eitaa logo
روش تدبر در قرآن و سیره
152 دنبال‌کننده
174 عکس
185 ویدیو
37 فایل
تدبر؛ عرضه خالصانه سرزمین وجودم است بر آسمان بارانی و رشد افزای آیات وحیانی و روایات با درک فقر و ضعفم و طلب و تسلیمم...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ خجالت نمی‌کشیم؟! ﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/nckob 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
جام علومش جهان نماى ضماير ناخن فكرش گره گشاى دقايق از پى او رو كه اوست هادى امت گفته او خوان كه اوست ناصح مشفق راه به دارالشفاى دانش او جوى كاوست طبيبى بهر معالجه حاذق ▪️حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند : « لَیْسَ مِنْ شیعَتِنا مَنْ یَظْلِمُ النّاسَ» «کسى که به مردم ستم کند، شیعه ما نیست» 🔺 تحف العقول، ص303 ◾️سالروز شهادت ششمین حجت بالغه الهی، حضرت اباعبدالله جعفر بن محمد الصادق علیه السلام را به همه موالیان و ارادتمندان خاندان رسالت علیهم السلام، تسلیت می گوییم. @zanjani_net
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
ما هیچ حقی نداریم.mp3
899.3K
💠 امام خمینی (ره): از ۱۵ خرداد تا حالا که آمدیم، خون دادیم یعنی شما خون دادید، من که نشسته‌ام اینجا. من هم هیچ حقی ندارم. شما خون دادید. شماها به میدان رفتید؛ شماها مبارزه‌ کردید؛ ماها هیچ حقی نداریم. . خودمان نباید استفاده کنیم. نه استفاده عنوانی. خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم! خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفاده‌اش را ببرم! 🆔 @balagh_ir
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ جریان معاد 🔸 بارها گفته‏‌ام: قرآن نمى‏‌گويد معاد هست پس انسان برانگيخته مى‏‌شود، بل مى‏‌گويد: انسان ادامه دارد پس معادى هست‏؛ يعنى جريان معاد در قرآن كاملاً يك جريان معكوس و غير آن چيزى است كه ما با آن برخورد مى‏‌كنيم. 🔸 آنچه قرآن از معاد مطرح مى‏‌كند كاملاً طبيعى است كه؛ اولاً معرفت به معاد نيست كه عشق به معاد است؛ چون معاد ادامه انسان است و او نه آگاه، كه عاشق اين ادامه است؛ كه دنيا براى او تنگ است. 🔸 ثانياً چون استمرار انسان، نامحدود است، پس جهت نامحدود هم مى‏‌خواهد و لذا بهشت منزل ماست نه مقصد ما. 🔸 تلقّى قرآن از بهشت بر عكس تلقى ماست؛ چرا كه‏ «نُزُلاً مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» و «جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلاً» مطرح است. «نُزُل» به معناى پيش‌كشى و چيزى است كه جلوى مهمان مى‏‌گذارند. «بنابراين‏ بهشت منزل است، نه مقصد» 📚 حیات برتر، ص۱۹ ✍️ استاد علی صفایی حائری سلام علیکم لطفاً بفرمایید؛ بیان مرحوم استاد صفایی در توضیح آیه ۱۰۸ کهف چیست؟ بهشتیان در فردوس اولا خالدین فیها هستند و ثانیاً لایبغون عنها حولا؛ بهشتیان درخواست انتقال از فردوس را ندارند! بیان استاد توقفگاه بودن فردوس را با چه دلالتی از آیه توضیح می‌دهند که ظاهرش خلاف آیه ۱۰۸ است؟! یا اینکه بیان استاد به کدامین دلالت از آیه ۱۰۸ کهف بی نهایت ادامه و استمرار را ثابت می‌کنند؟! آیه ۱۰۷ کهف: إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ كَانَتْ لَهُمْ جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلًا بى‌گمان كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‌اند، باغهاى فردوس جايگاه پذيرايى آنان است. آیه ۱۰۸ کهف: خَالِدِينَ فِيهَا لَا يَبْغُونَ عَنْهَا حِوَلًا جاودانه در آن خواهند بود، و از آنجا درخواست انتقال نمى‌كنند.
📜 |🔰 انسان، فرزند انتخاب خویش است! 📝اين مهم نيست كه من در برابر نور هستم يا در تاريكى، مهم اين است كه در هر كدام از اين ها چه موضعى دارم. 📝 آيا به نور نگاه مى ‏كنم يا با نور نگاه مى ‏كنم؟! آيا تاريكى را تحمل مى ‏كنم یا جزع می زنم يا صبر مى ‏كنم و ليلة القدر خودم را مى ‏سازم؟! 📝با چنين ديدى با قاطعيت مى ‏گوييم كه انسان فرزند طبقه، فرزند شرايط، فرزند موقعيت ‏ها نيست، كه او فرزند همّت خويش، فرزند انتخاب خويش است! 📝 اين انتخاب ريشه در وجود انسان و تركيب عالى او دارد كه از جبرهاى گوناگون بهره مى ‏گيرد و آن‏ها را تبديل مى ‏كند و اصالت را به همين تركيب مى ‏سپارد. 📝هنگامى كه از تركيب هيدروژن و اكسيژن آب به وجود مى ‏آيد، در آب، اصالت با تركيب است، نه اكسيژن و نه هيدروژن. 📝انسان فرزند انتخاب خويشتن است و جبرهاى گوناگون زمينه ساز انتخاب او هستند. 📝 چنين انسان آزاد انتخاب‏گرى را چگونه مى ‏توان محكوم قوانين و اصولى كرد كه از خود او مايه مى ‏گيرند؟! 📝اين انسان است كه بيشتر مى ‏خواهد و پا به دهليز تاريخ مى ‏گذارد، در حالى كه اگر نمى ‏خواست، همچون قبايل وحشى، ميليون‏ها سال، همان بود. 📝اين انسان است كه مى ‏خواهد و تاريخ را مى ‏سازد. البته در تاريخ و همراه رابطه ‏هايش ناچار با جبرهاى تازه ‏اى روبرو مى ‏شود، كه بايد در كنار آن‏ها هم انتخاب كند و در موقعيت ‏هايى قرار مى ‏گيرد كه بايد در آنجا موضع بگيرد. ❛❛ عین‌صاد 📚  ج۴| ص ۱۰۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad