شرح حال
از ابتدای فیلم «آتش و باد» منتظر بودم کی نقش روحانیت در مبارزات را نمایش میدهد و با حسن ظن که بالاخ
پیش از این پستی در مورد فیلم آتش و باد گذاشتم و از حذف بسیار عجیب روحانیت در این فیلم سخن گفتم.
امروز عکسهایی از مبارزان جنوب که در یک دوره طولانی با استعمار انگلیس در جنوب میجنگیدند را مشاهده میکردم این عکسها مربوط به همان بازه زمانی و همان جماعتی است که فیلم در مورد آنها ساخته شده بود. میتوانید عکسهای روحانیون حاضر در عکسهای مبارزان را در لینک زیر مشاهده کنید.👇
https://historydocuments.ir/?page=post&id=3521
نکته جالب هم این است که بجز روحانیون که با عمامه قابل تشخیص هستند لباس نیروهای بوشهری هم بسیار شبیه به عبا و قبای روحانیون امروزی است.
✍ آخوند باید پوست کلفت باشه...
این شعار باید سر لوحه کار طلبگیمون باشه. از امروز قرار شد یک جایی ظهرها یک مدت براشون نماز ظهر و عصر رو بخونم. عادت دارم همیشه هرجا میرم نماز بخونم یا بعد نماز یا بین نماز یک حدیث یا آیه رو میخونم و در حد یک یا دو دقیقه یک توضیحی در موردش میدهم.
واقعا هم سعی میکنم بیشتر از دو سه دقیقه نشه. امروز با خودم گفتم اینجا که مسجد محلی هست و افراد هم که زیاد نیستند و منم که دو دقیقه بیشتر حرف نمیزنم بگذار بین دو نماز حدیث رو بخونم.
نماز که تمام شد، یک نماز مستحب داشتم مشغول شدم، دیدم آخر مسجد شلوغه و بحث میکنند و موضوع هم اینه که چرا امام جماعت بین دو نماز صحبت کرده. برخی طرفداری میکردن ولی یه بنده خدا که سنشون بالا بود معترض بود.
گفتم موضوع چیه؟! من صحبت کردم ناراحت شدین ببخشید دیگه صحبت نمیکنم. گفت: حاج آقا شما دو دقیقه بیشتر حرف نزدی ولی انگار دو دقیقه داشتین پتک میکوبیدن توی سر من.
بعد یه ماجرای دیگه رو گفت که فلانجا رفتیم نماز امام جماعت نیم ساعت صحبت کرده و بعد نماز رفتم بهش گفتم اون دنیا برای همین نیم ساعت که وقت منو ضایع کردی جلوت رو میگیرم، من آمدم مسجد نمازم رو بخونم نیامدم که صحبت گوش کنم. بعد نماز نیم ساعت صحبت کنید هرکه خواست میمونه هرکی نخواست میره. اینجا خانمها هستن شوهرشون میاد باید برن بهش غذا بدن، شما نباید معطلشون کنین.
انصافا اولش دلم شکست که آخه مگه من چه کردم اینجور تند باهام برخورد شد و با خودم گفتم دیگه اصلا صحبت نمیکنم. بعد که کمی گذشت دیدم اگرچه تند گفت ولی راست و حق گفته و بین دو نماز نباید صحبت کرد. منم نباید اینقدر پوست نازک باشم و ناراحت بشم.
آخوند باید مقابل حرف ناحق هم پوستش کلفت باشه چه برسه به حرف حق.
@sharhe_hal
📊 در اردیبهشت و خرداد امسال یک پژوهش آماری با نمونه ۹۹۲ نفر از بانوان بیحجاب با روشهای دقیق آماری و روانی انجام شده است تا در نتیجه بتوان نزدیکترین عدد به واقعیت، در نظرسنجی از این جامعه را در تهران به دست آورد.
🎙در صوت موجود در لینک زیر توضیحات روش آمارگیری در این تحقیق آمده است.👇
https://eitaa.com/Iran_of_the_future/1066
بنا به آمار وزارت کشور تعداد افراد بیحجاب در تهران ۲۰۰ هزار نفر بوده است و از این تعداد ۹۹۲ نفر نمونه برای پیمایش این جامعه انتخاب شده است.
در این پژوهش معلوم میشود، تنها ۱۵.۴ درصد از خانمهای بیحجاب واقعا قبول داشتهاند که حجاب حکم خداوند است و با این وجود بیحجاب بودهاند.
و ۴۵ درصد از این خانمها تقریبا با اطمینان حجاب را حکم خداوند نمیدانستهاند.
پس این آمار نشان میدهد اکثریت زنان بیحجاب، حالت تجری مقابل خداوند ندارند و کارهای اقناعی در مقوله حجاب برای آنها مؤثر خواهد بود.
📌به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal
در ادامه بررسی نتایج پژوهش آماری بدست آمده از خانمهای بیحجاب در تهران مشخص میشود ۸۵.۶ درصد از بانوان بیحجاب خود را بدون حجاب جذابتر میدانند.
این یعنی اکثریت زنان این احساس را دارند. میل به جذاب بودن و تحسین شدن زیباییها یک میل فطری هر انسانی به ویژه در خانمها است.
پس همانطور که در نتایج این پژوهش نیز مشخص است راه مقابله با بیحجابی مبارزه با حس میل به جذاب بودن نیست.
البته این تبلیغ که شما با حجاب جذابتر هستید و بیایید تا مدلهای جذاب و زیبای روسری به سر کردن را یادتان دهم هم یک تلاش اشتباه و ناکام است، هرچه شما با روسری جذابش کنید باز او یک مدل و رنگ و طرح در موهایش میزند که بیشتر به چشم میآید.
یک راه دیگر که شاید خیلی امتحانش نکردهایم این است که شما جذاب باش و به چشم بیا ولی برای خدا و حضرت زهرا(سلام الله علیها)، برای آنها جلوهگری کن. خدا و امام زمان شما را اینطور بیشتر دوست دارند.
شاید باور نکنیم اما این مطلب تجربه شده است، میل به خدا و محبت الهی در قلوب اکثر این خانمها است و فقط باید باور کنند با حجابشان محبوب خدا و حضرت زهرا (س) میشوند، باور کنند با حجابشان با دشمنان خدا میجنگند.
اگر این مطلب با بیان دلنشین و هنرمندانه برای خانمها جا بیافتد خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
📌به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal
از جمله دیگر یافتههای پژوهش مذکور این است که فقط ۱۵.۶ درصد از این خانمهایی که حجاب ندارند واقعا با حجاب مخالف هستند.
بقیه تقریبا همه دنبالهرو جو و فضا هستند.
این یعنی شما به راحتی با قانون و کنترل فضا میتوانید فضای بیحجابی را کنترل کنید.
در واقع بر خلاف دیگر کشورهای مسلمان، در ایران حجاب به یک نماد مخالفت سیاسی و اعتراض به وضع موجود تبدیل شده است تا یک مقولهای که صرفا انتخابی آزاد و دینی باشد و افراد نه چون با خود حجاب مخالف هستند، بیحجاب را انتخاب میکنند.
بنابراین مطمئنا تغییر در وضع موجود و ایجاد حس امید و نشاط سیاسی اجتماعی مستقیما در مقوله حجاب تاثیر خواهد داشت.
نکته دیگر اینکه اگر بیحجابها احساس کنند حجاب میدان مبارزه آنها با نظام یا حتی اعتراضشان است محکمتر در این زمینه وارد میشوند ولی اگر مثل رهبری و حاج قاسم عمل کنیم و نشان دهیم آنها را خارج از نظام و مخالف آن نمیدانیم این بازی خنثی میشود.
📌به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal
نتایج تحقیق مذکور نشان میدهد نزدیک به ۹۳ درصد از خانمهای بیحجاب از طبقه متوسط رو به بالای جامعه هستند.
یعنی حقیقتا مشکلات فقر و نداری آنها را به بیتقیدی و ناآگاهی نسبت به مساله حجاب نکشانده است و عوامل دیگری دخیل است.
وقتی این داده را کنار دیگر دادهها بگذاریم معلوم میشود در واقع بیشتر از خود فشار اقتصادی تصور آن و نارضایتی از آن شرایطی که در آن هستیم در بیحجابی موثر است.
دولت و نهادهای مسئول به همان قدر بلکه بیشتر از آن که دغدغه کار واقعی دارند باید دغدغه ایجاد حس امید و عدالت و برابری را داشته باشند.
📌به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal
پژوهش صورت گرفته در مورد انگیزه شناسی بانوان بیحجاب در تهران، نشان میدهد بیش از ۵۱ درصد از خانمهای بیحجاب تهران از بعد از فتنه زنزندگیآزادی مهسا امینی (مهر ۱۴۰۱) تصمیم به حضور بیحجاب در اجتماع گرفتهاند.
اگر این آمار را بگذاریم کنار آماری که میگوید فقط ۱۵.۶ درصد این خانمهای بیحجاب واقعا با حجاب مخالف هستند، معلوم میشود اینها تصور کردهاند میدان اصلاح اجتماعی یا مبارزه مدنی آنها برای بدست آمدن اصلاحات سیاسی و اجتماعی کشف حجاب است.
حال اگر حاکمیت طوری رفتار کند که انگار مهمترین مساله حیاتی او بحث حجاب است و از دست رفتن حجاب مساوی سقوط جمهوری اسلامی است این خانمها برای ادامه این مبارزه ذهنی تشویق میشود.
دیدیم که امثال مسیح علینژاد هم دقیقا همین شعار زدن حجاب به سقوط جمهوری اسلامی منجر خواهد شد را کوک کرده بودند و دقیقا بر خلاف آنها رهبری طوری رفتار کردند که آن دختر کم حجاب و حتی بیحجاب هم خود را خارج از نظام و دشمن تلقی نکند.
مسئولان اگرچه برای بحث حجاب برنامه میریزند اما باید دقت داشته باشند طوری حرف نزنند و عمل نکنند که بیحجابی رنگ و بوی مبارزه سیاسی با نظام پیدا کند.
📌به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal
نتایج پیمایش انگیزه شناسی بانوان بیحجاب نشان میدهد. ۷۰ درصد این خانمها در صورت داشتن توان مالی زندگی کردن در هر کشور غیر از ایران را ترجیح میدهند.
این مطلب نشان میدهد اکثریت این افراد چه دیدگاه منفی و سیاهی نسبت به کشور خود دارند و خارج از ایران را چه بهشتی میدانند!
همچنین تعلق خاطر آنها به خانواده و بستگان هم به قدری نیست که مانع آنها شود و فقط موانع مالی مانع مهاجرت آنها شده است.
سبک زندگی سنتی با پیوستهای محکم خانوادگی در کشورهای عربی خودش یکی از عوامل مهم حفظ حجاب بانوان است و دقیقا مقابل آن افزایش برهنگی و رفتارهای خلاف عفت ملازم ترویج سبک زندگی فردی و غربی است.
📌به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal
شرح حال
مرور مختصری از دوره طلبگی امام در جمع دوستان طلبه. چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ مدرسه علمیه امام حسین (علی
برخی از عزیزان درخواست کردند که اگر این صوت ارائه دوره طلبگی حضرت امام ادامهای هم دارد صوت آن را بارگذاری کنم. (البته این ارائه به اقتضای جلسه خیلی از نکات گفته نشده.)
یک صوت چند جلسهای از ارائه دوره استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن هست که عملا ادامه این ارائه محسوب میشود و خدمتتان تقدیم میکنم.
این صوتها در سال ۱۳۹۹ برای ارائه مجازی در تشکل ربیون مشهد ضبط شده است.👇
صوت کامل جلسه اول.mp3
22.13M
جلسه اول از ارائه دوره جوانی و میان سالی حضرت امام و تاریخ معاصر آن.
دوره رضاشاه
📌به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal
قسمت اول ارائه جلسه دوم.mp3
22.77M
جلسه دوم (قسمت اول) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن
دوره اشغال کشور در جنگ جهانی دوم
📌به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal
قسمت دوم ارئه جلسه دوم.mp3
23.64M
جلسه دوم (قسمت دوم) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن
دوره اشغال کشور در جنگ جهانی دوم
📌به شرح حال بپیوندید.
@sharhe_hal