eitaa logo
اندیشه مطهر (عمومی)
1.6هزار دنبال‌کننده
32 عکس
169 ویدیو
10 فایل
🟢رهبر معظم انقلاب : علما و فضلا و جوان‌ها - بخصوص طلاب جوان ما - بايد يك دوره كتاب‌هاي شهيد مطهري را خوانده باشند...(پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار ایه الله خامنه ای دامت برکاته ) ارتباط با مدیر کانال @Andishe2019
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ درسی از مکتب امام صادق علیه‌‌السلام: معیار تشخیص برای اینکه بفهمیم آیا واقعا خداوند و اهل بیت(ع) را دوست داریم یا خیر ؟
♦️سیره امام صادق «علیه السلام» در مواجهه با عقاید و اندیشه های مخالف 🔻ابن ابى العوجاء - ماتریالیسم و منکر خدا - يك سال در فصل حج به مسجدالحرام رفته بود! با رفقاى زنديق - مادی - خود حلقه‏ اى را تشكيل داده بودند و با هم سخن مى‏ گفتند. ظاهرا ابن مقفّع هم در آنجا بوده. 🔻يك وقت ابن مقفّع مى‏ گويد: اين مردم را ببين ، مثل گاوى كه به خرمن بسته باشند دور اين سنگها مى‏ چرخند و در بين اينها يك نفر آدمى كه قابل صحبت كردن باشد نيست مگر آن شيخ - اشاره به امام صادق علیه السلام - كه آنجا نشسته. 🔻ابن ابى العوجاء بطرف حضرت رفت اما چقدر جسارت‏ آميز! ابتدا كه نشست،گفت: يا ابن رسول اللَّه! مى‏ دانى آدم وقتى در راه حلقش سرفه بگيرد بايد سرفه كند. فرمود: بله. 🔹گفت: آدم شك هم كه در دلش پيدا مى‏ شود بايد بگويد. فرمود: بله. گفت من مى‏ گويم : الى‏ ما تَدوسونَ هذَا الْبَيْدَرَ وَ تَحومونَ حَوْلَهُ حَوْمَ الْبَقَر؟! (و از اين گونه تعبيرات) تا كى شما مى‏ خواهيد- العیاذ بالله - مثل گاو دور اين خرمن بچرخيد؟ بعد شروع كرد به سؤال كردن راجع به خدا. 🔻امام صادق عليه السلام جواب دادند و متنش در كتب حديث هست. گفت: اگر خدا راست است چرا خودش را نشان نمى ‏دهد؟ 🔻حضرت فرمود: خدا چگونه خودش را نشان بدهد از اين بهتر؟! يك صانع چگونه مى‏ تواند خودش را در صنعتش نشان بدهد كه خدا خودش را در اين عالم نشان نداده است؟ آيا خدا خودش را در خلقت تو نشان نداد؟ در خلقت آسمان و زمين نشان نداد؟ در چشم و دست و پا و جهاز هاضمه و ريه‏ ات نشان نداد؟ در فلان گياه نشان نداد؟ 🔻ابن ابى العوجاء مى‏ گويد: آنقدر گفت كه‏ يكمرتبه پيش من مجسم شد كه الان خدا خودش مى‏ آيد و مى‏ خواهد خودش را به من نشان بدهد! 🔻شما نظير و شبيه اين رفتارها را در كجا پيدا مى‏ كنيد؟ علت اين امر چه بود؟ اين بود كه اسلام به منطق خودش اعتماد داشت... و اين كه پايه اين دين روى منطق و فكر و تفكر است‏. ◀️ مجموعه‏ آثاراستادشهيدمطهرى(پیرامون انقلاب اسلامی ایران )، ج‏24، - 397-399 - با تلخیص و ویرایش - https://eitaa.com/shakhes1340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 چرا امام صادق(ع) قیام نکردند؟ ⚫️ سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد! ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
♦️گلایه شهید مطهری از عدم تعمق اندیشمندان مسلمان در فلسفه های اجتماعی خودشان 🔻ما چرا در فلسفه اجتماعى خودمان تعمق و غور نكنيم، چرا در فلسفه سياسى خودمان غور نكنيم؟ فلسفه سياسى ما چه بايد باشد؟ حتما بايد ما در فلسفه سياسى يكى از الگوهاى غرب را بگيريم؟ بايد در فلسفه سياسى تابع انگلستان يا آمريكا يا فرانسه و يا شوروى باشيم؟ آيا امكان ندارد كه فلسفه سياسى ديگرى وجود داشته باشد مترقى‏تر و عالى‏تر از آنها؟ چرا، امكان دارد. 🔻در فلسفه اقتصادى و نظام اقتصادى همين طور. در فلسفه اخلاق چطور؟ آيا اخلاق ما حتما بايد اخلاق به اصطلاح بورژوازى و سرمايه‏دارى باشد يا اخلاق سوسياليستى و اخلاق كمونيستى باشد؟ اخلاق ديگرى در دنيا وجود نداشته و ندارد و ما نمى‏توانيم از خودمان فلسفه اخلاق مستقل داشته باشيم؟ چرا، مى‏توانيم داشته باشيم. ادامه دارد ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج‏24، ص: 223- 222- با تلخیص و ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 اسیر و برده هستی یا آزاد؟ چند راه تشخیصی ساده 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
♦️فلسفه ‏هاى زندگى اسلامى، مترقى ‏تر از مشابه غربى‏ 🔻ما از فلسفه احكام خودمان بى ‏خبر هستيم. 🔻من در موضوعاتى كه خودم روى آنها تحقيقا كار كرده ‏ام برايم مثل روز روشن شده است كه فلسفه ‏هاى اجتماعى و فلسفه ‏هاى زندگى اسلامى به درجاتى مترقى ‏تر از فلسفه ‏هاى زندگى غربى است. 🔻يكى از مسائلى كه خودم روى آن كار كرده ‏ام فلسفه زندگى خانوادگى است كه نيمى از مطالبش را در كتاب‏ نظام حقوق زن در اسلام‏ چاپ كرده ‏ام. 🔻آنجا براى من مثل آفتاب روشن شد كه مسئله تساوى حقوق زن و مرد با اين كه «تساوى حقوق زن و مرد» به مفهوم دقيق كلمه عبارت درستى است يعنى زن حقوق كمترى از مرد ندارد و نبايد داشته باشد (تساوى مربوط به كمّيت است) بلكه در اسلام زن در مجموعْ حقوق بيشترى از مرد دارد و بايد هم داشته باشد؛ ولى مسئله تساوى، برابرى از نظر كمّى، غير از مسئله تشابه يعنى همگونگى و همشكلى است... برابر بودن حقوق غير از همشكل و همگونه بودن حقوق است، و آن هم رازها و فلسفه ‏هاى بسيار عالى اجتماعى دارد كه غرب از آنها غافل است و غرب اكنون دارد غرامت اين اشتباه خودش را مى ‏دهد. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج‏24، ص: 223- 222- با تلخیص و ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 بلایی که این سه گروه بر سر دین می‌آورند 🔸دریافت کلیپهای استاد مطهری در واتساپ ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در تلگرام، ایتا و سروش👇 t.me/motahari_ir eitaa.com/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
♦️مسير عدالت‏خواهى در جمهوری اسلامی 🔹اگر ما واقعا اذعان كرديم به اين كه انقلاب ما يك انقلاب ماهيتا اسلامى بوده يعنى عدالت‏خواهانه بوده ولى عدالت اسلامى،... آينده اين انقلاب آن وقت محفوظ خواهد بود و اين انقلاب آن وقت تداوم پيدا خواهد كرد كه : 🔸اولا مسير عدالت‏خواهى را براى هميشه ادامه بدهد يعنى دولتهاى آينده واقعا و عملا در مسير عدالت اسلامى گام بردارند، براى پر كردن شكافهاى طبقاتى اقدام كنند، تبعيضها را واقعا از ميان ببرند؛ جامعه توحيدى به مفهوم اسلامى، جامعه بى ‏طبقه به مفهوم اسلامى نه جامعه بى ‏طبقه به مفهومى كه ديگران مى‏گويند- كه ميان اينها از زمين تا آسمان تفاوت است- ايجاد كنند، دولتِ حال و آينده براى برقرارى‏ جامعه بى ‏طبقه اسلامى كوشش كنند 🔸و الّا اگر عدالت فراموش شود انقلاب شكست مى ‏خورد چون اصلا ماهيت اين انقلاب ماهيت عدالتخواهانه بوده است. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(پیرامون انقلاب اسلامی ) ؛ ج‏24 ؛ ص174- با تلخیص و ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 تجلی عبادت عاشقانه در دعای کمیل
⏺ سلسله مباحث در زمینه «امام شناسی» 🔸لازم به ذکر است سلسله مباحث «امام شناسی» فقط جمعه ها ارائه خواهد شد ⏺ امام شناسی(2) 🔸امامت به معنى رهبرى جامعه(مرجعیت سیاسی) 🔽امامت به معنى اوّل همين رياست عامّه(رهبری اجتماع) است؛ يعنى پيغمبر كه از دنيا مى ‏رود، يكى از شؤون او كه بلاتكليف مى ‏ماند رهبرى اجتماع است. اجتماع زعيم مى ‏خواهد و هيچ كس در اين جهت ترديد ندارد. زعيم اجتماع بعد از پيغمبر كيست؟ 🔽اين است مسأله ‏اى كه اصل آن را، هم شيعه قبول دارد و هم سنّى؛ هم شيعه قبول دارد كه اجتماع نيازمند به يك زعيم و رهبر عالى و فرمانده است و هم سنّى، و در همين جاست كه مسأله خلافت به آن شكل مطرح است. 🔽 شيعه مى ‏گويد پيغمبر صلى الله عليه و آله رهبر و زعيم بعد از خودش را تعيين كرد و گفت بعد از من زمام امور مسلمين بايد به دست على عليه السلام باشد و اهل تسنن با اختلاف منطقى كه دارند، اين مطلب را لااقل به شكلى كه شيعه قبول دارد قبول ندارند و مى ‏گويند در اين جهت پيغمبر شخص معينى را تعيين نكرد و وظيفه خود مسلمين بوده است كه رهبر را بعد از پيغمبر انتخاب كنند. پس آنها هم اصل امامت و پيشوايى را- كه مسلمين بايد پيشوا داشته باشند- قبول دارند منتها آنها مى ‏گويند پيشوا به آن شكل تعيين مى‏شود و شيعه مى‏گويد خير، به آن شكل تعيين شد؛ پيشوا را خود پيغمبر اكرم به وحى الهى تعيين كرد. 🔽 اگر مسأله امامت در همين حد مى ‏بود (يعنى سخن فقط در رهبر سياسى مسلمين بعد از پيغمبر بود) انصافاً ما هم كه شيعه هستيم، امامت را جزء فروع دين قرار مى‏داديم نه اصول دين؛ مى ‏گفتيم اين يك مسأله فرعى است مثل نماز.** 🔽 اما شيعه كه قائل به امامت است، تنها به اين حد اكتفا نمى‏كند كه على عليه السلام يكى از اصحاب پيغمبر، ابوبكر و عمر و عثمان و صدها نفر ديگر حتى سلمان و ابى‏ذر هم يكى از اصحاب پيغمبر بودند و على عليه السلام از آنها برتر بوده، افضل و اعلم و اتْقى‏ و الْيَق‏ از آنها بوده و پيغمبر هم او را معين كرده بود. نه، شيعه در اين حد واقف نيست؛ دو مسأله ديگر مى ‏گويد كه اصلًا اهل تسنن به اين دو مسأله در مورد احدى قائل نيستند، نه اينكه قائل هستند و از على عليه السلام نفى مى ‏كنند. يكى مسأله امامت به معنى مرجعيّت دينى - و دیگر امامت به معنای ولایت(مرتبه سوم امامت) است که اوج مفهوم امامت بوده و كتابهاى شيعه پر است از اين مطلب- ادامه دارد ▪️مجموعه ‏آثاراستادشهيدمطهرى، ج‏4، ص: 719- 716- با تلخیص و ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 تفسیری نادرست و عافیت‌طلبانه از «انتظار فرج»؛ بگیر و ببند، بده به دست منِ پهلوان! ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
سه توصیه استاد شهید مطهری به مبلّغان ومربّیان دین 1️⃣ مربّيان دين بايد اوّل بكوشند خودشان عالم و محقّق و دين ‏شناس بشوند و به نام دين مفاهيم و معانى نامعقولى در اذهان مردم وارد نكنند كه همان معانى نامعقول منشأ حركت هاى ضدّ دينى مى‏ شود، 2️⃣ ثانياً در اصلاح محيط بكوشند و از آلودگيهاى محيط تا حدود امكان بكاهند، 3️⃣ ثالثاً از همه مهم‏تر و بالاتر اينكه به نام دين و به اسم دين با فطريّات مردم معارضه و مبارزه نكنند؛ آن وقت است كه خواهند ديد مردم‏ «يَدْخُلُونَ فِي دين الله افواجا» ‏ ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (خورشيد دين هرگز غروب نمى‏ كند)، ج‏3، ص: 405- با ویرایش - https://eitaa.com/shakhes1340
♦️مسخ انسان در تمدن امروز! 🔻يكى از مواهب براى انسان اين است كه شرايط - و امكانات به‏طور متساوى و در حد كمال - برايش فراهم باشد ولى هيچ چيز براى او تحميلى نباشد. 🔻گاهى «فكر» هم براى انسان تحميلى است، «ذوق» هم تحميلى است، «عاطفه» هم تحميلى است و اين مصيبت تمدن جديد است. 🔻شما ببينيد امروز اين وسايل ارتباط جمعى- و به قول اينها رسانه‏هاى عمومى- دارد انسانها را مسخ مى‏كند، يعنى انسانها را آن‏طور مى‏سازند كه دل خودشان بخواهد نه آن‏طور كه مصلحت واقعى آنهاست يا مطابق آنچه كه انسانها خودشان براى خودشان انتخاب كرده‏اند. 🔻وقتى چيزى را بخواهند، دائماً به گوش آدم مى‏خوانند، جلو چشم او مى‏آورند، آن‏قدر مى‏آورند كه اصلًا روح انسان را مسخ مى‏كنند و انسان نمى‏تواند غير از آن فكر كند. 🔻اين مسئله مسخ انسان كه در تمدن امروز وجود دارد هيچ زمانى مشابهش وجود نداشته است. الآن به شكلى است كه هيچ كس در انتخاب هيچ چيزى نمى‏تواند آزادى داشته باشد، با اينكه انسان امروز - نسبت به جوامع گذشته - در يك حد بالاترى از دانش و معرفت قرار دارد. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (فلسفه تاريخ(1 - 4)) ؛ ج‏15 ؛ ص222-223- با تلخیص و ویرایش - https://eitaa.com/shakhes1340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢  هر سخنرانی و مقاله‌ ضد اسلامی من را از یک جهت خوشحال می‌کند!فرازهایی از کلیپ بالا: 🔹 من مکرر در نوشته‏‌های خودم نوشته‏‌ام من هرگز از پیدایش افراد شکاک در اجتماع که علیه اسلام سخنرانی کنند علیه اسلام مقاله بنویسند متأثر که نمی‌شوم هیچی،  خوشحال هم می‌شوم. از یک نظر خوشحال می‌شوم از نظر چه؟ چون سبب می‌شود که چهره اسلام بیشتر نمایان بشود. 🔸 وجود افراد شکاک و افرادی که علیه دین سخنرانی می‌کنند یک وقت خطرناک است که حامیان دین آنقدر مرده و بی‌روح باشند که در مقام جواب بر نیایند. 🔹 اساساً دینی که منطقش بر اساس فکر است بر اساس عقل است بر اساس فلسفه است بر اساس یک سلسله مصالح است، در این جهت نگرانی‌ ندارد. 🔸 روی همین حساب از صدر اسلام آن آزادی تفکری که اسلام به همه مسلمین و به ملل دیگر درباره اسلام داد، هیچ ملت دیگری نداده است و این از افتخارات اسلام است. 📗 شهید آیت‌الله مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۳۲۶-۳۲۵ ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
♦️نمونه ای از مسخ انسان در تمدن امروز! 🔻مثلًا انسان مى ‏خواهد يك لباس انتخاب‏ كند، هزار و يك لِم و كلك و فن است كه آن لباسى را كه فلان كارخانه توليد كرده به تن او بپوشانند. آن‏قدر تبليغات مى ‏كنند، آن‏قدر تلويزيون نشان مى ‏دهد كه وقتى شخص از كنار خيابان رد مى‏شود و يك مانكن با هزاران طنّازى در يك فروشگاه است، اين بدبخت بى ‏جهت به آنجا كشيده مى‏شود. نمى ‏خواهد آن لباس را بخرد ولى روى اين جهت اغفال مى ‏شود. مى ‏رود به خيال خودش دو سه كلمه با او حرف بزند، ده دقيقه حرف مى‏زند. يك وقت به خود مى ‏آيد مى‏بيند كه چند تكه لباس هم زير بغلش است و دارد خارج مى ‏شود. مجبور است آن را بپوشد. اين امر به او تحميل مى ‏شود. 🔻تازه اينها تحميل هاى خيلى ساده است و الّا همه جور فكر و ذوق و سليقه و عاطفه و همه چيز به مردم به زور تحميل مى ‏شود. اين چه كمالى است براى انسان؟! همان چيزى است كه خودشان آن را «از خود بيگانگى» ناميده ‏اند. نهايت از خود بيگانگى در تمدن امروز وجود دارد؛ يعنى در عين اينكه انسان ب‏طور كلى از اسارت طبيعت آزاد شده است ولى همين امر سبب اسارت انسان براى انسان شده به شكل ديگرى و به نوعى بردگى منجر شده است به شكل ديگرى. 🔻اين است كه ما در اين جهات نمى ‏توانيم بگوييم [جامعه انسانها تكامل يافته است.] حتى اگر بگوييم كمال در برابرى است، عملًا برابرى در هيچ جاى دنيا وجود ندارد. در دنياى امروز نابرابرى بيش از گذشته است. 🔻اگر بگوييم كمال در آزادى است، آزادى در هيچ جاى دنيا وجود ندارد. اگر آن كمالاتى را كه حكما و عرفا مى ‏گفتند در نظر بگيريم كه كمال انسان در حكمت و در وصول به حق است، آن جور مسائل كه ديگر هيچ چيزش براى انسان نيست. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (فلسفه تاريخ(1 - 4))، ج‏15، ص: 223- 222- با ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
⏺ امام شناسی(۳) 🔸امامت به معنى مرجعيّت دينى‏(۱) 🔹 سلسله مباحث «امام شناسی» فقط جمعه ها ارائه خواهد شد 🔽 مسأله اين است كه : آيا هرچه اسلام مى ‏خواسته از احكام و دستورات و معارف بيان كند، همان است كه در قرآن آمده و خود پيغمبر هم به عموم مردم گفته است؛ يا نه، آنچه پيغمبر براى عموم مردم گفت قهراً زمان اجازه نمى ‏داد كه تمام دستورات اسلام باشد؛ على عليه السلام وصى پيغمبر بود و پيامبر تمام كمّ وكيف اسلام و لااقل كليات اسلام را (آنچه را كه هست و بايد گفته بشود) به على عليه السلام گفت و او را به عنوان يك عالم فوق ‏العاده تعليم ‏يافته از خود و ممتاز از همه اصحاب خويش و كسى كه حتى مثل خودش در گفته ‏اش خطا و اشتباه نمى ‏كند و ناگفته ‏اى از جانب خدا نيست الّا اينكه او مى ‏داند، معرفى كرد و گفت: ايها الناس! بعد از من در مسائل دينى هرچه مى ‏خواهيد سؤال كنيد، از وصى من و اوصياى من بپرسيد؟ 🔽 در واقع در اينجا امامت، نوعى كارشناسى اسلام مى ‏شود اما يك كارشناسى خيلى بالاتر از حد يك مجتهد، كارشناسى مِن جانب ‏اللَّه، [و ائمه‏] يعنى افرادى كه اسلام ‏شناس هستند، نه اسلام ‏شناسانى كه از روى عقل و فكر خودشان اسلام را شناخته باشند- كه قهراً جايزالخطا باشند- بلكه افرادى كه از يك طريق رمزى و غيبى- كه بر ما مجهول است- علوم اسلام را از پيغمبر گرفته ‏اند؛ از پيغمبر صلى الله عليه و آله رسيده به على عليه السلام و از على عليه السلام رسيده به امامان بعد و در تمام ادوارِ ائمه، علم اسلام (يك علم معصوم غيرمُخْطِئ كه هيچ خطا نمى ‏كند) از هر امامى به امامان بعد رسيده است. 🔽اهل تسنن براى هيچ كس چنين مقامى قائل نيستند. آنها در اين‏گونه امامت، اصلًا قائل به وجود امام نيستند، قائل به امامت نيستند نه اينكه قائل به امامت هستند و مى ‏گويند على عليه السلام امام نيست و ابوبكر امام است، براى ابوبكر و عمر و عثمان و به طور كلى براى هيچ يك از صحابه چنين شأن و مقامى قائل نيستند و لهذا در كتابهاى خودشان هزاران اشتباه را از ابوبكر و عمر در مسائل دينى نقل مى ‏كنند. 🔽 ولى شيعه امامان خودش را معصوم از خطا مى‏داند و محال است كه به خطايى براى امام اقرار كند. ادامه دارد ▪️مجموعه ‏آثاراستادشهيدمطهرى،(امامت و رهبری ) ، ج‏4، ص: 718- 717- با تلخیص و ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
🔸سلسله مباحثی در یهود شناسی(۱) ♦️هشدار قرآن به مسلمانان در باره «خطر یهود» 🔻 قرآن به مسأله خطر يهود توجه خاص دارد. در قرآن مسأله ‏اى به عنوان خطر مسيحى كه خصوصيت داشته باشد، و يا هر دين و مذهب ديگرى، [وجود ندارد،] آن عنوان كلى دارد، عنوان خاص ندارد، ولى يهودى يك عنوان خاص دارد؛ به خطر خاص يهودى توجه مى ‏دهد: «يا ايُّهَا الَّذينَ امَنوا لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ‏» اى اهل ايمان! ولاء و دوستى و ارتباط نزديك با آن قومى كه خدا بر آنها غضب كرده است [نداشته باشيد،] ولاء آنها را نپذيريد. 🔻بعد قرآن يك نكته ديگر ذكر مى ‏كند؛ آن نكته روحش اين است كه : يهوديّت بيش از مقدارى كه دين باشد نژاد است و [يهوديان‏] در عين همبستگى كاملى كه به عنوان يهوديّت با يكديگر دارند، به اصول مسلّمى كه موسى آورده از جمله معاد اعتقاد ندارند. 🔻 اينها اصلًا به معاد اعتقادى ندارند. همين‏طور كه مشركين، كفار مشرك، عقيده ‏شان اين است كه اگر كسى مرد ديگر تمام شد، ديگر نه حشرى است و نه نشرى، يهود هم اين‏جور فكر مى ‏كند: «قَدْ يَئِسوا مِنَ الْاخِرَةِ كَما يَئِسَ الْكُفّارُ مِنْ اصْحابِ الْقُبورِ» (ممتحنه : 13) اينها بكلى نوميدند از اينكه آخرتى در كار باشد آنچنان كه كفار (مقصود از «كفار» در اينجا مشركين هستند) از مردگان نوميدند. 🔻همان‏طورى كه مشركينِ منكر خدا در اين جهت اين گونه فكر مى ‏كنند، اينها هم در اين جهت عيناً همين‏طور فكر مى ‏كنند. ادامه دارد ▪️مجموعه ‏آثاراستادشهيدمطهرى،(آشنایی با قرآن ج۶ ص ۲۶۵-۲۶۴) ج‏27 ،ص 232-233-با تلخیص و ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 آیه‌ای کمرشکن برای مبلغان دین؛ مبلغ واقعی دین از احدی جز خدا ترسی به خود راه نمی‌دهد 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
🟢رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) : علما و فضلا و جوان‌ها - بخصوص طلاب جوان ما - بايد يك دوره كتاب‌هاي شهيد مطهري را خوانده باشند. (پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار ایه الله خامنه ای دام ظله العالی) 🔸لینک کانال اندیشه مطهر (عمومی) https://eitaa.com/shakhes1340
🔸اندیشه مطهر(عمومی) در«ایتا» https://eitaa.com/shakhes1340 🔸«اندیشه مطهر» (تخصصی) در «ایتا» https://eitaa.com/motahari1340 🔸اندیشه مطهر(عمومی) در «تلگرام» https://t.me/motahar_1340 🔸 اندیشه مطهر (تخصصی) در تلگرام https://t.me/andishemotahar49 🔹«بازخوانی اندیشه های امام خمینی» در«ایتا» https://eitaa.com/Imam1340 🔹بازخوانی اندیشه های امام خمینی در «تلگرام» https://t.me/Imam1340 🔹«باز خوانی اندیشه های رهبری» در «ایتا» https://eitaa.com/rahbari1340
🔸مجموع پست های(متنی) ارسال شده در کانال اندیشه مطهر (عمومی) و اندیشه مطهر (تخصصی) ، در وبلاگ 👇 قابل دریافت می باشد: http://shakhes1340.blogfa.com