فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستانی جالب از امام موسی صدر
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#غرب_بدون_روتوش ۹
قابلیت دوش رایگان در اتوبوس های آلمان 😍
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا امکان دارد ارزش پول ملی برگردد عامل اصلی کاهش ارزش پول ملی چیست ؟
🆔 @shobhemajazi110
#اربعین
به ایرانیا میگن پولتون رو میدن به عراق
به عراقیا میگن نفت و گازتون میدن به ایران
به ایرانیا میگن عراق عمدا گرد و خاک کرده هوای ایران آلوده بشه
به عراقیا میگن پسماند آلوده ایران بیمارتون کرده
به ایرانیا میگن تو مشهد برای عراقیا سکس توریسم راه انداختن
به عراقیا میگن ایرانیا برای زنهاتون میان کربلا..
تفرقه میندازن حکومت کنن ولی یه راهپیمایی اربعین همه رو میشوره میبره :))
📚https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
🆔 @shobhemajazi110
#سواد_رسانه ۱۹
حتما ضرب المثل «یک کلاغ چهل کلاغ» را شنیده اید داستان این «ضرب المثل» به خوبی نحوه ی انتشار یک شایعه را نشان می دهد.
در فضای رسانه هم با همچین پدیده ای مواجه هستیم که چطور یک شایعه دست به دست در شبکه های اجتماعی می چرخد و بدان، ضریب داده می شود به گونه ای که وقتی از اصل ماجرا مطلع می شویم از میزان تفاوت شنیده ها با آن شگفت زده می شویم.
بنابر این، رفتار درست در مواجه با این شایعات ، اولا؛ تحقیق و برسی در مورد آن ها، از منابع معتبر است و ثانیا؛ خودداری از انتشار بی تحقیق مطالب فضای مجازی است.
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهه ۲۴
⚠️ بهتر نیست دین از سیاست جدا باشه تا مردم نسبت به دین بدبین نشوند ؟
✅ پاسخ در 🎦 کلیپ بالا
📚 @PasokhGooha_ir
🆔 @shobhemajazi110
#نهج_البلاغه ۸
حکمت ۱۶۷: وَ قَالَ امیرالمومنین علیه السلام الإِعجَابُ یَمنَعُ الِازدِیَادَ
امیر مؤمنان فرمودند : خود پسندی مانع فزونی است. (ترجمهٔ مرحوم دشتی)
شخص به خود شیفته گمان میبرد که به حد کمال و غرض رسیده است و حال آنکه به فزونی رسیدن را کسی مطالبه میکند که به قصور و ناقص بودن خود معترف باشد نه کسی که گمان میبرد در حد کمال است. حقیقت به خود شیفتگی این است که آدمی در مورد خود منزلتی را گمان برد که شایسته و سزاوار آن نیست. و به همین سبب یکی از حکیمان به مردی که به خود شیفته بود گفت: شاد میشوم که در نظر مردم آن چنان باشم که تو درباره خود گمان میبری و در نظر خودم چنان باشم که تو در نظر مردمی. آن حکیم بدین گونه آرزو کرده است که به معایب نفس خویش همان گونه آگاه شود که مردم از عیب به خود شیفتگی آن مرد آگاه هستند.
به حسن بصری گفته شد: بدترین مردم کیست؟ گفت: آن کس که عقیده داشته باشد از همه مردم بهتر است. (شرح مرحوم آیت الله دامغانی)
🆔 @shobhemajazi110
جمعه خونین #۱۷_شهریور
جان دی استامپل، استاد ارشد روابط بینالملل در دانشکده دیپلماسی و تجارت بینالمللی پترسون دانشگاه کنتاکی، در کتاب «درون انقلاب ایران» مینویسد:
پس از آغاز برخورد در میدان ژاله، مجروحین حادثه به سه بیمارستان واقع در ناحیه روان شدند. منابع پزشکی، کشتهشدگان را بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر برآورد کردند. [...] در نیمروز ۸ سپتامبر [۱۹۷۸م/ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ شمسی]، رقم مقتولین اعلام شده از طرف مخالفین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بود، اما طی ۲۴ ساعت تا حدود ۱۰۰۰ نفر بالا رفت. گزارشات دیگر، کشتهشدگان را ۴۵۰۰ نفر ذکر کرده است و برخی تا ۲۰۰۰۰ نفر نیز گفتهاند.
ادعای بنیادگرایان بر محاسبات خودشان مبتنی بود و ۱۲۲ کشته بیانیههای دولت، از ارقام پلیس استخراج شده بود. [...] پزشکانی که مدت ۳۶ ساعت کار کرده بودند، عقیده داشتند که رقم ۳۰۰ تا ۴۰۰ کشته و ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ مجروح که در بیمارستانها و مراکز درمانی، درمان سرپایی شدهاند، برآوردی منطقی است.
استقرار حکومت نظامی در تهران و تیراندازی در میدان ژاله تأثیری مهم داشت و فضای سیاسی تهران را بهطور جدی متحول کرد.
📚برشی از کتاب #خدازاده به مناسبت سالروز قیام ۱۷ شهریور(برگرفته از کانال اندیشه راهبردی سعداء)
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهه ۲۵
⚠️ یادش بخیر زمان شاه به اروپا هم کمک می کردیم ولی الان چی
✅ پاسخ را در کلیپ 🎦 بالا مشاهده نمایید
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سواد_رسانه ۲۰
یکی از مسائل مهم در سواد رسانه ای «عدم جزئی نگری مطلق » است
در این کلیپ در مورد جزئی نگری مطلق توضیح داده شده است
🆔 @shobhemajazi110
وجدان کاری دو تا از پزشکان برانداز در مورد قضیه ی مهسا امینی که هیچ مورد خاصی که دلالت ضربه
به سر کند مشاهده نکردند اما برای حفظ به اصطلاح قیامشان سکوت کردند
🆔 @shobhemajazi110
#نهج_البلاغه ۹
حکمت ۱۰۹ : وَ قَالَ امیرالمومنین علیه السلام : نَحنُ النّمرُقَةُ الوُسطَی بِهَا یَلحَقُ التاّلیِ وَ إِلَیهَا یَرجِعُ الغاَلیِ
امیرمومنان می فرمایند: ما تکیه گاه میانه ایم، عقب ماندگان به ما میرسند، و پیش تاختگان به ما باز میگردند. (ترجمهٔ مرحوم دشتی)
امام علیه السلام در این گفتار حکیمانه، موقف خود و خاندانش را در برابر«مقصران» و«غالیان»روشن ساخته است، میفرماید: «ما تکیه گاه میانه هستیم؛ (باید) عقب افتادگان به آن ملحق شوند و تندروان به سوی آن باز گردند»؛ (نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطَی، بِهَا یَلْحَقُ التَّالِی، وَ إِلَیْهَا یَرْجِعُ الْغَالِی).
این تعبیر کنایه زیبا و دلنشینی است، زیرا«نُمْرُقة»در اصل به معنای پشتی یا متکایی است که بر آن تکیه میکنند؛پشتی وسط و میانه، پشتی ممتازی بوده که در صف پشتیهای مجلس مورد توجه و جایگاه افراد شریف تر بوده است.
می فرماید: آنها که پایین ترند باید رو به سوی ما کنند و آنها که بالاترند باید نگاه خود را به ما باز گردانند (و همگی راه اعتدال را پیش گیرند).
اشاره به اینکه مورد قبول در اسلام و آیین الهی اموری است که در سر حد اعتدال و دور از افراط و تفریط باشد، همان گونه که قرآن مجید می فرماید : «وَ الَّذِینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَ لَمْ یَقْتُرُوا وَ کانَ بَیْنَ ذلِکَ قَواماً»؛ کسانی که هنگامی که انفاق میکنند نه اسراف میکنند و نه سخت گیری و در میان این دو حد اعتدال را رعایت میکنند». (فرقان، آیه ۶۷. )
بخشی از شرح آیت الله مکارم بر حکمت ۱۰۹ نهجالبلاغه
🆔 @shobhemajazi110
#رحلت_حضرت_رسول_اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)
و شهادت #کریم_اهل_بیت #امام_حسن_مجتبی (علیه السلام) تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مظلومیت شدید امام حسن مجتبی (ع) 😔 به نقل از شهید مطهری (ره)
🆔 @shobhemajazi110
#شبهه ۲۶
⚠️ قطع یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از یارانه بگیران غیر نیازمند
✅ وزارت رفاه خبرهای منتشرشدۀ در برخی از رسانهها مبنیبر قطع یارانۀ نقدی ۴۰۰ هزار نفر از دیروز را تکذیب کرد.
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گاو_مهربون
نظر مسعود بهنود در مورد رضا پهلوی
🆔 @shobhemajazi110
حضرت آیتالله خامنهای: وضع علاقهی مردم نسبت به اهلبیت در دوران امام رضا علیه السلام خیلی بالا بوده. منتها متأسّفانه با حادثهی شهادت قطع شد، و دوران غم اهلبیت از دوران امام جواد علیه السلام به بعد شروع میشود. ۱۳۶۵/۰۴/۲۸ حضرت امام جواد علیه السلام نیز در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد. ۱۳۵۹/۷/۱۸
فرارسیدن شهادت حضرت علیبنموسیالرضا(علیهالسلام) تسلیت باد.
🆔 @shobhemajazi110
#شبهه ۲۷
⚠️ حقوق معلمان در زمان شاه حدودا ۵۶۰ تومان بوده و سکه ۱۱۳ تومان بوده، بنابراین به پول امروز معلمان زمان شاه حدود ۱۳۰ میلیون حقوق میگرفتند!
✅ اینگونه مقایسه های تک عنصری در موضوع اقتصاد، مغالطهای آشکار است. هیچگاه یک کالا نمیتواند ملاک وضعیت اقتصادی فرد، گروه یا یک جامعه باشد. باید قدرت خرید را نسبت به سبدی از کالاهای اساسی مورد محاسبه قرار داد.
بر اساس آنچه در روزنامه اطلاعات مورخ ۲۹ دیماه ۱۳۵۰ ( همان سالی که شبهه افکن ادعا میکند معلمان معادل ۱۳۰ میلیون امروز حقوق میگرفتهاند!) آمده:
🔸60 درصد دبیران و معلمان یخچال ندارند
🔸30 درصد تلویزیون ندارند
🔸 10 درصد دبیران و معلمان توانایی خرید نقدی دارند
🔸چهل تا هفتاد درصد درآمد ماهیانه صرف پرداخت قسط ها می شود
مقایسه قدرت خرید معلمان زمان شاه با حال
1⃣ مرغ
🔹 طبق سندی که خود شبهه افکنا منتشر کردهاند، حقوق دبیران زمون شاه حدود ۵۵۰ تومان است. مرغ هم کیلویی 10 تومان
📚روزنامه اطلاعات، 28 دی 1350
🔸اجازه بدید با حال مقایسه کنیم(با تقسیم حقوق بر قیمت مرغ) 👇
💶فرض کنیم حقوق دبیران با سابقه در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون باشد
🐤و مرغ هم کیلویی ۸۰ هزار تومان باشد
🔴نسبت قدرت خرید دبیران زمون شاه (500 تقسیم بر 10) 50 برابر است
🔴نسبت قدرت خرید حال حاضر (۱۰ میلیون تقسیم بر ۸۰ هزار) بیش از 100 برابر است
🔵یعنی قدرت خرید معلمان فعلی 2 برابر زمون شاه است.
2⃣ برنج
🔹 زمان شاه برنج تایلندی کیلویی ۶ تومان
🔸اگر حقوق (۵۵۰) رو بر قیمت برنج (۶) تقسیم کنیم حدودا می شود ۹۰
👈به عبارتی قدرت خرید معلمان برای برنج تایلندی زمون شاه ۹۰ است.
🔻الان فرضا کیلویی 40 هزار تومان با تقسیم حقوق (۱۰ میلیون ) بر قیمت برنج (40 هزار) عدد 250 بدست می آورد.
👈یعنی قدرت خرید معلمان حال حاضر برای برنج تایلندی 250 است
⚠️یعنی قدرت خرید فعلی ۳ برابر شده
3⃣ دلار
❇️حکم معلم تازه استخدام زمان شاه: ۵۶۴ تومان
💵دلار سال ۱۳۵۰ : ۷ تومان
💰معلم می تواند ۸۰ دلار بخرد
❇️حکم معلم تازه استخدام سال ۱۴۰۲: ۹،۸۰۰،۰۰۰ تومان
💵دلار سال ۱۴۰۲ : ۵۰ هزار تومان
💰معلم می تواند ۲۰۰ دلار بخرد
📚 گروه پژوهشی آرتا
🆔 @shobhemajazi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظاهراً موقع صحبت زلنسکی در سازمان ملل جمعیت کم بوده برای همین تلویزیون اوکراین مجبور شده از تصاویر آرشیوی استفاده کنه اما حواسشان نبوده داخل فیلم زلنسکی داره به حرفای خودش گوش می کنه 😂
🆔 @shobhemajazi110
#شبهه ۲۸
⚠️ از معجزات مكتب تشيع يكيش اینه که نصف مشکلات زنده ها رو قراره يه عده که قرنها مُردن و دیگه وجود ندارن حل کنند...
و نصف دیگر مشکلات رو یه نفر هست که نیست ولی قراره بیاد حل كنه...!!
✅ این متن با مغاطله آشکاری شروع شده چرا که در نگاه شیعیان ، همه اسباب رفع گرفتاری، در دست خداوند است و معصومان علیه السلام شفیع بین انسانها و خدا هستند به خاطر آبرویی که نزد او دارند .
عبارت ؛«نصف مشکلات را قرار است امامان درگذشته حل کنند » ساخته ذهن و قلم این گونه افراد است و گرنه کجا شیعیان فکر می کنند نصف مشکلات را آن بزرگواران، قرار است حل کنند اگر این طور بود کسی دنبال کارهای شخصی و عمومی برای رفع مشکل نمی رفت و همه مشکلات به آنها واگذار می شد .
در باره امام مهدی (عج) هم اعتقاد بر این است که ایشان، مشکل عدالت را در تمام کره زمین برای همیشه حل می کند( با تدبیر او و به دست احاد بشر) کاری که از اهل هیچ مکتبی بر نمی آید .
مشکل برقراری عدالت ، گره اساسی حیات اجتماعی بشر است که اگر حل شود اغلب مشکلات حل می شود.
خلاصه کسی که گمان دارد نصف مشکلات را امامان درگذشته و نصف را امام موعود انجام می دهد قاعدتا خود کاری نمی کند و در کناری می نشیند این درحالی است که در فرهنگ تشیع، تلاش و خیر خواهی برای اجتماع و گره گشایی از کار احاد جامعه، بیش از سایر مکاتب ، نمود دارد.
🆔 @shobhemajazi110