eitaa logo
شهیدانه
1.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
5.7هزار ویدیو
14 فایل
🌸🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃🌸 *وَلَا تَحسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُوا۟ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَموَ ٰ⁠تا بَلۡ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهم یُرزقون به یاد شهدای عزیز هستیم تا شهدا شفیع مان باشند مطالب شهدایی و مذهبی و سیاسی روز خادم‌کانال: @Salam_bar_mahdi_fatemehh
مشاهده در ایتا
دانلود
پنجشنبه فیروزه ای مولف : سارا عرفانی ناشر کتاب : کتاب نیستان سال نشر : 1393 تعداد صفحات : 373 « پنجشنبه فیروزه ای »، جدیدترین اثر سارا عرفانی را می­ توان یک تجربه قابل اعتنا و قابل قبول در حرکت به سمت تولید چنین آثاری دانست؛ آثاری داستانی که پیش از هر چیز سعی دارند به دور از هر نوع قضاوت و یا ظاهرالصلاح نشان دادن بخشی از شخصیت­های داستانی و ترسیم فضاهای سفید و سیاه در داستان، سبک­های مختلف از زندگی انسانی را پیش روی هم قرار داده و مخاطب را به هم ذات پنداری با آن وادارند. «پنجشنبه فیروزه‌ای» با یک داستان سریع و سرضرب آغاز می­شود. با روایتی از یک دانشجو که مخاطب می­تواند به سادگی با آن هم‌ذات پنداری کند؛ دانشجویی که اهل ادا در آوردن نیست. اما رمان پس از این پیش­درآمد وارد رابطه ظریف چند دختر دانشجو می­شود که برای زیارت به مشهد مقدس وارد شده­اند. شاید اوج رفتار عرفانی در نگارش این رمان و رو در رو قرار دادن سبک­های مختلف زیستی در رمان را بتوان در این بخش رمان جستجو کرد. عرفانی با زیرکی و در عین حال رعایت جنبه های مختلف عفاف، مخاطب را به درون تو در توی ذهن دختران جوان دانشجویی می­برد که در این سفر همراهند. توصیف دقیق پوشش، چهره و حتی شرح لحن آنها در کنار دیالوگ­‌های به کار رفته توسط آنها و نیز شیوه ری­اکشن­های جسمی آنها در بیان برخی جملات و عکس­العمل نشان دادن به آنها یکی از نقاط قوت وی در ترسیم شخصیت­های این رمان است. با این حال او در کنار این چنین ابتکاراتی، به ترسیمی ظریف و زیبا از اندیشه و نگاه و زندگی مؤمنانه از زاویه یک دختر جوان در بستر رویدادهایی که داستان پیش پای اوست می­گذارد دست یافته هست. _ای (ع) ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
رمان دینی در ایران با فراز و نشیب­ های ساختاری و معنایی متعددی همراه بوده است و در نهایت نیز ماحصل انتشار در این سبک ادبی را نمی­ توان چیزی بیشتر از طبع­ آزمایی دانست. در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نویسندگان متعددی که در این زمینه فعال بوده­ اند به طور عمده موفق­ ترین آثار خود را در زمینه بازروایی از حوادث تاریخی قرار داده­ اند. در چنین فضایی آنچه که کمتر به خلق آن توجه شده است تولید رمان­ هایی دینی با مضمون اجتماعی و با حوادثی است که در چهارچوب و جغرافیای زیستی امروزی می­ گذرد. به عبارت دیگر، رمان دینی که در داستانش به مسئله سبک زندگی دین­ مدارانه به شیوه­ای کاملا اسلامی و ایرانی بپردازد؛ کمتر مورد توجه و دقت نویسندگان ایرانی بوده است. «پنجشنبه فیروزه‌­ای» از حیث بیان رویدادهای داستانی اثری به شدت امروزی است. به عبارت ساده­‌تر این رمان در زمره آثار آپارتمانی و لوکس و شبه­روشنکفرانه است و نه آثاری که به تمامی در مسجد و مکان­های مذهبی می­گذرد. ساختار روایت دینی این رمان شکل گرفته در ساختارهای عادی و روزمره و قابل دسترسی زندگی امروزین همه ماست و همین مسئله است که این داستان را برای خواندن و پی­گرفتن قابل تأمل می­کند. (ع) ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
پنجشنبه هم پایان است، هم آغاز شیرین داستان پایان جوانی کردن یک جوان و آغاز زندگی یک جوانمرد. قهرمان داستان جوانی خوش قد و قامت است که به سبک همه امروزی ها برای خودش دنیایی از عشق و موتور و موسیقی و درس ساخته است؛ که با یک اتفاق و یک حرکتِ جوانمردانه مسیرش تغییر می‌کند. نویسنده سعی کرده است در فضای دانشجوییِِ موجود کشور، آرزوها و آسیب های این قشر را با نگاهی واقع گرایانه و دقیق به تصویر بکشد. از طرفی وضعیت فرهنگی جامعه هم از نگاه تیز بین خانم عرفانی دور نمانده است و مورد نقد و بررسی مختصری قرار گرفته است. پیام اصلی داستان ♦️(1)در این کتاب افراد با اختیار و انتخاب های خودشان، مسیر زندگی و آینده شان را رقم می زنند. انتخابی که از نوجوانی و جوانی تبلور حرکتی در زندگی افراد پیدا می کند و در طول عمر، خوشبختی و بدبختی فرد را رقم می زند. ♦️(2)البته، نویسنده عمده وقت و همت خود را روی زندگی جوانی به نام سلمان می گذارد. او در مسیری حرکت می کند که چندان به خیر نیست.  اما در جریانی که برایش رقم میخورد در وادی دیگری قدم می گذارد.          وادی که  او را به اوج می رساند و دیگران را هم با خود همراه می کند. پیام فرعی داستان: ♦️(3)طی طریق از من تا او، از شر تا خیر، از ظلمت به نور مفهوم عمیق این کتاب است.  باز کردن زوایای پنهان روحیات، اخلاق فردی شخصیت ها به کتاب جذابیت خاصی داده است. (ع) ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
بریده ای از کتاب پنجشنبه فیروزه ای: 🔻پدر مریم آرام به شهاب گفت: «می دونی از صبح تا الان که اینجا نشستم چند نفر از فامیل و دوست و آشنا، پیام دادن که دخترمو با توی یه لا قبا توی سایت دیدن؟!  احتمالا مادر و خواهر که داری...  پس می فهمی چی میگم.  حالا مثل بچه آدم بلند شو از جلو چشمم تشریف ببر تا ادبیاتم عوض نشده! » (ع) ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
این کتاب زیبا سرگذشت یک گروه دانشجوی ممتاز یک داشنگاه است که به منظور تشویق به اردوی زیارتی مشهد آمده‌اند. این سفر محمل اتفاقات رمان است که در آن علاوه بر اتفاقات جاری با استفاده از شگردهای سارا عرفانی نقبی نیز به گذشته زده می‌شود و خواننده در جریان سرگذشت شخصیت‌های داستان قرار می‌گیرد.  ادبیات متعهد و رمان دینی از مقوله‌هایی است که بسیار پر مناقشه است بویژه که از ابتدای انقلاب اسلامی به این طرف و با موجی از دین‌مداری که توسط این انقلاب ایجاد شد در عرصه‌های گوناگون هنری از جمله ادبیات نیز بحث بر وجود و اصالت هنر دینی بالا گرفت و موافقان و مخالفانی پیدا کرد هرچند باید یادآور شد این مبحث فقط در ایران مطرح نیست بلکه در میان اندیشمندان و نظریه‌پردازان عرصه هنر و ادبیات مورد بحث و گفت‌وگو بوده است.  رمان « پنجشنبه فیروزه ای » نمونه‌ای موفق از رمان دینی است که بیانی ظریف و هنرمندانه اثری خواندنی و قابل توجه را به خواننده ارائه کرده تا نشان دهد که می‌توان در عین حالی که به جذابیت‌های ادبی و فنی توجه می‌شود اثری با مضامین عالی و ارجاعات فرامتنی خلق کرد که حتی بدون اغراق به بسیاری از نوشته‌های سکولار پهلو زده و خبر از آینده‌ای درخشان برای نویسنده‌اش دارد.  عرفانی در این رمان در کنار خلق یک اثر دینی مضامین اجتماعی را نیز به کار گرفته و کاری با درونمایه اجتماعی نوشته است. نویسنده در این کتاب با پرداختن به مسائلی همچون ازدواج، ارتباط با جنس مخالف و نامحرم و همچنین نقش فضای مجازی در شکل گیری روابط افراد وجه دیگری از کار خود به خواننده ارائه می‌کند تا در یک قضاوت دوباره به «پنجشنبه فیروزه‌ای» لقب رمان اجتماعی داده شود.  وی در انتخاب زبان روایت داستان، زبانی ساده و سهل را برگزیده که همین نکته موجب می‌شود خواننده به سرعت با متن ارتباط برقرار کند و در مدت زمان کوتاهی به پایان رمان برسد. این مسئله تا اندازه‌ای بارز است که حتی شکست‌های زمانی در مسیر روایت داستان موجب بر هم ریختن ذهن خواننده نمی‌شود. عرفانی از ابتدای داستان با نظمی مشخص ذهن خواننده را شکل می‌دهد و شخصیت‌ها را به موقع وارد داستان می‌کند تا مخاطب بتواند با هرکدام ارتباط برقرار کند. رمان و داستان‌های دینی دارای ویژگی‌هایی هستند: زبان رمان دینی، زبان اشارت است و این مسئله را خواننده در « پنجشنبه فیروزه ای » به خوبی درک و دریافت می‌کند. زیرا عرفانی با استفاده از اشاره‌های مختصر به مباحث معرفتی و دینی و بدون اینکه بخواهد شعار دهد پیام مورد نظر خود را به خواننده القا کرده و ذهن وی را نسبت به موضوع درگیر می‌کند. در این رمان خواننده با مفهومی به نام زیارت روبرو می‌شود که هرکس ممکن است در درون خود انگاره‌ای از این مفهوم داشته باشد که عرفانی به زیبایی تمام انگاره‌های ذهنی در ارتباط با این امر را گرد آورده و به خواننده نشان می‌دهد و در کنار تمام آن‌ها مسیر زیارت واقعی را نیز (آن هم با اشارت) برای مخاطب روشن می‌کند.  این رمان به حدی دارای موضوعات مختلف است که نویسنده اگر می‌خواست می‌توانست خست به خرج دهد و هرکدام را در یک اثر جداگانه خرج کند ولی « پنجشنبه فیروزه ای » شاهدیم که عرفانی با سخاوت تمام موضوعاتی که هرکدام می‌تواند در قالب یک سوژه اصلی ظاهر شوند را تبدیل به موضوعات فرعی کرده و به خدمت خط اصلی قصه در آورده است.  در مجموع گفتنی‌ها پیرامون « پنجشنبه فیروزه ای » کم نیست. این رمان اثری ارزشمند است که توانسته موضوعات مختلف را در کنار هم جمع کند و با رعایت خط قرمز‌ها در مباحث دینی و اجتماعی خواننده را نسبت به آن‌ها آگاه کند.  (ع) ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
سارا عرفانی می گوید: دوست داشتم داستانی در مورد فضای زیارت بنویسم تا در عین حالی که از جذابیتهای لازم برای مخاطب برخوردار است، بخشی از فضای دانشجویی را هم به تصویر بکشد. بنابراین تلاش کردم این داستان خالی از بار دراماتیک نباشد و ارتباطهای دانشجویان را به گونه‌ای در این داستان مطرح کردم که به پیچیدگی داستان بیفزاید. تجربیات سفرهای دانشجویی ام در نوشتن این کتاب بی تاثیر نبوده است، دوست داشتم این کتاب را به گونه ای بنویسم که برای همه اقشار جامعه مفید باشد بنابراین تلاش کردم فضای داستان خیلی دخترانه نباشد تا همه سنین از مطالعه آن لذت ببرند. نوشتن آن چهار سال به طول انجامید. سارا عرفانی می گوید که به هیچ عنوان فکر نمی کردم یک داستان ۴۰۰ صفحه ای بشود اما برخی از توصیفها و داستانهای فرعی باعث شد تا این داستان قدری طولانی تر از آنچه که تصور می کردم بشود.اما در وصف کتاب باید گفت: اول اینکه این کتاب، کتابِ خوش خوانی است و داستان نباید به گونهای نوشته شود که خواننده برای فهمیدن آن دوباره برگردد و مطلب را بخواند. دلیل دوم اینکه، در روزگاری که دین وسیله کاسبی است و خیلی ها از دین نان می خورند نویسنده اثر به دین پرداخته است و نفس این قضیه ارزشمند است اما دلیل آخر من این است که نویسنده نیامده به دلیل اینکه موضوع کتاب زیارت است و به حرم و امام رضا(ع) متصل است همه آدم ها را خوب تصویر کند بلکه یک جاهایی هم، انتقاد کرده است. وی به پیگیری نشدن بعضی از جاهای داستان اشاره کرد و ادامه داد: در پیش درآمد کتاب ما با سلمان آشنا می شویم که دختری را تعقیب میکند که یک عده قصد اذیت و آزار او را دارند و برای نجات دختر حتی حاضر می شود که جانش را هم به خطر بیندازد اما خواننده دیگر هیچ اطلاعی از این موضوع پیدا نمی کند تا اینکه بعد ازگذشت حدود ۲۳۷ صفحه، دوباره از زبان سلمان متوجه بقیه ماجرا میشویم! ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
.
برشی از کتاب: غیرت محمد زبان‌زد بود.یادش می آمد که مزاحمی داشت به نام خالد.به محمد گفت "من دختر فاطمه زهرایم عمه جانم زینب است,اگر غیرت نداری من خودم.."محمد دست زنش را گرفت و پیشانی اش را بوسید و گفت"من هم نوکر مادرت هستم ,هم نوکر عمه ات"و با کمربند نظامی افتادم به جان خالد.آن روز همه  سنندج فریاد محمد را شنید که به قرآن قسم خورد هر کس به ناموسش چپ نگاه کند,جلو چشم همه سرش را می‌برد...                                 صفحه52 ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
خلاصه اثر این اثر بر اساس واقعیت و با استفاده از عناصر داستانی و بهره گیری از تخیل نوشته شده است.  رمان «دخترم ناهید» با اشاره کوتاهی به گذشته، روز روبوده شدن شهید ناهید فاتحی کرجو آغاز می شود و تا شهادت و زنده به گور کردن این شهید ادامه دارد.  ناهید فاتحی کرجو، چهارم تیر ماه سال ۱۳۴۴ در سنندج متولد شد. وی از نوجوانی با گروه های مبارز مسلمان همکاری نزدیک داشت و دیگر همسالانش را نسبت به ظلم و ستم رژیم پهلوی آگاه می کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت های دینی و انقلابی اش ادامه داد و تا آن جا پیش رفت که گروهک کومله در کردستان تاب نیاورد و او را در حمله ناجوانمردانه ای به اسارت گرفت. وی پس از تحمل ماه ها شکنجه و رنج اسارت در تاریخ دهم تیر ۱۳۶۱ و در هفده سالگی به شهادت رسید. دخترم ناهید رمانی است از زندگی نامه شهید ناهید فاتحی کرجو ملقب به سمیه کردستان که روایت دختری کرد است که در کنار رودهای جاری و کوه های بلند کوهستان چنان ایستاد که تا امروز پایدار مانده است. شهید فاتحی کرجو در سن ۱۷ سالگی به دست ضد انقلاب در کردستان ربوده و زنده به گور شد. ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
و اینک … اينك نوجوانان و دختران ايران اسلامي بايد بدانند كه وقتي ناهيد فاتحي كرجو به شهادت رسيد بيش از هفده سال نداشت اما اكنون بعد از گذشت سی سال از شهادتش، نامش به بركت متعالي بودن هدف و ارزش هايش زنده و شيوه زندگي­اش الگويي براي زنان مجاهد است.  اگر در صدر اسلام سمیه زیر شکنجه جاهلان عرب حاضر به نفی وحدانیت خدا نشد و در دفاع از اعتقادات راسخ خود شهادت را برگزید، امروز زنان موحد، الگویی نزدیکتر را پیش رو دارند. دختر نوجوان شجاعی که تحمل شکنجه­های طاقت فرسا را بر توهین به امام خود ترجیح داد و در مسیر ایستادگی و در دفاع از آرمان­ها و اصول متعالی اسلامی، شهادت را برگزید، و او کسی نیست جز سمیه ی کردستان شهیده ناهید فاتحی کارجو ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
گلچینی از کتاب «دخترم ناهید» : اسیر چاق شروع کرد به عجر و التماس :« خواهش می کنم آزادم کنید. اگر آزادم کنید تا عمر دارم نوکری تان را می کنم …» اسیر لاغر که مثل گنجشک کوچک روی سکوی برفی می لرزید از همان جا صدا بلند کرد :« به کی التماس می کنی؟ احمد تو را به خدا … تو را به مولا …» یک پس گردنی صدایش را در گلو خفه کرد.  اسیر چاق گفت :« خواهش می کنم به من رحم کنید. من تازه عقد کردم. من سربازم. اویی که من را اسیر کرد نگه ام داشت تا ریشم بلند شود و بگوید یک پاسدارم و پول بیشتری از شما بگیرد. قسم می خورم.» بغض کرد و در گلو گفت :« اصلا به من می خورد پاسدار باشم؟» سرهنگ فقط خندید و با اشاره سرهنگ اسیر چاق از پله ها رفت بالا. از هر پله که بالا می رفت دوستش از روی سکوی برفی داد می زد:« نه ، احمد نه !» هر پله که بالا تر می رفت، التماس های اسیر لاغر بیش تر می شد. آخرها دیگر بهش فحش می داد. اسیر چاق به نزدیک سرهنگ که رسید، حمله کرد به سمت او و با همان دست های بسته، دستش را چسبید و با خودش کشید سمت پائین. به چشم به هم زدنی سرهنگ و اسیر چاق غلت خوردند تا پای سکو. مردم زدند زیر خنده و اسیر لاغر فریاد الله اکبر سر داد. هی الله اکبر می گفت و هی می گفت :« آفرین احمد ! به این می گوید فرزند خمینی. » ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
،امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان است که بیشتر عمر مبارک خود را در منطقه ای نظامی و تحت نظارت شدید در سامرا به همراه پدرش امام هادی (ع) گذراند که پس از شهادت پدر بزرگوارش نیز استمرار یافت. دوران امامت آن رهبر بزرگ الهی بیش از شش سال به درازا نکشید. آن بزرگوار همانند پدرانش به همه ی نیکویی ها و خوبی ها آراسته بود.  او آنچنان در قله ی شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستوده اند بلکه دشمنان کینه توز و سرسخت نیز به مدح و ستایش او پرداخته اند. در کتاب حاضر نیز که به قلم «ابوالفضل هادی منش» به رشته ی تحریر درآمده، برگزیده ای از سیره امام حسن عسگری(ع) با رویکرد به سه عنصر اساسى حدیث، سیره و کرامات تدوین شده است. برخی از عناوین و موضوعات کتاب حاضر عبارت انداز: «نشان امامت»،«آفتاب در زندان»، «رهبر مبارزات سری»، «گلبرگی از کرامات»، «پیشوای خرد پرور» و.... گفتنی  است کتاب حاضر را انتشارات بهار دل ها در قطع پالتویی و 48 صفحه و شمارگان 5 هزار نسخه منتشر کرده است. نیکی ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
سبک زندگی 13 - شهریار نیکی (برگزیده ای از سیره امام عسکری ع) سیره و سخن پیامبر اکرم (ص) و خاندان پاک او سرمایه فکری و اعتقادی شیعه است، پیشوایان معصوم (ع) در زندگانی پربرکت خود از این گنجینه ارزشمند پاسداری کرده و دیگران را به حفظ و صیانت از آن تشویق نموده ‏اند. حفظ این آموزه‏ به قدری نزد معصومان (ع) دارای اهمیت بوده که تعلیم آن را به‏ ویژه در تربیت کودکان سفارش ‏نموده اند. کتاب حاضر برگزیده ای از سیره امام حسن عسگری(ع) با رویکرد به سه عنصر اساسی حدیث، سیره و کرامات می باشد. ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
گلچینی از کتاب «شهریار نیکی»: «زهد و ساده زیستی، سیره ی امام حسن عسکری(ع) بود، کامل بن ابراهیم می گوید؛ برای پرسیدن سوالاتی به محضر آن حضرت رسیدم ، هنگامی که به حضورش رسیدم دیدم امام لباسی سفیدو نرم به تن دارد ، با خود گفتم ولی خدا و حجت الهی خود لباس نرمو لطیف می پوشد اما ما را به همدردی با برادران دینی فرمان می دهد و از پوشیدن چنین لباسی باز می دارد... امام در این لحظه تبسم نمود و سپس آستینش را بالا داد و من دیدم پوشاکی سیاه و زبر برتن نموده است، آن گاه فرمود ای کامل بن ابراهیم این لباس زبر برای خداست و این لباس نرم که روی آن پوشیده ام برای شماست....» (ع) ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نمایش‌نامه «مفرد، مذکر، غایب» زندگی ملیکا یا نرجس‌خاتون مادر گرامی امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) است، این نمایش‌نامه از آشنایی ایشان با کنیزی عرب که وظیفه‌ تدریس زبان عربی را دارد و واسطه‌ای برای تعبیر خواب‌های ملیکا و آشنا کردن هرچه بیشتر او با خاندان اهل بیت(علیهم‌السلام) و در نهایت ازدواج با شخص امام حسن‌ عسکری(علیه‌السلام) است. علی موذنی بسیار خوب دیالوگ‌ها را با زبانی شیرین و داستانی در ذهن خواننده به تصویر می‌کشد و به نوعی موشکافانه دغدغه‌ها و شرایط احساسی افراد نمایش را بررسی می‌کند. علی مؤذنی با کتاب “مفرد مذکر غایب” در جشنواره دوسالانه کتاب مهدوی به عنوان رتبه نخست در بخش ادبی مورد تقدیر واقع شد. (عج) ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
گلچینی از کتاب «مفرد مذکر غائب»: ملیکا: در فروش من تعجیل نکن. عمرو: مویم سفید می‌شود و دندان‌هایم سیاه و تو روی دستم می‌مانی. ملیکا: آیا نباید آن کس که به تملک او در می‌آیم به دلم بنشیند؟ مردی که آن را در نظر داشته، نزدیک می‌شود. عمرو: آمدیم و کسی به دل تو ننشست. تکلیف چیست؟ مرد: سلام بر عمروبن یزید. عمرو در او دقیق می‌شود و می‌شناسد و خوشحال به پا می‌خیزد. عمرو: السلام جناب بشر بن سلیمان. عمرو به جای پاسخ آهی از دل می‌کشد. بشر: از قرار رومی است. عمرو پاسخ نمی‌دهد. بشر: فیمتش چند است؟ عمرو: (نا مطمئن) سیصد! بشر: نام شما چیست خواهرم؟ عمرو: (به شوق آمده) نرجس! بشر: اگر رومی است چرا نامش نرجس است؟ عمرو: اسم اسم است دیگر جناب بشر! رومی و زنگی ندارد. بشر نامه‌ای را از پر شالش بیرون می‌آورد. ملیکا: (به عمرو) خوشحال باش که من مالک خویش را یافتم.» ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
مفرد مذکر غائب» نوشته علی موذنی شامل نمایشنامه ای درباره ولادت حضرت مهدی (عج) توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ پنجم رسید. کتاب «مفرد مذکر غائب» نوشته علی موذنی شامل نمایشنامه ای درباره ولادت حضرت مهدی (عج) توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ پنجم رسیده است. محل وقوع این نمایشنامه، روم شرقی است و زمان آن بین سال های ۲۵۰ تا ۲۶۰ هجری قمری مطابق با سال های ۸۷۱ تا ۸۸۱ میلادی هست. علی موذنی رمان نویس و نمایشنامه نویس است که مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی را در کارنامه دارد و در این نمایشنامه ، اتفاقات مربوط به شب نیمه شعبان را در قالب نمایشنامه روایت کرده است. چاپ پنجم این کتاب با ۱۳۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷ هزار تومان منتشر شده است. (عج) ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98
موذنی در این نمایش‌نامه به زندگی و جریان آشنایی و ازدواج ملیکا (نرجس‌خاتون) با امام حسن عسگری (ع) امام یازدهم شیعیان و پدر بزرگوار مهدی موعود (عج) می‌پردازد. علی موذنی در این نمایش‌نامه که به حق بهترین اثر درباره مادر گرامی امام زمان (عج) است، بسیار هنرمندانه و لطیف با زبانی شیرین و داستانی و دیالوگ‌های به‌جا و پخته با خواننده ارتباطی صمیمانه برقرار کرده است تا عشق سرشار و محبت ناگفتی این زن را به امام یازدهم (ع) بیان کند. موذنی که پیش از این اثر، «آپارتمان روباز»، «خوش‌نشین» و کارهای دیگری از او منتشر شده با «مفرد مذکر غایب» توانست مقام نخست بخش ادبی جشنواره دوسالانه کتاب مهدوی را به دست آورد. جرعه ای از کتاب مفرد مذکر غائب: خدمتکار ملیکا، معلم جدیدش را که کنیزی عربی است، برای معرفی به اتاق او می‌برد: خدمتکار: بانوی من! ملیکا: این بار دیگر کیست؟ خدمتکار: معلمه‌ی جدیدتان! ملیکا: (به هیجان می‌آید) بگو بیاید. (خدمتکار خارج می‌شود. ریحانه وارد می‌شود و تعظیم می‌کند) ریحانه: بانوی بزرگوار! ملیکا: خوش آمدی. بفرما بنشین. (ریحانه می‌نشیند) ملیکا: نامت چیست؟ ریحانه: ریحانه! ملیکا: پدرم گفت که تو در تدریس زبان عربی سرآمدی. ریحانه: تدریس زبان عربی بهترین کاری است که از من بر می‌آید، اما من خود را در این کار سرآمد نمی‌دانم. ملیکا: (می‌نشیند) چه قدر زمان می‌برد تا من عربی را به خوبی تکلم کنم؟ ریحانه: با هوشی که در شما می‌بینم و درباره آن شنیده‌ام، دو سال. ملیکا: مرا نه با هوشم که با اشتیاقم بسنج. ریحانه: در این صورت یک سال. ملیکا: حقوق ده سال را از من بگیر و چنان کن که سه ماهه! عربی را به خوبی تو تلکم کنم. ریحانه: سه ماه؟! ملیکا: این منم که باید نگران یادگیری باشم نه تو که یاد می‌دهی. ریحانه: در این صورت باید شب و روز تمرین کنیم. » (عج) ✅پاتوق کتاب شهیده زینب کمایی @maghar98