#پرونده_ویژه
#انتخابات_و_سیاست
#یادداشت
♦️رسالت انتخاباتی حوزه و روحانیت(قسمت اول)
✏️ سید حسین شرف الدین
🔷 از نهاد حوزه و روحانیت به عنوان یکی از کارگزاران مهم فرهنگی و هدایتگر جامعه در مسیر اهداف و آرمانهای انقلاب و نظام اسلامی، انتظار میرود که در شرایط موجود نقش خطیرخود در عرصه انتخابات به عنوان نماد جمهوریت و دمکراسی، را متناسب با ضرورتها و اقتضائات کشور در وضعیت کنونی به انجام رساند. مخاطب این دعوت اکثریت فرهیخته و همنوای با اهداف و آرمانهای انقلاب و منویات مقام معظم رهبری است. اهم این انتظارات و توقعات در گزارههای ذیل فهرست شدهاند.
🔶 ازحوزه و روحانیت انتظار میرود که:
🔰با ایجاد یک مرکزیت که جریانات فکری و سلایق مختلف در حوزه را نمایندگی میکند، حضور هدایتگرایانه خود در عرصه انتخابات را به انجام رساند؛
🔰به موضوع انتخابات و ابعاد مختلف آن و نیز نقش کانونیاش در تقویت خصیصه جمهوریت نظام اسلامی اهتمام ورزد؛
🔰در دفع این اتهام که انقلابیون مذهبی و حامیان صدیق نظام اسلامی(بویژه قشرسنتی آنها) اعتقادی به جمهوریت نظام و ضرورت مشارکت جمعی در فرایند اشغال پستهای کلیدی آن ندارند و چنین ساختاری را بیشتر ناشی از القائات ملیگراها و جریانات روشنفکری در اول انقلاب یا همسویی با جهان مدرن میدانند؛ نظراً و عملاً اهتمام کنند. به بیان دیگر، حوزه باید فارغ از هیجانات و التهابات سیاسی، موضع اسلام را در این خصوص منقح و مبرهن سازد؛
🔰 مسئولان امر بویژه مجلس شورای اسلامی را به اصلاح قانون موجود انتخابات ریاست جمهوری که به هیچ وجه در شان نظام اسلامی نیست، ترغیب کند و خود نیز در این راستا مشارکت جوید؛
🔰 در بسط و ترویج منشور اخلاق انتخاباتی تدوین شده در فضای عمومی کشور و نهادینهساختن آن مشارکت فعال کند؛
🔰 در تهیه منشوری مناسب برای ساماندهی به روند مناظرات زنده رسانهای کاندیداها و اصلاح آنچه در دو دهه اخیر شاهد آن بودهایم، مشارکت نماید؛
🔰 در جهت شفافسازی عملکرد نهادهای مسئول مثل شورای نگهبان و دفاع از حقوق کسانی که مدعیاند به ناحق از گردونه انتخابات به کنار نهاده شدهاند، میانجیگری کند (برای نمونه: از اولیای امر بخواهد تا با ارائه تعریفی عملیاتی از عنوان «رجل سیاسی» که بخشی از رد صلاحیتها، همواره بدان مستند بوده است؛ رفع ابهام نماید)؛
🔰 انتخابات را به مثابه یک فرایند نهادینهشده، تکرارشونده و اجتنابناپذیر به موضوعی برای خردورزی، مطالعه و پژوهش با هدف ارتقای کیفی آن تبدیل کند؛
🔰 با آگاهیبخشی و روشنگری در مهارهیجانات و التهابات عقلستیز و منافی مصلحتاندیشیهای عقلایی که در ایام انتخابات برفضای عمومی کشور حاکم می شود، ایفای نقش کند؛
🔰 افراد شایسته و دارای صلاحیتهای لازم را به نامنویسی و شرکت در انتخاب ترغیب کند؛
👣 این مطلب ادامه دارد...!!
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#پست_موقت
♦️ دانلود رایگان نرمافزار «مشكات» (مجموعه آثار علامه مصباح یزدی)
📚 متن ۱۰۰ جلد از آثار آیت الله مصباح یزدی (قدسسره) در موضوعات تفسیر و علوم قرآن، شرح روایات و سیره معصومان، فلسفه و منطق، كلام و فلسفه دین، اخلاق و عرفان، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و مسایل اجتماعی و فرهنگی همراه با امكانات پژوهشی.
🔶 جهت دانلود نرم افزار به صورت رایگان:
http://mesbahyazdi.ir/meshkat.zip
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_انتخابات
#یادداشت
♦️رسالت انتخاباتی حوزه و روحانیت(قسمت دوم)
✏️ سید حسین شرف الدین
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_انتخابات
#یادداشت
♦️رسالت انتخاباتی حوزه و روحانیت(قسمت دوم)
✏️ سید حسین شرف الدین
🔰 در بیان ملاکها و شاخصهای انتخاب اصلح، ارائه رهنمود کند؛
🔰 با تشکیل جلسات کارشناسی، طرحها و برنامههای پیشنهادی کاندیداهای قطعی و محتمل را مورد بررسی و نقد قرار دهد؛
🔰با ایجاد مرکزیتی کاملا تخصصی و معتبر، در روند نظر سنجیهای انتخاباتی که در بحبوحه انتخابات ضرورت مییابد و معمولا در جهتدهی به فضای انتخاباتی کشور و احیانا انحراف افکار عمومی مورد استفاده و سوء استفاده قرار میگیرد، مشارکت کند؛
🔰با سازمانهای مختلف درگیر در امر انتخابات، حسب توان و جایگاه اجتماعی خود، تعامل و همکاری نماید؛
🔰با دعوت از فعالان رسانهای همسو، ظرفیتهای موجود رسانهای بویژه شبکههای اجتماعی را در جهت هدایت افکار عمومی، و مهار ترک تازیهای جریانات ناهمسو، در حد امکان ساماندهی کند؛
🔰با بهرهگیری از فرصتهای تبلیغی، عموم مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت و ترغیب کند و ابهامات و شبهات را از اذهان بزداید؛
🔰از حمایت صریح و ضمنی از کاندایدهای مشخص و معین اکیدا اجتناب ورزد؛
🔰بر روند تبلیغات کاندیداهای روحانی در مناطق مختلف کشور(بویژه در انتخابات مجلس) و نحوه عملکرد آنها، برای مهار برخی سوءاستفادههای محتمل، نظارت نامرئی نماید؛
🔰روحانیون مسئول مثل ائمه جمعه و جماعات را از استفاده از تریبونهای رسمی و امکانات در اختیار، در جهت حمایت از کاندیداهای خاص برحذر دارد؛
🔰بعد از اتمام رایگیری و اعلام نتایج، وضعیت انتخابات را بویژه در هفتههای منتهی به برگزاری، مورد بررسی قرار دهد و ضعفها و تخلفات محتمل را به مسئولان امر گزارش کند؛
🔰به انتخاب مردم هرچند با ملاکهای ترجیحی آنها سازگاری چندانی نداشته باشد، احترام بگذارد؛
🔰به نمایندگی از مردم از منتخبان آنها در دوره مسئولیتشان استفسار کند و عملکردهای ناصواب را تذکر دهد؛
🔰عملکرد روحانیون منتخب را دست کم بعد از پایان دوره مسئولیتشان(در سمت ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس شورا، مجلس خبرگان، شوراها، و حتی دستگاه قضا) مورد ارزیابی قرار دهد؛
🔰موضوع جواز یا عدم جواز فقهی مشارکت خانمها در انتخابات ریاست جمهوری و صلاحیت آنها برای احراز این موقعیت اجرایی برتر را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.
🔚 پایان
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_انتخابات
#مصاحبه
♦️اهمیت تحلیل تئوریک انتخابات
🎙 سید حسین شرف الدین
🔰برگرفته از مصاحبه دکتر شرف الدین با مرکز پژوهشهای اسلامی صدا وسیما با عنوان رسانه ملی و انتخابات.
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_انتخابات
#مصاحبه
♦️اهمیت تحلیل تئوریک انتخابات
🎙 سید حسین شرف الدین
🔶 انتخابات بدون شک، یکی از برجستهترین مظاهر دموکراتیکبودن یک جامعه و نظام، برگزترین نمایش مردمسالاری، نماد توسعهیافتگی سیاسی، متضمن چرخش مسالمتآمیز نخبگان، فرصتی برای انتقال آرام قدرت، مکانیسمی برای انتظامبخشیدن به فرایند جانشینی متولیان امور، محملی برای اتصال افکار عمومی و دیدگاههای مردم به بدنه نظام مدیریتی کشور است.
🔷 انتخابات نمادی از اقتدار ملی، زمینهای برای رشد نهادهای مدنی، مشارکت تودهای، نمایش قدرت مردمی و دخالت همگانی در تعیین سرنوشت؛ عرصهای برای ابراز دیدگاهها و قضاوتهای مردم، ابراز ترجیحات جمعی در امور سرنوشتساز، تمرین قواعد بازی سیاسی توسط مردم و نخبگان، فرصتی برای ابراز موافقت یا مخالفت با سیاستهای عمومی، مانعشدن از تمرکزگرایی حاکمیت، مشروعیتبخشی متوالی به یکی از ارکان نظام و با محوریت کشور ما، بیعت مجدد با نظام و رهبری است.
🔶 انتخابات بواقع یک پدیده سیاسی اجتماعی منحصر بفرد است و بدلیل اقتضائات خاص هر دوره، تقریبا پدیدهای تکرار ناشدنی شمرده میشود. این پدیده برغم اهمیت و سابقه چند ده ساله در کشور، تاکنون کمتر مورد توجه مجامع آکادمیک و تاملات تئوریک قرار گرفته است؛ معمولا از فردای بعد از انتخابات همه چیز تمامشده تلقی میشود.
🔷 انتخابات بدلیل تنوع اضلاع و ابعاد، بالقوه قابلیت جذب منظرهای مختلف نظری و طیفی از مطالعات و پژوهشهای میان رشتهای را دارد. نیازی به ذکر نیست که این رویداد ملی به دلیل زمینهمندی و متنمحوری، نیازمند مطالعات و مباحثات بومی است و مطالعات و تحقیقات محتمل در سایر جوامع، ما را ازقرینههای بومی آن بینیاز نمیکند.
👣 این مطلب ادامه دارد...!!
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_انتخابات
#نشست
♦️انتظارات فرهنگی از دولت سیزدهم
🎙 علی ذوعلم
🔰برگرفته از نشست انتظارات فرهنگی از دولت سیزدهم در پژوهشگاه فرهنگ و مطالعات اجتماعی.
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @iictchannel
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_انتخابات
#نشست
♦️انتظارات فرهنگی از دولت سیزدهم
🎙 علی ذوعلم
🔶 معمولاً در آستانه انتخابات بحثهای اقتصادی و سیاسی برجستهتر است و وظایف فرهنگی دولتها مورد غفلت واقع میشود و شاهدیم که در دولتهای گذشته قصور و کوتاهی زیادی نسبت به مسائل فرهنگی صورت گرفته است. درک و نگرش فرهنگی باید در خود دولتها باشد و مهم این است که دولتها رعایت فرهنگ در رفتار خود را اصل بدانند. انتظار از دولتها این است که در تعامل با مردم و نخبگان، مواجهه فرهنگی داشته باشند. لذا رفتار، سنت و سیرهای که از دولت سیزدهم انتظار میرود، رفتاری فرهنگی است، به نحوی که مردم احساس کنند مسئولان دولت، مواجههشان با موضوعات یک رویکرد تبیینی و همراهسازی است نه رویکردی از موضع تحکم، تکبّر و نخوت مدیریتی.
🔷 رئیس جمهور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ شورایی که با داشتن ستاد برنامهریزی و عملیاتی کشور ظرفیتهای بالایی در اختیار دارد. بسیاری از نقدهایی که به عدم کارآمدی و فعالیت این شورا میشود مربوط به شخص رئیس جمهور است. در دورههای اخیر شاهد بودهایم که اصلاً رئیس جمهور در جلساته شورا شرکت نمیکرد یا با اعضای منتقد شورا برخوردهای سخیفی داشت. رئیس جمهور رئیس شورای عالی آموزش و پرورش نیز هست. همچنین رئیس جمهور، رئیس شورای عالی فضای مجازی نیز هست.
🔶 یکی از مطالبات ما از رئیس جمهور آینده این است که وظیفه خود را در این شوراها با دغدغه و اهتمام جدی انجام دهد و ترک فعلهایی که باعث تضعیف این شوراها شده را بزداید. همچنین در دو سند مهم از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش رئیس جمهور بسیار برجسته و کلیدی است. یک سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور است که باید بهروزرسانی و ترمیم شود. برخی بندهای سند و عدم اهتمام رئیس جمهور، اجرای آن را با مشکل روبهرو کرده است.
🔷 سند دیگر نقشه جامع علمی کشور است که اجرای آن باید بسیار عمیقتر انجام شود تا بتواند در برنامهریزی کلان کشور اثرگذار باشد و تحول در علوم انسانی و نوسازی آن را اجرایی کند. بندهای اجرایی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیازمند نظریه ملی در باب فرهنگ است چرا که هماکنون فاقد نظریه علمی فرهنگی هستیم. بنابراین لازم است بر اساس ظرفیتهای نخبگانی خودمان و با توجه به انبوهی از کارهای علمی پیشنویس نظریه علمی فرهنگی تهیه شود.
🔶ما نیازمند صدا و سیمای فرهنگی به جای صدا و سیمای اجتماعی یا سیاسی صرف، تئاتر فرهنگی، موسیقی فرهنگی، دانشآموزی و دانشجویی فرهنگی و پژوهشمحوری فرهنگی هستیم و چرخش رویکرد در این مجموعهها را نیاز داریم. همچنین به دولت، قوه قضاییه و مجلس فرهنگی محتاجیم که امروز از آن بسیار فاصله داریم. اگر در سطح جامعهسازی اسلامی نظریهپردازی میکنیم، سمت و سو و عملکرد ما نیز باید فرهنگی باشد.
🔷 در دولتهای مختلف بیتوجهی نسبت به فرهنگ صورت گرفته و دولت سیزدهم باید با رأی و بصیرت مردم یک دولت فرهنگمدار را رقم بزند و نگاهش حتی در تعاملات بینالمللی بین اصول فرهنگی باشد. ما امروز نیازمند شکلگیری حلقههای میانی در جبهه انقلاب هستیم. تکیهگاه اصلی و اساسی، اصل سوم قانون اساسی است که رئیس جمهور باید به آن وفادار باشد.
🔚 پایان
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @iictchannel
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_انتخابات
#مصاحبه
♦️شیوههای تبلیغ مطلوب متناسب با فرهنگ و ارزشهای اسلامی- ایرانی
🎙 سید حسین شرف الدین
🔰برگرفته از مصاحبه دکتر شرف الدین با مرکز پژوهشهای اسلامی صدا وسیما با عنوان رسانه ملی و انتخابات.
#اختصاصی
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_انتخابات
#مصاحبه
♦️شیوههای تبلیغ مطلوب متناسب با فرهنگ و ارزشهای اسلامی- ایرانی
🎙 سید حسین شرف الدین
🔰قانونمداری و التزام دقیق به رعایت قواعد و هنجارهای انتخاباتی؛
🔰رعایت آداب و اخلاق دینی بویژه آنچه تحت عنوان منشور اخلاق انتخاباتی برای هدایت کنش همه بازیگران این عرصه(اعم از نامزدها، ستادها، ناظران و مجریان، هواداران و تودهها) طراحی و تصویب شده است؛
🔰پرهیز از هیاهو و جوسازی تبلیغاتی و بهرهگیری از شگردهای جنگ روانی؛
🔰عدم استفاده از بیتالمال و امکانات عمومی و عدم استفاده از رانت قدرت، ثروت و موقعیت؛
🔰پرهیز از فرصتدهی و بهانهسازی برای سوء استفاده دشمن؛
🔰پرهیز از دامن زدن به احساسات قومی و فرقه ای؛
🔰پرهیز از طرح شعارهای صرفا ملیگرایانه(باستان گرایی)؛
🔰جعل عناوین و القاب و بیوگرافیسازی دروغین؛
🔰پرهیز از خودمحوری وبزرگنمایی خدمات؛
🔰پرهیز از طرح وعدههای فریبنده و اغواءکننده؛
🔰رعایت حقوق و عدالت و انصاف درباره سایر نامزدها؛
🔰 پرهیز ازائتلاف و همراهی با چهرههای منفی محلی با هدف جلب آراء بیشتر؛
🔰ترجیح منافع ملی بر خواستههای شخصی، جناحی وحزبی؛
🔰مهار حب و بعضهای سیاسی و جناحی؛
🔰پرهیز از طرح مواضع تضعیفکننده نظام؛
🔰پرهیز از اسراف و هرزدادن امکانات؛
🔰اجتناب از اقدامات سلبکننده آرامش عمومی؛
🔰 پرهیز از اقدامات مخدوشکننده زیبایی و آراستگی فضای عمومی شهرها.
🔶در کل، انتظار این است که فعالیت انتخاباتی در بخش اقدامات ایجابی مصداق معروف بوده و از همه آنچه عقلا، شرعا، عرفا و قانونا منکر است، عاری باشد.
👣 این مطلب ادامه دارد...!!
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_انتخابات
#یادداشت
♦️روشنفکران ایرانی چه نامزدی را میپسندند؟
🎙 داوود مهدوی زادگان
🔰برگرفته از یادداشت آقای مهدوی زادگان در روزنامه فرهیختگان.
#تبادل
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir
#پرونده_انتخابات
#یادداشت
♦️روشنفکران ایرانی چه نامزدی را میپسندند؟
🎙 داوود مهدوی زادگان
🔶 روشنفکران ایرانی از وقتی که یادمان میآید و خواندهایم، خود را طلایهدار پیشرفت و ترقی میدانستند و چنین معرفی میشوند. آنها در اوایل انقلاب و بهویژه پس از خاتمه جنگ تحمیلی به کنشگران سیاسی تاثیرگذار تبدیل شدهاند. حمایت آنان از نامزدهای انتخاباتی خاص و تاثیرشان در نتیجه انتخابات را نمیتوان انکار کرد. چنانکه شاهد حمایت تاثیرگذار آنان از نامزدی خاتمی و موسوی و روحانی بودیم.
🔷حمایت تمامقد روشنفکران در سال 96 از حسن روحانی خیلی آشکار بود، بهطوری که برخی از آنان صریحا اعلام کردند که حاضرند برای تبلیغ روحانی، شهربهشهر مسافرت کنند. پس، امروز دیگر نمیتوان در تحلیل علل عقبماندگی ایران، نقش کنشگری روشنفکران ایران را نادیده انگاشت و آنان را چونان ناظران بنشسته در کناری تلقی کرد.
🔶 همانطور که میدانیم نامزدهای موردحمایت روشنفکری همواره از میان جریان سیاسی خاصی موسوم به اصلاحات بوده است و سابقه نداشته که آنان از نامزدهای جریان انقلابی حمایت کنند. بنابراین، میتوان گفت که یکی از ویژگیها یا معیارهای نامزد مطلوب روشنفکران ایرانی، غیرانقلابی بودن است. پرداختن به همین ویژگی مطلوب، گویای خیلی چیزهاست.
🔷 تصور رایج از موضع سیاسی روشنفکری، مخالف وضع موجود بودن است. پس علیالقاعده، شخصیت مطلوب روشنفکری یک انقلابی است. زیرا فرد انقلابی در پی تغییر و اصلاح وضعیت موجود است. برخلاف شخصیت غیرانقلابی که محافظهکارانه عمل میکند و سعی در حفظ وضع موجود دارد. اما در ایران، روشنفکری از این قاعده تبعیت نمیکند و هیچگاه از شخصیت انقلابی حمایت نکرده است. به این اعتبار، دفاع و حمایت روشنفکری از کاندیدای غیرانقلابی به معنای مدافع وضع موجود بودن است. به همین خاطر، هیچگاه نشده که روشنفکران ایرانی منتقد برجام باشند.
🔶 اینان که در آثار قلمیشان عقبماندگی را تقبیح میکنند، هیچگاه در میدان عمل، منتقد سیمان ریختن در دیگ آب سنگین هستهای و تعطیلی صنعت هستهای بهمثابه نماد پیشرفت و ترقی نبودند. چون اینگونه وقایع نتیجه عملکرد دولت غیرانقلابی بوده است.
🔷 اما ویژگی دوم کاندیدای مطلوب روشنفکری ایران، غربگرایی است. از خاتمی تا روحانی نوعی خصلت غربگرایی را در آنها میتوان مشاهده کرد. خاتمی با انگیزههای الحاق ایران به دنیای غرب، ایده گفتوگوی تمدنها را مطرح کرد. چنانکه غربیها به استقبال آن آمدند و یک سال را هم با همین عنوان نامگذاری جهانی کردند. عدممخالفت با برجام و نیز مساله تحریم غرب علیه ایران در دوران دولت روحانی به دلیل همسویی روشنفکری با غرب است والا نباید این جریان با تفاهمنامه ایران و چین مخالفت میکردند.
🔶 ممکن است دو شاخصه غیرانقلابی بودن و غربگرایی را دلیلی بر دفاع روشنفکری از وضعیت موجود ندانیم. لکن ویژگی سومی هم وجود دارد که تردیدی در اثبات موافقت روشنفکری با حفظ وضعیت موجود باقی نمیگذارد و آن عبارت از شاخصه ناکارآمدی نامزد انتخاباتی است. هرگونه اصلاح و تغییر توسط دولتمردان کارآمد ممکن است. یک دلیل نابسامانیها، سپردن امورات به دست دولتمردان بیکفایت است. لذا حمایت از اینگونه افراد به معنای عدم اراده بر تغییر وضعیت موجود است.
🔷 چنانکه یکی از ویژگیهای نامزدهای موردحمایت روشنفکری در سه دهه اخیر، ناکارآمد بودن آنان است. سیدمحمد خاتمی در دو دوره ریاستجمهوریاش، دولت را مشغول ایده توسعه سیاسی کرد و درنهایت، دولتی ناکارآمد را تحویل داد. حسن روحانی نیز با دلخوش بودن به روی خوش نشان دادن کدخدا، قدرت را تصاحب کرد ولی عملا بهعنوان یکی از ناکارآمدترین دولتهای پس از انقلاب شناخته شد.
🔶 محسن رنانی که کارشناس اقتصاد توسعه است و از ناتوانی دولت روحانی در تغییر وضعیت موجود آگاه بود، برای آنکه در ایام انتخابات 96 مجبور به اتخاذ موضع انتقادی نسبت به روحانی نشود، به گفته خودش پنهان میشود و تمام راههای ارتباطی با خود را قطع میکند.
🔷 به هر روی، حمایت روشنفکری از نامزدی که انقلابی نیست و غربگرا و ناکارآمد است، تماما دلالت بر آن دارد که این جریان به لحاظ عملی خواهان حفظ وضعیت نابسامان موجود است. شاید یک دلیل این کار آنان حفظ ژست چهره اپوزیسیونیشان است، زیرا با قرار گرفتن جامعه در مسیر پیشرفت و ترقی، دیگر موضوعی برای گفتار انتقادی آنان باقی نمیماند. اما در هر صورت، مواضع سیاسی و عملی روشنفکری در حفظ وضع موجود، دیدگاه نظری آنان در بحث علل توسعهنیافتگی را بیمعنا میکند. امروز، پارادوکس نظر و عمل روشنفکری در جامعه ایرانی به معضل بزرگ فرهنگی تبدیل شده است. بدون تردید، حیات علمی و سیاسی توأم با پارادوکس نظر و عمل، رنجآور و تلخ است.
🔚 پایان
📌آدرس کانال؛
🆔 @sharafoddin_ir