آیا می دانید یهودیان اولین بار لقب فاروق را برای عمر انتخاب کردند ؟
عَنْ صَالِحِ بْنِ كَيْسَانَ قَالَ: قَالَ ابْنُ شِهَابٍ:
بَلَغَنَا أَنَّ أَهْلَ الْكِتَابِ، كَانُوا أَوَّلَ مَنْ قَالَ لِعُمَرَ الْفَارُوقَ،
وَكَانَ الْمُسْلِمُونَ يُؤْثِرُونَ ذَلِكَ مِنْ قَوْلِهِمْ،
وَلَمْ يَبْلُغْنَا أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ذَكَرَ مِنْ ذَلِكَ شَيْئًا
ابن شهاب گوید : این گونه به ما رسیده است که یهودیان نخستین کسانی بودند که به عمر لقب فاروق دادند و مسلمانان از سخن آنها تبعیت کرده و این لقب را در باره عمر استعمال کردند و از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم هیچ مطلبی در این باره به ما نرسیده است.
📚تاریخ طبری ، جلد ۲ ، صفحه ۵۶۲ . ناشر : دار الکتب العلمیة - بیروت
➖تاریخ مدینه دمشق ، جلد ۴۴ ، صفحه ۵۱ . ناشر : دار الفکر - بیروت لبنان
➖الطبقات الکبیر ( الطبقات الکبری ) - چاپ مکتبة الخانجی بالقاهرة - جلد ۳ - کتاب فی البدریین من المهاجرین و الانصار - باب اسلام عمر - صفحه ۲۵۰
➖تاريخ المدينة نویسنده : ابن شبة جلد : 2 صفحه : 662
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرزوهای بسیار عجیب ابوبکر و عمر در لحظات آخر عمرشان
حجت الاسلام یزدانی
@Sibtayn
آرزوی عجیب عمر بن خطاب
💎عن الضحاک قال: قال عمر: یا لیتنی کنت کبش أهلی سمنونی ما بدا لهم، حتى إذا کنت أسمن ما أکون زارهم بعض من یحبون فجعلوا بعضی شواء وبعضی قدیدا ثم أکلونی فأخرجونی عذرة ولم أکن بشرا ( هناد حل، هب)
از عمر بن خطاب روایت است که گفت:
ای کاش من قوچ خانواده ام بودم و آنقدر مرا می پروراندند که چاق ترین قوچان می شدم ؛ آن گاه هر کس را دوست می داشتند به دیدارشان می آمد پس مقداری از مرا می پختند و مقدار دیگری را سرخ می کردند ؛ سپس مرا می خوردند و از آن ها به شکل نجاست خارج می شدم و بشر نبودم !!!
📖کنز العمال، ج ۱۲، ص ۶۱۹
@Sibtayn
🔸عَنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي اَلْقَاسِمِ عَنِ اَلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
« اَلْأَئِمَّةُ بَعْدِي اِثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَ آخِرُهُمُ اَلْقَائِمُ فَهُمْ خُلَفَائِي وَ أَوْصِيَائِي وَ أَوْلِيَائِي وَ حُجَجُ اَللَّهِ عَلَى أُمَّتِي بَعْدِي
اَلْمُقِرُّ بِهِمْ مُؤْمِنٌ وَ اَلْمُنْكِرُ لَهُمْ كَافِرٌ» .
ائمه بعد از من دوازده نفرند كه اول ايشان على بن ابى طالب است(عليه السّلام)و آخر ايشان حضرت قائم است و ايشان خليفههاى من و اوصياء من و اولياء من و حجتهاى خداوند هستند بر امت من بعد از من
هر كس اقرار كند بايشان مؤمن است و هر كس انكار كند ايشان را كافر است.
📚من لا یحضره الفقیه ج۴ ص ۱۷۹
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منّی کیست؟
مرحوم ایت الله سید محمد حسین مرتضوی لنگرودی
@Sibtayn
اگر طالب گنجی از علم یا ثروت هستید بخوانید
عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ:
مَنْ قَالَ كُلَّ يَوْمٍ أَرْبَعَمِائَةِ مَرَّةٍ مُدَّةَ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْنِ رُزِقَ كَنْزاً مِنْ عِلْمٍ أَوْ كَنْزاً مِنْ مَالٍ
امام صادق علیه السلام می فرمایند :
هر کس به مدت دو ماه ، هر روز چهار صد مرتبه این ذکر را بگوید ، گنجی از دانش و یا ثروت روزی اش می شود
أَسْتَغْفِرُ اَللَّهَ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ اَلرَّحْمَنُ اَلرَّحِيمُ اَلْحَيُّ اَلْقَيُّومُ بَدِيعُ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ مِنْ جَمِيعِ ظُلْمِي وَ جُرْمِي وَ إِسْرَافِي عَلَى نَفْسِي وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ .
📖جنة الأمان الواقیة و جنة الإیمان الباقیة (المصباح) , جلد۱ , صفحه۶۳
📖وسائل الشیعة ج۷ ص۲۲۵
@Sibtayn
امیرالمؤمنین علیه السلام انتقام هرمزان ايرانی را گرفت
هرمزان ایرانی، سردار ایرانی و حاکم اهواز بود که در جنگ شوشتر (سال ۱۷ ق/ ۶۳۸ م) تسلیم شد. او را بهخواست خودش و به منظور تصمیمگیری نهایی توسط عمر درباره وی، به مدینه فرستادند. عمر تصمیم به قتل او گرفت، ولی او اسلام آورد و اسلامش پذیرفته شد..
پس از قتل عمر، عبیدالله فرزند او که گمان می کرد، قتل عمر نتیجه ی توطئه ای بوده که هرمزان در آن دست داشته، هرمزان رابه قتل رسانید. وی به بهانه ی نشان دادن اسب های خود به هرمزان او را به خانه خود آورد و در بین راه از پشت به او حمله کرد و او را از پای درآورد. (1)
هیچ یک از مهاجران و انصار و یاران پیغمبرصلی الله علیه وآله عمل عبیدالله را صحه نگذاشتند، و آن را مانند قتل بدون دلیل مسلمانی محکوم ساختند، عثمان نیز در بدو خلافت در جلسه ی مشاوره ای برای نظر در کار عبیدالله که محبوس (2) بود، عمل او را موجب اخلال در اسلام دانست، ولی در پایان، پرداخت مال دیه از اموال خود را بهترین راه برای جلوگیری از بی نظمی در امور دانست و شایسته ندید که در فردای قتل خلیفه، فرزند او نیز کشته شود.(3)
اما بزرگانی مانند امیرالمومنین علی علیه السلام اقدام عبیدالله را محکوم و او را مستوجب قصاص می دانستند.
نوشته اند که در اولین مجلسی که عثمان پس از به قدرت رسیدن به منبر رفت ، گفت : از امور مقدّر الهى اين است كه عبيد اللّه بن عمر ، هرمزان را كشته است . هرمزان از مسلمانان بوده است و وارثى جز عموم مسلمانان ندارد . من امام شما هستم و او را عفو مى كنم . آيا شما [ نيز ]عفو مى كنيد؟ گفتند : آرى .
حضرت علی علیه السلام خطاب به خلیفه فرمود: «این فاسق - اشاره به عبیدالله - را به خون خواهی هرمزان بکش که با کشتن مسلمانی بی گناه، مرتکب خطایی عظیم شده» و ادامه می دهد که ای فاسق! اگر روزی بر تو دست یافتم تو را به خون خواهی هرمزان خواهند کشت(4)
وقتی که خلافت ظاهری به امیرالمؤمنین (علیه السلام) رسید عبیدالله ابن عمر به شام فرار کرد و از همراهان معاویه گردید و در جنگ صفّین همراه معاویه شد و در صحنه جنگ به درک واصل شد
1- طبری، محمد بن جریر، تاریخ طبری، ج۴، ص۸۷.
ابن خلدون، عبدالرحمن، تاریخ ابن خلدون، ج۳، ص۱۱۲.
2- عبیدالله پس از به قتل رساندن هرمزان، جفینه و دختر ابولؤلؤ، توسط سعد بن ابی وقاص زندانی شد تا زمانی که عثمان در وضع او جلسه ای تشکیل داد. طبری،ج3، ص 302.
3- ابن سعد، ج5، ص 356.
4- محمد محمدی، مقاله ی سرگذشت هرمزان، ص 27
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مظلومانه شهید شدن دختر ابولؤلؤة توسط پسر عمر بن خطاب
@Sibtayn
خلیفه نژادپرست
ابوبکر عبدالله بن محمد بن ابراهیم بن عثمان عیسی کوفی ملقب به ابن ابی شیبه (۱۵۹–۲۳۵ هـ. ق) از دانشمندان اهل تسنن می باشد .
یکی از اقسام کتابهای حدیثی اهل سنت، مصنف نام دارد. مصنف به کتبی گفته میشود که بر اساس شیوه باب بندی احادیث تدوین شده باشد. از مشهورترین کتب مصنف نگاری شده نزد اهل سنت، کتاب المصنف فی الاحادیث و الآثار تألیف ابن ابی شیبه است.
ابن ابی شیبه در المصنف روایتی از عمر بن الخطاب خلیفه دوم اهل تسنن در مورد یادگیری زبان فارسی می اورد :
عن عمر رضي الله عنه قال: «ما تعلَّم الرجل الفارسية إلا خَبُثَ ، ولا خبث إلا نقصت مروءته»
هرکس زبان فارسی را بیاموزد ناپاک میگردد وهرکس ناپاک گردد از مردانگیاش کاسته میشود!
📗مصنف ابن أبي شيبة نویسنده : ابن أبي شيبة، أبو بكر جلد : 5 صفحه : 299
سؤال ما از اهل تسنن ایرانی است که به زبان فارسی صحبت می کنند :
آیا مردانگی اهل تسنن عرب زبان و ... از شما بیشتر است ؟
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می دانید دلیل اصلی حملۀ عمر بن خطاب به ایران چه بود؟
@Sibtayn
⚡️اعتراف یزید لعین به غاصب بودن عمر بن خطاب
✍️ علامه حلی رضوان الله علیه از بلاذری نقل کرده است:
«وَ رَوَى الْبَلَاذُرِيُّ قَالَ: لَمَّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ كَتَبَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ إِلَى يَزِيدَ بْنِ مُعَاوِيَةَ أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتِ الْمُصِيبَةُ وَ حَدَثَ فِي الْإِسْلَامِ حَدَثٌ عَظِيمٌ وَ لَا يَوْمَ كَيَوْمِ قَتْلِ الْحُسَيْنِ. فَكَتَبَ إِلَيْهِ يَزِيدُ أَمَّا بَعْدُ يَا أَحْمَقُ فَإِنَّا جِئْنَا إِلَى بُيُوتٍ مُجَدَّدَةٍ وَ فُرُشٍ مُمَهَّدَةٍ وَ وِسَادَةٍ مُنَضَّدَةٍ فَقَاتَلْنَا عَنْهَا فَإِنْ يَكُنِ الْحَقُّ لَنَا فَعَنْ حَقِّنَا قَاتَلْنَا وَ إِنْ كَانَ الْحَقُّ لِغَيْرِنَا فَأَبُوكَ أَوَّلُ مَنْ سَنَّ هَذَا وَ اسْتَأْثَرَ بِالْحَقِّ عَلَى أَهْلِه.»
وقتی حضرت حسین بن علی (علیهما السلام) به شهادت رسید، عبد الله بن عمر به یزید بن معاویه نامهای نوشت که: «پیشامدی عظیم و مصیبتی مهم و حادثهای بزرگ در اسلام اتفاق افتاده است و هیچ روزی مثل روز حسین نخواهد بود.»
یزید نیز در پاسخ او چنین نوشت: «ای احمق! ما به خانههایی آراسته با فرشهای آماده و تکیه گاههای فراوان وارد شدهایم و برای رسیدن به اینها (حکومت) جنگیدیم؛ اگر حق با ما باشد، که از حق خود دفاع کردهایم، و اگر حق با دیگران باشد، که پدرت (عمر) اولین کسی بود که این سنت را بنا کرد و حق را با خدعه و نیرنگ از صاحب آن (امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام) غصب کرد!»
📚منابع:
1- نهج الحق و کشف الصدق، تألیف علامه حلی، ص۳۵۶
2- بحارالانوار، تألیف علامه مجلسی، ج۴۵، ص۳۲۸
پس از این به بعد با دقت بخوانید:
«اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّی وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ العَنِ الثّانِیَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَاللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبی سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ.»
🏴⚫️➖▪️➖⚫️🏴
🔶 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا
╔═.🍃.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🍃.═╝
رافضی که برای ابولولوة رحمت مي فرستاد
🔻حدثنی خالد بن محمد الازدی قال: حدثنا شبابة بن سوار قال: سمعت رجلا من الرافضة یقول :رحم الله أبا لؤلؤة! فقلت: تترحم علی رجل مجوسی قتل عمر ابن الخطاب! فقال:کانت طعنته لعمر إسلامه.
♦️شبابة بن سوار نقل میکند که مردی از رافضی ها (شیعیان) را دیدم که میگفت رحمت خدای بر ابولولو باد؛
به او گفتم آیا بر مردی مجوسی که عمر بن الخطاب را کشت ترحم میفرستی؟
پس گفت: همین ضربه ای که به عمر زد دلیل اسلام او می باشد.
📗عیون الاخبار ابن قتیبه/ج2/ص158 و 159
@Sibtayn
حسنهای که ده برابر میشود..
عَنْ زُرَارَةَ، عَنْ أَبِيعَبْدِاللَّهِ عَلَيْهِالسَّلَامُ:
مَنْ جاءبِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها قَالَ:
مَنْ ذَكَرَهُمَا فَلَعَنَهُمَا كُلَّ غَدَاةٍ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ
سَبْعِينَ حَسَنَةً،
وَ مَحَا عَنْهُ عَشْرَ سَيِّئَاتٍ،
وَ رَفَعَ لَهُ عَشْرَ دَرَجَات.
زراره از #امام_صادق علیهالسلام در تفسیر این آیه:
"کسی که یک کار نیک انجام دهد خداوند به او ده برابر آن را میدهد"
نقل می کند که آن حضرت فرمودند : یعنی هر فردی که هرصبح آن دو – غاصب خلافت – را #لعن کند خداوند برای او
۷۰ #حسنه می نویسد
و ۱۰ گناه او را از بین می برد
و ۱۰ درجه بر مقام او میافزاید.
📚تفسیر العیاشی ج۱ ص۳۸۷
📚المحتضر ج۱ ص۷۲
📚بحارالأنوار (ط - بيروت) ج۳۰ ص۲۲۳
@Sibtayn
✅ یزید اصلِ انحراف نیست، پیامدِ انحرافات است!
←۱۴ربیعالاول سال ۶۴ھ۔ق سالمرگ #یزید بن معاویه
🔶 «ضیاء الدین ابن الأثیر الجزری» از علمای اهل سنت قرن ششم و هفتم هـ .ق در کتاب «الوشی المرقوم فی حلّ المنظوم» به صورت صریح اعتراف می کند:
«بدان که حسین _علیه السلام_ در روز عاشورا و در کربلا کشته نشد؛ بلکه در واقع در سـقـیـفـه کشته شد»
🔹واعلَم أنَّ الحُسَینَ لَم یُقتَل في یَومِ کَـربَلاء وإنَّما قُتلَ في يَوم السَّـقـيفَـة.
📚 مشخصات نسخه خطی:
نسخه خطی کتاب «الوشی المرقوم فی حل المنظوم» تألیف «ضیاء الدین ابن الأثیر الجزری» متوفی سال ۶۳۷ هـ .ق، نگهداری شده در کتابخانه نور عثمانیه ترکیه_ شماره ۴۳۶۴
@Sibtayn
محور وحدت در کلام رسول الله صلی الله علیه و اله
👳♂️حاکم نیشابوری از عُلمای بزرگ اهل تسنن روایتی با سند صحيح از رسول الله (صلی الله علیه و آله) روایت میکند که حضرت فرمودند:
🌟همانا ستارگان مایه امان ماندن اهل زمین از غرق شدن هستند و 👈👈اهل بیتم نیز مایه در امان ماندن امت من از #اختلاف هستند و اگر قبیله ای از عرب با ایشان مخالفت کند، آن قبیله دچار اختلاف شده و از حزب ابلیس می گردند.
عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
«§النُّجُومُ أَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ مِنَ الْغَرَقِ،
وَأَهْلُ بَيْتِي أَمَانٌ لِأُمَّتِي مِنَ الِاخْتِلَافِ،
فَإِذَا خَالَفَتْهَا قَبِيلَةٌ مِنَ الْعَرَبِ اخْتَلَفُوا فَصَارُوا حِزْبَ إِبْلِيسَ»
هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ
📚المستدرك على الصحيحين : الحاكم، أبو عبد الله ج : 3 ص : 162
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطاعن معاویه| نامه محمدبن ابی بکر به معاویه
حجت الاسلام معاونیان
@Sibtayn
💎الإمام الصادق عليه السلام ـ لِقَومٍ مِن أصحابِهِ ـ :
إنَّهُ قَد حَقَّ لي أن آخُذَ البَريءَ مِنكُم بِالسَّقيمِ ، و كَيفَ لا يَحِقُّ لي ذلكَ و أنتُم يَبلُغُكُم عَنِ الرَّجُلِ مِنكُمُ القَبيحُ فلا تُنكِرونَ عَلَيهِ و لا تَهجُرونَهُ و لا تُؤذونَهُ حتّى يَترُكَ؟ ! .
امام صادق عليه السلام ـ خطاب به گروهى از ياران خود ـ فرمود:
من حق دارم كه بى گناه شما را به خاطر گناه كارتان مؤاخذه كنم؛
چگونه چنين حقّى نداشته باشم، حال آن كه درباره كار زشت يكى از افراد خود خبردار مى شويد، امّا به او اعتراض نمى كنيد و از او دورى نمى نماييد و اذيّتش نمى كنيد تا از كار زشتش دست بردارد ؟!
📖وسائل الشيعة،ج۱۱،ص۴۱۵،ح۴
@Sibtayn
🔥اولین شکاف در اسلام (به روایت اهل تسنن)
💠 قندوزی حنفی از علمای اهل تسنن آورده است:
[و عن]ابن عمر قال:
كنّا نصلّي مع النبي صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فالتفت إلينا فقال:
أيّها الناس هذا وليّكم بعدي في الدنيا و الآخرة فاحفظوه-يعني عليا-.
ابن عمر می گوید :
همراه پیامبر صلی الله علیه و اله نماز می خواندیم که پیامبر صلی الله علیه و اله برگشت و خطاب به ما فرمود :
ای مردم : پس از من علی ولی شماست در دنیا و اخرت پس او را مراقبت کنید
[و عن]جابر رفعه:
أوّل ثلمة في الاسلام مخالفة علي.
💠رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: اولین شکاف در اسلام مخالفت با علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است.
📖ينابيع المودة لذو القربى : القندوزي، سليمان بن ابراهيم ج : 2 ص : 313
@Sibtayn
ابن حجر هیثمی که مردی متعصب است و شیعه را سب و لعن می کند در کتاب الصواعق المحرقه که آنرا در ردّ و ابطال عقاید وتاریخ تشیّع نگاشته است درصفحه 87 می نویسد :
هنگامي كه آيه:
«إِنَّ الله و مَلائِكَته يُصلون عَلي النَبيّ يا اَيُّها الَّذين آمَنوا صَلّوا عَلَيه و سَلِّموا تَسليما» احزاب/۵۶
نازل گرديد، ياران رسول خدا(صلی الله علیه و اله) از او درخواست كردند كه چگونه بر او صلوات بفرستند
او فرمود: «لاتصلوا علي الصلاة البتراء» [بر من صلوات بتراء ـ ناقص و بريده ـ نفرستيد] يادآور شدند،
پس چگونه درود بفرستيم؟
فرمود بگوييد: «اللّهمّ صل علي محمد و آل محمد».
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیخ صدوق در کتاب شریف امالی می نویسد :
از پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله وسلم) چنين نقل شده كه فرمود:
«هركس بر من درود بفرستد ولى بر خاندان من درود نفرستد بوى بهشت را استشمام نخواهد كرد»
«مَنْ صَلّى عَلَيَّ وَلَمْ يُصَلِّ عَلى آلي لَمْ يَجِدْ رِيحَ الْجَنَّةِ;
📖امالي، شيخ صدوق، ص 267، مجلس 36، ح 12.
@Sibtayn
علت حذف " ال محمد " از صلوات در کلام عالم سرشناس اهل تسنن
صنعانی در این عبارت می گوید :
حذف لفظ " آل " آن طوری که در کتب حدیثی می بینیم امری شایسته نیست و قبلا در مورد آن از من سوال شده و کیفیت صلوات فرستادن بر پیامبر نزد اهل حدیث ثابت است و این روات احادیث بوده اند که گویا اشتباها از روی تقیه در زمان حکومت امویان این لفظ را حذف کرده اند به این دلیل که امویان از آن خوششان نمی آمده است.سپس مردم این عمل را ادامه دادند ولی این عملی فاقد دلیل محکم است ...
📖سبل السلام،ج1،ص288 ط دار الحدیث
@Sibtayn
جابر گويد:
به امام باقر عليه السّلام عرض كردم:پيامبر خدا را برايم توصيف كن،
فرمود:رنگ پيامبر خدا سفيد مايل به سرخى بود
چشمانش سياه و درشت،
ابروانش پيوسته بود،
دستهاى سطبرى داشت و كف و انگشتانش محكم و درخشان و طلائى بود،
استخوان دو شانهاش بزرگ بود،
چون رو به كسى مىكرد با تمام بدن به او متوجه مىشد(نه آنكه مانند متكبران با گوشه چشم متوجه شود)
از بس خوشانس و مهربان بود.يك رشته مو از گودى گلويش تا نافش روئيده بود و نمودارى بود ميان صفحه از نقره درخشان،
گردن او تا دو شانه چون آفتابه طلا مىدرخشيد،
بينى كشيدهاى داشت كه هنگام نوشيدن آب نزديك بود آب را عقب زند،
چون راه مىرفت محكم گام برمىداشت كه گويا به سرازيرى فرود مىآيد،
مانند پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله ديده نشد نه پيش از او و نه بعد از او صلّى اللّه عليه و آله.
عَنْ جَابِرٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ صِفْ لِي نَبِيَّ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ كَانَ نَبِيُّ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَبْيَضَ مُشْرَبَ حُمْرَةٍ أَدْعَجَ اَلْعَيْنَيْنِ مَقْرُونَ اَلْحَاجِبَيْنِ شَثْنَ اَلْأَطْرَافِ كَأَنَّ اَلذَّهَبَ أُفْرِغَ عَلَى بَرَاثِنِهِ عَظِيمَ مُشَاشَةِ اَلْمَنْكِبَيْنِ إِذَا اِلْتَفَتَ يَلْتَفِتُ جَمِيعاً مِنْ شِدَّةِ اِسْتِرْسَالِهِ سُرْبَتُهُ سَائِلَةٌ مِنْ لَبَّتِهِ إِلَى سُرَّتِهِ كَأَنَّهَا وَسَطُ اَلْفِضَّةِ اَلْمُصَفَّاةِ وَ كَأَنَّ عُنُقَهُ إِلَى كَاهِلِهِ إِبْرِيقُ فِضَّةٍ يَكَادُ أَنْفُهُ إِذَا شَرِبَ أَنْ يَرِدَ اَلْمَاءَ وَ إِذَا مَشَى تَكَفَّأَ كَأَنَّهُ يَنْزِلُ فِي صَبَبٍ لَمْ يُرَ مِثْلُ نَبِيِّ اَللَّهِ قَبْلَهُ وَ لاَ بَعْدَهُ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ .
📚الکافي ج۱ ص۴۴۳
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬شعر اگر از تو نگوید همه عصیان باشد
🎙سیدحمیدرضا برقعی
🔹میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
📌شب شعر "تلاوت باران " - فرهنگ سرای اندیشه
#سیدحمیدرضا_برقعی
#میلاد_پیامبر_اکرم_صلی_الله_علیه_و_آله
#شعرخوانی
╔═.❤️.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.❤️.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬تواشیح رحمة للعالمين
🎤گروه محمد رسول الله
🔹میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
#گروه_محمد_رسول_الله
#پیامبر_اکرم_صلی_الله_علیه_و_آله
🔎 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ایتا
╔═.❤️.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.❤️.═╝