eitaa logo
شریف لک زایی
257 دنبال‌کننده
975 عکس
126 ویدیو
82 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📚معرفی کتاب "حبیب دلها : یادنامه پدر سردار شهید حاج حبیب لک زایی (جلد 8) " در کتابخوان همراه پژوهان 🔹درباره سازماندهی دفتر هشتم حبیب دلها تلاش شده است تا جایی که ممکن است، مشابهت هایی با هفت دفتر دیگر داشته باشد؛ گفتنی است دفتر حاضر به مناسبت این که نشر آن مقارن شد با ایام ارتحال پدر سردار شهید، مطالبی ویژه پدر بزرگوار آن شهید والامقام آمده و بدیهی است که در دفترهای بعدی«حبیب دلها»نیز مباحث دیگری ارایه خواهد شد. ... 🎯مطالعه در اپلیکیشن پژوهان 🌐 Pajoohaan.ir
🔺مراسم چهلمین روز شهادت عالم مجاهد شهید آیت‌الله سلیمانی در قم 📌سه‌شنبه 23 خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) ┅══❉♦️❉══┅ 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1065877504C9259972421
هدایت شده از نجف لک زایی
⬅️ویژه برنامه چهلمین روز شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی(ره) 📁همراه با رونمایی از کتاب «نگاهی راهبردی به آموزه های اسلامی در بیان و بنان شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی(ره)» 🎙سخنرانان : 👤حجت الاسلام و المسلمین استاد نجف لک زایی ◾️حجت الاسلام و المسلمین استاد شمس اله مریجی 🗒حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالواحد بامری 📁حجت الاسلام و المسلمین علی سلیمانی ( فرزند شهید سلیمانی) 📅زمان : دوشنبه ۱٤۰۲/۰۳/۲۲ ساعت : ۱۲/۳۰ 📁مکان: قم،پردیسان، بلوار دانشگاه ،پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💠لینک فضای مجازی 🌐 dte.bz/iscaconf ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
📸منتخب گزارش تصویری ویژه برنامه چهلمین روز شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی(ره)
📸 گزارش تصویری رونمایی از کتاب «نگاهی راهبردی به آموزه های اسلامی در بیان و بنان شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی(ره)» ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
نشست علمی فلسفه امنیت از منظر حکمت متعالیه ذیل کلان پروژه حکمت سیاسی متعالیه 🔸 نشست هفتم: دلالت های امنیتی مشهد پنجم الشواهد الربوبیه 🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام استاد نجف لک زایی 📅 چهارشنبه 1402/3/24 ساعت 10 الی 12 لینک ورود به جلسه 🌐 http://dte.bz/danaee پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
🔵نشست علمی نقد کتاب انسان متعالی در فلسفه سیاسی متعالیه برگزار شد. 🔸این ‌نشست علمی ساعت 13 روز دوشنبه 22 خرداد 1402 از سوی مدیریت پژوهشی و ارزشیابی «سمت» و با همکاری گروه فلسفه سیاسی مجمع عالی حکمت اسلامی در مجمع عالی حکمت اسلامی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد و حجت الاسلام دکتر مهدی امیدی به عنوان مؤلف کتاب، حجت الاسلام دکتر محمدعلی سوادی، دکتر مجتبی زارعی و دکتر شریف لک زایی به عنوان ناقد و آقای محمدباقر خراسانی به عنوان دبیرعلمی به ارائه بحث پرداختند. حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه اتمام نگارش این کتاب سال 95 بوده که همان زمان برای چاپ ارسال شده، اما مشکلاتی سبب شده که این اتفاق با تأخیر رخ دهد، اظهار داشت: در طرح مسأله ابتدای کتاب بیان شده است که ترسیم مدینه فاضله و تحقق آن دو فعل ارادی به صورت ذهنی و عینی است که فیلسوف می تواند عهده دار هر دو شود. وی افزود: قبل از طراحی مدینه فاضله توسط فیلسوف جهان بینی آن در نوع طراحی وی تأثیر مستقیم می گذارد؛ یک فیلسوف باید اندیشه خود را از زمان و مکان فراتر ببرد و به هیچ وجه نباید با زمان محدود شود. این استاد فلسفه با تشریح روش حِکمی ملاصدرا، اظهار داشت: روش ملاصدرا جامع نگر بوده که در آن به حقیقت به طور جامع نگاه می شود، نظر را بر عمل مقدم می دارد و موجودات را در یک شبکه ارتباطی می بیند و بر تحول در عین ثبات تأکید دارد؛ ظاهر اندیشه صدرا قابل فهم اما به شدت عمیق است. وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در خصوص شناخت متعالی از انسان در بخش دوم کتاب، اجتماع را دارای بسترهای ثباتی دانست که زمینه برای تعامل انسان را فراهم کرده است. حجت الاسلام امیدی یکی از نقاط قوت کتاب خود را ذکر 24 نکته از نتایج متعدد سیاسی اجتماعی متشکل از حرکت جوهری دانست و اظهار داشت: سعی کردیم توضیح دهیم که شناخت متعالی از انسان به چه صورت است؛ همانطور که نفس وحدت اتصالی دارد جامعه نیز وحدت اتصالی دارد. وی با بیان اینکه پیش از نگارش کتابی با عنوان «انسان متعالی در فلسفه سیاسی متعالیه» بر روی انسان شناسی در فلسفه سیاسی مطالعه کره است، اظهار داشت: در تعابیر آیت الله جوادی آملی موضوع انسان متدانی تشریح شد که از همین رو نگارش مباحث انسان شناسی به سمت انسان متعالی رفت. در ادامه جلسه زارعی با انتقاد از عدم نگاه مسأله محور در متن کتاب، به عنوان اثر اشاره کرد که در آن قیدی ذکر نشده تا بیان کند کدام فلسفه سیاسی دنبال می شود اما در متن، با سیاست و صدرالمتألهین پیش می رود. وی در ادامه با تقدیر از تلاش های نویسنده از عدم توصیف انسان متدانی به طور منضبط انتقاد کرد و بیان داشت: بحث ارائه شده پیشینه ندارد و دارای یک چهارچوب نظری که کاستی ها را نشان دهد و نقطه افتراق و تعالی بحث را معلوم کند نیست. استاد دانشگاه تربیت مدرس با قرائت متنی از صفحه 44 کتاب «انسان متعالی در فلسفه سیاسی متعالیه» عدم وجود یک تبارشناسی از حکمت و عدم بیان پیشینه بحث را یکی از نقطه ضعف های کتاب معرفی کرد و همچنین افزود: یکی از مفروضات ادعا شده در کتاب این است که حکمت متعالیه ظرفیتی دارد تا از مفاهیم فلسفی خارج و در مفاهیم سیاسی تجلی پیدا کند اما به سبب غفلت از تبارشناسی این عبارت خود را در کتاب نشان نداده است؛ فلسفه سیاسی متعالیه به حکمت بر می گردد و این حکمت در کتاب تبارشناسی نشده است. وی با اشاره به تعبیر آیت الله جوادی آملی از امام خمینی به عنوان قهرمان اسفار از سفر هیأت اعزامی امام خمینی به شوروی سابق نام برد و اظهار داشت: نامه امام خمینی به گورباچوف برآمده از حکمت متعالیه است که توسط یک حکیم فلسفی به مسکو برده می شود که نمونه ای عالی برای تلاش یک انسان متعالی در یک فلسفه سیاسی متعالی است. زارعی با سؤال از نویسنده کتاب در خصوص نوآوری اثر مذکور، اظهار داشت: در کتاب به حرکت جوهری پرداخته شده اما مستندسازی به زمان ما نشده است و نسبت این حرکت با تجدد، تحجر و تجمد عنوان نشده است؛ مثلا در خصوص انسان سیدمحمد خاتمی گفته است که دینداری فرع بر انسان است که این مسأله علمی را می توان با حکمت متعالیه پاسخ داد که انسان دین دار آفریده شده است. وی با اشاره به ارائه بحث مشابه توسط آیت الله جوادی آملی نکات این کتاب را تحصیل حاصل معرفی کرد و در بخش آخر سخنان خود از سازمان «سمت» درخواست داشت که موضوعات انضمامی را مورد توجه قرار دهند... ادامه در لینک زیر: 🌐https://hekmateislami.com/?p=14347 @hekmateislami
➖نامه امام جواد علیه السلام به والی سیستان 🛑ِّ عَنْ رَجُلٍ مِنْ بَنِي حَنِيفَةَ مِنْ أَهْلِ بُسْتَ وَ سِجِسْتَانَ قَالَ: رَافَقْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع فِي السَّنَةِ الَّتِي حَجَّ فِيهَا فِي أَوَّلِ خِلَافَةِ الْمُعْتَصِمِ فَقُلْتُ لَهُ وَ أَنَا مَعَهُ عَلَى الْمَائِدَةِ وَ هُنَاكَ جَمَاعَةٌ مِنْ أَوْلِيَاءِ السُّلْطَانِ إِنَّ وَالِيَنَا جُعِلْتُ فِدَاكَ رَجُلٌ يَتَوَلَّاكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُحِبُّكُمْ وَ عَلَيَّ فِي دِيوَانِهِ خَرَاجٌ فَإِنْ رَأَيْتَ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ أَنْ تَكْتُبَ إِلَيْهِ كِتَاباً بِالْإِحْسَانِ إِلَيَّ فَقَالَ لِي لَا أَعْرِفُهُ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّهُ عَلَى مَا قُلْتُ مِنْ مُحِبِّيكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ كِتَابُكَ يَنْفَعُنِي عِنْدَهُ فَأَخَذَ الْقِرْطَاسَ وَ كَتَبَ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ* أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ مُوصِلَ كِتَابِي هَذَا ذَكَرَ عَنْكَ مَذْهَباً جَمِيلًا وَ إِنَّ مَا لَكَ مِنْ عَمَلِكَ مَا أَحْسَنْتَ فِيهِ فَأَحْسِنْ إِلَى إِخْوَانِكَ وَ اعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ سَائِلُكَ عَنْ مَثَاقِيلِ الذَّرِّ وَ الْخَرْدَلِ قَالَ فَلَمَّا وَرَدْتُ سِجِسْتَانَ سَبَقَ الْخَبَرُ إِلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ النَّيْسَابُورِيِّ وَ هُوَ الْوَالِي فَاسْتَقْبَلَنِي عَلَى فَرْسَخَيْنِ مِنَ الْمَدِينَةِ فَدَفَعْتُ إِلَيْهِ الْكِتَابَ‏ فَقَبَّلَهُ وَ وَضَعَهُ عَلَى عَيْنَيْهِ ثُمَّ قَالَ لِي مَا حَاجَتُكَ فَقُلْتُ خَرَاجٌ عَلَيَّ فِي دِيوَانِكَ قَالَ فَأَمَرَ بِطَرْحِهِ عَنِّي وَ قَالَ لِي لَا تُؤَدِّ خَرَاجاً مَا دَامَ لِي عَمَلٌ ثُمَّ سَأَلَنِي عَنْ عِيَالِي فَأَخْبَرْتُهُ بِمَبْلَغِهِمْ فَأَمَرَ لِي وَ لَهُمْ بِمَا يَقُوتُنَا وَ فَضْلًا فَمَا أَدَّيْتُ فِي عَمَلِهِ خَرَاجاً مَا دَامَ حَيّاً وَ لَا قَطَعَ عَنِّي صِلَتَهُ حَتَّى مَاتَ.... 🔰احمد بن زكريا صيدلانى نقل كرد از شخصى اهل سيستان كه از بنى حنيفه بشمار ميرفت آن مرد گفت من هم سفر بودم با حضرت جواد در آن سالى كه بحج رفته بود اول خلافت معتصم سر سفره نشسته بوديم گروهى نيز از مأمورين سلطان هم بودند.عرضكردم آقا فدايت شوم فرمان‌دار شهر ما ارادتمند بشما خانواده است من در دفتر مالياتى او مقدارى مقروضم اگر صلاح بدانى نامه‌اى بنويسى كه بمن كمك كند.فرمود او را نميشناسم.عرضكردم همان طورى كه توضيح دادم او از ارادتمندان بشما خانواده است نامه‌ى شما براى من سودمند است كاغذى بدست گرفته چنين نوشت: بسم اللّٰه الرحمن الرحيم آوردنده نامه من نقل كرد كه داراى مذهبى پسنديده هستى،بدان آنقدر از اين مأموريت براى تو بهره خواهد بود كه بمردم نيكى كنى،نسبت به برادران خود نيكوكار باش بدان كه خداى عزيز از تو بازخواست خواهد كرد حتى از يك ذره كوچك و دانه سپنجى. گفت وارد سيستان كه شدم حسين بن عبد اللّٰه نيشابورى كه والى و فرماندار بود قبلا از جريان نامه اطلاع حاصل كرده بود دو فرسخ باستقبال من آمد نامه را باو دادم بوسيد و روى چشم گذاشت گفت چه حاجت دارى.گفتم يك مالياتى دارم كه در دفتر تو مبلغ آن يادداشت شده دستور داد آن را از بين ببرند و گفت تا وقتى من فرماندار باشم ماليات از تو نخواهم گرفت بعد پرسيد چقدر زن و فرزند دارى،تعداد آنها را گفتم مقدارى كه مخارج من و آنها را تأمين مينمود باضافه مبالغ ديگري بمن بخشيد تا وقتى او زنده بود از من خراج نگرفت و از لطف و عنايت و بخشش او بى‌بهره نبودم تا از دنيا رفت. 📚:الكافي ج‏5، ص: 112
سومین همایش جهان فکری اندیشمندان مسلمان انقلاب اسلامی سلسله همایش‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی️ همایش سوم ️اندیشه شهید بهشتی با ارائه اندیشمندان علوم انسانی: ️ حسن رحیم پور ازغدی واعظ مهدوی‌️ شریف لک‌زایی زمان: پنج‌شنبه ۱ تیرماه ساعت ۹:۳۰ صبح مکان: تهران، میدان فلسطین، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) جشنواره مردمی علوم انسانی عمار https://eitaa.com/shariflakzaei
🔺️ ثبت گرم‌ترین شهر کره زمین در ایران 🔹بر اساس داده‌های سرویس خدمات آب و هوایی OGIMET در شبانه روز گذشته زابل در شمال سیستان و بلوچستان با دمای ۵۰.۸ درجه سلیسوس بالاترین دمای زمین در بین بیش از هشت هزار و ۸۰۰ ایستگاه هواشناسی سینوپتیک اصلی را ثبت کرد. 🔹در شبانه روز گذشته علاوه بر زابل، چند رکورد جدید دمایی دیگر نیز در جنوب شرق ثبت شد. زهک در فاصله حدود ۲۷ کیلومتری از زابل برای نخستین بار در ۳۰ سال اخیر، دمای ۵۰.۶ درجه سلسیوس ثبت کرد. @Tabnak
سلسله جلسات بررسی آراء و اندیشه های متفکر بزرگ انقلاب اسلامی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی تهران، مجموعه فرهنگی سرچشمه یکشنبه، چهارم تیر ۱۴۰۲ ساعت ۸ تا ۱۷ https://eitaa.com/shariflakzaei
هدایت شده از حسینیه ارشاد
✅ «ولایت و نظم اجتماعی» بازاندیشی در نسبت ولایت، مردم و مشارکت 🗓 ۱۰-۱۴ تیرماه ۱۴۰۲، ساعت ۲۰ (به‌مناسبت دهه ولایت و امامت) 🔺با ارائهٔ محققین محترم آقایان: 🔸میلاد دخانچی 🔸جلیل محبی 🔸محسن قنبریان 🔸علی‌اصغر سهرابی 🔸شریف لک‌زایی 💠 ویژه طلاب و دانشجویان ☎️ثبت‌نام: (تا ۶ تیر ۱۴۰۲) ٠۹۳۷۵۷۲۱۷۷۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽کلیپ تصویری : درس های مهم زندگی امام باقر علیه السلام - ✅ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی ): 🔶️ از لحاظ تاریخی، این روزها روزهای نشاندار و بزرگی است: شهادت امام باقر (علیه‌السّلام) که یک شهادت دارای پیام بود؛ 🔷️ لذا خود امام باقر وصیت کرد که بعد از او تا ده سال در منا به مناسبت این رحلت، یادبود برپا شود . در میان ائمه‌ی ما این بی‌سابقه است، بی‌نظیر است. یاد امام باقر، یعنی یاد سر برآوردن حیات دوباره‌ی جریان اصیل اسلامی در مقابله‌ی با تحریفها و مسخهائی که انجام گرفته بود. ⬅️پژوهشگاه را  در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
در نشست «خط امام از بهشتی تا آرمان» ضمن بررسی جایگاه آزادی در اندیشه شهید بهشتی و امام موسی صدر تصریح شد: اگر ما در مورد آزادی در اندیشه سخن می‌گوییم قاعدتا باید بحث مسئولیت انسان را هم در نظر داشته باشیم چون وقتی آزادی در اندیشه مهم می‌شود که قائل به این باشیم موجود مختاری هستیم و اگر موجود مختاری باشیم موجود مسئولی هم هستیم. به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست بررسی آراء و اندیشه‌های شهید بهشتی با عنوان «خط امام از بهشتی تا آرمان» با محوریت بررسی آزادی در اندیشه شهید بهشتی و امام موسی صدر یکشنبه ۴ تیر در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد. در ابتدای این نشست شریف لک زایی؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رسول رسولی‌پور؛ عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی سخنرانی کردند که در ادامه گزیده سخنان شریف لک زایی را می‌خوانید؛
کانون اندیشه جوان با همیاری انتشارات سروش قصد دارد تا در روز چهار‌شنبه 7 تیرماه ساعت 10 صبح با حضور مولفین کتاب، دکتر شریف لک زایی و دکتر نجمه کیخا و ناقدین محترم دکتر محسن مهاجرنیا و دکتر مهدی امیدی نشستی حضوری تحت عنوان « نقد کتاب رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی» در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم به آدرس بلوار ۱۵ خرداد، کوی شهید میثمی برگزار نماید. همچنین این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی زیر برقرار است. b2n.ir/d05397
هدایت شده از فکرت
. ✔️ شهید بهشتی متعلق به جریان مکتب صدرایی است لینک ویراستی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
در میزگرد «آزادی در اندیشه بهشتی و صدر» مطرح شد: ▪تعریف آزادی از نگاه شهید بهشتی دکتر شریف لک زایی، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی: آزادی مهمترین مفهومی است که از منظر شهید بهشتی مطرح می‌شود و در آثار ایشان آن را دنبال می‌کنیم و تقریبا در همه مباحثی که راجع به موضوعات مختلف صحبت می‌کنند حتما بحثی از آزادی دارند. خود ایشان در جایی به این مسئله تصریح می‌کنند و می‌گویند: «بزرگترین شعار اسلام آزادی است. شاید من خودم کمتر بحثی داشتم که روی آزادی و درج آن در اسلام تکیه نکرده باشم. اسلام دین آزاد و احرار است. از دید اسلام انسان تا آزاد نباشد انسان نیست». بنابراین وجه اهمیت مباحث شهید بهشتی از همین منظر برای ما روشن می‌شود، خصوصا تاکیدی که بر انسان آزاد دارد، تاکیدی که بر تعیین سرنوشت بر اساس آزادی دارد. همه اینها اهمیت دارد و می‌شود راجع به آن گفت‌وگو کنیم. در اینجا می‌شود این سوال را مطرح کنیم که ایشان آزادی را چگونه تعریف می‌کند؟ تعریف ایشان در ارتباط با انسان است. به طور خلاصه آزادی در نظر ایشان تسلط انسان بر خود و ساختن محیطش اعم از جامعه و طبیعت است؛ این خلاصه نکته‌ای است که ایشان مطرح می‌کند. این پرسش اولی است که در ابتدای گفت‌وگو می‌توانیم مطرح کنیم که ایشان آزادی را به یک نوع سلطه بر خود، طبیعت، جامعه و محیط تعریف می‌کند یعنی انسان توان داشته باشد بتواند اتفاقات را درون خودش و آنچه در اجتماع می‌گذرد رقم بزند. میزگرد «آزادی در اندیشه بهشتی و صدر» از سلسله جلسات بررسی آراء و اندیشه‌های متفکر بزرگ انقلاب اسلامی شهید آیت الله دکتر بهشتی به همت مجموعه فرهنگی سرچشمه (یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار گردید. پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷