eitaa logo
پاتوق بچه شیعه ها
2.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
54 فایل
نکات ناب اخلاقی و اعتقادی ارتباط با مدیر کانال @alihasanvand
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ روایتِ انسان 🔹 سال‌ها نظام سلطه تمام سعی خود را کرد که توسط هالیوود، دیزنی و غیره با خلق قهرمان‌های پوشالی خلأ انسان تراز را در برهوت مدرنیته پُر کند. 🔸 اما اکنون مردم تحت استعمار غرب، انسان تراز را در معرکۀ حماسی غزه پیدا کرده‌اند! انسانی برخاسته از گفتمان مقاومتِ متکی به انقلاب اسلامی. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
🌿مقام معظم : 🦋من به طور جد از همه‌ی کسانی که نسبت به نامزدهای مختلف علاقه‌مندی‌ای دارند، می‌کنم، می‌کنم که این علاقه‌مندی خودتان را از راه دیگران، به دیگران، متهم کردن دیگران نشان ندهید. ✨هرچه می‌خواهید، از نامزد مورد علاقه‌ی خودتان تمجید کنید، تعریف کنید؛ اما دیگران را تخریب نکنید. این علامت بدی است.۱۳۸۶/۱۰/۱۲ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
۱: تمسخر و استهزاء بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به تاکید قوی مقام معظم رهبری بر رعایت اخلاق در انتخابات میخواهیم طی چند پست مواردی بی اخلاقی و گناه‌هایی که ممکن است در فضای انتخابات رخ دهد را بررسی کنیم تا خدایی ناکرده مرتکب حرام نشویم. اول از همه رفتیم سراغ تمسخر که ما معمولا متوجه حرمت آن نیستیم در حالی که آیات قرآن درباره برخی مسخره کنندگان میگویند مسخره کردن باعث میشود که خدا هم آنها را مسخره کند و دچار عذاب الیم کند. سَخِرَ اللَّهُ مِنْهُمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ/ 79 توبه تعریف تمسخر: تمسخر از رذائل اخلاقی و گناهان کبیره به‌معنای: بیان کردن گفتار یا کردار یا وصف یا خلقت کسی، به‌ صورت خنده‌آور است. تمسخر می‌تواند به صورت گفتاری یا عملی (اشاره)، به صراحت یا به کنایه باشد.(ویکی شیعه) استهزاى دیگران از مصادیق ظلم است. استهزاء در ظاهر یک گناه، ولی در باطن چند گناه است؛ از قبیل تحقیر، خوار کردن، کشف عیوب، اختلاف افکندن، ایجاد کینه، فتنه‌آفرینی، تحریک به گناه، انتقام‌گیری، طعنه و گناهانی دیگر خداوند صراحتا از تمسخر نهی کرده است. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَى أَن يَكُونُوا خَيْرًا مِّنْهُمْ.../حجرات 11 ای کسانی که ایمان آورده‌اید! نباید گروهی از مردان شما گروه دیگر را مسخره کنند، شاید آنها از اینها بهتر باشند... استهزاء ممدوح؛ در مواردی نیز هدف، مجازات یا تربیت فرد یا جامعه است و یا اینکه بامقابله به مثل با هدف توقف کار استهزاء کنندگان که در این صورت ممدوح است؛ نه مذموم. در قرآن هم مواردی از استهزاء وجود دارد. و در تعیین حدّ و زمان استهزاء جایز برخی گفته‌اند: مقابله به مثل زمانی جایز است که به عناد استهزا‌کننده یقین داشته باشیم و برای هدایت و توجه‌دادن او به اشتباه از همه راه‌ها ناامید شویم که در این صورت نه تنها استهزا ناپسند نیست، بلکه نیکو و حتی واجب خواهد بود( ویکی شیعه) استهزاء خدا و رسول ص و دین و ضروری دین باعث ارتداد میشود و استهزاء ائمه ع اگر به استهزاء خدا و رسول برگردد هم باعث ارتداد است. تقلید از لهجه‌­های مناطق مختلف: در صورتی­که برای تمسخر و استهزاء باشد، در حرمت آن هیچ شکی نیست( درس خارج رهبری) توصیه انتخاباتی: مواظب خوبیهاتون باشید و در انتخابات حتما شرکت کنید و به کاندیدایی رای بدهید که اهل تمسخر و استهزاء رقبا نباشد. علی حسنوند دوشنبه 21 خرداد 1403 اراک •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
اطعام به عشق امیرالمومنین علیه السلام با سلام به همراهان عزیز طبق برنامه هر سال قصد داریم برای روز عید غدیر اطعام داشته باشیم. امسال هم محل توزیع غذا، خانواده های نیازمند و احتمالا خانه سالمندان و تعدادی مردم عادی خواهد بود. غذای مورد نظر مثل سال‌های گذشته قورمه سبزی است که هر پرس حدود مبلغ 75 هزار تومان تخمین زده میشود( همراه هزینه بسته بندی) شماره کارت بنده(علی حسنوند) 6037997371774176 البته اگر مقدور باشه خودتون ناهار روز عید رو یه خورده بیشتر بپزید و به چند نفر از همسایه ها یا نیازمندان اطعام کنید بهتره. سیره اهل بیت ع این بوده که حتی الامکان خودشون مستقیم به نیازمندان و دیگران رسیدگی می‌کردن. غدیر را پاس نداشتند که عاشورا به پا شد... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
اولین واریز انجام شد😍 قبول باشه ان شا الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۰ ویژگی مهم دکتر سعید جلیلی که می‌توان با استناد به آنها ایشان را اصلح میدانم. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
۲: فرق نقد و تبیین با تخریب با استفاده از فرمایشات رهبری با استفاده از فرمایشات رهبری هشت تفاوت و مرز میان «تبیین» و «تخریب» می‌توان بیان کرد: ۱) تقویت یا سلب قدرت تفکر مردم در تبیین، آگاهی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت می‌شود؛ اما در تخریب قدرت تفکر و تصمیم‌گیری از مردم سلب می‌شود. لذا نامزدها «اذهان عمومی را تخریب نکنند. این همه نسبت خلاف دادن به این و آن، تخریب کننده‌ی اذهان مردم است؛ واقعیت هم ندارد.»۱۳۸۸/۲/۲۲ ۲) نقد گفتمان یا نقد فرد مقابل در تبیین، گفتمان فرد نقد می‌شود؛ اما در تخریب، خود شخص و عیوب فردی او مورد هجمه قرار می‌گیرد. «بعضی جاها در دنیا معمول است اسرار خانوادگی یکدیگر را برملا میکنند، عکسهای پنهانی از هم میگیرند، افشا میکنند.»۱۳۸۶/۱۰/۱۲ «وقتی انسان یک جایی روشنایی را معرفی کرد، تاریکی به خودی خود معرفی خواهد شد... اسم آوردن از اشخاص، تخریب کردن چهره‌های محترم و موجّه، منطق عقلی ندارد.»۱۳۸۵/۶/۹ ۳) رعایت یا نادیده گرفتن انصاف در تبیین، انصاف رعایت می‌شود و نقاط قوت و ضعف با هم دیده می‌شود؛ اما در تخریب، انصاف رعایت نمی‌شود و فقط به نقاط ضعف تأکید می‌شود. «انتقاد به معنای انکار جهات مثبت نیست؛ انتقاد این است که انسان کار مثبت را بگوید، نقص و ضعف را هم بگوید.»۱۳۹۲/۳/۱۴ ۴) مرزبندی یا اشتراک با دشمن در تبیین، با دشمن مرزبندی می‌شود؛ اما در تخریب، مرزهای با دشمن کمرنگ می‌شود. «خط درگیری با دشمن را مشخص کنیم. گاهی هست که یک نفری در لباس خودی است، اما حنجره‌ی او سخن دشمن را تکرار میکند!»۱۳۹۱/۷/۲۴ ۵) استدلال محوری یا هوچی گری در تبیین، استدلال محور گفتگوها و انتقادات است؛ اما در تخریب، هوچی‌گری و هیاهو غلبه دارد. لذا «فضا باید متعادل، منطقی و عقلایی باشد. گفتگوی انتقادی اشکالی ندارد؛ اما گفتگو با های و هوی فرق دارد. در مردم‌سالاری اسلامی، گفتگو با عربده‌کشی و چاقوکشی در بعضی از دمکراسیها تفاوت دارد. این‌جا گفتگو میکنند؛ به قول امام، مثل مباحثه‌های طلبگی.»۱۳۸۲/۵/۱۵ ۶) تقویت اتحاد و امید یا دمیدن بر اختلاف در تبیین، اتحاد و امید اجتماعی تقویت می‌شود؛ اما در تخریب، اختلاف‌ها و ناامیدی‌ها عمیق‌تر می‌شود و کدورت‌ها فوران میکند. اساساً «انتخابات یک عرصه‌ی ظهور و بروز وحدت ما، عقلانیت ما، شعور ملی ما می‌تواند قرار بگیرد. بعضی خیال می‌کنند انتخابات، زمزمه‌های انتخابات، فضای انتخاباتی، مایه‌ی اختلاف است؛ نه، می‌تواند مایه‌ی اتحاد باشد.»۱۳۸۶/۷/۲۱ اساسا «رقابت غیر از خصومت است...رقابت این نیست که کسی اثبات خود را متوقف بر نفی دیگری بداند.»۱۳۹۰/۱۰/۱۹ ۷) تشنه قدرت یا میدان خدمت در تبیین، کرامت نامزد رقیب حفظ می‌شود؛ اما در تخریب، مردم از حضور نامزد رقیب ترسانده می‌شوند. لذا «این جوری نباشد که مردم را از رقیب بترسانیم که اگر او بیاید چنین خواهد شد، چنین خواهد شد. میدان انتخابات، میدان مسابقه‌ی خدمت است.»۱۴۰۰/۳/۶ «بعضی ها رقیب انتخاباتی خودشان را «شیطان اکبر» به حساب می آورند! شیطان اکبر آمریکاست، شیطان اکبر صهیونیسم است؛ رقیب جناحی که شیطان اکبر نیست.»۱۳۹۱/۷/۲۴ ۸) رعایت یا شکستن چارچوب نظام در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می‌شود؛ اما در تخریب، چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود. لذا «اگر چنانچه کسی وارد میدان رقابت انتخاباتی و مسابقه‌ی انتخاباتی بشود، اما بخواهد چهارچوب را بشکند، او از قاعده‌ی نظام خارج شده است، از قواعد حرکت انتخاباتی خارج شده؛ این غلط است، این درست نیست. باید همه چیز در چهارچوب نظام باشد.»۱۳۸۸/۱۲/۶ منبع: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=56587 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
انتخابات می‌گذرد، اما خاطره‌ها می‌ماند! بخش وسیعی از مقبولیت و سربلندی شهید رئیسی، به عملکرد او در ایام انتخابات باز می‌‌گردد؛ «تحمّل بالا» «عدم تخریب» «گذشت در حال قدرت» و... امروز نیز باید همان صحنه‌ها را به تصویر کشید، در عین حال نباید از «نقد منصفانه»، «مستند» و «مستدل» غفلت کرد، زیرا یکی از کارکردهای اصلی برخی رسانه‌ها، «فریب افکار عمومی» شده‌است. https://eitaa.com/farbehi •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
صرفا برای انبساط خاطر شما مخاطبان عزیز شهریست پر کرشمهٔ حوران ز شش جهت چیزیم نیست ور نه خریدار هر ششم افسوس که از شش جهتم راه ببستند آن خال وخط و زلف ورخ وعارض وقامت لب وا بکنی دل به تپش می آید در تخته ی عشق جفت شش می‌آید من صاحب شش دانگ دلت میشوم و روی رقبا دوباره کش می‌آید عقل گوید شش جهت حد است و بیرون راه نیست عشق گوید راه هست و رفته ام من بارها... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
چیزی که نمیتوانی در قیامت از آن دفاع کنی نه ببین نه بشنو نه بگو نه بنویس ١۴٠٣ @iransarafrazman •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۳: تهمت و شایعه با کلام شهید مطهری ره اسلام برای شما وظیفه معین کرده؛ شرعاً وظیفه دارید که هر تهمتی نسبت به یک مسلمان ‏شنیدید، مادامی که بینه‌ی شرعی اقامه نشده است، بگویید دروغ است؛ در نزد خدا دروغ است. مقصود از جمله‌ی "در نزد خدا دروغ است" این است که‏ در قانون الهی دروغ است. تکلیف بسیار روشنی است. بعد از این ما باید بدانیم اگر فردی درباره‌ی‏ فردی یا درباره‌ی مؤسسه‏ای حرفی زد، ما چه وظیفه‏ای داریم. آیا وظیفه داریم‏ سکوت کنیم؟ آیا وظیفه داریم حتی بگوییم "ما که نمی‏دانیم، خدا عالم‏ است؟"، "من چه می‏دانم، شاید باشد شاید نباشد؟"، آیا وظیفه‏ داریم در مجالس نقل کنیم، بگوییم چنین چیزی می‏گویند؟ وظیفه‌مان‏ چیست؟ مادامی که بینه‌ی شرعی اقامه نشده است و مادامی که شرعاً بر ما ثابت نشده، باید بگوییم دروغ است! فقط وقتی که شرعاً ثابت شد و یقین‏ پیدا کردیم- مثلاً در مورد زنا چهار شاهد عادل و در مورد غیر زنا دو شاهد عادل شهادت‏ دادند، به چشم خودمان دیدیم یا به گوش خودمان شنیدیم (این بینه شرعی‏ است)- آنگاه وظیفه‌ی دیگری داریم. مادامی که بینه‌ی شرعی نیست، نه حق‏ داریم بازگو کنیم، نه حق داریم بگوییم "نمی‏دانیم" یا بگوییم "شاید هست، شاید نیست" و نه حق داریم سکوت کنیم بلکه وظیفه داریم‏ بگوییم دروغ است. هر وقت شرعاً ثابت شد، آن وقت وظیفه‌ی ما مبارزه‏ کردن است. البته در هر موردی یک وظیفه‏ای داریم. در بعضی از مسائل‏ باید ما مبارزه کنیم، در بعضی مسائل حاکم شرعی باید وظیفه‏اش را انجام‏ بدهد •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 «پاتوق بچه شیعه‌ها» 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به رقیبتان تهمت نزنید... حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «غیبت کردن دربارۀ نامزدهای انتخابات» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد. سؤال: در ایام انتخابات جهت شناخت نامزد مناسب، می بایست نواقص، عیوب و امتیازات آنها را در گذشته و حال تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود، آیا صحبت کردن پشت سر نامزدها برای انتخاب فرد اصلح، جایز است؟ ملاک چیست؟ جواب: در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
خاطرات درباره بانو مجتهده امین 🟢 "بانو امین" می گفت: «هر وقت حضرت عزرائیل (ع) برای گرفتن جان کسی وارد محله ما می‌شوند، من متوجه حضور ایشان می‌شوم و می‌دانم که به کدام خانه می‌خواهند بروند و جان چه کسی را می‌خواهند بگیرند!» استاد صفوی قمی از بانو امین می پرسد: «بانو! شما چگونه به این مرتبه رسیدید و اینگونه اسرار برای شما مکشوف می‌شود؟» بانو امین گفت: «من در اثر انس با قرآن به این مرتبه رسیده‌ام و هرچه بیشتر به قرآن می‌پردازم و غرق در آیات الهی می‌شوم، این حالت بیشتر به من دست می‌دهد و حجاب‌ها برایم کنار می‌رود.» 🟡 یکی از مکاشفات بانو امین، دیدار نبی اکرم(ص) بود که می‌گوید: «پیامبر(ص) را در مکاشفه‌ای دیدم و از ایشان خواستم حضرت علی(ع) را به من نشان بدهد که در این هنگام حضرت علی(ع) از درب دیگری وارد شد.» 🟢 یازدهم مهر ماه سال ۱۳۵۶ علامه طباطبایی با همسر خویش به اصفهان آمده و در منزل مرحوم حاج آقا منصور زاده، یکی از وعاظ مشهور، بودند و ایشان برای دیدار بانو امین اظهار علاقه و ارادت می کردند. آقای جواد امین، که از بستگان بانوی ایرانی بود، زمینه ملاقات این دو بزرگوار را فراهم کرد. در این دیدار علاوه بر مرحوم علامه و همسرشان، شیخ رضا ناطق که از وعاظ مشهور اصفهان هستند و بنده نیز حضور داشتم. به منزل بانو که وارد شدیم ایشان با متانت و وقار خاصی در حالی که بسیار محجبه بودند ما را پذیرفتند. دقایق، یکی پس از دیگری می گذشت و علامه و بانو در کمال سکوت نشسته بودند. آقای ناطق به بنده گفتند: چنین مجلسی که دو مفسر و فیلسوف در آن حضور دارند حیف است با سکوت طی شود. شما سؤالی بپرسید تا باب سخن گشوده شود و ما از محضر این دو بزرگوار استفاده کنیم. بنده از مرحوم علامه در مورد «مخلصین» سؤال کردم که چه کسانی هستند و چرا قرآن کریم آنان را از دیگران استثناء کرده است؟ حضرت علامه فرمود: بندگان مخلص بر حسب اعمالشان جزا داده نمی شوند از این رو حساب آنها از سایرین کاملا جدا بوده و شیطان هم در برابر آنها بیچاره است. پرسیدم: چگونه می توان به این درجه رسید و مخلص شد؟ فرمودند: همیشه باید به یاد خدا باشید «فاذکرونی اذکرکم». برای خلاصی از هر وسوسه شیطانی و گمراهی، خدای تعالی را یاد کنید. گفتم: بهترین اذکار چیست؟ مرحوم علامه و بانوی ایرانی به یکدیگر نگریسته و سپس فرمودند: لا اله الا الله از بهترین اذکار است. 🔹از قلب سلیم پرسیدم که در سوره شعراء به آن اشاره شده است. بانو فرمودند: قلب سلیم قلب لا یکون فیه الا الله. قلب سلیم قلبی است که در آن غیر خدا نباشد و مخلصین هم دارای قلب سلیم هستند. پرسیدم: آیا امکان دارد کاری کنم که حجاب ها کنار رود و به کشف و شهود نایل شویم؟ فرمودند: بله حتما می شود: «و کذلک نری ابراهیم ملکوت السموات و الارض لیکون من الموقنین.» 🟢 خانم قاضی یکی از شاگردان بانو امین در رابطه با سلوک بانو تعریف می‌کردند: در سال‌هایی که ایشان در نقاهت بودند یک بار از منزل ایشان تماس گرفتند که برای ملاقات بانو به منزل ایشان بیایید. به دیدن بانو که رفتم بانو گفتند 7 بار سوره حمد را برای شفایم بخوان و من شروع کردم به خواندن سوره حمد که دیدم درختان حیاط خانه ایشان هم با من سوره حمد تلاوت می‌کنند. پس از پایان تلاوت، جریان را برای بانو تعریف کردم ایشان گفتند تازه به یکی از رموز جهان هستی وقوف پیدا کرده‌ای" •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مکالمه‌ی جالب دو رند😃 💥بیا این سوزن رو بگیر سر پل صراط که رسیدی بگیرش بالا... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈د در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
انواع نامزد کاش انتخاب همسر هم مثل انتخابات ریاست جمهوری بود... چند تا نامزد به وسیله‌ی خانواده تایید صلاحیت میشدن، میومدن از هنرها و برنامه هاشون میگفتن، بعدش منم سر فرصت با بصیرت و آگاهی همسر انتخاب میکردم و هر چهار سال یکبار حماسه دیگری می‌آفریدم 😉😁 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
عارف خانه‌دار بخش اول: همسر با اخلاص بسم الله الرحمن الرحیم کتاب اربعین هاشمیه که تازه به دستش رسیده بود را برداشت و زودتر از همیشه حجره را ترک و به سمت خانه رفت. باورش سخت بود. همسری که تمام لباس‌های شوهرش را خودش دوخته و در کارهای خانه سنگ تمام گذاشته بود. همسری که هر روز تا جلوی درب بدرقه اش می‌کرد و هنگام ورود با تواضع و محبت به استقبالش می آمد. همسری که مهمان‌های زیاد او را با خوش رویی پذیرایی می‌کرد. همسری که هیچ وقت گله و شکایتی از حجم کارهای خانه نکرده بود. باورش نمی‌شد که این اجازه نامه ها مربوط به او باشد. صفحه آخر کتاب نشان میداد همسر دانشمندش اجازه اجتهاد و استباط احکام شرعی را از بالاترین مراجع زمان گرفته بود. گام‌هایش را تندتر کرد تا زودتر به منزل برسد. احساس تعجب و خوشحالی و افتخار در هم آمیخته و سراسر وجودش را فراگرفته بود و عجیب‌تر از همه اینکه همسرش در این‌باره هیچ‌گاه چیزی به او نگفته بود. البته شاید خیلی هم نباید تعجب می‌کرد. با آن پشتکار و صبوری و اخلاصی که از بانو دیده بود حقش بود که چنین بشود. خود بانو گفته بود که علم را می آموزد نه برای خود علم بلکه به عنوان مقدمه ای برای قرب خدا و خودسازی و معرفت النفس. از دست دادن هفت فرزند و در عین حال شاکر بودن کار هر زنی نیست. می دانست که بانو حتی کارهای خانه را هم با نگاهی متفاوت می‌نگرد و به کارهای خانه هم رنگ و بوی الهی و سلوک داده است. شنیده بود که بانو وقتی خانم‌های دیگر را موعظه می‌کند می‌گوید اگر بناست نفس انسان به وسیله ریاضت از تعلق و حب دنیا خلاص شود پس چه ریاضتی بهتر از خوب خانه داری کردن و خوب همسرداری کردن! شنیده بود که می‌گفت: هیچ ریاضت نفسی مانند خانه‌داری نیست. لذا بهترین خانه‌داری‌ها را می‌کرد. دائما می‌گفت زن از خانه شوهر به بهشت می‌رود، از خانه شوهر هم به جهنم می‌رود. خود معین التجار پیش قدم شده بود تا بانو بتواند علاوه بر کارهای خانه به تحصیل علم هم بپردازد ولی نمی‌دانست بانویش آنقدر دانشمند شده که چنین کتابی چاپ کرده و در انتهای کتاب اجازه مراجع وجود دارد مبنی بر اجتهاد بانو. اتفاقی امروز یکی از دوستانش به حجره آمده بود و کتاب "اربعین هاشمیه" که همسرش نوشته بود و با عنوان بانوی ایرانی امضا شده بود را نشانش داده بود. وای! چرا امروز هر چه تندتر گام برمی‌دارد خانه دورتر می‌شود. انگار شوق رسیدن به خانه مسیر را طولانی کرده. یاد خاطره ای از بانو در ذهنش جولان می‌کند. بانو گفته بود روزی دایه، دختر چهارساله و طفل شیرخوارم را نزدم آورد. از دور که می‌آمد قلبم از محبت مادری برای دخترکم از جا کنده شده بود. آن گاه که جگرگوشه ام را شیر میدادم محو جمال او شده بودم، او را بوسیدم و احساس عجیبی سراپای وجودم را فرا گرفت. انگار تمام قلبم به سوی او میرفت. هنوز از این حالت روحی ساعتی نگدشته بود که نوزاد بیمار شد و در کمتر از یک روز از دنیا رفت. دختر چهار ساله هم به فاصله یک هفته درگذشت و مادر را تنها گذاشت. گویا خدا می‌خواست بانو هر چه بیشتر و بیشتر از دنیا و تعلقات دنیایی رها شود و قلبش هر چه بیشتر متوجه آن گمشده اش باشد. خود بانو گفته بود از کودکی احساس میکردم گمشده ای دارم و دنبال آن می‌گردم ولی نمی‌دانم آن را کجا و چگونه جستجو کنم تا اینکه خداوند با اشراق به قلبش راه را نشان داده بود ولی عطشش را صد چندان کرده بود. همین عطش و اشتیاق بود که از چهارسالگی او را پای درس نشانده بود و به جای بازی‌های کودکانه، عاشق مطالعه و شنیدن از خدا و اولیای خدا کرده بود. حالا بانو درگذشت هفت فرزندش را بخشی از آزمایش الهی می‌دید و همانند ابراهیم علیه السلام باید در امتحانات الهی استقامت می‌کرد و شکرگزاری. استادش آیه الله میر سید علی نجف آبادی گفته بود روزی که شنیدم فرزند ایشان فوت کرده فکر کردم خانم دیگر درس را تعطیل خواهد کرد ولی دو روز بعد خدمتکار ایشان سراغ من آمد تا برای تدریس به منزل ایشان بروم و من از علاقه او به تحصیل سخت تعجب کردم. خیلی وقت‌ها بانو این ابیات را زمزمه می‌کرد. آن کس که تو را شناخت جان را چه کند فرزند و عیال و خانمان را چه کند دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی دیوانه تو هر دو جهان را چه کند. معین التجار بلاخره به خانه رسید. به به عجب بوی غذایی در خانه پیچیده است. چقدر امروز احساس خوشبختی می‌کند. مگر چند مرد در این دنیا وجود دارند که دستپخت یک بانوی فقیه و مفسر و عارف را خورده باشند. 🌷به مناسبت ۲۳ خرداد سالگرد درگذشت بانو مجتهده امین ✍️علی حسنوند/۲۳ خرداد ۱۴۰۳/اراک بخش‌های دوم و سوم "عارف خانه‌دار" را در لینکهای زیر ببینید https://eitaa.com/shia_patogh/4590 https://eitaa.com/shia_patogh/4591 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 @shia_patogh
عارف خانه‌دار بخش دوم: مسولیت اجتماعی بانو سیده نصرت بیگم امین معروف به بانو امین و بانوی ایرانی از عالمان معاصر شیعه است که علاوه بر فقه و اصول و فلسفه و تفسیر به سلوک عرفانی نیز پرداخته و کتابی به نام سیر و سلوک دارد که البته این اثر فقط یکی از سی کتابی است که ایشان به رشته تحریر درآورده است. کتاب دیگر ایشان در باب عرفان کتاب "نفحات الرحمانیه" است که‏‎ ‎‏بیان مکاشفاتی است که با چشم دل دیده اند. مقام عرفانی و مکاشفات این بانو نشان دهد طی مراحل سلوک فقط ویژه آقایان نیست بلکه بانوان هم می‌توانند با تمام دل‌مشغولی ها و مسولیت‌ها این مسیر را طی کنند. در طی طریق الی الله جنسیت اهمیتی ندارد و مهم نیست ما کجا ایستاده‌ایم بلکه مهم این است که ما هر کجا و هر زمان به اقتضای شرایط میتوانیم وظیفه خود را رنگ و بوی سلوک الی الله داده و به صفای دل و تزکیه نفس برسیم. پدر و مادر این بانوی مجتهده از سادات بودند و با سی واسطه نسب آنها به امام سجاد علیه‌السلام می‌رسد. پدرش تاجر و همسرش معین التجار هم که پسرعمویش بوده از تجار معروف اصفهان بوده است. بانوی ایرانی از دوره‌ی جوانی، به معنویت و معرفت حقیقی توجه ویژه‌ای داشتند و به گفته‌ی نزدیکان و استناد به کتابهای ایشان، کشف و شهودهایی را تجربه کردند که نشان از صفای باطن او داشت. خودشان فرموده بودند: ”من در اثر انس با قرآن به این مرتبه رسیده‌ام و هرچه بیشتر به قرآن می‌پردازم و غرق در آیات الهی می‌شوم، حجاب‌ها برایم کنار می‌رود." بانو امین علاوه بر توجه به خانه داری و امور علمی نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی زمان خود نیز واکنش نشان می‌دادند. دوران زندگی پربرکت این دانشمند بخشی در دوران پهلوی و بخشی همزمان با انقلاب و شکل گیری جمهوری اسلامی و دوران دفاع مقدس بوده است. ایشان در مبارزه با قانون کشف حجاب کتابی دارد به نام "روش خوشبختی". فعالیت و مبارزه ایشان با کشف حجاب آنقدر جدی بود که به گوش امام خمینی ره هم رسیده بود و آیت الله سید کمال فقیه ایمانی موسس مدرسه دارالحکمه اصفهان می‌گوید هر وقت خدمت امام می‌رسیدم آقا از بانوی ایرانی احوال پرسی می‌کردند و می‌فرمودند: "سلام مرا به ایشان برسانید". او در سال 1344 با هزینه شخصی یک حوزه علمیه ویژه خواهران در اصفهان تاسیس کرد و بیش از هزار طلبه خانم در این حوزه تربیت شدند. ایشان در سال 1265 دیده بر جان گشود و در سال 1362 دار فانی را وداع گفت. مقبره بانو امین در تخت فولاد اصفهان واقع شده است. نویسنده معروف عراقی می‌گوید: "زندگی بانوی ایرانی آمیزه‌ای از کتاب و محراب، همسر و فرزند بود." مقام معظم رهبری درباره ایشان میفرماید: «بانوی بزگوار مرحومه حاجیه خانم امین، در عصر خود آیتی از استعداد و استقامت و ظرفیت‌های بالای ذهنی زنان تحصیل کرده دینی ما بوده است، رحمت خداوند بر ایشان باد.» 🌷به مناسبت ۲۳ خرداد سالگرد درگذشت بانو مجتهده امین ✍️علی حسنوند/۲۳ خرداد ۱۴۰۳/اراک •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 @shia_patogh
عارف خانه دار بخش سوم: راهش عمل کردن است دکتر سید عبدالوهاب طالقانی خاطره ای از دیدار بانو مجتهده امین نقل می‌کند و میگوید: "وقتی وارد منزل شدم و به اتاق مخصوص ملاقات های بانو رفتم. ایشان را دیدیم که روی تخت خوابیده بودند(به علت کهولت سن و بیماری). من روی زمین نشسته و گفتم بانو برایم دعا کنید که از وسوسه های شیطانی دور باشم و در مسیر معنویت با اخلاص کامل قدم گذارم. دعا کنید در این راه به جایی برسم. بانو پاسخی ندادند و من بار دیگر همین سخن را گفتم و باز پاسخی نشنیدم. برای سومین بار پرسیدم و بانو ساکت بودند. بغضی سنگین گلویم را می فشرد گفتم بانو آیا در من شقاوتی می‌بینید که در برابر درخواست من ساکت هستید؟ بانو فرمودند آخر آقای محترم هیچ راهی را ائمه اطهار (عليهم السلام) بر ما پوشیده نگذاشته اند و همه راه ها را معین و مشخص نموده‌اند. آیا شما این راه ها را رفته اید و می‌خواهید برسید که من دعا کنم؟ یک شبه نمیتوان به جایی رسید و ره صد ساله را طی کرد. این راه راه عمل است، آنچه را معصومین (عليهم السلام) دستور داده‌اند انجام دهید به یقین می رسید. «و الذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا» جهاد و کوشش کنید تا راه هدایت را هموار سازیم. آیا شما مجاهده کرده اید و سبل ارائه نشده یا نرفته می‌خواهید برسید؟ آقا! هر کس را به حسب ظرفیت خودش راه می‌دهند." پس از بیان این سخنان، دکتر طالقانی که یاد ملاقات معنوی خود با بانوی ایرانی افتاده متأثر شده بود، با حالت خاصی می گوید: "این سخنان در سرنوشت و زندگی من تأثیر فراوانی داشت و هرگز آن دیدار و سخنان آسمانی بانو را فراموش نخواهم کرد." توصیه ای خواهرانه بانوی فقیه خطاب به زنان و دختران ایرانی می نویسد: ای خواهران محترم و ای دوشیزگان عزیز ! اگر آرزوی خوشبختی و کامیابی دارید، گوش دل باز کنید تا من راه و روش و طرز رفتار یک خانم خوشبخت و سعادتمند رابرای شما شرح دهم تا آنکه بفهمید و تصدیق نمایید که خوشبختی و کامیابی در چیزهایی نیست که تصور می کنید وآرزو دارید. چون وقتی به آن برسید در پس هر آرزویی صدها آرزوی دیگر همراه دارید و عمر عزیز خود را به همین منوال می‌گذرانیداینها آرزوهای بچگانه است و عقلانی نیست. خوشبختی در زیادی مال و ثروت نیست، خوشبختی در جاه و شهرت نیست، خوشبختی در اسباب تجملات نیست، خوشبختی در لباس مد و شیک نیست، ریشه خوشبختی و بدبختی را در باطن خود پیدا کن... در زیر دو بیت از شعری که بانو همایونی در وصف استاد گرانقدرش بانو مجتهده سروده‌اند را می آوریم: بر بانوی بی‌نظیر ایران صلوات بر مجتهده امینه دائم صلوات خواهی که فضیلتش نمایان گردد با خواندن تفسیر و معادش صلوات 🌷به مناسبت ۲۳ خرداد سالگرد درگذشت بانو مجتهده امین ✍️علی حسنوند/۲۳ خرداد ۱۴۰۳/اراک •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 @shia_patogh
۴: اعانه بر ظلم و شیوه های آن بسم الله الرحمن الرحیم اعانه بر ظلم، به معنای یاری و همکاری با گناهکار در آن گناه است. که عقلا و شرعا حرام است. در جریان مراحل مختلف انتخابات ظلم های متعددی ممکن است رخ دهد از قبیل؛ دروغ، تهمت، تمسخر، اختلاف افکنی بین مسلمین، اشاعه فحشاء، استفاده از مال غیر و ... در تمام موارد فوق ممکن است شخصی انجام دهنده خود این ظلم نباشد ولی به نحوی انجام دهند ظلم را یاری کند • شيوه‌هاي اعانه منظور از اعانه يا ياري كردن، كمك لساني، يدي يا مالي و سکوت است. ۱. كمك لساني: منظور از آن تأييد يا زمينه‌سازي يك گناه با سخن گفتن است. ۲. كمك يدي: منظور از يد در اينجا به‌معني انجام كاري است كه مقدّمه انجام گناه گردد. مثلا جایی که یک کاندیدا بیانیه مشتمل بر ظلمی می‌خواهد تهیه کند و کسی برایش بنویسد و در تنظیم کمک کند. ۳. كمك مالي: منظور از آن روشن است. اين امر غالباً در اطرافيان كانديداها و حاميان آنها مصاديق زيادي داشته است. به‌عنوان مثال حاميان يكي از كانديداها در انتخابات هزينه بسياري را در توليد و توزيع يك سي‌دي محتوي تهمت‌هاي فراوان نسبت به كانديداي ديگر را صرف کردند. ۴. سكوت: منظور از آن سكوتي است كه زمينه‌ساز يا تأييدكننده گناه باشد. به‌عنوان مثال در يكي از انتخابات‌ها، كانديدايي با مطرح كردن شعارهاي تند عليه نظام به‌دنبال جلب آراء مردم بود اما بسياري از گروه‌هاي مرجع جامعه كه تأثير به‌سزايي بر مردم داشتند با سكوت خود زمينه‌ساز تكرار و توسعه اين ادبيات در رقابت انتخاباتي شدند. سایر مطالب اخلاق انتخاباتی در لینک های زیر: اخلاق انتخاباتی ۱: تمسخر و استهزاء https://eitaa.com/shia_patogh/4573 اخلاق انتخاباتی ۲: فرق نقد و تبیین با تخریب https://eitaa.com/shia_patogh/4577 اخلاق انتخاباتی ۳: تهمت و شایعه https://eitaa.com/shia_patogh/4581 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
عارف خانه دار .pdf
251K
عارف خانه دار سیده نصرت بیگم امین معروف به بانو امین و بانوی ایرانی از عالمان معاصر شیعه است که علاوه بر فقه و اصول و فلسفه و تفسیر به سلوک عرفانی نیز پرداخته 🌷۲۳ خرداد سالگرد درگذشت بانو مجتهده امین ✍️علی حسنوند/۲۳ خرداد ۱۴۰۳/اراک میتوانید این مطلب را در ایتا هم مطالعه کنید در لینکهای زیر https://eitaa.com/shia_patogh/4587 https://eitaa.com/shia_patogh/4590 https://eitaa.com/shia_patogh/4591 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» در ایتا 👉 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 آیت‌الله میرباقری | بایسته‌های رقابت درون‌گفتمانیِ جبهۀ انقلاب، ۱۴‌۰۳/۳/۲۳ 💥 ما باید رقابت درون‌گفتمانیِ جبهۀ انقلاب را بپذیریم؛ منتها اولاً این رقابت باید کاملاً اخلاقی و هم‌افزا باشد و زمینه را به‌نفع رقبای بیرونی تغییر ندهد؛ ثانیاً در جهت افزایش ظرفیت انسانی انقلاب، گفت‌وگوی فعّال (نه انفعالی) با جریان‌های رقیب را فراموش نکنیم، هم با بدنه عمومی و هم با لایۀ نخبگانی آنها. 💥 همۀ کاندیداهای انقلابی‌، در دوره‌های قبلی نشان دادند که به‌نفع آرمان‌ها حاضر به فداکاری و ائتلاف سیاسی هستند. اما باید توجه کرد که ائتلاف سیاسی، با وجود بداخلاقی‌هایی که ظرفیت‌های جبهۀ انقلاب را فرسایش می‌دهد، ممکن نیست. با این چالش‌ها، اگر هم در پایان به وحدت برسیم، وحدت سیاسیِ پایدار نخواهد بود. ☑️ @mirbaqeri_ir •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
36.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تخریب ممنوع مهم/لطفا اول متن را بخوانید و بعد کلیپها را ببینید دو کلیپ جالب از دو رزمنده جنگ و دو مدیر انقلابی که هر دو سرمایه های کشور ما هستند. هر دو توانمند و هر دو شایسته اینکه شایسته تر را پیدا کنیم و تبلیغ کنیم هیچ عیبی ندارد. ولی باید آماده باشیم و احتمال دهیم در زمان مقتضی یکی به نفع دیگری کنار برود. پس ممکن است چند روز دیگر هر کدام از ما، تبلیغ کننده فردی متفاوت از انتخاب اولمان باشیم. یامین‌پور: "خسارت کدورت و تفرقه میان جبهه انقلاب چه‌بسا از خسارت شکست سیاسی بیشتر است. فتنه‌ی پیش‌روی ما که شعله‌اش ایمان و اخوت ما را خواهد سوزاند، کینه و حقد و بددلی میان برادران است. هيزم این آتش نباشیم." از کلیپها لذت ببرید. هم از حس و حال معنوی و هم از طنز جالب. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 @shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
۵: اعانه بر ظلم‌ توسط نامزدها بررسي مصاديق اعانه بر إثم در رفتارهای انتخاباتي نیازمند شناسایی بازیگران مختلف در عرصه انتخابات است. الف) نامزدها، ب) رأی‌دهندگان، ج) ستادهای انتخاباتی و حامیان کاندیداها، د) رسانه‌ها. الف. نامزدها الف-۱. انتخاب شعار آنچه به کرّات در فضای انتخاباتی کشور مشاهده شده است، دادن شعارهایی است که زمینه‌ساز فسادند. اعم از فساد اجتماعی، فساد سیاسی، فساد اقتصادی و فساد اخلاقی. البته شعارهای کلّی نیز با برداشت آزاد مخاطبین در این میان سهم به‌سزایی داشته است. نظیر شعار آزادی که سرانجام آن به ولنگاری اخلاقی و آسیب‌های ناشی از آن انجامید. الف- ۲.دو قطبي‌سازي يكي از بزرگترين گناهان انتخاباتي ايجاد تفرقه در کشور (امّت اسلام) است. الف- ۳.تشکیل مجالس گناه این مورد نیز به‌دفعات در رقابت‌های انتخاباتی مشاهده شده که میتینگ‌های انتخاباتی برخی کاندیداها به موسیقی‌های حرام و اختلاط زن و مرد و مجالس گناه تبدیل شده است. الف-۴. اتخاذ مواضعی که منجر به تسلّط اجانب بر کشور گردد مواضعي كه در آن ضعف‌هاي داخلي كشور را برجسته ساخته و نياز كشور به دولت‌هاي بيگانه را فرياد مي‌زند. گره زدن مشكلات داخلي به روابط ديپلماتيك و سياست خارجي كشور، عملاً چراغ سبزي براي مداخله بيگانگان. الف-۵. رفتاری که رقیب را وادار به گناه کند مثل اين كه نامزدي مطلبي را بيان كرده يا رفتاري از خود بروز داده كه منجر به هتك يا تحريك طرف مقابل گرديده تا رقيب براي اعاده حيثيت يا واكنش به آن، به دروغ، افشاء سرّ، هتك مؤمن و غيره متوسل شود. الف-۶. از بین بردن قبح گناه در جامعه: شعار، سخنان يا رفتار يك كانديدا، قبح گناه را در جامعه از بين برده است. نمونه پر تكرار چنين رخدادي، «بهتان به رقيب و همراهان او»ست كه در بسياري از ادوار انتخابات ديده شده است. اين رفتار، بلافاصله به جامعه تسرّي مي‌يابد و هم موافقان و هم مخالفان كانديدا، بدون در نظر گرفتن قبح گناهاني نظير بهتان، غيبت يا دروغ، به له يا عليه نامزدي رفتار مي‌كنند. الف-۷. القاء شیوه گناه به جامعه اين مورد نيز با مورد قبل بسيار نزديك است. چه اينكه از بين بردن قبح گناه خود يكي از روش‌هاي القاء شيوه گناه است. الف-۸. فراهم آوردن زمینه اسراف منش شخصي يك كانديدا مي‌تواند زمينه اسراف گسترده در اطراف وي را پايه‌ريزي كند. الف-۹. تدلیس در حالي كه نامزد انتخاباتي خود را در معرض انتخاب مردم قرار مي‌دهد، نبايد اجازه دهد تصويري دروغين و غير واقعي از او به نمايش گذارده شود؛ زیرا چنانچه این تصویر غیرواقعی موجب جلب آرای مردم شود، بدیهی است که انتخاب وی احتمالاً شبهه‌ناک می‌شود. اگر اطرافيان يك نامزد به‌دنبال تدليس وي باشند، سكوت و همراهي او با آنان خود يكي از مصاديق مهم اعانه بر إثم خواهد بود. سایر مطالب اخلاق انتخاباتی در لینک های زیر: اخلاق انتخاباتی ۱: تمسخر و استهزاء https://eitaa.com/shia_patogh/4573 اخلاق انتخاباتی ۲: فرق نقد و تبیین با تخریب https://eitaa.com/shia_patogh/4577 اخلاق انتخاباتی ۳: تهمت و شایعه https://eitaa.com/shia_patogh/4581 اخلاق انتخاباتی ۴: اعانه بر ظلم و شیوه های آن https://eitaa.com/shia_patogh/4593 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 @shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
۶: اعانه بر ظلم‌ توسط حاميان و ستادها ب. ستادهای انتخاباتی و حامیان کاندیداها ب-۱. تدلیس: رأي‌دهندگان براساس ادراك خود از تصوير نامزد انتخابات به او رأي مي‌‌دهند. حال اگر كسي به دروغين شدن اين تصوير كمك كند و از اين طريق باعث شود يك كانديدا مردم را بفريبد، خود زمينه‌ساز حرام شده است. ب-۲. القاء کذب: دادن اطلاعات و آمار غلط به نامزد براي تغيير يا تقويت تصميم وي يكي از فعاليت‌هاي مرسوم در ستادهاي انتخاباتي است. مثلا آمار غلط افکار سنجی ب-۳. ترغیب به استفاده از اموال عمومی: اين امر به‌ويژه در خصوص نامزدهايي كه در دوره انتخابات مسؤوليت ديگري نيز در كشور دارند صادق است. ب-۴. توليد مصنوعات تبليغاتي مروّج گناه: مثلا مستندي كه اشاعه فحشا کند یاجامعه را به سمت دو قطبي شدن پيش ببرد، حسّ نااميدي از نظام اسلامي را در جامعه ترويج كند يا اعتماد مردم نسبت به نظام را کاهش دهد. ب-۵. حمایت به‌منظور مساعدت در حرام: بسياري از افراد با هدف كسب منفعت حرام به سوي نامزدها مي‌روند. مثل افرادی که براي به‌دست آوردن قدرتي كه لياقت آن را ندارند يا استفاده از رانت از او حمایت می‌کند. ب-۶. کمک به ظالم: اطرافيان و ستادهاي انتخاباتي نامزدي كه ظالم است، خود اعانه ظالم است. لازمه چنين امري اطلاع از ظلم نامزد است. ب-۷. ایجاد زمینه اسراف: ستادهاي انتخاباتي و اطرافيان كانديداها نقش مهمي در ايجاد زمينه اسراف در جامعه دارند. ب-۸. تولید مصنوعات تبلیغاتی با هدف تخریب: يكي از خطرناك‌ترين رفتارهاي ستادهاي انتخاباتي، توليد مصنوعات با هدف تخريب رقيب یا دست‌کم متضمّن تخریب است. سایر مطالب اخلاق انتخاباتی در لینک های زیر: اخلاق انتخاباتی ۱: تمسخر و استهزاء https://eitaa.com/shia_patogh/4573 اخلاق انتخاباتی ۲: فرق نقد و تبیین با تخریب https://eitaa.com/shia_patogh/4577 اخلاق انتخاباتی ۳: تهمت و شایعه https://eitaa.com/shia_patogh/4581 اخلاق انتخاباتی ۴: اعانه بر ظلم و شیوه های آن https://eitaa.com/shia_patogh/4593 اخلاق انتخاباتی ۵: اعانه بر ظلم به وسیله نامزدها https://eitaa.com/shia_patogh/4598 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را در شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتس‌اَپ، روبیکا و سروش‌پلاس دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 در ایتا 🆔 https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb