eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
125 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
این مدال افتخاری برای دولت آقای رئیسی است، باید شبانه روز دولت و دولت‌مردان و به ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی را دعا کنیم تا در این مسیر خدمت سربلند و موفق باشند. @sharhe_hal
یک شاخصی که خداوند برای پیروی از اولیاء خودش معرفی می‌کند مطالبه اجر نکردن آنها است. «اتَّبِعُوا مَنْ لَا يَسْأَلُكُمْ أَجْرًا وَهُمْ مُهْتَدُونَ» (یس:۲۱) از كسانی پیروی كنید كه پاداشی از شما نمی‌خواهند و آنان راه یافته‌اند. این مساله آنقدر مهم است که خداوند در چند آیه مختلف به پیامبر اکرم دستور می‌دهد که به مردم بگو من از شما اجری طلب نمی‌کنم. «قُلْ لَآ أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا» (انعام:۹۰) بگو: در برابر رسالتم پاداشی از شما نمی‌خواهم. «يَا قَوْمِ لَآ أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى الَّذِي فَطَرَنِيٓ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ» (هود:۵۱) ای قوم من! از شما [در برابر ابلاغ رسالتم‌] هیچ پاداشی نمی‌خواهم، پاداشم فقط بر عهده كسی است كه مرا آفریده؛ آیا نمی‌اندیشید؟ درست است که طلبه و روحانی خرج دارد ولی خداوند راه‌های مختلفی برای تامین او تدارک دیده است و همیشه هم مردم خودشان اینقدر لطف و محبت دارند که بدون اظهار نیاز از طلبه‌ها قدردانی می‌کنند. در روایتی در کافی، حضرت رضا(ع) به یکی از اصحاب خود می‌گویند میایی باهم به سفر عمره برویم؟ آن فرد که پولی نداشته شرمنده می‌شود و با خجالت می‌‌گوید آقا جان امر با شماست ولی من خرجی سفر ندارم. حضرت ناراحت می‌شوند و استبعاد می‌کنند که یعنی چه این حرف؟ سبحان الله معلوم است وقتی من دارم به تو امر می‌کنم خرجت را هم تکفل می‌کنم. «فَقَالَ سُبْحَانَ اَللَّهِ مَا كُنَّا نُكَلِّفُكَ وَ لاَ نَكْفِيكَ» این حکایت و قاعده همه‌جا هست، کافی است در مسیر امر امام باشیم، آنگاه تکفل ما با خود امام است. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
پارسال برای یک سری مباحث علمی، با چندتا از دوستان، به منزل یکی از اساتید می‌رفتیم، بنده خدا خانم ایشان هر جلسه انواع و اقسام پذیرایی را محبت می‌کردند فراهم می‌کردند، هر جلسه هم یک چیز اختصاصی داشتند، یک جلسه کیک یک جلسه ژله و... خیلی خجالت می‌کشیدیم به خصوص که بعدا فهمیدیم خانم ایشان پا به ماه بوده‌اند، البته بسیار هم دعایشان می‌کردیم. استاد نه عضو هیات علمی بود که موظف باشد فلان ساعت برای دانشجوها وقت بگذارد و نه بابت وقتی که برای ما می‌گذاشتند پولی می‌گرفتند. به استادمان که می‌گفتیم زحمت نکشید، می‌گفتند خانمم خودش طلبه‌ها را دوست دارد و خوشحال می‌شود می‌آیند منزل ما و بدون اینکه من بخواهم خودش اینکار را می‌کند. امسال خدا توفیق داد خدمت یکی دیگر از اساتید برسم، باز همان داستان و محبت استاد و خانمشان. امروز صبح ساعت ۵:۳۰ برای بحث علمی خدمت استاد رسیدم و این جلسه روی پشت‌بامشان برگزار شد، پشت‌بام باغچه سرسبزی داشت و خانواده ایشان هم چند سری پذیرایی کردند. استاد هم سبزی تازه برای بردن و خوردن سر سفره صبحانه چیدند. در دانشگاه که بودیم اساتید خوب بودند ولی فوقش رابطه رفاقت با آنها برقرار می‌شد، اما در حوزه از کادر مدیریت مدارسی که در آن بودم گرفته تا اساتید، همیشه فقط خدمت دلسوزانه و پدرانه و از سر محبت به طلاب را دیدم. محبت کردن و وقت گذاشتن استاد برای طلبه در حوزه آنقدر برای طلاب زیاد است که یک چیز عادی جلوه می‌کند و بعضا طلاب آن را حق مسلم خود می‌دانند. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
در مقابل تعریف و تمجیدهای دیروز حضرت آقا از دولت حالا دنیای اقتصاد چه تیتر و تصویری را با هم تلفیق کرده! ظاهر بازار داغ به بازار داغ دولت می‌خورد و گذر موقت هم به موقتی بودن این دولتی‌ها و کارهایشان! ان شاء الله هم که قصد انتقال این چنین پیامی ندارند و گربه است! 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
✍️ بروید وسیله رفاه و آسایش آن‌ها را فراهم سازید... ✅ یکی از اختلاف نظرهایم با برخی دوستان طلبه‌ام بحث بردن زنان به راهپیمایی اربعین بود و چون مدافع این قضیه بودم، متأسفانه مورد اتهام و هدف تیکه‌هایی از برخی دوستان واقع می‌شدم. ✅ خلاصه پاسخ اصلی بنده این بود که شما حاضر نیستید سختی‌های قضیه را که با بردن زنان به خودتان تحمیل می‌شود، به جان بخرید، به همین خاطر با درست کردن بهانه‌های شرعی، صورت مسأله را پاک می‌کنید و از سویی زنان را از حضور در یک ضیافت بسیار مهم معنوی محروم می‌کنید و از سویی خود این حرکت عظیم که باید با حضور پررنگ طیف‌های مختلف مردم تعظیم شود را رونق نمی‌دهید! ✅ مشابه همین بحث‌ها در ابتدای مبارزات انقلاب و پس از آن نیز میان برخی طیف‌ها مطرح بود، اما برخی مواقع قضیه به شدتی می‌رسید که نیروهای انقلابی نیز نسبت به حضور زنان در صحنه مردد می‌شدند. 🎙خاطره جالبی از این دوگانگی را محسن رفیق‌دوست که در تیم حفاظت مدرسه علوی (مکان اسکان امام در روزهای آغازین انقلاب) بوده‌است، چنین نقل می‌کند: 🔻یکی از مسائلی که در این دیدارها مشکل آفرین بود، نداشتن انتظامات از میان خانم‌ها بود. بعضی از روزها در اثر فشار، برخی از خانم‌ها زیر دست و پا می‌ماندند و غش می‌کردند. مثلا روز اول دویست و چند نفر از خانم‌ها غش کردند و روز دوم این تعداد به چهارصد نفر رسید و روز سوم حدود ۸۱۷ نفر از خانم‌ها غش کردند و چون انتظامات از آقایان بود، مشکل محرم و نامحرم پیش می‌آمد. 🔻این مشکل را با بعضی از اعضای شورای انقلاب در میان گذاشتیم که از جمله‌ی آنها شهید مفتح بود. از ایشان خواستیم تا با امام مطرح کند که خانم‌ها به دیدار معظم له نیایند، ولی وقتی این پیشنهاد به امام داده شده بود، امام فرموده بود: شما فکر می‌کنید اعلامیه‌های من یا سخنرانی‌های شما، شاه را بیرون کرد؟ شاه را همین بانوان محترمة بیرون کردند. شماها بروید و وسیله رفاه و آسایش آن‌ها را فراهم سازید. 📝 منبع: قاسم‌پور، داوود، خاطرات محسن رفیق دوست، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص: ۱۴۹. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
دوستان مختلفی پیام می‌دهند که نمیشه و محاله: بله اگر خانمتون حرف گوش کن نیست و حتما می‌خواهد برود در بین الحرمین بچرخه، بره زیارت! سرش رو بیاندازه پایین هرجا خواست بره بله برخورد پیش میاد. خانواده ما زیارت نمی‌رفتن. فقط نصفه شب خلوت‌ترین ساعت از کوچه‌های فرعی با خودمون می‌آمدن بین الحرمین سریع سلام می‌دادن می‌رفتن. با حفظ شرایط و حدود رفتن خیلی بر مرد سخت می‌گذره ولی خب همینه دیگه، ما که نگفتیم راحته! اگر برنامه ریزی ندارین که موقع خلوتی برین و صبر ندارین که شرایط مناسب بشه احتمالا برخورد پیش بیاد. اگر آدم حواسش باشه تنش به زن مردم نخوره خدا هم حواسش هست تن نامحرم به زن ما نخوره! این رو جدی می‌گم اگر امین ناموس مردم بودی خیالت راحت باشه خدا کمک میکنه و ناموس آدم حفظ میشه. اگر همه تلاش و دقت خودمون رو میکنیم با قیود بالا اگر موردی هم یه دفعه پیش آمد خوبه بدونیم تنه خوردن اتفاقی با لباس شرعا مشکلی نداره، بی‌مبالاتی نسبت به این مطلب مشکل داره، در روایتی از حضرت امیر هم نسبت به بی‌مبالاتی در تنه خوردن زنان به مردان در بازار تذکر داده شده ولی نگفته که زن به بازار نیاید، نکته در بی‌مبالاتی در این اختلاط هست نه اینکه دیگه زن مثلا بازاز نیاد چون مردها هم در بازار هستند و حرکت می‌کنند. عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ يَا أَهْلَ اَلْعِرَاقِ نُبِّئْتُ أَنَّ نِسَاءَكُمْ يُدَافِعْنَ اَلرِّجَالَ فِي اَلطَّرِيقِ أَ مَا تَسْتَحُونَ امام صادق عليه السّلام از پدران بزرگوارش از على صلوات اللّٰه عليه نقل مى كند كه فرمود: اى اهل عراق،خبردار شده‌ام كه زنان شما در بين راه كوچه و بازار با مردان برخورد مى كنند، آيا حيا نمى‌كنيد؟ استظهار بنده از این روایات این بوده که زنان بی مبالات در رفت و آمد بین مردان بوده‌اند و حضرت نسبت به این بی‌مبالاتی تذکر می‌دهند نه حضور زنان در کوچه و بازار. اگر مطلق حضور زن در کوچه و بازار با حفظ حیاء مشکل داشت حضرات آن را نفی می‌کردند نه اینکه مطلب را ببرند روی برخورد به بدن مردان‌. در فهم این روایات باید دقت داشت یکی از اختلاف نظرهای شیعه و اهل سنت در این است که بر اساس روایات، شیعه می‌گوید زن بدون محرم می‌تواند به سفر حج برود ولی اهل سنت جایز نمی‌دانند‌. @sharhe_hal
پیام یکی از مخاطبان👇 از سال 95 توفیق زیارت اربعین برام رقم خورد بنده هم، نظرم این بود که زیارت اربعین جای زن و بچه نیست دو سال مجردی رفتیم سال 97 با خانمم راهی شدیم اتفاقا خیلی هم سخت گذشت بد ماشین پیدا می کردیم و حتی مجبور شدیم یه قسمتی رو با تریلی بریم. ولی خب تا نزدیک حرم رفتیم و برگشتیم. کلا حس معنویش متفاوته اینقدر که به خانمم گفتم امسال لذت زیارت از دو سال قبل بیشتر بود. نمیدونم شاید همونطور که شما فرمودید به خاطر اینه که آدم خیلی باید رو نفسش پا بذاره، همراهی کنه گاهی آروم بره، گاهی وایسته و... @sharhe_hal
یک نکته که احتمال می‌دهم اصلا به ذهن دوستان عزیزم نیامده و اگر نیامده خودش شاهد این است که شما خودت را محور قرار دادی! خانمت را درجه ۲ از اولویت می‌بینی پس آن طور حساب و کتاب می‌کنی که شما حق داری بری زیارت اربعین اما خانمت حق نداره. اگر اختلاط حرامه که با شرایطی قطعا حرامه فقط برای زن حرامه؟! برخی از عزیزان به عنوان اینکه اختلاط حرامه، خانواده خودشون رو نمی‌برن جایی که تنشون به مرد نامحرم می‌خوره و کار درستی می‌کنند اما خودشون راحت میرن همونجایی که زن نامحرم می‌خوره! مثلا قاتی پاتی شده و خانم‌ها تنشون می‌خوره به مردها اینم راحت میره! خب عزیزم اگر می‌فرمایی که تن خانمت بخوره به نامحرم درست نیست تن شما هم بخوره به نامحرم درست نیست، شما هم نرو! یا صبر کن با احتیاط برو که تنت به نامحرم نخوره، خب خانمت هم می‌تونه همینجوری بره. @sharhe_hal
30.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا دولت سیزدهم شایسته تمجید است؟! خودباوری و ابتکار عمل در بهره برداری از فاز دوازدهم پارس جنوبی. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
از معجزات جدیدی که در جمهوری اسلامی این بار ظاهرا به نفع قشر مستضعف رخ داده چندبرابر شدن قیمت ماشین‌های فرسوده است. طوری که شما مثلا با فروش یک پراید مدل ۷۹ می‌توانی یک کوئیک ۱۴۰۰ یا ال ۹۰ مدل ۹۱ بخری! دولت گفته بابت واردات خودرو باید خودرو فرسوده اسقاط شود، به همین خاطر قیمت این خودروها چندبرابر شده. الحمد لله این بار باد به سمت مستضعفین وزید.😊 بعد این وسط یه عده شروع کردن به ناله زدن و بدون اشاره به اینکه من با پول یه ماشین فرسوده‌ می‌تونم یه ماشین نو بخرم، میگن یه پراید ۸۵ شده ۵۰۰ میلیون به کی بگیم؟! این دستاورد دولت رئیسی هست! ولی نمیگن ماشین غیر فرسوده قیمتش تغییر نکرده! البته اینم بگم فریب این قیمت‌های فضایی رو نخورین. بازار خودرو فرسوده هم از یه کف شروع میشه به خرید میاد بالا به ویژه که الان ابزار جستجو بر اساس قیمت وجود داره. به یک حد اعتدال و بر طرف شدن نیاز بازار که رسید، دوباره میاد پایین. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
noormags-جغرافیای_سیاسی،_فرهنگی_انقلاب_اسلامی_ایران__مساجد_سنگرهای_انقلاب-346615.pdf
389K
این مقاله با عنوان «مساجد سنگرهای انقلاب» از فصل نامه یاد سال نهم شماره ۳۵-۳۶ سال ۱۳۷۳ است. در آن اسناد جالبی وجود دارد. (البته در پیاده کردن تاریخ برخی اسناد اشتباه شده است که توضیحش باشد برای فضای اختصاصی) یکی از این سندها در صفحه ۸۸، مربوط به سخنرانی دکتر عبدالرضا حجازی است. ایشان از سخنران‌های انقلابی در زمان پهلوی است و نوارهای وی در فضای انقلاب اثرگذار بوده است، در همین مقاله گزارش چند سخنرانی مختلف از وی از اسناد ساواک آمده است. آقای عبدالرضا حجازی اهل شهر رضای اصفهان و ۳ سال از شاگردان میرزا علی‌آقای شیرازی استاد اخلاق معروف در اصفهان بوده است، بعد هم به قم هجرت کرده و مدتی در درس آیت‌الله بروجردی شرکت می‌کند و بعد به فضای دانشگاه می‌رود و دکترای الهیات و فلسفه می‌گیرد. اما بعد از انقلاب اسناد همکاری وی با ساواک رو می‌شود و در دادگاه به جرم عدم صلاحیت اخلاقی و همکاری با رژیم پهلوی محکوم به اعدام می‌شود. در ادامه یکی از سندهای ساواک که گزیده‌‌ای از سخنرانی ایشان در تاریخ ۲۰ آذر۱۳۴۶ است را می‌آورم. هم فال است هم تماشا! هم آمارهای جالبی دارد و هم وقتی پشت صحنه یک چنین آدمی را بدانیم که ظاهرا او خودش آدم ساواک است! انسان حیرت می‌کند که نفوذ چقدر پیچیده است! البته این احتمال هم هست که در تاریخ این سند هنوز آدم ساواک نشده بوده است اما تا آستانه انقلاب اسناد سخنرانی‌های انقلابی او موجود است و بالاخره در یک بازه‌ای یا قبل از گل کردن یا در اواسطش ظاهرا آدم ساواک شده است. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
این سندی از مقاله اشاره شده👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/5319 در مورد سخنرانی عبدالرضا حجازی است. در این سند آمده است: در روز ۱۹ آذر ۴۶ سیدعبدالرضا حجازی در مسجد ارک در حضور ۲۰۰۰ نفر منبر رفته و ضمن وعظ اظهار داشت: یهود و نصارا در لباس‌های گوناگون با اسلام جنگ کردند. از جنگ خیبر تا کنون این جنگ ادامه داشته است. جنگ‌ها بر دو قسم است. جنگ مسلح که قتل و غارت و کشورگشایی داشته است، جنگ‌های فکری و تبلیغاتی که مسیحیت می‌خواست به وسیله آن بیت‌المقدس را از مسلمانان بگیرد و اضافه نمود در تهران تعداد کتاب‌فروشی کمتر از عرق فروشی می‌باشد. طبق آماری که وزارت کشور اعلام نموده ۶۸۱ کافه رستوران و ۱۳۴ مشروب فروشی و ۸۰ کاباره در تهران موجود است. در صورتی که تعداد کتاب‌فروشی‌ها ۸۰ باب می‌باشد. در هر کافه و کاباره که بخواهید قدم بگذارید باید پول داشته باشید. ولی وقتی به کتابخانه‌ها رفتید باید کارت ورودی ارائه دهید، در هر جامعه‌ای که آزادی می‌گساری وجود داشته باشد عقل اجتماع آن جامعه را الکل از بین می‌‌برد، در کشورها باید کتابفروشی‌ را زیاد کنند؛ نه عرق فروشی و اماکن فساد که باعث انحراف جوانان می‌گردند. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
بحث نفوذ ساواک در شبکه روحانیت در پیش از انقلاب ابعاد ناگفته و ناپیدایی دارد و پرونده سیدعبدالرضا حجازی به همینجا ختم نمی‌شود و به بحث فرستادن پرستو بین روحانیون و جمع کردن عکس برای رسوایی آنها و کنترل آنها گره می‌خورد. این مطلب را پرویز ثابتی در خاطرات خود می‌آورد و تلویحا توسط برخی از روحانیون که نام آنها در خاطرات پرویز ثابتی رفته است هم تایید می‌شود. اصل این مطلب و این شیوه نفوذ و تخریب نیروهای انقلابی همیشه مطرح بوده و هست و در حال حاضر هم برای خراب کردن نیروهای مؤمن در خارج از کشور و یا داخل کشور دشمنان از این شیوه‌های کثیف استفاده می‌کنند و با این کار افراد را نیروی خود می‌کنند. دکتر رحیم‌پور ازغدی نقل می‌کرد در یکی از سفرهای اروپایی خود یکی از دانشجویان نزد ایشان اعتراف می‌کند که ما می‌خواهیم درخدمت کشورمان باشیم اما از روزی که بیایی در این کشورها برای اینکه تو را آلوده کنند و به خدمت خود درآورند برنامه می‌ریزند، وقتی هم آلوده شدی دیگر راهی برای برگشت برایت باقی نمی‌ماند و مجبوری در خدمتشان بمانی. در روایت تاریخ از این جهت که اسناد روشن و محکمی در این فضا وجود ندارد نمی‌شود به کم و کیف این بحث زیاد پرداخت ولی فی‌الجمله دانستن این نکته برای روحانیون فعال انقلابی حاضر در داخل و خارج از کشور لازم است که دشمنان بیکار نمی‌نشینند و از چنین طریق‌هایی برای نابود کردن یک فرد و به سربازی خود درآوردن آنها استفاده می‌کنند. پس خوب است از خداوند بخواهیم ما را حفظ کند و یک خط قرمز دور چیزهای مربوط به فضاهای این چنین بکشیم. @sharhe_hal
✍ ما خودمان مبانی داریم... يك تفكّراتى، يك مفاهيمى از سوى تبليغات پُرحجم نظام سلطه، به‌طور شبانه‌روزى در سرتاسر عالم دارد پراكنده مي‌شود؛ ... اين سفارش به همه‌ى مسئولان كشور است، به همه‌ى اركان نظام است بلكه سفارش به همه‌ى صاحب‌نظران است - صاحب‌نظران سياسى، صاحب‌نظران اجتماعى، صاحب‌نظران دينى - كه مراقب باشند: «وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللّٰهِ»‌؛ اين را بدانند. اين‌جور نيست كه چون حالا با يك حجم عظيمى از تبليغات بر روى يك موضوعى تمركز مي‌كنند، تكيه مي‌كنند، تكرار مي‌كنند، با زبان‌هاى مختلف آن را بيان مي‌كنند، ناچار ما هم بايستى همرنگ جماعت بشويم، ... همان را تكرار كنيم؛ نه، ما خودمان مبانى داريم، ما فكر داريم. استكبار در صدد آن است كه كليشه‌هاى مورد نظر خودش را به همه‌ى مردم دنيا تحميل كند؛ ... مفاهيمى را يا جعل مي‌كنند يا دست‌كارى مي‌كنند و معنا مي‌كنند ... فرض بفرماييد تروريسم يك مفهومى است كه استكبار آن را در يك معناى خاصّى به‌كار مي‌برد؛ يا حقوق بشر يا دموكراسى ... توقّع دارند همه‌ى دنيا از جمله ما در جمهورى اسلامى بر طبق فهم آنها بفهميم، از منظر آنها ببينيم، بر طبق ادبيّات آنها حرف بزنيم؛ اين را از ما انتظار دارند؛ اين يكى از نشانه‌ها و مظاهر واضح سلطه و استكبار است؛ درحالى‌كه خود انقلاب اسلامى يك منظومه‌ى فكرى دارد. بیانات رهبری در ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ در ديدار رئيس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى. 🎙 توضیح شفاهی ۴ 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸فرانسه چگونه برای ۱۴ کشور خلق پول کرده و ثروت آنها را غارت می‌کند؟! نخست وزیر راست‌گرای ایتالیا که منتقد جریان چپ‌گراهای فعلی ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه است، به زبان ساده توضیح می‌دهد فرانسه چه ظلمی به مستعمره‌های سابق خود می‌کند. بخشی از بقایای ظلم استعمارکهن که هنوز باقی است را نشان می‌دهد! سلطه دلار نمونه بزرگتری از این اقدام فرانسه برای همه استفاده کنندگان و ذخیره کنندگان دلار است. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
هدایت شده از دیده بان غرب
🔰 فرانسه تنها با غارت مستعمرات سابق خود، می تواند جایگاه خود را حفظ کند 🔹طبق ادعای روزنامه آلمانی Deutsche Wirtschafts Nachrichten، بر اساس توافقات انجام گرفته در دهه های 1950 و 60 بین فرانسه و 14 کشور آفریقایی مستعمره، این کشورها همچنان موظفند حدود 85 درصد از ذخایر ارزی خود را در بانک مرکزی فرانسه در پاریس ذخیره کنند. در آنجا تحت کنترل مستقیم خزانه داری فرانسه هستند. کشورهای آسیب دیده به این بخش از ذخایر خود دسترسی ندارند. اگر 15 درصد ذخایر باقیمانده آنها کافی نباشد، آنها باید وجوه اضافی را با نرخ بهره بازار از خزانه داری فرانسه وام بگیرند. 🔹به علاوه، این کشورها باید هر سال "بدهی استعماری" خود را برای زیرساخت های ساخته شده توسط فرانسه به پاریس منتقل کنند. فرانسه سالانه حدود 440 میلیارد یورو از این طریق دریافت می کند. 🔹دولت‌های این کشورها معمولاً چاره‌ای جز پیروی از خواسته‌ها ندارند. اگر سیاستمداران آفریقایی امتناع کنند، با سوء قصد یا سرنگونی دولت مواجه خواهند شد.در 50 سال گذشته در مجموع 67 کودتا در 26 کشور آفریقایی رخ داده است.16 کشور از این 26 کشور مستعمره سابق فرانسه بوده اند. 📌بعضی از این کشورهای غربی با غارت و چپاول کشورهای دیگر ثروتمند و مرفه شدند. منبع : https://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2015/03/15/frankreich-kann-seinen-status-nur-mit-ausbeutung-der-ehemaligen-kolonien-halten 🔰 در دیده‌بان غرب، آنچه از غرب و دین کمتر شنیده‌اید با ارائه می‌شود 👇 حتما عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1996816744Ce5fe448de4
✍ نیت قوی... ✅ دوستی می‌گفت به یکی از اولیاء خدا گفتم مدتی است، زیاد مریض می‌شوم و بدنم ضعیف شده است، به درس و کارهایم نمی‌رسم، به نظرتان چکار کنم؟ به من جواب دادند: نیتت را قوی کن. ✅ این پاسخ برایش خیلی عجیب بود. همان دوستم می‌گفت: یک روز قبل از سفر اربعین حالم خیلی بد بود، سرم زدم و رفتم و سه چهار روزی که عراق بودم، مثل اینکه جان گرفته بودم و حالم خوب خوب بود. ولی همین که برگشتم دوباره حالم بد شد. ✅ بعد از نقل آن پاسخ و ماجرا خوب که دقت کردم، دیدم واقعا کسانی که نیتشان قوی است، بدنشان هم همراهی می‌کند، مصداق بارز آن را هم بارها در اربعین دیده‌ایم، پیرزن و پیرمرد و زن باردار و... همه در آن چند روز سفر مثل یک جوان سرحال و با نشاط با وجود فشار زیاد سفر، عین خیالشان هم نیست. ✅ مثال دیگرش مادرم هستند، که بیماری دارند و در ایام معمول سال چندان فعالیت نمی‌کنند اما وقتی من و بچه‌هایم به خانه مادرم می‌رویم، آنقدر ذوق دارند و شاد هستند که در تمام روزهایی که خانه پدرم هستیم، انگار نه انگار که مریض هستند و شاداب و سرحال کارهای خانه را می‌کنند، غذا درست می‌کنند و دائم فعال هستند و یا وقت‌هایی که برای خدمت به مسجد می‌روند مثل یک جوان کار می‌کنند، حتی گاهی یادشان می‌رود داروهایشان را هم بخورند. ✅ از امام صادق (علیه‌السلام) روایت است: «ما ضَعُف بَدَنٌ عمّا قَوِیَتُ علیه النّیّة» «در اموری که نیّت و اراده انسان قوی باشد، بدن او دچار ضعف و ناتوانی نمی‌شود.» ✅ بدن و روح ما باهم هستند، روح از بدن و بدن از روح تاثیر می‌گیرد، اما تاثیرشان یکسان نیست، قدرت و تأثیر روح بر بدن بسیار بیشتر از تاثیر بدن بر روح است، به حدی که روح قوی می‌تواند تمام نیازهای بدن حتی ضروری‌ترین آنها مثل خواب و استراحت و غذا و حتی ضربان قلب و... را هم جبران کند. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
کتاب خاتون و قوماندان. https://virasty.com/hamidrezabagheri @sharhe_hal
✍️ ما به مرز پیروزی مطلق رسیده‌ایم... 📌تحلیل امام از شرایط ۱۳۶۶ مشابه تحلیل امروز حضرت آقا است. 🔻آقا در ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ می‌فرمایند: «ما می‌توانیم به قله برسیم، ما داریم در دامنه حرکت می‌کنیم... آن روزی که ایران به قله برسد، معارضه‌های خباثت‌آلود به پایان خواهد رسید.» زمان می‌گذرد و بعد از فراز و نشیب‌ها و سختی‌های زیاد، در ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ حضرت آقا می‌فرمایند: «ما فصل مشبعی را حرکت کرده‌ایم. به قله‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته بشویم.» 🔻مشابه همین تحلیل را امام در پیام برائت از مشرکین در ۶ مرداد ۱۳۶۶ دارند: «ما افتخار مى‏‌كنيم كه در اين نبرد طولانى و نابرابر فقط با تكيه بر سلاح ايمان و توكل بر خداى بزرگ و دعاى بقية اللَّه- عجل اللَّه تعالى فرجه- و اعتماد به نفس و همت دلاور مردان و شيرزنان صحنه كارزار به پيروزى رسيده‏‌ايم و خدا را سپاس مى‏‌گزاريم كه منت هيچ قدرت و كشورى و ابرقدرتى در جنگ، بر گردن ما نيست و مردم كارآزموده و متوكل ما با استعانت از ذات مقدس كبريا يكه و تنها و مظلومانه بر مشكلات بسيارى ... فائق آمده است. ... هم‌اكنون كه به مرز پيروزى مطلق رسيده‏‌ايم و قدم‌هاى آخرمان را برمى‏‌داريم، صداى ناآشناى صلح طلبى آن هم از كام ستمگران و جنگ‏‌افروزان به گوش مى‏‌رسد و در جهان غوغا به راه انداخته و عزا و ماتم صلح طلبى برپا نموده است و مدافع آزادى و امنيت انسان‌ها شده و براى خون جوانان و سرمايه‏‌هاى مادى و معنوى در كشور ايران و عراق مرثيه سرايى مى‏‌كند. ... آيا براستى از اين طريق جهانخواران نمى‏‌خواهند از ضربه آخر ما جلوگيرى كنند و براى حفظ منافع خويش سياست جنگ و صلح جهانى را به تصميمات و فكرهاى پوسيده و شيطانى خود گره بزنند و عملًا جان و مال و مملكت و امنيت ملل عالم را به قبضه قدرت خود درآورند كه به طور قطع و يقين، علت و فلسفه سماجت و اصرار جهان‌خواران در تحميل صلح بر ملت ايران، نشأت گرفته از همين تفكر است. و از همه اينها كه بگذريم اين مسأله كه چه كسى خواهان صلح واقعى است و چه كسى جنگ طلب است خود اولِ بحث ما است.» 👈 (صحيفه امام ؛ ج‏ ۲۰؛ ص ۳۲۷ – ۳۲۷.) 🔻جبهه حق بارها تا مرز پیروزی مطلق رسیده است اما مالک‌ها مجبور شده‌اند خیمه معاویه را رها کنند و برگردند. اشتباه محاسباتی و اختلال در روایت درست صحنه، مسیر لغزان باقی مانده تا فتح قله‌ها را دست نیافتنی کرده‌ است. 🔻مهم‌ترین جهاد در «نزدیکی قله» و «مرزهای پیروزی مطلق» جهاد تبیین است. نزدیک قله بیشترین فشار و اوج نبرد است، نه بر جان‌ها بلکه بر ذهن‌ها. 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal
✍️ ادامه یافتن مسیر تضمین نشده است... خداوند قوم و خويشى با كسى ندارد؛ اين تلاش انسان‌هاست كه تعيين‌كننده‌ى سرنوشت آن‌هاست؛ لذا در سوره‌ى جمعه مى‌بينيد كه در باره‌ى همين بنى اسرائيل مى‌فرمايد: «مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرٰاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهٰا». تورات را بر آن‌ها حمل كردند؛ يعنى بر دل و جان و زندگى و ذهن آن‌ها وارد كردند پس اين‌ها از تورات بهره بردند اما «ثمّ لم يحملوها»؛ ليكن بعداً امتداداً اين‌ها تورات را با خودشان برنداشتند و آن را از ذهن و دل و واقعِ زندگيشان خارج كردند. ظاهر تورات وجود داشت، اما باطن تورات ديگر نبود؛ آن وقت «كَمَثَلِ الْحِمٰارِ يَحْمِلُ أَسْفٰاراً»! نعمت‌هاى معنوى بايد با تلاش به دست بيايد و پس از آنكه به دست آمد، بايد با تلاش حفظ بشود. (۱۸ بهمن ۱۳۷۰ سخنرانى رهبری در ديدار با اعضاى سپاه پاسداران) 🎙 توضیح شفاهی ۵ 📌با شرح حال همراه شوید. @sharhe_hal