eitaa logo
شهرزاد داستان‌📚📚
2هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
47 ویدیو
222 فایل
پاتوق دوستداران داستان نویسی استفاده از مطالب با حفظ لینک کانال آزاد است. مدیر کانال: فرانک انصاری متولد ۱۴۰۱/۷/۱۱🎊🎊🎉🎉 برای ارتباط با من @Faran239 لینک ناشناس https://harfeto.timefriend.net/16703359937164
مشاهده در ایتا
دانلود
داستانهای واقع‌گرای جادویی قسمت سوم 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 مارکز کشف کرده است که می‌توان همه داستان را با این دو گانگی یعنی واقعیت_ جادو روایت کرد. به طوری که نه تنها ضرب آهنگ رمان آشفته نشود بلکه صورت بکر و تازه‌ای از رمان را نیز بیافریند و رمان را از یکنواختی رمان‌های مرسوم و قراردادی متمایز کند. به همین دلیل می‌بینیم واقعیت‌های تاریخی،سیاسی و اجتماعی در ذهن خلاق او با نیروهای پنهانی سحر و جادو تمثیل و نماد اسطوره در هم می‌آمیزد و مفاهیم واقعی در کنار رویا و جادو عرضه می‌شود. این امر گرچه خواننده را در وادی امر شکست زده و گیج می‌کند. آنچه در داستان اتفاق می‌افتد به تدریج مورد پذیرش و قبول او قرار می‌گیرد و حقیقت مانندی داستان در متن تحقق می‌یابد. در رمان ، مرده‌ها هرگز نمی‌میرند و به زندگی باز می‌گردند. سر خاندان بزرگ خانواده بوئندیا خوزه آرکادیو و ملکیادس کیمیاگر کراوی داستان صد سال تنهایی نیز از بارها می‌میرند و زنده می‌شوند. خواننده به یاد مرگ عزیزان و نزدیکان خود می‌افتد که در رویاها و خاطره‌هایش همیشه زنده‌اند. گرچه مرده‌اند. زندگی خود را در خواب‌های او ادامه می‌دهند و خاطره و اعمال‌هایشان در زندگی و تاثیر می‌گذارند. در این داستان‌ها گاه حوادث در عین واقعی بودن جنبه اسطوره‌ای پیدا می‌کند. در شهری که حدود ۵ سال پیاپی باران می‌بارد و این باریدن را می‌توان امری واقعی و محتمل به حساب آورد. در عین حال این باران‌ها یادآور باران‌های اساطیری کتاب مقدس است که سراسر زمین را فرا گرفت و نوح راه به اجبار به کشتی نشاند. رشته خون پدری که خبر مرگش را به مادرش می‌دهد نیز می‌تواند جنبه تمثیلی پیدا کند و هم جنبه واقعی داشته باشد. بسیار پیش آمده است که آدم از مرگ عزیزانش پیشاپیش خبردار شده است. در زندگی به مردم برمی‌خوریم که به صورت معجزه آسایی از مرگ پیاپی جسته‌اند و عمر دوباره یافتند. سرهنگ اورلیانو بوئندیا به طور معجزه آسایی از مرگ رهایی می‌یابد. اشخاصی را دیده‌ایم اصطلاح بخت و اقبال به آنها روی آورده است و به ثروت و مال و منال بی حد و حصری رسیدند. در رمان ۱۰۰ سال تنهایی نیز به شخصی برمی‌خوریم که حیوانات او مرتب زاد و ولد می‌کنند و. او را به مال و ثروت بسیار می‌رسانند. می‌توان در صد سال تنهایی و همچنین در پاییز پدرسالار و اغلب داستان کوتاه‌های کوتاه و بلند مارکز از این نمونه بسیار مثال آورد. 📚عناصر داستان ✍جمال میرصادقی @shahrzade_dastan
نوشته حسین پایداری یقظه
یقظه نوشته حسین پایداری 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 نیسان قراضه شاه ولد از جاده آسفالته به جاده نیمه خاکی،روستای نظرآقا،که محل اتصال عشایر و روستاهای دور افتاده بود، پیچید. شاه ولد، سالها بود که بار آهن برزو آهنگر را می آورد. خودش اهل همین اطراف و سالها، در این مسیر کار میکرد. برزو آهنگر، شغل آهنگری را از پدرش به ارث برده بود. در این کارگاه آهنگری علاوه بر ساختن داس و چکش، انبر، کار تعمیرات دیسک، گاو آهن و جوشکاری، هر کاری که گره از کار مردم وا می نمود، را انجام میداد. برزو محاسنی جو گندمی داشت، قوی هیکل و راست قامت بود. لوطی محل و از افتادگان دستگیری و به دلدادگان یاور. همه روستا و روستاهای اطراف او را می شناختند و برایشان محترم بود و علاوه بر حسن خلق و مردم داری اهل دل و اهل کرامت بود. مشهور به مستجاب الدعوه، البته او هرگز خود چنین ادعایی نداشت . برای دیگران همیشه دعا میکرد و نفس اش حق بود و به خیر مردم چشم داشت. صدای ترمز، قراضه شاه ولد باعث شد. برزو از کوبیدن چکش بر سندان دست بکشد و سر بلند کند. شاه ولد، پیرمرد مفنگی عملی از نیسان پیاده شد. _سلام برزو آهن ها را آوردم. _علیکم السلام شاه ولد عزیز خوش آمدی _بیا کمک کن تا اینها را پیاده کنیم باید زود بر گردم شهر، یک بار دیگر دارم _امدم جوانمرد آمدم. برزو با شاگردش رستم، که پسرکی لاغر اندام بود. برای پیاده کردن آهن آلات، که برای کار آهنگری خریده بود رفتند. شمش های آهن کوتاه و بلند را پیاده کردند. شاه ولد با پیاده کردن بار و دریافت کرایه رفت. برزو و کارگر ش به کار مشغول شدند. باری که بر دوش داشتم، بر داشته شد. دستهای قوی و مستحکمی من چهل کیلویی را بغل کرد، و بر روی اره لنگ گذاشت، درست سرم را زیر تیغه نهاد و قصدش بریدن بود. موتور را روشن کرد. اره لنگ با صدای قژ و قژ شروع به کار و در هر گردش رفت و بر گشتی یک سانتی متر به سرم نزدیکتر می شد. قطرات آب صابون بر رویم می پاشید، کار آب و صابون خنک کردن تیغه بود، که در اثر اصطکاک و بریدن گرم می‌شد. تیغه به گردنم نزدیک و نزدیکتر شد. اولین خراش را به گردنم وارد کرد، براده های آهن، بر اثر آب و صابون از جلوی تیغه کنار می رفتند. اره با قدرت هی می برید و پیش می رفت. کار ادامه داشت تا تکه مورد نظر از بدنم جدا شد. تلقی، از آن طرف تیغه افتاد. اره ایستاد، بقیه تنم همچنان زیر اره بود و یک سانتی به جلو کشیده شدم و اره دوباره به کار افتاد. چهار بار تکرار و اره خاموش شد. دستهای برزو تکه های مرا به کوره آتش سپرد، تا به مجازات بریده شدن کیفر یابم .اولش گرم شدم، در کوره هوا دمیده میشد. ذغال سنگ ها داغ و داغ‌تر و گر، می گرفتم. من سرخ و سرختر، نرم و نرمتر می شدم. انبر آهنگری به درون کوره نفوذ کرد. تکه ای از مرا که در اسفل کوره بودم و به ذغال ها نزدیکتر برداشت و بر روی سندان نهاد . از سرخی آتش کوره سرخ بودم. می سوختم و شاید پخته، که اولین ضربه چکش آهنگری برزو بر سرم نواخته شد و با هر ضربه چکش صدای هن و هنی به گوشم می رسید. آهی از دل کشیدم، سرنوشتم چه خواهد شد نعل خر یا شمشیر بران، شاید داسی که حیات می برید. زیر چکش و بین سندان، چکش و کوره هی داغ و هی درفش و هی ضربه، پخته و آبدیده و شکل می گرفتم. عرق جبین برزو بر روی من، آتش گرفته، می چکید. ج..ز و جز صدا میداد، مثل آبی بر آتش جگرم را خنک می کرد. در این کوبش و دمش، یا سرخ شدن، به شکل مفتولی مکعبی و بلند در آمدم و سپس در ادامه به شکل نیم دایره و در آخر نعلی شدم نه برای اسب بلکه شور بختانه نعل خر، آنهم برای خر نر، مش سیفور که برای جفت گیری با مادیان های روستا، برای تولد قاطری دیگر انتخاب شده بود، ای بخت نامراد. چهار تکه ام که به باد رفت نعل خر شد، خدا عاقبت بقیه ام را بخیر کند. شب شد. برزو عادت داشت قبل از اذان کار را تعطیل کند و نماز مغرب و عشا را در مسجد ده بخواند. کار تعطیل، اره خاموش، در بسته و برزو رفت. داخل کارگاه تاریک بود، فقط کور سویی از سوراخ دمیدن کوره بیرون می زد و روشنایی وهم انگیز ی به داخل کارگاه میداد. مرا که روی میز اره لنگ باقی مانده بودم، به فکر فرو برده بود، گذشته ام از جلوی چشمانم عبور کرد .یک وقتی سنگ آهن بودم از معدن با انفجار استخراج شدم و در کار خانه گندله سازی به پودر آهن تبدیل شدم. حمل به کارخانه ذوب آهن و به شمش تبدیل و به بازار آمدم حالا اینجا، روی این اره خاموش افتادم. تا اینجای کار به چیز با ارزشی تبدیل نشدم، چهار تکه ام شده نعل خر، عاقبت به شر شدیم رفت . به خودم گفتم نا امید نباش شاید فرجی شد بقیه ام بی آبرویی نعل خر شدن را جبران کند. @shahrzade_dastan
شب از نیمه گذشته ، اشباح ابزارهای ساخته شده، در حالتی توهم زا بدون حضور برزو و روشنایی، در فضای داخل کارگاه جولان می دادند .تنها موجودات زنده ساکن موش‌های صحرایی بود که در زیر، زمین کف کارگاه، در دالان های ساخته شده می‌چرخیدند. از سوراخ گوشه دیوار بیرون آمده و به همه جا سرک می کشیدند .نکته رفاقت من شمش آهن و پیر دانای موش ها، هم برای خود حکایتی دارد .موش دانا که سنی ازش گذشته بود. بالا ی اره آمد و بر روی تنم نشست و با پنجه تیزش خراشی انداخت و گفت: دردت که نیامد. گفتم: _چه جالب زبان مرا میدانی ؟ _ ما از نظر« ماهیت» مشابه هستیم پس یک فهم مشترک از هستی از هم داریم. _جواب شما فیلسوفانه و زیرکانه است _به من میگویند موش دانا، البته خودم باور ندارم, این پرونده ای است که همنوعانم برایم ساخته اند. _پرونده چی؟ _ اینکه دیگران برایت لقب یا یک ویژگی تعریف می کنند، و تو را به آن می‌خوانند.و با تکرار تو باور می‌کنی و در این حصار لقب و مقام عاریتی می مانی، در صورتی که با شخصیت تو مطابقت آنچنانی ندارد. _میشه مثال بزنی، خوب نفهمیدم؟ _ببین به یکی میگویند فیلسوف یا استاد و در اثر تکرار باورت میشه، که استادی یا فیلسوف اما خودت میدانی که نیستی مثل این است که اسم کور را بگذارند عین الله یا کچل را بگویند زلفعلی. _الان ناراحتی که به تو میگویند، موش دانا _آره، ولی کاری از دستم بر نمی آید و پذیرفتم. _تو که دانایی و سالهای زیادی در این کارگاه زندگی کردی، بنظرت عاقبت من چه خواهد شد، به خیر است یا به شر. موش دانا در حالی که پوزه خود را می خاراند گفت: __باید صبر کرد و دید، برزو صاحب کارگاه انسانی وارسته است، پاسی از شب که گذشت می آید. و در این خلوت به عبادت می پردازد. _عبادت یعنی چه، بیشتر توضیح بده _درسته که جسم سخت هستی در معدن که بودی، حتما تسبیح خداوند را گفتی . _آری، ما همه ذرات تسبیح گوی هستیم، اصلا کارمان این است زمان و مکان ندارد. _افرین ما هم تسبیح گوی هستیم هر کس به زبان و توان خود. _درسته _برزو و آدم ها هم، با عبادت تسبیح می کنند. _که اینطور ، من فکر میکردم کار برزو بریدن و ساختن نعل خر است. موش دانا با خنده گفت: _کار برزو ابزار سازی است. که ابزار گره از کار مردم، که از آن استفاده می کنند را باز میکند. _بسیار خوب ، پس ما هم وسیله ای برای ابزار سازی هستیم ... صدای چرخیدن کلید در قفل شنیده شد و موش دانا گفت : برزو آمد من بروم ، شمش اهن را روی اره تنها گذاشت. برزو در را باز کرد و وارد شد . آفتابه را آب کرد، و شروع به وضو ساختن، سجاده اش را پهن و به نماز ایستاد. در حین نماز و سجده های طولانی و استغاثه، با اشک های جاری به عبادت پرداخت. صدای اذان صبح ،برزو را که بر سجاده در سکوت خلوت خویش، نشسته بود به خود آورد. که وقت نماز صبح است به نماز ایستاد .... السلام علیک والرحمه و برکاته..‌ دست به دعا شد. _ای روزی دهنده بی همتا، ما را محتاج نامردان مگردان _ای بینظیر یکتا، قدم به خلوت انس ما بگذار _ای کریمی، که مرا در کوره زندگی سرخ می‌کنی، با چکش رنج مرا شکل میدهی، تا ساخته و گره از کار خلق باز کنم، ببخش و بیامرز. _ای خالقی که: بندگانی که در اثر صبر از کوره، چکش و آزمایش های تو سرفراز بیرون می آیند. عزت میدهی و آنان را که مردود میشود، کنار می گذاری و به خودشان وا می نهی. صدای گریه و استغاثه برزو فضا را پر کرده بود و موش دانا که سر از سوراخ گوشه دیوار بیرون داده بود، همه را شنید. به زبان حال نه مقال به شمش آهن گفت : _اگر جنس آهن تو خوب باشد. برزو تو را به ابزاری مفید تبدیل خواهد کرد. اگر چقرمه و بد قلق باشی کنار گذاشته خواهی شد و خود واگذاری بد عاقبتی و به شر است. شمش گفت: خدایا مرا در کوره رنج خود قرار ده، اما کنار مگذار . 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 یقظه : بیداری یا یقظه از جمله مفاهیم خاص عرفانی است که در مقابل غفلت و بی توجهی قرار دارد و لازمه رسیدن به مقام توبه و گام نهادن در وادی سلوک است . یقظه حالی است که با جذبه و عنایت الهی آغاز میشود انقلابی درون انسان و جماد ونبات ایجاد میکند که او را با سلوکی عارفانه به کمال می رساند. @shahrzade_dastan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک قاچ کتاب📚📚📚
_یک قاچ کتاب📚📚📚 اغلب از پدرم بابت بیرون رفتن با فرنک کمی کتک می خوردم، اما فهمیدم که من به هر حال سهمیه ی کتکم را خواهم داشت پس بهتر است کارهایی را که دوست دارم انجام بدهم.  خیلی خب خدا، فرض می کنیم تو واقعا مرا در این شرایط قرار داده ای تا امتحانم کنی. تو مرا با مشکل ترین امتحان ها یعنی پدر و مادر و جوش هایم به آزمون کشیدی. فکر کنم امتحانت را قبول شدم... کشیش به ما گفت که هیچ وقت شک نکنید. به چی شک نکنیم؟ همیشه بیش از حد به من سخت گرفته ای، پس من ازت می خواهم که بیایی پایین و شک مرا برطرف کنی!  هیچ کس وضعیت اش را عوض نمی کرد. ما همین بودیم، طور دیگری هم نمی خواستیم باشیم. همه مان از خانواده های افسرده ای آمده بودیم و اغلبمان هم سوءهاضمه داشتیم، و با این حال خیلی گنده و قوی بودیم. به نظرم، بیشتر ما خردک محبتی از خانواده هایمان دیده بودیم و بنابراین از کسی مهربانی و عشق گدایی نمی کردیم. بیشتر شبیه یک جک بودیم، اما مردم مراقب بودند جلویمان نخندند. طوری بودیم که انگار خیلی زود بزرگ شده ایم و از بچه بودن حوصله مان سر رفته است. برای بزرگترهایمان هیچ احترامی قائل نبودیم. مثل پلنگی بودیم که گری گرفته باشد. _نمی شد به آدم ها اعتماد کرد. هر طور حساب می کردی باز آدم ها ارزش اعتماد کردن نداشتند. در کتابخانه راه می رفتم و کتاب ها را نگاه می کردم. یکی یکی از قفسه در می آوردم. همه شان احمقانه و بی روح بودند. صفحه ها پر از کلمات بودند ولی چیزی برای گفتن وجود نداشت. اگر هم حرفی داشتند، آنقدر کش می دادند که وقتی به آن حرف می رسیدی دیگر حسابی از حوصله افتاده بودی. _ثروت یعنی پیروزی و پیروزی تنها واقعیت موجود بود. _در این جهان زندگی کردن کار خسته کننده ای است. _چیزی به اسم جنگ خوب و بد وجود نداره. تنها چیز بد توی جنگ شکسته. تو همه جنگ ها هر دو طرف به خاطر انگیزه های خوب جنگیدن. اما توی تاریخ فقط انگیزه طرف پیروز انگیزه اصیل و شریف عنوان شده است. اهمیتی نداره که کی حقه و کی باطل، فقط مهم اینه که کدوم طرف ژنرال ها و ارتش بهتری داشته! 📚ساندویچ ژامبون ✍چارلز بوکوفسکی @shahrzade_dastan
داستانهای واقع‌گرای جادویی قسمت چهارم 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 در رمان پاییز پدرسالار آمریکایی‌ها دریاچه کنار قصر رئیس جمهور را می‌خرند و بسته‌بندی می‌کنندو با خود می‌برند. در واقع اگر همه مواد دریاچه‌ای را استخراج کنند و ماهی‌ها و جانوران گران قیمت آن را صادر کنند از دریاچه چه می‌ماند؟ چیزی جز آب مانده و بی‌مصرف که همچون زمینی سترون و برهودی پر گرد و خاک است. به عبارت دیگر حقیقت مانند وقایع بر حسب کیفیت روانشناختی به وجود می‌آید. مرگ پسر پیشاپیش به ما دل مادر برات می‌شود و همچنین با حساب احتمالات یعنی با پیشرفت علم و تکنولوژی در آینده امکان بسته‌بندی دریاچه هم قابل تصور است. همین ویژگی‌های آثار مارکز است که او را شهره عالم و آثار او را از رمان‌های قراردادی متمایز کرده است. بی‌جهت نیست که جفری ولف منتقد معروف مجله نیوزویک درباره صد سال تنهایی می‌نویسد: کتابی است که مدت‌ها بین ما خواهد ماند. منحصر به فرد است و سراپا جادوست. معجزه‌گر است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که واقع‌گرایی جادویی روش و شگرد تازه‌ای برای ارائه داستان است و تحول بخشیدن به آن به همین دلیل مکتبی ادبی شمرده نمی‌شود که ضوابط و اصولی عام بر آنها حاکم باشد. آثار متنوع واقع‌گرایی جادویی نویسندگان جهان بر اصول موازین مشترکی بنا نشده است و هر کدام از آنها از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و خصوصیت‌های خود را دارد و در گروه داستان‌های پسا مدرنیستی قرار می‌گیرد و نوعی از آن را ارائه می‌دهد. 📚عناصر داستان ✍جمال میرصادقی @shahrzade_dastan
👆👆👆👆 داستان جالبی بود، از زبان وسیله ای که مرد داستان با آن بازی می کرد،گوشه ای از زندگی واقعی را نشان داد که در آن زن از بیکاری وبی عاری مرد خسته شده بود وازاو جدا شده بود. اما هدف داستان واضح نبود اگر منظور، جدایی بود باید صحنه هایی از درگیری زن وشوهر را بیان می کرد تا علت جدایی، مشخص تر شود. واینکه مرد بعد رفتن زنش، باز به بی عاری ادامه داده بود،کمی غیر منطقی به نظر می رسید. اگر پایان داستان، غافلگیری عیرمنتظره داشت،همیشه در اذهان می ماند.و اما تبحر نویسنده در ارتباط شیء با زندگی بشر،وجانبخشی ان، متبحرانه ودرخور می باشد،دست مریزاد🙏🌸👌💫 🍀نقد توسط خانم ن‌. قدیرزاده @shahrzade_dastan
👆👆👆 باسلام و خسته نباشید به نویسنده محترم. متن شما روایت مستقیمی از حوادث رخداده را، به زیبایی تمام نشان می هد. و مظلومیت فلسطینیان و دردهای گرسنگی و مشقّت های آوارگی را به وضوح به تصویر کشیده و با بهره گیری از آمار و اطلاعاتی که بنظر حقیقی ارائه دادید خواننده را بدرستی در فضای روایت نگه می دارد. اما یک نویسنده قبل از شروع نوشتن باید مسیر نگارش را مشخص کند. باید بداند که چه می‌نویسد. یعنی که در مبحث مهم تفکیک داستان نویسی از مقاله نویسی یا گزارش نویسی، دقت خاصی داشته باشد. داستان یک برش یا اتفاق خاص یا جذاب از زندگی است که با رعایت عناصر داستانی، منجمله زمان و مکان، کشمکش، انتخاب زاویه دید درست، ایجاد شخصیت و شخصیت پردازی قوی و البته در سایه پیرنگ قوی و سوژه بکر، خواننده را مجاب به خوانش و لذت بردن از داستان می‌کند. این نوشتار اگر در قالب یک گزارش ارائه شده باشد یک گزارش کامل و بی نقص است. قلمتان سبز و ادامه دار 🍀نقد آقای حسین هادوی نیا @shahrzade_dastan
دل و خون نوشته زهرا رستم زاده 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 گوشه‌ی چشم‌هایش اشک قطره بست. دلتنگی عجیبی در دلش نشست. دلتنگی که می‌دانست دیگر کسی برایش باقی نمانده است. حتی فامیلی که در این روز در کنارش باشند. از پشت ردیف چادر‌های نایلونی، پیرزنی لنگ‌لنگان به آنها نزدیک شد. نقاب توری سفید صورت او را بالا زد و چشم در چشم‌های رنگی‌اش دوخت. دست‌های ظریف و نرم او را در دست‌هایش فشرد. هر دو لبخند زدند. برای تازه عروس خوش‌وقتی آرزو کرد. پیرزن خودش هم نفهمید در این اوضاع و احوال چه گفت. گونه‌های تازه داماد قرمز شد. @shahrzade_dastan
معرفی نویسندگان کانال آقای سبد میثم موسویان
معرفی نویسنده: استاد سید میثم موسویان،  کارشناسی ارشد روانشناسی خوانده‌اند. نویسنده هستند و در کنارش مشاوره و درمان روانشناسی و تدریس داستان نویسی در حوزه هنری همدان انجام می‌دهند. سوابق شغلی: تدریس دروس روانشناسی در مراکز پیام نور و علمی کاربردی 5 سال _تدریس در حوزه هنری همدان 8 سال _مشاوره در مرکز اورژانس بهزیستی یک سال _مشاوره در زندان همدان یک سال _مشاوره در درمانگاه شکری موحد 15 سال _مشاوره در درمانگاه شهدای سرباز 10 سال تالیفات : -     درسهای مجید 1401 تاریخ شفاهی -     رمان شب شغال، به نشر 1402 -     رمان روزهایی که از آن سردر نمی آوریم 1402 نشر جمال -     من جانباز نیستم 1400، نشر معارف (تاریخ شفاهی) (برگزیده جشنواره کتاب سال دفاع مقدس 1401 ) -     داستان کودک، معمای بوبی خرگوشه، 1399، نشر عهد مانا (کتاب کودک. نوشته شده بر اساس نظریه ی تحلیل متقابل روانشناسی اریک برن) -     رمان چهار پر، 1398، نشر معارف (رمان با مضمون عرفانی) -     رمان بی نام پدر 1399، نشر جمکران(تقدیری از جشنواره انقلاب 1399، برگزیده قلم زرین 1400 ، جایزه شهید اندرزگو) -     رمان به نام مادر 1401، نشر جمکران (بی نام پدر 2) -     رمان مدرسه ی شبانه، 1401، نشر کتابستان معرفت -     رمان لی لی 1401، نشر کتابستان معرفت -     مجموعه داستان، تفنگم را زمین مگذار، نشر جمکران 1396 نامزد جایزه جلال آل احمد در بخش مجموعه داستان کوتاه سال 1397 -     رمان با عنوان میوه های رسیده برنده جايزه رمان سال جشنواره انقلاب جمهوری اسلامی. به همت حوزه هنری....برنده جايزه كتاب سال سپاه 1391....نامزد جايزه شهيد غني پور -     مجموعه داستان شهید خودم . مجموعه داستان ها انقلاب اسلامی در حیطه ی نوجوان نشر شهرستان ادب -     رمان سفیدی پر کلاغ نامزد جایزه ی انقلاب سال 1390 چاپ نشر شهرستان ادب -     رمان نوجوان اذان بی موقع چاپ سوره -     رمان ما هم هستیم (جنگ 33 روزه لبنان)، چاپ سوره -     مجموعه داستان، بخارهای رنگی، چاپ شهرستان ادب -     رمان نوجوان، ارتش کلاه پوستی ها، نشر صاد (برگزیده جشنواره داستان انقلاب، رمان نوجوان 1399) -     بنام خدا من محمد بروجردی هستم، مصاحبه نمی کنم ، تاریخ شفاهی، چاپ سوره -     پرده داران راز دوست، داستان کوتاه، روایت فتح (بر اساس خاطرات از شهید قهاری سعید) -     بچه ها دیرتون نشه، داستان کوتاه، روایت فتح (بر اساس خاطرات از رضایی مجد) -     مجموعه داستان کوتاه با عنوان آخرین مرد ایستاده ، وصف همت سردار شهید، سعید قهاری با همکاری حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس مجموعه داستان مشترک خمپاره های سرگردان -     مهماتی که در سینه ها جا گرفت ، تاریخ شفاهی، نشر بنیاد حفظ آثار -     اینجا پلاک 274، وصف شهدای آماد و پشتیبانی استان همدان به همت کنگره سرداران استان همدان -     کبریت های نیم سوخته، (جمع آوری و بازنویسی خاطرات) نشر بنیاد شهید و حفظ آثار -     بازنویسی کتاب درد شیرین، (نشر بنیاد شهید) -     بازنویسی کتاب من مادر دوم تورج هستم (نشر سوره مهر) افتخارات: -     مقام نخست جشنواره کتاب سال دفاع مقدس 1401 -     داوری جشنواره جلال آل احمد 1401 در بخش رمان -     تقدیر در جایزه ی جلال آل احمد در بخش رمان، 1400 -     برنده جایزه ی بخش ویژه ی جلال آل احمد در سال 1397 -     نامزد نهایی بخش مجموعه داستان کوتاه در جایزه ی جلال سال 97 -     برنده جایزه ی قلم زرین 1400 -     نامزد جایزه شهید اندرزگو 1400 -     - رتبه ی نخست جشنواره ی ملی رمان نویسی انقلاب اسلامی 1389 -     رتبه ی دوم جشنواره داستان کوتاه نوجوان انقلاب اسلامی 1389 -     تقدیری در جشنواره لبخند خاکی 1388 -     تقدیری در جشنواره یوسف 2 و یوسف 4 و یوسف 5، 1388، 1389، 1390 به همت بنياد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس -     نفر سوم در جشنواره پیامبر اعظ م....1387 -     برگزیده ی جشنواره ی تصویر آزادی ....1388 -     برگزیده ی جشنواره ی ادبیات حماسی گیلان ...1388 -     برنده ی جایزه ی ویژه ی جشنواره ی ملی کبوتر حرم ...1388 -     نفر اول جشنواره ادبیات داستانی همدان ...1388 -     برگزیده ی جشنواره ی بین المللی سلام بر نصرالله ....1386 -     تقدیری از جشنواره ی ملایر در بخش ویژه ...1389 -     نفر اول جشنواره ی بسوی ظهور....1390 -     نفر دوم در جشنواره کشوری مبارزه با فتنه....1390 -     نفر اول جشنواره کشوری داستان نویسی قرآنی....1390 -     نفر اول جشنواره کشوری داستان نویسی درود....1390 -     نفر اول جشنواره داستان نویسی کشوری چراغ مطالعه...1390 -     تقدیری از جشنواره داستان نویسی امام هادی علیه السلام به همت دانشگاه امام صادق...1391 @shahrzade_dastan
-     تقدیری در جشنواره سوختگان وصل جانبازان شیمیایی...1391 -     رتبه ی دوم جشنواره امام هادی دانشگاه امام صادق...1391 -     رتبه ی دوم جشنواره داستان نویسی طهوری....1391 -     رتبه ی سوم جشنواره داستان انارستان شهید یوسف.....1391 -     رتبه ی دوم جشنواره داستان صراط علی ....1391 -     رتبه سوم رمان در جشنواره بين المللي رضوي سمنان 1392 -     تقدير در سومين جشنواره داستان رسول آفتاب با موضوع مبارزه با فتنه ورامين 1392 -     كسب مقام سوم در نهمين دوره انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم تير 1392 ، و کسب مقام سوم در سال 1395 -     رتبه نخست جشنواره خاطره نويسي حفظ آثار ارزش هاي دفاع مقدس 1392 -     رتبه سوم جشنواره شعر پاسدار 1392 در سطح كل نيروهاي سپاه پاسداران -     رتبه سوم جشنواره بسيج در بخش داستان بلند در سطح كشور 1392 -     نفر اول جشنواره رمان نويسي در چهارمين جشنواره داستان ورامين 1393 -     رتبه اول جشنواره بسيج دربخش داستان بلند در سال1392 و سال 1393 در سطح استان -     رتبه سوم داستان كوتاه جشنواره بسيج در سطح استان 1393 -     رتبه نخست در بخش رمان در جشنواره كشوري نماز 1393 رتبه نخست در بخش رمان و سوم در بخش داستان كوتاه جشنواره كشوري دانشگاهيان رضوي 1393 رتبه نخست جشنواره داستانک لی 1394 جشنواره کشوری پایداری، زنجان 1395 رتبه نخست جشواره جیم، 1395 برگزیده در جشنواره کشوری طنز خط خطی 1396 برگزیده در جشنواره ضحی، همدان 1396 مقام نخست جشنواره هنر ماندگار در بخش کتاب 1396 کتاب پاسداران اهل قلم، رتبه دوم 1399، جشنواراه کشوری یوسف 1399، جایزه دوم رمان نوجوان جشنواره انقلاب 1398، تقدیری جایزه رمان انقلاب بخش بزرگسال 1399، جایزه ی داستان سردار سلیمانی 1399، زنجان. جشنواره هنر و روان، داستان کوتاه 1399 برگزیده جایزه قلم زرین، 1400، رمان بی نام پدر تقدیر در جایزه ی جلال آل احمد 1400 نامزد و تقدیر کتاب سال جمهوری اسلامی ایران 1400 نامزد جایزه ی شهید اندرزگو بخاطر بی نام پدر 1400 @shahrzade_dastan
ممنونم از لطف آقای موسویان. 🙏 شما دوستان می‌توانید سوالات خود درباره مسائل عناصر داستانی به آیدی من بفرستید تا استاد موسویان به سوال شما پاسخ دهند. من باشم این فرصت خوب رو از دست نمیدم. آیدی جهت ارسال سوالها @Faran239 @shahrzade_dastan
شاید بهشت ما نویسندگان جایی شبیه کتابخانه باشد. لبریز از کلمه و داستان. @shahrzade_dastan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 پنجمین سوگواره ملی روضه‌های داستانی در دو بخش داستان کوتاه و روایت ✅ موضوع: مواجهه انسان معاصر با عاشورا و امام حسین(علیه السلام) موضوع ویژه: از مدینه تا کربلا در سال ۶۱ هجری 🔻شرایط شرکت در سوگواره: ▪️نویسندگان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در دو بخش داستان کوتاه و روایت با حداقل ۱۰۰۰ کلمه و حداکثر ۵۰۰۰ کلمه به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند. ▪️محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد. ▪️آثاری که پیش از این در جشنواره دیگری ارسال شده باشند پذیرفته نخواهند شد. 🔴 مهلت ارسال آثار تا پایان روز اول مرداد خواهد بود و این مهلت تمدید نخواهد شد. 🏆جوایز: آثار منتخب در دوسطح برگزیده و شایسته تقدیر اعلام خواهند شد. 🔸به آثار برگزیده تندیس، لوح تقدیر و  مبلغ ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال تقدیم خواهد شد. 🔸به آثار شایسته تقدیر لوح تقدیر و  مبلغ ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال تقدیم خواهد شد. 🔻جهت اطلاع از اخبار سوگواره، به ما بپیوندید: @soogvare_rowzehayedastany ┄┅┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 🆔 https://eitaa.com/Honarmandan_Zanjan_ir 🆔 https://rubika.ir/Honarmandan_Zanjan_ir ┄┅┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شاعرانه 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 بفرمایید فروردین شود اسفندهای ما نه بر لب، بلکه در دل گُل کند لبخندهای ما بفرمایید هر چیزی همان باشد که می‌خواهد همان، یعنی نه مانند من و مانندهای ما بفرمایید تا این بی چراتر کار عالم؛ عشق رها باشد از این چون و چرا و چندهای ما سرِ مویی اگر با عاشقان داری سرِ یاری بیفشان زلف و مشکن حلقه پیوندهای ما به بالایت قسم، سرو و صنوبر با تو می‌بالند بیا تا راست باشد عاقبت سوگندهای ما شب و روز از تو می‌گوییم و می‌گویند، کاری کن که «می‌بینم» بگیرد جای «می‌گویند»های ما نمی‌دانم کجایی یا که‌ای، آنقدر می‌دانم که می‌آیی که بگشایی گره از بندهای ما بفرمایید فردا زودتر فردا شود، امروز همین حالا بیاید وعده آینده‌های ما ✍قیصر امین پور 🍀دوم اردیبهشت سالروز تولد قیصر امین پور گرامی‌باد. @shahrzade_dastan
ایده‌های داستانی امروز: 🍀دستش را به سمتم دراز کرده بود. خال سیاه بزرگ دستش من را به گذشته برد..... 🍀پول را از جیبش برداشت و به سمت در دوید. می‌خواست..... 🍀سرم را که به زیر تخت بردم، موهای تنم سیخ شد. تنم لرزید..... ایده‌های داستانی با قلم زیبای شما قابلیت تبدیل شدن به داستان کوتاه و رمان را دارند. فقط کافی است که اراده کنید. 😍 @shahrzade_dastan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داستان‌های فراداستان 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 فرا داستان داستانی است درباره خود داستان. به عبارت دیگر فراداستان به داستانی غیر سنتی گفته می‌شود که به خودش به عنوان داستان ارجاع می‌دهد. فرا داستان نوع به خصوصی از داستان‌های پسامدرن است که آشکارا درباره اعتبار خود داستان بحث می‌کند. نویسنده زبان و امکانات نقد ادبی و توصیه‌های تکنیکی را در داستان به کار می‌گیرد و با بهره‌گیری از ترفندهای نوع داستان می‌تواند در خصوص امکاناتی که داستان در اختیارش می‌گذارد کندوکاو بپردازد. رمان مرد در تاریکی نوشته پل‌استر نویسنده آمریکایی از این نوع داستان‌ها است. نویسنده زبان و امکانات ادبی را در داستان به کار می‌گیرد و با بهره‌گیری از ترفنده نو داستان می‌تواند در خصوص امکاناتی که داستان را در اختیارش می‌گذارد کاوش کند و به حد و اندازه این امکانات پی ببرد. فراداستان همچنین به نویسنده امکانی می‌دهد که در جهان داستان نظریه‌های ادبی فلسفی روانشناسی جامعه شناسی و غیره را به جایش بگیرد و درستی و نادرستی آنها را بیان نماید. نویسنده با استفاده از متافیکشن می‌تواند در داستان مانند بازیگری روی صحنه بیاید و خواننده را به بازی بگیرد. زبان فلسفه و انواع داستان را تحریف کند. با این قصد که در نهایت در قلمرو داستان نویسی به ساختارهای تازه‌ای دست یابد.‌ مرد تاریکی پل استر دقیقاً مصداق همین تعریف است. پل استر خورده روایات از هم گسیخته را کنار هم می‌گذارد. این خرده روایات را با ماجراهای یک سرباز در جنگ داخلی آمریکا که در آینده نامعلوم اتفاق می‌افتد پیوند می‌دهد. @shahrzade_dastan
بدین ترتیب سطوح گوناگون روایت را با هم در می‌آمیزد. در هر حال مانند دیگر نویسندگان متافیکشنالیست همواره داستانی بودن جهان داستان را به یاد خواننده می‌آورد و توهم واقعیت را که با زحمت در داستان ساخته می‌شود به آسانی با یک اشاره در خط تفسیر داستان روایت شده از پیش می‌برد. هر داستان پیرنگ دارد که در اغلب مواقع نویسنده از پیش آن را طراحی کرده است. خواننده نیز بعد از خواندن داستان نظری دارد که از خواننده‌ای به خواننده دیگر ممکن است تفاوت کند. در متافیکشن نویسنده استراتژی داستان را لو می‌دهد و در مقابل به خود اجازه می‌دهد که نظر خواننده نسبت به داستان را به سمت و سوی مورد نظر خودش سوق دهد. سادگی زبان و روایت‌های ناکامل که به سرانجام نمی‌رسند. در نیمه راه برای همیشه یا برای مدت کوتاه ناتمام می‌مانند؛ بخشی از این بازی هستند. 📚عناصر داستان ✍جمال میرصادقی @shahrzade_dastan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا