموزشی می خواند و می نویسد: « اما در ایران از اواخر دهۀ ۱۳۷۰ و اوایل دهۀ ۱۳۸۰ تأسیس مدارس غیرانتفاعی با پیشتازی مدارس خصوصی مذهبی شدت گرفت» (ص 13) و بدون آنکه یک حساب سرانگشتی کند که این سالها مصادف است با دولت آقای خاتمی (دولت هفتم 76-80 و دولت هشتم 80-84) و بدون آنکه خنده¬اش بگیرد از لزوم گفتگو و شنیدن صَداها و حق پایمال شده کودکان سخن می گوید. 3. "یا من بازی یا بازی خراب" اینبار در قانون گریزی: متن در بخش سوم این متن برای تحلیل علل ناکامی های آپ ایران به برنامه های پنج ساله تمسک می کند و اولین عامل را فقدان ماموریت روشن و مورد وفاق می داند (ص 18) و اشاره ای به ماموریت های سند تحول بنیادین آپ که در عالی ترین سطح در ایران مصوب شد و قانون است نمی کند! اصلاحات قانون را هم برای خود می خواند. اساسا خود را قانون می داند و شعار کثرت گرایی و بلوف¬های حقوق کودکان وغیره بهانه ای است. اساسا قانون پذیری انان اینگونه است. اپ ایران ماموریت قانونی دارد!! اما دولت غربگرای مورد تایید آقای خاتمی (دولت تدبیر و امید) اساسا به سند تحول ایرانی باور نداشت و آنچه خود داشت زبیگانه تمنا میکرد (سند توسعه پایدار 2030) متن با زیرکی بعد از استدارک می گوید سند تحول آپ بلندپروازانه است و مورد توافق نیست!!! گواینگه هزاران ساعت کار کارشناسی تولید سند تحول هیچ بوده است! 4.سیاست¬زدگی خوب!! : این متن سیاست زدگی را از دیگر عوامل ناکامی آپ ایران بر می شمارد (ص 19) و فراموش کرده است که خود در 8 سال دولت اصلاحات با سیاست بازی در آپ چه کرده و در دولت اقای روحانی دانشگاه فرهنگیان را تا مرز فروپاشی پیش برده !! 5.سکولاریزم تربیتی عریان: ستیز با حضور طلاب در مدارس و غیرکارشناسی دانستن ورود حوزه (ص 20 و ص 16) در لابلای این متن برجسته است و سویه ای از سکولاریزم آشکار و حذف دین و شعائر در تربیت رسمی و مدرسه¬ای را فریاد می¬زند (آنگونه که در تاریخ تطور آپ مدرن و روند عرفی¬سازی و سکولاریزاسیون مدرسه مدرن مشاهده می کنیم)؛ البته همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه و حضور طلاب در مدارس، تکلیفی قانونی در سند تحول است؛ اما جریان اصلاحات قانون را تا وقتی به منافع جناحی سود برساند قبول دارد و الا از پلوالیزم و شنیدن صَداها دم می زند!! باید گفت حضور روحانیون (البته با تخصص و آشنایی لازم) تهدید برای چه جریانی است؟ همان دولتی که اعتقادی به معاونت پرورشی نداشته و آنرا حذف کرده، حالا داعیه دار پرورش در مدرسه شده است!!! 2/3 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
[ادامه تاملاتی در متن مسائل .../ بخش سوم] 6.منطق "حالا صلوات بفرست" :گشودگی برای گفتگو (ص 22)، همان طرح شکست¬خورده «آشتی ملی» آقای خاتمی (بعد از کودتای فتنه سال 88) است که بر اساس منطق «حالا صلوات بفرست و گذشته را فراموش کن» می¬خواهد ، گذشته پرنقد دوران تلخ اصلاحات را پاک نماید و یا 8 سال دولت غربگدای روحانی را از تاریخ پاک نماید. درصورتی که دعوت به گفتگو باید به همراه مسئولیت پذیری عملکرد خود و پاسخگویی در مورد نتایج سیاست گذاری و حکمرانی تربیتی غلط باشد. 7.ایدئولوژی خوب و بد: سخن گفتن از ایدئولوژیک بودن آپ ایران (ص 25 و 19) بیت الغزل حرفهای مکرر جریان اصلاحات بوده و هست!!! درصورتی که ایدئولوژی توتالیتر اصلاحات در زمان دولت اصلاحات و تدبیر و امید را نمی توان یک ایدئولوژی ندانست!!! متن بدون آنکه خنده¬اش بگیرد با تمجید از عجین بودن تولد مدرسه مدرن در ایران با مفاهیم توسعه و ازادی و دموکراسی (ص 21) سخن می¬گوید؛ اما چنین اموزش و پرورشی را ایدئولوژی مدرن/غربی/پهلوی نمی¬خواند!!! (دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس برای ایدئولوژیک بودن آپ جمهوری اسلامی را؟) 8.تجارب جهانی نوین و اندیشه مندرس 400 ساله : ذیل راه حلی بنام «استفاده از تجربه های جهانی»گفته شده« نظام آموزشی خشک و متصلب در دنیای به سرعت نوشونده نمی‎تواند به طرزی شایسته و سریع پاسخگوی نیازهای جدید باشد. » آیا بنابر اصل پلورالیزم نباید غیر از راهِ جهانی پیمود؟ به چه دلیل راه جهانی درست است؟ اساساً اگر نوشوندگی مطلوب آپ است؛ پس چرا حرف¬های ایمانول کانت قرن هجدهمی در مورد روشنگری و خروج از صغارت و لزوم آتونومی/خودآیینی بعد از 400 سال، نباید نوشونده باشد!!! این متن بدون آنکه خنده اش بگیرید پشت لافِ «شنیدن صَدای ایرانی امروزی» (ص31) قایم می¬شود؛ اما از ایده های 4-5 قرن پیشِ روشنگری سخن می گوید!! 9.کشتی موتور خاموش تربیت معلم: این متن، مساله دانشگاه فرهنگیان را لزوم انحصارزدایی و حاکمیت¬زدایی از تربیت معلم می¬داند (ص 27). همان جریان فکری که بر اساس همان مشی، ظرفیت 25 هزار نفری را به 4 هزار دانشجو کاهش داد تا کشتی دانشگاه فرهنگیان با موتوری خاموش به گِل بنشیند و ده سال بعد زخم چرکین شده دانشگاه فرهنیگان را به تیغ جراحی و قطع عضو بکشاند؛ بدون آنکه منصفانه نوع حکمرانی خود در تربیت معلم را به یاد داشته باشد!! 10.آزادی از چه ؟ : متن از «رهایی انسان و آزادی و آبادانی ایران» (ص 3) به نحوی صحبت می کند که انگار دولت اصلاحات برآمده از دولت سازندگی نبوده و دولت تدبیر و امید نیز مورد حمایت دولت اصلاحات نبوده. بله ایران آزاد از وادادگی و غرب¬زدگی و غرب¬پرستی و ازخودبیگانگی و الیناسیون! 11.حاشیه پررنگ تر از متن: این متن را پایگاه خبری جماران وابسته به موسسه تنظم و نشر اثار امام خمینی و اقای سیدحسن مصطفوی منتشر کرده. متنی که هیچ سنخیتی با اسلام خمینی ندارد. بقول هرمنوتیسینها بسترها و کانتکس¬های متن را نباید در فهم متن از نظر دور داشت. این متن از موضعی کاملا سکولار و لیبرال نگاشته شده و هیچ بویی از انقلاب خمینی و اسلام خمینی بزرگ ندارد! باید به آنان گفت : «صَدای دهه 90ی های عاشق خمینی را بشنوید»!! پایان 3/3 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
تربیت دینی ج هفتم 030202.mp3
29.25M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 2 اردیبهشت 1403 - جلسه هفتم 🔸درس «تربیت دینی کودک و نوجوان " -ادامه تدریس فصل پنجم کتاب در ادامه تببین الگوی تربیت دینی دوره دبستان، مولف (بعد از ذکر عنصر اهداف، محتوا) وارد روشهای تربیتی می شود . در ادامه روش‌های شکل دهی به ایمان عقلی (پیوند بین شناخت، ارزش، اراده و ابراز التزام به خدا) تدریس شد 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
💡اینجا محلی برای تفکر و اندیشه در مورد متن های پرطمطراق و روشنفکرانه 💎متنهایی که به راحتی فوروارد می شود؛ اما در موردش اندیشه نمی شود 🔸آموزش غیرمستقیم "سواد رسانه ای" و "تفکر انتقادی" 🧷کانال سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi
همیشه در فضای مجازی در مواجهه با هر پیامی(حتی همین پیام و دیگر پیامهای همین کانال)، به این چند سوال (که از ارکان "سواد رسانه ای" است) توجه کنیم: 1️⃣ سازنده و منبع پیام کیست؟ 2️⃣ برای جلب توجه مخاطب، از چه فنونی استفاده شده؟ 3️⃣ چه برداشتهای متفاوتی از این پیام میتوان داشت؟ 4️⃣ از پیام چه ارزشها و واقیتهایی حذف یا اضافه شدند؟ (حضور حرفه ای و خردورزانه در فضای مجازی را تمرین کنیم) 👉 @seyednaghimousavi
] ⁉️⁉️ متن ⁉️⁉️ ایران ما جائيست که اگرزن به شوهرش خیانت کند، سنگسار میشود واگر مردخیانت کندبه زنش میگویند به شوهرت بیشتر برس... (شیرین عبادی) 💬💬پاسخ:💬💬 🖊سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi این متن حاوی دو جمله است و مغالطات حقوقی این‌دو(که منسوب به یک به اصطلاح حقوق‌دان است) در ادامه بررسی می‌شود: 💡بررسی اول: 💡 جمله اول شرطی است و میگوید «اگر زن خیانت کند، سنگسار میشود» ✏️الف) به لحاظ حقوقی و فقهی زنای محصنه (زنای زن شوهردار با مرد زن‌دار) شرایطی دارد؛ ✏️ب) تنها در شرایطِ خاص، این تخلف، زنای محصنه، خوانده می‌شود و زن مجازات می‌شود (مثلا اگر با اجبار مرد باشد (تجاوز به عنف)، زن سنگسار نمی‌شود)؛ ✏️ج) این حکم مخصوص زن (که در علم حقوق، محصنه خوانده می‌شود) نیست و مرد را نیز شامل می‌شود؛ ✏️د) پس برخلاف القای متن، این حکم مخصوص زنان نیست تا ظلم و بی‌عدالتی به زنان باشد و جوازی برای آزادی و هوسرانی برای مردان. 💡💡بررسی دوم: 💡💡 جمله دوم می‌گوید: "واگرمردخیانت کندبه زنش میگویند به شوهرت بیشتر برس". (این جمله از یک به ظاهر حقوق‌دان بعید است!) ✏️الف. اگر خیانت مرد (یعنی زناکاری) اثبات شود، بسته به اینکه مرتکب چه زنایی شده باشد، مجازاتهای سنگینی دارد ✏️ب. در دادگاه‌ها توصیه‌های اخلاقی برای گذشته نمی‌شود و هوچی‌گری متن برای القای هدف خود، از همینجا آشکار می‌شود. ✏️ج) احتمالا منظور، جواز چندهمسری و جواز عقد موقت است که با شرطِ این جمله (اگر مرد خیانت کند)؛ زیرا در نظام حقوقی ایران، چندهمسری و عقد موقت برای مردان، خیانت و جرم محسوب نمی‌شود؛ ✏️د) حال اینکه چرا چندهمسری و عقد موقت در نظام حقوقی اسلام جایز است، بحث مفصلی است و باید در جایی دیگر مطالعه نمود (http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa915) اما تناقض و پارادوکسی برای یک نظام حقوقی شمرده نمی‌شود؛ ✏️ه) همیشه عدالت در حقوق زن و مرد، به معنای تساوی نیست و نباید باشد؛ زیرا خود، ضدعدالت است 💡💡💡بررسی آخر: خلاصه کنم. واژه خیانت در جمله اول، به معنای حقوقی آن آمده است و در جمله دوم به معنای عامه‌پسند و معنای لغوی آن!. این، یعنی "مغالطه مشترک لفظی". مانند به کار رفتن واژه "باز" در این دو جمله: «در باز است، باز پرنده است. پس در پرنده است». این نتیجه‌گیری، اشتباه و مغالطه است، زیرا واژه "باز" به دو معنا به کار رفته است. التماس تفکر و مطالعه 👉 @seyednaghimousavi
⁉️⁉️ متن ⁉️⁉️ من زنم و به همان اندازه از هوا سهم میبرم که ریه های مرد. درد آور است که من آزاد نباشم تا او به گناه نیوفتد! فرم بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایش می آیند.. تأسف بار است که باید لباسهایم را به میزان ایمان او تنظیم کنم 💬💬 پاسخ 💬💬 👉 @seyednaghimousavi 🔸من زنم و به همان اندازه از زندگی و عدالت حق می‌برم که مردها! 🔸دردآور است که تو اداره و کارخانه و دانشگاه باید طبق میلِ مردان، چسبان و برهنه لباس بپوشم! 🔸فرم بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایشان می‌آیند! 🔸تاسف بار است که باید کوتاهی و برهنگی لباسهایم را به میزانِ تمایلاتِ اربابان مد و رسانه و کارتل‌های پوشاک و لوازم آرایش تنظیم کنم؛ نه خواسته‌ خودم و طراوت و پاکی گوهر درونم 👉 @seyednaghimousavi
بانوی سرزمین من ...🌹 قایم‌باشک‌بازی‌های امواج دریا🌊 را ببین! کنار ساحل قدم بزن و بگذار باد صورتت را نوازش کند و آفتاب🌝 صورتت را لمس کند بگذار موج‌های دریا، تو را به فکر خروش اندازد 💦💦 دریای ذهن و قلبت را مواج کند تا افکار مردانه را زیر سوال ببری! افکاری که تو را برهنه می‌خواهد! نوشته‌هایی که برهنگی جسمت را می‌خواهند نه پرواز روحت و اندیشه‌ات را. شعرهایی که گوهر درونت، عطر وجودت، طراوت هستی‌ات را ارزان می‌خواهد. خفاشانی که در «پُست‌های تلگرامی» تمام ارزش‌ها و زیبایی‌های جسم و جانت را، تنها و تنها به جلوه‌گری و بدن‌نمایی و برهنگی منحصر می‌کنند. جملاتِ به ظاهر زیبایی که گلبرگ‌های گل وجودت را و پاکی‌ات را، عفاف‌ات را مُفت می‌خواهد. آری! بگذار ماسه‌ها زیرپایت برقصند و صدف‌های ساحل، برایت طنازی کنند 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi
] ⁉️⁉️ متن ⁉️⁉️ کانال زنده باد اصلاحات نوشت: کاش به جای حجاب حیا اجباری بود شرف اجباری بود راستی_درستی اجباری بود کاش داشتن معرفت_وجدان اجباری بود بسوی_اصلاحات 💡💡 بررسی و پاسخ: ✍️ سیدنقی موسوی ✅یک. تمام پیام این متن اینه که حیا، شرف، راستی، معرفت و وجدان باید در جامعه جایگزین حجاب بشه. ✅دو. نویسنده تلاش کرده میانِ ظاهر و باطن، تقابل و ضدیت ایجاد کنه! یعنی انسانها در جامعه میان دو راه قرار دارن یا باید ظاهر رو اصلاح کنن یا باطن را. خب یک سوال ساده از نویسنده روشنفکر! «اگه حبه قند توی خاک افتاده باشه، بازهم میگی که ظاهر مهم نیست و باید باطن و ذات حبه قند، سفید باشه؟» در زندگی روزمره شما برای خرید یک خودرو هم به ظاهر و رنگش توجه می‌کنی و هم به موتور و اینکه از نظر فنی سالم باشه! ✅سه. در اسلام، آموزه حجاب همیشه همراه با حیاء و عفت و پاکدامنی و پاکدستی مطرح شده و متن‌های اینچنینی تلاش می‌کنن میان ظاهرگرایی و باطن‌گرایی تقابل و تضاد ایجاد کنن! و ظاهر را در پای باطن و به بهانه باطن‌گرایی سرببرن! ✅چهار. اصلن یک سوال دیگه! اگه حیا باید جایگزین حجاب بشه، خب مردم چرا برهنه و بی حجاب و بر اساس آن الگوهایی که شما از غرب کپی کردین، بیان تو جامعه؟ نمیشه هم باحیا بود و هم باحجاب؟ چرا این تفکر شما همیشه توی فیلمای سینمایی‌تون زنان چادری رو بیحیا و خلافکار و کثیف و ... نشون می‌دین و اینگونه به مخاطب تلقین می‌کنین؟! (دم خروس رو باور کنیم یا قسم تون رو) ✅چهار. تحول بنیادی انسانها باید از درون بجوشد و ظاهرسازی و ریاکاری و نفاق در اسلام حرام است. (مثل همین ظاهرسازی و مغالطه‌ای که امثال این متنها انجام می‌دن!) ✅پنج. اصلن بنابر پیشنهاد این نظریه پرداز، آدمای باحیا، از این به بعد، بی حجاب و برهنه بیان تو جامعه! آدمای با معرفت و با وجدان، مثل لات‌ها و گردن‌کشا و راهزنا بیان تو جامعه! ✏️✏️پ ن: رفت ابرو رو اصلاح کنه، زد چشمو کور کرد! 👉 @seyednaghimousavi
📡می‌گن اگه بذارین زنها برهنه بگردن، مثِ اروپا و آمریکا برا جونا عادی می‌شه و همه مُشکلا حل می‌شه ... 💡می‌گم پس چرا اونجا می‌خوان یه کالا رو به خورد مشتری بدن، عکس برهنه یه زن رو هم کنارش سنجاق می‌کنن؟! 👉 @seyednaghimousavi
یادش بخیر صادق هدایت رمان‌نویس محبوب من ... به پوچی رسید و خودکشی کرد. 👉 @seyednaghimousavi
می‌دونستید فرهنگ برهنگی، برهنگی فرهنگی میاره؟ 👉 @seyednaghimousavi
یه جا خوندنم تعداد صفحات پورن (عکسای کاملا خاک برسری) که از آمریکا آپلود شده روی اینترنت، چهارصدو خورده‌ای میلیون صفحه است در صورتی که جمعیت مردم آمریکا حدود سیصد و سی میلیونه.... 💡وا !! مگه داریم؟ مگه می‌شه؟ مگر چشم و دل¬سیر نبودن!! 👉 @seyednaghimousavi
💡می‌گم: ارزش شیشه عطر به سرپوش اونه. اگه یک‌ساعت، فقط یک‌ساعت، سرپوش شیشه عطر رو شُل کنی، همه عطرای داخل شیشه، تبخیر می‌شن و اونوقت، شیشه خالی، هیچ ارزشی نداره. همین 👉 @seyednaghimousavi
📡می‌گن: آدما رو از هرچی منع کنی بیشتر به اون علاقه‌مند می‌شن. حجاب و پوشش زنها هم اینجوریه! 💡می‌گم: پس اگه تو برف زمستون، آدما رو از لباس گرم منع کنی، لباس گرم نمی‌‌پوشن؟! و یا تو هوای شیمیایی بگی آدماماسک بزنن، آدما ماسک نمی‌زنن؟! 👉 @seyednaghimousavi
انتشار برخط مقاله در سایت دوفصلنامه مطالعات فقه تربیتی، شماره 20، زمستان 1402 http://mft.journals.miu.ac.ir/article_9144.html عنوان مقاله بررسی همنشینی و جانشینی مردم و حاکمیت در تربیت نویسنده: سید نقی موسوی گروه آموزشی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان 10.22034/mft.2024.17676.1321 چکیده قدرت سیاسیِ حاکمیت­ها در گسترشِ «اقتدار تربیتی» خود و یا سهم­خواهی خانواده­ها در تَک­روی تربیتی و یا جانشینی دولت بجای خانواده و یا جانشینی خانواده بجای دولت و یا دیگر صُوَر، انحصار­خواهی در تربیت و «جانشینی در تربیت» را دامن می­زند و در مقابل، ایدهِ «همنشینی در تربیت»، درتلاش است تا تربیت را امری مشارکتی و یا شراکتی تعبیر نماید. نوشتار حاضر با توجه به لزوم توسعه ادبیات تربیت اسلامی و به خصوص ادبیات حدیث­پژوهی در تربیت درتلاش است همنشینی مردم (اعم از خانواده، نخبگان و مردم) و حاکمیت و یا جانشینی را با مطالعه حدیث «رساله حقوق» مورد بررسی قرار دهد. روش پژوهش توصیفی استنباطی است. مولف در ابتدا این حدیث را اعتبارسنجی نموده است و در ادامه با نمایه­زنی و کدگذاری و سپس طبقه­­بندی مفاهیم و مدالیل، مجموعه دلالت­های رساله را گردآوری و حقوق و تکالیف تربیتی حاکمیت، خانواده، مردم و نخبگان را در چهار محور تبیین و در ادامه ضمن تایید همنشینی میان مکلفان تربیت، تبیینی از نوع همنشینی کرده است. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
انتشار برخط مقاله در سایت دوفصلنامه مطالعات فقه تربیتی، شماره 20، زمستان 1402 http://mft.journals.miu.ac.ir/article_9148.html عنوان مقاله: قاعده فقهی اکرام از منظر فقهی نویسندگان:جواد ابراهیمی، سید نقی موسوی، جواد مهدوی یگانه 10.22034/mft.2024.17856.1330 چکیده کرامت انسان در عصر حاضر و در اعلامیه حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است؛ اما کرامت ذاتی و اکتسابی انسان از دیرباز در ادیان آسمانی مطرح بوده است. کرامت می تواند یکی از مبانی انسان شناختی تربیت باشد و إکرام بعنوان یک اصل بر تمام اقدامات تربیتی حاکم گردد. فقه تربیتی به مثابه دانشی نو در تربیت پژوهی درحال رشد است و صورت بندی قواعد در آن اهمیت مضاعف دارد. مساله نوشتار حاضر امکان‌سنجی ملاحظه «إکرام» به عنوان یک قاعده در فقه تربیتی است که با روش اجتهادی برای اثبات مفاد این قاعده، مستندات قاعده را می‌کاود. نتایج تحقیق نشان می دهد اکرام به لحاظ مفهومی به هر اقدامی اشاره دارد که شخص نسبت به دیگری انجام می دهد تا شرافت او حفظ شود یا هر اقدامی است که شرافت فرد را حفظ می‌کند. بر اساس دلیل قرآنی آیه هفتادم سوره اسراء، «اصل قاعده اکرام»، قابل اثبات است و بر اساس ادله عقلی و نقلی نظیر دلالت روایت «اکرموا اولادکم» و دلالت بسیاری از روایات «سیره و گفتار معصومین»، إکرام کودکان «مستحب» است و حکم رعایت کرامت متربیان در تربیت، «مستحب» است. معتبرترین دلیل بر این امر، آیه هفتاد سوره اسراء، و تضافر روایاتی است که در خصوص «تکریم کودکان» وارد شده است. این تحقیق نشان داده که إکرام در جایجای تربیت مصداق دارد و در ابواب مختلف فقه تربیتی تطبیق می شود و استحباب إکرام به شایستگی می تواند در قامت یک قاعده فقهی در تحقیقات فقه تربیتی بکار رود. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
✍️ سیدنقی موسوی خبر مسمومیت 29 پزشک متخصص در پارتی با مشروب و فوت یک نفر و کمای شخصی دیگر و دستگیری فروشنده بازهم برخورداری پزشکان از رانت در جامعه اسلامی را تداعی کرد!!!!! چرا شاربان خمر طبق قوانین، مجازات نمی‌شوند؟؟ دانشی که التزام به آموزه های بهداشتی و سلامتی خود را هم تضمین نمی‌کند!! "طرح نور" باید سلبربتی ها، الیت ها، نخبگان، پزشکان و برخوردارن راهم شامل شود، نه فقط دخترکانی که در سودای زندگی لاکچری آنان هستند. پ ن : بی جهت یاد یکی از قاتلان شهید عجمیان افتادم و مدافعان وی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
لیبرالیزم آموزشی 030210.mp3
9.29M
جلسه گردهم آیی اساتید دانشگاه فرهنگیان قم 10 اردیبهشت 1403 (پردیس حضرت معصومه س) 🎙سخنران: سیدنقی موسوی (به مناسبت خیزش دانشگاه های اروپا و امریکا در دفاع از کودکان غزه و سرکوب خشن پلیس ) عنوان: لیبرالیسم از نهاد علم و آموزش رسمی چه می خواهد؟ ✅ لیبرالیسم معرفتی (مبانی معرفت/علم شناختی لیبرالیزم) نسبیت در معرفت و حقیقت و دلسردی از معرفت و حقیقت تا تنزل معیار حقیقت به عمل و فایده و غلبه نگاه های پراگماتیستی شی وارگی علم و حامل و بایع شدن عالِم سود محوری مبتنی بر قبلیه گرایی ✅ لیبرالیسم فرهنگی: افسانه پلوارلیزم فرهنگی و برابری همه خرده فرهنگها و حقانیت ادیان چاقوی «تفکر انتقادی» (و جریانات فبک و فابک وارداتی) برای ذبح حقیقت و حقانیت و فروکردن تیغ نسبیت فرهنگی افسانه دانش فراغت دانش از ارزش افسانه سکولاریزم سیاسی و علمی و تربیتی ✅ لیبرالیسم اقتصادی شی انگاری علم تجاری سازی دانش پولی سازی آموزش معلم فروشنده بجای معلم پژوهنده ✅ لیبرالیسم سیاسی: توتالیریانیزم سیاسی و علمی و دانشگاهی مقاومت ستیزی و مقاومت کشی ملعبه ای بنام «آزادی آکادمیک»، شوخی ای بنام «استقلال دانشگاه» ردای سکولاریزم بر دوش لیبرالیسم (تربیت مدرن در لباس تربیت سکولار) هدف تربیت اجتماعی: تربیت شهروند رام سوژگی مدرن و سوژه مقاوم؟ سوژه مقاوم در ادبیات پست مدرن و مارکسیستی ✅ ✅ گفتمان انقلاب اسلامی بدیل گفتمان لیبرالیسم و نئولیبرالیسم در تربیت 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/