✍️ ما به مرز پیروزی مطلق رسیدهایم...
📌تحلیل امام از شرایط ۱۳۶۶ مشابه تحلیل امروز حضرت آقا است.
🔻آقا در ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ میفرمایند:
«ما میتوانیم به قله برسیم، ما داریم در دامنه حرکت میکنیم... آن روزی که ایران به قله برسد، معارضههای خباثتآلود به پایان خواهد رسید.» زمان میگذرد و بعد از فراز و نشیبها و سختیهای زیاد، در ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ حضرت آقا میفرمایند:
«ما فصل مشبعی را حرکت کردهایم. به قلهها نزدیک شدهایم. نباید خسته بشویم.»
🔻مشابه همین تحلیل را امام در پیام برائت از مشرکین در ۶ مرداد ۱۳۶۶ دارند:
«ما افتخار مىكنيم كه در اين نبرد طولانى و نابرابر فقط با تكيه بر سلاح ايمان و توكل بر خداى بزرگ و دعاى بقية اللَّه- عجل اللَّه تعالى فرجه- و اعتماد به نفس و همت دلاور مردان و شيرزنان صحنه كارزار به پيروزى رسيدهايم و خدا را سپاس مىگزاريم كه منت هيچ قدرت و كشورى و ابرقدرتى در جنگ، بر گردن ما نيست و مردم كارآزموده و متوكل ما با استعانت از ذات مقدس كبريا يكه و تنها و مظلومانه بر مشكلات بسيارى ... فائق آمده است. ... هماكنون كه به مرز پيروزى مطلق رسيدهايم و قدمهاى آخرمان را برمىداريم، صداى ناآشناى صلح طلبى آن هم از كام ستمگران و جنگافروزان به گوش مىرسد و در جهان غوغا به راه انداخته و عزا و ماتم صلح طلبى برپا نموده است و مدافع آزادى و امنيت انسانها شده و براى خون جوانان و سرمايههاى مادى و معنوى در كشور ايران و عراق مرثيه سرايى مىكند. ... آيا براستى از اين طريق جهانخواران نمىخواهند از ضربه آخر ما جلوگيرى كنند و براى حفظ منافع خويش سياست جنگ و صلح جهانى را به تصميمات و فكرهاى پوسيده و شيطانى خود گره بزنند و عملًا جان و مال و مملكت و امنيت ملل عالم را به قبضه قدرت خود درآورند كه به طور قطع و يقين، علت و فلسفه سماجت و اصرار جهانخواران در تحميل صلح بر ملت ايران، نشأت گرفته از همين تفكر است. و از همه اينها كه بگذريم اين مسأله كه چه كسى خواهان صلح واقعى است و چه كسى جنگ طلب است خود اولِ بحث ما است.»
👈 (صحيفه امام ؛ ج ۲۰؛ ص ۳۲۷ – ۳۲۷.)
🔻جبهه حق بارها تا مرز پیروزی مطلق رسیده است اما مالکها مجبور شدهاند خیمه معاویه را رها کنند و برگردند. اشتباه محاسباتی و اختلال در روایت درست صحنه، مسیر لغزان باقی مانده تا فتح قلهها را دست نیافتنی کرده است.
🔻مهمترین جهاد در «نزدیکی قله» و «مرزهای پیروزی مطلق» جهاد تبیین است. نزدیک قله بیشترین فشار و اوج نبرد است، نه بر جانها بلکه بر ذهنها.
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
✍️ ادامه یافتن مسیر تضمین نشده است...
خداوند قوم و خويشى با كسى ندارد؛ اين تلاش انسانهاست كه تعيينكنندهى سرنوشت آنهاست؛ لذا در سورهى جمعه مىبينيد كه در بارهى همين بنى اسرائيل مىفرمايد: «مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرٰاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهٰا». تورات را بر آنها حمل كردند؛ يعنى بر دل و جان و زندگى و ذهن آنها وارد كردند پس اينها از تورات بهره بردند اما «ثمّ لم يحملوها»؛ ليكن بعداً امتداداً اينها تورات را با خودشان برنداشتند و آن را از ذهن و دل و واقعِ زندگيشان خارج كردند. ظاهر تورات وجود داشت، اما باطن تورات ديگر نبود؛ آن وقت «كَمَثَلِ الْحِمٰارِ يَحْمِلُ أَسْفٰاراً»! نعمتهاى معنوى بايد با تلاش به دست بيايد و پس از آنكه به دست آمد، بايد با تلاش حفظ بشود.
(۱۸ بهمن ۱۳۷۰ سخنرانى رهبری در ديدار با اعضاى سپاه پاسداران)
🎙 توضیح شفاهی
#معارف_انقلاب ۵
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
25_سال_در_کنار_پادشاه؛_خاطرات_اردشير_زاهدي.rar
48.66M
این کتاب خاطرات اردشیر زاهدی با عنوان «۲۵ سال در کنار پادشاه» است.
حجمش بالا بود مجبور شدم در فرمت فشرده (rar) آن را خدمتتان تقدیم کنم.
اردشیر زاهدی که داماد شاه و سفیر ایران در آمریکا و یکی از صمیمیترین افراد به محمدرضاشاه است خاطرات بسیار نابی در این کتاب از حکومت و رجال پهلوی دارد.
در بیان خاطراتش اگرچه سعی کرده، مفاسد پهلوی را توجیه کند و بپوشاند اما حجمی از انواع فسادهای مالی و اخلاقی در لابلای خاطراتش از زمان پهلوی یافت میشود که بیسابقه است.
پیشنهاد میکنم هر قسمت را هم که نمیخوانید آخر کتاب، بخشهایی که مربوط به بعد از فرار شاه از ایران است را بخوانید.
زاهدی بعد از حضور شاه در مصر از آمریکا، پیش او میرود و واسطه او با کشورهای مختلف برای پذیرش شاه است. نکات جالبی از برخورد اطرافیان شاه و وضعیت خود شاه در آن روزها دارد.
هر ارادتمندی به پهلوی خوب است این کتاب و به ویژه این بخشها را مطالعه کند.
اگر میخواهید حقیقت کثیف آمریکاییها و تمدنشان را بشناسید هم بخشهای بعد از سفر شاه به پاناما و سپس آمریکا را بخوانید.
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal
دوتا کانال خوب خدمتتان معرفی کنم که یاداشتهای خوب طلاب نویسنده را انعکاس میدهد. لزوما هم نویسندهها معروف نیستند. حتی گاهی برخیهاشان اصلا کانال ندارند، یاداشتها با رصد یا گرفتن از خود نویسندهها یا اشتراک در گروه پشتیبان این کانالها جمع آوری میشود.👇
@HOWZAVIAN
@nevisandegan_enghelab
🔸 #اختصاصی |نامه ۳ انجمن تولیدی بزرگ کشور به رییس جمهور در حمایت از تصمیم جدید ارزی
🔹انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به عنوان سه انجمن بزرگ کشور در نامهای به آیتالله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، اقدام جدید ارزی دولت را تصمیمی شجاعانه، عاقلانه و در راستای منافع ملّی کشور عنوان کردند.
irna.ir/xjNp7r
@IRNA_1313
شرح حال
🔸 #اختصاصی |نامه ۳ انجمن تولیدی بزرگ کشور به رییس جمهور در حمایت از تصمیم جدید ارزی 🔹انجمن کارفرما
این تشکر نامه را که دیدم یاد این صحبتهای سعید قاسمی افتادم.👇
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکایت گردن کلفتهایی که از آقای رئیسی تشکر میکنند.
@sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی: به اندازه چند نماینده مجلس قدرت دارم
🔸سید حسین مرعشی (دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی):
🔹الان که اینجا نشستهام به اندازه چند تا نماینده مجلس قدرت دارم.
🔹سلاحورزی عضو حزب کارگزاران نیست و اگر او هم کنار برود، یکی مثل او خواهد آمد چون اکثریت قاطع اتاق بازرگانی را، دوستان ما بردهاند.
@sharhe_hal
هدایت شده از شرح حال
⛳️🏴 زیارت اربعین 🏴⛳️
🌺بسم الله الرحمن الرحیم
زِیَارَةٔ إلأربَعِیِنٖ
اَلسَّلامُ عَلَى وَلِيِّ اللَّهِ وَ حَبِيبِهِ
اَلسَّلامُ عَلَى خَلِيلِ اللَّهِ وَ نَجِيبِهِ
اَلسَّلامُ عَلَى صَفِيِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِيِّهِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ
اَلسَّلامُ عَلَى أَسِيرِ الْكُرُبَاتِ وَ قَتِيلِ الْعَبَرَاتِ
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِيُّكَ وَ ابْنُ وَلِيِّكَ وَ صَفِيُّكَ وَ ابْنُ صَفِيِّكَ الْفَائِزُ بِكَرَامَتِكَ أَكْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَيْتَهُ بِطِيبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَيِّداً مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِداً مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَيْتَهُ مَوَارِيثَ الْأَنْبِيَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ مِنَ الْأَوْصِيَاءِ
فَأَعْذَرَ فِي الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ
وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَيْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْيَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْكَسِ
وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّى فِي هَوَاهُ وَ أَسْخَطَكَ وَ أَسْخَطَ نَبِيَّكَ
وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِكَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِينَ النَّارَ [لِلنَّارِ]
فَجَاهَدَهُمْ فِيكَ صَابِراً مُحْتَسِباً حَتَّى سُفِكَ فِي طَاعَتِكَ دَمُهُ وَ اسْتُبِيحَ حَرِيمُهُ
اَللَّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِيلاً وَ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً أَلِيماً
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْأَوْصِيَاءِ
أَشْهَدُ أَنَّكَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ عِشْتَ سَعِيداً وَ مَضَيْتَ حَمِيداً وَ مُتَّ فَقِيداً مَظْلُوماً شَهِيداً
وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ وَ مُهْلِكٌ مَنْ خَذَلَكَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَكَ
وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِهِ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ
فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ
اللَّهُمَّ إِنِّي أُشْهِدُكَ أَنِّي وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ
أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُورا فِي الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ [الطَّاهِرَةِ] لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْكَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِيَابِهَا
وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّينِ وَ أَرْكَانِ الْمُسْلِمِينَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِينَ
وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِيُّ الرَّضِيُّ الزَّكِيُّ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ
وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ أَعْلامُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا
وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ قَلْبِي لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِي لِأَمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى يَأْذَنَ اللَّهُ لَكُمْ فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لا مَعَ عَدُوِّكُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِكُمْ وَ أَجْسَادِكُمْ [أَجْسَامِكُمْ ] وَ شَاهِدِكُمْ وَ غَائِبِكُمْ وَ ظَاهِرِكُمْ وَ بَاطِنِكُمْ
آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ.
✍ اربعین باب گسترده رحمت قطعی خداوند...
✅خداوند در آیه ۶۴ سوره مبارکه نساء میگوید:
🔹«وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ»
ما هیچ رسولی را نفرستادیم الا برای اینکه باذن الله اطاعت شود.
🔹«و لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيماً.»
اگر بندگان وقتی به خودشان ظلم میکنند نزد تو میآمدند و از خداوند طلب بخشش میکردند و رسول نیز برای آنها طلب بخشش میکرد قطعا خداوند را بسیار توبه پذیر و رحمت کننده مییافتند.
✅ آیه میگوید اگر بخواهیم در یک کلمه "هدف ارسال رسل" را بگوئیم، برای این است که: رسولان اطاعت شوند، این اطاعت از رسولان محور برپایی دین و تمام مصالح آن است و اطاعت از آنان نیز «باذن الله» است یعنی اطاعت از رسولان مصداق عینی توحید عملی است.
✅ خداوند تبارک و تعالی نمیگوید "وقتی بندگان گناه کردند"، بلکه حقیقت گناه را نشان میدهد و میگوید: "وقتی به خودشان ظلم نمودند." به تعبیر قرآن در جای دیگر «إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها» چه خوبی و ثواب و چه بدی و گناه بازگشتش به خودتان است.
اگر بشر سر به طاعت اهل بیت (علیهم السلام) گذاشت خودش سود میکند و اگر سرکشی کرد، آنقدر راههای مختلف را میرود و ظلم به خودش را بارها تکرار و درک میکند تا در آخر به همان چیزی برسد که خداوند میفرمود.
👈موجهای فمنیسم را ببینید، خیلی از فمینیستها امروز تازه فهمیدهاند که چه کلاهی سرشان رفت و چه ظلمهایی که به نام دفاع از زن، در حق زن ننمودند.
✅ باب رحمت الهی از مسیر پیامبر اکرم و اهل بیت ایشان (صلوات الله علیهم اجمعین) میگذرد. خداوند نمیگوید: "بشر وقتی به خودش ظلم کرد" فقط از خداوند طلب بخشش کند و تمام، بلکه میگوید: وقتی چنین شد، باید «جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ» به سوی شما بیاید و حال که به سوی شما آمد اگر از خداوند تبارک و تعالی طلب بخشش کند و رسول هم برای او طلب بخشش کند، قطعا خداوند را بسیار توبه پذیر و رحیم خواهد یافت.
📌قبل از هرکاری بعد از پشیمانی از ظلم به خودمان، باید به سوی "اهل بیت" حرکت کنیم و آنگاه که به سوی آنها رفتیم، اگر از خداوند طلب بخشش کنیم و اهل بیت نیز برای ما طلب بخشش نمایند، آنگاه است که «لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيماً»؛ نمیگوید"وَجَدوا" بلکه لام تأکید بر سر آن میآورد و میگوید: «لَوَجَدُوا»
"قطعا خداوند را بسیار توبه پذیر و رحیم مییابیم."
📌با شرح حال همراه شوید.
@sharhe_hal