eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.4هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
61 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
:🌷✨🌹 ✍️ اقسام ریاضت : ریاضت عملی: ریاضت عارفان: ✨از جمله ریاضات، ریاضات سَمعی و عملی است که از آن تعبیر به عبادات شرعی می شود، و اَدَقِّ آنها، ریاضت عارفان است ، یعنی دقیقتر از ریاضت عابد و زاهد است ، زیرا عارفان فقط وجه الله مدّنظرشان است ، نه چیز دیگر (بهشت و نعمت های بهشتی) و از هرچه که غیرِ آن است از آن دورند ، ✨و ریاضت عارفان منعِ نفس از توجه به غیرِحق اول و اجبارِ نفس بر توجه کردن بسوی حق اول است . همانطور که در اول کتاب فرمود : « المُنصَرِفُ بفکره الی قُدسِ الجبروت » . ✨ این ریاضت برای آن است که نفس به سوی اقلیم اله گام بردارد و آن را برای خود برنامه قرار بدهد و کم حوصله نباشد و صبور باشد تا برایش ملکه شود . ✨ همه همّ عارفان در ریاضت ، توجه به الله و انقطاع از ماسوی الله است . 📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
علامه حسن زاده آملی ره : ‏اگر کسی از لابلای سختی ها بالا نرود، اصلاً بزرگ نمی شود"لقد خلقنا الإنسان فی کبد" 📡 @shakhehtoba 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
16.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استجابت دعا حسن زاده آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
4_671561043452887320.mp3
4.52M
نامه ها برنامه ها ۸ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
نامه ها برنامه‌ها ۸ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ‌الْعالَمِینَ، ثُم الصَّلاةُ و السلام عَلَی جمیع الانبیاء و المرسلین و علی سَیِّدِنا ابی القاسم مُحَمَّدٍ و علی آله الامناء المعبود روز هشتم ماه مبارک محرم، به نام نامی حضرت علی اکبر فرزند بزرگوار حضرت سیدالشهدا علیه الصلاة و السلام است. پیرامون دو نکته با عزیزانم عرایضی تقدیم می‌دارم، ان‌شاالله مصیبت می‌خوانیم. نکته‌ی اول این است که؛ اگر می‌خواهید جمعی باشید که هم‌دل هم‌سخن، در تمام شئون با هم باشید باید یک‌پارچه گوش باشید، آنچه به شما گفته می‌شود اجرا کنید. خودتان تصمیم گیرنده‌ی هیچ امری نباشید. بگذارید که یک‌پارچه حرف حکومت کند. عقل حکومت بفرماید تا هم‌دل بشوید، وگرنه آن‌قدر جمع‌ها با هم بودند از هم پراکنده شدند، این‌قدر درس‌خوان‌ها با هم بودند از هم جدا شدند، این‌قدر مؤمنین با هم بودند از هم جدا شدند، این‌قدر نماز شب‌خوان‌ها با هم بودند از هم جدا شدند، چون درست عقل کار نکرد. محوریت واحد نداشتند. می‌روی کربلا! می‌بینی کربلا یک گوینده است هرچه می‌گوید، چشم! سر را خم کن هرچه به تو می‌گویم بگو چشم! تا به جایی برسی. وگرنه نتیجه‌ی کار گوسفندان می‌شود که گوش به حرف چوپان ندهند طعمه‌ی گرگ می‌شوند. نامه ها برنامه ها ۸ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
نامه ها و برنامه ها ۸ هر کجا بر روی کره‌ی زمین چه دشمنان در کفرشان و چه مؤمنین در دین‌شان، هر کجا محور بود و حرف شنیدن بود و هرچه "چشم گفتن" بود، پیروز شدند. هرکدام‌شان محور نداشتند و خود‌جوش بار آمدند و طبق نظرات خودشان کار کردند، شکست خوردند. نگاه بفرمایید تاریخ زندگی اهل بیت علیهم السلام را! می‌بینید امام امیرالمؤمنین چه خون دلی می‌خورد در نهج البلاغه! از آن‌جاهایی که دق در دل علی رفته این است که در نهج می‌فرماید: چه می شود که کفار در کفرشان با هم‌دیگر یکی هستند، با هم‌دیگر هستند، هرچه آن مرکز کفرشان می‌گوید، همه می‌گویند: چشم! و چه‌طور با هم اتحاد دارند! اما منِ علی که در بین شما محور هستم، گوش به حرف من نمی‌دهید! بعد فرمود: به سرنوشت‌هایی دچار می‌شوید که پشیمان می‌شوید. درس بگیرید از کربلا! درس بگیرید از تاریخ! همیشه، همیشه؛ اگر گروهی توانسته‌اند حول محوری، روی حساب، روی برنامه. امروز در فکر می‌افتادم راجع به حضرت مالک علیه الصلوة والسلام؛ حضرت آقا امیرالمؤمنین مالک اشتر را دارد منصوب می‌کند برای سرپرستی مصر. (مصرِ امروز جایگاه بسیار بلندی در سطح جامعه‌ی اسلامی آن روزِ عصر ایام اهل‌بیت، پیغمبر اکرم و امیرالمؤمنین داشت.) کسی را که می‌خواهد آقا امیرالمؤمنین او را ‌برای مصر منصوب بفرماید مثل مالک اشتر را؛ بعد هم آن نامه‌ی دستورالعمل حکومتی را آقا به جناب مالک اشتر نوشتند: این نامه دستت باشد! بدان! مردم اجتماع گروه‌های مختلف‌اند؛ بعضی‌ها دسته‌ی فقرا هستند بعضی‌ها دسته‌ی ثروتمندان‌اند بعضی‌ها دسته‌ی تحصیل کرده‌ی اجتماع‌اند بعضی‌ها غیر تحصیل کرده بعضی‌ها عنود هستند، باید با تک‌تک این‌گونه از طوائف چه‌طور برخورد کنی؟ و لذا آدم خیال می‌کند که مالک فقط یک شمشیر زن بود، یک شمشیر زن فرمانده‌ی میدان جنگ که؛ این عقل اجازه نمی‌دهد که‌ آقا امیرالمؤمنین فقط او را بیاورد برای مصر و حاکم مصر قرار بدهد! حاکم یک شهر است. در شهر؛ تحصیل کرده هست، بی‌سواد هست، کم‌سواد هست، ضعیف دارد، فقیر دارد، افراد گوناگون دارد، مردم با افکار مختلف هستند، تقاضاهای فراوان دارند. نامه ها برنامه ها ۸ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
نامه ها برنامه ها ۸ آقا امیرالمؤمنین اگر فقط مالک، یک شجاع جنگی بود، بسیار خوب! جنگ داریم مثل جنگ صفین، مالک را فرمانده کن. دست‌اش شمشیر بده و به فرماندهی منصوب بفرما، بگو آن هم مقصد شما، آن دشمن مقابل است، بکوب هر چه می‌توانی برو جلو! همین طوری نیست. مالک، کسی است که وقتی به میدان جنگ آمده، یک شجاع است یک بطل است از ابطال عرب است. آن‌چنان غرش می‌کند که مثل شیر، روبهان پراکنده می‌شوند از دست او، اما وقتی می‌آید به سوی این‌که می‌خواهد، حاکم اجتماع بشود، جناب امیرالمؤمنین او را برای مصر منصوب می‌فرماید. مصر آن روز مثل این‌که (شما الآن بخواهید) امیرالمؤمنین برای یک ایران، امروز بخواهد یک کسی را تعیین بفرماید، رئیس جمهوری را رهبری را که ایران اداره کند. (همیشه این‌طور است.) باید افراد در شئون مختلف؛ وقتی به تحصیل رسیدید اهل تحصیل باشید. وقتی به جنگ رسیدید اهل جنگ باشید. وقتی نصف شب شده خلوت کرده دارد نماز شب می‌خواند دیگر از او سوزناک‌تر نباشد. وقتی فردا میدان جنگ که می‌شود، می‌خواهد بغرّد، گردن فراز سینه کشیده بازو آراسته در میدان جنگ حاضر بشود‌. اسلام مؤمن ذی‌شئون می‌خواهد. اسلام مؤمن ذی‌شئون می‌خواهد و گرنه دین می‌رود. بی عُرضه‌ها دین را از دست می‌دهند. یا کسانی که فقط بلدند نظامی (همین) بجنگند، هیچ از دین خبر ندارند. این‌ها هم دین را از دست می‌دهند. آن‌هایی که فقط (یک کار) تحصیل بلد هستند، این‌ها هم اگر بخواهند اهل فهم، شعور، آگاهی نظامی در میدان رزم در تقابل با دشمن، نشئه‌ی طبیعت است. اقتضائات عالم طبیعت را نمی‌توانی برداری، نه من (من و تو تازه اول آمدیم نه اول کاریم نه آخر کاریم) قبل از ما این‌قدر آمدند و رفتند، هرگز هم این نظام هستی از بین نمی‌رود همین‌طور می‌آیند و می‌روند. نمی‌توانید تزاحم در نشئه‌ی طبیعت را بردارید .اصلا تزاحم برداشتنی نیست. بخواهید تزاحم را از عالم ماده بردارید، لازمه‌اش این است که اصلا تکامل از بین برود. اگر می‌خواهی از نشئه‌ی طبیعت عروج بفرمایی به ماورای طبیعت، باید شیطان در مقابل‌ات بایستد، باید مزاحم داشته باشی باید برایت کتل‌ها پیش بیاید. نامه ها برنامه ها ۸ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، در سجده بر شاکلۀ هو هستم، این مصدوق را مصداق (کلُّ یَعمَلُ علی شاکلتِه) قرار ده! فراز ۴۹۰ @shakhehtoba
قرآن معراج معارف است. هر کس از این دستور استوار الهی، از این منطق وحی، از این مأدبة الله به هر اندازه بهره برده است و درجات قرآن شده است، به همان اندازه انسان است و به همان اندازه بهشتی بلکه بهشت است. در روز قیامت به او می گویند اقرا وارق. درجات اشاره به صعود انسان دارد. انسان که بالا می‌رود درجات را می‌پیماید. درکات در مقابل درجات است که به سقوط و هبوط انسان اشاره دارد: انسان که پایین می‌آید درکات را طی می‌کند، لذا جهنم را درکات است. خداوند سبحان انسان را که در قرآن بالا می‌برد درجات تعبیر می کند: "والذین اوتوا العلم درجات‌" "هم درجات عندالله" "فاولئك لهم الدرجات العلى" و فرمود: "ان المنافقين فى الدرك الاسفل من النار" 📗، ص ۸۸، ابوالفضائل حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢