eitaa logo
چه بگویم...
35 دنبال‌کننده
70 عکس
18 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
چه بگویم...
بسم الله از اجرای برنامه پاورقی کناره‌گیری کردم. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح دادم. خلاصه‌ش اینکه ق
به نام خدا حرف‌ها و دغدغه‌ها و نقدها و درددل‌های محمدرضا شهبازی درباره مدیریت تلویزیون و رسانه و ... . پ.ن: به نظر من هم، از اومدن مردم پای صحنه مشارکت اجتماعی و انقلاب تا آوردن مخاطب به تلویزیون با صراحت و پیگیری حقیقت اتفاق می افته نه با ترفندهای جذب. اگر حقیقت و واقعیت رو به مردم عرضه کنیم هم در مسائل و مشکلات یار و یاور دولت خواهند بود و هم در مسائلی مثل جذب مخاطب و ... موفق تر خواهیم بود.
چه بگویم...
روایت مسیر ۵: از بین الحرمین کربلا تا بین الحرمین خرم آباد شلوغی، اختلاط، هل دادن ها و توقف بیش از
هر چه آغاز ندارد، نپذیرد انجام... این روز‌ها دو راهی رفتن یا نرفتن خیلی‌ها را اسیر خود کرده. انتظار رسیدن گذرنامه‌ هم خیلی‌ها را در شک امکان رفتن و نرفتن انداخته. گرما و امکانات و مرز و شلوغی و خرج سفر و اینها را هم به مصائب اضافه کنید. انگار خدا، جنس سفر اربعین را با تردید آفریده. حداقل برای ما معمولی‌ها. نه توان رفتن داریم و نه نای ماندن. عزیزی که ماندنی شده بود می‌گفت «این چند روز میخواهم تلویزیون نگاه نکنم.» توان دیدن و نبودن را نداشت. انگار نمی‌شود نبود. انگار همه باید باشیم. انگار همه باید برویم. ولو با پای ناتوان از راه. ولو با جسمی نالان از گرما. باید رفت...این سفر را برای نرفتن، نیافریدند... بسم الله الرحمن الرحیم پ.ن: رفته‌ها برای دل نرفته‌ها دعا کنید.
من آمدم به تماشا، تو را نگاه کنم...
من آمدم به تماشا، تو را نگاه کنم...
من آمدم به تماشا، تو را نگاه کنم...
من آمدم به تماشا، تو را نگاه کنم...
من آمدم به تماشا، تو را نگاه کنم...
من آمدم به تماشا، تو را نگاه کنم...
من
آمدم به تماشا، تو را نگاه کنم...
من آمدم به تماشا، تو را نگاه کنم...
من آمدم به تماشا، تو را نگاه کنم...
صوفی بیا که آینه صافیست جام را تا بنگری صفای می لعل‌فام را راز درون پرده ز رندان مست پرس کاین حال نیست زاهد عالی‌مقام را عَنقا شکار کَس نشود دام بازچین کآنجا همیشه باد به دست است، دام را در بزم دور، یک‌دو قدح درکش و برو یعنی طمع مدار وصال دوام را ای دل شباب رفت و نچیدی گلی ز عیش پیرانه‌سر مکن هنری ننگ و نام را در عیش نقد کوش که چون آبخور نماند آدمْ بهشتْ، روضهٔ دارُالسَلام را ما را بر آستان تو بس حق خدمت است ای خواجه بازبین به تَرَحُّم غلام را حافظ مرید جام می است ای صبا برو وز بنده بندگی برسان شیخ جام را حافظ
من آمدم به تماشا، تو را نگاه کنم...
چه بگویم...
من آمدم به تماشا، تو را نگاه کنم... #اربعین
در بزم دور، یک‌دو قدح درکش و برو یعنی طمع مدار وصال دوام را...
از قضا آیینه‌ی چینی شکست خوب شد اسباب خودبینی شکست...
آقای وزارت ورزش! شما دارید با این لباس کاروان ایران، مصداق حجاب مانتو را در جامعه تعریف می کنید. مانتو خانم‌ها هم اندازه با کت آقایان و دیگر هیچ...
49.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. نمیدانم ای مادر در چه تقدیری قرار گرفتی که خود را در این صحنه یافتی... در جهان امروز که فرزندان‌مان یکی پس از دیگری بی ثمر و پوچ در فضای مجازی روزگار می‌گذرانند تا شاید بر اثر کرونا یا سرطان یا... به زیر خاک بروند و ما نمی‌دانیم چرا برایشان اشک می‌ریزیم، ما پدران و مادران غبطه این اشک تو را می‌خوریم... آری تو توانستی فرزندت را تا بهشت بدرقه کنی و نگذاری جهان پر از اوهام ما فرزندت را نفله کند. 🎥...بهشت خوبان... @soha_sima
بگو به لشکر فرعونیان در تعقیب: قسم به رود،که روز عذاب، نزدیک است...
هدایت شده از همپای پیشرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ماجرای یک نبـــــرد تمـــدنــــی 💢 جریان توسعه چطور با مبانی خودش جوامع را مدیریت می‌کند؟ 🌇 شاخص‌های جهانی چه کلان تصویری را برای ما می‌سازد؟ ⁉️ آیا به شاخص‌های توسعه می‌توان گزینشی نگاه کرد؟ 🕌 آیا ما باید شاخص‌های بومی داشته باشیم؟ 🔺 شما دعوتید به سومین نشست بررسی تحلیلی الگوی پیشرفت منطقه‌ای مجموعه همپا با موضوع «شاخص‌های پیشرفت» 📅 زمان: دوشنبه ۱۵ آبان، ساعت ۱۴ 📍 مکان: تهران،خیابان ملک‌الشعرا بهار، کوچه گوهر، پلاک۴ 🎥 پخش زنده برنامه از طریق کانال همپای پیشرفت در زمان نشست قابل مشاهده است. 👇 https://eitaa.com/hampa_ir
هدایت شده از همپای پیشرفت
چه بگویم...
سلام رفقای علاقه‌مند به بحث پیشرفت و توسعه و حکمرانی و ... می توانند در این نشست (حضوری یا مجازی) شرکت کنند.
بی تو این پایتخت پر رونق پیش چشمم شبیه ویرانه است...
عاقلان، نقطه‌ی پرگار وجودند، ولی عشق داند که در این دایره سرگردانند... «حافظ»
تو پرتوی خورشیدی و از صبح رسیدی من شرح پریشانی شب‌های بلندم
هدایت شده از همپای پیشرفت
🔰 حرکت عمومی مردم در تشکیل نهضت سوادآموزی 💠 به بهانه ۷ دی - سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی 🔹 مایه بس خجلت است در کشوری که مهد علم و ادب بوده و در سایه اسلامی زندگی می‌کند که طلب علم را فریضه دانسته، مردم از نوشتن و خواندن محروم باشند. ما باید در برنامه درازمدت، فرهنگ وابسته کشورمان را به فرهنگ مستقل و خودکفا تبدیل کنیم و اکنون بدون از دست دادن وقت و بدون تشریفات خسته‌کننده برای مبارزه با بی‌سوادی بطور ضربتی و با بسیج عمومی قیام کنیم تا ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک هرکس نوشتن و خواندن ابتدایی را آموخته باشد. برای این امر لازم است تمام بی‌سوادان برای یادگیری و تمام خواهران و برادران باسواد برای یاد دادن بپاخیزند و وزارت آموزش و پرورش با تمام امکانات بپاخیزد و از قرطاس بازی و تشریفات اداری بپرهیزد. 🔸متن فوق بخشی از فرمان ۷ دی ۱۳۵۸ امام (ره) برای تشکیل نهضت سوادآموزی است. نهضت سوادآموزی و بسیاری از نهادهای اول انقلاب همچون جهاد سازندگی، کمیته‌های انقلاب، شورای محلات و ... در ایجاد نهضت فراگیر مردمی در جهت حل مسائل کشور مشترک بودند. دغدغه امروز رهبر انقلاب مبنی بر شکل‌گیری حرکت عمومی مردم با محوریت جوانان جهت ساختن ایران نیز فراخوانی برای میدان دادن به مردمی است که حرکتشان بن مایه پیشرفت کشور است. بر این اساس در این چند خط قصد داریم به اختصار ایده حرکت عمومی در نهضت سوادآموزی را برای درس گرفتن در شرایط امروز بازخوانی نماییم. حرکت عمومی مردم لازمه حل مسئله بی‌سوادی 🔹 ایده اصلی امام (ره) برای حل مسائل کشور سوق دادن کشور بر مدار پیشرفت بود. در اندیشه و کنش ایشان پیشرفت جوهره‌ای دارد که با جریان توسعه متفاوت است. در جریان پیشرفت، قیام و حرکت مردم اصالت دارد. یکی از تفاوت‌های جدی پیشرفت و توسعه این است که در مسیر پیشرفت‌ میدان داری مردم موضوعیت دارد. این به میدان آمدن مردم برای جریان پیشرفت گرا اهمیت دارد اما جریان توسعه تا مدت‌ها قبل اساساً قائل نبود که مردم را باید به میدان بیاورد. البته رویکردهای متأخر توسعه با ایده تسهیل گری سعی داشته که نسبتی میان مردم و توسعه ایجاد کند اما این حضور مردمی اصالت نداشته بلکه کارکرد اصلی تسهیل گران همراه کردن مردم با تصمیمات سرمایه داران است. نهضت سوادآموزی مصداقی از تدبیر امام برای حضور عمومی مردم در جهت پیشرفت کشور در موضوع سوادآموزی است. در تاریخ یکصد سال اخیر ایران تلاش‌های متعددی برای باسواد کردن مردم صورت پذیرفته بود اما در هیچ کدام از این تلاش‌ها مردم میدان دار حل مسئله نبودند؛ بر این اساس یکی از دلایل توفیق نهضت سوادآموزی شکل‌دهی به حرکت عمومی مردم برای گسترش سواد بود. نکته قابل ذکر این جا است که حرکت مردمی آن گاه که جنبه عمومی پیدا کند، تحول آفرین خواهد شد. تقدم حرکت عمومی مردم بر ساختارسازی 🔸 توسعه با ادبیات رضاخانی آن که نزدیک به یک سده است در تاروپود نظام حکمرانی ما تنیده، قبل از مواجهه با هر مسئله‌ای دغدغه ساختارسازی دارد. تدابیر اتخاذ شده برای حل مسئله بی‌سوادی در سال‌های قبل از انقلاب، نمونه‌ای از اقدامات ساختار محور می‌باشد. برای باسواد نمودن مردم در دوره رضاخان ابتدا «سازمان اکابر» شکل گرفت که این سازمان فقط در چند شهر دایر بود. محمدرضا نیز یادگار پدر را به «سازمان آموزش سالمندان» تغییر داد. در اصلاحات ارضی «کمیته ملی پیکار با بی سوادی» تشکیل شد و بعد «سازمان جهاد ملی سوادآموزی» تشکیل شد. حتی بخشی از نیروهای سپاه دانش هم برای سوادآموزی وارد روستاها شدند. نتیجه این همه نهاد عریض و طویل نیز اگرچه باسواد شدن تعدادی از افراد بود اما واقعیت این است که در پایان سال ۵۷ تنها ۴۶ درصد افراد بالای ۶ سال سواد خواندن و نوشتن داشتند. 🔹 این همه به معنای آن نیست که نهضت سوادآموزی بدون هیچ ساختاری و در خلاء، چالش بی سوادی را حل کرد. اساساً نهضت سوادآموزی و همه نهادسازی‌های امام (ره) جنبه قرارگاهی داشتند. قرارگاه اصولاً ساختار ثابتی ندارد و متناسب با مأموریت است که ساختار می‌پذیرد. از الگوی قرارگاهی برای ساماندهی به شرایط پیچیده‌ای استفاده می‌شود که باید متناسب با مسئله و ابعاد آن آرایش و نظم بپذیرند. امام (ره) برای شکل‌گیری نهضت سوادآموزی از ساختار آموزش و پرورش و تمام امکانات آن بهره گرفت و در عین حال فراخوانی به همه کنشگران مردمی که امکانی برای شکل‌دهی این حرکت داشتند استفاده کرد. در این تعامل مردم میدان‌دار حل مسئله مردم بودند و ساختارهای رسمی نقش پشتیبان و حمایت کننده داشتند. ✍ حمید ریحانی 💠 همیاران مردمی پیشرفت ایرانیان (همپا) 🔗 https://eitaa.com/hampa_ir