eitaa logo
شهید عارف(شهید احمد علی نیری)
72 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
10.1هزار ویدیو
359 فایل
💥بسم رب الشهدا💥 کتاب شهید رو خوندم، عرفان عجیبی این شهید داره. 😳 تسلای دل مادر سیدالشهدا ع قدمی برای شهدا برمیدارم.⚘⚘⚘⚘⚘⚘
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مجازاتش فوریه؛ مراقب باش! ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ ششم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج ۲۲ام - قسمت دوم 🔸حسادت مردم در کلام امیرالمؤمنین(ع) 🔸رفع حسادت‌، یکی از ضرورت‌های قبل از ظهور استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: حسادت دیگران به امیرالمؤمنین(ع) در یکی از نامه‌های ایشان خطاب به معاویه اینطور مطرح شده که حضرت می‌فرمایند: « اِعْلَمْ أَنَّ هَذَا اَلْأَمْرَ لَوْ كَانَ إِلَى اَلنَّاسِ أَوْ بِأَيْدِيهِمْ لَحَسَدُونَا وَ اِمْتَنُّوا بِهِ عَلَيْنَا (وقعة صفین، ج۱ ، ص۱۰۴) »؛ اگر خلافت که الآن در دست من است به دست مردم بود، مردم حسادت می‌کردند و نمی‌گذاشتند این کار به دست ما برسد! و در ادامه می‌فرمایند: «ولکنّه قضاءٌ»، این یک قضاء الهی بود که کار دست من افتاد. منظور حضرت این است که اینطور نبود که مردم خودشان با رفع حسادت، به امر ولایت امیرالمؤمنین(ع) رسیده باشند. آنها مضطر نشده بودند و اگر در این شرایط سخت سیاسی- اجتماعی قرار نگرفته بودند، سراغ حضرت نمی‌رفتند. این خیلی نکتۀ مهمی است. به همین دلیل هم بعداً همان توده‌ها به حضرت خیانت کردند. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر بیست و دوم رمضان @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آدم‌خوبا و آدم بدای قرآن این شکلی هستن! ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ ششم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) @Panahian_ir
💌 ویژگی خیال‌پردازی مثبت @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج ۲۳ام - قسمت اول 🔸توقع زندگی توأم با اخوّت و برادری، یکی از دلایل مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) 🔸اهمیت اخوت و برادری مؤمنین در کلام اهل بیت(ع) استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: جدای از حسادت نسبت به امامت که دلیل مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) است، امامت تکلیف دیگری هم از افراد جامعه می‌خواهد که عده‌ای نمی‌توانستند آن را تحمل کنند و آن، زندگی توأم با اخوّت و برادری است. بسیاری از مردم نمی‌توانستند این موضوع را تحمل کنند. امر ولایت به این دلیل مهجور ماند که ولایت ولیّ خدا فقط به خودش محدود نمی‌شود و محبتی را نیز بین مردم می‌خواهد. بی‌توجهی به این توقع، عامل مهجور ماندن و مظلومیت ولیّ خدا می‌شود. سفارش‌های پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) در مورد اخوّت و برادری بین مؤمنین از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. وصیت امیرالمؤمنین(ع) به فرزندان در لحظه‌های آخر عمر شریفشان، مملوّ از برادری بود: «وَ عَلَيْكُمْ يَا بَنِيَّ بِالتَّوَاصُلِ وَ اَلتَّبَاذُلِ وَ اَلتَّبَارِّ وَ إِيَّاكُمْ وَ اَلتَّقَاطُعَ وَ اَلتَّدَابُرَ وَ التَّفَرُّقَ (کافی، ج۷، ص ۴۹)»؛ من شما را سفارش می‌کنم به اینکه با هم مرتبط باشید، برای همدیگر بذل کنید و به همدیگر خوبی کنید و شما را پرهیز می‌دهم از اینکه با همدیگر قطع رابطه کنید. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر بیست و سوم رمضان @Panahian_ir
💌 احساس نیاز به خودِ خدا @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 حال خوش معنوی را از بچه‌ها یاد بگیریم! ➕ توصیۀ شنیدنی آیت الله بهجت(ره) برای رسیدن به حال خوب تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
💌 راهکاری برای رسیدن به بلوغ معنوی @Panahian_ir
💌 هر چه فقیرتر، ثروتمند‌تر! @Panahian_ir
📌دورۀ تخصصی آشنایی با حوزۀ علمیه 🔻 در حوزۀ علمیۀ دارالحکمه 👈 اطلاعات بیشتر:
۰۹۳۳۱۱۳۳۳۶۸

@Panahian_ir
💠 آغاز ثبت‌نام دبیرستان دارالحکمه 🔰 وابسته به حوزۀ علمیه با تولیت استاد علیرضا پناهیان 📌 جهت تکمیل فرم پیش‌ ثبت‌نام به آدرس سایت مراجعه فرمایید: 📎 sch.darolhekmah.ir @panahian_school @Panahian_ir
💠 مفاتیح الحیات 8. مرزداری و اهمیت آن 🔸
 دعای امام سجاد (ع) برای مرزبانان
14. وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ النِّیةِ، وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِیةِ، وَ أَصْحِبْهُ السَّلامَةَ، وَ أَعْفِهِ مِنَ الْجُبْنِ، وَ أَلْهِمْهُ الْجُرْأَةَ، وَ ارْزُقْهُ الشِّدَّةَ، وَ أَیدْهُ بِالنُّصْرَةِ، وَ عَلِّمْهُ السِّیرَ وَ السُّنَنَ، وَ سَدِّدْهُ فِی الْحُكْمِ، وَ اعْزِلْ عَنْهُ الرِّیاءَ، وَ خَلِّصْهُ مِنَ السُّمْعَةِ، وَ اجْعَلْ فِكْرَهُ وَ ذِكْرَهُ وَ ظَعْنَهُ وَ إِقَامَتَهُ، فِیكَ وَ لَكَ؛ و نیت او را نیكو گردان و او را با تندرستی و ایمنی یاری كن و هراس دشمن را از دل او ببر و دلاوری در دل او قرار ده و او را پهلوان زورمند گردان و به یاری خود نیرو ده و روش درست و سنت صحیح بیاموز و راه صواب بنمای و او را از خودنمایی و نامجویی دور كن و فكر و ذكر و جنبش و آرامش او را در راه خود و برای خود قرار ده. 📚 مفاتیح الحیات ص 477 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
انسان، موجودی کریم

🔹 کرامت، همان نزاهت از فرومایگی است که گرچه معادل فارسی آن نایاب است، ولی شاید نزدیک ترین واژه به آن در زبان فارسی، کلمه باشد. تکریم و بزرگداشت آدمی به دو شکل ظاهری و معنوی تحقّق یافته است: 1️⃣ تکریم ظاهری ... . 2️⃣ تکریم معنوی انسان... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
انسان، موجودی کریم

🔹 کرامت، همان نزاهت از فرومایگی است که گرچه معادل فارسی آن نایاب است، ولی شاید نزدیک ترین واژه به آن در زبان فارسی، کلمه باشد. تکریم و بزرگداشت آدمی به دو شکل ظاهری و معنوی تحقّق یافته است: 1️⃣ تکریم ظاهری که بین همه افراد بشر مشترک است، به تفاوت های ظاهری و جسمی انسان با سایر حیوانات برمی گردد؛ مانند: ایستاده راه رفتن، خوردن و آشامیدن با دست، قدرت بر نوشتن، خوش ترکیبی، زیبایی صورت، اعتدال مزاج، قدرت بر تفهیم دیگران با کلام و نطق و اشاره، تسلّط بر طبیعت، تهیه اسباب معاش و... . 2️⃣ تکریم معنوی انسان به است که بسیاری از تکریم های ظاهری از آن نشأت می گیرد و انسان را بر سایر حیوانات برتری می بخشد. این نعمت که بزرگ ترین و محبوب ترین نعمت خداوند است، انسان را در تشخیص حق و باطل، خیر و شر، صلاح و فساد و حَسَن و قبیح راهنمایی می کند. تکامل زندگی بشر از این نعمت سرچشمه می گیرد و حیوانات بر اثر نداشتن آن، تکاملی در شکل زندگی و به کارگیری مواهب طبیعت نداشته، همان شیوه اوّلی زندگی را حفظ کرده اند؛ جز تغییراتی که انسان ها در مسیر به کارگیری حیوانات برای آنها ایجاد کرده اند. 🔹 هر یک از این دو تکریم، شامل همه انسان ها می شود. نه تنها رنگ، نژاد، اقلیم و ... در آن اثری ندارد، بلکه ملاک های برتری حقیقی، مانند ایمان، علم، جهاد و ... نیز نقشی ندارد. از این رو قرآن کریم جمیع فرزندان آدم (علیه السلام) را مشمول این تکریم معرفی کرده است: «و لقد کرّمنا بنی ءادم و حملناهم فی البرّ و البحر و رزقناهم من الطیّبات و فضلناهم علی کثیر ممّن خلقنا تفضیلاً». بنابراین، انتخاب و اختیار آدمی در این دو گونه تکریم نقشی ندارد و در حقیقت مشمول تکریم اجباری شده است. 🔹 افزون بر این دو، تکریم دیگری وجود دارد که به اراده و اختیارِ خود آدمی بستگی دارد که همان تکریم به ، و... است. این تکریم در واقع از تکلیف ناشی می شود. هرچند که عقل انسان ها متفاوت است و بدین جهت، مراتب تکریم در آنها یکسان نیست، لیکن آنچه مورد توجه قرآن کریم است، تفاوت مراتبی است که از تقوا نشأت می گیرد: «إنّ أکرمکم عنداللَّه أتقاکم»، وگرنه تفاوت های جسمی، همانند تفاوت های قومی و قبیله ای، شناسنامه طبیعی افراد است؛ چنان که تفاوت افراد در برخورداری از عقل نیز در حدّ خود، شناسنامه طبیعی است. مهم تر آنکه ، زمانی ارزش و جایگاه واقعی خود را می یابد که در خدمت ایمان و تقوا قرار گیرد... . 🔹 در توصیه های امیرمؤمنان (علیه السلام) به اصحابش آمده است: هر کس از شما که به آینه نگریست، ضمن حمد و ثنای الهی بر حُسن صورت، خداوند متعالی را به سبب اِکرام به اسلام ثنا گوید... . از این جهت که به اسلام، ایمان و تقواست. 📚 ادب فنای مقربان جلد 3، ص272 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 8. مرزداری و اهمیت آن 🔸
دعای امام سجاد (ع) برای مرزبانان
15. فَإِذَا صَافَّ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّهُ فَقَلِّلْهُمْ فِی عَینِهِ، وَ صَغِّرْ شَأْنَهُمْ فِى قَلْبِهِ، وَ أَدِلْ لَهُ مِنْهُمْ، وَ لا تُدِلْهُمْ مِنْهُ، فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ، وَ قَضَیتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ یجْتَاحَ عَدُوَّكَ بِالْقَتْلِ، وَ بَعْدَ أَنْ یجْهَدَ بِهِمُ الأَسْرُ، وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ الْمُسْلِمِینَ، وَ بَعْدَ أَنْ یوَلِّی عَدُوُّكَ مُدْبِرِینَ؛ و چون با دشمنان تو كه هم دشمن اویند هماورد شود آن‌ها را در نظر او اندك نمای و كار آن‌ها را در دل او كوچك گردان و او را بر آن‌ها چیره ساز و آنان را بر او چیره مكن، پس اگر فرجام او را به نیكبختی مقرر فرمودی و شهادت را روزی او كردی پس از آن وی را به این سعادت رسان كه بیخ دشمن تو را به كشتن بركنده و به اسیر گرفتن زبون كرده باشد و گرداگرد كشور مسلمانان را امن گردانیده و دشمن گریزان پشت كرده باشد. 📚 مفاتیح الحیات ص 477 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
گرایش الهی

🔹 جامعه بشری، یك زبان مشترك دارند و آن است. گفتار نرم, رفتار نرم, عدل, احسان, محبت, ادب, زبان بین ‌المللی است، زبان مشترك است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
گرایش الهی

🔹 گفتار نرم, رفتار نرم, عدل, احسان, محبت, ادب, زبان بین ‌المللی است، زبان مشترك است. ما قبل از اینكه به جامعه بپردازیم و به فكر اصلاح و تربیت دیگری باشیم، اگر این مسائل را رعایت كنیم، راحتیم؛ نه بی راهه می‌رویم نه راه كسی را می ‌بندیم! 🔹در همان مازندران ما مرحوم بودند که كار یك امام زاده را می ‌كردند! مردم می‌ دانستند که ظاهر و باطنش همین است و آنچه را روی منبر می ‌گوید، همان را دارد عمل می ‌كند نه اینكه «چون به خلوت رفت آن كار دیگر می‌كند»! مردم می آمدند خدمت ایشان توبه می ‌كردند! آدم به امام زاده‌ها كه می ‌رود چه كار می ‌كند؟ می‌ رفتند آنجا توبه می‌ كردند و بر می‌ گشتند! هر کسی خدمت می ‌آمد عوض می ‌شد، می‌ دید ظاهر و باطنش همین است. 🔹 هیچ كس به ما یاد نداد كه گُل و عطر، چیز خوبی است، این شامه را خدا به همه داد، این ‌طور نیست كه باید شرقی باشد یا غربی باشد؛ كسی به ما یاد نداد كه عسل چیز خوبی است، اینها دیگر با هویت ما هماهنگ است، مشترك است، زبان مشترك داریم. جامعه بشری، یك زبان مشترك دارند و آن است. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/hK5m1 📚 دیدار اساتید دانشگاه شهید رجایی با حضرت استاد تاریخ: 1394/12/19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
برگزاری درس اخلاق آیت الله العظمی جوادی آملی ساعت 9 صبح در محل مسجد اعظم قم. 🔹 درس اخلاق چهارشنبه ها ـ ساعت 9 صبح دروس معظم له: سایت تلویزیون اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir ↙️ درس اخلاق: https://el.esra.ir/ch/darseakhlagh-ayatollah-javadiamoli 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 8. مرزداری و اهمیت آن 🔸
 دعای امام سجاد (ع) برای مرزبانان
16. اللَّهُمَّ وَ أَیمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِیاً أَوْ مُرَابِطاً فِى دَارِهِ، أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِیهِ فِى غَیبَتِهِ، ... إِلَی أَنْ ینْتَهِىَ بِهِ الْوَقْتُ إِلَی مَا أَجْرَیتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ؛ خدایا! هر مسلمانی كه در غیبت مجاهدی یا مرزداری سرای او را رسیدگی و بازماندگان او را تكفل كند یا او را به پاره‌ ای از مال خود یاری دهد و ساز راه او آماده كند و او را در جهاد چابك سازد و نسبت به كاری كه در پیش دارد او را به دعا بدرقه كند و حرمت او را در نبودش رعایت كند پس مانند اجر آن به همان اندازه و همان صفت بدین عطا كن و به جای عمل او پاداشی نقد مقرر فرما كه از سودكرده خود بهره ‌مند و بدان عمل شادمان گردد، تا هنگام آن ثواب بزرگ فرا رسد كه از فضل خود برای او مقرر داشته و از كرامت خود آماده فرموده ‌ای. 📚 مفاتیح الحیات ص 477 و 478. 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra