eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
653 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
484 ویدیو
44 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۱۵۳ سوره بقره موضوع دیگرى که در آیه بالا به عنوان یک تکیه گاه مهم در کنار صبر،  معرفى شده صلوة  نماز  است، لذا  در احادیث اسلامى مى خوانیم: ...  هنگامى که  على(علیه السلام) با مشکلى روبرو مى شد به نماز برمى خاست و پس از نماز به دنبال حل  مشکل مى رفت و این آیه را تلاوت مى فرمود: وَ اسْتَعینُوا  بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاة... . از این موضوع هرگز نباید تعجب کرد; زیرا هنگامى که انسان در برابر حوادث  سخت و مشکلات طاقت فرسا قرار مى گیرد، و نیروى خود را براى مقابله با آنها ناچیز  مى بیند، نیاز به تکیه گاهى دارد که از هر جهت نامحدود و بى انتها باشد، نماز او را با چنین مبدئى مربوط مى سازد، و با اتکاء بر او  مى تواند با روحى مطمئن و آرام، امواج سهمگین مشکلات را در هم بشکند. بنابراین، آیه فوق در حقیقت به دو اصل توصیه  مى کند: یکى اتکاى به خداوند که نماز مظهر آن است و دیگرى مسأله خود یارى و اتکاى به نفس که به عنوان صبر از آن  یاد شده است تفسیر نمونه جلد اول صفحه ۵۹۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم وَلَا تَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِن لَّا تَشْعُرُونَ و به آنهایی که در راه خدا کشته می شوند، مرده نگویید؛ بلکه آنها زنده اند، ولی شما نمی فهمید. (بقره/154) مختصری از تفسیر آیه به دنبال مسأله صبر و پایدارى، در آیه بعد، سخن از حیات جاویدان شهیدان  مى گوید که پیوند نزدیکى با استقامت و صبرشان دارد. نخست مى فرماید:  هرگز به آنها که در راه خدا کشته مى شوند و شربت شهادت  مى نوشند مرده مگوئید ! (وَ لاتَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فی سَبیلِ  اللّهِ أَمْواتٌ). سپس براى تأکید بیشتر اضافه مى کند:  بلکه آنها زندگانند، اما شما درک  نمى کنید ! (بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ  لاتَشْعُرُونَ). اصولاً در هر نهضتى گروهى راحت طلب و ترسو خود را کنار مى کشند و علاوه  بر این که خودشان کارى انجام نمى دهند، سعى در دلسرد کردن دیگران دارند همین که  حادثه ناگوارى رخ مى دهد، اظهار تأسف مى کنند و آن را دلیل بر بى نتیجه بودن آن  قیام مى پندارند، غافل از این که هیچ هدف مقدس و گران بهائى بدون  دادن قربانى یا قربانى ها به دست نیامده و این یکى از سنن این جهان است. قرآن کریم کراراً از این دسته سخن به میان آورده و آنها را سخت سرزنش  مى کند. تفسیر نمونه جلد اول صفحه ۵۹۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ به یقین همه شما را با امورى همچون ترس، گرسنگى و کاهش در مالها و جانها و میوه ها آزمایش مى کنیم. و بشارت ده به صابران. (بقره/155) تفسیر آیه جهان صحنه آزمایش الهى است بعد از ذکر مسأله شهادت در راه خدا، و زندگى جاوید شهیدان، و همچنین مسأله صبر و شکر که هر کدام یکى از چهره هاى آزمایش هاى الهى است، در این آیه به مسأله  آزمایش به طور کلى  و چهره هاى گوناگون آن اشاره مى کند و به عنوان یک امر قطعى و تخلف ناپذیر مى فرماید: به طور مسلّم ما همه شما را با امورى همچون ترس، گرسنگى، زیان مالى و جانى و کمبود میوه ها آزمایش مى کنیم. و از آنجا که پیروزى در این امتحانات، جز در سایه مقاومت و پایدارى ممکن نیست در پایان آیه مى فرماید:  و بشارت ده صابران و پایداران را  (وَ بَشِّرِ الصّابِرینَ). آنها هستند که از عهده این آزمایش هاى سخت به خوبى بر مى آیند و بشارت پیروزى متعلق به آنها است، اما سست عهدان بى استقامت، از بوته این آزمایش ها سیه روى درمى آیند. ان شاء الله تفسیر تکمیلی این آیه بیان خواهد شد . تفسیر نمونه جلد اول صفحه ۵۹۷
شما جوان مسلمان، مرد و زن مسلمان، کودکان مسلمان باید با قرآن انس پیدا کنید. قرآن را به معنای حقیقىِ مخاطب قرار گرفتنِ در مقابل خدا، بخوانید و در آن تدبر کنید و از آن بیاموزید. مرحله‌ی بعدش هم عمل است؛ اما من مرحله‌ی قبل از عمل را عرض میکنم: آموختن قرآن، فهم معارف قرآن، تدبر در آیات قرآن و کلمات قرآنی. حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ (همان) کسانى که هر گاه مصیبتى به ایشان مى رسد، مى گویند: «ما از آنِ خداییم. و به سوى او بازمى گردیم.» (بقره/156) تفسیر آیه   آیه بعد صابران را معرفى کرده مى گوید:  آنها کسانى هستند که هر گاه مصیبتى به آنها رسد، مى گویند: ما از آن خدا هستیم و به سوى او باز مى گردیم  (الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ). توجه به این واقعیت که همه از او هستیم این درس را به ما مى دهد که از زوال نعمت ها هرگز ناراحت نشویم; چرا که همه این مواهب بلکه خود ما تعلق به او داریم، یک روز مى بخشد و روز دیگر مصلحت مى بیند از ما باز مى گیرد و هر دو صلاح ما است. توجه به این واقعیت که ما همه به سوى او باز مى گردیم به ما اعلام مى کند اینجا سراى جاویدان نیست زوال نعمت ها، کمبود مواهب و یا کثرت و وفور آنها همه زودگذر است، همه اینها وسیله اى است براى پیمودن مراحل تکامل، توجه به این دو اصل اساسى اثر عمیقى در ایجاد روح استقامت و صبر دارد. بدیهى است منظور از گفتن جمله  إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ  تنها ذکر زبانى آن نیست، بلکه توجه به حقیقت و روح آن است که یک دنیا توحید و ایمان در عمق آن نهفته است. تفسیر نمونه جلد اول صفحه ۵۹۸
وَ لَنَبلُوَنَّکُم بِشَیءٍ مِنَ ‌الخَوفِ وَالجوعِ وَ نَقصٍ مِنَ الاَموالِ وَ الاَنفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصابِرین؛(۵) این خوف چیست؟ جوع‌‌ چیست؟ انسان بایستی تأمّل کند بر روی این کلمات، بر روی این مفاهیم؛ معنای این، همان تدبّر در قرآن است؛ تدبّر در قرآن، اینها است. حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی
🇮🇷چرا کردیم؟ 3⃣موضوع: ایجاد نظام مستقل 🔸🌹🔹 💯 نهضت ادامه داره تازه اول کاره ! 📍 @shahidanpanahi
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پیام سید حسن نصرالله به بن سلمان: ♦️او از مکه قیام می کند هنگامیکه مهدی قیام کند، هیچ امیر مستبدی باقی نخواهد ماند؛ نه تو می توانی، نه اجدادت و نه فرزندانت چیزی از این تقدیر الهی را تغییر دهد این روز خواهد آمد.........
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۱۵۵ سوره بقره(نکته ها) (خارج از متن تفسیر:به جهت اهمیت موضوع آزمایش که هیچ انسانی از آن خارج نیست بحث علل امتحانات که بسیار جالب نیز است را کامل بیان می کنیم.) ۱ ـ چرا خدا مردم را آزمایش مى کند؟ در زمینه مسأله آزمایش الهى بحث فراوان است، نخستین سؤالى که به ذهن مى رسد این است: مگر آزمایش براى این نیست که اشخاص یا چیزهاى مبهم و ناشناخته را بشناسیم، و از میزان جهل و نادانى خود بکاهیم؟ اگر چنین است، خداوندى که علمش به همه چیز احاطه دارد و از اسرار درون و برون همه کس و همه چیز آگاه است، غیب آسمان و زمین را با علم بى پایانش مى داند، چرا امتحان مى کند؟ مگر چیزى بر او مخفى است که با امتحان آشکار شود؟! پاسخ این سؤال مهم را در اینجا باید جستجو کرد که: مفهوم آزمایش و امتحان در مورد خداوند با آزمایش هاى ما بسیار متفاوت است.   آزمایش هاى ما همان است که در بالا گفته شد یعنى براى شناخت بیشتر و رفع ابهام و جهل است، اما آزمایش الهى در واقع  پرورش و تربیت  است.... ادامه دارد تفسیر نمونه جلد اول صفحه ۵۹۹
مقام معظم رهبری : دوستان سعی کنند در همه‌ی اوقات - بخصوص در ماه رمضان - تلاوت قرآن را از یاد نبرند. قرآن نباید از زندگیتان حذف شود. تلاوت قرآن را حتماً داشته باشید؛ هر چه ممکن است. تلاوت قرآن هم با تأمل و تدبر اثر میبخشد. تلاوت عجله‌یی که همین‌طور انسان بخواند و برود و معانی را هم نفهمد یا درست نفهمد، مطلوب از تلاوت قرآن نیست؛ نه این‌که بی‌فایده باشد - بالاخره انسان همین‌که توجه دارد این کلام خداست، نفس این یک تعلق و یک رشته‌ی ارتباطی است و خود همین هم مغتنم است و نباید کسی را از این‌طور قرآن خواندن منع کرد لیکن تلاوت قرآنی که مطلوب و مرغوب و مأمورٌبه است، نیست. تلاوت قرآنی مطلوب است که انسان با تدبر بخواند و کلمات الهی را بفهمد، که به نظر ما میشود فهمید. حضرت امام خامنه ای مدظله العالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۱۵۵ سوره بقره از نکته ها توضیح این که: در قرآن متجاوز از بیست مورد امتحان به خدا نسبت داده شده است. این یک قانون کلى و سنت دائمى پروردگار است که براى شکوفا کردن استعدادهاى نهفته (از قوه به فعل رساندن آنها) و در نتیجه، پرورش دادن بندگان، آنان را مى آزماید.  همان گونه که فولاد را براى استحکام بیشتر در کوره مى گدازند تا به اصطلاح آبدیده شود، آدمى را نیز در کوره حوادث سخت پرورش مى دهد تا مقاوم گردد. در واقع امتحان خدا به کار باغبانى پر تجربه شبیه است که دانه هاى مستعد را در سرزمین هاى آماده مى پاشد، این دانه ها با استفاده از مواهب طبیعى شروع به نمو و رشد مى کنند. تدریجاً با مشکلات مى جنگند و با حوادث پیکار مى نمایند در برابر طوفان هاى سخت، سرماى کشنده و گرماى سوزان ایستادگى به خرج مى دهند تا شاخه گلى زیبا یا درختى تنومند و پر ثمر بار آید که بتواند به زندگى و حیات خود در برابر حوادث سخت ادامه دهد. سربازان را براى این که از نظر جنگى نیرومند و قوى شوند به مانورها و جنگ هاى مصنوعى مى برند و در برابر انواع مشکلات: تشنگى، گرسنگى، گرما، سرما، حوادث دشوار، و موانع سخت، قرار مى دهند تا ورزیده و آبدیده شوند. و این است رمز آزمایش هاى الهى ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد اول صفحه ۶۰۰
حضرت آقا : عقب‌ماندگی ما در زمینه‌ی اُنس با قرآن و بهره‌مندی از قرآن خیلی زیاد است. اینها قدمهای اوّلی است که باید انجام بگیرد. بنده بارها گفته‌ام، باز هم تکرار میکنم که این جلسات و این نشستن‌ها و این توصیه کردن‌ها و این کارهایی که انجام میگیرد، همه مقدّمه است برای اینکه فضای کشور و ذهنیّت عمومی مردم ما، فضای قرآنی بشود و ذهنیّت، با قرآن اُنس بگیرد و [مردم] با مفاهیم قرآنی اُنس بگیرند؛ مهم این است. حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی
‏"جمهوری اسلامی حرم است" "امروز قرارگاه حسین بن علی علیهالسلام ایران است" ‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 💐 دوازدهم فروردین ، ‎ گرامی باد💐 ❁❅❁❅❁❅❁❅❁ @shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۱۵۵ سوره بقره از نکته ها قرآن مجید به این حقیقت در جاى دیگر تصریح کرده مى گوید: وَ لِیَبْتَلِیَ... براى این است که خداوند آنچه را در سینه پنهان دارید بیازماید و آنچه را در دل هاى شما است کاملاً خالص گرداند و او به همه اسرار درون شما آگاه است. ال عمران ۱۵۴ امیر مؤمنان على(علیه السلام) تعریف بسیار پر معنى در زمینه فلسفه امتحانات الهى دارد مى فرماید: وَ إِنْ کانَ... گر چه خداوند به روحیات بندگانش از خودشان آگاه تر است ولى آنها را امتحان مى کند تا کارهاى خوب و بد که معیار پاداش و کیفر است از آنها ظاهر گردد. یعنى صفات درونى انسان به تنهائى نمى تواند معیارى براى ثواب و عقاب گردد، مگر آن زمانى که در لابلاى اعمال انسان خودنمائى کند، خداوند بندگان را مى آزماید تا آنچه در درون دارند در عمل آشکار کنند، استعدادها را از قوه به فعل برسانند و مستحق پاداش و کیفر او گردند. اگر آزمایش الهى نبود این استعدادها شکوفا نمى شد و میوه هاى اعمال بر شاخسار درخت وجود انسان نمایان نمى گشت و این است فلسفه آزمایش الهى در منطق اسلام... ادامه دارد تفسیر نمونه جلد اول صفحه ۶۰۱
﷽؛ 🌐انتخابات، فرصت اصلاح حکومت توسط مؤمنین امام خامنه‌ای(روحی فداه) : 🔹همه منتظرند که بتوانند به آن کسی که مورد علاقه شان است و به تشخيص آنها است، رأی بدهند. اين، چيز خيلی خوب و برجسته‌ای است. 🔹ملت بايد تلاش خود را بکند، بايد زحمت بکشد و دنبال بگردد. 🔹من مکرّر عرض کرده‌ام که مسأله، مسأله دين و خدا و است. 🔹همچنان که اصل انتخابات يک تکليف الهی است، انتخاب هم يک تکليف الهی است. 🔹قبلا هم گفتيم که تفاضل ولو کم باشد، در اين قضيه بسيار است. 🔹مردم بايد اين کار را بکنند و ما هم از خدا می‌خواهيم و دعا و آرزو می‌کنيم که خدای متعال دلهای مردم را به سمت نامزد هدايت کند. 🔹برويد تلاش و تفحّص خودتان را بکنيد، را بيابيد و آن کسی را که فکر کرديد است و بين خودتان و خدا حجّت تمام شد، به او رأی بدهيد و خاطر جمع باشيد که تکليفتان را انجام داده‌ايد. اين، آن چيزی است که همه بايد به آن توجّه کنند. 📌دعوای جبهه حق و باطل بر سر انتخاب اصلح است نه دعواهای ساختگی و غیراسلامی 🗳 @shahidanpanahi