eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
91هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
89 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @tabligh_arzan 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
سوره احزاب آیه ۷۲.mp3
5.87M
🎙هرشب یک آیه/ ۱۳۸ حجت‌الاسلام دکتر 🔹موضوع: آیه ۷۲ سوره احزاب امانتی که تنها انسان ظلوم و جهول پذیرفت! 🎙درس‌ها و سخنرانی‌ها👇 ✅ @ghorbanimoghadam_ir
نقد جانبازی شمر ✅ بنا به آنچه شهرت دارد، قاتل امام (ع) از یاران در نبرد بوده و مجروح هم شده است. 🖌 اما یکی از محققان معتقد است شمر در سپاه معاویه مجروح شد، نه سپاه علی(ع). وی بر این فرضیه، شواهد چندی ارائه کرده که قابل تأمل و شنیدنی است. 👇 🆕 به گفته محسن خاتمی، پژوهشگر علوم حدیث؛ شمر به‌عنوان نماد بی‌بصیرتی مطرح می‌شود؛ زیرا در بازه‌ای از حیات خویش در لشکر امیرمؤمنان حضوری پررنگ داشته است تا آنجا که به فیض جانبازی نبرد صفین در برابر لشکریان معاویه نائل می‌آید. وی گوید: گزارش اصلی این واقعه در کتاب وقعة صفین نقل شده و ظاهر عبارت دلالت دارد که "اَدهَم بن مُحرِز" از میان لشکریان در نبرد صفین به شمر بن ذی‌الجوشن حمله کرد و بر پیشانی او شکافی ایجاد نمود. 📂 اما شواهدی هست که شمر را در لشکر معاویه و رقیبش ادهم را از یاران علی(ع) می‌داند. برخی رجال‌شناسان شیعه مانند شیخ طوسی، ادهم را در زمرۀ اصحاب علی(ع) برمی‌شمارند و برخی گویند او ابتدا از یاران امام بود و بعداً منحرف شد. 🔍 یک شاهد مهم آنکه وقتی امیرمؤمنان، طرماح بن عدی را به‌سوی معاویه فرستاد؛ طرماح در دمشق از فرماندهان معاویه سؤال کرد و نام عمرو بن عاص، شمر بن ذی‌الجوشن و... را برد که معلوم می‌شود شمر در میان فرماندهان شام بوده است. 📎 قرینۀ دیگر، گزارش نبرد ادهم و شمر در نبرد صفین در تاریخ طبری است که از مسلم‌ ضبابی نام می‌برد و این مسلم پیوسته با شمر بوده است، حتی در واقعۀ کربلا. 📖 پرویز اتابکی در ترجمه کتاب صفین به این مسئله توجه داشته و می‌نویسد: ادهم‌ در صفّین هنگام نبرد با یاران معاویه به هماوردى شمربن ذى‌الجوشن درآمد. 👈 این محقق شواهد دیگری هم بیان کرده که تفصیل نوشته او در متن شماره 18 مستبین خواندنی است. ◀️ با این حال نظر دیگری تأکید دارد که شمر عراقی است و نمی‌تواند در سپاه شام باشد. این نقد و نظر را در متن شماره 19 مستبین بخوانید. https://eitaa.com/Mostabin @javadheidari110
ماهواره خیام ساخت روسیه است یا ایران؟ حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی در نشست خبری و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چرا زمان پرتاب ماهواره را اول اسپوتنیک اعلام کرد و بعد رسانه‌های ایرانی مطلع شدند و اینکه چرا سازمان فضایی شفاف اعلام نکرد که ماهواره ساخت ایران نیست و سفارت روسیه در ایران آن را در توییتی اعلام کرد، گفت: ماهواره خیام ماهواره سنجشی با دقت یک متر بوده که منحصر به فرد است. وی گفت: ما علاقه‌ای نداشتیم که قبل از پرتاب و مدارگذاری و استیبل شدن ماهواره درباره آن اطلاع رسانی کنیم. رئیس سازمان فضایی افزود: ۴-۵ سال است که سعی کردیم این اتفاق را خیلی عمومی سازی نکنیم اما به هر شکل سازمان فضایی روسیه خبری را بدون هماهنگی ما رو سایت بارگذاری کرد و نمی‌توان هم گفت عمدی در کار بوده است. سالاریه ادامه داد: ما با روسیه توافق کرده بودیم که بعد از اینکه ماهواره شرایط استیبل پیدا کرد و تصاویر قابل اعتماد در اختیار ما گذاشت، اطلاع رسانی کنیم و گام به گام این اطلاع رسانی صورت گیرد. مالکیت ماهواره خیام برای ایران است نه اینکه ساخت ایران باشد. معاون وزیر ارتباطات گفت: شما پرسیدید که چرا شفاف نگفتیم ماهواره را روسیه ساخته است، ما هیچ وقت نگفتیم که ماهواره خیام ساخت داخل بوده است.‌ همواره بر این تاکید داشتیم که ماهواره متعلق به ایران است و مالکیت ماهواره برای ایران است. وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه چرا ماهواره خیام در روسیه پرتاب شد، گفت: ایران دو دهه است در زمینه پرتابگرها کار می‌کند. در این حوزه پیشرفت خوبی داشتیم و به پرتاب ماهواره ۵۰۰ کیلوگرم هم رسیده ایم. سالاریه افزود: شرکت سازنده ماهواره خیام شرکت روس بود و هیچ منطقی نبود که پرتابگر آمریکایی انتخاب کنیم و البته کشورهای متخاصم هیچ وقت این کار را برای ما نمی‌کنند؛ بنابراین به صورت منطقی به سمت پرتابگر روس رفتیم. سالاریه خاطرنشان کرد: پرتاپگر سایوز پرتابگر قابل اطمینانی است و در پرتاب های اخیر شکستی نداشته است و برای اعزام انسان به فضا اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها پرتابگر سایوز را انتخاب می‌کنند. خود شرکت سازنده ماهواره قصد داشت از پرتابگر دیگری استفاده کند اما ما مخالفت کردیم و آنها هم همراهی کردند. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | ❌ آیا واقعه عاشورا یک دوئل عشقی بین یزید و امام حسین(ع) بود؟ ✅ پاسخ 📚 آنچه که در کتاب مجهول المولف «الامامة و السیاسة» درباره ارینب همسر عبدالله بن سلام، عشق یزید به او، نقشه معاویه برای تصاحب ارینب به نفع یزید و ممانعت امام حسین(ع) و ازدواج آن حضرت با ارینب آمده، به دلیل: ▫️بی اعتباری کتاب ▫️نامشخص بودن راویان ▫️ناهماهنگی زمانی و مکانی ▫️وجود شخصیتهای خیالی و ساختگی ▫️و... به کلی بی اساس و از درجه اعتبار ساقط بوده و پذیرش آن دور از عقل و روش های علمی است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۱۰۵۱ 🔴 بعد از بیانیه سراسر جسارت و توهین میر حسین موسوی نسبت به رهبر معظم انقلاب و مدافعان حرم مخصوصاً شهید سرافراز سردار همدانی، شما دیدید صدایی از حوزه علمیه در بیاد؟! ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi اخیرأ مد شده بعضی از نوجوان‌ها برای فاز انقلابی برداشتن، به حوزه علمیه و ائمه جمعه حمله کنند!! یعنی دقیقاً پازل عملیات روانی رسانه‌های معاند را تکمیل کنند. مثل پیام فوق که به اشکال گوناگون و در برهه‌های مختلف سریع پخش می‌شود. انتقاد از حوزه علمیه یا ائمه نه تنها ممنوع نیست بلکه لازم است. اما وقتی انسان بخواهد از دشمن خودش هم انتقاد کند لازم است ابتدا تحقیق کند. غیر از طلاب و روحانیون و شخصیت های حوزوی که به صورت گسترده در فضای مجازی به مزخرفات موسوی واکنش نشان دادند، (از جمله صفحات مختلف نویسنده در شبکه های اجتماعی) مراجعه ساده ای به سایت خبرگزاری حوزه، واکنش های نهادهای مختلف حوزوی را نشان می‌دهد. برای اینکه زحمت دوستان سوپر انقلابی کم شود، لینک برخی از آن درج می‌شود 👇 yun.ir/dbqrig yun.ir/bkvp3b yun.ir/uqpco8 yun.ir/rx13ga yun.ir/dpckh7 yun.ir/j8yi9b واکنش مدیر حوزه های علمیه: آیت‌الله اعرافی https://eitaa.com/bahaneee/2444 ضمن اینکه ظهر امروز و در نمازهای جمعه واکنش‌های دیگری از حوزه و روحانیت مطرح خواهد شد. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
به نظر شما، این حد از شباهت، اتفاقی است؟ 🆔 @shobhe_shenasi
تناقض اگر عکس بود.... 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۱۰۵۲ [کلیپ خوش و بش صادق آهنگران با افسر عراقی]: بینید چرخش روزگار را.... صادق آهنگران در عراق مهمان افسران عراقی دوران جنگ.... همه ما را به بازی گرفتن قاتلان جوانان و برادرانمان.... ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi اولا وی عراقی نیست و از فرماندهان حزب‌الله لبنان است که صدای صادق آهنگران را تقلید می‌کند. ثانیاً در حال حاضر رابطه خوبی با افسران زیادی از کشور عراقی داریم که در دوران دفاع مقدس، از اعضای سپاه بدر بوده و در کنار رزمندگان ایرانی با رژیم بعث و صدام مبارزه می‌کردند. این اتفاقا از افتخارات جمهوری اسلامی است که اکنون گروههای متحد با او در عراق تا حد نخست‌وزیری به قدرت رسیده اند اما عجب از کسانی است که با اینگونه پیام‌ها فقط دنبال سیاه نمایی و تخریب روابط با همسایگان هستند. 🔹لازم به ذکر است که دشمن ما رژیم بعث عراق بود به برکت خون شهدا آن رژیم و رئیس جلادش نابود شدند. ما با ملت عراق که اکثراً شیعه و دوست دار اهلبیت علیهم السلام هستند دشمنی نداشته و نداریم. ولی بدخواهان برای ایجاد تنش های سیاسی، همیشه دنبال تیره کردن روابط دو کشور هستند (در ایران به شکلی و در عراق به شکل دیگر) کاربران فضای مجازی باید مراقب باشند نا ناخواسته ترویج کننده منویات دشمنان نباشند. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
قضیه پژو پارس و مصدوم کردن عزاداران حسینی و مقابله مردم با راننده آن چیست؟ این روزها فیلمی از شب تاسوعای سال گذشته منتشر می‌شود که لازم است توضیحات حامد شیخی رئیس شورای اسلامی روستای شوراب صغیر در این زمینه را بازنشر شود: 🔹حدود ساعت ۲۴:۰۰ ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰، یک دستگاه پژو پارس سفیدرنگ ناشناس به همراه دو سرنشین ناشناس، با پافشاری و لج بازی، قصد ورود به روستا را داشتند که به دلیل مسدود بودن جاده با تذکر مسئولان و رئیس هیئت مواجه شدند اما سرانجام وارد جمعیت شده و پنج نفر را مصدوم کرد. وی اظهار داشت: خودرو به همراه دو سرنشین آن به سمت روستای کاهکش متواری شدند و با توجه به پیچ و خم ها و ناآشنایی به مسیر با دیوار اصابت کرده و خسارت‌هایی دید و سرانجام توسط مردم و کلانتری محل دستگیر شدند. 🔹 تذکر ۱. اگرچه برخورد خشونت بار مردمِ عصبانی از هتک حرمت مجلس امام حسین و زخمی شدن دوستان و همشهریان‌شان، قابل درک است، اما مورد تایید نیست. بهتر بود جوانان در این موقعیت (و موارد مشابه) عصبانیت خود را کنترل و به نحو معقولی با راننده لجباز و مغرور برخورد می‌کردند تا بهانه‌ای به دشمنان اهلبیت (مخصوصاً وهابی ها که به خصوص بر این کلیپ تمرکز کرده بودند) ندهند. ۲. «تعمیم» یکی از مغالطه‌های رایج است که در اینجا به این معنا است که عملکرد یک نفر یا یک عده را به مجموعه عزاداران و سپس به اصل روضه و عزاداری سرایت داده تا اساس آن را زیر سوال ببرند. از «تعمیم» در اینجا و موارد مشابه بر حذر باشیم. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
آیا سند صحیح است؟ سند زیارت عاشورا توسط حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم بررسی شده و در نشریه علمی پژوهشی منتشر شده است. از طریق پیوند زیر مقاله را بارگیری و مطالعه کنید👇 http://ensani.ir/fa/article/361330 چکیده زیارت  عاشورا چهار طریق اصلی دارد که سه مورد از آن به امام محمدباقر علیه‌السلام و دیگری به امام صادق علیه‌السلام می رسد. دو طریق در کتاب مصباح المتجهد از شیخ طوسی و دو طریق دیگر در کتاب کامل الزیارات ابن قولویه نقل شده است. اگر کسی بتواند مبنای رجالی معروف در مورد راویان احادیث کتاب کامل الزیارات، یعنی وثاقت تمامی آنها را بپذیرد، بی نیاز از تفحص و بحث در مورد صحت این زیارت بوده و به آسانی، صدور آن از امام باقر علیه‌السلام را می پذیرد. اما اگر کسی این مبنا را قبول نداشته یا مانند صاحب این نوشتار تنها مشایخ بلاواسطه را مشمول این قاعده بداند، باید در مورد آحاد راوایان این زیارت به مطالعه و دقت علمی بپردازد. مبنای قدما در تصحیح روایت -که وثوق به صدور را ملاک قرار می دهد- نیز هرچند امروزه به خاطر قلّت شواهد و قرائن کارایی چندانی ندارد، اما درخصوص زیارت عاشورا به سبب شهرت کم نظیر و متن معرفتی و دقیق آن می تواند ایجاد اطمینان نسبت به آن کند. در این نوشتار، طبق مبنای متأخرین مشی شده و با بررسی طرق این زیارت، نتیجه خواهیم گرفت که سند دومی که در کتاب مصباح شیخ طوسی برای این روایت بیان شده، هم از نظر طریق شیخ به سند و هم خود سند بدون اشکال و قابل اعتماد است. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
رویترز به نقل از یک منبع درباره ماجرای سلمان رشدی: با وضعیت اورژانسی مواجه هستیم 🔹«سلمان رشدی» مرتد نویسنده کتاب آیات شیطانی ساعتی قبل پیش از شروع سخنرانی‌اش در موسسه شوتاکوا مورد حمله قرار گرفت و نقش بر زمین شد؛ وی به بیمارستان منتقل شده است. 🔹رویترز و آسوشیتدپرس نوشته‌اند که از حال او فعلاً اطلاع دقیقی در دست نیست. 🔹رویترز به نقل از سخنگوی موسسه شوتاکوا (chautauqua) نوشته که «ما با یک وضعیت اورژانسی مواجه هستیم. فعلاً نمی‌توانم جزئیات بیشتری بیان کنم». 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمله به سلمان رشدی، هتاک به پیامبر اسلام در نیویورک 🔸سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله اهانت کرده بود هنگامی که در نیویورک قصد سخنرانی داشت مورد حمله واقع شد. 🔸هنگامی که یک سخنران مشغول معرفی سلمان رشدی در موسسه چاوتوکوا بوده، یک مرد به صحنه حمله می بره و به سلمان رشدی چاقو می‌زنه. 🔸پلیس ایالتی نیویورک اعلام کرده: ساعت ۱۱ صبح ۱۲ اوت ۲۰۲۲ یک مظنون مرد به سمت تریبون دوید و به رشدی و مصاحبه‌کننده حمله‌ور شد. 🔸رشدی ظاهراً بر اثر اصابت چاقو در ناحیه گردن زخمی شده و با بالگرد به بیمارستانی در آن ناحیه منتقل شد. 🔸وضعیت او هنوز مشخص نیست. مظنون بازداشت شده. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
پاسخ به شبهات فجازی
🎥 حمله به سلمان رشدی، هتاک به پیامبر اسلام در نیویورک 🔸سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که
▪️رهبر انقلاب با اشاره به حکم ارتداد سلمان رشدی: "امام تیرى شلیک کرده‌اند و خوب هم هدف‌گیرى کرده‌اند و این تیر تا به هدف نخورد، نمى‌افتد. این تیر، روزى به هدف خواهد خورد" 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
📰«هادی مطر» این نام اجراکننده حد (قصاص) علیه مهدورالدم، ملعون سلمان رشدی انگلیسی بود. این جوان منتقم ۲۴ ساله و لبنانی است. 🔹️ گفته می‌شود این عکس را رسانه‌های آمریکایی از حساب کاربری هادی مطر منتشر کرده‌اند. داستان روشن و مشخص است. 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا رهبری موروثی می‌شود ؟ علی علیزاده در این باره سخن می‌گوید. 🆔 @shobhe_shenasi
🔴 پیام های مجازات سلمان رشدی 🔹عملیات مجازات سلمان رشدی ابعادی پیچیده دارد اما در تحلیلی اولیه و بر اساس ظاهر میتوان گفت 1️⃣ مجری عملیات حرفه‌ای نبوده؛ پیام: هر فرد عادی میتواند مجری عملیات مجازات بعدی شود 2️⃣ او جوان است و پس از حکم ارتداد رشدی زاده شده؛ پیام: عملیات مجازات آرمانی است که نسل به نسل امتداد دارد 3️⃣ مکان عملیات در نیویورک یکی از امنیتی‌ترین شهرهای آمریکا انجام شده نه محل زندگی فلاکت‌بارِ رشدی؛ پیام: عملیات مجازات بعدی هرجایی میتواند رخ دهد، مثلا مارئه‌لاگو در فلوریدا، تل‌آویو یا… 4️⃣ زمان عملیات پس از ۳۴ سال، پیام: مجازاتِ مجرمان، دیر و‌ زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد 5️⃣ هم‌زمانیِ این عملیات با شایعه بی‌اساس و مضحک ترور جان‌بولتون و مذاکرات برجامی قابل تأمل است؛ البته اهمیت راهبردی و تاریخی این عملیات فراتر از این ملاحظات بی‌مورد است 6️⃣ سرویس‌های غربی و صهیونیستی، توانِ حمایت از مهره‌های متعدد خود را ندارند، به‌ویژه اگر آن مهره‌ها سوخته باشند ✅ پ.ن 7️⃣ این عملیات اگر کار سرویس غربی یا صهیونیستی باشد، اولا مجبور شده‌اند فتوای بر زمین مانده را به دست خودشان عملی کنند، ثانیا مزدورانشان دائما از قربانی شدن به دست اربابهایشان خواهند ترسید. 💢 اگر هم اقدامی خودجوش یا طراحی سرویس خودی باشد؛ عملیات خونخواهی حاج‌قاسم را معتبرتر کرده است. جواد_نیکی_ملکی ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
❌ شبهه ۱۰۵۳ از لحظه‌ای که بشر توانست وقایع را ثبت و ضبط کند دیگر نه عصا مار شد نه دریا شکافته شد نه ماه به دونیم شد نه کودکی بدون پدر متولد شد نه مرده‌ای زنده شد نه انسانی در دل ماهی رفت ... و نه پیامبری ظهور کرد. نیچه 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 پیش از هرچیز مجدداً یادآوری می‌شود که انتساب اینگونه جملات به افرادی مانند نیچه دروغ است و صرفاً برای باورپذیری بیشتر به افراد مشهور منتسب می‌شود. 🔹طبق آنچه مشهور است اولین دستگاه ضبط صدا به وسیله «توماس ادیسون» در سال ۱۸۷۷ ساخته شد. درحالیکه آخرین معجزه مربوط به پیامبر اسلام و مربوط به حدود سال ۶۳۰ میلادی است. یعنی ساخت دستگاه های ضبط صوت و تصویر حدود 1200 سال با رحلت آخرین نبی فاصله دارند، چه رسد به انبیای پیشین. به تعبیر دیگر در زمان های معاصر از مردم خواسته نشده تا به پیامبرانی مانند عیسی و موسی و ابراهیم ایمان بیاورند تا نیازی به معجزه باشد. بلکه وظیفه انسان‌ها ایمان به پیامبر اسلام است که معجزه او یعنی قرآن کریم کماکان باقی است. (معجزه هر پیامبر متناسب با وضعیت علمی و فرهنگی همان زمان است. مثلاً در زمان حضرت موسی سحر بسیار رایج بوده و معجزه ایشان نیز از همین جنس بوده و لذا معجزه‌ی اصلی پیامبر اسلام برای دوره آخرالزمان که با شکوفایی عقل و دستاوردهای علمی بشر همراه است، مقوله ای فرهنگی و از جنس کتاب است) 🔹از سوی دیگر اگرچه دیگر معجزه‌ای راه نمی‌دهد (چون پیامبری مبعوث نمی‌شود) اما اتفاقات خارق‌العاده مکرر اتفاق افتاده است مانند شفا یافتن بیماران یا واقعه طبس و سرنگونی معجزه آسای هواپیماهای آمریکایی. بنابراین اینگونه نیست که چون امکان وقوع معجزه نیست پیامبری مبعوث نمی‌شود، بلکه چون پیامبری مبعوث نمی‌شود معجزه‌ای در کار نیست. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
ان شاء الله بعد محرم و صفر... 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۱۰۵۴ واکنش آقامیری به حمله به سلمان رشدی خبیث: ترور کردن کسی که به پیامبر یا امیرالمومنین اهانت کرده جائز نیست. روایت از کتاب کافی ج ۷ ص ۳۷۵ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi بازهم آقامیری و باز هم عطش جلب توجه با زیر سوال بردن مسلمات (خالف المشهور تشهر) پیش از هر چیز سواد و روش علمی ایشان را یادآور می شوم که در این شبهه افکنی اولاً برای فهم و ترجمه یک لغت عربی به لغت نامه دهخدا استناد کرده است!! و ثانیاً بیش از ده روایت در جواز مجازات هتاکان به پیامبر را رها کرده و یک روایت ضعیف السندی که در مقصود وی دلالت هم ندارد، ملاک اظهار نظر خود قرار داده است. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!! اما اشکالات استدلال عالمانه ایشان از این قرار است 1- همانطور که اشاره شد روایت مذکور مرسل یعنی بدون سند است و بنابراین حجت نیست. 2- روایت عامدانه یا جاهلانه غلط ترجمه شده است. در روایت مذکور آمده است: شخصی به امیرالمومنین اهانت می کند من می توانم او را بکشم؟ حضرت می فرمایند: «الاسلام قید الفتک» جناب آقامیری این عبارت این طور معنا کرده که حضرت می گویند اسلام ترور را ممنوع کرده است. در حالیکه که نه «قید» به معنای ممنوعیت است و نه «فتک» به معنای ترور. قید به معنای محدودیت است و فتک به معنای کشتن کسی با فریبکاری؛ الفَتْك، و هو الغَدْر (مقاییس اللغه ج 4 ص 471 همچنین ببینید: النهایه ج 3 ص 409 و ). (در صدر روایت هم کلمه جار آمده که احتمالا به معنای پناهنده باشد همانطور که احتمال می رود به معنای همسایه باشد). به هر حال اگر کلاً کشتن فرد هتاک ممنوع بود، امام صادق در ادامه به به راوی نمی‌گفتند: این کار تو نیست و دیگری آن را انجام می‌دهد و در انتهای روایت هم آمده که چنین می‌شود یعنی فرد توهین کننده به سزای عملش می‌رسد. پس معلوم می شود علت نهی امام این بوده که توهین کننده به نوعی در پناه راوی بوده است (همانطور که از کلمه جار در ابتدای روایت و خود کلمه فتک فهمیده می شود) ثالثا احادیث متعددی (هم در کتب شیعه و هم کتب اهل سنت) وجود دارد که حکم کسی که به پیامبر اهانت کرده مرگ است و هرکسی می‌تواند آن را اجرا کند. (به طور نمونه بگیرید: وسائل ج 28 ص۲۱۱) دستور پیامبر به قتل کعب الاشرف (فروع کافی ج 7 ص 267) و چند نفری که در جریان فتح مکه از عفو عمومی استثنا شدند (سیره ابن هشام ج 2 ص 8) معروف است. رابعاً در خصوص سلمان رشدی ملعون، حاکم شرع اسلام یعنی فرد واجد صلاحیت برای صدور حکم (امام خمینی و سپس مقام معظم رهبری) حکم او را صادر کرده و اجازه اجرا به هرکس توانایی انجام آن را داشته باشد داده‌اند. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه ۱۰۵۰ اینو داشته باش:😅😅😅 کافی ج 5 ص 337 رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:هر که راضی به مت
در کانال شما دیدم حدیثی که درباره ازدواج موقت بود را رد کردید، یعنی از نظر شما ازدواج موقت صحیح نیست؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi همان‌طور که قبلاً گفته شد اصل متعه از نظر اسلام و قرآن جزو مسلمات است و روایاتی هم در این زمینه وجود دارد. اتفاقا به دلیل مخالفت خلیفه دوم به این حکم قرآنی، در برخی روایات تاکید بسیاری بر آن شده و ثواب‌هایی نیز برای آن ذکر شده است. البته این به این معنا نیست که تمام روایات ذکر شده صحیح است. اما مخالفان اسلام به اشکال مختلف مانند برچسب زنی به این نوع از ازدواج (مثل تشبیه کردن به روسپیگری) یا دروغ بستن به افراد یا ساختن احادیث جعلی و.... به این قانون الهی حمله می‌کنند. تا جایی که برخی افراد که تحت تأثیر این شبهات قرار گرفته‌اند، می‌گویند حاضر به رابطه نامشروع هستند اما تن به ازدواج موقت نمی‌دهند!!! عجیب اینکه افرادی ازدواج موقت را زیر سوال می برند می‌کنند، که به اسم آزادی ارتباط بی‌حد و مرز با جنس مخالف (و حتی جنس موافق) را تبلیغ می‌کنند و خود نیز بدون هیچ قانون و ضابطه ای به ارتباط با جنس مخالف می‌پردازند. با این حال ازدواج موقت را که ارتباط با جنس مخالف را برای کسانی که امکان ازدواج ندارد یا همسر آنها به هر دلیل پاسخگوی نیاز آن‌ها نیست، ضابطه‌مند می‌کند، مسخره می‌کنند. این یعنی یا مزدوری هستند که وظیفه آن‌ها حمله به احکام اسلامی است یا از هرگونه ضابطه و قانون در رابطه با جنس مخالف ناراضی هستند و به دنبال آن هستند تا آزادانه و بدون هیچ مسئولیتی از جنس مقابل سوءاستفاده کنند. 🔹 تذکر ۱. ازدواج موقت به عنوان یک قاعده کلی برای همگان توصیه نمی‌شود و همانطور که از روایات فهمیده می‌شود، تنها در شرایط خاص (مانند عدم امکان ازدواج دائم) باید از آن استفاده کرد. ۲. در اثر سم‌پاشی‌های مخالفان، در ذهن برخی این تصور غلط ایجاد شده که ازدواج موقت (متعه) هیچ ضابطه و قانونی ندارد و مثلاً می‌توان دختر را بدون اجازه پدر صیغه کرد یا اینکه با زن شوهردار موقتا ازدواج کرد!! درحالیکه این‌ها پندار غلطی است و تقریباً تمام شرایط ازدواج دائم در متعه باید لحاظ شود جز اینکه متعه زماناً محدود است. ۳. ان شاء الله بزودی مقاله ای از همین قلم درباره ضرورت حقوقی و فواید اجتماعی این قانون منتشر خواهد شد. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
پاسخ به شبهات فجازی
آشنایی با انواع #مغالطه ۲) مغالطه علت جعلی مغالطه علت جعلی دو نوع است: نوع اول وقتی است که چیزی ب
آشنایی با انواع ۳) مغالطه واژه های مبهم مغالطه واژه های مبهم در جایی است که گوینده یا نویسنده از لغات و واژه هایی استفاده کند که در هر شرایطی بتواند ادعا کند سخن او هنوز صحیح و پابرجاست و به این وسیله خود را از هر اعتراض و انتقادی مصون بدارد؛ مثلاً وقتی شخصی اعلام می کند که «من در رابطه دونفره شما مداخله تمام عیار نمی کنم، ولی در شرایط خاص، مداخله محدود را می پذیریم»، می گوییم این سخن مبهم و مغالطه آمیز است، زیرا اگر دامنه دخالت به هر میزان گسترش یابد، بازهم آن شخص ادعا می کنند که این یک مداخله محدود است. 🔹موارد مغالطه واژه های مبهم ۱- صفات نسبی برخی واژه های مبهم «صفات نسبی» هستند، مانند دور و نزدیک، کوچک و بزرگ و … مثلاً می گوییم: قم یکی از شهرهای نزدیک تهران است. در حالی که فاصله آنها ۱۴۰ کیلومتر است. از آن سو، به وسایل کنترل کننده دستگاه های الکترونیکی، مانند رادیو و تلویزیون که جدا از اصل آن دستگاه باشد، وسیله «کنترل از راه دور» می گوییم، اگر چه کنترل از فاصله یک متری صورت بگیرد. معنای نسبی بودن صفاتی، مانند دور و نزدیک، کوچک و بزرگ، ارزان و گران و… همین است و استفاده از این صفات نسبی، امکان ارتکاب مغالطه واژه های مبهم را زیاد می کند. ۲- کمیات مبهم کمیات مبهم، مانند زیاد، اندک، خیلی، کم و … (در مقابل کمیات معین، مانند ۳۱۳، ۵، ۱/۴، ٪۹۲، و …) نیز ابزار رایجی برای استفاده از مغالطه واژه های مبهم هستند. مثلاً کسی ادعا می کند که پول کمی دارد و بعد از تحقیق معلوم می شود که بیست میلیون تومان دارد. چنین کسی در برابر اعتراضی دیگران می تواند بگوید: بیست میلیون که پولی نیست، یک خانهٔ مناسب هم نمیتوان با آن خرید! (باید اول معلوم شود که معنای خانهٔ مناسب چیست؟) از آن طرف، ممکن است کسی بگوید که پول زیادی دارد و معلوم شود که مثلاً بیست تومان پول داشته است بعد بگوید: با بیست تومان می توان صد بار تلفن زد! مگر کم پولی است؟! ۳- فال گیری و پیشگویی یکی از موارد متداول استفاده از این مغالطه در فال گیری و پیشگویی هاست. در پیشگویی ها معمولاً از لغات و عباراتی استفاده می شود که مبهم باشند و قابلیت انطباق با مصادیق گوناگونی را داشته باشند؛ مثلاً می گویند: شما استعداد زیادی در بعضی از رشته ها دارید و به زودی موفقیت بزرگی نصیب شما می شود و … 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06