eitaa logo
شهید عارف(شهید احمد علی نیری)
72 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
10.1هزار ویدیو
359 فایل
💥بسم رب الشهدا💥 کتاب شهید رو خوندم، عرفان عجیبی این شهید داره. 😳 تسلای دل مادر سیدالشهدا ع قدمی برای شهدا برمیدارم.⚘⚘⚘⚘⚘⚘
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌جمهوری اسلامی یعنی چی؟ ➕پاسخ به یک شبهۀ مشهور در مورد جدایی اسلامیت از جمهوریت نظام تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
هدایت شده از غدیر Ghadir.org
🌱 پویش بزرگ سال ۱۴۰۳ تهیۀ ۱۱۰ هزار پرس چلوکباب جهت توزیع در مناطق محرومِ شهرها و روستاهای مختلف کشور امام صادق(ع): غذا دادن به یک نفر در روز عید غدیر مانند غذا دادن به همۀ پیامبران و صدیقان است.(مفاتیح الجنان) 👈🏻 مشارکت در پویش اطعام غدیر 🔻پرداخت آنلاین: Ghadir.org شمارۀ کارت:
6104337302241417
شمارۀ حساب:
8888885172
شمارۀ شبا:
190120000000008888885172

بانک ملت به نام «بنیاد خیریۀ حضرت زهرا» عضویت در کانال غدیر👇 https://eitaa.com/joinchat/3416523502C49ca330ad7
هدایت شده از علیرضا پناهیان
📌حسادت، موضوعی تعیین‌کننده در روابط و امتحانات اجتماعی/ قسمت دوم 🔸حسادت، عامل اصلی درگیری‌ها در دنیا 🔸حسادت معنوی قوم یهود به مسلمانان استاد در فاطمیۀ بزرگ تهران علت درگیری‌ها در دنیا منفعت‌طلبی نیست؛ حسادت است. این حرف خیلی مهم است و چارچوب ذهنی انسان را تغییر می‌دهد. اگر علت درگیری‌های عالم را حسادت بدانیم، یک‌جور دیگر به جهان نگاه خواهیم کرد. مثلاً ما می‌گوییم استکبار جهانی، زورگویان و ظالمان به خاطر منافعشان می‌خواهند منافع ملت‌ها را چپاول کنند. این یک روی سکه است ولی ته قصه را که ‌ببینی، حسادت است. در جریان استکبار جهانی که آخر آن صهیونیست‌ها هستند نیز یهود، حسودترین قوم در جهان است. آنها هزینه می‌کنند تا از آن حسادتی که پنهان است شفای سینه پیدا کنند. با یک آدم منفعت‌طلب می‌توان مذاکره کرد، ولی با فرد حسود نمی‌توان مذاکره کرد. آیه قرآن می‌فرماید « وَلَن تَرضَى عَنكَ ٱليَهُودُ وَ لَا ٱلنَّصَرَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم(آیه ۱۲۰، سوره بقره). حتی اگر منافع مسیحیت و یهود را هم تأمین کنید، باز هم از شما راضی نخواهند شد. حالا چرا یهود و نصاری اینطوری هستند؟ چون شما اختلاف دینی و معنوی با آنها دارید. او می‌خواهد آئین تو را را بگیرد تا آئین برتر از خودش وجود نداشته باشد. پس حسادت معنوی موضوع اصلی آنها است. به آنها بگو آقا! اصلاً من نوکر تو هستم و منافعت را تأمین می‌کنم ولی او به این راضی نمی‌شود، مگر اینکه دین او را تبعیت کنی؛ «حتی تتّبع ملّتهم». می‌گوید تو آن برتری را نداشته باش، من پول و منافع تو را می‌خواهم چه‌کار؟ 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 فاطمیۀ بزرگ تهران - ۱۴۰۳.۰۳.۱۸ @Panahian_ir
هدایت شده از غدیر Ghadir.org
🌱 سفارش امیرالمؤمنین برای روز غدیر 👈🏻 مشارکت در پویش اطعام غدیر 🔻پرداخت آنلاین: Ghadir.org شمارۀ کارت: 6104337302241417 شمارۀ حساب: 8888885172 شمارۀ شبا: 190120000000008888885172 بانک ملت به نام «بنیاد خیریۀ حضرت زهرا» عضویت در کانال غدیر👇 https://eitaa.com/joinchat/3416523502C49ca330ad7
💠
مسیر طیّب
🔹 یک وقت است که مبدأ طاهر است منتها طاهر است ولی از مسیر ناپاک عبور می‌ کند؛ این اثر ندارد. وجود مبارک پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود فضای دهن را پاک کنید نه دندان را! 🔹 اگر کسی را رعایت کند و دندان را مسواک کند «قربة الی الله»، این ثواب دارد؛ اما مسئله «طهروا اسنانکم» غیر از «طَهِّرُوا أَفْوَاهَكُمْ» است. این روایت این است که «طَهِّرُوا أَفْوَاهَكُمْ»، چرا؟ برای اینکه شما بر فرض آدم خوبی باشید و قلب شما جای پاک است ولی از این قلب که بیرون آمد به فضای دهن، این باید طیب و طاهر باشد، چرا؟ «طَهِّرُوا أَفْوَاهَكُمْ فَإِنَّهَا طُرُقُ الْقُرْآن‏‏». 🔹 باید از این دهن بگذرد، اگر ـ خدای ناکرده ـ این دهن، غذای بد خورده باشد یا حرف بد زده باشد، اگر این زبان بد کاری کرده یا این دهن کار بدی کرده، این آیه آلوده می ‌شود؛ فرمود: «طَهِّرُوا أَفْوَاهَكُمْ». 🔹 اینکه حرف بعضی ‌ها اثر ندارد برای چیست؟ شما بهترین آب چشمه را از یک لوله آلوده بخواهید عبور دهید اثر ندارد. فرمود دهن را پاک کنید «فَإِنَّهَا طُرُقُ الْقُرْآن‏‏»؛ با خدا می‌ خواهید حرف بزنید باید این طیب و طاهر باشد، مردم را بخواهید نصیحت کنید . قلبتان طاهر است، بله قلب شما طاهر است ـ مسلمان هستید! ـ مؤمن هستید و شیعه هستید! ولی این نصیحتی که می ‌کنید این حدیثی که می‌ خوانید این آیه ‌ای که می ‌خوانید، از این دهن می ‌گذرد. 🔹 فرمود این زبان را این فضای کام را این ؛ از دهن پاک، حرف خوب در می‌ آید، ـ وگرنه بهترین آیه بهترین روایت وقتی از دهن ناپاک در می ‌آید اثرش کم است. حضرت فرمود «طَهِّرُوا أَفْوَاهَكُمْ فَإِنَّهَا طُرُقُ الْقُرْآن‏‏». 📚 سوره مبارکه عبس جلسه 2 تاریخ: 1398/09/10 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 12. دعوت به خیر و نیكی شیوه دعوت به خیر امام عسكری (ع) فرمود: هركس برادر خود را پنهانی موعظه (دعوت به خیر) كند او را زینت داده است و هركس برادر خود را آشكارا و در حضور مردم موعظه (دعوت به خیر) كند او را تحقیر و ضایع كرده است. [1] [1]. مَنْ وَعَظَ أَخَاهُ سِرّاً فَقَدْ زَانَهُ وَ مَنْ وَعَظَهُ عَلانِیةً فَقَدْ شَانَهُ (تحف العقول، ص489). 📚 مفاتیح الحیات ص 486. 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
جلوه قُرب

🔸 اگر کمالی برای اَبرار باشد، آن کمال حتماً برای مُقَرَّبین هم هست؛ اما عکس این نیست یعنی ممکن است که کمالاتی برای مُقَرَّبین باشد ولی برای اَبرار نباشد... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
جلوه قُرب

🔸 اگر کمالی برای اَبرار باشد، آن کمال حتماً برای مُقَرَّبین هم هست؛ اما عکس این نیست یعنی ممکن است که کمالاتی برای مُقَرَّبین باشد ولی برای اَبرار نباشد. 🔸 سوره «انسان» که بخش وسیعی از آن بر اهل بیت (علیهم السلام) تطبیق شده است، به این معنا نیست که جمیع کمالات آنها در همین حدّ منحصر است، بلکه یعنی این کمالات را دارند. در این سوره، زمینه اینکه از مقام اَبرار بالاترند و به مقام مُقَرَّبین رسیده اند هم وجود دارد. 🔸 در آیه هشتم این سوره فرمود: ﴿وَ یطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ﴾؛ عدّه ای ضمیر ﴿حُبِّهِ﴾ را به طعام برمی گردانند که این معنا در حدّ اَبرار است؛ یعنی اینها در عین حال که خودشان گرسنه اند و به طعام علاقه مندند، این طعام را به دیگران عطا می کنند؛ اما عدّه ای ضمیر ﴿حُبِّهِ﴾ را به «الله» برمی گردانند، این دیگر است نه مقام اَبرار! فرمود: ﴿وَ یطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ﴾. 🔸 اینکه فرمودند ما «خَوْفاً مِنَ النَّارِ» یا «شَوْقاً إِلَی الْجَنَّة» عبادت نمی کنیم، بلکه «حُبّاً» عبادت می کنیم؛ یعنی سیره ما در اطعام یتیم و مسکین و اسیر هم «حبّاً لله» است نه «خَوْفاً مِنَ النَّارِ» یا «شَوْقاً إِلَی الْجَنَّة». ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/mdpy31x ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/G1RWCar4F0I 📚 سوره مبارکه محمد (ص) جلسه 7 تاریخ: 1395/02/22 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
نفی اغیار
🔹 این كلمه «الاّ» در «لا إله الاّ الله» به معنای «غیر» است؛ یعنی «لا إله» غیر از این الله‌ كه ـ دل ‌پذیر است و ـ برهان ‌پذیر است و ـ حق است و ـ ثابت است. 🔹 این «لا إله الاّ الله» دو جمله نیست یكی موجبه یكی سالبه، این در حقیقت یك جمله سالبه است؛ غیر از آن الله كه مقبول است و دل ‌پذیر است و ثابت است و قطعی است، غیر از او نه! نه اینكه صحنه نفس, لوح دل، خالی باشد و شك داشته باشد كه آیا خدا هست یا نه، تا ما با «لا إله الاّ الله» بخواهیم بر اساس دو قضیه، دو مطلب را ثابت كنیم یعنی یكی اینکه اصل وجود خدا را ثابت كنیم بعد ثانیاً شرك را نفی كنیم بگوییم او شریك ندارد! این طور نیست؛ اصل وجود خدا ثابت است و قطعی است و دل ‌پذیر است. 🔹 این «لا إله الاّ الله» می ‌آید بگوید كه غیر از این یكی كه هست دیگران نه؛ «لا إله» غیر از همین یكی كه بین‌الرشد است. چون «لا إله الاّ الله» به این معناست یعنی در حقیقت یك جمله است یك قضیه است و «إلاّ» به معنی غیر است، به دو قضیه مستثنی و مستثنی منه تحلیل نمی‌ شود. 📚 سوره مبارکه نمل جلسه 20 تاریخ: 1391/03/09 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
32.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 ویژه برنامه ماه ذی الحجه 1445 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: سلسله سخنرانی های حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی در ماه ذی الحجه، با عنوان «نشان حج» از شبکه تلویزنی اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir پخش می گردد. 🔹 جلسه: 1 👈 وادی مشعر الحرام، منا، عرفات و این گونه از وادی ها با توجه به آداب و اسرار و رموزی که برای یکایک اینها هست و اعمال و مناسک ویژه ای که برای اینها وجود دارد برای ساخت است. ـ انسان در این سفر الهی می رود تا توحید را بهتر بیابد و به آغوش بکشد حقیقت توحیدی را و موحدانه زیست کند و با محوریت برنامه های الهی زندگی آینده خود را بسازد. ـ حج یک حقیقت الهی توحیدی است به اضافه منافع و فواید فراوانی که برای حج ذکر شده است مقصد نهایی در حج، و توحید است و رها شدن از هر نوع شرک جلی و خفی و اینکه انسان الهی زیست کند با اخلاق و آداب الهی سفر توحیدی خود را آغاز و به انجام برساند... . ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/ljr1e46 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/Ifomz2bdQMA 🌐https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
33.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 ویژه برنامه ماه ذی الحجه 1445 🔸
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
سلسله سخنرانی های حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی در ماه ذی الحجه، با عنوان «نشان حج» از شبکه تلویزنی اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir پخش می گردد. 🔹 جلسه: 2 👈 از امام صادق(عليه السلام) اين روايت آمده که حضرت می فرمايد خدای عالم اجتماع انسان ها را از شرق و غرب عالم قرار داده است در سفر حج تا نسبت به يکديگر شناخت پيدا بکنند و در فضای حج براي همگان اتفاق بيافتد، از يک سو. از سويی ديگر هم نسبت به آثار پيغمبر، سنت و سيره رسول گرامی اسلام و آنچه که از احاديث نورانی از رسول مکرّم اسلام آمده است مردم بشوند و به عنوان معيارهای حيات و برای خود قرار بدهند. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/tes3we6 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/t2C0Jy73O_Y 🌐https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
انتشار جلد هفتاد و چهارم تفسیر شریف تسنیم 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: جلد هفتاد و چهارم از تفسیر گران‎ سنگ تسنیم، تألیف مفسر بزرگ قرآن کریم حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین المللی نشر اسراء، منتشر شد. این جلد از تفسیر تسنیم، شامل تفسیر آیات سوره‌های ق، ذاریات، طور و نجم می باشد. 🔻
 برخی از مهم‌ ترین مطالب این جلد عبارتند از:
ـ افسانه مجعول، موهوم و موهون غرانیق ـ لذّت و نشاط عقلانی بهشتیان ـ مهر خدا به امت اسلامی ـ تفاوت تجلّی خدا بر سدرة المنتهیٰ با تجلّی بر کوه طور ـ مشروط بودن شفاعت ملائکه و جسمانی و روحانی بودن معراج پیامبر اکرم(ص) ـ وحی شَفَهی خدا به پیامبر اکرم(ص) ـ قرآن ره آورد وحی؛ نه دستاورد علم و عقل پیامبر اکرم(ص) ـ تأثیر اعتقاد به معاد در اخلاق 👈 علاقه‌ مندان به تهیه آثار آیت‌ الله العظمی جوادی آملی می‌توانند به سایت www.nashresra.ir مراجعه کنند. ↙️ لینک خبر: https://news.esra.ir/fa/w/-150 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فراخوان نشریه دو فصلنامه علوم قرآن و تفسیر «معارج»، وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی «اسرا» 🔷 دو فصلنامه علوم قرآن و تفسیر «معارج» با هدف ارتقاء و توسعه معارف و با تأکید بر آراء و اندیشه‌های حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (حفظه الله) و برای ارتقا و کسب رتبه علمی - پژوهشی، پذیرای مقالات ارزشمند اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه در موضوعات مرتبط می باشد. 🔷 امتیاز علمی_پژوهشی به زودی و پس از ارتقاء رتبه نشریه، به تمامی مقالات پذیرش شده قبلی (از شماره شش به بعد) تعلق خواهد گرفت. ↙️ جهت ارسال و مشاهده مقالات و موضوعات مرتبط، به سایت ذیل مراجعه نمایید: https://maarij.isramags.ir/ 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 12. دعوت به خیر و نیكی موعظه و رفع عذاب رسول خدا (ص) فرمود: خدای متعالی در روز قیامت عذاب را از سه گروه بر می ‌دارد: كسی كه به قضای او راضی باشد، آن كه خیرخواه مسلمانان باشد و كسی كه مردم را به خیر و صلاح راه نماید. [1] [1]. ثَلاثَةٌ رَفَعَ اللَّهُ عَنْهُمُ الْعَذَابَ یوْمَ الْقِیامَةِ: الرَّاضِى بِقَضَاءِ اللَّهِ وَ النَّاصِحُ لِلْمُسْلِمِینَ وَ الدَّالُّ عَلَی الْخَیرِ (ارشاد القلوب، ص196؛ مستدرك الوسائل، ج12، ص431). 📚 مفاتیح الحیات ص 487. 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
حرمت زائران

🔸 در طلیعه سوره مباركه «مائده» گذشت كه شما را سبك نشمرید... . هیچ فرقی بین حاجی با موقِف نیست, هیچ فرقی بین حاجی و زمزم نیست, هیچ فرقی بین حاجی و صفا نیست، البته اگر حاجی باشد! 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
حرمت زائران

🔸 در طلیعه سوره مباركه «مائده» گذشت كه شما را سبك نشمرید؛ آیه دوم سوره مباركه «مائده» این بود: ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تُحِلُّوا شَعَائِرَ اللّهِ وَلاَ الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَلاَ الْهَدْی وَلاَ الْقَلاَئِدَ وَلاَ آمِّینَ الْبَیتَ الْحَرَامَ یبْتَغُونَ﴾؛ خدا فرمود اینها كه آمینِ بیت ‌الحرام ‌اند یعنی قصد بیت ‌الحرام دارند, قصد طواف دارند, قصد زیارت دارند, قصد حجّ و عمره دارند، اینها جزء شعائر الهی ‌اند؛ نه تنها مشعر و مِنا جزء شعائر خداست, نه تنها زمزم و صفا جزء شعائر خداست, بلکه حاجی جزء شعائر خداست, معتمر جزء شعائر خداست! 🔸 فرمود اینها مهمان الهی ‌اند هستند، اینها را سبك نشمارید اینها را اهانت نكنید اینها را تحقیر نكنید، اینها جزء شعائر الهی ‌اند. هیچ فرقی بین حاجی با موقِف نیست, هیچ فرقی بین حاجی و زمزم نیست, هیچ فرقی بین حاجی و صفا نیست، البته اگر حاجی باشد! 🔸 فرمود: ﴿وَلاَ آمِّینَ الْبَیتَ الحَرامَ﴾ _ «أمَّ» یعنی «قَصَد»؛ ﴿آمِّینَ﴾ یعنی «قاصدین» _ فرمود اینها جزء شعائر الهی ‌اند اینها را سبك نشمارید. 🔸حرُمات الهی تنها اشیای خارجی نیستند، انسان هایی كه از قداست برخوردارند و جزء ضیوف ‌الرحمان ‌اند، اینها هم جزء شعائر الهی ‌اند؛ این قدرِ انسان است! در روایات هم آمده است كه كمتر از حرمت كعبه نیست؛ خب اگر كسی آبروی مؤمنی را ببرد مثل آن است كه كعبه را اهانت كرده باشد. ↙️ آپارات: https://www.aparat.com/v/fcfhs54 ↙️ یوتیوب: https://aparat.com/v/fcfhs54 📚 سوره مبارکه حج جلسه 18 تاریخ: 1389/12/09 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
رأی خائنانه

🔹 ﴿لا تَخُونُوا اللّهَ وَ الرَّسُولَ وَ تَخُونُوا أَماناتِكُمْ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ﴾؛ چون منشأ خیانت ها یا است یا و بالأخره به مال و اولاد برمی‌ گردد، می ‌فرماید: ﴿وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ﴾ كه درباره همین ابی ‌لبابه می‌ گویند چون اموال و اولادش نزد یهودی های بنی ‌قریظه بود، برای حفظ این اموال و اولاد خیانت كرد. 🔹 هم جزء خیانت به پیغمبر است؛ اگر انسان در مشورت كردن ها رأی باطل ارائه كند، خیانت در امانت كرده است. كسی به جای رأی مثبت رأی منفی بدهد، به جای رأی منفی رأی مثبت بدهد، به جای موافق مخالف رأی بدهد یا به جای مخالف موافق رأی بدهد یا به جای مخالف یا موافق، ممتنع رأی بدهد، همه اینها خیانت در امانت است. 🔹 ابی ‌لبابه هم همین كار را كرده است یعنی در جریان مشورت خیانت كرده است، چون یهودی های بنی ‌قریظه با او مشورت كردند كه آیا ما حكمیت سعد را بپذیریم یا نپذیریم، او اشاره كرد به حلقش یعنی شما را سر می ‌برند. خب اینها جزء خیانت های به خدا و پیغمبر است. 📚 سوره مبارکه انفال جلسه 35 تاریخ: 1379 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ویژه برنامه ماه ذی الحجه 1445 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: سلسله سخنرانی های حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی در ماه ذی الحجه، با عنوان «نشان حج» از شبکه تلویزنی اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir پخش می گردد. 🔹 جلسه: 3 👈 مسئله حج یک است. صرفاً یک بیان و یک گفتار الهی نیست. بلکه این عمل را یکایک حضرت جبرائیل به آدم (علیه السلام) و همچنین به ابراهیم و اسماعیل آموخت... . نکته ای که حج گزاران و معتمران باید نسبت به آن توجه تام داشته باشند این است که در عالی ترین مدارجش از این گونه از مسائل پاک و منزه است، هیچ مظهر مادی و طبیعی برای آن فرض نمی شود و لکن اگر حق سبحانه و تعالی بخواهد در نظام طبیعت و عالم ماده تجلی داشته باشد، تجسم آن حقیقت متعالی در نشئه طبیعت به صورت حج ظاهر می شود... . ↙️ مطالعه متن: https://news.esra.ir/fa/w/-1445-2 ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/tdm0sr4 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/y_PSHF_NRRM 🌐https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات 12. دعوت به خیر و نیكی اوصاف موعظه‌ پذیران
سعادتمندی: 
امیرموٴمنان می ‌فرماید: سعادت و نیكبختی (دنیا و آخرت) از آن كسی است كه از دیگران پند گیرد. [1]
خردمندی: 
آن حضرت فرمود: پس به راستی كه عاقل و خردمند با تعلیم و تربیت‌ های سازنده پند می‌ پذیرد؛ ولی چارپایان جز با زدن پند نمی ‌پذیرند. [2] [1]. السَّعِیدُ مَنْ وُعِظَ بِغَیرِهِ (نهج البلاغة، خطبهٴ 86). [2]. فَإِنَّ الْعَاقِلَ یتَّعِظُ بِالْآدَابِ وَ الْبَهَائِمَ لَا تَتَّعِظُ إِلَّا بِالضَّرْبِ (نهج البلاغة، نامه 31). 📚 مفاتیح الحیات ص 487. 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra