eitaa logo
طهور
540 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
325 ویدیو
6 فایل
پایگاه اطلاع رسانی طهور؛ نشر آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد دكتر سيدمرتضی حسينی شاهرودی نشانی: tahour.ir ایتا | سروش | بله @sharabetahour آپارات: tahourap
مشاهده در ایتا
دانلود
12.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 💠 خدشه‌دار نشدن وحدت مسلمین؛ معیار تولی و تبری
💠 مقام حبیب؛ ستوده در زمین و آسمان 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 📝 رسول خدا صلی الله علیه و آله در جهان طبیعت یا ارض، محمّد نام دارد و در آسمان و میان ملائک احمد است 📝 در عالم کثرت، همه کثرات به حمد و ستایش حبیب خدا صلی الله علیه و آله مشغولند و در عالم وحدت، خودِ خدا 📝 آن‌گاه که خدای متعال حبیب خود را خطاب می‌کند! 📝 حبیب خدا صلی الله علیه و آله در همه عوالم کثرت و وحدت حضور دارد؛ در همه عوالم ستوده است و همه حمدها به او تعلق می‌گیرد. در عوالم کثرت همه عالمیان و آدمیان و موجودات، دانسته و نادانسته، به زبان قال، حال و یا استعداد او را می‌ستایند و در مرتبه وحدت که کسی نیست، خدای متعال او را می‌ستاید؛ بنابراین از ازل تا به ابد او ستوده بود 🗂 متن کامل، 🔊 صوت و 📹 فیلم در پایگاه طهور به نشانی زیر 🔽🔽 https://b2n.ir/706781 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
Habib-13850602.mp3
25.75M
🔊 💠 مقام حبیب؛ ستوده در زمین و آسمان
📝 مسیر استکمال انسان پایان ندارد و الی الابد ادامه دارد 📝 عبادت‌های انسان در دنیا مشق و تمرین سیر و حرکت است 🗂 گزیده شرح ـ درس 144 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
ka144-05.mp3
723.7K
🔊 📝 مسیر استکمال انسان پایان ندارد و الی الابد ادامه دارد 📝 عبادت‌های انسان در دنیا مشق و تمرین سیر و حرکت است 🗂 گزیده شرح ـ درس 144
هدایت شده از طهور
📝 فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی 🗂 #گزیده درس‌های شرح #اصول_کافی ـ درس 200 💠 شاهد روایی: عن محمد بن يحيى العطّار عن من دخل على أبي الحسن الهادي عليه السلام من أهل الري قال: فقال: اين كنت؟ قلت: زرت الحسين عليه السلام: اما انك لو زرت قبر عبد العظيم عندكم لكنت كمن زار الحسين بن علي عليهما السلام 💠 زیارت انبیا و اولیا، مخصوصاً اهل بیت پیامبر علیهم الصلات و السلام به تبع پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم عینِ ذکر خدای متعال است؛ نه این‌که وسیله‌ای برای ذکر باشد 💠 معنا و مصداق زیارت حقیقی 💠 اگر کسی مفتخر به زیارت حقیقی بشود، قبلاً لذت مناجات را برده است (فتحتَ بابَ فهمی بلذیذ مناجاتهم) 💠 فضیلت و اثر زیارت امام‌زاده‌گان 🔊 صوت در مطلب بعدی🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
ka200-01.mp3
4.33M
🔊 #صوت 📝 فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی 🗂 #گزیده درس‌های شرح #اصول_کافی ـ درس 200
📝 راه‌های شناخت بی‌واسطه خدای متعال: 1ـ نفی مثل و شبیه یعنی شناخت تقدیسی و تنزیهی 2ـ مشاهده مستقیم و بی‌واسطه 🗂 گزیده شرح ـ درس 144 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
ka144-04.mp3
2.49M
🔊 📝 راه‌های شناخت بی‌واسطه خدای متعال 🗂 گزیده شرح ـ درس 144
💠 دعای کمیل؛ معارف باطنی ولی کامل 🔹 گفتارهایی درباره دعای کمیل از استاد حسینی شاهرودی ـ بخش اول 🗂 متن و 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
💠 دعای کمیل؛ معارف باطنی ولی کامل 🔹 گفتارهایی درباره دعای کمیل از استاد حسینی شاهرودی ـ بخش اول 📝 دعای کمیل از وجه باطنی امیرالمؤمنین علیه الصلات و السلام که عنوان دیگر آن وجه خضری آن حضرت است، اشراق کرده، ساطع و متجلی شده. این‌گونه نیست که کسی این نکته را به امیرالمؤمنین علیه الصلات و السلام که خاتم ولایت است، تعلیم داده باشد؛ چه حضرت خضر علیه الصلات و السلام باشد که شخصیت و پیامبر باطنی بسیار بزرگی است و چه پیامبران دیگر و حتی فرشتگان. 📝 این نکته را قبلاً عرض نکرده بوده که حتی در جاهایی که در روایات می‌بینیم پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم امیرالمؤمنین علیه الصلات و السلام را تعلیم می‌دهد، به عنوان مثال می‌فرماید یا علی اگر همه چنین کردند، تو چنان کن، در واقع این‌ها تعالیمی است که از وجه ولایت محمدی امیرالمؤمنین علیه الصلات و السلام ظهور می‌کند. به این معنی که اگر بر فرض محال پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم هم در عالم طبیعت نبود و بر ما متجلی نمی‌شد، این‌گونه نبود که امیرالمؤمنین معلم نداشته باشد یا به‌خاطر فقدان این تعلیم‌ها علم او کم باشد یا رشد، کمال، مقام و منزلتش کم یا کمتر از این‌که هست باشد. چنان‌که درباره پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم عرض کردم که اگر وحی و جبرئیل نبود، چیزی از تعالیم و آموزه‌های حضرت خاتم انبیا صلی الله علیه و آله و سلم کاسته نمی‌شد. 📝 بنابراین دعای کمیل وجه خضری و باطنی دارد. طبعاً بهترین فهم از دعای کمیل را کسانی دارند که بیشترین سهم را از تجلیات باطنی خدای متعال دارند و متمرکز در اسماء باطن هستند. این بهترین حالت است، اما در عین حال هرکسی به اندازه خود می‌تواند آن را داشته باشد. پس دعای کمیل باطن هست و انتظار هم نداشته باشیم که همه بفهمند و ما هم بفهمیم؛ نیز انتظار نداشته باشیم که اگر می‌فهمیم، همه‌ی آن را بفهمیم؛ همچنان‌که فهمیدن بسیاری از معارف الهی سال‌ها و بلکه عمرها می‌طلبد. 📝 مکرر عرض کردم که انسان‌ها که در دنیا زندگی می‌کنند، مقدمات و کشت و کارهایی که در این دنیا می‌شود انجام داد را انجام می‌دهند. کاری که ما انجام می‌دهیم، به اندازه عالم طبیعت است و از این‌جا که به عالم دیگر رفتیم، زندگی ادامه دارد، لکن شکل آن متفاوت است. همچنان‌که جنین در رحم مادر زندگی می‌کند و به اندازه خود باید فعالیت کند، در عالم طبیعت قدری بیشتر می‌شود، در عالم برزخ نیز بیشتر می‌شود. در مراتب عوالم ـ که به نظر برخی از بزرگان حکما، مراتب عوالم پس از عالم عقل ما لایُحصی است ـ جای زندگی کردن، رشد کردن، به کمال رسیدن و فهمیدن بواطن معارف الهی است. یعنی بخشی از آن‌چه که در دعای کمیل آمده را ما در عالم طبیعت متوجه می‌شویم، بخشی از آن را ان شاء الله در عوالم دیگر که معلم‌های ما تغییر می‌کنند، شرایط فعل و انفعالات ما تفاوت دارد، زمینه‌ها فراهم می‌شود و موانع از بین می‌رود. 📝 البته این‌گونه که نیست که همه در عالم برزخ عالِم بشویم، بلکه در قیامت و بعد از آن و بهشت نیز همین‌طور است و ادامه هم دارد. همچنان‌که که در دنیا کل عالَم متعلم و شاگرد انبیا و اولیا، مخصوصاً خاتم انبیا و خاتم اولیا علیهم الصلات و السلام هستند، در عالم برزخ و قیامت و بهشت و در مراتب مختلف بهشت هم همین‌گونه است. پس باید سعی کنیم که از باطن این دعای شریف نهایت فهم را به اندازه قابلیت، امکانات، شرایط و ... داشته باشیم و بدانیم که فوق کل ذی علم علیم و ما این‌قدر را فهمیدیم و قطعاً و یقیناً کسانی هستند که بهتر از ما بفهمند و بهتر از آن‌ها هم هستند. یعنی معارف باطنی ولی کامل در دعای کمیل، آن اندازه نیست که بگوییم اگر ده سال و بیست سال و پنجاه سال بخوانیم، تمام می‌شود. اگر کل دنیا را اختصاص بدهیم که فهم باطنی نسبت به این دعا پیدا کنیم، کل عوالم برزخ و قیامت و عوالم مالایحصی بعد از آن را اگر به فهم دعای کمیل اختصاص بدهیم، بازهم وجهی از وجوه این دعا را می‌فهمیم؛ به‌خاطر این‌که خودِ این دعا هم وجهی از وجوه یا مراتبی از وجوه ولی کامل امیرالمؤمنین علیه الصلات و السلام است. کانال طهور
14000810-komail01.mp3
2.37M
🔊 💠 دعای کمیل؛ معارف باطنی ولی کامل 🔹 گفتارهایی درباره دعای کمیل از استاد حسینی شاهرودی ـ بخش اول