eitaa logo
کانال جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی
333 دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
13.6هزار ویدیو
193 فایل
کانالهای @shahidmostafamousavi کانال استیگر.عکس.شهدا @shahidaghseyedmostafamousavi گروه https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545 شهدا را باید خیلی جدّی گرفت. ما برای شهدا همان ارزشهایی را باید قائل باشیم که خدای متعال برای اینها قائل است.
مشاهده در ایتا
دانلود
یا صاحب الزمان توهین بی‌شرمانه و علنی شیخ گرگیج در نماز جمعه ۱۹ آذر به اهل بیت علیهم السلام. اهل بیت همچنان غریبند. کانالهای ایتا http://eitaa.com/shahidmostafamousavi @shahidmostafamousavi کانال استیگر.عکس.شهدا @shahidaghseyedmostafamousavi گروه https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545 امروزفضیلت زنده نگهداشتن یادشهداکمترازشهادت نیست مقام معظم رهبری
🔻🔸🔻 توهین به امهات مومنین برای توجیه و دفاع از غصب فدک یکی از ابعاد جهاد تبیین صدیقه طاهره سلام الله علیها در ماجراهای سقیفه و غصب فدک و ... اقدامات مهمی است که آن بزرگوار برای روشن شدن حقیقت و عدم صلاحیت غاصبان حکومت وقت، برای تمام نسل‌ها و قرون انجام داده‌اند. از جمله‌ی آنها احتجاج حضرت به مسأله‌ی میراث نبوی صلّی الله علیه و آله و سلّم است. جریان خلافت در این مرحله (مرحله‌ی احتجاج به میراث) مجبور می‌شود ادعا کند که منع فدک و... دستوری نبوی است. در این مسئله ادعا می‌شود که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم در زمان حیات خود تصریح نموده‌اند که هیچ میراثی از خود بر جای نمی‌گذارند و این حکمی اختصاصی ادعا شده است و اکثریت امت از جمله همسران ایشان این مسأله را شنیده‌اند. حال با توجه به اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها، فدک و... را مطالبه نمودند و در جای دیگر نیز همسران رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم میراث خود را طلب کردند، دستگاه خلافت ناگزیر شده است که برای تبرئه و تطهیر عمل خلیفه، تمام مدعیان میراث را کسانی معرفی کند که با وجود آگاهی به عدم استحقاق، آن را از حاکمیت خواسته‌اند و پافشاری کرده‌اند. (معاذالله) این مسأله ابعاد متعددی دارد که در این نوشتار یکی از آنها مطرح می‌گردد. در منابع متعدد مکتب خلفا از جمله در صحیح بخاری، جسارتی شنیع و کلامی قبیح به همسران رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم نسبت داده شده و آنها را به چشم‌داشت به بیت المال متهم ساخته‌اند. (حریص و مال‌دوست نشان دادن مخالفان سقیفه، سیاست تکراری مکتب خلافت است. همان طور که در مباحث مفصل جنگ روایت‌های فاطمیه تفصیلا بیان کردیم، مشابه این بهتان را معاذ الله به حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت داده‌اند.) مثلا در متن صحیح بخاری به نقل از عایشه آمده است: «همسران رسول خدا عثمان را واسطه کردند تا از ابوبکر سهم الإرث خود (یک هشتم میراث همسر) را مطالبه نمایند و عایشه به آنها گفت: آیا از خدا نمی‌ترسید؟ مگر نمی‌دانید که رسول خدا ارثی به جا نمی‌گذارد؟» در این کلام منسوب به عایشه و با این دو استفهام انکاری عملاً امّهات مؤمنین زیاده‌خواه و طماع و در تلاش برای دست درازی به بیت المال و طلب مالی که استحقاقش را ندارند و خود نیز به این مسئله اذعان دارند، معرفی شده‌اند. (روایت ۴۰۳۴ صحیح بخاری) در واقع برای درست کردن ابرو، چشم را کور ساخته‌ و برای یک دستمال، قیصریه را آتش زده‌اند و عدالت صحابه و حرمت امّهات مؤمنین را لگدکوب دفاع از عمل خلیفه ساخته‌اند. پ.ن : نکته‌ی جالب این است که شارحان کتب روایی مانند ابن حجر در شرح مبسوط خود از بیان توضیح این مطلب سرباز زده‌اند. کانالهای ایتا http://eitaa.com/shahidmostafamousavi @shahidmostafamousavi کانال استیگر.عکس.شهدا @shahidaghseyedmostafamousavi گروه https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545 امروزفضیلت زنده نگهداشتن یادشهداکمترازشهادت نیست مقام معظم رهبری
بسم رب شهدا و الصدیقین🌺 من ۷ ماه از تحولم میگذره.تا قبل از تحولم اصلا آدم نبودم.همه کاری میکردم... از حجاب نامناسب گرفته تا رفاقت با نامحرم و نخواندن نماز و....😔 من عادت به بی احترامی به شهدا و رهبر نداشتم.هرکسی هم بی احترامی میکرد باهاش برخورد میکردم.تنها خط قرمزم همین بود که توهین نشه به مقام شهید و رهبری🤕تا اینکه یه کانالی پیدا کردم ک تلنگرانه میزاشت.یکیش این بود که با چت با نامحرم سیلی به امام زمان میزنی😖 من به خودم اومدم و رفیقای نامحرمم رو ترک کردم و البته کسی که دوستش داشتم🙂ولی بازم آدم نشدم و از حجاب و نماز و عمل به دستورات دینی کامل دور بودم. یکی از دوستام خیلی در بند شهید و شهادت بود.همیشه پروفایلش عکس شهید بود😕یه روز دیگه من جوش آوردم و شروع کردم به دعوا.گفتم(.....)بس کن حالمون از هرچی شهیده بهم خورد اه یکی بود رفت مرد اومد دیگه😒🤧خودم موندم تو حرفم:چی؟چیداری میگی؟ تو که به شهدا توهین نمیکردی الان........😐😪بیخیالش شدم و خوابیدم.تو خواب همون شهید رو دیدم ولی عصبی.داد زد گفت خجالت بکش😔ما از همه چیزمون گذشتیم که بلایی سر ناموس کشور خودمون نیاد بعد تو؟حتی روسریتم نمیکشی جلو😏 من که خیلی ترسیده بودم فقط سکوت کرده بودم.تو خواب به من گفت باید آدم بشی.همه چیزتو درست میکنی😤 صبح که پاشدم برای اون دوستم تعریف کردم خوابمو.اونم گفت باید آدم بشی👌✨۵ تیر ماه روزی بود که من بعد چند سال نماز درست خوندم و چادر گذاشتم😍از اون به بعد شدم دختری که شرمنده شهدا نیست.الحمدلله بعد از تحولم شروع کردم به تبلیغ اسلام و دین و خداروشکر موفق هم بودم🙂 من از شهدای مدافع حرم و شهدای گمنام حاجت زیاد گرفتم. شهید محمدرضا دهقان امیری دلیل اصلی تحول من بودن🥺🥺🥺 کانالهای ایتا http://eitaa.com/shahidmostafamousavi @shahidmostafamousavi کانال استیگر.عکس.شهدا @shahidaghseyedmostafamousavi گروه https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545 امروزفضیلت زنده نگهداشتن یادشهداکمترازشهادت نیست مقام معظم رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•📚💚• 📚 اگر در خیابان می‌دیدمش،هرگزباورم‌نمی‌شد که اوروزی شهید می شود. شاید هرکس‌دیگری هم جای من بود چنین خیالی می‌کرد. باخودش می‌گفت‌مگر می‌شود پسری که یقه‌پیراهنش را باز می گذارد و بوی‌عطرش محله را برمی‌دارد،بشود جوانترین شهید حرم ؟ "بَه آقا سیدمصطفی، هنوز شهید نشدی؟ شما که می‌گفتی محرم تموم نشده،شهید می‌شم.امشب اخرین شب محرمه‌ها."لبخندی زد ونگاهی به آسمان و افق‌به خون نشسته کرد و بلند گفت: "یاحسین" نمی‌توانست چشم از گلوی پاره‌شده‌ی سید‌مصطفی بردارد. ترکش و خمپاره گلویش را دریده بود.دکتر بالای سر سیدمصطفی رسید، معاینه را شروع کرد،اما معاینه‌اش زیاد طول نکشید.نگاهی به اون کرد و گفت: "شهید شده" |بخشی‌از کتاب‌ بیست‌سال‌و‌سه‌روز به قلم خانم‌خاکبازان| ‌ روایت‌زندگی‌جوانترین‌شهیدمدافع‌حرم‌‌ سیدمصطفی‌موسوی✨🌿 ❤️🌱 کانالهای ایتا http://eitaa.com/shahidmostafamousavi @shahidmostafamousavi کانال استیگر.عکس.شهدا @shahidaghseyedmostafamousavi گروه https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545 امروزفضیلت زنده نگهداشتن یادشهداکمترازشهادت نیست مقام معظم رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راستار اسیری که از دست داعش فرار نموده است کانالهای ایتا http://eitaa.com/shahidmostafamousavi @shahidmostafamousavi کانال استیگر.عکس.شهدا @shahidaghseyedmostafamousavi گروه https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545 امروزفضیلت زنده نگهداشتن یادشهداکمترازشهادت نیست مقام معظم رهبری
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️ (ع) در نامه ۳۱ ، درباره اعتدال و میانه روی در چه سفارشی كرده است؟ 🔷 (ع) در بخشی از نامه ۳۱ - که به امام حسن (ع) نوشته شده - به عنوان مقدمه مى فرمايد: «وَ اعْلَمْ يَقِيناً أَنَّكَ لَنْ تَبْلُغَ أَمَلَكَ، وَ لَنْ تَعْدُوَ أَجَلَكَ؛ (و بدان به يقين هرگز به دست نخواهى يافت و [نيز بدان] هرگز از تجاوز نخواهى كرد [و بيش از آنچه مقرر شده نمى كنى] و تو در همان مسيرى هستى كه تو بودند [آنها رفتند و تو هم خواهى رفت]». آنگاه چنين نتيجه مى گيرد: «فَخَفِّضْ [۱] فِي الطَّلَبِ وَ أَجْمِلْ [۲] فِی الْمُكْتَسَبِ؛ حال كه چنين است در به دست آوردن مكن و در كسب و كار باش». جمله «لَنْ تَبْلُغَ أَمَلَكَ» بيان واقعيّتى روشن است كه هيچ انسانى در اين جهان به خود نخواهد رسيد، بنابراين چرا در باشد؟ 🔷جمله «وَ لَنْ تَعْدُوَ أَجَلَكَ» اشاره به اين است كه به هر حال است و هيچ كس نمى تواند بيش از وقت مقرر در اين جهان بماند. حال كه چنين است چرا براى به دست آوردن ، بيش از حد دست و پا بزند؟ تعبير به «خَفِّضْ»؛ (آرام باش و فرو نِه) و «أَجْمِلْ»؛ (راه پيش بگير) هر دو اشاره به يك حقيقت دارد و آن براى جلب روزى بيشتر است. البته اين تعبير هرگز تلاش و براى به دست آوردن را نفى نمى كند. امام (ع) در ادامه اين سخن به استدلال پرمعنايى توسل مى جويد و مى فرمايد: «فَإِنَّهُ رُبَّ طَلَبٍ قَدْ جَرَّ إِلَى حَرَبٍ [۳]؛ فَلَيْسَ كُلُّ طَالِبٍ بِمَرْزُوقٍ، وَ لَا كُلُّ مُجْمِلٍ بِمَحْرُومٍ؛ زيرا بسيار شده كه تلاش فراوان [در راه دنيا] منجر به نابودى [اموال] گرديده [اضافه بر اين] نه هر به روزى رسيده و نه هر شخص محروم گشته است». 🔷شبيه اين مضمون در حديثى از (ص) آمده است، حضرت مى فرمايد: «اَجْمِلُوا فِی طَلَبِ الدُّنْيا فَإنَّ كُلَّا مُيَسَّرٌ لِما خُلِقَ لَهُ؛ در باشيد؛ چرا كه به هركس آنچه شده است داده مى شود». [۴] جمله «رُبَّ طَلَبٍ قَدْ جَرَّ إلَى حَرَبٍ؛ چه بسيار تلاش فراوانى كه منجر به نابودى شده»، به گفته بعضى از نويسندگان، ضرب المثلى در لسان العرب است كه مضمون آن را در فارسى، سعدى در ضمن دو بيت آورده است: "شد غلامى كه آب جوى آورد / آب جوى آمد و غلام ببرد / دام، هر بار ماهى آوردى / ماهى اين بار رفت و دام ببرد" 🔷دو جمله «فَلَيْسَ كُلُّ طَالِبٍ ... وَ لَا كُلُّ مُجْمِلٍ ...» در واقع به منزله دليل است براى آنچه در جمله هاى قبل درباره و در آمده است و اشاره به اين حقيقت است كه دست و پاى زياد زدن، هميشه درآمد بيشتر، و رعايت اعتدال و ميانه روى هميشه درآمد كمتر را در پى ندارد؛ بلكه بر اين قرار گرفته آنها كه بر او كنند و و آز و را كنار بگذارند، و به صورت براى روزى تلاش نمايند، و توأم با داشته باشند و در ضمن، ديگران نيز اجازه پيدا كنند كه از تلاش خود براى روزى بهره گيرند و حريصان جاى را بر آنها تنگ نكنند. نوشت: [۱] «خفّض» از ريشه «خفض» به معناى پايين آوردن، در مقابل رفع به معناى بالا بردن است و در اينجا به معناى كم كردن و دست از زياده روی برداشتن است. [۲] «اجمل» از ريشه «اجمال» به معناى اعتدال در كار و عدم افراط است. [۳] «حَرَب» به معناى غارت كردن است و در اينجا معناى فعل مجهول دارد؛ يعنى غارت شدن. [۴] سنن ابن ماجه، أبو عبدالله القزويني، محمد بن يزيد، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، دار الفكر، بيروت، بی تا، ج ۲، ص ۷۲۵ 📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية‏، تهران‏، ۱۳۸۶ ش، چ اول‏، ج ۹، ص ۶۲۰ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)