هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ توزيع ثروت و نفى اختلاف طبقاتى
🔶استاد علی صفایی حائری:
«وَ أَنْ نُخَلِّصَ أَمْوَالَنَا مِنَ التَّبِعَاتِ» ؛ ثروتهايمان را بايد از گرفتارىها آزاد كنيم؛ چون وقتى كه ثروت متورّم و جمع شد، گرفتارى و طبقات و اختلاف به وجود مىآورد، ذلت و بدبختى و هلاكت به وجود مىآورد. جامعهاى كه ثروتمند و فقير دارد، فقيرش خواه و ناخواه مريض و ضايع و فاسد مىشود و اين است كه اگر در جايى از اين جامعۀ مرتبط و هماهنگ فسادى به وجود آمد، فساد حبس نمىشود و سرايت مىكند.
من نمىتوانم در برج عاج خود محبوس بشوم و خلق در گرفتارىها فرو بروند؛ كه اين گرفتارى قطعاً به من هم سرايت مىكند.
در جامعهاى كه فقر و سرقت و زنا و فساد و بى شخصيتى آمد، اين فساد و ميكروب در من هم نفوذ مىكند و مرا هم ضايع مىكند. اين است كه ثروتهايم را بايد از تبعات و بدىهايى كه به دنبال آن هست، آزاد كنم و پاك كنم.
«وَ أَنْ نُطَهِّرَهَا بِإِخْرَاجِ الزَّكَوَاتِ» : ثروت، نجاست و كثافت دارد و فساد به بار مىآورد، مگر آنجا كه حقوقى از آن بيرون برود و پاك شود.
📚 بهار رويش ، صفحه 86
🌿 @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب
#خودسوزی_راهِ_دیگر_سازی
کار اول من و تو این است که خود را بسازیم ، زیرا (دیگرسازی) ممکن نیست ؛ تا (خودسوزی) صورت نگرفته باشد (خودسازی) نمی شود ، مگر این که انسان ، شهامت خودسوزی را بیابد و با دست توانای خویش شعله ای بر افروزد ، کثافت ها و آلودگی های وجودیش را بسوزاند و تولدی تازه بیابد . « افسوس » که ما ، پیش از آن که از آلودگی ها پاک شده باشیم بر خویش عطر پاشیده ایم و خویشتن را جز آن که هستیم به دیگران معرفی کرده ایم . ما به جای آن که « رنگ خدا » را گرفته باشیم ، به خدا رنگ زده ایم . چگونه می خواهیم دیگران را بسازیم و از اسارت ها رها سازیم ، در حالی که هنوز خویش را نساخته ایم ؟ ما که خود اسیریم ، چگونه سخن از آزاد کردن دیگران می گوییم ؟! نمی توان بار رسالت الله را بر دوش داشت تا زمانی که بنده غیر اوییم . پس باید از حاکمیت غیر او آزاد شد .
📚 تربیت کودک ، علی صفایی حائری ، ص 12
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
هدایت شده از چشمه جاری
❇️ در خطبه 176 نهج البلاغه، أمیر المؤمنین علیه السلام مى فرمايد: قرآن دلسوزى است دور از خيانت و راهنمايى است بركنار از گمراهى.
❇️ هيچ كس همنشين قرآن نگرديد، مگر آنكه با زيادت يا نقصانى برخاست؛ زيادتى در هدايت و نقصانى در كورى و نابينايى.
❇️ با قرآن كمبودى نخواهد بود و بدون آن، بى نيازى براى هيچ كس فراهم نخواهد شد.
❇️ از قرآن، براى دردهاى خود درمان بخواهيد و از آن برگرفتارى هاى خود كمك بگيريد.
❇️ به راستى در قرآن، درمان درد بزرگتر هست؛ درد كفر و چشم پوشى و نفاق و دورويى و غىّ و خسارت و ضلال و سرگشتگى.
❇️ آنگاه مى فرمايد: هر كشاورزى در كشت خود گرفتار خواهد بود، جز كشاورز قرآن. «أَلاَ إِنَّ كُلَّ حَارِثٍ مُبْتَلًى فِي حَرْثِهِ وَ عَاقِبَةِ عَمَلِهِ غَيْرَ حَرَثَةِ الْقُرْآنِ فَكُونُوا مِنْ حَرَثَتِهِ وَ أَتْبَاعِهِ وَ اسْتَدِلُّوهُ عَلَى رَبِّكُمْ وَ اسْتَنْصِحُوهُ عَلَى أَنْفُسِكُمْ وَ اتَّهِمُوا عَلَيْهِ آرَاءَكُمْ وَ اسْتَغِشُّوا فِيهِ أَهْوَاءَكُم».
❇️ پس، از كشاورزان و همراهان قرآن باشيد. بر پروردگار خود، از قرآن راهنمايى بگيريد. بر خودتان دلسوزى قرآن را بخواهيد.
❇️ رأى خود را در برابر آن متّهم كنيد و خيانت هوسهاى خود را در آن به دست بياوريد.
📚 نامه هاى بلوغ، ص ۱۹۵
🆔 کانال👈 https://eitaa.com/cheshmeyejarie
🔰 از آنهایی نباشیم که...
❞ عینصاد
از آنهایی نباشیم که هزار نوع اسارت در وجودمان هست و باز میخواهیم که از این ماه هم نوری بگیریم.
ما را از آنهایی قرار بده که بال زدنهایشان و پروازهایشان
بعد از آزادیهای شان است
و در نتیجه توانسته اند که اوج بگیرند و برسند .
از آنهایی نباشیم که داریم میخزیم
و در لجن فرو میرویم
و از آنهایی نباشیم که داریم پَر می زنیم
اما با پاهای بسته و مغلول.
از آنهایی نباشیم که هزار نوع اسارت
در وجودمان هست
و باز می خواهیم از این ماه هم نوری بگیریم .
هزارجور کثافت همراهمان هست
و باز می خواهیم از این عطرهایی که
به خودمان می پاشیم، بهره بگیریم!.
📚 #بهار_رویش
#️⃣ #جمله_کوتاه
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
🏴 سالروز شهادت اول مظلوم عالم حضرت سیدالأوصیا امیرالمؤمنین علی "علیه السلام" را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر "عجل الله فرجه" و همه پیروان و موالیان آن حضرت تسلیت می گوییم.
▫️ابو سعيد خدرى گويد:
رسول خدا "صلى الله عليه و آله" به امیر مؤمنان على "عليه السلام" فرمود:
«حُبُّكَ إِيمَانٌ وَ بُغْضُكَ نِفَاقٌ وَ أَوَّلُ مَنْ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ مُحِبُّكَ وَ أَوَّلُ مَنْ يَدْخُلُ النَّارَ مُبْغِضُك»
دوستى تو ايمان و دشمنى تو نفاق است.
و اولین كسی كه داخل بهشت می شود دوستدار تو و اولین كسی كه داخل دوزخ گردد، دشمن توست.
🔺بحار الأنوار، ج39، ص267
@zanjani_net
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 یاداوری حق
🎙 #عین_صاد
☑️ #استوری #وضعیت
☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس|
|آپارات|
🛒 برای تهیه کتابهای استاد کلیک کنید.
▶️ @einsad
هدایت شده از مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
#آیههای_سبز ۳۸
✅ اين همه بُت!
من آن روزها وقتى پاى منبرها مىنشستم كه مىگفتند در كعبه سيصدوچند بت گذاشته بودند، تعجب مىكردم كه در يك اطاق و اينقدر بت؟!
ولى بعدها ديدم كه در دل كوچك من بتهاى بىشمار صف بستهاند. و بتهاى بزرگ نفس و خَلق و دنيا و شيطان، با بىحساب بتهاى كوچك، در من غوغايى راه انداختهاند و شب و روزم را پُر كردهاند. آنها محركهاى من بودند و من مىخواستم كه اينها را مهار كنم. و مىخواستم از كفر به شرك و به توحيد برسم. و تنها يك محرك براى خودم داشته باشم.
يكى از بزرگان وعده داده بود كه: ايها الناس! جمع شويد تا براى شما حرفى را بگويم كه نه نبى و پيامبرى و نه وصىّ و ولىّ و رهبرى، هيچ كس نگفته.
مردم مىگفتند: اين ديگر چه مىخواهد بگويد و چه ادعايى دارد.؟!
و آن بزرگ مرد گفته بود: مردم! تمام انبياء، تمام اوصياء، تمام اولياء آمدند و گفتند موحد شويد؛ جز اللّه حاكم و محركى نداشته باشيد. در وجود شما جز او متصرف نباشد و امر و نهى نكند. همه گفتند: «قولوا لا اله الا اللّه»، ولى من مىگويم: نامردها بياييد! مشرك شويد. بياييد يك پا هم خدا را شريك كنيد. آخر هميشه براى غير او؟!
بياييد در برابر اين همه بت، يك سهمى هم براى خدا بگذاريد.
به راستى كه ما خوبهايمان كافر هستند و خوبترهامان مشرك، از ما تا توحيد فاصلههاست. و اينكه مىگويم كافر هستيم، نه كفر در اعتقاد است، كه منظورم كفر در عمل است. با اينكه به او رسيدهايم، و به او علاقهمند شدهايم، در كارها و در زندگى از او چشم مىپوشيم و او را كنار مىگذاريم.
با تدبّر در اين محركها بود كه خودم را مىشناختم كه با چه نسيمهايى، توفان مىگيرم و موج برمىدارم. و مىديدم كاهى هستم كه حرفهاى اين و آن مرا مىغلتاند. در حالىكه بايد كوهى باشم كه توفانها، گرد و خاكم را بگيرند و پاكترم سازند.
📚 آیههای سبز، صفحه ۹۸
✍ استاد علی صفایی حائری
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
#عید_فطر
حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند :
«ألا و إنَّ هذا اليَومَ يَومٌ جَعَلَهُ الله لَكُم عِيداً و جَعَلَكُم لَهُ أهلاً، فَاذكُرُوا الله يَذكُركُم وَ ادْعُوهُ يَستَجِب لَكُم»
امروز روزی است كه خداوند، آن را برای شما عيد قرار داد و شما را نيز شايسته آن ساخت؛
پس به ياد خدا باشيد تا او نيز به ياد شما باشد
و او را بخوانيد تا خواستههايتان را اجابت كند.
🔺كتاب من لايحضره الفقيه، ج 1، ص 517
✨خجسته عید سعید فطر، عید طاعت و بندگی خداوند مبارک باد✨
@zanjani_net
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ خجالت نمیکشیم؟! ﮺
🎙 عینصاد
#⃣ #استوری #خجالت_نمیکشیم
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/nckob
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
#تسلیت #شهادت
جام علومش جهان نماى ضماير
ناخن فكرش گره گشاى دقايق
از پى او رو كه اوست هادى امت
گفته او خوان كه اوست ناصح مشفق
راه به دارالشفاى دانش او جوى
كاوست طبيبى بهر معالجه حاذق
▪️حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند :
« لَیْسَ مِنْ شیعَتِنا مَنْ یَظْلِمُ النّاسَ»
«کسى که به مردم ستم کند، شیعه ما نیست»
🔺 تحف العقول، ص303
◾️سالروز شهادت ششمین حجت بالغه الهی، حضرت اباعبدالله جعفر بن محمد الصادق علیه السلام را به همه موالیان و ارادتمندان خاندان رسالت علیهم السلام، تسلیت می گوییم.
@zanjani_net
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
ما هیچ حقی نداریم.mp3
899.3K
💠 امام خمینی (ره):
از ۱۵ خرداد تا حالا که آمدیم، خون دادیم
یعنی شما خون دادید،
من که نشستهام اینجا.
من هم هیچ حقی ندارم.
شما خون دادید.
شماها به میدان رفتید؛ شماها مبارزه کردید؛
ماها هیچ حقی نداریم.
#ما_باید_برای_شما_خدمت_کنیم.
خودمان نباید استفاده کنیم.
نه استفاده عنوانی.
خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم!
خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفادهاش را ببرم!
🆔 @balagh_ir
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ هدف ما از زندگی چیست؟
1⃣ فصل اول #سیر_مطالعاتی
آثار استاد #علی_صفایی_حائری
با عنوان: #تولدی_دوباره
🛍 لینک خرید
╭✤ @Einsad ✤╮
بسم الله الرحمن الرحیم
✅ جریان معاد
🔸 بارها گفتهام: قرآن نمىگويد معاد هست پس انسان برانگيخته مىشود، بل مىگويد: انسان ادامه دارد پس معادى هست؛ يعنى جريان معاد در قرآن كاملاً يك جريان معكوس و غير آن چيزى است كه ما با آن برخورد مىكنيم.
🔸 آنچه قرآن از معاد مطرح مىكند كاملاً طبيعى است كه؛ اولاً معرفت به معاد نيست كه عشق به معاد است؛ چون معاد ادامه انسان است و او نه آگاه، كه عاشق اين ادامه است؛ كه دنيا براى او تنگ است.
🔸 ثانياً چون استمرار انسان، نامحدود است، پس جهت نامحدود هم مىخواهد و لذا بهشت منزل ماست نه مقصد ما.
🔸 تلقّى قرآن از بهشت بر عكس تلقى ماست؛ چرا كه «نُزُلاً مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» و «جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلاً» مطرح است. «نُزُل» به معناى پيشكشى و چيزى است كه جلوى مهمان مىگذارند.
«بنابراين بهشت منزل است، نه مقصد»
📚 حیات برتر، ص۱۹
✍️ استاد علی صفایی حائری
سلام علیکم
لطفاً بفرمایید؛ بیان مرحوم استاد صفایی در توضیح آیه ۱۰۸ کهف چیست؟
بهشتیان در فردوس اولا خالدین فیها هستند و ثانیاً لایبغون عنها حولا؛ بهشتیان درخواست انتقال از فردوس را ندارند!
بیان استاد توقفگاه بودن فردوس را با چه دلالتی از آیه توضیح میدهند که ظاهرش خلاف آیه ۱۰۸ است؟!
یا اینکه بیان استاد به کدامین دلالت از آیه ۱۰۸ کهف بی نهایت ادامه و استمرار را ثابت میکنند؟!
آیه ۱۰۷ کهف:
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ كَانَتْ لَهُمْ جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلًا
بىگمان كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كردهاند، باغهاى فردوس جايگاه پذيرايى آنان است.
آیه ۱۰۸ کهف:
خَالِدِينَ فِيهَا لَا يَبْغُونَ عَنْهَا حِوَلًا
جاودانه در آن خواهند بود، و از آنجا درخواست انتقال نمىكنند.
📜 #متن |🔰 انسان، فرزند انتخاب خویش است!
📝اين مهم نيست كه من در برابر نور هستم يا در تاريكى، مهم اين است كه در هر كدام از اين ها چه موضعى دارم.
📝 آيا به نور نگاه مى كنم يا با نور نگاه مى كنم؟! آيا تاريكى را تحمل مى كنم یا جزع می زنم يا صبر مى كنم و ليلة القدر خودم را مى سازم؟!
📝با چنين ديدى با قاطعيت مى گوييم كه انسان فرزند طبقه، فرزند شرايط، فرزند موقعيت ها نيست، كه او فرزند همّت خويش، فرزند انتخاب خويش است!
📝 اين انتخاب ريشه در وجود انسان و تركيب عالى او دارد كه از جبرهاى گوناگون بهره مى گيرد و آنها را تبديل مى كند و اصالت را به همين تركيب مى سپارد.
📝هنگامى كه از تركيب هيدروژن و اكسيژن آب به وجود مى آيد، در آب، اصالت با تركيب است، نه اكسيژن و نه هيدروژن.
📝انسان فرزند انتخاب خويشتن است و جبرهاى گوناگون زمينه ساز انتخاب او هستند.
📝 چنين انسان آزاد انتخابگرى را چگونه مى توان محكوم قوانين و اصولى كرد كه از خود او مايه مى گيرند؟!
📝اين انسان است كه بيشتر مى خواهد و پا به دهليز تاريخ مى گذارد، در حالى كه اگر نمى خواست، همچون قبايل وحشى، ميليونها سال، همان بود.
📝اين انسان است كه مى خواهد و تاريخ را مى سازد. البته در تاريخ و همراه رابطه هايش ناچار با جبرهاى تازه اى روبرو مى شود، كه بايد در كنار آنها هم انتخاب كند و در موقعيت هايى قرار مى گيرد كه بايد در آنجا موضع بگيرد.
❛❛ عینصاد
📚 #روش_نقد ج۴| ص ۱۰۷
#⃣ #بریده_کتاب #دین_شناسی
👤: @ad_Einsad