eitaa logo
شمیم معارف
49 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
384 ویدیو
65 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
رابطه افکارمنفی با ادرار وآثار آن این بحث مطلبی مهم در معارف انسانی و طهارت نفس است. ادرار تازمانی که داخل بدن است حکم نجاست ندارد هرچند که مسموم و کثیف است اما نجس نیست اما به محض اینکه از بدن خارج شد هم محل خروجش و هم جایی که با آن اصابت کرده را نجس می کند. حالا خوب توجه کنید افکار منفی، گمان های بد، دروغ، تهمت، غیبت و قضاوت های نابجا و نادرست و حتی خیالات گناه تازمانی که در فکر انسان است هر چند که کثیف وآلوده است اما نجس نیست اما به محض اینکه از فکر انسان به مجرای دهان و زبان بیاید و با کلمات گفته شود هم محل خروجش را که دهان است نجس می کند و هم گوشها و جانهایی که مخاطب آن بودند. از این روست که معصوم علیه السلام فرمودند: طَهِّرُوا أَفْوَاهَکُمْ‌ فَإِنَّهَا طُرُقُ‌ الْقُرْآن . یعنی پاکیزه کنید دهانتان را چرا که دهان شما محل عبور قرآن است . برگرفته از کتاب منتشر نشده شمیم معارف اثر حقیر
افاده ای مهم از آیه "آمن الرسول" قرآن کریم می فرماید: آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ پيامبر (خدا) و مومنان بدانچه از جانب پروردگارش بر او(رسول الله) نازل شد ايمان آورده اند . این کریمه دلالت صریح دارد بر اینکه شیعیان و مومنان حضرت رسول الله و وصی بلافصل ایشان جناب امیرالمومنین تصدیق کردند رسالت رسول و وصایت و ولایت و امامت خلیفه اش را در زمانی که حضرت آدم جسمش در میان آب و گل بود( یعنی هنوز آفریده نشده بود). این مطلب ناشی از کریمه فوق و این حدیث شریف است که جناب رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: من نبی بودم زمانی که آدم میان آب و گل بود. و امیرالمومنین نیز فرمودند: من تصدیق کردم رسالت محمد(ص) را زمانی که آدم میان آب و گل بود یا این فرمایش که من وصی بودم زمانی که آدم میان آب و گل بود. براین سیاق معلوم می شود که شیعیان و مسلمانان واقعی تصدیق کردند رسالت رسول خاتم و وصایت وصی خاتم را( که به استناد آیه مباهله نفس رسول الله است) زمانی که جسم آدم میان آب و گل بود و این از آفتاب روشن تر است. برگرفته از کتاب شمیم معارف اثر حقیر https://t.me/eshraghat شمیم معارف کانال شمیم معارف حاوی مطالبی پیرامون معرفت نفس، سلوک، حکمت، و عرفان و علوم غریبه ارتباط با مسئول کانال:(کلهر) @AsedAbaas 09124985811 در نشر معارف اسلامى سهيم باشيم؛ لينك كانال: @eshraghat استفاده از مطالب كانال بلا مانع است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانی زیبا از استاد فاطمی نیا: ببینید چه دین قشنگی داریم!
http://t.me/majidDoostdar/848(پاسخ به شبهات (دوستدار 💡 این هم همه پست های () خدمت دوستان برای دیدن هر پست کافیه روی متنش کلیک کنید
تقویم نجومی ✴️ جمعه 👈۲۹ تیر ۹۷ 👈۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ 👈 ششم ذی القعده ۱۴۳۹ ❇️ بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی علیه السلام (شاه چراغ) 🌓 ⭕️ این جمعه قمر حدود ساعت ۵ صبح وارد... برج_عقرب میشود وتا روز یکشنبه ۳۱ تیر، حدود ساعت ۱۴:۴۵ ادامه دارد. 👈در طول این مدت از انجام امور اساسی، مهم و زیر بنایی زندگی بپرهیزید. ⭕️ مخصوصا عقد و ازدواج، انعقاد نطفه فرزند، سفر، شروع کار جدید ، امور لباس 👈اگر در این مدت مجبور به انجام کاری بودید صدقه دادن ، خواندن آیت الکرسی و توکل بر خدای متعال را فراموش نکنید. ⭕️ نکته: (برخی بزرگان ، صبر نمودن برای امور مهم را تا حدود دو روز بعد از قمردرعقرب نیز سفارش نموده اند) ✴️ روز هشتم ماه تموز سال رومی 👈 این ماه سی و یک روز است. 👈 گرمای هوا شدید تر و آب کم میشود. 👈 آب خنک ناشتا نوشیده و چیزهای سرد و تر خورده شود. 👈 غذاهای مورد استفاده در این ماه باید سریع الهضم باشند. 👈 از گلها و شکوفه های خشک، مرطوب و خوشبو‌ استفاده شود. ⚫️ طبق روایات، اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز ماه قمری ، موجب بلای ناگهانی است. 🔴 خون_دادن یا حجامت در این روز از ماه قمری ، موجب درد و رعشه در جوارح ذکر شده : ❌ بطور کلی جمعه ها طبق روایاتی، حجامت ممنوع است و مناسب نیست. 🔵 جمعه برای گرفتن_ناخن، روز بسیار خوبیست و مستحب نیز هست. روزی را زیاد ، فقر را برطرف ، عمر را زیاد و سلامتی آورد. ✴️ وقت استخاره : در روز جمعه از اذان صبح تا طلوع آفتاب و بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر ❇️ ذکر روز جمعه نیز: اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه ✳️ ذکر بعد از نماز صبح ۲۵۶ مرتبه .. یانور موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد . 💠 روز جمعه طبق روایات متعلق است به حجة_ابن_الحسن_عسکری_عج . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 📚 منابع مطالب ما: 📔حلیة المتقین 🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر 📖 مفاتیح الجنان 📕تقویم جامع رضوی 📒 بحارالانوار و.. 📣..با ذکر صلوات برای سلامتی آقا امام زمان ( به نقل از کانال علوم غریبه)
ست، و نه این موضوع از مختصات پیغمبر ما میباشد و مخالفت با این مساله سر چشمهای جز تعصب و یا افکار جاهلی ندارد، و لذا در تمام احکام اسلامی از قبیل ازدواج و ارث و مانند آن هیچگونه تفاوتی میان این دو نیست، تنها استثنائی که به موضوع خورده مساله خمس است که روی عنوان سیادت است و به جهت خاصی که در کتاب خمس در فقه آمده این موضوع استثناء شده است » 📚تفسیر نمونه ج5 ص327 ❗️ترمذی نقل می کند که پیامبر گرامی فرمود: « حسن و حسین فرزندان من و فرزندان دختر من هستند» 📚صحیح ترمذی ج2 ص240 📚کنزالعمال ج6 ص220 https://telegram.me/Rahnamye_Behesht
شمیم معارف, [٢٠.٠٧.١٨ ٠٠:٢٦] [Forwarded from کانال پرسمان اعتقادی] ⁉️سوال چرا به أئمه اطهار (سلام الله علیهم)ابن رسول الله می گوییم در حالی که آنها از صلب علی علیه السلام میباشند؟ 🗯پاسخ: ❗️خداوند در آیه 84 انعام می فرماید: « ما به ابراهیم، اسحاق و یعقوب را عطا نمودیم و همه را به راه راست هدایت کردیم و نوح را نیز پیش از ابراهیم هدایت کرده بودیم و از فرزندان ابراهیم: داود و سلیمان و ایوب و یوسف و موسی و هارون را نیز هدایت نمودیم و این چنین نیکوکاران را پاداش می دهیم. و[همچنین از فرزندان ابراهیم] زکریا و یحیی و عیسی.» 🗯در تفسیر نمونه چنین آمده است: ❗️«در آیات فوق، عیسی از فرزندان ابراهیم شمرده شده، با اینکه می دانیم تنها از طرف مادر به آنها مربوط می شود، و این دلیل بر آن است که سلسله نسب از طرف پدر و مادر به طور یکسان پیش می رود و به همین دلیل نوه های پسری و دختری هر دو ذریه و فرزندزاده انسان محسوب می شوند. ❗️روی همین جهت امامان اهل بیت که همه از طرف دختر به پیامبر می رسند، ابناء رسول الله (فرزندان پیغمبر) خوانده می شوند. 🗯اگر چه در دوران جاهلیت که برای زن هیچگونه اهمیتی قائل نبودند، تنها نسب را از طرف پدر می دانستند، ولی اسلام قلم بطلان بر این فکر جاهلی کشیده اما متاسفانه بعضی از نویسندگانی که علاقه درستی به ائمه اهل بیت نداشتند کوشش می کردند این موضوع را انکار کنند و از گفتن ابن رسول الله به آنها خود داری نمایند و سنن جاهلی را زنده کنند. ❗️اتفاقا این موضوع در زمان خود ائمه مطرح بوده است، و آنها با همین آیه که دلیل دندان شکنی محسوب می شود به آنها پاسخ می گفتند. 🗯از جمله در کافی و در تفسیر عیاشی از امام صادق روایت شده که فرمود: 🔷 «خداوند متعال در قرآن مجید، نسب عیسی را که از طرف مادر به ابراهیم منتهی می شود، به عنوان ذریه (فرزندزاده ) بیان کرده آنگاه آیه و من ذریته داود و سلیمان را تا آخر و آیه بعد را هم تا لفظ عیسی تلاوت کرد. ❗️و نیز در تفسیر عیاشی از ابو الاسود روایت شده که می گوید: 🔴« روزی حجاج کسی را به نزد یحیی بن معمر که از علاقمندان خاندان پیامبر بود فرستاد که من شنیدم تو حسن و حسین را فرزندان رسول خدا می دانی و در این باره به آیات قرآن استدلال می کنی، در حالی که من قرآن را از اول تا به آخر خواندم و به چنین آیه ای برنخوردم، یحیی بن معمر در پاسخ او گفت : آیا در سوره انعام به این آیه برخورده ای که می گوید: «و من ذریته داود و سلیمان ... و یحیی و عیسی » گفت آری خوانده ام، گفت : مگر نه اینست که در این آیات عیسی ذریه ابراهیم شمرده شده، با اینکه از طرف پدر به او نمی رسید؟ ❗️در عیون الاخبار در ضمن یک حدیث طولانی در زمینه گفتگوی امام موسی بن جعفر با هارون الرشید و موسی بن مهدی، چنین نقل می کند که او یعنی به امام کاظم گفت : چگونه شما می گوئید ما ذریه پیامبریم، در حالی که پیامبر، پسری نداشت و نسل از طریق پسر است نه دختر و شما فرزندان دختر او هستید؟ ❗️ امام در پاسخ از او خواست که از این سؤال صرفنظر کند، ولی هارون اصرار کرد و گفت به هیچوجه صرف نظر نمی کنم، زیرا شما معتقدید به اینکه همه چیز در قرآن مجید است و باید از قرآن آیه ای در این باره بیاورید، ❗️امام فرمود: « اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و من ذریته داود و سلیمان و ایوب و یوسف و موسی و هارون و کذلک نجزی المحسنین، و زکریا و یحیی و عیسی» ⁉️سپس سؤال کرد ای هارون پدر عیسی که بود؟ گفت عیسی پدر نداشت، فرمود: « بنابراین اگر او ملحق به ذریه پیامبران است از طریق مریم می باشد، ما نیز ملحق به ذریه رسول خدا از طریق مادرمان فاطمه هستیم . 📚نورالثقلین جلد 1صفحه 743 ❗️جالب توجه اینکه بعضی از متعصبین اهل تسنن نیز، این موضوع را در تفسیر خود ذیل همین آیه آورده اند، از جمله فخر رازی در تفسیر کبیر خود می گوید: « این آیه دلالت دارد بر اینکه حسن و حسین از ذریه پیامبرند زیرا خداوند عیسی را از ذریه ابراهیم شمرده است با اینکه تنها از طریق مادر به او مربوط می شود. 📚تفسیر فخر رازی جلد 13 ص 66 ❗️نویسنده المنار که در تعصب در بعضی از مباحث خاص مذهبی دست کمی از فخر رازی ندارد، بعد از نقل کلام فخر رازی می گوید: « در این باب حدیثی از ابوبکر در صحیح بخاری از پیامبر نقل شده است که به امام حسن اشاره کرد و گفت : «این پسرم آقا است (یعنی کلمه پسرم بر امام حسن اطلاق کرد) در حالی که در نزد عرب (جاهلی ) لفظ ابن بر دختر زاده اطلاق نمیشد... سپس اضافه می کند به همین جهت مردم اولاد فاطمه را اولاد رسول و عترت و اهل بیت او می دانستند.» 🗯ادامه پاسخ 👇👇👇 شمیم معارف, [٢٠.٠٧.١٨ ٠٠:٢٦] [Forwarded from کانال پرسمان اعتقادی] 🗯ادامه پاسخ 👇👇👇 ❗️در هر حال شک نیست که فرزندزاده ها از طرف دختر و پسر هر دو فرزند انسان محسوب می شوند و هیچگونه تفاوتی در این زمینه نی