کانال شاخه طوبی
انسان بوقتش...
فرمایشی عرشی از حضرت علامه حسن زاده آملی
@shakhehtoba
💠طائفه جن سنی ندارند💠
🔸مطلب زیر بسیار مهم و قابل تأمل است و یکی از بهترین دلایل بر اثبات غدیر، ولایت و مذهب حقه شیعه است، از عزیزان اهل ولایت میخواهیم تا در نشر این مطلب کوشا باشند🔸
🔹حضرت علامه حسن زاده آملی:
جناب استاد ما علّامه طباطبائى صاحب تفسیر قیّم و عظیم المیزان (رضوان الله علیه) فرموده است که:
استاد ما مرحوم آقا سید على قاضى حکایت کرد که کسى از جنّى پرسیده است (و فرموده است شاید آن کس خود مرحوم قاضى بوده است): طایفه جنّ به چه مذهب اند؟
آن جنّ در جواب گفت: «طایفه جنّ مانند طایفه انس داراى مذاهب گوناگون اند، جز این که سنّى ندارند، براى این که در میان ما کسانى هستند که در واقعه غدیر خم حضور داشتند و شاهد ماجرا بوده اند». (به دلیل عمر طولانی اجنه)
🔸راقم سطور حسن حسن زاده آملى گوید:
بسیارى از صحابه در واقعه غدیر خم حضور داشته اند، و به شأن نزول کریمه یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِینَ، به رأى العین شاهد بوده اند؛ و فرموده رسول خدا (صلوات الله علیه): «ألا من کنت مولاه فهذا علیّ مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله و أحبّ من أحبّه .... را به حضور عیانى شنوده اند؛ و لکن هنوز بدن رسول خدا دفن نشده بود که ...،
لاجرم آن فرقه جنّ مسلمان مؤمن را (رحمة الله علیهم) بر این قوم إنس، فضل شرف است؛ فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصارِ.
🔹الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه مولانا امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین🔹
***
منبع: هزار و یک کلمه،کلمه 335 ، حضرت علامه حسن زاده آملی
@shakhehtoba
با آنچه كه دوست دارى محشور مى شوى
در حديث ريان بن شبيب از امام رضا عليه السلام نقل است كه آن حضرت فرمود: اى پسر شبيب ! اگر مى خواهى كه به درجات اعلاى بهشت رسى ، با ما باش ! به غم ما غمگين باش و به شادى ما شاد! و بر تو باد ولايت ما! كه هر كس سنگى را دوست داشته باشد، خداوند در روز قيامت او را با آن محشور كند.
علامه حسن زاده می فرمایند:
شبى در حشر و معاد خود فكر مى كردم و به نامه اعمال خويش نظر مى افكندم ، و اين كه چگونه به اعمالم رسيدگى خواهد شد كه ديدم چيزى ، لازمه نفسم شده ، با آن محشور گشته و از آن جدا نمى شود، وقتى دقت كردم ديدم كتابى خطى است كه آن را به شدت دوست دارم .
در اين وقت اين حديث را به ياد آوردم كه هر كس سنگى را هم دوست داشته باشد با آن محشور مى شود. و كتاب هم مانند، سنگ ، از جمادات است و از اين جهت با آن فرقى ندارد.
منبع:پندهای حکیمانه
#علامه_حسن_زاده_آملی
@shakhehtoba
عِوَض الهی جلسه 5.mp3
23.29M
مبحث #عِوَض_الهی _جلسه ۵
استاد داود صمدی آملی
@shakhehtoba
39.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعه غدیر و تشکیل خانواده ایمانی خطاب به يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا
قسمت اول
#استاد_صمدی_آملی_حفظه_الله
@shakhehtoba
بر "زلالاندیشه" #جرعهنوش_قلزم_غدیر
غدیریه(۲)
💢حضرت آیتالله صمدی آملی(حفظهالله):
#مصالحه_مسيحيان در 《مباهله》 و
#مخاصمه_مسلمانان در 《غدير》،
بيانگر دو برخورد متفاوت با
#خانواده_ایمانی جناب رسولالله(ص)
✍به تعبیر یکی از علمای شافعی مذهب اهل سنّت که گفتند:
پیغمبر، دو جا علی را عرضه نمودند:
1⃣ یک جا علی را در قضیه مباهله با مسیحیان نجران به دشمن عرضه کرد و دشمن به جای تن دادن به مباهله، آن مباهله را تبدیل به مصالحه کرد و آمدند در مقابل جناب رسول الله(ص) سر فرود آوردند.
2⃣ یکی هم در روز غدیر خم، علی را جناب رسول الله(ص) آورد به دوستان مسلمان عرضه کرد، که نتیجهی عرضهی دوم این شد که دوستیها تبدیل به دشمنی شد
غدیر، تشکیل یک چنین خانوادهای است که جناب رسول الله(ص) فرمودند: من میخواهم یک خانوادهای تشکیل دهم که در رأسش علی(ع) را قرار دهم.
من نمیدانم، آقایان، عزیزان اهلسنت و دیگران، چرا این بحثها را طولانی میکنند؛ که حالا بگویند این مولی به معنای دوستی است یا این مولا به معنای اولی در تصرف است.
جان برادر!
ما با کسی دعوا نداریم؛
این برای خیر و سعادت شما و همه است؛
که یک خانوادهای را جناب رسول الله(ص) میخواهد تشکیل بدهد که
رأس این خانواده را علی(ع) قرار دادند تا این خانواده سعادتمند بشود و راه تعالی انسانیاش را در پیش بگیرد و بالا برود؛
اگر نمیخواهید، به سلامت! خداوند شما را مختار آفریده است که «لا إکراه فی الدّین»، به هچ کس اجباری هم نکردند که حتما بیا.
مگر جناب رسول الله(ص) کار بدی کردند که حضرت علی(ع) را معرفی کردند؟!
اگر معرّفی نمیکردند بهتر بود یا حالا که شاخص خانواده ایمانی را معرفی نمودند بهتر شد؟
@shakhehtoba
51.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعه غدیر و تشکیل خانواده ایمانی خطاب به يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا
قسمت دوم
✍به تعبیر یکی از علمای شافعی مذهب اهل سنّت که گفتند:
پیغمبر، دو جا علی را عرضه نمودند:
1⃣ یک جا علی را در قضیه مباهله با مسیحیان نجران به دشمن عرضه کرد و دشمن به جای تن دادن به مباهله، آن مباهله را تبدیل به مصالحه کرد و آمدند در مقابل جناب رسول الله(ص) سر فرود آوردند.
2⃣ یکی هم در روز غدیر خم، علی را جناب رسول الله(ص) آورد به دوستان مسلمان عرضه کرد، که نتیجهی عرضهی دوم این شد که دوستیها تبدیل به دشمنی شد
غدیر، تشکیل یک چنین خانوادهای است که جناب رسول الله(ص) فرمودند: من میخواهم یک خانوادهای تشکیل دهم که در رأسش علی(ع) را قرار دهم.
من نمیدانم، آقایان، عزیزان اهلسنت و دیگران، چرا این بحثها را طولانی میکنند؛ که حالا بگویند این مولی به معنای دوستی است یا این مولا به معنای اولی در تصرف است.
جان برادر!
ما با کسی دعوا نداریم؛
این برای خیر و سعادت شما و همه است؛
که یک خانوادهای را جناب رسول الله(ص) میخواهد تشکیل بدهد که
رأس این خانواده را علی(ع) قرار دادند تا این خانواده سعادتمند بشود و راه تعالی انسانیاش را در پیش بگیرد و بالا برود؛
#استاد_صمدی_آملی_حفظه_الله
@shakhehtoba
بخوان و بالا برو
شيخ عارف محيى الدين عربى در كتاب در مكنون در علم حروف گويد: للحروف صور فى عوالمها، حروف را در هر عالم صورتى است. قرآن را در هر عالم صورتى است و قرائت را نيز صورتى، و هر مرتبه از وجود حكمى دارد. امام به ابن حنيفه فرمود: أقرأ وارق. يعنى سير علمى قرآن بى حد و بى نهايت است، اين بعد معنوى انسان است كه پايان ندارد. ممكن است كه توهم شود چه كسى قادر است در اين اقيانوس عظيم الهى وارد شود، و در اين بحر بيكران غواصى كند تا بتواند به فعليت مطلوب برسد، ولكن اين وحشتى بيش نيست، قرآن براى ارتقاى ما نازل شده است.
منبع: ولایت تکوینی
@shakhehtoba
علامه حسن زاده آملی در نکته ۹۲۶ از ۱۰۰۱ نکته گوید:
« ذکر حلقهٔ در بهشت یا علی است، فی الامالی باسناده الی سعید بن جبیر عن ابن عباس قم النبی صلی الله علیه و آله قال: انّ حلقة باب الجنّة من یاقوتة حمراء علی صفائح الذهب فاذا دقت الحلقة علی الصفحة طنت و قالت: یا علی.
چه خوبست ارباب صنایع چنان حلقه ای اختراع کنند که طنین آن گوید: یا علی. »
پ.ن :
((البته فی الحال چنین صنعتی دایر و کمابیش سایر است و چه خوبست که اهل الله ازین نغمه در منازلشان بهره برند.))
#حسن_زاده_آملی
@shakhehtoba
بر "زلالاندیشه" #جرعهنوش_قلزم_غدیر
غدیریه(۳)
💢حضرت آیتالله صمدی آملی(حفظهالله):
جایگاه
حجتالله و
خلیفهالله بودن علی(ع)
موجب شد تا امیرالمومنین(ع) حتی
آبروی غاصبان حقّ خلافت الهیّه علوی را
حفظ نمایند.
همین سیره علوی(ع) از براهین قطعیه بر
خلیفهالله بودن علی(ع) و غاصب بودن آنان است.
✍جناب امیرالمؤمنین(ع)،
_صاحب امشب(شب عید غدیر)_
که بحق، ولیّ این
#خانوادهی_اهل_ایمان
در نظام هستی است.
الحمدلله از آن روز غدیر تا امروز هزاران و میلیونها نفر در تحت این کِسای خاتم أنبیاء(ص) جمع شدهاند.
یک اهلولایت، به هزارهزار منکرین میارزد تا چه رسد به اینکه هزارهزار و میلیونها اهلولایت، که بسیار عزیزند و ارزشمند.
خدا خودش میداند؛ ما خیر و سعادت همگان را میخواهیم.
به خدا قسم،
امیرالمؤمنین(ع)، حتّی خیر و سعادت کسانی را میخواست که مسند خلافت را _ که حقّ الهیّهی او بود_ غصب و ایشان را عزل کردند.
سبحان الله ! آقای من! سرور من!
بفرمایید این سیره امیرالمومنین علی!
علیرغم تمام جنایات غاصبین اما ایشان در این ۲۵ سال غصب، هیچگاه نخواستند آبروی آنها برود!
ای نظام هستی!
ای مردم عالم!
ما پیرو کسی هستیم که خودش را در نهج البلاغه معرفی فرمودند:
۲۵ سال استخوان در گلو و
خار در چشم داشته،
امّا نسبت به غاصبین
بهترین لطفها را کرده است
که خودشان گفتند:
اگر علی نبود، ما آبرویی نداشتیم!
حال خودشان قضاوت کنند! که جناب رسول الله(ص) فرمودند:
این علی رئیس خانواده شما باشد و
زیر پر ایشان باشید،
در اینجا بال و پر در بیاورید و
ایشان شما را بالا ببرد؛
شما را سیر صعودی بدهد؛
انسانتر بشوید،؛ آقاتر بشوید.
ما در محضر این آقاجان(ع) و آقای(ص) این آقا(ع) تشرّف داریم، الحمدلله ربّ العالمین؛
حضرت (ع) فرمودند:
۲۵ سال استخوان در گلو و خار در چشم داشتم، اما هرگز حاضر نبود که یکآن هم که شده است آبروی آنها برود!
خودشان هم اعتراف کردند و بارها گفتند:
اگر علی نبود، ما هیچ آبرویی نداشتیم؛
«لو لا علی لَهَلَکَ العُمَر»؛
نه بدین معنا که حتماً باید کشته میشد؛
یعنی اگر راهنمایی و مشورت علی نبود
هیچ آبرویی برای ابوبکر و عمر و عثمان نمیماند!
الحمدلله، غدیر ما اهل ولاء یک چنین غدیری است؛
✍ما در غدیر،
#کتاب_دوستی میخوانیم؛
بنا بر قرائت
#کتاب_دشمنی نداریم
@shakhehtoba