eitaa logo
گنجینه شاخه طوبی
2هزار دنبال‌کننده
176 عکس
97 ویدیو
37 فایل
گنجینه شاخه طوبی کانال دوم شاخه طوبی مرجع معرفی کتب و آثار و شرح دروس ارزشمند علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه .... @shakhehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec کانال درسی @shakhehtoba
مشاهده در ایتا
دانلود
19-403-1-11.mp3
26.36M
🔷 ماه مبارک رمضان 1445 🔶 افاضات استاد صمدی آملی 🔰موضوع: سیری در معارف قرآنی و روایی 🔶 جلسه 19(شب بیستم) 1403/1/11 🟢 آمل - حسینیه کوثر 🔹 هر شب ساعت ۲۱/۳۰ 🔸 پخش زنده از سایت تجلی اعظم ................................ 🌐مجموعه فرهنگی قائم(عج) آمل 🔻
20-403-1-12.mp3
38.96M
🔷 ماه مبارک رمضان 1445 🔶 افاضات استاد صمدی آملی 🔰موضوع: سیری در معارف قرآنی و روایی 🔶 جلسه 20(شب بیست یکم) 1403/1/12 🟢 ساری- امامزاده شاهزاده حسین (ع) 🔸 پخش زنده از سایت تجلی اعظم ................................ 🌐مجموعه فرهنگی قائم(عج) آمل 🔻
21-403-1-13.mp3
30.59M
🔷 ماه مبارک رمضان 1445 🔶 افاضات استاد صمدی آملی 🔰موضوع: سیری در معارف قرآنی و روایی 🔶 جلسه 21(شب بیست دوم) 1403/1/13 🟢 آمل - حسینیه کوثر 🔹 هر شب ساعت ۲۱/۳۰ 🔸 پخش زنده از سایت تجلی اعظم ................................ 🌐مجموعه فرهنگی قائم(عج) آمل 🔻
گنجینه شاخه طوبی
🔷 ماه مبارک رمضان 1445 🔶 افاضات استاد صمدی آملی 🔰موضوع: سیری در معارف قرآنی و روایی 🔶 جلسه 20(شب
شب بیست و یکم 👆 ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ کانال شاخه طوبی در تلگرام @shakhehtoba2 https://t.me/+Ok4YDpf0AJUwMjJk
22-403-1-14.mp3
38.82M
🔷 ماه مبارک رمضان 1445 🔶 افاضات استاد صمدی آملی 🔰موضوع: سیری در معارف قرآنی و روایی 🔶 جلسه 22(شب بیست سوم) 1403/1/14 🟢 آمل - حسینیه کوثر 🔹 هر شب ساعت ۲۱/۳۰ 🔸 پخش زنده از سایت تجلی اعظم ................................ 🌐مجموعه فرهنگی قائم(عج) آمل 🔻
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
4_5794112539608486755.mp3
966.6K
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 👈 آقا جان امیرالمؤمنین عزیز ما این دعا را به یک آقای جوانی که نسبت به پدرش جسارت کرده بود، دادند؛ به ذهن آمد که ما نسبت به آقا امام زمان خیلی جسارت کردیم... ما نسبت به این پدر عزیز و نازنین مان بد کردیم؛ شَل شدیم؛ مشلول یعنی شَل شده. آن جوان شَل شده بود آمد محضر آقاجان امیرالمؤمنین: آقاجان من نسبت به پدرم بد کردم، شَل شدم چکار کنم؟ آقاجان به ایشان دعای مشلول را تعلیم فرمود. فرمود این دعا را بخوان إن شاء الله خوب می شوی... ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🔹️اختصاصی کانال شاخه طوبی کپی با ذکر لینک🙏 کانال شاخه طوبی در ایتا @shakhehtoba کانال شاخه طوبی در تلگرام @shakhehtoba2 https://t.me/+Ok4YDpf0AJUwMjJk
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
4_5794112539608486766.mp3
9.16M
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
استادصمدی-استادنداریم چه کنیم؟.mp3
10.42M
با موضوع: ؟ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ برگرفته از جلسه سخنرانی شب هجدهم ماه مبارک رمضان فروردین 1403 ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
گنجینه شاخه طوبی
#نزاع_بگو_مگو #سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی و #اخلاقی #استاد_صمدی_آملی #رمضان۱۴۴۵ #فروردین۱۴۰۳ 🌹ک
بسم الله الرحمن الرحيم سخنرانی استاد صمدی آملی (نزاع و بگو ومگو) قسمتی از جلسات ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ فروردین ۱۴۰۳ 🔰موضوع: سیری در معارف قرآنی و روایی 🔹️اهل نزاع نباشید ، اهل بگو ومگو نباشید ، اهل کشمکش نباش . امام صادق می فرمایند:هر کجا دیدی دارد کشمکش می شود رها کن. برو یک گوشه ای ، رها کن برو یک زن با یک مرد در خانه نباید کشمکش کنند، نزاع کنند بچه ها نزاع آنها را ببینند . خوب اگر آمد احیانا یک نزاعی برخاست ،اگر طرفین عاقل باشند،یا یک نفر عاقل باشد ، این عاقل سکوت می کند وصحنه نزاع را ترک می کند، همه چی تموم می شود. (دع ) رها کن ، نه من حتما باید حرف حق ام را بزنم همین که گفتی خود حرف حق زدن نزاعی تو خودش باطل است . همین حرف حق را که داری می زنی ،که حتما باید بزنم دهن او را ببندم سرویس اش کنم مثلا چه و این ها همین ها خودش باطل است ولو حرفت هم حق باشد همین کارت باطله. چون اهل دعوایی و نظام ، نظام هستی دعوا نیست . با این که متضاد هاست اما بین متضاد ها التیام است نه دعوا آفتاب با این شدت انرژیی اش با آن همه حرارت بالا ی چند هزار درجه ایی اش هرگز با دریا دعوا ندارد. عنایت دارید ،طوری خدای متعال فاصله او را با زمین تنظیم کرد که این نور چند هزار یا حرارت چند هزار درجه ای آفتاب تا خودش را می آورد می رساند به اینجا زمین به سبزه زار به این درخت به این بوته به بنده وجناب عالی انسان به بدن ما به بدن دیگر حیوانات بعد می بینید که بهره مند می شویم همه سر سبز می شود شکوفا می شود همه میوه می آورند عالم جا برای دعوا نیست اصلا ما را برای دعوا نیافریده اند( اقرا وارفع ) است بخوان وبالا برو دعوا نیست ، بخوان وبالا برو 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
استادصمدی-تمتع انسان کامل.mp3
2.33M
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹گنجینه شاخه طوبی کانال نشر و پیاده سازی آثار 🌹 @shakehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
گنجینه شاخه طوبی
#استادصمدی‌آملی #تمتع‌انسان‌مکتفی ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ قرار است انسان خلیفة الله باشد، به هر حال هیچیک از خلفای الهی، در زمین هنوز نتوانسته اند یک تمتع و استفاده کافی را ببرند. بزرگترین استفاده ی یک انسان کامل اینست که بتواند کمالات را به اجتماع منتقل کند و اجتماع بالا بیاید، تعالی پیدا کند؛ قوی بشوند؛ عاقل بشوند؛ سعادتمند بشوند. این بهترین تمتع یک انسان کامل است. آن کسی که مقام شریف امریت و انشائی دارد که هرچه بخواهد، بداند؛ یکجا داراست. و در مقام عقل بالمستفاد، تمام معقولات مطلقا در محضر او، بالاراده، همه بالفعل حاضر است. کل علوم و کل معلومات و مشهودات به علم شهودی در موطن عقل بالمستفاد، بالفعل حاضر می شود؛ به صرف اراده است. مقام امریت فقط به اراده وابسته است: إنما أمره إذا اراد شیئاً؛ اگر یک چیزی را اراده بفرماید که به صورت امری به آن شیء توجه ایجادی کند، إنما أمره إذا أراد شیئاً، این است که أن یقول له کن فیکون؛ که این یقول و قول و گفتن به معنای حکم حتمی قضایی است؛ حتی قَدَر هم نیست؛ فوق قضاست که بر اساس قضای الهی، اگر اراده تعلق بگیرد، امر بلافاصله مقام انشائی را انشاء می کند: إنما یقول له کن فیکون. که در پایان سوره یس، و بیده ملکوت کل شیء؛ اینها انسانهای مقام الأمری اند؛ انسانهایی هستند که ظرفیت استعدادی شان، بر اساس مقام امر است. بهترین لذت یک انسان صاحب امر، که یکی از القاب صدگانه و بیش از صدگانه حضرت بقیة الله است اینست که صاحب الأمرند، بهترین لذتشان اینست که بتوانند دست ما را بگیرند و ما را از دار تدریج، به صورت تدریجی برسانند به مقام انشاء و مقام امریت؛ همانطوری که خودشان در مقام امرند ما را هم برسانند به مقام کن فیکون الهی؛ به ما هم کن ایجادی بدهند. بسم الله الرحمن الرحیم ما هم بسم الله الرحمن الرحیم ایجادی بشود که مقام کنِ انسان عرفانی است: به بسم الله الرحمن الرحیم است که عارف در مقام کن مقیم است این بهترین لذت انسانهای کامل است... انسان عاقل، معقولات غذای اوست؛ انسان عاشق، عشق غذای اوست؛ انسان متفکر در عالم، سیر در معقولات، راه اوست که دائماً سایر است؛ جریانی است، سریانی است، در عالم در حال گشت و گذار عقلانی است و هرچه غذای عقلی دارد، می گیرد. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ ماه 🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
استادصمدی-صاحب نفس مکتفی.mp3
3.69M
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
گنجینه شاخه طوبی
#استادصمدی‌آملی #صاحب‌نفس‌مکتفی ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ انسانهای کاملی که خودشان به مقام امر رسیده اند، دوست دارند؛ حبّ الهی در درونشان نهفته شده است؛ نه بخیل اند؛ نه حسودند؛ نه ممسک اند؛ دوست دارند؛ بر اساس خمیره شان؛ که دست ما را بگیرند؛ بالا ببرند؛ غصه می خورند برای ما؛ که عرض کردیم دوجای قرآن، اوایل سوره قصص، و سوره شعرا، به جناب رسول الله برای ما آنقدر غصه می خورد، برای مردمان عصرشان، برای آینده شان، برای ما، هر شب داشت ما را مشاهده می کرد؛ هر شب داشت مردم را مشاهده می کرد؛ در معراج، همینجور گروه گروه، طیف طیف، روزگار روزگار، عصر عصر اینها را مشاهده می کرد، ببیند از قبلی ها چه خبر بود از بعدی ها چخبر است؟ تمام کسانی که از قبل رفته اند، طور وجودیشان تبدل جوهری پیدا کرد، به عالم برزخ و عالم مثال صعودی منتقل شده اند، اینها را مشاهده می کرد ببیند چخبر است؟ چجور خودشان را ساخته اند؟ چکار کردند؟ حرف انبیایشان را گوش دادند؟ ندادند؟ همینطور هر شب می آمد خبر می داد. دیشب چه ها دیدیم، چه طیف ها دیدیم. آینده ها هم همینطور. فقط انسان کامل صاحب نفس مکتفی این در محدوده ی زمانی نیست؛ درست است بر اساس حرکت جوهری جسم او از عالم طبیعت و ماده برخاست اما نظام خلقت به حرکت جوهریه در سیر صعودی، همین که از عالم ماده برخاست، به محض اینکه مقام تجرد خیالی نفس برزخی نفس رسیده، سراسر مثالیات آدم، چه در مقام سیر نزولی، و چه صعودی؛ چه برزخ نزولی که قبل از آمدن اینجا، در آن رتبه ی وجودی همه عبور کردیم؛ و چه در برزخ صعودی که همه ی آنهایی که از اینجا رفته اند و مثل ماهایی که هنوز از اینجا نرفته ایم؛ ولی کسی قوه ی آن را داشته باشد می تواند آینده ی ما را هم در مقام برزخ صعودی مشاهده کند چون برزخ صعودی ما، در ما مندمج است؛ همین الآن ما پیش همدیگر نشسته ایم در قبر بدن جسم طبیعی دفنیم، بعد وقتی از این قبر مبعوث بشویم، می شود برزخ صعودی. و این هم برای کسانی که چشمشان باز است همین الآن مشاهده می کنند. و لذا جناب رسول الله همه را مشاهده می کرد. تا نفس به تجرد عقلی برسد می تواند تمام اشیای عقلی در سیر نزولی عالم را مشاهده کند؛ حالا ما از آنها یک چند تا مثلا فرشته و ملکی را می گوییم مثلاً جبرائیل، عزرائیل، عزرازیل، مثلاً، اسرافیل، یک چند تعدادی. وگرنه اگر بخواهید بروید در ئیل ملائکه که ملائکه همه ئیلی اند؛ میکا، ئیل؛ اسراف، ئیل؛ جبرا، ئیل؛ همه ئیلی اند و این ئیل ها غیر متناهی اند؛ محدود نمی شوند. و لذا به آدم یک راهی یاد می دهند که بشود به تمام این ئیل ها دست پیدا کنیم منتها به شرطی که دست به خلقت عالم نزنیم. مشکل کسانی که می آیند در این مسیرها می افتند این است که درجا یک چیزکی گیرشان آمده، درجا دست عملی دراز می کنند به عالم، همه می مانند. عالم دیگر راهشان نمی دهد. چون خلقت بر اساس حق است و نظم خلقت بر اساس حق است؛ هرچه را که باید بشود می شود و هرچه که نباید بشود نمی شود و به ما گفته اند دعا کنید. و لذا کسانی که این مسیرهای سنگین را رفته اند و برگشته اند گفتند که آقا همان راه دعا و مناجات و قربانی و صدقه دادن و مثلاً نماز خواندن و راههای اینجوری، نذریات و توسلات ، شما همان راه را طی کنید. نیایید در اینجا. اینجا خطرناک است. اگر این راه را می خواهی طی کنی بری برسی به دست تصرف، آنی پس ات می زنند، پس گردنی محکم می خورند. خیلی ها می خورند. از کسانی که در این مسیرها راه افتادند و دست به کار می شوند؛ هزار هزار یکی هم از مستحصلات عبور نمی کنند و به هیچ وجه راهشان نمی دهند. نظام، نظام هستی خیلی منسجم است. در درس هشتم، نهم ، دهم دروس معرفت نفس داشتیم پیوستگی اشیا که چجور با هم پیوسته اند. همه از دم به هم پیوسته اند؛ هیچ گسستگی نداریم آقاجان. اصلاً. گسستگی نداریم. یکپارچه همه به هم پیوسته اند. اگر یک ذره را برگیری از جای خلل افتد همه عالم سراپا ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ ماه 🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
گنجینه شاخه طوبی
#استادصمدی‌آملی #صاحب‌نفس‌مکتفی ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ و لذا خاتم انبیا با خبر است. حضرت آدم که در مقام توجه ایجادی به کمون خودش مراجعه کرده، که مکنون، یعنی کِنّ، کِنّ یعنی آنی که باطن باطن است. مثلاً یک دانه سیب داریم. تمام اجزایی که زیر این پوست است همه علی الظاهر باطن اند دیگر؛ نمی بینیم همه ی این اجزا را. برویم به آن قلب سیب، آن قلب قلبش، یک نقطه ای را آنجا پیدا کنیم؛ آنرا می گویند کِنّ این سیب. که آن دیگر از همه پنهان تر است. کِنّ. می شود مکنون. در کنّ همه ی اشیا، در عالم مکنون، می شود مراجعه کنی به کِنّ خودت، به درون خودت. إنّه لقرآنٌ کریمٌ* في کتابٍ مَکنوُن* لا یمسُّهُ إلّا المُطَهَّروُن هر فردی از افراد انسان یک کِنّ دارد. مکنون دارد. آن مکنون را حتی خودش هم بدون طهارت نمی تواند مسّ اش کند. فلذا هیچگاه به کِنّ خودش هم نمی رسد اگر طهارت پیدا نکند. اگر آلوده باشد به کِنّ خودش هم نمی رسد فلذا کِنّ او هم برایش مکشوف نیست. آن کِنّ همه ربط وجودی است به حقیقت عالم، به حق. به حقیقة الحقایق. و این ربط وجودی برداشتنی نیست چون خلقت است، تکوین است؛ متن واقع است. اعتباریات نیست. واقعیات است. به تعبیر روز، رئالیستی است، ایده آلیستی نیست. متن واقع است. و لذا انسان به کِنّ خودش مراجعه کند که حضرت آدم به کتاب مکنون خودش مراجعه کرده، تمام آنچه که از نسل او از او صادر می شود، همه را مشاهده کرده، مطلقا، همه را، از اول تا آخر. اصلا این خصیصه ی انسان کامل است ، و این خصیصه ی انسان کامل هم معنایش این نیست که این جزو به اصطلاح اختصاصیات آنهاست و دیگران حق ورود ندارند؛ نه. آنها کسانی اند که این اطلاع بر مغیبات و مکنونات را خودکفایی، به اذن الله عمل می کنند و به دست می آورند ؛ ماها باید بالاخره با چه زحمتی در خدمت اساتید، بزرگان، کسانی که تهذیب نفس کرده اند، به محضر آنها رفتن، شاید بتوانیم به گوشه ای از مکنوناتمان دست پیدا کنیم که بعید هم هست به این راحتی بتوان دست پیدا کرد اما آنها دست پیدا می کنند. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
استادصمدی-سلطان اسم ظاهروباطن.mp3
1.23M
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
گنجینه شاخه طوبی
#استادصمدی‌آملی #سلطان‌اسم‌ظاهروباطن ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱
هرچه می خواهی استفاده کنی همینجا. درست است آدم خوبی بود، نماز شب خوان بود، اهل دین بود، آزارش به مردم نرسیده، حق الناسی هم به گردن ندارد، اما به هرحال مثلاً جوان است، تصادف کرده، غش کرده، سرطان گرفته، از این نشئه رفته، درست است، اما چون هنوز اینجا خیلی نکاشته، نه اینکه آنطرف برای او صور برزخیه خوش مشهود نشود، می شود؛ اما باز وقتی مراتب بالاتر را می بیند؛ می بیند باید می آمد به دنیا، بیشتر می توانست استفاده کند. چرا نماز شبانه روز پنج وقت برای ما، پنج تا نماز، هرچه استفاده بکنی لذتش، بعد معلوم می شود. البته، همین الآنش هم هست؛ منتها برای ما مکشوف شهودی نیست. برای کسانی که ما را می بینند آنوقت می گویند، این نماز ظهر که خواندی، اگر بدانی که چه عالم ها گیر تو آمده، در سریره ی تو، در سرّ وجودی تو الآن نمی بینی آقا که چه عوالمی مکشوف شده، منتها این حقایق مکشوفه الآن در تحت اسم شریف باطن قرار گرفته، اسم ظاهر مأموریت ندارد که این را اظهارش بکند مگر کسی بشود که سلطان اسم ظاهر بر انسان حاکم بشود و انسان نفس عمل را جزای خودش ببیند. یک حرف خوب زدی همین الآن ببینی این حرف چه رهاوردی داشته؛ یک کار خیری کردی همین الآن ببینی صورت برزخی این کار خیرت، یک دستگیری فقیر کردی؛ مثلاً یک گرفتاری را نجات دادی؛ یک بی بضاعتی را کمک کردی؛ هرچه. که اسم ظاهر اینجا الآن سلطانش این است که فقط ظواهر اشیا را نشان می دهد؛ مأموریتش این نیست که بواطن اشیا و اعمال را اسم ظاهر، ظاهر کند. این مأموریتش نیست. حالا چرا؟ سرّش باید در بحث اسماء الله آدم به دنبال سرّش برود. ولی به محض اینکه طور عوض شد، آنوقت سلطان اسم باطن می آید، و تمام بواطن، همه بر اساس اسم باطن همه ظاهر می شوند آنوقت آنجا سلطان ظهور اسم باطن می شود که این سلطان ظهور اسم باطن، برای همه ی انسانهای کامل، به ویژه برای بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف است. چون صاحب نفس کتاب مکنونی است: ذلک الکتاب لا ریب فیه. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
استادصمدی-آداب قرائت.mp3
1.67M
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی ماه مبارک فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
گنجینه شاخه طوبی
#استادصمدی‌آملی #آداب_قرائت ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی ماه مبارک #رمضان۱۴۴۵ فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ #
_ استاد صمدی آملی این که یکی می‌گوید ببینم این قاری، این آیه را میخواند کدام قاری چند دقیقه و چند ثانیه طول می داد مثلا اما این قاری شده سه دقیقه این خیلی، نه این ها همه تعلق آور است هیچ وقت قاری درمقام سراح قرار نمی‌گیرد. این قاری اقراء و قرا نیست این بالا نمی‌گیرد، این ارتقاء وجودی پیدا نمی‌کند بله در الفاظ، در لحن، در موسیقی و امثال این ها رنگ می‌گیرید، منول است موسیقی او منول است صوت او منول است لحن او مقید است، نه خودش تنها باشد و حال بگیرد تنهای تنها و قرآن تلاوت کند و جذب قرآن شود کاری هم ندارد نه اینکه یک حزب بخواند، یک جزء بخواند شب چهاردهم بخوانم، شب پانزدهم بخوانم اصلاکاری به عالم طبیعت به زمان، مکان به حدود اشیاء کاری به این ها نداشته باشد در منزل سراح قرآن بخواند که قرائت قرآنش سراحی باشد منزل اطلاق، منزل بی قیدی منزل بی توجهی به غیر حق متعال به هيچ کس کاری نداشته باشد فقط باخدا، فقط در محضر جناب رسول الله درمحضر حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف بعد الله ، ادب حضور مع آقا رسول الله، ادب حضور مع امام حاضر که من مات و لم یعرف امام زمان مات میتت جاهلیه اگر این حدیث را بخواهیم به عمق برویم منی که دارم قرآن تلاوت میکنم اگر در محضر حضرت خاتم الاولیاء الی اطلاق بقيه الله دارم عرض میشوم و ادب حضور امام را به کار می برم وقرآن تلاوت میکنم اینجا معلوم است اگر در این لحظه بمیرم جزو اون کسانی که همانند مردار جاهلیت مردند نیستم ، عارف به امام زمانم، قاری عارف به امام زمان قاری هست که داره قرآن محمد، قرآن متحد با امیر مؤمنین، قرآنی که در محضر ادب و حفظ حضور امام زمان است با این دارد قرآن می‌خواند اگر درهمین لحظه از دنیا برود موتش موت جاهلیت نیست اما اگر در همین لحظه برای اینکه دیگران تشویق کنند نمیگم بده اما به هرحال این توجه ای به انسان کامل نداره توجه ای به غیب ندارد توجه ای به اسرار قرآن نداره توجه به درجات قرآن ندارد خوب البته یه برکاتی برای او در حد قرآن درمرتبه الفاظ و تجوید وقرائت تجویدی و امثال این ها و مراعات الفاظیه قرآنی براش حاصل میشه نه اینکه نشه اما اونی که مقصد حقیقی قاری قرآن است اقرء وقرء میخوند که بالا برود به درجات انبیا راه پیدا می‌کند به مراتب وجودی صدیقین را پیدا میکنه با کسانی که در مقام صدق محض قرار دارند فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر قرار می‌گیرد ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی ماه مبارک فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
23-403-1-15.mp3
25.01M
🔷 ماه مبارک رمضان 1445 🔶 افاضات استاد صمدی آملی 🔰موضوع: سیری در معارف قرآنی و روایی 🔶 جلسه 23(شب بیست چهارم) 1403/1/15 🟢 آمل - حسینیه کوثر 🔹 هر شب ساعت ۲۱/۳۰ 🔸 پخش زنده از سایت تجلی اعظم ................................ 🌐مجموعه فرهنگی قائم(عج) آمل 🔻
استادصمدی-سلطان اسم ظاهروباطن.mp3
1.23M
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ کاری از گروه شاخه طوبی 🌹کانال گنجینه شاخه طوبی مرجع نشر اثار و شرح دروس،🌹 @shakehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک لطفا 🙏💢
🔻فایل متنی پیاده شده سخنرانی شب۲۳ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ ۱۴فزوردین ۱۴۰۳ هرچه می خواهی استفاده کنی همینجا. درست است آدم خوبی بود، نماز شب خوان بود، اهل دین بود، آزارش به مردم نرسیده، حق الناسی هم به گردن ندارد، اما به هرحال مثلاً جوان است، تصادف کرده، غش کرده، سرطان گرفته، از این نشئه رفته، درست است، اما چون هنوز اینجا خیلی نکاشته، نه اینکه آنطرف برای او صور برزخیه خوش مشهود نشود، می شود؛ اما باز وقتی مراتب بالاتر را می بیند؛ می بیند باید می آمد به دنیا، بیشتر می توانست استفاده کند. چرا نماز شبانه روز پنج وقت برای ما، پنج تا نماز، هرچه استفاده بکنی لذتش، بعد معلوم می شود. البته، همین الآنش هم هست؛ منتها برای ما مکشوف شهودی نیست. برای کسانی که ما را می بینند آنوقت می گویند، این نماز ظهر که خواندی، اگر بدانی که چه عالم ها گیر تو آمده، در سریره ی تو، در سرّ وجودی تو الآن نمی بینی آقا که چه عوالمی مکشوف شده، منتها این حقایق مکشوفه الآن در تحت اسم شریف باطن قرار گرفته، اسم ظاهر مأموریت ندارد که این را اظهارش بکند مگر کسی بشود که سلطان اسم ظاهر بر انسان حاکم بشود و انسان نفس عمل را جزای خودش ببیند. یک حرف خوب زدی همین الآن ببینی این حرف چه رهاوردی داشته؛ یک کار خیری کردی همین الآن ببینی صورت برزخی این کار خیرت، یک دستگیری فقیر کردی؛ مثلاً یک گرفتاری را نجات دادی؛ یک بی بضاعتی را کمک کردی؛ هرچه. که اسم ظاهر اینجا الآن سلطانش این است که فقط ظواهر اشیا را نشان می دهد؛ مأموریتش این نیست که بواطن اشیا و اعمال را اسم ظاهر، ظاهر کند. این مأموریتش نیست. حالا چرا؟ سرّش باید در بحث اسماء الله آدم به دنبال سرّش برود. ولی به محض اینکه طور عوض شد، آنوقت سلطان اسم باطن می آید، و تمام بواطن، همه بر اساس اسم باطن همه ظاهر می شوند آنوقت آنجا سلطان ظهور اسم باطن می شود که این سلطان ظهور اسم باطن، برای همه ی انسانهای کامل، به ویژه برای بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف است. چون صاحب نفس کتاب مکنونی است: ذلک الکتاب لا ریب فیه. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی ماه مبارک فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ کاری از گروه شاخه طوبی 🌹کانال گنجینه شاخه طوبی مرجع نشر اثار و شرح دروس،🌹 @shakehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک لطفا 🙏💢
24-403-1-16.mp3
30.99M
🔷 ماه مبارک رمضان 1445 🔶 افاضات استاد صمدی آملی 🔰موضوع: سیری در معارف قرآنی و روایی 🔶 جلسه 24(شب بیست پنجم) 1403/1/16 🟢 آمل - حسینیه کوثر 🔹 هر شب ساعت ۲۱/۳۰ 🔸 پخش زنده از سایت تجلی اعظم ................................ 🌐مجموعه فرهنگی قائم(عج) آمل 🔻
استادصمدی-لطائف معراج پیامبر.mp3
1.55M
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ کاری از گروه شاخه طوبی پیاده شده متن در 👇👇 🌹کانال گنجینه شاخه طوبی مرجع نشر اثار و شرح دروس،🌹 @shakhehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک لطفا 🙏💢