eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
640 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
518 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدا با عرض سلام طبق برنامه اعلامی کلاس آموزش زبان انگلیسی فردا ( پنجشنبه ) ساعت ۱۱:۰۰ صبح در طبقه اول مسجد بنی فاطمه ع برقرار است. همراه داشتن دفتر دو خط ، مداد ، خودکار و کتاب مربوطه الزامی است . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌷به نام خدا🌷 کلاس های مهارتی امروز ساعت ۱۹:۰۰ در مکان های ذیل برگزار می گردد : ۱.رباتیک و آردوئینو : مسجد حضرت خدیجه الکبری س ۲.خطاطی : مسجد بنی فاطمه ع ۳.پریمیر : پایگاه بسیج ( طبقه اول ) ۴.برق و الکترونیک : پایگاه بسیج ( طبقه همکف ) لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺برهنگی موجب جنگ شهوت می شود... استاد رحیم پور ازغدی ✳️✴️ لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم لَا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي الْبِلَادِ آمد و شد (پیرو
بسم الله الرحمن الرحیم مَتَاعٌ قَلِيلٌ ثُمَّ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۚ وَبِئْسَ الْمِهَادُ این متاع ناچیزى است. و سپس جایگاهشان دوزخ است، و چه بدجایگاهى است! (آل عمران/197) در آیه بعد مى فرماید:  این پیروزى ها و درآمدهاى مادى بى قید و شرط، پیروزى هاى زودگذر و اندک اند👌👌(مَتاعٌ قَلیلٌ). سپس اضافه مى کند:👈 به دنبال این پیروزى ها، عواقب شوم 😟و مسئولیت هاى آن، دامان آنها را خواهد گرفت و جایگاهشان دوزخ🔥 است چه جایگاه بد و آرامگاه نامناسبى  (ثُمَّ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمِهادُ).   آیه فوق در حقیقت اشاره به دو نکته مى کند: 1️⃣نخست، این که بسیارى از پیروزى هاى طغیانگران و ستمکاران ابعاد محدودى دارد، همان طور که محرومیت ها و ناراحتى هاى بسیارى از افراد باایمان نیز، محدود است،👌👌👌 نمونه زنده این موضوع را در وضع مسلمانان آغاز اسلام و دشمنان آنها مى توانیم مشاهده کنیم، حکومت اسلام چون در آن زمان به شکل نهالى نوخاسته بود، و از طرف دشمنان نیرومندى که همچون طوفان بر او مى تاختند تهدید مى شد، بسیار پر و بال بسته بود، به خصوص این که مهاجرت مسلمانان  مکّه  آنها را که در اقلیت بودند، به کلى از هستى ساقط کرده بود، و این وضع، مخصوص آنها نبود، بلکه تمام طرفداران یک انقلاب بنیادى و روحانى در یک جامعه فاسد، یک دوران محرومیت شدید در پیش خواهند داشت.   ولى مى دانیم این وضع زیاد طولانى نشد، حکومت اسلام ریشه هاى محکمى💪 پیدا کرد و شاخه هاى آن نیرومند و قوى شد، سیل ثروت به کشور اسلام سرازیر گردید و دشمنان سرسخت که در ناز و نعمت بودند به خاک سیاه😞 نشستند، این همان چیزى است که با جمله 👈 مَتاعٌ قَلِیْلٌ  در آیه به آن اشاره شده است.👏👏   2️⃣دیگر این که: موفقیت هاى مادى جمعى از افراد بى ایمان بر اثر این است که در جمع آورى ثروت هیچ گونه قید و شرطى براى خود قائل نیستند، 🤔و از 👈هر طریقى خواه مشروع، یا نا مشروع، و حتى با مکیدن خون بینوایان براى خود ثروت اندوزى مى کنند، در حالى که مؤمنان براى رعایت اصول حق و عدالت، محدودیت هائى ⛔دارند و باید هم داشته باشند.   بنابراین، نمى توان حال این دو را با هم مقایسه کرد، اینها احساس مسئولیت مى کنند، در حالى که آنها هیچگونه مسئولیتى براى خود احساس نمى کنند، و از آنجا که عالم، 🟣عالم اختیار و آزادى اراده است، خداوند هر دو دسته را آزاد گذاشته تا سرانجام، هر یک به نتیجه اعمال خود برسند. و این همان است که در آیه فوق به آن اشاره شده:  ثُمَّ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمِهادُ . تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۹۲
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم مَتَاعٌ قَلِيلٌ ثُمَّ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۚ وَبِئْسَ الْمِهَادُ این متاع
بسم الله الرحمن الرحیم لَٰكِنِ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا نُزُلًا مِّنْ عِندِ اللَّهِ ۗ وَمَا عِندَ اللَّهِ خَيْرٌ لِّلْأَبْرَارِ ولى کسانى که (ایمان دارند، و) از (نافرمانى) پرودگارشان مى پرهیزند، براى آنها باغهایى از بهشت است، که از پاى درختانش نهرها جارى است. جاودانه در آن خواهند بود. این، (نخستین) پذیرایى است که از سوى خداوند به آنها مى رسد. و آنچه در نزد خداست، براى نیکان بهتر است! (آل عمران/198) سرانجام در سومین آیه مورد بحث، پایان کار پرهیزکاران چنین بیان مى گردد و مى فرماید:  ولى کسانى که تقواى الهى را پیشه کردند (و براى رسیدن به سرمایه هاى مادى موازین 👈حق و 👈عدالت را در نظر گرفتند، و یا به 👈خاطر ایمان به خدا از وطن هاى خود آواره شدند و در محاصره اجتماعى و اقتصادى قرار گرفتند) در برابر این مشکلات، خداوند باغ هائى از بهشت در اختیار آنان مى گذارد که نهرهاى آب از زیر درختان آن جارى است و جاودانه در آن مى مانند  (لکِنِ الَّذینَ اتَّقَوْا...   پس از آن مى افزاید:  باغ هاى بهشت با آن همه مواهب مادى، نخستین وسیله👌👌پذیرایى از پرهیزکاران مى باشد  (نُزُلاً مِنْ عِنْدِ اللّهِ).  نُزُل  در لغت، به معناى چیزى است که براى پذیرائى میهمان آماده مى شود و بعضى گفته اند: نخستین چیزى که به وسیله آن از مهمان پذیرائى مى شودـ همانند شربت یا میوه اى است که در آغاز ورود براى میهمان مى آورند   و اما پذیرائى مهم تر و عالى تر👌👌 همان نعمت هاى روحانى و معنوى است که در پایان آیه به آن اشاره شده، مى فرماید: آنچه در نزد خداست براى نیکان بهتر است  (وَ ما عِنْدَ اللّهِ خَیْرٌ لِلاْ َبْرارِ). تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۹۳
🌷بسم الله الرحمن الرحیم 🌷 وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا و از قرآن، آنچه شفا و رحمت براى مؤمنان👌👌👌 است، نازل مى کنیم. ولى ستمکاران را جز خسران (و زیان) نمى افزاید. (اسراء/82) همانطور که در برنامه اعلامی آمده است برای تمامی گروهها روزهای شنبه ساعت ۱۹:۳۰تا ۲۰:۳۰ کلاس قرآن برقرار است . مربیان دعوت شده برای این کلاس ها از افراد مجرب و دارای مدرک مربیگری قرآن مجید می باشندو در پایان هر دوره و پس از ارزیابی شرکت کنندگان پایان دوره مذکور صادر و تحویل شرکت کنندگان می گردد . در ذیل لینک گروههای تخصصی هر گروه آمده است ، لازم است عزیزان ما بر اساس سازماندهی قبلی در گروه مربوطه عضو گردند و با مربی و هم دوره ای های خود در ارتباط باشند . ضمنا بزودی تمرینات ، محتواهای کمک آموزشی در این گروهها بارگذاری می گردد . گروه قرآن شهید بهنام محمدی 1با لینک ذیل : https://eitaa.com/joinchat/3102998713Gff84f00a2a گروه قرآن شهید بهنام محمدی 2 ، با لینک ذیل https://eitaa.com/joinchat/3739156667G406ee71a68 گروه قرآن شهید حسین فهمیده1و2، با لینک ذیل https://eitaa.com/joinchat/3298099385G385ae5fefb گروه قرآن شهید سید احمدعلی نیری و ابراهیم هادی1، با لینک ذیل https://eitaa.com/joinchat/3764781243Gee3039fced گروه قرآن شهید سید احمدعلی نیری و ابراهیم هادی2، با لینک ذیل https://eitaa.com/joinchat/3103719609G89a25a3146 گروه تجوید با لینک ذیل https://eitaa.com/joinchat/3745841339Gbc0d876323 لینک کانال : https:
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم لَٰكِنِ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیات ۱۹۶ الی ۱۹۸ از نکته‌ها (خارج از متن تفسیر: در ذیل شرح مختصر پاسخ یکی از پر سوال ترین  اشکالاتی که برای بسیاری از افراد مورد توجه بوده آمده است، ان شاءالله خداوند توفیق رفع و جبران این عقب ماندگی را عنایت کند) دارند  مطالب و علل آن که در نقاط ضعف و قوت یکى دیگر از علل 🟣پیشرفت بعضى از افراد بى ایمان، و 🟢عقب ماندگى جمعى از مؤمنان این است که: دسته اول در 👈عین نداشتن ایمان گاهى نقاط قوتى👌 دارند که در پرتو آن پیروزى هاى چشمگیرى به دست مى آورند، و دسته دوم، 👈در عین داشتن ایمان نقاط ضعفى 👌دارند که همان موجب عقب افتادگى آنان مى شود.   مثلاً: افرادى را مى شناسیم که در عین بیگانگى از خدا در کارهاى زندگى جدى، مصمم، داراى پشتکار، استقامت، هماهنگى با یکدیگر و آگاهى از وضع زمان هستند. این افراد، در زندگى مادى مسلماً پیروزى هائى به دست مى آورند، و در حقیقت یک سلسله از برنامه هاى اصیل دینى را بدون استناد به دین پیاده مى کنند.   🟡در مقابل افرادى هستند که پایبند به عقائد مذهبى هستند، ولى بسیارى از دستورات عملى را فراموش کرده اند آنها افرادى👈"بى حال، "کم شهامت،" فاقد استقامت"، پشتکار"و کاملاً پراکنده"و از هم جدا مى باشند، مسلماً آنها در زندگى مواجه با شکست هاى پى در پى مى شوند. ولى این شکست ها نه به خاطر ایمان است، که به خاطر👈 نقاط ضعفى است که دارند، آنها گاهى چنین تصور🤔 مى کنند: تنها با خواندن نماز🤲 و گرفتن روزه 👌باید در همه کارها پیروز شوند🤔 در حالى که دین یک سلسله برنامه هاى عملى👌👌👌 براى پیشرفت در زندگى آورده که فراموش کردن آنها با شکست و ناکامى همراه است.   🟨خلاصه هر یک از این دو دسته، داراى نقاط ضعف و قوتى هستند، که هر کدام از اینها آثارى دارد منتهى هنگام محاسبه، گاهى این آثار با یکدیگر اشتباه مى شوند. 🟦مثلاً: فرد بى ایمانى داراى جدیت و پشتکار است، چون بى ایمان است آرامش دل و جان و هدف عالى انسانى و عواطف پاک مردمى ندارد، اما چون جدى و با استقامت است در زندگى مادى پیش مى رود. 🟥در اینجا بعضى سؤال مى کنند: چرا این فرد بى ایمان در زندگى پیروز شده؟ مثل این که خیال مى کنند عامل پیروزى چیز دیگرى بوده است.   این موضوع، هم درباره یک فرد صادق است، و هم مى توان آن را در سطح یک کشور نیز پیاده کرد. ضمناً عوامل سه گانه اى (محدودیت پیروزى ها، عدم رعایت قید و شرط در جمع ثروت، جدیت و پشتکار، هماهنگى و...) که براى پیروزى افراد بى ایمان و شکست بعضى از افراد با ایمان گفته شد، همه در یک جا صدق نمى کند بلکه هر کدام مخصوص به موردى است تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۹۴
به نام خدا طبق روال قبلی و برنامه اعلامی هیات هفتگی نوجوانان امروز یکشنبه ساعت ۱۹:۰۰ برقرار است . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیات ۱۹۶ الی ۱۹۸ از نکته‌ها (خارج از متن تفسیر: در ذیل شرح مختصر پاسخ
بسم الله الرحمن الرحیم وَإِنَّ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَمَن يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْكُمْ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْهِمْ خَاشِعِينَ لِلَّهِ لَا يَشْتَرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۗ أُولَٰئِكَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ و از اهل کتاب، کسانى هستند که به خدا، و آنچه بر شما نازل شده، و آنچه بر خودشان نازل گردیده، ایمان دارند. در برابر (فرمان) خدا خاضعند. و آیات خدا را به بهاى ناچیزى نمى فروشند. پاداش آنها، نزد پروردگارشان است. خداوند، سریع الحساب است. (تمام اعمال نیک آنها را بسرعت حساب مى کند، و پاداش مى دهد.) (آل عمران/199) 🟢اهل کتاب همه یکسان نیستند سابقاً گفتیم: قرآن در بحث هائى که پیرامون مذاهب دیگر مى کند، هیچ گاه❌ همه را به یک چشم نمى نگرد و رنگ ضدیت با نژاد و جمعیتى به خود نمى گیرد، بلکه داورى او بر اساس👈 برنامه هاى آنهاست، و لذا سهم اقلیت هاى با ایمان و درستکارى را که در میان یک اکثریت گمراه هستند، فراموش نمى کند. در اینجا نیز بعد از سرزنش بسیارى از اهل کتاب به خاطر کتمان آیات خداوند و طغیان و سرکشى آنها، که در آیات سابق به آن اشاره شد، سخن از اقلیتى به میان مى آورد که دعوت پیغمبر را اجابت کردند، و براى آنها پنج صفت ممتاز بیان مى کند، مى فرماید:   1️⃣ ـ  آنها کسانى هستند که از جان و دل به خدا ایمان مى آورند  (وَ إِنَّ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ لَمَنْ یُؤْمِنُ بِاللّهِ). 2️⃣ـ  آنها به قرآن و آنچه بر شما مسلمانان نازل شده است، ایمان مى آورند  (وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْکُمْ). 3️⃣ـ ایمان آنها به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) در حقیقت از ایمان واقعى به کتاب آسمانى خودشان و بشاراتى که در آن آمده است سرچشمه مى گیرد بنابراین:  آنها به آنچه بر خودشان نازل شده نیز ایمان دارند  (وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْهِمْ).   4️⃣ ـ  آنها در برابر فرمان خدا تسلیم و خاضعند 🙏(خاشِعینَ لِلّهِ). و همین خضوع آنهاست که انگیزه ایمان واقعى شده و میان آنها و تعصب هاى جاهلانه، جدائى افکنده است. 5️⃣ ـ  آنها هرگز آیات الهى را به بهاى ناچیز نمى فروشند  (لا یَشْتَرُونَ بِآیاتِ اللّهِ ثَمَناً قَلیلاً).   آنها همانند بعضى از دانشمندان یهود که به خاطر حفظ موقعیت خود و ادامه حکومت بر آن جمعیت، و گرفتن رشوه ها، آیات خدا را تحریف مى کردند نیستند، بدیهى است نه تنها به بهاى نا چیز نمى فروشند، که به هیچ بهائى نخواهند فروخت، و اگر تنها اشاره به بهاى ناچیز شده، منظور این است که همانند آن دسته از دانشمندان دنیاپرست دون همت نیستند.   به علاوه، اصولاً در برابر آیات خدا انسان هر چیز دریافت کند بى ارزش است. اینها با داشتن آن برنامه روشن و زنده و صفات عالى انسانى،  پاداش خود را در نزد پروردگار خواهند داشت  (أُولئِکَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ). تعبیر به رَبِّهِمْ:  پروردگارشان  اشاره به نهایت لطف👌 و مرحمت پروردگار نسبت به آنها است، و نیز اشاره به این است که خداوند آنها را در مسیر هدایت پرورش مى دهد و یارى مى کند.🤲   در پایان آیه مى فرماید:  خداوند با سرعت حساب بندگان را رسیدگى مى کند  (إِنَّ اللّهَ سَریعُ الْحِسابِ). بنابراین، نه نیکوکاران براى دریافت پاداش خود گرفتار مشکلى مى شوند، و نه مجازات بدکاران به تأخیر مى افتد. این جمله، هم بشارتى است به نیکوکاران و هم تهدیدى است براى بدکاران تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۹۷
به نام خدا برنامه فوتبال گل کوچک ویژه گروه شهید نیری و شهید فهمیده امروز ساعت ۱۷:۳۰ در پایگاه بسیج برقرار است
🌷به نام خدا🌷 کلاس های مهارتی امروز ساعت ۱۹:۰۰ در مکان های ذیل برگزار می گردد : ۱.رباتیک و آردوئینو : مسجد حضرت خدیجه الکبری س ۲.خطاطی : مسجد بنی فاطمه ع ۳.پریمیر : پایگاه بسیج ( طبقه اول ) ۴.برق و الکترونیک : پایگاه بسیج ( طبقه همکف ) لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
به نام خداوند حسین ع ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ع با توجه به اهمیت تکریم و احترام این ایام و همینطور فعالیت نوجوانان و جوانان عزیزمان در هیات های مذهبی مساجد تصمیم بر این شد که برنامه استخر این هفته کنسل گردد . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم وَإِنَّ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَمَن يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْ
بسم الله الرحمن الرحیم يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ اى کسانى که ایمان آورده اید! (در برابر مشکلات و هوسها،) استقامت کنید. و در برابر دشمنان، پایدار باشید و از مرزهاى خود، مراقبت کنید و از (مخالفت فرمان) خدابپرهیزید، شاید رستگار شوید! (آل عمران/200) از مرزها مراقبت کنید این آیه آخرین آیه سوره  آل عمران ، و محتوى یک برنامه جامع چهار ماده اى که ضامن سربلندى و پیروزى مسلمین است، مى باشد. 1️⃣ـ نخست روى سخن را به همه مؤمنان کرده و به اولین ماده این برنامه اشاره مى کند، مى فرماید:  اى کسانى که ایمان آورده اید! در برابر حوادث ایستادگى کنید  (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا ... 🟢صبر و استقامت در برابر مشکلات، هوس ها و حوادث، در حقیقت ریشه اصلى👌👌 هر گونه👌 پیروزى مادى و معنوى را تشکیل مى دهد، و هر چه درباره نقش و اهمیت آن در پیشرفت هاى فردى و اجتماعى گفته شود کم است، این همان چیزى است که على(علیه السلام) در کلمات قصارش آن را به منزله سر در برابر بدن معرفى کرده:  اِنَّ الصَّبْرَ مِنَ الاِیْمانِ کَالْرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ.👏👏👏   خطاب  یا أَیُّها  در آیه مى رساند که این برنامه، همگانى و براى عموم👌👌 مسلمانان است. 2️⃣ـ در مرحله دوم قرآن به افراد با ایمان دستور به استقامت 💪در برابر دشمن 👿مى دهد، مى فرماید:  و در برابر دشمنان نیز استقامت به خرج دهید  (وَ صابِرُوا).  صابِرُوا  از  مُصابَرَه  (از باب مفاعله) به معنى صبر و استقامت در برابر صبر و استقامت دیگران است. بنابراین، قرآن نخست به افراد 👈با ایمان دستور استقامت مى دهد (که هر گونه جهاد با نفس و مشکلات زندگى را شامل مى شود). و در مرحله دوم،👈 دستور به استقامت در برابر دشمن مى دهد، و این خود مى رساند که🟣 تا ملتى در جهاد با 👈نفس و اصلاح نقاط ضعف درونى پیروز👌👌 نشود، پیروزى او بر دشمن ممکن نیست و بیشتر شکست هاى ما در برابر دشمنان به خاطر👈 شکست هائى است که در جهاد با نفس و اصلاح نقاط ضعف خود دامن گیر ما شده است.🤔👌👏👏👏   ضمناً از دستور  صابِرُوا  استفاده مى شود: هر قدر دشمن بر استقامت خود بیفزاید ما نیز باید بر پایدارى و استقامت خود بیفزائیم. ادامه دارد تفسیر نمونه جلد سوم
🌾خبر آمد ... 🌹عجب محرمی شد امسال شهید پرپرم برگشته 🌹بیایید بریم به استقبالش مدافع حرم برگشته ▪️پس از سالها چشم انتظاری ، پیکر پاک و مطهر خادم الحسین(ع) شهید والامقام و مدافع حرم عباس آسمیه تفحص و به وطن بازگشت... 🌷عباس جان خوش آمدی 🌷چشم مادرت روشن... 😢عباس جان چه خوش موقع اومدی دستی بکش به این دل های پر آلوده ما ، که بتونیم برای ارباب خوب خادمی و عزاداری کنیم... لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi #شهید_عباس_آسمیه #کلنا_عباسک_یا_زینب
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۲۰۰ سوره آل عمران ۳ ـ در جمله بعد، به مسلمانان دستور 🟡آماده باش در برابر دشمن و مراقبت دائم از مرزها و سرحدّات کشورهاى اسلامى را مى دهد، مى فرماید:  از مرزهاى خود، مراقبت به عمل آورید  (وَ رابِطُوا). این دستور به خاطر آن است که 👈مسلمانان هرگز گرفتار حملات غافلگیرانه👌دشمن نشوند، و نیز به آنها دستور آماده باش و مراقبت همیشگى در برابر حملات شیطان و هوس هاى سرکش مى دهد، تا غافلگیر نگردند.   لذا در بعضى از روایات از على(علیه السلام) این جمله به مواظبت و انتظار نمازها یکى بعد از دیگرى تفسیر شده است. زیرا کسى که با عبادت مستمر و پى در پى، دل و جان خود را بیدار مى دارد، همچون سربازى است که در برابر دشمن حالت آماده باش به خود گرفته است. جمله  رابِطُوا  از ماده  رِباط  گرفته شده، و آن در اصل به معنى بستن چیزى در مکانى است (مانند بستن اسب در یک محل) و به همین جهت به کاروانسرا  رباط  مى گویند و  ربط قلب  به معنى آرامش دل و سکون خاطر است، گویا به محلى بسته شده است و  مرابطه  به معنى مراقبت از مرزها آمده است; زیرا سربازان و مرکب ها و وسائل جنگى را در آن محل نگاهدارى مى کنند. خلاصه این که  مرابطه  معنى وسیعى دارد که👈 هر گونه آمادگى براى دفاع از خود و جامعه اسلامى را شامل مى شود.   در فقه اسلامى نیز در باب جهاد بحثى تحت عنوان  مرابطه  یعنى آمادگى براى حفظ مرزها در برابر هجوم احتمالى دشمن دیده مى شود که احکام خاصى براى آن بیان شده است. (براى کسب اطلاع بیشتر به کتب فقهى مراجعه شود). در بعضى از روایات به علماء و دانشمندان نیز  مرابط  گفته شده است، امام صادق(علیه السلام) طبق روایتى مى فرماید: عُلَماءُ شِیْعَتِنا مُرابِطُونَ ...  دانشمندانِ پیروان ما همانند مرزدارانى هستند که در برابر لشکر ابلیس صف کشیده اند و از حمله آنها به افرادى که قدرت دفاع از خود ندارند جلوگیرى مى کنند.   در ذیل این حدیث، مقام و موقعیت آنها، برتر و بالاتر از افسران و مرزدارانى که در برابر هجوم دشمنان اسلام پیکار مى کنند شمرده شده است و این به خاطر آن است که آنها 🟢نگهبانان عقائد و فرهنگ اسلامند 👏👏👏در حالى که اینها حافظ مرزهاى جغرافیائى هستند. مسلماً 👌👌ملتى که مرزهاى عقیده اى و فرهنگى او، مورد حملات دشمن قرار گیرد و نتواند به خوبى از آن دفاع کند در مدت کوتاهى از نظر سیاسى و نظامى نیز شکست خواهد خورد. تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۳۰۱
به نام خدا طبق برنامه اعلامی برنامه کارگاه و حلقه های معرفتی امروز ساعت ۱۹:۰۰ برگزار می گردد . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام بر محرم اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ؛‌ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای و نوجوانان ایران اسلامی *هم‌خانواده نو+جوان شوید...* به ما بپیوندید https://nojavan.khamenei.ir
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۲۰۰ سوره آل عمران ۳ ـ در جمله بعد، به مسلمانان دستور 🟡آماده
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۲۰۰ سوره آل عمران ۴ـ بالاخره، آخرین دستور که همچون چترى 👌👌بر همه دستورات سابق سایه مى افکند،🟢 دستور به پرهیزکارى است، مى فرماید:  تقواى الهى پیشه کنید  (وَ اتَّقُوا اللّهَ). 👈 استقامت ،  مصابره  و  مرابطه ، باید آمیخته با تقوا و پرهیزکارى باشد و از هر گونه خودخواهى و ریاکارى و اغراض شخصى به دور گردد. 🟡در پایان آیه مى فرماید:  شما در سایه به کار بستن این چهار دستور، مى توانید رستگار شوید و با تخلف از آنها راهى به سوى رستگارى نخواهید داشت  (لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ).   🟨نکته ها: ۱ ـ سؤال: گاهى سؤال مى شود: چرا در قرآن جمله هائى با کلمه  لعلّ  شروع شده است؟ 👈مانند جمله لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ:  شاید رستگار شوید . 👈و لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونِ:  شاید پرهیزکار شوید . 👈و لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ:  شاید مشمول رحمت شوید . در حالى که کلمه  لعلّ  نوعى تردید🤔 را مى رساند که از مقام خداوند داناى به همه چیز، دور است.   این جمله اتفاقاً دست آویزى براى پاره اى از دشمنان اسلام شده و مى گویند: اسلام به کسى وعده نجات قطعى نمى دهد و وعده آن آمیخته با تردید است; زیرا بسیارى از این وعده ها با کلمه  لعل  شروع شده است. 🟥پاسخ: اتفاقاً این تعبیر یکى از نشانه هاى عظمت، واقع بینى و واقع گوئى قرآن مجید است;👌👌 زیرا قرآن این کلمه را در جائى به کار مى برد که گرفتن نتیجه احتیاج به شرائطى دارد که به وسیله کلمه  لعل  اشاره اجمالى به آن شرائط شده است.   مثلاً سکوت کردن به هنگام شنیدن آیات قرآن و گوش فرا دادن به مضمون آیات به تنهائى کافى نیست،👌 که انسان مشمول رحمت الهى شود، بلکه علاوه بر آن، 👈درک و فهم آیات و 👈به کار بستن آنها نیز لازم است و لذا قرآن مى گوید: وَ اِذا قُرِءَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ:  هنگامى که قرآن خوانده مى شود، گوش فرا دهید و خاموش باشید شاید مشمول رحمت شوید. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۳۰۳
🌷به نام خدا🌷 کلاس های مهارتی امروز ساعت ۱۹:۰۰ در مکان های ذیل برگزار می گردد : ۱.رباتیک و آردوینو : مسجد حضرت خدیجه الکبری س ۲.خطاطی : مسجد بنی فاطمه ع ۳.پریمیر : پایگاه بسیج ( طبقه اول ) ۴.برق و الکترونیک : پایگاه بسیج ( طبقه همکف ) لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌷به نام خدا 🌷 با سلام انشاءالله روز جمعه برنامه آماده سازی پایگاه برای مراسم شام غریبان از ساعت ۹:۳۰ صبح در پایگاه برگزار می‌شود . انشاالله کمک شما تسلای دل امام زمان باشد . 🏴🏴🏴 لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌷به نام خدا 🌷 😭ویژه برنامه شام غریبان 😭 مولای غریبان امام حسین ع حرکت دسته های عزاداری مساجد منطقه کارخانه قند به سمت قدمگاه و مدرسه عشق شهدا در شام غریبان اباعبدالله الحسین ع لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۲۰۰ سوره آل عمران ۴ـ بالاخره، آخرین دستور که همچون چترى 👌👌ب
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۲۰۰ سوره آل عمران از نکته ها اگر قرآن مى گفت: 👈حتماً مشمول رحمت خواهید بود، دور از واقع بینى بود; زیرا همان طور که گفتیم این موضوع👈شرائط دیگرى هم دارد ولى هنگامى که مى گوید:  شاید ، سهم سایر شرایط محفوظ مانده است، اما عدم توجه به این حقیقت، موجب خرده گیرى بر این آیات شده و حتى بعضى از دانشمندان ما نیز معتقد شده اند که  لعلّ  در این گونه موارد معنى  شاید  نمى دهد، در حالى که این سخن نیز یک نوع خلاف ظاهر و بدون دلیل است (دقت کنید).   در آیه مورد بحث، با این که اشاره به چهار ماده مهم از عالى ترین دستورهاى اسلامى شده باز براى این که از بقیه برنامه هاى سازنده اسلامى غفلت نشود، کلمه  لعلّ  را به کار برده است.   ۲ ـ پایمردى و پیروزى 🟣اگر مسلمانان امروز، آیه فوق را به عنوان یک شعار اسلامى در برنامه زندگى👌 خود پیاده کنند بسیارى از مشکلاتى را که اکنون با آن مواجه هستند حل خواهند نمود، 👌👌👌👏👏👏امروز ضرباتى بر پیکر اسلام و مسلمین بر اثر زیر پا گذاشتن و یا فراموش کردن همه یا بعضى از این دستورهاى چهارگانه وارد مى شود که بسیار دردناک است.   اگر 👈روح استقامت و پایمردى در مسلمانان زنده شود. اگر👈 در برابر افزایش تلاش و کوشش دشمنان، مسلمانان تلاش و کوشش بیشترى از خود نشان دهند. و اگر 👈طبق فرمان مرابطه، مراقبت کافى از مرزهاى جغرافیائى و فرهنگى و عقیده اى بنمایند و هماره در برابر نقشه هاى دشمنان، حالت آماده باش داشته باشند. علاوه بر همه اینها، 👈با تقواى فردى و اجتماعى، گناه و فساد را از جامعه خود دور کنند، پیروزى 👌👌آنها تضمین خواهد شد.👏👏👏👏   بار الها! به همه ما توفیق مرحمت کن که این دستورهاى حیات بخش کتاب آسمانیت را در زندگى به کار بریم و ما را مشمول رحمت و الطاف بى انتهاى خود گردان🤲🤲 تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۳۰۵
🌿 3️⃣ پرده سوم | *سرباز شش‌ماهه* ⚖ هیچ میدونین که چرا هیچ کدوم از افرادی که در راه خدا شهید شدن با حادثه کربلا قابل مقایسه نیستن؟ 🏴 علیه‌السلام 💫 نو+جوان، انرژی امید ابتکار 🌱 لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۲۰۰ سوره آل عمران از نکته ها اگر قرآن مى گفت: 👈حتماً مشمول
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا اى مردم! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهیزید همان کسى که (همه) شما را از یک انسان آفرید. و همسر او را (نیز) از جنس او خلق کرد. و از آن دو، مردان و زنان فراوانى (در روى زمین) منتشر ساخت. و از خدایى بپرهیزید که هرگاه چیزى از یکدیگر مى خواهید، نام او را مى برید و (نیز) از (قطع رابطه با) خویشاوندان (پرهیز کنید) زیرا خداوند، مراقب شماست. (نساء/1) مبارزه با تبعیض ها روى سخن در نخستین آیه این سوره، به تمام افراد👌 انسان است; زیرا محتویات این سوره در حقیقت همان مسائلى است که تمام افراد بشر در زندگى خود به آن نیازمند هستند.          سپس دعوت به تقوى و پرهیزکارى، که ریشه اصلى👌👌برنامه هاى سالم سازى اجتماع مى باشد، اداى حقوق یکدیگر، تقسیم عادلانه ارث، حمایت از یتیمان و رعایت حقوق خانوادگى و مانند اینها همه از امورى است که بدون👈 پشتوانه تقوا و پرهیزکارى به جائى نمى رسد، ❌لذا این سوره را ـ که محتوى همه این مسائل است ـ با دعوت به تقوا آغاز مى کند، مى فرماید:  اى مردم! از پروردگارتان بپرهیزید!  (یا أَیُّهَا النّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ).   پس از آن براى معرفى خدائى که نظارت بر تمام اعمال انسان دارد به یکى از صفات او اشاره مى کند که ریشه وحدت اجتماعى بشر است، مى فرماید:  همان خدائى که همه شما را از یک انسان پدید آورد  (الَّذی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْس واحِدَة).   بنابراین، امتیازات و افتخارات موهومى که هر دسته اى براى خود درست کرده اند از قبیل امتیازات نژادى، زبانى، منطقه اى، قبیله اى و مانند آن که امروز منشأ هزار گونه گرفتارى در جامعه هاست، همه نادرست و نباید در یک جامعه اسلامى وجود داشته باشد، چه این که همه، از یک اصل سرچشمه گرفته و فرزندان یک پدر و مادرند و در آفرینش از یک گوهرند.   توجه به این که جامعه عصر پیامبر(صلى الله علیه وآله) یک جامعه به تمام معنى قبیله اى بود اهمیت این مبارزه را روشن تر مى سازد و نظیر این تعبیر، در موارد دیگرى از قرآن مجید نیز هست که در جاى خود به آن اشاره خواهد شد. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۳۱۲
به نام خدا اطلاعیه برنامه امروز ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین ع به اطلاع می رسانیم : باشگاه رزمی راس ساعت ۱۶ برقرار و کلاس قرآن بدلیل تقارن با برگزاری بعضی هیاتهای مذهبی تعطیل می باشد . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌿 4️⃣ پرده چهارم | *بعثت علی‌اکبر* 📜امام حسین علیه‌السلام می‌بیند چهره، صدا و اخلاقش درست شبیه پیامبر (ص) است اما این جوان هم به میدان رفت... 🏴 علیه‌السلام 💫 نو+جوان، انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_Khamenei
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم م
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۱ از سوره نساء اکنون ببینیم منظور از  نَفْس واحِدَة  کیست؟ آیا منظور از  نفس واحده  یک فرد شخصى است یا یک واحد نوعى (یعنى جنس مذکر)؟🤔 شکى نیست که ظاهر این تعبیر همان واحد شخصى را مى رساند و اشاره به نخستین انسانى است که قرآن او را به نام آدم پدر انسان هاى امروز معرفى کرده و تعبیر  بنى آدم  که در آیات فراوانى از قرآن وارد شده، نیز اشاره به همین است و احتمال این که منظور وحدت نوعى بوده باشد از ظاهر آیه بسیار دور است.   و در جمله بعد مى فرماید:  همسر او را از جنس او خلق کرد  (وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها). 🟢بعضى از مفسران از این تعبیر، چنین فهمیده اند که: همسر آدم،  حوّا از بدن آدم آفریده شده، و پاره اى از روایات غیر معتبر را که مى گوید:  حوا از یکى از دنده هاى آدم آفریده شده شاهد بر آن گرفته اند.   در فصل دوم از  سفر تکوین  تورات نیز به این معنى تصریح شده است. 🟡ولى با توجه به سایر آیات قرآن هر گونه ابهامى از تفسیر این آیه برداشته مى شود و معلوم مى شود: منظور از آن این است که خداوند همسر او را از جنس او (جنس بشر) آفرید.   در آیه ۲۱ سوره  روم  مى خوانیم: وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا اِلَیْها:  از نشانه هاى قدرت خدا این است که همسران شما را از جنس شما آفرید تا به وسیله آنها آرامش بیابید . و در آیه ۷۲ سوره  نحل  مى فرماید: وَ اللّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً:  خداوند همسران شما را از جنس شما قرار داد .   روشن است که در این آیات مى خوانیم:  همسران شما را از شما قرار داد  معنى آن این است که از جنس شما قرار داد، نه از اعضاى بدن شما. و طبق روایتى که از امام باقر(علیه السلام) در تفسیر  عیاشى  نقل شده، خلقت حوا از یکى از دنده هاى آدم، شدیداً تکذیب شده و تصریح گردیده که حوا از باقى مانده خاک آدم آفریده شده است. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۳۱۳
14.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به نام خدا 🎥گزارش فعالیت🎥 نظافت و آماده سازی پایگاه بسیج به منظور میزبانی از دسته های عزاداری شام غریبان اباعبدالله الحسین ع خدا قوت به نوجوانان و جوانان عزیز شرکت کننده و گروه رسانه پایگاه قرار ما دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi