eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال شاخه طوبی
؛﷽؛ ؛┄┄┅┅┅┅┄┄ 💠 💠 💠 ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🕋 پس از حلق رأس در همان روز دهم به مكّه مراجعت مى ‏كند، و طواف زيارت حج مانند طواف عمره كه گفته شده است بجا مى ‏آورد، و بدين گونه مثلا نيّت مى ‏كند كه: «هفت دور طواف كعبه مى ‏كنم جهت حجّ تمتّع واجب قربة الى اللّه تعالى». در اصطلاح شرع اين طواف به طواف زيارت ناميده مى ‏شود. و بعد از طواف حج، دو ركعت نماز در پشت مقام ابراهيم عليه السلام، چنانكه در عمره گفته شده است مى ‏خواند. و بدين گونه نيّت مى ‏كند كه: «نماز طواف جهت حج تمتّع واجب مى ‏گزارم قربة الى الله تعالى». بعد از نماز طواف، سعى بين صفا و مروه مى ‏كند به همان ترتيبى كه در عمره گفته ‏ايم و نيت مى ‏كند كه: «سعى صفا و مروه جهت حج تمتّع واجب مى ‏كنم قربة الى الله تعالى». و چون سعى تمام شد حالا بوى خوش بر او حلال مى ‏شود. و بعد از اين عمل، طواف نساء بجا مى ‏آورد مثل طواف عمره و طواف حج تمتّع. و بدين گونه مثلا نيت مى ‏كند كه: «طواف نساء بجا مى ‏آورم جهت حج تمتع واجب قربة الى الله تعالى». و بعد از آن دو ركعت نماز در پشت مقام ابراهيم عليه السلام مى ‏خواند و بدين گونه نيّت مى ‏كند كه: «نماز طواف نساء بجا مى ‏آورم قربة الى اللّه تعالى»، و حالا زن بر او حلال مى ‏شود، و لكن لازم نيست كه طواف نساء بلافاصله بعد از طواف زيارت حج باشد. و بدانكه تا از طواف زيارت حج فارغ نشده پوشيدن لباس دوخته كراهت دارد، چنان‏كه تا از طواف نساء فارغ نشده استعمال بوى خوش كراهت دارد، و طواف زيارت گفته آمد. و نيز بدانكه در روز دهم مراجعت به مكّه براى آنكه حجّ تمتّع بر او واجب است افضل است. و مى ‏تواند در روز يازدهم به مكه برود، ولى فعلا وسائل رفتن به مكه در روز دهم به آسانى فراهم است؛ بهتر اين است كه از روز دهم تأخير نيندازد، و اگر تأخير انداخته حج او صحيح است. و بعد از آنكه از اعمال مزبور در روز عيد در مكّه فارغ شده است به منى مراجعت مى ‏كند كه شب يازدهم را بايد در منى باشد. و شبهاى يازدهم و دوازدهم و سيزدهم بيتوته در منى به عمل مى ‏آورد. و رمى جمرات سه ‏گانه «جمره اولى، و وسطى، و عقبه» به ترتيب- همان گونه كه در رمى جمره عقبه در ضمن وظائف روز عيد قربان گفته شده است- در روزهاى 11 و 12 و 13، در منى انجام مى ‏دهد. و مستحب است كه در اين سه روز حتى به جهت طواف مستحب هم باشد از منى بيرون نرود. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
حضرت مسلم علیه‌السلام #پست_شماره_۵ یک تاریخ دیگر؛ مسعودی در "مروج الذهب" صریحا گفته است که مسلم پی
حضرت مسلم علیه‌السلام چون مسلم از ایشان گروه بسیار به قتل رسانید، خبر به عبیدالله رسید. کسی نزد محمد فرستاد، پیغام داد که ما تو را سوی یک تن فرستادیم تا او را بیاوری، چنان در یاران تو رخنه‌ی بزرگ پدید آورد پس اگر تو را سوی غیر او فرستیم چه خواهد شد؟ ابن اشعث پاسخ داد: ای امیر پنداری مرا سوی بقالی از بقالان کوفه یا یکی از جرامقه‌ی حَیَره فرستاده‌ای؟ ندانی که مرا سوی شیری سهم‌گین و شمشیری بُرنده در دست، دلاوری بزرگ فرستاده‌ای؟ از خاندان بهترین مردم؟ لااله الاالله. و سید در ملهوف گفته است: مسلم صدای سم اسبان شنید، زره بپوشید و بر اسب سوار شد و با اصحاب عبیدالله جنگیدن گرفت تا گروهی بکشت. پس محمد اشعث بانگ زد و گفت: ای مسلم! تو را امان است، گفت به امان؟ به امان خیانت‌کاران فاسق جه اعتبار؟ و روی بدان‌ها آورده، کارزار می‌کرد و رجز حمران بن مالک خزعمی را در روز قبل می‌خواند. با تیر و سنگ چندان بر پیکر او زدند که مانده و کوفته شد و بر دیواری تکیه داد و گفت: چون است که بر من سنگ می‌افکنید مانند کفار، با این‌که من از اهل بیت پیامبران ابرارم. چرا مراعات حق رسول خدا را درباره‌ی ذریة او نمی‌کنید؟ ابن اشعث گفت: خویشتن را به کشتن مده تو در زنهار منی. مسلم گفت: آیا با این‌که توانایی دارم، اسیر گردم، لا والله (چنین نخواهد شد). و بر ابن اشعث حمله کرد، او بگریخت. مسلم گفت: بارخدایا تشنگی مرا می‌کشد. پس از هر سوی بر وی حمله کردند، و بُکیربن حمران احمری لب بالای او را با شمشیر بخست. و مسلم بر او شمشیری زد که در اندرون او برفت و او بکشت و کسی از پشت نیزه‌ای بر مسلم فرو برد، که از اسب بیفتاد و دستگیر شد. مسلم، خسته‌ی زخم‌ها شده. و از قتال فروماند پس به کناری جست و پشت به خانه‌ی هم‌سایه داد. آوردند بالای دارالاماره. قبل از او دیدند، حضرت مسلم سلام‌الله علیه، گریه می‌کند.گریه چرا می‌کنی؟ مسلم گفت: به خدا سوگند که من برای خود گریه نمی‌کنم و از کشتن خود جزع ندارم. اگرچه هرگز مرگ خود را هم دوست نداشته‌ام. ولکن برای خویشان و خاندان خود که روی به این‌جانب دارند، و برای حسین علیه‌السلام و آل او گریه می‌کنند...(گریه‌ی استاد) لا حول و لا قوة الا بالله 🏴کانال شاخه طوبی 🏴 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، این روزگار، طوفانیتر از طوفان نوح است و قرآن، کشتی نجات. خوشا به حال اصحاب السفینه! فراز ۳۸۸ @shakhehtoba
:🌷✨ ✍️مقام وصول: این آقا که حالا مستبصر شده است ، می بینید یک وقتی برای او نسیمی از عالم قدس می وزد و آن جذبه که ناگاه می رسد ، او را بیتاب می کند و دردش گُل میکند و بقول خواجه عبدالله انصاری در منازل السائرین به منزل یَقظَه قدم می‌گذارد ، حالا بیدار می شود و می‌گوید: من کیستم ؟ و دنبال من کیستم را می گیرد تا به فرمایش شیخ « لَینالَ مِن روح الاتصال» تا به مقام وصول نائل آید . این مقام وصول آن است که امام صادق می فرمود « اِنّ روح المومن لاشدّ اتصالا بروح الله مِن اتصالِ شعاعِ الشّمسِ بها» ، « المومن مراة المومن » اسم حضرت حق نیز مومن است ، تو مرات حق می شوی . این را مقام وصول می نامند یا می گویند این آقا واصل شده است. 📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 ۱۵ ذی‌الحجه سالروز ولادت بزرگ مفسّر قرآن، هدایت‌گر اسوه تقوا؛ حضرت امام علیه‌السلام بر همه مسلمانان و آزادگان جهان تبریک و تهنیت باد. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، آزمودم تا شکم دائر است، دل بایر است. "یا مَن یحیی الأرض المیته" دلِ دائرم ده! فراز۲۲ @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
؛﷽؛ ؛┄┄┅┅┅┅┄┄ 💠 💠 💠 ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🕋🧕 برخى از احكام نساء: در خاتمه برخى از احكام نساء را در اعمال حجّ تمتّع به عرض مى ‏رسانيم: 1️⃣ اجهار در تلبيه و هروله در سعى، براى نساء نيست چنان‏كه استلام حجر هم. 2️⃣ افضل اين است كه لباس احرام زن حرير نباشد، اگرچه هر لباسى كه با آن مى ‏توانست نماز بخواند مُجزى است، و مى ‏تواند دو جامه احرام را زير لباس بپوشد. 3️⃣ جائز است پوشيدن لباس دوخته براى زن، حرمت دوخته اختصاص به مرد دارد. و براى زن قفّازين نهى شده است (قفّازين به صيغه تثنيه دستكش مخصوصى كه در آن پنبه مى ‏كردند و دستها را براى حفظ از سرما بدان مى ‏پوشاندند؛ و يا يك نوع زينت است، كيف كان احوط اين است كه از آن اجتناب شود). 4️⃣ بر زن محرمه تغطيه وجه و تستّر از اجنبى جائز و بلكه واجب است. و احتياط واجب اين است كه زن در صورت امن، كشف وجه نكند، و إلّا إسدال ثوب نمايد هرچند بر وجه اصابت كند. از امام صادق عليه السلام است كه «المحرمة تسدل الثوب على وجهها إلى الذّقن» و در روايت ديگر «المحرمة تسدل ثوبها إلى نحرها» (وافى ط 1 م 8، ص 95). 5️⃣ زينت ‏آلاتى را كه زن قبلا در بر داشت مى ‏تواند در حال احرام داشته باشد و لكن براى رجال اظهار نكند، و حتى به عنوان تزيّن براى زوجش نباشد. 6️⃣ تظليل براى زن حرام نيست، چنانكه حلق- يعنى سر تراشيدن- براى زن حرام است. 🕋 احكام و مسائل ديگر در حجّ از قبيل اقسام حج، و كليه وظائف زنان در حج، و كفارات و خلل و شكوك در اعمال حج، و ادعيه و آداب مستحبّه و غيرها بسيار است. اميدواريم بدين مقدار كه از امّهات و اصول مسائل حجّ تمتّع كه حجة الاسلام است إن شاء اللّه تعالى شأنه مجزى بوده باشد. و هو يهدى الى سبيل الرشاد، و نسأله أن يجعله ذخرا لنا يوم المعاد. 15 ذوالقعده 1390 ه. ق- 22/ 10/ 1349 ه. ش‏ قم- حسن حسن ‏زاده آملى‏ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_5958655472612409558.mp3
15.84M
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ 🔵 فهم حقایق دنیا و آخرت بدون فهم حقیقت معرفت نفس حاصل نمی شود. 🔵 هر معرفت دیگری که می خواهید بیابید باید از خودتان بالا بروید. هر یک از ما را مرحله ای به نام طبیعت است یعنی دنیا و مرحله ای به نام ماورای طبیعت است یعنی آخرت که این دو از هم گسیخته نیستند. 🔵 هر کسی کانال وجودی اش صراط الله اوست که یک حقیقت است و این یک حقیقت هم، مستمر از فرش تا فوق عرش را پر کرده است. 🔵 حقیقت را هر چه بشورانی یا محدود و مقیدش کنی به رنگ خودت در می آوری یا تاریک تر و مخفی ترش می کنی که از آن دورتر می شوی. حقیقت به لفظ در نمی آید. #علامه_حسن_زاده_آملی 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢مارا در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
: ✨✨🌷 ✍️‌ مُلکت با عالَم مُلک است و خیالت با عالم مثال و عقلت با عالمِ عقول ، قابلِ حشر با همه ای و دارای سرمایه کسب همه ای ... 📗 ۳۴۶ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
abufazael-Erfan-fossooss-113 (1)_۲۰۲۴_۰۶_۱۲_۰۵_۱۷_۳۷_۳۵۵.mp3
2.93M
فايل صوتي : حضرت علامه حسن زاده آملي 🔹راه یکی بیش نیست که احدی است و طریق همه انبیاء یکی است 🔹تا ما توحد وجودي پيدا نكرديم نمي توانيم به عالم اله و معارف و حقايق ارتباط پيدا كنيم 🎤 سلسله حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) لطفا در نشر حداکثری این مطالب ناب معرفتی و عرشی همراهی بفرمایید🙏 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️دستورالعمل خودسازی از حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) : ۱_ درآمدن از کدورات مادی و زنگارها و حجابها و تعلقات عالم مادی ۲_ نشاندن بذرهای علوم و معارف و طهارت در مزرعه جان ۳_ تاکید و دقت در انجام محاسبه اعمال ۴_ تشدید و رعایت حضور و مراقبه الهی در همه حالات ۵_ تمثل یافتن این صور ملکوتی در نفس انسان چه در خواب و بالاتر در بیداری ۶_ همنشین شدن و حشر و نشر با ملکوت عالم ، ملائکة الله و ماوراء عالم 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید ذکر لینک 🙏💢
إلهی، دو، وجود ندارد و یکی را قُرب و بُعد نَبُوَد. فراز ۵۵ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅️ الحجه 🍃در روز عزیز و گرانقدری قرار داریم که در روایات و ادعیه مربوط به این روز در آسمانها و در زمین نامیده شده است .در این روز سادات به همه ما فخر دارند که جد اعلی بزرگوارشان با انتصاب شایسته الهی به عنوان پیامبر گرامی اسلام زمینه شده است دینی که از شروع شد و تا زمان پیامبر گرامی اسلام به اوج عظمت خود رسید در این روز نورانی در مسیر اکمال خود قرار گرفته است. 🍃این نعمت الهی (امامت) که بزرگترین شی گرانبهای خداوند متعال است ، حضرت حق آن را از زبان همه انبیا و در مرتبه نهایی از سوی پیامبر گرامی اسلام به همگان القا کرد که در روز غدیر به وصایت امام علی(ع) رسیده است. 🍃روز در طول تاریخ بشریت،برنامه ای ارزنده برای است، این روز همان است از این رو ضرورت دارد در پاسداشت آن کوشا باشیم. پیامبر گرامی اسلام امر معرفی امام علی(ع) را نگه داشت تا در روز هجدهم ذی الحجه این کار را انجام دهد که اگر صورت نمی گرفت به مانند آن بود رسالت خود را انجام نداده است. 🍃اگر پیامبر گرامی اسلام می خواست کار ابلاغ را در ایام حج صورت دهد یکی از لطایفش به سبب آن سوی عالم است که مربوط به آسمانهاست و در سیر نزولی که است مربوط به این سوی عالم است. ✅️ ، گرامی اسلام بوده که این برادری از قبل و در آسمانها نیز بسته شده است. هر پیامبری می خواست برای خود، تعیین کند این کار را در صورت می داده که نشانگر نقش روز هجدهم ذی الحجه در تعیین وصایت است.هرکسی برادر پیامبر شود وصی ایشان است.ضرورت دارد به این امر مهم و اساسی توجه شود که مترتب بر است. 🔸️از این جهت، خودِ روز هجدهم ذی الحجه به عنوان ظرفِ ظهورِ یومِ عهدِ موعود در نشئه طبیعت، موضوعیت دارد که پیامبر گرامی اسلام فرمود همه زائران در منطقه غدیر حضور پیدا کنند تا ابلاغ پیام به امام علی(ع) داشته باشد. درحالیکه در چند روز پیش از آن در ایام حج همه مردم جمع بودند و به ظاهر شرایط آماده تر بود ولی باید آن در این نشئه فرا برسد که همان روز هجدهم ذی الحجه است 🔸️در بخشی از خطاب به جناب رسول الله آمده : "...وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ" یعنی خداوند تور را از گزند مردم( ناس) حفظ می کند. هر نقطه ای پای به میان آید خطرناک است و باید توجه و مراقبت شایسته ای صورت گیرد که آخرین کلمه قرآن کریم نیز به ناس ختم می شود. ✅️ استاد صمدی آملی در روز عید غدیر سال 1395 ( 30 شهریور) مسجد امام حسین (ع) آمل 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
1_5683369043.mp3
13.39M
🔰 فایل صوتی افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 👈 مراسم روز عید سعید غدیر خم 🔷 تاریخ: 1402/4/16 💠 مکان:شهر امامزاده عبدالله(ع) آمل 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
🏵 نسبتِ واقعه ی غدیر با حجّ تمتّعِ نبوی؛ نسبتِ کریمه ی اِنّي جَاعِلٌ فِی الْارضِ خلیفة است با واقعه دحوالارض! 🌺 گویا که پیغمبر اکرم در آن حجّ اوّل و آخر به تمامی مسلمان حاضر در مکّه مکّرمه اِنّی جَاعِلُ فِی الحَجِّ خلیفة را سر داده اند !! 🌸 و قصد و غرض اصلی خود را از انجام این واجب در قالب این کلام ابراز نموده اند. به تعبیر دیگر می توان گفت جَعل خلیفه ی اوّل حق متعال (آدم علیه السلام) و جَعل خلیفه ی بلافصل حضرت خاتم انبیاء(ص) (امیرالمومنین) هر دو در دامن یک حقیقت قرار گرفته اند 🌷 در این معنی بجوی سِرّ تولد حضرت وصی علی(ع) را در داخل خانه کعبه فافهم....🌷 🌻 به همین وِزان معنی اشارت دارد آنکه در زبان اهل بیت(ص) حضرت وصی را به آدم اولیاءالله می خوانند، چرا که بین آن خلیفه و این خلیفه مشابهت و مناسبت بسیاری برقرار است. 🌼 و این سنخیّت آنجا به نهایت می رسد که هر دو خلیفه پس از انتساب الهی، مبتلا به کبر وحسادت و شیطنت ابلیس وابلیس صفتان می شوند. پیرامون اسرار حج وتجلی اعظم ، ص ۱۴۵-۱۴۶ ✅ استاد صمدی آملی ✅️برگرفته از کانال طهورا 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
43.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
#بیانات_علامه_حسن_زاده_آملی_ره #غدیر 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat
بارها به عرض رساندم؛ و بر این حرف خودم متصلبم به این معنا که یک امر بیِّن و روشنی است و ما که سر جنگ با کسی نداریم، در بیان حقیقت و مثلا چیزی آدم عایدش شده، می‌داند، می‌فهمد که با بندگان خدا دعوا که نداریم. بنده بر این عقیدت‌ام که می‌گویم: اکر حضرات امامیه جوامع روایی‌شان را بگذارند کنار، کافی نباشد، بحار نباشد، این‌ها را بگذارید کنار، همان جوامع روایی حضرات عامه برای اثبات حقانیت مذهب امامیه کافی است. از آن اولش وصی را گرفته تا قائم آل محمد را (صلوات الله علیهم اجمعین) بله که (لولا) هیچ چی نباشد درباره‌ی حضرت وصی مگر یوم الغدیر. کافی است دیگر، مگر می‌خواهند،چه می‌خواهند؟ چه می‌خواهد انسان، انسان بی‌غرض و بی‌مرض که می‌خواهد رشد عقلی پیدا کند و انسان کامل می‌خواهد و یک حجت‌الله، خاتم انبیاء او را معرفی کند که هذا، چه می‌خواهد؟ مگر این‌که مثلا چه عرض کنم، یک آدم بی‌چاره‌ای باشد. لولا، ادله‌ی آن همه‌ای که نوشته شده، همین یک غدیر بوده باشد، کافی است، علاوه بر این‌که این‌همه هست. درباره‌ی تعیین وصی، و مَن اظلمُ علی الله و علی رسول الله به این‌که، یفتری علیهما، که رسول الله از این نشئه رخت بر بست بدون تعیین وصی، و مردم را به قول شیخ در شفا به تشاعب، به تشاهب به تشقق به دعوا به نزاع به فتنه، اصلا پیغمبر آمده فتنه برپا کند، بیندازد مردم را به جان هم‌دیگر. خب ایشان اگر وصی تعیین می‌کرد، قال و قیل نبود دیگر، دعوا و نزاع نبود دیگر، این‌همه به قول شهرستانی در "ملل و نحل‌"اش، می‌گوید: آن فتنه‌ای، آن خون‌ریزی، آن گرفتاری که در امامت پیش آمده، در هیچ مسئله‌ای پیش نیامد و این‌همه زیر سر این یک فتنه است که پیغمبر تعیین وصی نکرد. و به قول شیخ اگر تعیین وصی باشد، دیگر تشقب نیست، تشاقب نیست، کشمکش نیست، تشاجر نیست. و پیغمبر، این‌ها را نمی‌دانست؟ حالی‌اش نمی‌شد؟ نعوذ بالله و خداوند چنین کسی را به مقام ختمی فرستاد برای همه. امر روشن است، حرف، حرف دو دوتا چهارتا است، و اگر چنان‌چه امامیه حرف‌های‌شان را کتاب‌های‌شان را کنار بگذارند، کتاب حضرات عامه در اثبات مدعای امامیه، مطلقا در شئون اصول دین‌داری‌شان کافی و حجت است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢