استادصمدی-استادنداریم چه کنیم؟.mp3
10.42M
#فایلصوتیکوتاه
#استادصمدیآملی
با موضوع:
#استادنداریمچهکنیم؟
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
برگرفته از جلسه سخنرانی شب هجدهم ماه مبارک رمضان فروردین 1403
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
استادصمدی-نزاع وبگومگونداریم.mp3
1.01M
#نزاع_بگو_مگو
#سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی و #اخلاقی
#استاد_صمدی_آملی
#رمضان۱۴۴۵
#فروردین۱۴۰۳
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
گنجینه شاخه طوبی
#نزاع_بگو_مگو #سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی و #اخلاقی #استاد_صمدی_آملی #رمضان۱۴۴۵ #فروردین۱۴۰۳ 🌹ک
بسم الله الرحمن الرحيم
سخنرانی استاد صمدی آملی
(نزاع و بگو ومگو) قسمتی از جلسات ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ فروردین ۱۴۰۳
🔰موضوع: سیری در معارف قرآنی و روایی #نزاع_و_بگو_ومگو
🔹️اهل نزاع نباشید ، اهل بگو ومگو نباشید ، اهل کشمکش نباش .
امام صادق می فرمایند:هر کجا دیدی دارد کشمکش می شود رها کن.
برو یک گوشه ای ، رها کن برو
یک زن با یک مرد در خانه نباید کشمکش کنند، نزاع کنند
بچه ها نزاع آنها را ببینند .
خوب اگر آمد احیانا یک نزاعی برخاست ،اگر طرفین عاقل باشند،یا یک نفر عاقل باشد ، این عاقل سکوت می کند وصحنه نزاع را ترک می کند، همه چی تموم می شود.
(دع ) رها کن ، نه من حتما باید حرف حق ام را بزنم همین که گفتی خود حرف حق زدن نزاعی تو خودش باطل است .
همین حرف حق را که داری می زنی ،که حتما باید بزنم دهن او را ببندم سرویس اش کنم مثلا چه و این ها
همین ها خودش باطل است ولو حرفت هم حق باشد همین کارت باطله.
چون اهل دعوایی و نظام ، نظام هستی دعوا نیست . با این که متضاد هاست اما بین متضاد ها التیام است نه دعوا
آفتاب با این شدت انرژیی اش با آن همه حرارت بالا ی چند هزار درجه ایی اش هرگز با دریا دعوا ندارد.
عنایت دارید ،طوری خدای متعال فاصله او را با زمین تنظیم کرد که این نور چند هزار یا حرارت چند هزار درجه ای آفتاب تا خودش را می آورد می رساند به اینجا زمین به سبزه زار به این درخت به این بوته به بنده وجناب عالی انسان به بدن ما به بدن دیگر حیوانات بعد می بینید که بهره مند می شویم همه سر سبز می شود شکوفا می شود همه میوه می آورند
عالم جا برای دعوا نیست اصلا ما را برای دعوا نیافریده اند( اقرا وارفع ) است بخوان وبالا برو دعوا نیست ، بخوان وبالا برو
#سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی
#استاد_صمدی_آملی
#رمضان۱۴۴۵
#فروردین۱۴۰۳
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
استادصمدی-تجوهراعمال.mp3
6.44M
#تجوهر_اعمال
#سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی
#استاد_صمدی_آملی
#رمضان۱۴۴۵
#فروردین۱۴۰۳
🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2
https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
استادصمدی-تمتع انسان کامل.mp3
2.33M
#استادصمدیآملی
#تمتعانسانمکتفی
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
#سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی
#استاد_صمدی_آملی
#رمضان۱۴۴۵ #شب۲۳
#فروردین۱۴۰۳
🌹گنجینه شاخه طوبی کانال نشر و پیاده سازی آثار 🌹
@shakehtoba2
https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
گنجینه شاخه طوبی
#استادصمدیآملی #تمتعانسانمکتفی ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
#استادصمدیآملی
#تمتعانسانمکتفی
قرار است انسان خلیفة الله باشد، به هر حال هیچیک از خلفای الهی، در زمین هنوز نتوانسته اند یک تمتع و استفاده کافی را ببرند. بزرگترین استفاده ی یک انسان کامل اینست که بتواند کمالات را به اجتماع منتقل کند و اجتماع بالا بیاید، تعالی پیدا کند؛ قوی بشوند؛ عاقل بشوند؛ سعادتمند بشوند. این بهترین تمتع یک انسان کامل است.
آن کسی که مقام شریف امریت و انشائی دارد که هرچه بخواهد، بداند؛ یکجا داراست. و در مقام عقل بالمستفاد، تمام معقولات مطلقا در محضر او، بالاراده، همه بالفعل حاضر است. کل علوم و کل معلومات و مشهودات به علم شهودی در موطن عقل بالمستفاد، بالفعل حاضر می شود؛ به صرف اراده است. مقام امریت فقط به اراده وابسته است: إنما أمره إذا اراد شیئاً؛ اگر یک چیزی را اراده بفرماید که به صورت امری به آن شیء توجه ایجادی کند، إنما أمره إذا أراد شیئاً، این است که أن یقول له کن فیکون؛ که این یقول و قول و گفتن به معنای حکم حتمی قضایی است؛ حتی قَدَر هم نیست؛ فوق قضاست که بر اساس قضای الهی، اگر اراده تعلق بگیرد، امر بلافاصله مقام انشائی را انشاء می کند: إنما یقول له کن فیکون.
که در پایان سوره یس، و بیده ملکوت کل شیء؛
اینها انسانهای مقام الأمری اند؛ انسانهایی هستند که ظرفیت استعدادی شان، بر اساس مقام امر است. بهترین لذت یک انسان صاحب امر، که یکی از القاب صدگانه و بیش از صدگانه حضرت بقیة الله است اینست که صاحب الأمرند، بهترین لذتشان اینست که بتوانند دست ما را بگیرند و ما را از دار تدریج، به صورت تدریجی برسانند به مقام انشاء و مقام امریت؛ همانطوری که خودشان در مقام امرند ما را هم برسانند به مقام کن فیکون الهی؛ به ما هم کن ایجادی بدهند. بسم الله الرحمن الرحیم ما هم بسم الله الرحمن الرحیم ایجادی بشود که مقام کنِ انسان عرفانی است:
به بسم الله الرحمن الرحیم است
که عارف در مقام کن مقیم است
این بهترین لذت انسانهای کامل است...
انسان عاقل، معقولات غذای اوست؛
انسان عاشق، عشق غذای اوست؛
انسان متفکر در عالم، سیر در معقولات، راه اوست که دائماً سایر است؛ جریانی است، سریانی است، در عالم در حال گشت و گذار عقلانی است و هرچه غذای عقلی دارد، می گیرد.
#استادصمدیآملی
#تمتعانسانمکتفی
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
#سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی
#استاد_صمدی_آملی
#رمضان۱۴۴۵ #شب۲۳
#فروردین۱۴۰۳ #۱۴_فروردین ماه
🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2
https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
استادصمدی-صاحب نفس مکتفی.mp3
3.69M
#استادصمدیآملی
#صاحبنفسمکتفی
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
#سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی
#استاد_صمدی_آملی
#رمضان۱۴۴۵ #شب۲۳
#فروردین۱۴۰۳
🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2
https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
گنجینه شاخه طوبی
#استادصمدیآملی #صاحبنفسمکتفی ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
#استادصمدیآملی
#صاحبنفسمکتفی
انسانهای کاملی که خودشان به مقام امر رسیده اند، دوست دارند؛ حبّ الهی در درونشان نهفته شده است؛ نه بخیل اند؛ نه حسودند؛ نه ممسک اند؛ دوست دارند؛ بر اساس خمیره شان؛ که دست ما را بگیرند؛ بالا ببرند؛ غصه می خورند برای ما؛ که عرض کردیم دوجای قرآن، اوایل سوره قصص، و سوره شعرا، به جناب رسول الله برای ما آنقدر غصه می خورد، برای مردمان عصرشان، برای آینده شان، برای ما، هر شب داشت ما را مشاهده می کرد؛ هر شب داشت مردم را مشاهده می کرد؛ در معراج، همینجور گروه گروه، طیف طیف، روزگار روزگار، عصر عصر اینها را مشاهده می کرد، ببیند از قبلی ها چه خبر بود از بعدی ها چخبر است؟
تمام کسانی که از قبل رفته اند، طور وجودیشان تبدل جوهری پیدا کرد، به عالم برزخ و عالم مثال صعودی منتقل شده اند، اینها را مشاهده می کرد ببیند چخبر است؟ چجور خودشان را ساخته اند؟ چکار کردند؟ حرف انبیایشان را گوش دادند؟ ندادند؟ همینطور هر شب می آمد خبر می داد. دیشب چه ها دیدیم، چه طیف ها دیدیم. آینده ها هم همینطور.
فقط انسان کامل صاحب نفس مکتفی این در محدوده ی زمانی نیست؛ درست است بر اساس حرکت جوهری جسم او از عالم طبیعت و ماده برخاست اما نظام خلقت به حرکت جوهریه در سیر صعودی، همین که از عالم ماده برخاست، به محض اینکه مقام تجرد خیالی نفس برزخی نفس رسیده، سراسر مثالیات آدم، چه در مقام سیر نزولی، و چه صعودی؛ چه برزخ نزولی که قبل از آمدن اینجا، در آن رتبه ی وجودی همه عبور کردیم؛ و چه در برزخ صعودی که همه ی آنهایی که از اینجا رفته اند و مثل ماهایی که هنوز از اینجا نرفته ایم؛ ولی کسی قوه ی آن را داشته باشد می تواند آینده ی ما را هم در مقام برزخ صعودی مشاهده کند چون برزخ صعودی ما، در ما مندمج است؛ همین الآن ما پیش همدیگر نشسته ایم در قبر بدن جسم طبیعی دفنیم، بعد وقتی از این قبر مبعوث بشویم، می شود برزخ صعودی. و این هم برای کسانی که چشمشان باز است همین الآن مشاهده می کنند. و لذا جناب رسول الله همه را مشاهده می کرد.
تا نفس به تجرد عقلی برسد می تواند تمام اشیای عقلی در سیر نزولی عالم را مشاهده کند؛ حالا ما از آنها یک چند تا مثلا فرشته و ملکی را می گوییم مثلاً جبرائیل، عزرائیل، عزرازیل، مثلاً، اسرافیل، یک چند تعدادی. وگرنه اگر بخواهید بروید در ئیل ملائکه که ملائکه همه ئیلی اند؛ میکا، ئیل؛ اسراف، ئیل؛ جبرا، ئیل؛ همه ئیلی اند و این ئیل ها غیر متناهی اند؛ محدود نمی شوند. و لذا به آدم یک راهی یاد می دهند که بشود به تمام این ئیل ها دست پیدا کنیم منتها به شرطی که دست به خلقت عالم نزنیم. مشکل کسانی که می آیند در این مسیرها می افتند این است که درجا یک چیزکی گیرشان آمده، درجا دست عملی دراز می کنند به عالم، همه می مانند. عالم دیگر راهشان نمی دهد.
چون خلقت بر اساس حق است و نظم خلقت بر اساس حق است؛ هرچه را که باید بشود می شود و هرچه که نباید بشود نمی شود و به ما گفته اند دعا کنید. و لذا کسانی که این مسیرهای سنگین را رفته اند و برگشته اند گفتند که آقا همان راه دعا و مناجات و قربانی و صدقه دادن و مثلاً نماز خواندن و راههای اینجوری، نذریات و توسلات ، شما همان راه را طی کنید. نیایید در اینجا. اینجا خطرناک است. اگر این راه را می خواهی طی کنی بری برسی به دست تصرف، آنی پس ات می زنند، پس گردنی محکم می خورند. خیلی ها می خورند.
از کسانی که در این مسیرها راه افتادند و دست به کار می شوند؛ هزار هزار یکی هم از مستحصلات عبور نمی کنند و به هیچ وجه راهشان نمی دهند.
نظام، نظام هستی خیلی منسجم است.
در درس هشتم، نهم ، دهم دروس معرفت نفس داشتیم پیوستگی اشیا که چجور با هم پیوسته اند. همه از دم به هم پیوسته اند؛ هیچ گسستگی نداریم آقاجان. اصلاً. گسستگی نداریم. یکپارچه همه به هم پیوسته اند.
اگر یک ذره را برگیری از جای
خلل افتد همه عالم سراپا
#استادصمدیآملی
#صاحبنفسمکتفی
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
#سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی
#استاد_صمدی_آملی
#رمضان۱۴۴۵ #شب۲۳
#فروردین۱۴۰۳ #۱۴_فروردین ماه
🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2
https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
گنجینه شاخه طوبی
#استادصمدیآملی #صاحبنفسمکتفی ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳ ؛
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
#استادصمدیآملی
#تمتعانسانمکتفی
و لذا خاتم انبیا با خبر است. حضرت آدم که در مقام توجه ایجادی به کمون خودش مراجعه کرده، که مکنون، یعنی کِنّ، کِنّ یعنی آنی که باطن باطن است.
مثلاً یک دانه سیب داریم. تمام اجزایی که زیر این پوست است همه علی الظاهر باطن اند دیگر؛ نمی بینیم همه ی این اجزا را. برویم به آن قلب سیب، آن قلب قلبش، یک نقطه ای را آنجا پیدا کنیم؛ آنرا می گویند کِنّ این سیب. که آن دیگر از همه پنهان تر است. کِنّ. می شود مکنون.
در کنّ همه ی اشیا، در عالم مکنون، می شود مراجعه کنی به کِنّ خودت، به درون خودت.
إنّه لقرآنٌ کریمٌ* في کتابٍ مَکنوُن* لا یمسُّهُ إلّا المُطَهَّروُن
هر فردی از افراد انسان یک کِنّ دارد. مکنون دارد. آن مکنون را حتی خودش هم بدون طهارت نمی تواند مسّ اش کند. فلذا هیچگاه به کِنّ خودش هم نمی رسد اگر طهارت پیدا نکند.
اگر آلوده باشد به کِنّ خودش هم نمی رسد فلذا کِنّ او هم برایش مکشوف نیست.
آن کِنّ همه ربط وجودی است به حقیقت عالم، به حق. به حقیقة الحقایق. و این ربط وجودی برداشتنی نیست چون خلقت است، تکوین است؛ متن واقع است. اعتباریات نیست. واقعیات است. به تعبیر روز، رئالیستی است، ایده آلیستی نیست. متن واقع است. و لذا انسان به کِنّ خودش مراجعه کند که حضرت آدم به کتاب مکنون خودش مراجعه کرده، تمام آنچه که از نسل او از او صادر می شود، همه را مشاهده کرده، مطلقا، همه را، از اول تا آخر. اصلا این خصیصه ی انسان کامل است ، و این خصیصه ی انسان کامل هم معنایش این نیست که این جزو به اصطلاح اختصاصیات آنهاست و دیگران حق ورود ندارند؛ نه. آنها کسانی اند که این اطلاع بر مغیبات و مکنونات را خودکفایی، به اذن الله عمل می کنند و به دست می آورند ؛ ماها باید بالاخره با چه زحمتی در خدمت اساتید، بزرگان، کسانی که تهذیب نفس کرده اند، به محضر آنها رفتن، شاید بتوانیم به گوشه ای از مکنوناتمان دست پیدا کنیم که بعید هم هست به این راحتی بتوان دست پیدا کرد اما آنها دست پیدا می کنند.
#استادصمدیآملی
#تمتعانسانمکتفی
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
#سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی
#استاد_صمدی_آملی
#رمضان۱۴۴۵ #شب۲۳
#فروردین۱۴۰۳
🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2
https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
استادصمدی-سلطان اسم ظاهروباطن.mp3
1.23M
#استادصمدیآملی
#سلطاناسمظاهروباطن
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
#سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی
#استاد_صمدی_آملی
#رمضان۱۴۴۵ #شب۲۳
#فروردین۱۴۰۳
🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2
https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
گنجینه شاخه طوبی
#استادصمدیآملی #سلطاناسمظاهروباطن ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱
هرچه می خواهی استفاده کنی همینجا.
درست است آدم خوبی بود، نماز شب خوان بود، اهل دین بود، آزارش به مردم نرسیده، حق الناسی هم به گردن ندارد، اما به هرحال مثلاً جوان است، تصادف کرده، غش کرده، سرطان گرفته، از این نشئه رفته، درست است، اما چون هنوز اینجا خیلی نکاشته، نه اینکه آنطرف برای او صور برزخیه خوش مشهود نشود، می شود؛ اما باز وقتی مراتب بالاتر را می بیند؛ می بیند باید می آمد به دنیا، بیشتر می توانست استفاده کند.
چرا نماز شبانه روز پنج وقت برای ما، پنج تا نماز، هرچه استفاده بکنی لذتش، بعد معلوم می شود. البته، همین الآنش هم هست؛ منتها برای ما مکشوف شهودی نیست. برای کسانی که ما را می بینند آنوقت می گویند، این نماز ظهر که خواندی، اگر بدانی که چه عالم ها گیر تو آمده، در سریره ی تو، در سرّ وجودی تو الآن نمی بینی آقا که چه عوالمی مکشوف شده، منتها این حقایق مکشوفه الآن در تحت اسم شریف باطن قرار گرفته، اسم ظاهر مأموریت ندارد که این را اظهارش بکند مگر کسی بشود که سلطان اسم ظاهر بر انسان حاکم بشود و انسان نفس عمل را جزای خودش ببیند. یک حرف خوب زدی همین الآن ببینی این حرف چه رهاوردی داشته؛ یک کار خیری کردی همین الآن ببینی صورت برزخی این کار خیرت، یک دستگیری فقیر کردی؛ مثلاً یک گرفتاری را نجات دادی؛ یک بی بضاعتی را کمک کردی؛ هرچه. که اسم ظاهر اینجا الآن سلطانش این است که فقط ظواهر اشیا را نشان می دهد؛ مأموریتش این نیست که بواطن اشیا و اعمال را اسم ظاهر، ظاهر کند. این مأموریتش نیست. حالا چرا؟ سرّش باید در بحث اسماء الله آدم به دنبال سرّش برود.
ولی به محض اینکه طور عوض شد، آنوقت سلطان اسم باطن می آید، و تمام بواطن، همه بر اساس اسم باطن همه ظاهر می شوند آنوقت آنجا سلطان ظهور اسم باطن می شود که این سلطان ظهور اسم باطن، برای همه ی انسانهای کامل، به ویژه برای بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف است. چون صاحب نفس کتاب مکنونی است: ذلک الکتاب لا ریب فیه.
#استادصمدیآملی
#سلطاناسمظاهروباطن
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
🎙 سخنرانی شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، چهارده فروردین ۱۴۰۳
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
#سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی
#استاد_صمدی_آملی
#رمضان۱۴۴۵ #شب۲۳
#فروردین۱۴۰۳
🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2
https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
استادصمدی-آداب قرائت.mp3
1.67M
#استادصمدیآملی
#آداب_قرائت
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
🎙 سخنرانی ماه مبارک #رمضان۱۴۴۵ فروردین ۱۴۰۳
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
#سیری_در_معارف_قرآنی_و_روایی
#استاد_صمدی_آملی
#رمضان۱۴۴۵ #شب۲۳
#فروردین۱۴۰۳
🌹گنجینه شاخه طوبی 🌹 @shakehtoba2
https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢