خدمت دوستان عزیز عارضم که فعالیت در صفحاتی مثل توئیتر از چند جهت تالی فاسد داره:
یکم: اگر فیلتر سازی سایت ها و نرم فزارها پشتوانه قانونی و شرعی داره، خود فعالیت مسئولین دولتی در آنجا توهین به قانون می باشد.
دوم: فعالیت در این نرم افزارها بازی در زمین دشمنه. دشمن زمین بازی را طراحی کرده و گام اولیه حضور هر فرد در آنجا باعث بالا رفتن قیمت آن نرم افزار میشه. در گام بعدی نرم افزار کاملا مدیریت شده است. شما باید جون بکنی یه صفحه را راه اندازی کنی وقتی به اندازه قابل قبولی مخاطب پیدا کردی، وقتی می خوای حرفت را بزنی میکروفونت را می بنده. دوباره روز از نو روزی از نو. این همون ذلتیه که استاد اشاره فرمودند.
سوم: طبق فتوای رهبری معظم استفاده از نرم افزارهایی که مشابه داره از نظر شرعی محل اشکاله. شمایی که قراره با حضورتون باعث رونق یه نرم افزار شید چرا نرم افزار داخلی رو تقویت نمی کنید.
چهارم: فعالیت چهره های سرشناس مذهبی و ملی باعث ترغیب افراد دیگر به آن نرم افزارها می شود. این در نوع خود نوعی امر به منکره. اینستاگرامی که صفحات پورنش به مراتب در دسترس تر و وسوسه انگیزترند، نمی تواند صفحه امنی برای جوانان و نوجوانان باشه. آقایی که به بهانه امام زمان جوانان معصومی که فاقد سواد رسانه ای هستند را می کشونه داخل صفحاتی مثل توئیتر و اینستاگرام، بعد از نیمه شعبان می تونید اونها را صفحات لایو مسئله دار پیدا کنید.
طوفان توئیتری در حقیقت طوفان رها سازی است. رها سازی افراد بی دفاع در هجوم شبهات صفحه توئیتر و صفحات پورن اینستاگرام.
اما درباره حاشیه ها:
یکم: کسی که می خواد مبلغ اسلام باشه باید اسلام شناس باشه. ما آقای رائفی پور را اسلام شناس نمی دونیم و به همین علت هم مبلغ اسلام نمیدونیم. اگه به دوستان برنخوره عرض می کنم ایشون در بهترین حالت می تونه نقش دکتر شریعتی را بازی کنه. اگه بزرگواران سیر ورود ایشون به عرصه سخنرانی را ملاحظه کنند شاید حرفم را بپذیرند.
دوم: افراد و چهره هایی مذهبی که ما دیدیم همون به زبان فارسی توی توئیتر مطلب می گذارند الا شذ و ندر. این یعنی مخاطبشون ایرانی ها هستند. خوب برادرمن! سرت که درد نمیکنه. بیا تو صفحات داخلی. این همه جوان نخبه و تحصیل کرده. این آقایان اگه دلشون به حال اسلام می سوزه با همون طوفان هاشون به جای اینکه ریشه ما را بزنند بیان یه توئیتر داخلی را راه بندازند.
سوم: ما در عین حالی قائل به استفاده مثبت از بستر فضای مجازی برای تبلیغ اسلام هستیم اما معتقدیم تا به حال تبلیغی صورت نگرفته. تبلیغ یعنی رساندن پیام دین به دل مخاطب. این مقدمات و مؤخرات زیادی داره و با حلوا حلوا دهن شیرین نمی شه.
چهارم: حساب های منسوب به مؤسسه تنظیم و نشر آثار رهبریه و به صورت مستقیم ارتباطی به ایشون نداره. اصل اولی فتوا و منش ایشونه که در هر گونه استفاده از کالای خارجی احتیاط می کنند حتی در عرصه پوشاک و پزشکی. کار دفتر یا مرسسه برای ما حجت نیست و طبق اصل اولی زیر سؤاله مگه اینکه #اجازه_خصوصی داشته باشند. ما چون اطلاع نداریم حمل به صحت می کنیم اما در هر حال قابل پیروی نیست.
۱۳. آیا نرمافزارها هم بهمثابه کالا هستند و حکم خرید کالای ایرانی در اینجا هم وجود دارد؟
حکم خرید کالای دشمنان که به نحوی کمک به آنها محسوب میشود تحت عنوان «اعانهی ظالم» شامل اینجا نیز میشود؛ یعنی ما با خریداری یک نرمافزار، خدماتی به آنها برسانیم یا به نحوی از این نرمافزارها استفاده کنیم که سودش به جیب آنها برود، مثل برخی برنامهها که اصل ورود به آنها و تعداد استفادهکنندگان از آنها برای صاحبش مفید است، همین ورود به برنامه هم حرام میشود. بنابراین فرقی نمیکند که این کالا سختافزار باشد یا نرمافزار و این توصیهای که گفتهاند اگر کالایی مشابه داخلی دارد، از کالای خارجی استفاده نکنید، شامل نرمافزارها هم میشود و باید از نرمافزار داخلی استفاده کنید.
استفاده از وسیله ی نامقدس برای هدف مقدس
از این [مطلب ] یك مطلب بالاتری پیدا شد و آن این است كه عده ای آمدند گفتند #گریه_بر_امام_حسین ثوابش آن قدر زیاد است كه از هر وسیله ای برای این كار می شود استفاده كرد. یك حرفی را امروزی ها در آورده اند- در مكتب #ماكیاول و امثال او- كه می گویند #هدف_وسیله_را_مباح_میكند ؛ هدفت خوب باشد وسیله ات هرچه شد، شد. اینها هم گفتند: ما اینجا یك هدف مقدس و منزه داریم و آن گریستن بر امام حسین علیه السلام است.حالا این گریستن روی چه فلسفه ای است، كاری به آن ندارند؛ باید گریست. بسیار خوب، باید گریست. به چه وسیله بگریانیم؟ به هر وسیله كه شد. هدف كه مقدس است، وسیله هرچه شد، شد.
اگر یك #تعزیه های اهانت آور هم بسازیم درست است یا درست نیست؟ گفتند: اشكی جاری می شود یا جاری نمی شود؟ همین قدر كه اشك جاری می شود، هر كاری كردید كردید. شیپور بزنیم، طبل بزنیم، معصیت كاری كنیم، به بدن مرد لباس زن بپوشانیم، #عروسی_قاسم درست كنیم، جعل و تحریف كنیم. گفتند: در دستگاه امام حسین این حرفها مانعی ندارد. #دستگاه_امام_حسین علیه السلام از دستگاه دیگران جداست. اگر اینجا دروغ گفتی، بخشیده است؛ جعل كردی، بخشیده است؛ تحریف كردی، بخشیده است؛ شبیه سازی كردی، بخشیده است؛ به تن مرد لباس زن كردی، بخشیده است؛ هر گناهی كه اینجا كردی، بخشیده است. هدف خیلی مقدس است. در نتیجه یك افرادی در این قضیه دست به جعل و تحریف زده اند كه انسان تعجب می كند.
در ده پانزده سال پیش رفته بودم اصفهان. مرد بزرگی آنجا بود، مرحوم آقا شیخ محمد حسن نجف آبادی اعلی الله مقامه. من تازگی در جایی یك روضه ای شنیده بودم كه تا آن وقت نشنیده بودم و آن روضه خوان- كه اتفاقاً #تریاكی هم بود- این روضه را كه خواند، به قدری مردم را گریاند كه حد نداشت، و خیلی هم عجیب بود. داستان یك پیرزنی [است ] كه در زمان #متوكّل می خواهد به #زیارت_امام_حسین علیه السلام برود و آن وقت دستها می بریدند و چنین و چنان می كردند. این زن بارها می آید و خلاصه آخرش رساند به آنجا كه این زن را بردند در دریا انداختند تا او را غرق كنند. در همان حال این زن فریاد كرد: یا أبا الفضل العباس! عن قریب كه داشت غرق می شد، سواری آمد در همان دریا و گفت كه ركاب اسب مرا بگیر. ركابش را گرفت. پیرزن گفت تو چرا دستت را دراز نمی كنی؟ گفت آخر من دست در بدن ندارم. خیلی مفصل گفت و خیلی هم گریه گرفت.
من این را برای مرحوم آقا شیخ محمد حسن نجف آبادی نقل كردم. ایشان گفت كه بیا تاریخچه ی این [داستان ] را من به تو بگویم كه از كجاست. گفت یك روزی در اصفهان در حدود بازار و مدرسه ی صدر مجلس روضه ای بود كه بزرگترین مجالس اصفهان بود، حتی مرحوم حاج ملا اسماعیل خواجویی كه از علمای بزرگ اصفهان بود در آنجا شركت می كرد. (این قصه قبل از زمان ایشان بوده، ایشان هم از اشخاص معتبری نقل كردند. ) واعظی را اسم برد، از معاریف هم بود، گفته بود كه من در آن جلسه خاتِم بودم و قرار بود آخری باشم. منبری ها كه می آمدند، هنر خودشان را برای گریاندن مردم اعمال می كردند. هركس كه می آمد روی دست دیگری می زد، و بعد هم كه از منبر پایین می آمد، می نشست، می خواست هنر شخص بعد از خودش را ببیند. تا ظهر طول كشید. من دیدم هر كسی هر هنری داشت به كار برد، اشك مردم را گرفتند، فكر كردم من چه بكنم؟ همان جا نشستم و این قصه را جعل كردم. رفتم گفتم، كربلا كردم، بالا دست همه زدم. عصر همان روز وقتی كه رفتم در چهارسوق، مجلس روضه، دیدم آن كه قبل از من است، همین داستان را دارد بالای منبر می گوید، همین كه من پیش از ظهر جعل كردم. طولی نكشید كه در كتابها هم نوشتند و چاپ كردند.
#کتاب_حماسه_حسینی ؛ شهید مرتضی مطهری. ناشر: انتشارات صدارا. نوبت چاپ: 34 ام. جلد یک صفحه 85-84.
#شهید_مرتضی_مطهری
کتاب آه 7.mp3
7.36M
فصل هفتم/سد كردن راه بر امام حسين (ع) توسط حر بن يزيد رياحي
#کتاب_گویای_آه
.
#مدح_خورشید؛ چند و چون مدح اهل بیت (ع) از نگاه رهبر معظم انقلاب
نوکری امام حسین و اهلبیت (علیهمالسّلام) به معنی واقعی کلمه این است که انسان بتواند #افکار اینها را، خطّ مشی اینها را، جهتگیریهای اینها را در جامعه روزبهروز گسترش بدهد؛ و این [کار] است که کشور ما را و جامعهی ما را و نظام ما را و مردم ما را عزّتمند و پابرجا خواهد کرد و مشکلات را برطرف می کند.
اگر چنانچه ما یک ملّت باهویّتِ باثباتِ پابرجای مدیریّتشدهی خوب و برخوردار از استقلال و آزادی داشته باشیم، #اسلام، تجسّم واقعی خودش را در ملّت ما نشان خواهد داد و تبلیغ اسلام خواهد شد که از این تبلیغاتی که ما می کنیم، خیلی خیلی بهتر و بیشتر [است]. این، یکی از ارکانش کار شما است.
(بیانات در دیدار جمعی از مداحان 29/12/1395)
#مقام_معظم_رهبری
رسالت مداحان؛ مداحی کاربردی و مسئله محور
یک شاخصه از #هیئت_ایده_آل
4_5942919017382545630.mp3
3.16M
🎙حیای انسان گناهکار
🔻حجت الاسلام مسعود عالی
📌آقایان مسوول! چرا برای رشد جمعیت کاری نکردید؟!
لطفا یک دقیقه وقت بگذارید و با حمایت از طریق لینک زیر از رئیس فرهنگستان علوم پزشکی مطالبه نمائید.
https://www.farsnews.ir/my/c/38660
👈 جناب دکتر مرندی!! عذرخواهی از مردم شریف ایران و بازگرداندن جایزه بین المللی جمعیت، که به خاطر موفقیت در کنترل جمعیت ایران از صندوق جمعیت سازمان ملل دریافت کردید، حداقل خواسته ما از شماست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حاج قاسم : ببخشید شخصیت مهمی رو پامه!
+ماشالله! فقط سفیدارو بغل میکنید دیگه حاجآقا؟
حاج قاسم : سیاهارم بغل میکنیم بفرما!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اندر احوالات حسن آقا میری
🔥اخیرا صحبت هایی از ایشون منتشر شده که جمهوری اسلامی را به شدت می کوبد و می گوید این جماعت نمیذارن هنرمندان و خوانندگان و بازیگران فعالیت کنند!!!
🎥استاد پورآقایی ضمن پاسخگویی منطقی به صحبتهای ایشون، هم خود آقامیری و هم بزرگان اسلام رحمانی را دعوت به مناظره علمی و عمومی کرده و یه پیشنهاد خاص و جالب به قوه قضائیه❗️ داده...
#حسن_آقا_میری
.
سحر خیزی :
به جان عزیزت سوگند که نبوده است هیچ پیامبری و ولیّ خدایی جز اینکه هر چه داشته از برکت شب خیزی بوده . و وصل هر صاحب وصلتی، و قرب هر مقرّبی و لقای هر صاحب لقایی در سحر بوده.
آن قدح باده که شب دهند جاودانه مستیت بخشد! و آن حیاتی که بر جانت رسد از نو هستی ات بخشد.
سحر دعوت از خواص است و هر بی سرو پا را در این بزم ره نیست. اگر توفیقی تو را دست می دهد خدا را شکر گزار که توفیقت دادند چون سر آمرزشت دارند.
آن را که سر راز و نیاز عاشقانه سحر است، شب را با شکم انباشته خوابیدن توفیق حاصل نشود.
استاد کریم محمود حقیقی
#نماز_شب
#جهنمی🔥 هستید یا #بهشتی ⁉️
✍آیتالله مجتهدی(ره):
"امام باقر (ع) به شخصی فرمودند: «اگر اراده کردی که بفهمی #بهشتی و یا #جهنمی هستی، به #قلبت مراجعه کن، اگر دیدی اهل طاعت را #دوست داری، اهل بهشت و اگر اهل #گناه را دوست داری، اهل جهنم هستی و انسان در قیامت با کسی که او را دوست دارد، #محشور میشود»، در دوره آخرالزمان قلب مؤمن آب میشود؛ زیرا گناه را میبیند و استطاعات تغییر وضع را ندارد."
🔰خودش می گفت:
«من كيلومتری میخوابم.»
واقعاً همينطور بود.
فقط وقتی راحت میخوابيد كه توی جاده با ماشين میرفتيم.
#شهید_محمدابراهیم_همت🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش تماشاگران لبنانی به تعزیه،
وقتی شبیه خوان امام حسین(ع) یاری میطلبد.
آه من یوم عاشور.
روزی شیخ بهایی برای دیدن عارفی گمنام به قبرستانی در اصفهان رفت.
آن عارف به شیخ گفت :من در این قبرستان امر غریبی مشاهده کردم و آن این است که :گروهی جنازه ای آورده و در این قبرستان دفن کردند. چون ساعتی گذشت، بوی خوشی شنیدم که از بوهای این عالم نبود. متحیر ماندم. به اطراف خود نظر کردم که ببینم این بوی خوش از کجاست. ناگاه دیدم جوان خوش صورتی در لباس پادشاهی نزد ان قبر میرود. پس رفت وبه آن قبر رسید. تعجب من زیاد شد. چون نزدیک آن قبر رسید، ناپدید شد. گویا داخل آن قبر شد. زمانی نگذشت که ناگاه بوی خبیثی شنیدم که از هر بوی بدی پلیدتر بود. نگاه کردم، دیدم سگی در همان مسیر می رود تا به آن قبر رسید و پنهان شد. پس من تعجب کردم. ناگهان ان جوان خوش صورت، بدحال و بد هیئت بیرون آمد و از همان راهی که آمده بود، برگشت.
من از پی او رفتم و از او خواهش کردم که حقیقت حال را برای من بگوید.
گفت: من عمل صالح این مرد بودم و مامور بودم که در قبر او باشم ناگاه سگی که دیدی آمد و او اعمال ناشایست آن میت بود. من خواستم او را از قبر بیرون کنم ولی آن سگ مرا گاز گرفت و مرا مجروح کرد چنان چه می بینی. و مرا نگذاشت که با او باشم.
چون آن مرد عارف این حکایت را برای شیخ نقل کرد، شیخ بهایی فرمود: راست گفتی، ما قائل به تجسم اعمال بوده و معتقدیم که عمل انسان به حسب احوالات شخص به شکل های مناسبی بروز میکند.
کتاب یکصد داستان شنیدنی ازکرامات علما (خلاصه) ص28، 27
4_5947347167319426677.mp3
26.72M
زمینه | مرغا روی جسمت
بامداحی: حاج مهدی رسولی
پـست ویژه #شب_جمعه
اربعین حسینی ۱۴۴۱(کربلای معلی)
موکب هیئت ثارالله زنجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #اربعین نباید تعطیل شود ...
👤 حجت الاسلام پناهیان
* #امام_حسین
🔻ما دچار مشکلات متعددی هستیم که بخشی از آنها از طرف آباء و اجداد و از طریق ژن و مقداري از آن از دوران طفوليت است. مواردی از آنها تاثيرات منفی محیط مانند مدرسه است یا تاثيرات منفي همنشینان و دوستان هستند.
🔹ولي باز خداي متعال به انسان قدرت و سلطنتي داده كه می تواند همه اين موارد را اصلاح و درمان كند؛ خداوند متعال راه هاي كوتاه را هم برای این درمان نمودن قرارداده است.
🔹يكي از آن راه هاي كوتاه توسل به حضرت اباعبدالله عليه السلام است که واقعًا راه را كوتاه مي كند؛ واقعًا در درون انسان با يك توسل به حضرت سید الشهداء اتفاق عظيمي می افتد.
حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری