eitaa logo
.*★شهد شهادت★*.
40 دنبال‌کننده
224 عکس
28 ویدیو
1 فایل
ۅ ڸا تَحسبنّ َ الذین قُتلوا فے سَبیل اللّه أمواتا بل أحیاء عندَ رَبّهم یُرزَقون
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات خاصه امام جواد علیه السلام
سلام 💐 عرض تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین و صدیقه طاهره فاطمه زهرا💐 مباحث به توفیق خدا تا این حد که برامون لازم بود تمام شد. إن شاالله به زودی با ادامه بحث تقویت مبانی معرفتی، موضوع رو ادامه میدیم. در این مبحث آشنایی خود را با عالم هستے و با انــــســـان بیشتر نموده و سیری در جهان شناسی و جهان بینی و انسان شناسی خواهیم داشت. @shahd_shahadat🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: شما هرگز نمی توانید همه مردم را از اموال خود بهره مند سازید، پس با آنان با گشاده رویی و خوشرویی تمام برخورد کنید میزان الحکمه ج۱ ص ۵۵۴  
روز دعا و استغفار و توجه
از طرف من به جوانان بگویید که... @shahd_shahadat🌷
خوشا آنان که با حق آشنایند مطیع محض فرمان خدایند چو ابراهیم اسماعیل خود را فدای امر الله می‌نمایند عید سعید «قربان»، جشن «تقرب» عاشقان حق مبارک پرشکوه‌ترین ایثار و زیباترین جلوه تعبد در برابر خالق یکتا بر شما مبارک...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعاے مؤمن از سه حالــــــــــــ خارج نیـــســـت...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنهایی‌های انسان‌ انسان موجودی تنهاست و نمی‌تواند تنهایی‌اش را جز با خدا برطرف کند. بهترین رفاقت‌ها با آدمها در این دنیا، در نهایت طوری می‌شود که باز انسان به تنهایی خود بازمی‌گردد. تنهایی انسان تقصیر کسی نیست، نباید دنبال مقصر بگردیم. انسان فقط با خدای خودش انس می‌گیرد و از تنهایی بیرون می آید استاد پناهیان. @shahd_shahadat🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ بیان مولوی طارق جمیل از اهل تسنن درباره امام علی (علیه السلام) عید الله الاکبر را خدمت اعضای کانال تبریک و تهنیت عرض میکنیم اسعدالله ایامکم
دانستیم که حواس ظاهر و باطن ما توانایی شناخت همه ابعاد عالم را ندارد و همواره بخش هایی از عالم هستی از دسترس حواس ما خارج است و ما با عقل و تفکر می توانیم به وجود آن پی ببریم. در اصطلاح به بخشی از عالم که از دسترس حواس ظاهری ما خارج است و فقط با عقل و تفکر یا با شهود می توانیم بدان راه بیابیم، می گوییم و آن بخش را که مورد مشاهده و ادراک ما است می نامیم. ابزارهای حسی هر جانداری دامنه ای مخصوص خود دارد که بیشتر و کمتر از آن را حس نمی کند. گوش انسان ها صداهایی که دارای فرکانس خاصی می باشد را می شنوند که به آن صوت می گویند ولی صداهای کمتر و بیشتر از این محدوده را نمی شنود اما بسیاری از حیوانات می توانند خارج از این محدوده را بشنوند. از اینجا می فهمیم که چیزهایی هست که برای ما غیب است ولی برای برخی از حیوانات شهادت محسوب می شود; امور زیادی در عالم هستی وجود دارد که ما انسانها از آن بی اطلاعیم و بخش کوچکی از آن هست که حیوانات می توانند از آن با خبر شوند و به آن دست یابند. پس غیب و شهادت نسبی است. برای خداوند هیچ چیز در عالم غیب نیست و همه چیز شهادت است و برای هر انسان و حیوانی دامنه ای از غیب و شهادت وجود دارد و هرچه یک انسان در مراتب رشد و کمال بالا رود و به عوالم بیشتری احاطه پیدا کرده مراحل بیشتری از غیب برای او تبدیل به شهادت می گردد. @shahd_shahadat🌷
در ساحل سخاوت دریای کاظمین مائیم و خاک پای مسیحای کاظمین با دست های خالی از اینجا نمی رویم ما سائلیم، سائل آقای کاظمین شاعر:یوسف رحیمی @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: هیچ پیامبری از طرف خدا مبعوث نشده مگر آنکه چوپانی نموده است و من قبل از نبوت وقتی که شتران گوسفندان را می چراندم بارها می دیدم که در جایگاه خود با آرامش نشسته اند و هیچ چیزی در اطراف شان نیست که آنها را بترساند ولی ناگهان از جای خود حرکت کرده و به هوا می جهند با خود می‌گفتم این چه داستانی است و بسیار در شگفت می شدم تا آن که جبرئیل علیه السلام به من گفت که هنگامی که کافری بمیرد چنان ضربه ای بر او می زنند که تمام مخلوقاتی که خدا آفریده است از آن ضربه به دهشت در آیند مگر دو طایفه جن و انس. آنگاه دانستم که این وحشت و هراس شتران و گوسفندان در اثر همان ضربه ای است که به کافر خورده است .پناه می بریم به خداوند از عذاب قبر . کافی ،ج۳، ص ۲۳۳ @shahd_shahadat🌷
برای اینکه بتوانیم به غیب دسترسی پیدا کنیم، سه راه وجود دارد; ۱.راه اول همان تفکر است که در مباحث معرفت شناسی با آن آشنا شدیم و دانشمندان به ویژه فیلسوفان توانسته اند با تفکر بخش های زیادی از عالم غیب را کشف نموده و از وجود آن آگاه شوند. ۲.راه دوم آن است که ما در ابزارهای شناختی و به تعبیری در گیرنده های خود تغییر ایجاد نموده و بتوانیم با آن غیب را دریافت نماییم. راه‌های زیادی برای تقویت گیرنده های وجودی انسان وجود دارد و هر یک گیرنده های انسان را در بعدی و از جهتی تقویت می نماید و تا حدی پیش می برد .برخی از راه ها گیرنده های انسان را فقط در حد حیوانات بالا می‌برد و از لایه ای ابتدایی از غیب آگاه می سازد ولی برخی از راه ها انسان را هزاران بار بیشتر بالا برد و او را تا مقام همجواری با انبیا و اولیای الهی رشد داده به لقاء الله می‌رساند . از بعثت انبیا فعال کردن گیرنده های وجود انسان است تا انسان با عوالم غیبی انس بگیرد و درهای ملکوتی به رویش باز گردد و بتواند به مقام قرب به خداوند نایل شود. ۳.می توانیم از گزارش های کسانی که گیرنده های خود را فعال نموده اند و از غیب خبر می دهند استفاده کنیم. مراجعه به انبیای الهی برای شناخت عالم غیب از این نوع است. @shahd_shahadat🌷
در بحث های دانستیم که چیزهایی که حواس ما ادراک نمی کند دو گونه است: ۱.چیزهایی که اصلا حواس ما با آن ارتباط برقرار نمی کند و از آن بی خبر است. ۲. چیزهایی که حواس ما اصل آن را ادراک می کند ولی همه لایه های آن را ادراک نمی کند. در حقیقت ما با دوگونه غیب مواجهیم: ۱.حقایقی که به نوعی باطن همین موجودات مادی محسوب می شود ولی حواس ما آن باطن را ادراک نمی کند. ۲.عوالمی که کلا جدا از این دنیای ما است و در شرق و غرب و شمال و جنوب و بالا و پایین این عالم قرار ندارد. @shahd_shahadat🌷