eitaa logo
شمیم معارف
48 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
460 ویدیو
65 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️..گروهی که بهتر از اهل هر زمانی هستند... ➖▪️➖🌟📜🌟➖▪️➖ امام ✨زین العابدین , علی بن الحسین علیه السلام فرمودند: 🌟 يا أباخالِدٍ ، إنَّ أهلَ زَمانَ غَيبَتِهِ القائِلينَ بِاِمامَتِهِ و المُنتَظِرينَ لِظُهورِهِ ، أفضَلُ مِن أهلِ كُلِّ زَمانٍ ، لِأنَّ اللّهَ تباركَ و تَعالي اَعطاهُم مِنَ العُقولِ و الاَفهامِ و المَعرِفَةِ ما صارَت بِهِ الغَيبَةُ عِندَهُم بِمَنزِلَةِ المُشاهَدَةِ و جَعَلَهُم في ذلكَ الزَّمانِ بِمَنزِلَةِ المُجاهِدينَ بَينَ يَدَي رَسولِ اللّهِ بِالسَّيفِ ،اؤلئِكَ المُخلِصونَ حَقّاً و شيعَتُنا صِدقاً و الدُّعاةُ اِلي دينِ اللّهِ عزّوجلّ سِرّاً و جَهراً . ▪️ ای ابوخالد , همانا اهل زمان غیبت او که اعتقاد به امامتش دارند و در انتظار ظهورش هستند , از مردم همه زمانها برترند ؛ زیرا خدای تبارک و تعالی آنچنان عقل و فهم و معرفتی به آنها عنایت فرموده که غیبت برای آنها به منزله دیدن حضوری شده است و آنان را در آن زمان نظیر کسانی قرار داده که در پیشگاه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با شمشیر جهاد کرده اند ؛ آنها مخلصان حقیقی و شیعیان راستین ما و دعوت کنندگان به دین خدای عزوجل به طور پنهان و آشکار هستند. ➖▪️➖🌟📜🌟➖▪️➖ 📚کمال الدین،باب ۳۱،ح۲ 👈 اینها که بهتر از اهل هر زمانی هستند،دو ویژگی دارند: اعتقاد به امامت امام عصر علیه السلام و انتظار ظهور آن حضرت. ↶【به ما بپیوندید 】↷ 🌐 ... 🌤الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌤 📝🔍 https://t.me/joinchat/AAAAAD0VAZd23pFbq5w3KA 🌐 عضویت در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/tanhatarinmonji 🌐 عضویت در پیام رسان سروش : http://sapp.ir/tanhatarinmonji اینستاگرام : http://instagram.com/tanhatarinmonjigroup
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
*‍ 🔻‌گاهي برخي شبهه ‌ها، راه را براي مردم تا حدودي مبهم مي‌کند و شفافيت راه، در بعضي اذهان کمرنگ مي‌شود؛ 🔸از جمله در اين چند ساله يک خلطي ميان برخي علاقه ‌مندان به سلوک و معنويت پيش آمده که تصور مي‌کنند در مسير رشد و معنويت، سعي و تلاش لازم نيست؛ عبادت ‌هاي زياد و تقيد به مستحبات و نوافل و غيره ضرورتي ندارد. مي‌گويند: اين‌ها کار مقدسين و زهاد است و اهل معنا نيازي به اين همه سعي و تلاش ندارند؛ بلکه با محبت، همه کارها درست مي‌شود. 🔹اين افراد، گاهي اين عبارت را دست ‌آويز قرار مي ‌دهند كه: «جَذْبَةٌ مِنْ جَذَباتِ الرَّحْمنِ تَوازى عَمَلَ الثَّقَلَيْنِ» يعني جذبه ‌اي از جذبه ‌هاي رحماني، با عمل جن و انس برابري مي‌کند. 🔸برخي هم بوده و هستند که با نفي سير علماي رباني، شيوه ‌اي مخصوص براي خود اتخاذ مي ‌کردند و در نتيجه در هفته ‌اي دو شب مي ‌نشستند و ساعتي با صداي خوب، حافظ مي ‌خواندند و مقداري هم گپ و گفتي مي ‌کردند و مي ‌رفتند؛ در حالي که اين کار، دردي را درمان نمي‌كند و اين روش، حركتي باطني به انسان نمي ‌دهد؛ غير از اينكه اگر افرادي كه دور هم مي‌ نشينند، بسيار همرنگ و مأنوس باشند، اين ‌گونه جلسات يك مُسكّن روحي براي اين‌ها در هفته است. 🔹خدا رحمت كند آيت الله كشميري را؛ اسمِ اين سبك كه مي ‌آمد، مکدّر مي‌ شد و مي‌ فرمود: «چرا شما اين‌ قدر پرت و دور هستيد؟ چه را با چه مقايسه مي‌ كنيد؟ مثلاً يك ساعت حافظ خواندن را با ذکر و عبادت خدا مقايسه مي ‌کنيد؟» 🔸البته اين‌صحبت‌ها خداي ناکرده به معناي اهانت به مقام ارجمند جناب حافظ و اشعار بلند او نيست. 🔹اين تفکرات و اين مقايسه‌ ها، از اساس باطل است و عده زيادي با همين تفکر و دسيسه شيطان، از مسير خارج شده ‌اند و عمر را از دست داده‌ اند؛ خصوصاً که اين نوع تفکر، مطابق ميل نفساني و سازگار با تنبلي و سستي هم هست. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 اولین مرحله عملی برای معرفت نفس 🔻 اين که قرآن کریم دستور می دهد: «ولاتَکونوا کَالَّذينَ نَسوا الله؛ همچون کسانی نباشید که خدارا فراموش کردند. حشر/۱۹» معلوم است که انسان خودش، خودش را به نسيان مشغول مي‌کند؛ يعني مقدمات نسيان دست خود آدمي است و همچنين مقدمات توجه نیز دست خود انسان است. 🔸 منتهي باید بدانیم که اولین مرحله عملي براي اين قضيه، از مراقبه شروع مي‌شود نه اذکار و عبادات زياد. البته منافات هم ندارد [که هر دو با هم انجام شود.] ولي عموماً وقتي مراقبه زياد شد، انسان مي‌فهمد و متوجه مي‌شود که چگونه امور، نسيان مي‌آورد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻چرا بيشتر افراد، وقتي در مسير معنويت قرار مي ‌گيرند، مي ‌خواهند با قدم اول، كوتاه ‌ترين راه را پيدا كنند؟ همه مي‌خواهند كم‌ترين وقت و نيرو را براي اين قضيه بگذارند و دنبال راه ميان ‌بُر مي ‌گردند؛ غافل از اينکه عده زيادي با اين خيالات، مدتي رفتند و زمين خوردند، بعد از آن به گوشه ‌اي نشستند. 🔸اگر بنا شود به كسي عنايتي شود و كسي را به سمت اعتدال ببرند و قلبي سالم نصيب كسي شود، پايه ‌اش فقط بر سعي و تلاش است. فضل خداوند هم‏ همراه همين سعي و تلاش‌ ها روزي مي‌ شود. 🔹البته انسان بايد در اوج تلاش و کوشش باشد؛ ولي به عمل و تلاش خود اميدوار و متکي نباشد؛ بلکه به فضل و رحمت الهي دل ببند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 خروج از کودکی نفس 🔻 نگاه مي‌کنيم يک نفر هفتاد سال دارد ولي کودک درون او هنوز ارتقاء پيدا نکرده است و اين، مسئله‌اي بوده است که اولياء الهي شفاف زاويه‌ي کودکي را در نَفس و جان يک نفر مي‌ديده‌اند ولو بعد از هفتاد سال. 🔸 شايد بخش روانشناسي صحيح و عميق، الان به بخشي از اين قضيه آنهم به طورناقص پي ببرد، ولي نگرش اولياء الهي در نگاه اول [اين بود] که مخاطب را ترجمه مي‌کرد، مي‌ديدند يک نفر هنوز کودک است، چرا کودک است؟ به خاطر اينکه براي آزادي و رشد سعي نکرده است. 🔹 کودکي يک زاويه‌اي است که «لو خلّي و طبعه» [طبیعتاً] خيلي‌ها دوست دارند با آن باشند، چون براي نگه داشتن کودکي کمک از وهم مي‌آيد. 🔸 کودکي يک فصلي است که بر انسان گذشته است، فصلي است که انسان با آن حال، خورده است، خوابيده است، زندگي کرده است. بچه‌ي کوچکي که وقتي مي‌خواهد از خيابان رد شود دوست دارد دست او در دست يک نفر بزرگتر باشد، رد کردن اين مرحله و اين حس و تبديل آن به اينکه بتواند بزرگتري کند، خُب اين معلول اين است که نَفس ارتقاء پيدا کند و از اين حالت، رشد کند و ارتقاء پيدا کند و بالا بيايد. ادامه دارد.‌.. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
✅ حکایتی دلنشین از مباحثه یک شیعه حاضرجواب با نقل شده دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند. پرسیدند: این مجلس متعلّق به کیست؟ گفتند: مجلس درس امام اعظم است. راوی حکایت می گوید: رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود، گفت: من میروم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمیروم. گفتم: این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی. گفت: من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود. وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب، فضل از جا برخاست و گفت: من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است.) و من هر چه میخواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر ص، افضل امّت و خلیفۀ بر حق بوده است قبول نمی کند و میگوید: علی بن ابیطالب علیه السلام، افضل و خلیفۀ به حق است. شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم. ابوحنیفه گفت: به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل اینست که پیامبر ص، همواره در میدان های ، آن دو بزرگوار (ابوبکر و عمر) را کنار خود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می‌فرستاد! و این نشان میدهد، که آن دو نفر، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ میکرد. و چون علی را دوست نداشت، طردش میکرد و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است. فضل گفت: بله من این را به برادرم میگویم ولی او از قرآن به من جواب میدهد که خداوند فرموده: «خداوند، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است.» و به حکم این آیه، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر و عمر است، که قاعد بوده اند. ابوحنیفه گفت: به او بگو از این بهتر میخواهی که ابوبکر و عمر، قبرشان کنار قبر پیامبر ص و چسبیده به قبر آن حضرت است؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است! فضل گفت: بله این را هم به برادرم میگویم، امّا او میگوید: آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم ، دفن شده اند! برای این که خداوند فرموده است: «ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر، داخل خانه اش نشوید…» و میدانیم، که رسول اکرم صلی الله علیه و آله در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است. ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود، تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت: به این برادر خبیثت بگو: آنها غاصبانه در خانه ی پیامبر دفن نشده اند! بلکه و که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر بودند و از وی مهریه طلبکار بودند، پدران شان را در مهریه ی خودشان دفن کردند! فضل گفت: بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ولی او باز آیه ای برای من میخواند و میگوید: پیامبر به همسرانش بدهکار نبوده است. برای اینکه خداوند فرموده است: «ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم» طبق این آیه، پیامبر مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است. ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت: به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر مهریّه طلبکار نبوده اند، اما سهم الارث که از ما تَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر بعد از مرگش از خود باقی گذاشت.) نیز همین خانه اش بود و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش میرسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر بوده اند، پدران شان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین، غصبی در کار نبوده است! فضل گفت: بله من این را هم به برادرم گفته ام ولی او میگوید: شما مگر نمیگویید: پیامبر ارث نمیگذارد و حدیث نقل میکنید که پیامبر فرمود: «ما پیامبران اصلاً ارث نمیگذاریم و هر چه از ما باقی مانده، صدقه است.» پس عایشه و حفصه سهم الارث نداشته‌اند، به همان دلیلی که حضرت فاطمه از محروم شدند و گفتند: پیامبر ارث نمی گذارد، آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند. آیا دختر از پدر ارث نمی برد، اما همسر از شوهر ارث میبرد؟ حالا بر فرض بپذیریم که آنها سهم الارث داشته اند، مگر نه اینست که میّت اگر فرزند داشته باشد، سهم الارث زوجه اش یک هشتم ماتَرَک می شود، در این جا تمام ماتَرَک که یک حجره (اتاق) بوده، وقتی تقسیم بر ٨ شود، یک قسمت از آن ۸ قسمت تقسیم می شود، میان همسران پیامبر، که ۹ نفر بوده اند! و در نتیجه، سهم هر یک از عایشه و حفصه، به قدر یک وجب هم نمیشود! پس چگونه آن ۲ هیکل بزرگ، در یک وجب زمین جا شده اند؟! 👈👈 سخن به اینجا که رسید، ابوحنیفه از کوره در رفت و با لحنی خشم آلود، فریاد کشید: این مرد را بیرون کنید! این خودش رافضی است و قطعا برادر ندارد!!😂😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻نوع نگاه شما به خدا جزو کدوم دسته قرار داره؟ خوش بین هستید یا ...!! مطالب خاص که کمتر شنیدیم از 👇 ╭┅──────┅╮ 🖤 @tarrk_gonah✅ ╰┅──────┅
🦋میلیاردها انسان در جهان متولد شده اند اما هیچ یک اثر انگشت مشابه نداشته اند اثر انگشت تو، امضای خداوند است... که اتفاقی به دنیا نیامده ای و دعوت شده ای تو منحصر به فردی مشابه یا بدل نداری تو اصل اصل هستی و تکرار نشدنی... وقتی انتخاب شده بودن و منحصر به فرد بودنت را یاد آوری کنی٬ دیگر خودت را با هیچکس مقایسه نمیکنی و احساس حقارت یا برتری که حاصل مقایسه کردن است از وجودت محو میشود... ╭┅──────┅╮ 🖤 @tarrk_gonah✅ ╰┅──────┅
👈نکته ای مهم در سیر و سلوک 🟢استاد علامه حسن زاده آملی: در سیر و سلوک برای هر کسی یک نوع افاضه می شود به مزاج خودش. لذا اگر در کتابی خواندید که فلانی، فلان دستورالعمل را انجام داد و فلان حالت برایش ایجاد شد، شما با انجام آن دستورالعمل منتظر همان حالت نباشید. ⬅️منبع: صد و ده اشاره ╭┅──────┅╮ 🖤 @tarrk_gonah✅ ╰┅──────┅
همیشه درّندگی زبان، با خنجر پرخاش و تندی نیست! • گاهی زخمِ شوخی‌های زشت و بیهوده، • و یا دست انداختن و تمسخر دیگران، که ظاهراً با خنده و شادی همراهند؛ چنان برّنده‌اند که انسان را از چشم خداوند ساقط می‌کنند.
💠 نقش تربیتی نماز 🔻 کليدي را به نام نماز به ما داده اند که با آن مي‌شود از صفات بد بيرون آمد، از موهومات بيرون آمد، مي‌شود با آن از سَقَر بيرون آمد. 🔸 از اهل جهنم پرسيده مي‌شود: «ما سَلَكَكُمْ في‏ سَقَرَ * قالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ‏؛ چه چیز شما را در جهنم وارد کرد؟ می گویند: ما از نمازگزاران نبودیم! مدثر/۴۲» 🔹 اينکه قرآن تعبير به سقر مي‌کند [يعني] مي‌گويد يک، دو، سه، ده، صد، هر نقصي که تو را در سقر مي‌اندازد با نماز قابل حل است. هر چه که پايان بدي داشته باشد و انسان را در سقر گرفتار کند مي‌تواند نباشد، چگونه نباشد؟ به اينکه انسان مُصلي بشود [نماز را اقامه کند]. 🔸 انسان را ارتقاء مي‌دهد، انسان را توجه مي‌دهد، انسان را رشد مي‌دهد، انسان را از کودکي درمي‌آورد، اين‌ها از جهت باطن خيلي دو دوتا چهارتا و واضح است.‌.. ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 درمان امور معنوی 🔻 ما ها در سنی نيستيم که افکار شهوي ما را اذيت بکند، توجه به این امور [شهوی] يک نوع کفران نعمت است، خداي متعال همسرهاي مهربان، مؤمن و صالح نصيب کرده است، اين يک بيماري است که گاهي ما را اذيت مي‌کند. 🔸 اگر کسي دچار تشتت افکار خيالي در مسائل شهوي شد او بيمار است، بايد بيماري خود را بشناسد و منتظر اين هم ننشيند که يک قرص آماده به آقا بدهند و آقا هم خوب بشود و ديگر اين افکار [را نداشته باشد.] 🔹 اين يک مسئله‌اي است که بايد پايه‌اي اصلاح بشود، خود فرد بايد حرکت کند، خود او بايد اصلاح کند و قدم به قدم به سمت اصلاح پيش برود. ادامه دارد.‌.. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 همانطور که بيماری به طبیب مراجعه می کند و درمان به او ارائه مي‌شود و دنبال درمان و اصلاح مي‌رود و در مدت زمان خود درمان می شود؛ در مسائل معنوي نیز چنین است. 🔸 اگر انسان انتظار پيدا کرد که آقا يک نحوه کاري، يک چيزي که يک شبه يا دو شبه درمان شود و به قله ها برسد، این نتیجه بخش نیست. 🔹 درحالی که خداي متعال ما را در اين مسير قرار داده است، اينقدر قضاياي اطراف ما را شفاف کرده است. خيلي‌ها تشنه‌ي بخشي از اين اطلاعات هستند و اصلاً نيست، در مسير آن‌ها نيست، هشتاد سال هم داشته باشند در مسير آن‌ها هم قرار نمي‌گيرد. 🔸خداي متعال ما ها را روشن کرده است، بيماري ما را، درمان ما را، راهکارهاي درماني ما را. اين تنوعي که در بيماري‌هاي روحي است و در اين سَقَر است، گرفتاري‌هاي سقري که هر کدام از ما داريم، در آخر راهکارهاي درماني آن از درون ما مي‌جوشد و خود ما بايد به اصلاح و اصلاحات اقدام کنيم 🔹 و يکي از الطاف الهي که تا قيامت انسان بايد شکر آن را به جا آورد، باز شدن راه صلاة براي عبد است و چنين نعمتي در اختيار ما باشد و ما بهره نبريم محروميت بزرگی است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 راه پختگی روح 🔻 قبول داريم که روح ما پختگی لازم را ندارد و کودکِ روح ما رشد نکرده است، ولي قصد داریم آن را رشد بدهيم، حالا که مي‌خواهيم آن را رشد بدهيم سرنخ را ما پيدا کرديم [ اهتمام به نماز و اقامه نماز]. 🔸 از اين‌جا به بعد ديگر التزام مي‌خواهد، استقامت در عمل می خواهد که فرمود: «إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ؛ بی تردید کسانی که گفتند: پروردگار ما خداست سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، فرشتگان بر آنان نازل می شوند. فصلت/۳۰»‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 نماز و ره صد ساله 🔻 اينکه مي‌گويند: بعضي‌ها دوست دارند راه صد ساله را يک شبه بروند، اسرار همه‌ي اين‌ها در صلاة است. 🔸 يعني اگر انسان، يک نماز، درست خواند احساس مي‌کند کودکي [است] که ديگر فردي موزون و بزرگ شده است، افکار او يک شبه تغيير مي‌کند، دل او آرام مي‌شود، نگرش او توحيدي مي‌شود و خيرات و برکات است که پشت سر هم برای او مي‌رسد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
✔️ نتایج(آثار) و فوائد دعا برای تعجیل فَرَج 📌جلسه صد و سی و پنجم ➖➖°•♡▪️🖍🕌➖ ۴۹ - شفاعت او درباره هفتاد هزار تن از گنهکاران و بر این امر دلالت می‌کند روایتی که در بحار به سند خود از حضرت ابی عبداللَّه صادق علیه السلام از پدرش از جدّش از امیرمؤمنان علی علیه السلام که فرمود: بهشت را هشت درب است، از یک در پیغمبران و صدیقین داخل می‌شوند، و از در دیگر شهدا و صالحین، و از پنج در شیعیان و دوستان ما، داخل می‌شوند پیوسته بر صراط خواهم ایستاد، دعا می‌کنم و می‌گویم: پروردگارا شیعیان و دوستان و یاران مرا و کسانی که در دنیا از من پیروی کردند به سلامت بدار. پس از باطن عرش ندا می‌رسد: دعایت را مستجاب کردم و درباره شیعیانت شفاعت دادم. پس هر مرد از شیعیانم و کسانی که از من پیروی کرده اند، و مرا یاری نموده و با آنها که با من سر جنگ داشته اند - به عمل یا قول - جنگ کرده است، در حق هفتاد هزار تن از همسایگان و نزدیکانش شفاعت می‌کند، و از در دیگر سایر مسلمانان - کسانی که شهادت لا اِلهَ اِلَّا اللَّه را می‌گفته اند و در دلشان ذره ای بغض ما اهل البیت نبوده - داخل می‌شوند (۱) .... می گویم: وجه دلالت اینکه هر کس ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام را داشته باشد و آن حضرت را یاری کند و با جنگ کننده با آن حضرت - با فعل و قول - جنگ نماید، شفاعتش در حقّ هفتاد هزار نفر قبول می‌شود، و مخفی نیست که دعا کردن در حق مولایمان صاحب الزمان علیه السلام و خواستن فرج آن جناب از اقسام نصرت و یاری امیرمؤمنان علیه السلام به زبان است. زیرا که یاری حضرت حجّت علیه السلام، یاری پدر بزرگوارش می‌باشد، و چون حضرت صاحب الزمان عجل اللَّه فرجه انتقام گیرنده از دشمنان و ستمگران نسبت به امیرالمؤمنین علیه السلام است، پس هر آنچه در گرفتن این انتقام مؤثّر باشد در اقسام نصرت آن حضرت داخل است، که از آن جمله دعا است - با توضیحی که قبلاً آوردیم که دعا سبب زودتر واقع شدن فرج و ظهور آن حضرت است -. ➖➖°•♡▪️🖍🕌➖ (۱) بحار الانوار، ۸ / ۱۲۱ 📚مکیال المکارم فی فوائد الدّعاء للقائم(ع)،ج۱،بخش پنجم،ص ۶۱۳ ↶【به ما بپیوندید 】↷ 🌐 ... ّ 🌤الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌤 📝🔍 https://t.me/joinchat/AAAAAD0VAZd23pFbq5w3KA 🌐 عضویت در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/tanhatarinmonji 🌐 عضویت در پیام رسان سروش : http://sapp.ir/tanhatarinmonji اینستاگرام : http://instagram.com/tanhatarinmonjigroup
✍رسول اکرم (ص) : هر که دختری داشته باشد و خوب تربیتش کند و او را به خوبی دانش بیاموزد و از نعمتهایی که خداوند به او عطا کرده به وفور بهره مندش سازد، آن دختر، سپر و پوشش پدر در برابر آتش دوزخ خواهد بود. مَن کانتْ لَه ابنةٌ فأدّبَها وأحْسَنَ أدَبها ، وعلّمَها فأحْسَنَ تعلیمَها ؛ فأوسَعَ علَیها مِن نِعمِ اللّه ِ الّتی أسبَغَ علَیهِ ، کانَتْ لَه مَنَعةً و سِتْرا مِن النّارِ 📚میزان الحکمه، جلد ۱، ص ۱۰۷ 🕊🌸 @tanhatarinmonji ⇜ورود
⬇️ مطلب مهمی که هر شیعه باید بداند! طوماری که جبرئیل از جانب خداوند جل و علا برای رسول‌خدا صلی الله علیه و آله آورد؛ طوماری با 12 مُهر ✅ به موجب روایات متواتر این مطلب از اصول مسلّمه شیعه است‌. 📝🔍 @tanhatarinmonji بیشتر بخوانید👇
✔️ مطلب مهمی که هر شیعه باید بداند: از اصول مسلمه آنست که هر امامی آنچه انجام می‌دهد طبق دستور خاص الهی است. 〰〰〰▪️➖🔹 مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى وَ الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ أَبِي جَمِيلَةَ عَنْ مُعَاذِ بْنِ كَثِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام  قَالَ‏ إِنَّ الْوَصِيَّةَ نَزَلَتْ مِنَ السَّمَاءِ عَلَى مُحَمَّدٍ ص كِتَاباً لَمْ يُنْزَلْ عَلَى مُحَمَّدٍ ص كِتَابٌ مَخْتُومٌ إِلَّا الْوَصِيَّةُ فَقَالَ جَبْرَئِيلُ ع يَا مُحَمَّدُ هَذِهِ وَصِيَّتُكَ فِي أُمَّتِكَ عِنْدَ أَهْلِ بَيْتِكَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله عليه واله وسلم أَيُّ أَهْلِ بَيْتِي يَا جَبْرَئِيلُ قَالَ نَجِيبُ اللَّهِ مِنْهُمْ وَ ذُرِّيَّتُهُ لِيَرِثَكَ عِلْمَ النُّبُوَّةِ كَمَا وَرِثَهُ إِبْرَاهِيمُ ع وَ مِيرَاثُهُ لِعَلِيٍّ وَ ذُرِّيَّتِكَ مِنْ صُلْبِهِ فَقَالَ وَ كَانَ عَلَيْهَا خَوَاتِيمُ قَالَ فَفَتَحَ عَلِيٌّ عليها السلام  الْخَاتَمَ الْأَوَّلَ وَ مَضَى لِمَا فِيهَا ثُمَّ فَتَحَ الْحَسَنُ عليه السلام  الْخَاتَمَ الثَّانِيَ وَ مَضَى لِمَا أُمِرَ بِهِ فِيهَا فَلَمَّا تُوُفِّيَ الْحَسَنُ وَ مَضَى فَتَحَ الْحُسَيْنُ عليه السلام الْخَاتَمَ الثَّالِثَ فَوَجَدَ فِيهَا أَنْ قَاتِلْ فَاقْتُلْ وَ تُقْتَلُ وَ اخْرُجْ بِأَقْوَامٍ لِلشَّهَادَةِ لَا شَهَادَةَ لَهُمْ إِلَّا مَعَكَ قَالَ فَفَعَلَ عليه السلام فَلَمَّا مَضَى دَفَعَهَا إِلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ قَبْلَ ذَلِكَ فَفَتَحَ الْخَاتَمَ الرَّابِعَ فَوَجَدَ فِيهَا أَنِ اصْمُتْ وَ أَطْرِقْ لِمَا حُجِبَ الْعِلْمُ فَلَمَّا تُوُفِّيَ وَ مَضَى دَفَعَهَا إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ ع فَفَتَحَ الْخَاتَمَ الْخَامِسَ فَوَجَدَ فِيهَا أَنْ فَسِّرْ كِتَابَ اللَّهِ وَ صَدِّقْ أَبَاكَ وَ وَرِّثِ ابْنَكَ وَ اصْطَنِعِ الْأُمَّةَ وَ قُمْ بِحَقِّ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ قُلِ الْحَقَّ فِي الْخَوْفِ وَ الْأَمْنِ وَ لَا تَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَفَعَلَ ثُمَّ دَفَعَهَا إِلَى الَّذِي يَلِيهِ قَالَ قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَأَنْتَ هُوَ قَالَ فَقَالَ مَا بِي إِلَّا أَنْ تَذْهَبَ يَا مُعَاذُ فَتَرْوِيَ عَلَيَّ قَالَ فَقُلْتُ أَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي رَزَقَكَ مِنْ آبَائِكَ هَذِهِ الْمَنْزِلَةَ أَنْ يَرْزُقَكَ مِنْ عَقِبِكَ مِثْلَهَا قَبْلَ الْمَمَاتِ قَالَ قَدْ فَعَلَ اللَّهُ ذَلِكَ يَا مُعَاذُ قَالَ فَقُلْتُ فَمَنْ هُوَ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ هَذَا الرَّاقِدُ فَأَشَارَ بِيَدِهِ إِلَى الْعَبْدِ الصَّالِحِ وَ هُوَ رَاقِدٌ  💠 حضرت صادق عليه السّلام فرمود: تعيين ائمه از طرف خدا براى حضرت محمّد (ص) شد هيچ موضوعى كتاب سر به مُهر از آسمان نازل نگرديد مگر مسأله امامت كه آن را جبرئيل آورده گفت اين دستور العمل تو است كه پيش خانواده‏‌ات ميماند. فرمود كدام خانواده‏‌ام؟ جبرئيل گفت: آن خانواده كه خداوند آنها را برگزيده كه وارث علم نبوت شوند چنانچه ابراهيم وارث گرديد. اين ميراث به على و فرزندان او ميرسد. آن كتاب مُهرهائى داشت حضرت على عليه السّلام مهر اول را برداشت و آن قسمت را گشوده عمل به آنچه دستور داده شده بود كرد و امام حسن دومى را گشود و بدستورش عمل كرد، پس از درگذشت امام حسن حضرت حسين مهر سوم را برداشت ديد دستور داده است جنگ كن بكش و كشته خواهى شد گروهى را با خود ببر كه شهيد خواهند شد با تو، پس از او حضرت على بن الحسين مهر چهارم را برداشت نوشته بود كه سكوت كن و سر پائين بيانداز كه علم و دانش بايد در اين زمان در پرده باشد، پس از فوت او در اختيار محمّد بن على قرار گرفت مهر را برداشت در آن نوشته بود قرآن را تفسير نما و تصديق كن پدرت را و به پسرت واگذار كن و با مردم رفتار نما و قيام بحق خدا كن(*)حق را آشكارا بگو در ايمنى و مترس جز خدا از هيچ كس باكى نداشته باش اين كارها را انجام داد. بعد در اختيار جانشين خود قرار داد.عرض كردم:شما همان جانشين نيستيد؟ فرمود: چرا باكى نيست جز اينكه ميروى و اين روايت را از من نقل ميكنى.عرض‌كردم: از خداوند كه اين مقام را بشما ارزانى داشته بوراثت از پدرانت درخواست ميكنم كه فرزندى بشما عنايت كند در زمان حيات كه شايسته مقام امامت باشد.فرمود: خدا لطف فرموده گفتم: كداميك از فرزندانت. فرمود: همين كه خوابيده اشاره بعبد صالح موسى بن جعفر عليه السّلام نمود كه خواب بود. 〰〰〰▪➖🔹 📚 اصول الکافی؛کتاب الحجه؛ باب أن الأئمة عليهم‌السلام لم يفعلوا شيئا ولا يفعلون إلا بعهد من الله؛ ش1 (*) در ادعیه هم خطاب به حضرات معصومین می‌گوییم: قُمتَ لله؛ و این به معنای است. و همین معنای قیام از سیدالشهداء ، صحیح است نه معنای مصطلح آن 📝🔍 @tanhatarinmonji
💠 علت کودکی روح 🔻 روح ما پختگي لازم را ندارد، يعني حرکت لازم را نکرده است و يک کودکي بر ما و بر روح ما مستولي است، ولو اين کودکي در جسم ما نيست اما در جان ما وجود دارد. 🔸 بعضي وقت‌ها به سبب بعضي از اعمال عبادي، يک حرکتي در ما ايجاد مي‌شود و شروع مي‌کنيم، اما در ادامه‌ي آن دچار لهو مي‌شويم، چيزي که ما را مشغول مي‌کند، انصراف از نقاط نورانيِ این شروع مبارک است. 🔹 درصد بيشتري از روح ما را اشتغال نامطلوب گرفته است، اشتغال به لهو گرفته است. 🔸 يعني ما با گذر زمان فرض کنيد که سي ساله شده‌ايم، چهل ساله‌ شده‌ايم، وقتي که باطن ما را غربال کنند درصد کمي از آن، مربوط به توجهات باطنيه است، 🔹 اشتغالات فکري ما درصد زيادي دارد و اين اشتغالات گاهي بر ما غالب مي‌شود، اين تنوع‌طلبيِ لهو و لعب زور مي‌شود و آن استقرار معنوي و عبادي که بايد در طول زمان مدّ بدهد در ما کم مي‌آيد. 🔸 مي‌توان گفت به نوعي کودکيِ درون ما رشد نکرده است و این به خاطر رشد نکردن درونِ ما است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌