eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
117 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻یکی از مخاطبان پرسیده بودند: سلام امروز مطالبی از حجاب بارگذاری کردید. دقیقا هدف و مقصودتون چیه؟ 👇جواب دادم: سلام و رحمة الله هدفم اینه که: ۱. بفهمیم با تقویت یک دولت خوب و انقلابی و بدست آوردن اقتدار توسط جریان انقلابی توده مردم در زمینه‌های مختلف منجمله حجاب با آن همراه می‌شوند. ۲. متوجه پیشرفت از ابتدای انقلاب تا الان حتی در مقوله حجاب -در این سراشیبی یا سقوط دنیا به سمت بی‌حجابی- باشیم و با دیدن دوتا بدحجابی کپ نکنیم که همه چیز از دست رفت و دیگه درست نمیشه ۳. اولویت سنجی را یاد بگیریم و جایی اگه سر قضیه بی‌حجابی ناراحت هستیم به پمپاژ ناامیدی و تضعیف دولت نپردازیم و...
ساعت مچی! اونم کار طلبه، یک عدد نگین هم از سنگ حرم امام حسین (علیه السلام). نسبت طلبه با ساعت مچی چیه؟! خب می‌خواهد بره کار کنه بکنه چرا اسم طلبگی رو وسط می‌کشه؟! این یعنی حالا من طلبه هم هستم می‌خواهم کار طلبگی کنم شما بیایین از من بخرین تا به طلبگیم هم کمک بشه؟! بازاری شده دیگه! یه عنوان طلبگی و امام حسین (ع) رو گذاشتن وسط ازش به هر عنوانی نون در میارن! دیروز یکی از رفقای بازاریم زنگ زده بود، گفت: مگه شما تو قم مزرعه پرورش آهو دارین؟! گفتم: نه! مگه چطور؟! گفت: خب این لامذهب‌ها این همه پوست آهو از کجا میارن که روزانه این همه حرز امام جواد(ع) روش می‌نویسن و به سراسر کشور هم پست می‌کنند! تاکید هم می‌کنند حرزهای ما روی پوست آهو هست! 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
در ماجرای مشروب تقلبی دادن دست مردم که برخی مردن و برخی کور شدن و هر از گاهی هم اتفاق می‌افته. از چند جهت افراط ‌و تفریط رخ داد. 👈 یک عده‌ای می‌گفتن اینها اصلا چه حقی دارن شکایت کنند؟! اما خب آخه مسلمون طرف داره اینها رو می‌کشه یا کور می‌کنه، داره آسیب می‌زنه بدون رضایت؛ چرا نتونه شکایت کنه؟ کجای دین گفته اگر کسی مشروب خورد خون و جانش مباح و حقوقش ساقط هست؟! توی تبلیغ گاهی همین مشروب خورها میان سوال می‌کنند مثلا من دیروز مشروب خوردم حالا می‌تونم زیارت برم؟! می‌تونم نماز بخونم؟! قبول میشه؟! طرف یه غلطی کرده حالا دیگه مستحق اعدام که نیست. 👈 از اون طرف یک سری از این مسئولین و صدا و سیما طوری رفتار می‌کنند انگار طرف آب میوه خورده! در حالی که کسی اگر اعتراف کند من با علم به شراب بودن از روی اختیار مشروب خوردم، شرعا و قانونا باید حد شراب خواری (۸۰ ضربه شلاقه) بهش بزنند. الا اینکه طرف ادعا کنه مثلا من نمی‌دونستم مشروبه و مثلا فکر می‌کردم آب میوه هست و یا مثلا یه موقع خریده بودم بعد پشیمون شدم و می‌خواستم بریزمش دور و هنوز تو چخچالم بودم اشتباهی با سرکه خوردم! خلاصه هر شبهه‌ای توی کارش پیش بیاد دیگه حد و مجازات ندارد. قاضی یا مسئول هم حق نداره اصرار کنه که راست و دروغ حرف طرف را کشف کنه. ..... 🖇پی‌نوشت: مطمئنا الآن یک عده‌ای ناراحت شدن که چرا حرف می‌گذاری تو دهن مشروب خورها تا فرار کنند! این جماعت متوجه نیستند که ما از شرب مشروب بدمون میاد نه اونی که مشروب خورده. ما دنبال ریشه کن شدن مشروب خوری و تقبیح اون هستیم نه دنبال ریشه کن کردن مشروب‌خورها. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش شبکه wion هند درباره فروپاشی هژمونی آمریکا و ظهور نظم جدید جهانی با حضور مثلث روسیه، چین و ایران! دشمنان هرچه توان داشتند برای فشار تحریمی و ایجاد آشوب‌ و ناامنی‌ها آوردند؛ اما نتیجه‌ای نگرفتند. با گذر از قله فشارهای دشمنان در زمان پیش‌رو با افزایش قدرت ایران روز به روز به صورت توالی و به سرعت قضایا به نفع ایران رقم خواهد خورد. فقط یک شرط دارد، ناامید نشویم، خسته نشویم، به خودمان مشغول نشویم. همیشه نزدیک به قله خستگی‌ها و ناامیدی‌ها قله‌ها را دست‌نیافتی جلوه می‌دهد. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
🔴 مقاومت نتیجه می‌دهد. شرایط تغییر کرده است. وزیر خارجه امارات سوار بر ماشین برای رساندن وزیر خارجه ایران. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
14.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مناظره کارشناسان آمریکایی و سعودی در مورد ایران... 📍کارشناس آمریکایی: اگر حمایت آمریکا و غرب از ارتش عربستان نبود، یمنی ها ناهار را در ریاض می خوردند!/نزدیکی روابط ایران و عربستان مایه تعجب آمریکاست، این ایران بود که عربستان را تهدید می‌کرد نه آمریکا... 🔻کارشناس سعودی: آمریکا و متحدانش از نزدیکی روابط ایران و عربستان در خاورمیانه بسیار ناراحتند/ چون این آمریکا بود که برای بی‌ثبات کردن این کشورها تلاش کرد تا بتواند سلاح خود را بفروشد و با این اختلافات، آشوب به پا کند!/اقدامات عربستان به شما شوک وارد کرده بنابراین بیشتر به سلامتی خود توجه کنید... 🆔 @Kavoshmedia @sharhe_hal
این اتفاقات و دستاوردهای مهم فقط مربوط به فصل بهار امسال ۱۴۰۲ است. حالا ما چشممان را بر این همه دستاورد و موفقیت ببندیم و فقط از قیمت مرغ و گوشت و ماشین بگوییم. مهم‌ترین دست‌آورد دولت تغییر ریل حرکت کشور و احیای مسیر ما می‌توانیم و روحیه متواضع و جهادی است. اگرچه مشکلات هست اما وقتی ریل‌گذاری درست باشد باذن الله مشکلات همه یکی یکی حل خواهد شد. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
حرام سیاسی دختر معنوی خودمان 🔰🔰🔰 دو جریان در برخورد با بی حجابی دیده میشود ۱. جریانی که عملا برخورد با این مساله را به فراموش سپرده و آن را به گذر زمان حواله داده که مثلا با گشایشهای اقتصادی ماجرا به گونه دیگری رقم بخورد. ‼️ این دسته از تکرار حوادث بعد از فوت دست و دلشان به برخورد با مقوله بی حجابی نمی رود. این جملات که «این خانمها هم شهروندان همین کشور هستند و باید دیگر آنها را به رسمیت شناخت»، «تغییر فرهنگ را نمیشود با وضع ،قانون دنبال کرد» «نزدیک است و مردم را نباید ناراضی کرد» و استدلالهایی از این دست همگی در سطوح مختلف این پروژه را دنبال میکند که بی خیال ماجرای حجاب شوید. ⁉️ اصلا امام هم اول انقلاب اشتباه کرد که این حکم شرعی را تبدیل به قانون کرد کما اینکه از میان علماء هم مخالفینی در این باره وجود داشت. ⁉️ اصلا مگر قرار است همه احکام اسلام تبدیل به قانون والزام سیاسی شود؟ مگر ریش تراشی را جرم .... می دانید؟ مگر غیبت را جریمه می کنید؟ و... ۲. جریان دیگر اما دقیقا نقطه مقابل دسته بالایی است. معتقد به برخورد محکم با هتک حرمت کنندگان احکام الهی و قانون هستند. خانمهای بی حجاب و مردانشان را مرتکبین یک گناه و جرم معمولی نمیدانند حجاب ،امروز شده است و نماد حفظ و کارآمدی جمهوری اسلامی و مبارزه با طاغوتهای عالم. ‼️این دیوار بریزد دیگر ساختمان جمهوری اسلامی فرو خواهد ریخت. بی حجاب امروز یک گناهکار معمولی نیست این گناه مثل ریش ترایشی و غیبت و ... نیست. اولا که در حوزه عمومی اجتماع وجود دارد نه مثل غیبت که برای حوزه فردی انسانهاست و مهم تر اینکه بر خلاف ریش تراشی عنوان ثانوی پیدا کرده و به تعبیر رهبر انقلاب یک شده است، علاوه بر حرام شرعی ✅به نظر می رسد هر کدام از این جریانات به نکته صحیحی توجه کردند و از جنبه دیگر مساله غفلت کرده اند: ۱. سکوت در مقابل هتک حرمت به سبب نزول بلا برای جامعه میشود بلا هم نه به این معنا که از آسمان، سنگ ببارد. حرمت احکام خدا که هتک شود دیگر اعتباری برای هیچ قانونی نمیماند، آزادی دیگر ضامنی نخواهد داشت و هیچ ارزش دیگری معنا نخواهد داشت خانواده و حرمتهای آن از بین می رود و ... به خصوص حرام سیاسی ای که دیگر هویت انقلاب و کشور به این مساله گره خورد است. ۲. تفکیک میان فعل و فاعل یکی از راهبردهای اساسی است که حضرات اهل بیت به اصحاب خود برای برخورد با گنه کاران نشان دادند به عنوان نمونه: 🔰شخصی میگوید به موسی بن جعفر (ع) عرض کردم یکی از دوستان شناخته شده شما شراب مینوشد و مرتکب گناهان هلاکت بار میشود آیا از او بیزاری جوییم؟ فرمود از کار او بیزاری جویید نه از خودش، او را دوست داشته باشید و کارش را دشمن بدارید. گفتم میتوانیم او را فاسق و فاجر بنامیم؟ فرمود نه، فاسق و فاجر آن کافری است که ما را انکار میکند و دشمن دوستان ما است؛ خداوند نخواسته دوست ما - گرچه گناهانی هم داشته باشد - فاسق و هرزه باشد، ولی شما او را فاسق العمل و هرزه کار بگویید مؤمن النفس و پلید کردار، پاک جان و پاک بدن بدانید.» در روشهای اعمال قانون حجاب باید دقت کرد که خود را مقابل خانمهای بی حجاب قرار ندهیم، آنها را فاسق و خدایی ناکرده هرزه خطاب نکنیم اینها به تعبیر مقام معظم رهبری دختران خود ما و اهل معنویت و تضرع هستند. دلیل اصلی بی حجابی در کشور ما بی عفتی نیست، غربزدگی است، تقلید از غرب است. ✅حال عمومی مردم باید این باشد که این ،خانمها دچار یک حرام بزرگ الهی شده اند و نباید بی تفاوت و بی خیال از کنار این ماجرا گذشت هر چند گویا دختران خودمان دچار این بلیه شده اند. حتما این نگاه مساله را به گونه صحیحی پیش خواهد برد. @tamardom
✍ امر و نهی از روی حب صورت می‌گیرد... 🎙آیت‌الله حائری شیرازی: «هر چه هست، حب است، جهاد بر اساس حب و عشق صورت می‌گیرد، زکات به وسیله‌ی حب صورت می‌گیرد، امربه‌معروف به وسیله‌ی حب صورت می‌گیرد. مؤمن را دوست ‌داری، دلت می‌خواهد خوب شود، کار خوب را به او توصیه می‌کنی، و دلت می‌خواهد خراب نشود، از روی عشق و دلسوزی که به او داری کار بد را از دستش می‌گیری پرتاب می‌کنی دور. پدر بچه‌ی خودش را گاهی می‌زند، گاهی می‌بوسد. وقتی می‌زند چون دوستش دارد، وقتی می‌بوسد باز چون دوستش دارد. شرط اینکه کسی در امر به معروف و نهی از منکر موفق شود، این هست که به خودش مراجعه کند، ببینید از مخاطبش متنفر است یا به او علاقه‌مند است؟ اگر از او متنفر است، امر به معروف و نهی از منکر نکند، با نفرت نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، اگر دید طرف را دوست دارد و از باب دوستی می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکرش کند، قدم جلو بگذارد و بگوید و ان‌شاء‌الله مؤثر است. شما بچه خودتان را با چه نیتی امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید؟ پستانک بچه می‌افتد روی زمین، زمین کثیف است می‌خواهد بگذارد در دهانش، از دستش می‌گیرید، خب نیتتان از این کار چه است؟ به دلیل علاقه‌تان به بچه؛ بچه می‌خواهد به بخاری دست بزند، دستش تاول می‌زند، روی دستش می‌زنید، از روی علاقه، از روی عشق. خب شما می‌گویید: من می‌خواهم به بد حجاب تذکر بدهم، به خودم مراجعه کنم ببینم من به این بدحجاب علاقه‌مند هستم یا نیستم. نمی‌گویم آقا نگاهش بکن ببین از شکلش خوشت می‌آید، حسابی لذت می‌بری، آن موقع امر به معروفش کن! این را من نمی‌گویم. می‌گویم به عنوان یک انسان چه نظری به او دارید؟ وگرنه از بی‌حجابی او باید بدتان بیاید. فرق است بین عمل انسان و خود انسان. ترک امر به معروف کار خوبی نیست. فعل منکر کار بدی است، آدم باید از آن متنفر باشد. اما فرق است بین عمل و عامل. می‌گوید این عامل یک انسان است. چرا بگذارم بدبخت شود؟ چرا نجاتش ندهم؟ دارد می‌افتد در چاه. چرا به او نگویم این چاه است؟ خب وقتی می‌خواهید بگویید به طرف که آقا این چاه است می‌افتی تویش، آن نگاه کند چاه را ببیند از شما تشکر می‌کند اما اگر آمدی به او گفتی که حق نداری از این راه بروی وگرنه تنبیهت می‌کنم، می‌گوید برو پی‌کارت! می‌رود بعد می‌افتد توی چاه، بعد هم که افتاد توی چاه به او بگویی من که به تو گفتم، می‌گوید اصلا من فکر نمی‌کردم که بحث چاهی در راه من باشد، فکر می‌کردم می‌خواهی به من زور بگویی، می‌خواهی زورگویی‌ات را نسبت به من به خودت ارضا کنی. خیال کردم می‌خواهی در زندگیم دخالت کنی، مرا تحقیر کنی، خیال کردم تو می‌خواستی تکبر خودت را ارضا کنی. اگر می‌دانستم که در این راه چاهی هست، نمی‌رفتم. حالا این علاقه چگونه به دست می‌آید؟ شما می‌گویید این کبوتر باز است، من از او بدم می‌آید. این قمار باز است من از او بدم می‌آید. این شارب الخمر است من ازش بدم می‌آید. این زنا کار است من از او متنفرم. نه شما از شارب الخمر متنفر نباش، از شرب خمر بدت بیاید، از زنا بدت بیاید، از کبوتر بازی بدت بیاید، اما حساب عمل و عامل را از هم جدا کن. بگو هم نوع من است. چرا در این اشتباه بماند؟! من می‌خواهم از اشتباه بیاورمش بیرون. نیت کردید که به او خدمت کنید. آن موقع دیگر از سواره پیاده شدید. می‌توانید با هم حرف بزنید. او هم در را باز می‌کند که ببیند چه داری در بساط شما چه است؟ شاید پسندید. این که باید طرفی که امر به معروفش می‌کنیم از ما وحشت داشته باشد و بترسد، این برای یک عده مغرور است نه عموم مردم، کسانی که مغرور به قدرت‌شان شدند، آن‌ها را نهی از منکر می‌کنیم که همان شدت و تندی و این‌ها داشته باشد. 👈 «الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَوَامِّ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ رَدْعاً لِلسُّفَهَاءِ» (نهج‌البلاغه) نهی از منکر برای این است که سفیه را سر جایش بنشانیم. فرق است بین عامه و سفها. با عامه به نظر مردم نگاه می‌کنی و به عنوان خدمت به مردم حرف می‌زنی با سفیه با شدت.» 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
پیش از این پستی در مورد فیلم آتش و باد گذاشتم و از حذف بسیار عجیب روحانیت در این فیلم سخن گفتم. امروز عکس‌هایی از مبارزان جنوب که در یک دوره طولانی با استعمار انگلیس در جنوب می‌جنگیدند را مشاهده می‌کردم این عکس‌ها مربوط به همان بازه زمانی و همان جماعتی است که فیلم در مورد آنها ساخته شده بود. می‌توانید عکس‌های روحانیون حاضر در عکس‌های مبارزان را در لینک زیر مشاهده کنید.👇 https://historydocuments.ir/?page=post&id=3521 نکته جالب هم این است که بجز روحانیون که با عمامه قابل تشخیص هستند لباس نیروهای بوشهری هم بسیار شبیه به عبا و قبای روحانیون امروزی است.
✍ آخوند باید پوست کلفت باشه... این شعار باید سر لوحه کار طلبگیمون باشه. از امروز قرار شد یک جایی ظهرها یک مدت براشون نماز ظهر و عصر رو بخونم. عادت دارم همیشه هرجا میرم نماز بخونم یا بعد نماز یا بین نماز یک حدیث یا آیه رو می‌خونم و در حد یک یا دو دقیقه یک توضیحی در موردش میدهم. واقعا هم سعی می‌کنم بیشتر از دو سه دقیقه نشه. امروز با خودم گفتم اینجا که مسجد محلی هست و افراد هم که زیاد نیستند و منم که دو دقیقه بیشتر حرف نمی‌زنم بگذار بین دو نماز حدیث رو بخونم. نماز که تمام شد، یک نماز مستحب داشتم مشغول شدم، دیدم آخر مسجد شلوغه و بحث می‌کنند و موضوع هم اینه که چرا امام جماعت بین دو نماز صحبت کرده. برخی طرفداری می‌کردن ولی یه بنده خدا که سنشون بالا بود معترض بود. گفتم موضوع چیه؟! من صحبت کردم ناراحت شدین ببخشید دیگه صحبت نمی‌کنم. گفت: حاج آقا شما دو دقیقه بیشتر حرف نزدی ولی انگار دو دقیقه داشتین پتک می‌کوبیدن توی سر من. بعد یه ماجرای دیگه رو گفت که فلانجا رفتیم نماز امام جماعت نیم ساعت صحبت کرده و بعد نماز رفتم بهش گفتم اون دنیا برای همین نیم ساعت که وقت منو ضایع کردی جلوت رو می‌گیرم، من آمدم مسجد نمازم رو بخونم نیامدم که صحبت گوش کنم. بعد نماز نیم ساعت صحبت کنید هرکه خواست می‌مونه هرکی نخواست میره. اینجا خانم‌ها هستن شوهرشون میاد باید برن بهش غذا بدن، شما نباید معطلشون کنین. انصافا اولش دلم شکست که آخه مگه من چه کردم اینجور تند باهام برخورد شد و با خودم گفتم دیگه اصلا صحبت نمی‌کنم. بعد که کمی گذشت دیدم اگرچه تند گفت ولی راست و حق گفته و بین دو نماز نباید صحبت کرد. منم نباید اینقدر پوست نازک باشم و ناراحت بشم. آخوند باید مقابل حرف ناحق هم پوستش کلفت باشه چه برسه به حرف حق. @sharhe_hal
📊 در اردیبهشت و خرداد امسال یک پژوهش آماری با نمونه ۹۹۲ نفر از بانوان بی‌حجاب با روش‌های دقیق آماری و روانی انجام شده است تا در نتیجه بتوان نزدیک‌ترین عدد به واقعیت، در نظرسنجی از این جامعه را در تهران به دست آورد. 🎙در صوت موجود در لینک زیر توضیحات روش آمارگیری در این تحقیق آمده است‌.👇 https://eitaa.com/Iran_of_the_future/1066 بنا به آمار وزارت کشور تعداد افراد بی‌حجاب در تهران ۲۰۰ هزار نفر بوده است و از این تعداد ۹۹۲ نفر نمونه برای پیمایش این جامعه انتخاب شده است‌. در این پژوهش معلوم می‌شود، تنها ۱۵.۴ درصد از خانم‌های بی‌حجاب واقعا قبول داشته‌اند که حجاب حکم خداوند است و با این وجود بی‌حجاب بوده‌اند. و ۴۵ درصد از این خانم‌ها تقریبا با اطمینان حجاب را حکم خداوند نمی‌دانسته‌اند. پس این آمار نشان می‌دهد اکثریت زنان بی‌حجاب، حالت تجری مقابل خداوند ندارند و کارهای اقناعی در مقوله حجاب برای آنها مؤثر خواهد بود. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
در ادامه بررسی نتایج پژوهش آماری بدست آمده از خانم‌های بی‌حجاب در تهران مشخص می‌شود ۸۵.۶ درصد از بانوان بی‌حجاب خود را بدون حجاب جذاب‌تر می‌دانند. این یعنی اکثریت زنان این احساس را دارند. میل به جذاب بودن و تحسین شدن زیبایی‌ها یک میل فطری هر انسانی به ویژه در خانم‌ها است. پس همانطور که در نتایج این پژوهش نیز مشخص است راه مقابله با بی‌حجابی مبارزه با حس میل به جذاب بودن نیست. البته این تبلیغ که شما با حجاب جذاب‌تر هستید و بیایید تا مدل‌های جذاب و زیبای روسری به سر کردن را یادتان دهم هم یک تلاش اشتباه و ناکام است، هرچه شما با روسری جذابش کنید باز او یک مدل و رنگ و طرح در موهایش می‌زند که بیشتر به چشم می‌آید. یک راه دیگر که شاید خیلی امتحانش نکرده‌ایم این است که شما جذاب باش و به چشم بیا ولی برای خدا و حضرت زهرا(سلام الله علیها)، برای آن‌ها جلوه‌گری کن. خدا و امام زمان شما را اینطور بیشتر دوست دارند. شاید باور نکنیم اما این مطلب تجربه شده است، میل به خدا و محبت الهی در قلوب اکثر این خانم‌ها است و فقط باید باور کنند با حجابشان محبوب خدا و حضرت زهرا (س) می‌شوند، باور کنند با حجابشان با دشمنان خدا می‌جنگند. اگر این مطلب با بیان دل‌نشین و هنرمندانه برای خانم‌ها جا بیافتد خیلی از مشکلات حل خواهد شد. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
از جمله دیگر یافته‌های پژوهش مذکور این است که فقط ۱۵.۶ درصد از این خانم‌هایی که حجاب ندارند واقعا با حجاب مخالف هستند. بقیه تقریبا همه دنباله‌رو جو و فضا هستند. این یعنی شما به راحتی با قانون و کنترل فضا می‌توانید فضای بی‌حجابی را کنترل کنید. در واقع بر خلاف دیگر کشورهای مسلمان، در ایران حجاب به یک نماد مخالفت سیاسی و اعتراض به وضع موجود تبدیل شده است تا یک مقوله‌ای که صرفا انتخابی آزاد و دینی باشد و افراد نه چون با خود حجاب مخالف هستند، بی‌حجاب را انتخاب می‌کنند. بنابراین مطمئنا تغییر در وضع موجود و ایجاد حس امید و نشاط سیاسی اجتماعی مستقیما در مقوله حجاب تاثیر خواهد داشت. نکته دیگر اینکه اگر بی‌حجاب‌ها احساس کنند حجاب میدان مبارزه آنها با نظام یا حتی اعتراضشان است محکم‌تر در این زمینه وارد می‌شوند ولی اگر مثل رهبری و حاج قاسم عمل کنیم و نشان دهیم آنها را خارج از نظام و مخالف آن نمی‌دانیم این بازی خنثی می‌شود. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
نتایج تحقیق مذکور نشان می‌دهد نزدیک به ۹۳ درصد از خانم‌های بی‌حجاب از طبقه متوسط رو به بالای جامعه هستند. یعنی حقیقتا مشکلات فقر و نداری آنها را به بی‌تقیدی و ناآگاهی نسبت به مساله حجاب نکشانده است و عوامل دیگری دخیل است‌. وقتی این داده را کنار دیگر داده‌ها بگذاریم معلوم می‌شود در واقع بیشتر از خود فشار اقتصادی تصور آن و نارضایتی از آن شرایطی که در آن هستیم در بی‌حجابی موثر است. دولت و نهادهای مسئول به همان قدر بلکه بیشتر از آن که دغدغه کار واقعی دارند باید دغدغه ایجاد حس امید و عدالت و برابری را داشته باشند. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
پژوهش صورت گرفته در مورد انگیزه شناسی بانوان بی‌حجاب در تهران، نشان می‌دهد بیش از ۵۱ درصد از خانم‌های بی‌حجاب تهران از بعد از فتنه زن‌زندگی‌آزادی مهسا امینی (مهر ۱۴۰۱) تصمیم به حضور بی‌حجاب در اجتماع گرفته‌اند. اگر این آمار را بگذاریم کنار آماری که می‌گوید فقط ۱۵.۶ درصد این‌ خانم‌های بی‌حجاب واقعا با حجاب مخالف هستند، معلوم می‌شود این‌ها تصور کرده‌اند میدان اصلاح اجتماعی یا مبارزه مدنی آنها برای بدست آمدن اصلاحات سیاسی و اجتماعی کشف حجاب است. حال اگر حاکمیت طوری رفتار کند که انگار مهم‌ترین مساله حیاتی او بحث حجاب است و از دست رفتن حجاب مساوی سقوط جمهوری اسلامی است این خانم‌ها برای ادامه این مبارزه ذهنی تشویق می‌شود. دیدیم که امثال مسیح علی‌نژاد هم دقیقا همین شعار زدن حجاب به سقوط جمهوری اسلامی منجر خواهد شد را کوک کرده بودند و دقیقا بر خلاف آنها رهبری طوری رفتار کردند که آن دختر کم حجاب و حتی بی‌حجاب هم خود را خارج از نظام و دشمن تلقی نکند. مسئولان اگرچه برای بحث حجاب برنامه می‌ریزند اما باید دقت داشته باشند طوری حرف نزنند و عمل نکنند که بی‌حجابی رنگ و بوی مبارزه سیاسی با نظام پیدا کند. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
نتایج پیمایش انگیزه شناسی بانوان بی‌حجاب نشان می‌دهد. ۷۰ درصد این خانم‌ها در صورت داشتن توان مالی زندگی کردن در هر کشور غیر از ایران را ترجیح می‌دهند. این مطلب نشان می‌دهد اکثریت این افراد چه دیدگاه منفی و سیاهی نسبت به کشور خود دارند و خارج از ایران را چه بهشتی می‌دانند! همچنین تعلق خاطر آنها به خانواده و بستگان هم به قدری نیست که مانع آنها شود و فقط موانع مالی مانع مهاجرت آنها شده است. سبک زندگی سنتی با پیوست‌های محکم خانوادگی در کشورهای عربی خودش یکی از عوامل مهم حفظ حجاب بانوان است و دقیقا مقابل آن افزایش برهنگی و رفتارهای خلاف عفت ملازم ترویج سبک زندگی فردی و غربی است. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
برخی از عزیزان درخواست کردند که اگر این صوت ارائه دوره طلبگی حضرت امام ادامه‌ای هم دارد صوت آن را بارگذاری کنم. (البته این ارائه به اقتضای جلسه خیلی از نکات گفته نشده.) یک صوت چند جلسه‌ای از ارائه دوره استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن هست که عملا ادامه این ارائه محسوب می‌شود و خدمتتان تقدیم می‌کنم. این صوت‌ها در سال ۱۳۹۹ برای ارائه مجازی در تشکل ربیون مشهد ضبط شده است.👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه اول از ارائه دوره جوانی و میان سالی حضرت امام و تاریخ معاصر آن. دوره رضاشاه 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه دوم (قسمت اول) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن دوره اشغال کشور در جنگ جهانی دوم 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه دوم (قسمت دوم) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن دوره اشغال کشور در جنگ جهانی دوم 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه سوم (قسمت اول) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن دعوت از آیت‌الله بروجردی و حمایت از ایشان 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه سوم (قسمت دوم) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن دعوت از آیت‌الله بروجردی و حمایت از ایشان 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهارم (قسمت اول) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن دوره زعامت آیت‌الله بروجردی تا قبل از ملی شدن صنعت نفت 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهارم (قسمت دوم) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن دوره زعامت آیت‌الله بروجردی تا قبل از ملی شدن صنعت نفت 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal