eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.8هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
3.1هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓3 رجب 🏴 شهادت امام هادی علیه السلام در سوم رجب سال ۲۵۴ هـ .ق. شـهادت امــام علی‌النقی (علیه السلام) در ۴۱ سالگی روی داد. دوران زندگی امام هادی(علیه السلام) مصـادف بود با خلافت شش تن از خلفای عباسی به نام‌های معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعین، معتز امام هادی(علیه السلام) سیزده سال در مدینه اقامت فرمودند و بقیه ایام عمر شریفشان را به اجبار متوکل در سامرا بودند؛ زیرا حاکم مدینه به متوکل نوشت که: «اگر تو را به مکه و مدینه حاجت است، علی بن محمد را از این دیار بیرون ببر که همگان را مطیع خود ساخته است»؛ از این رو آن خبیث امام را به سامرا برد و از او شدیداً مراقبت کرد. امام هادی(علیه السلام) بیست سال و نه ماه در این شهر اقامت گزیدند. هنگامی که معتز بر مسند خلاقت تکیه زد متوجه موقعیت ویژه و محبوبیت خاص ایشان در بین مردم شد؛ از این رو یازدهمین پیشوای شیعیان را مسموم کرد و به شهادت رساند. امام حسن عسکری (علیه السلام) بر پیکر مطهر پدر بزرگوارشان نماز خواندند و پس از آن که تشییع نمایانی از جنازه امام شد، بدن پاک آن حضرت را در خانه ایشان در سامرا به خاک سپردند. 🏴🏴🏴 @Sibtayn
👈🏼 حضرت علیه‌السلام از امام دهم حضرت امام هادی علیه‌السلام چنین روایت می‌کند که ایشان فرمودند: إنَّمَا اتَّخَذَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ إبراهِیمَ خَلیلاً لِکَثرَةِ صَلاتِهِ عَلی مُحَمَّدٍ وأهلِ بَیتِهِ علیهم‌السلام. 📝 خداوند عزوجل، ابراهیم علیه‌السلام را دوست خود برگرفت؛ زیرا او بر محمّد و اهل‌بیت او بسیار درود می‌فرستاد. 📚 علل الشرائع، شیخ‌صدوق، ج۱، ص۳۴ @Sibtayn
🏴تنها امام سامره تنها چه ميكنی؟ در كاروان سرای گداها چه ميكنی؟ دارم براي رنگِ تنت گريه ميكنم پایِ نفس نفس زدنت گريه ميكنم باور كنيم حرمت تو مستدام بود؟ يا بردن تو بردنِ با احترام بود؟ باور كنيم شأن تو را رَد نكرده است؟ اين بد دهانِ شهر به تو بد نكرده است؟ گرد و غبار، روی تو ای يار ريختند روی سرِ تو از در و ديوار ريختند مردِ خدا كجا و اينهمه تحقير، وایِ من بزم شراب و آيه یِ تطهير، وایِ من هرچند بين ره بدنت را كشيد و بُرد دستِ كسی به رویِ زن و بچه ات نخورد باران نيزه، نيزه نصيب تنت نشد دست كسی مزاحم پيراهنت نشد اين سينه ات مكان نشست كسی نشد ديگر سر تو دست به دست كسی نشد 🏴علی اکبر لطیفیان @Sibtayn
صفّار (رحمه الله) در کتاب «بصائرالدّرجات» از صالح بن سعید نقل کرده است که گفت: خدمت حضرت هادی (علیه السّلام) رسیدم هنگامی که متوکّل آن حضرت را به سامراء دعوت کرده بود و در جای نامناسبی منزل داده بود. به آن حضرت عرض کردم: فدایت شوم، اینها در همه امور قصد دارند نور فروزان شما را خاموش کنند و در حق شما کوتاهی کنند تا آنجایی که شما را در این کاروانسرای بسیار زشت که جای فقیران و فرومایگان می باشد ساکن نموده اند. امام علی النقی(علیه السّلام) فرمودند: «تو در این پایه از معرفت ما هستی و خیال می کنی این امور از قدر و منزلت ما می کاهد.» سپس با دست اشاره نمود و فرمود: نگاه کن چه می بینی؟ چون نگاه مردم باغ هایی زیبا منظر و پرطراوتی مشاهده کردم که در آن زنان نیکوکار خوش بو و نونهالانی که همچون مرواریدی در پوشش بودند، و پرندگان زیبا و آهوهای خوش خط و خال و نهرهای جاری وجود داشت، دیدن این منظره مرا به حیرت انداخت و چشمانم را خیره نمود. امام دهم (علیه السّلام) فرمودند: حیث کنّا فهذا لنا عتید و لسانا فی خان الصعالیک. ما هر کجا باشیم چنین موقعیتی داریم و در حقیقت در «خان صعالیک» که جایگاه فقیران و فرومایگان است نخواهیم بود. 📗بصائرالدّراجات، ص۴۰۶، ح۷ 📕 کافی، ج۱، ص۴۹۸ 📙 اعلام الوری، ص۳۶۴ 📒 بحارالأنوار، ج۵۰، ص۱۳۲، ح۱۵ @Sibtayn
سپهسالاری که سم مرکب امام هادی علیه السلام‌ را بوسید ▪️ ابو هاشم جعفری می‌گوید: در مدینه بودم که بغاء (یکی از سپهداران متوکل) در عهد واثق عباسی در جستجوی اعراب لشکر به مدینه رسید. 💎حضرت هادی علیه السّلام فرمود: برویم ببینیم این سپهدار ترک چگونه صف آرایی کرده. بیرون شدیم و ایستادیم تا سپاه آمد. مردی از ترکها از کنار ما گذشت. حضرت هادی علیه السلام با او به زبان ترکی صحبت کرد. مرد ترک از اسب پیاده شد و سم مرکب سواری امام را بوسید. 🔸من او را قسم دادم که این مرد به تو چه گفت؟ 🔹از من پرسید، این مرد پیامبر است؟ 🔸گفتم: نه، 🔹گفت: مرا به نامی صدا زد که در کودکی در سرزمین ترک آن نام را بر من گذاشته بودند و کسی تا این ساعت از آن نام اطلاع نداشت. ▪️ [إعلام الوری] السَّیِّدُ أَبُو طَالِبٍ مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَیْنِ الْحُسَیْنِیُّ الْجُرْجَانِیُّ عَنْ وَالِدِهِ الْحُسَیْنِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ أَبِی الْحُسَیْنِ طَاهِرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْجَعْفَرِیِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَیَّاشٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ یَعْقُوبَ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ أَحْمَدَ الْمَالِکِیِّ عَنْ أَبِی هَاشِمٍ الْجَعْفَرِیِّ قَالَ: کُنْتُ بِالْمَدِینَةِ حَتَّی مَرَّ بِهَا بغا أَیَّامَ الْوَاثِقِ فِی طَلَبِ الْأَعْرَابِ فَقَالَ أَبُو الْحَسَنِ أَخْرِجُوا بِنَا حَتَّی نَنْظُرَ إِلَی تَعْبِئَةِ هَذَا التُّرْکِیِّ فَخَرَجْنَا فَوَقَفْنَا فَمَرَّتْ بِنَا تَعْبِئَتُهُ فَمَرَّ بِنَا تُرْکِیٌّ فَکَلَّمَهُ أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام بِالتُّرْکِیَّةِ فَنَزَلَ عَنْ فَرَسِهِ فَقَبَّلَ حَافِرَ دَابَّتِهِ قَالَ فَحَلَّفْتُ التُّرْکِیَّ وَ قُلْتُ لَهُ مَا قَالَ لَکَ الرَّجُلُ قَالَ هَذَا نَبِیٌّ قُلْتُ لَیْسَ هَذَا بِنَبِیٍّ قَالَ دَعَانِی بِاسْمٍ سُمِّیتُ بِهِ فِی صِغَرِی فِی بِلَادِ التُّرْکِ مَا عَلِمَهُ أَحَدٌ إِلَّا السَّاعَةَ 📚إعلام الوری ج۲ ص۱۱۷ الثاقب فی المناقب ج۱ ص۵۳۸ كشف الغمة ج۲ ص۳۹۷ اثبات الهداة ج۴ ص۴۲۹ بحارالانوار، جلد ۵۰، ص ۱۲۴ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جریان شیعه شدن فرد سنی به برکت دعای امام هادی علیه السلام حجت الاسلام شیخ محمّد حسین یوسفی @Sibtayn
چگونه حاجت خود را در حرم امام هادی علیه السلام از خداوند طلب کنیم منصورى از عموى پدرش روايت مى‌كند كه به امام على بن محمد عرضه داشتم: آقاى من دعايى به من بياموز كه به وسيله آن به خدا نزديكى جويم. پس امام فرمود:اين دعايى است كه من خدا را بسيار به آن مى‌خوانم و از خدا خواسته‌ام كه هركس را پس از من در مزارم با آن بخواندش،نااميد نگرداند و آن اين‌چنين است: يَا عُدَّتِي عِنْدَ اَلْعُدَدِ، وَ يَا رَجَائِي وَ اَلْمُعْتَمَدُ، وَ يَا كَهْفِي وَ اَلسِّنْدُ، وَ يَا وَاحِدُ يَا أَحَدُ، وَ يَا قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ ، أَسْأَلُكَ اَللَّهُمَّ بِحَقِّ مَنْ خَلَقْتَهُ مِنْ خَلْقِكَ، وَ لَمْ تَجْعَلْ فِي خَلْقِكَ مِثْلَهُمْ أَحَداً، صَلِّ عَلَى جَمَاعَتِهِمْ، وَ اِفْعَلْ بِي كَيْتَ وَ كَيْتَ' [بجای کیت و کیت حاجت خود را ذكر كن]. 📗الأمالي (للطوسی) ج۱ ص۲۸۰ @Sibtayn
آیا می دانید چرا تمام گرفتاری های ما از روز دوشنبه است ؟ مسعودی تاریخ نگار سرشناس اهل تسنن در کتاب مروج الذهب در شرح حال امام هادی علیه السلام می نویسد : وفات امام هادی علیه السلام در روز دوشنبه و در خلافت معتز بالله اتفاق افتاد... در روز تشییع جنازه امام هادی (علیه السلام) که روز دوشنبه بود خادمةای گفت: در گذشته و حال از روز دوشنبه چه‌ها کشیدیم؛ 📗مروج الذهب مسعودی: ج 4 ص 84 🔹 مرحوم شیخ عباس قمی (رحمه الله) در تفسیر کلام مجمل خادمه می‌نویسد: این خادمة به روز وفات (شهادت) نبی (صلی الله علیه و آله) اشاره می‌کند که عده‌ای منافق طاغی و اوباش، بیعتی کردند که نحسی‌اش در اسلام فراگیر شد و این جمله را از عقیلة هاشمیون زینب (علیها السلام) فراگرفت که در روز عاشورا فرمود: پدرم فدای آنکه لشکرش روز دوشنبه غارت شد. 📗(اللهوف في قتلى الطفوف: ص 58) 📚 الانوار البهیة، تألیف محدث قمی، صفحه ۲۴۷، چاپ دار الأضواء @Sibtayn
لشکر امام هادی علیه السلام 💠 قطب راوندی روایت کرده که متوکل یا واثق یا یکی دیگر از خلفاء عباسی امر کرد عسکر (لشگر) خود را که نود هزار بودند از اتراک که در سرّ من رأی (سامرا) بودند که هر کدام توبره اسب خود را از گِل سرخ پر کنند ودر میان بیابان وسیعی در موضعی روی هم بریزند، ایشان چنین کردند وبه منزله کوه بزرگی شد واسم آن را تلّ مخالی نهادند. آنگاه بالای آن رفت وحضرت امام علی نقی علیه السلام را نیز به آنجا طلبید وگفت: شما را اینجا خواستم تا مشاهده کنی لشکرهای مرا، وامر کرده بود لشکریان را که با زینت و اسلحه تمام حاضر باشند وغرضش آن بود که شوکت واقتدار خود را بنماید تا مبادا آن حضرت یا یکی از اهل بیت اواراده خراج بر اونماید. 🔹 حضرت فرمود: می‌خواهی من نیز لشکر خود را بر توظاهر کنم؟ گفت: بلی، پس حضرت دعا کرد وفرمود: نگاه کن! چون نظر کرد دید ما بین آسمان وزمین از مشرق ومغرب پر است از ملائکه وتمام شاکی السلاح (مسلّح) بودند! خلیفه چون دید او را غش عارض شد چون به هوش آمد حضرت فرمود: ما به دنیای شما کاری نداریم ما مشغول به امر آخرت می‌باشیم بر تو باکی نباشد از آنچه گمان کرده ای، یعنی اگر گمانت آن است که ما بر توخروج می‌خواهیم بکنیم از این خیال راحت باش ما این اراده را نداریم. 📚 منتهی الآمال ، ج۲ ، ص۵۲۰ الخرائج و الجرائح ، ج۱،ص۴۱۴ @Sibtayn
جسارت های متوکل ملعون نسبت به امیرالمومنین علی و حضرت صدیقه طاهره علیهما صلوات الله ▫️ابن اثیر در تاریخ خود می نویسد عباده دلقك متوكل برای استهزاء علی علیه السلام روی شكم خود زیر جامه اش بالشی می بست و در پیش متوكل می رقصید مغنی ها هم می خواندند و متوكل شراب می خورد و می خندید روزی كه چنین برنامه ای را اجرا می كردند منتصر (پسر متوكل) در مجلس حاضر بود به دلقك اشاره نمود و او را تهدید كرد و او از ترس ساكت شد متوكل پرسید موضوع چیست؟ دلقك او را از این امر آگاه نمود منتصر به پدرش گفت آن كسی كه مورد مسخره قرار گرفته و مردم می خندند پسرعموی تو و بزرگ خاندان تو است و فخر تو به وجود او است و اگر هم خواستی خودت گوشت او را بخور و به این سگ و امثال او نخوران، متوكل به مغنی ها گفت همگی این شعر را با هم بخوانید: غار الفتی لابن عمه رأس الفتی فی حر امه اين جوان براي پسرعمش (علي عليه السلام) غيرت نشان داد سر جوان به... مادرش! 👈و این امر از جمله موجباتی شد كه منتصر خون متوكل را حلال شمرده و او را به قتل رساند. 📚الكامل في التاريخ : ابن الأثير، عزالدین ج : 6 ص : 130 ▫️دمیری می نویسد : [پس از جسارت متوکل به امیرالمومنین علیه السلام ] منتصر به قتل پدر تصمیم گرفت و در نهان با چند تن از غلامان خاص متوكل نقشه قتل او را طرح كرد و شبی كه متوكل در قصر خود با ندیمانش مشغول شرب خمر بوده و او را حالت سكر و مستی فرا گرفته بود بغاء صغیر داخل شد و ندیمان را مرخص نمود و آنها همگی بیرون رفتند مگر فتح بن خاقان كه در نزد متوكل بماند آنگاه غلامانی كه آماده كشتن متوكل بودند با شمشیرهای برهنه داخل شده و بر متوكل هجوم آوردند فتح بن خاقان كه چنین دید خود را بر روی متوكل انداخت و فریاد كشید وای بر شما می خواهید امیرالمؤمنین را بكشید! غلامان بدون اعتناء به فریاد او هر دو را قطعه قطعه كردند و سپس به نزد منتصر رفته و بر او به خلافت سلام كردند. قتل متوكل سه ساعت از شب گذشته در ماه شوال سال 247 واقع گردید و او در سن چهل و یك سالگی پس از پانزده سال حكومت بدین ترتیب به هلاكت رسید 📖تتمة المنتهي ص 238. ▫️شیخ طوسی از ابوالفضل شیبانی روایت می كند كه گفت روزی منتصر از پدرش متوكل شنید كه آن خبیث به حضرت زهرا علیهاالسلام ناسزا می گفت!! منتصر از مردی (یكی از علماء) پرسید كه تكلیف او چیست؟ آن شخص گفت البته قتل متوكل (به علت ناسزاگوئی به حضرت زهرا علیهاالسلام) واجب است ولی این را هم بدان كه اگر كسی پدر خود را بكشد عمر طولانی نمی كند منتصر گفت اگر قتل متوكل اطاعت امر خدا باشد من از طولانی نبودن عمرم باكی ندارم پس او را به قتل رسانید و بعد او هفت ماه زنده ماند. 📗امالي طوسي جلد 1 ص 337 @Sibtayn
26.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬ای که از زهر کین جان دادی 🎙کربلایی حسین ستوده 🔺شهادت امام هادی علیه السلام 1400 📌هیئت مهدی جان طهران ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن، کتاب معجزات است و مشکلاتی را که در برابر انسان ها قرار دارد، صادقانه بیان می‌کند. صداقتش آنجایی به اوج خود می‌رسد که حتی راهکار نجات از آن مشکلات را نیز بی پرده بیان می‌کند. خداوند در آیه ١۵۵ سوره بقره می‌فرماید: «قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مال ها و جان ها و میوه ها آزمایش می کنیم؛ و بشارت ده به استقامت کنندگان» امام صادق فرمودند: «پیش از ظهور قائم، نشانه هایی از جانب خدای تعالی برای مومنان خواهد بود.» و در ادامه با بیان آیه ١۵۵ سوره بقره فرمودند: «این قول خدای تعالی است... یعنی شما مومنان را پیش از خروج قائم می‌آزمائیم؛ به (خوف) از پادشاهان بنی فلان در آخر سلطنت آنها و (گرسنگی به واسطه) گرانی قیمت ها و (کاستی در اموال به واسطه) کسادی داد و ستد و کمی سود و (کاستی نفوس به واسطه) مرگ و میر فراوان و (کاستی در ثمرات به واسطه) کمی برداشت محصولات زراعتی و در آن هنگام، صابران را به تعجیل خروج قائم مژده بده» 📚 کمال الدین و تمام النعمه، ج ٢، ص۶۴٩ در آخرالزمان، مردم به انواع بلاها مبتلا می‌شوند و موفقیت با صابران است که دین خود را حفظ میکنند. وحشت و اضطراب، گرسنگی و قحطی، فساد در تجارت و بازرگانی و تلفات جانی و مرگ های سریع، از جمله این بلاهاست. @Sibtayn
33.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬برا دل شکسته همیشه سر پناهی 🎙کربلایی حسین طاهری 🔺شهادت امام هادی علیه السلام 1400 ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
26.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬روضه امام هادی علیه السلام 🎙حاج سید مهدی میرداماد 🔺شهادت امام هادی علیه السلام 1397 📌هیئــت الزهرا (س) تهران ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ علت حمله‌ی مخالفان به زیارت جامعه کبیره، یادگار امام علی‌النقی‌علیه‌السلام* 🔘 آیت‌الله شیخ‌حسین غیب‌غلامی @Sibtayn
در مجلس شراب به دل بود آذرت ديگر نخورد چوب به لب‌هاي اطهرت ديگر سر بريده نمي ديد خواهرت ديگر نبود بسته دو بازوي خواهرت ديگر به غصه عترت تو مبتلا نبود ديگر سرت ميانۀ تشت طلا نبود ⚫️شهادت امام هادی علیه السلام تسلیت باد.
برای شکر کدام نعمت آمده‌ای؟! 💠وَ رُوِيَ عَنْ أَبِي هَاشِمٍ اَلْجَعْفَرِيِّ أَنَّهُ قَالَ : أَصَابَتْنِي ضِيقَةٌ شَدِيدَةٌ فَصِرْتُ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَاسْتَأْذَنْتُ عَلَيْهِ فَأَذِنَ لِي فَلَمَّا جَلَسْتُ قَالَ «يَا أَبَا هَاشِمٍ أَيُّ نِعَمِ اَللَّهِ عَلَيْكَ تُرِيدُ أَنْ تُؤَدِّيَ شُكْرَهَا» قَالَ أَبُو هَاشِمٍ فَوَجَمْتُ فَلَمْ أَدْرِ مَا أَقُولُ لَهُ فَابْتَدَأَنِي عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ «إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ رَزَقَكَ اَلْإِيمَانَ فَحَرَّمَ بِهِ بَدَنَكَ عَلَى اَلنَّارِ وَ رَزَقَكَ اَلْعَافِيَةَ فَأَعَانَكَ عَلَى اَلطَّاعَةِ وَ رَزَقَكَ اَلْقُنُوعَ فَصَانَكَ عَنِ اَلتَّبَذُّلِ يَا أَبَا هَاشِمٍ إِنَّمَا اِبْتَدَأْتُكَ بِهَذَا لِأَنِّي ظَنَنْتُ أَنَّكَ تُرِيدُ أَنْ تَشْكُوَ لِي مَنْ فَعَلَ بِكَ هَذَا قَدْ أَمَرْتُ لَكَ بِمِائَةِ دِينَارٍ فَخُذْهَا» . 🔹از أبو هاشم جعفرى روايت شده است كه گفت: تنگدستى سختى بر من عارض شد، از اين رو بسوى امام ابو الحسن علىّ‌ بن محمّد(امام هادی) عليهما السّلام رفتم، و اذن ورود بمحضر آن امام را طلب كردم، و آن حضرت مرا اذن داد، پس چون بنشستم فرمود: اى أبا هاشم ميخواهى كدام نعمت از نعمت‌هایى را كه خدا به تو بخشيده است شكر گوئى‌؟ در اين حال من سر بزير افكندم و خاموش ماندم، زيرا نميدانستم كه در جواب آن امام چه بگويم، پس او خود سخن آغاز كرد، و فرمود: خداوند عزّ و جلّ‌ ايمان را نصيب تو ساخت، از اين رو بدنت را بر دوزخ حرام ساخت، و سلامت را روزيت كرد، از اين رو تو را در طاعت خود يارى فرمود و قناعت را بهرۀ تو فرمود و از اين رو تو را از بى‌آبروئى مصون داشت، اى أبا هاشم، من از اين رو بر اين گونه با تو آغاز سخن كردم كه گمان بردم كه تو ميخواهى از كسى كه اين چنين با تو رفتار كرده است نزد من شكايت كنى، اكنون امر كرده‌ام كه صد دينار در اختيار تو قرار دهند، پس آن را دریافت کن. 📚من لا یحضره الفقیه،جلد۴،صفحه۴۰۱ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همنشینان شیطان در بیان امام هادی علیه السلام حجت الاسلام بندانی @Sibtayn
خلف بن حماد می گوید مساله ای شرعی پیش امده بود که علمای عامه نظری داده بودند و من می خواستم نظر امام موسی بن جعفر علیهماالسلام را بدانم . نزد حضرت رفتم و مساله را مطرح کردم . حضرت امام کاظم علیه السلام پیش از انکه جواب مساله را بفرمایند ، از ترس اين‌كه كسى سخن او را بشنود.در خيمه به راست و چپ نگاه كرد ؛ آن‌گاه روى به من كرد و فرمود: يَا خَلَفُ سِرَّ اَللَّهِ سِرَّ اَللَّهِ فَلاَ تُذِيعُوهُ وَ لاَ تُعَلِّمُوا هَذَا اَلْخَلْقَ أُصُولَ دِينِ اَللَّهِ بَلِ اِرْضَوْا لَهُمْ مَا رَضِيَ اَللَّهُ لَهُمْ مِنْ ضَلاَلٍ اى خلف! اين سرّ خداست! سرّ خداست! آن را فاش مكنيد و اصول دين خدا را به اين مردم (مخالفان) نياموزيد، بلكه به همين اندازه كه خداوند، گمراهى را بر آنان خواسته، شما نيز به همان خوشنود باشيد. 📗المحاسن ج۲ ص۳۰۷ 📕الکافي ج۳ ص۹۲ @Sibtayn
🗓 پنجم ؛ سالروز شهادت جناب ابن سکیت رحمة الله عليه ، به دستور عباسی ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🔹 یعقوب بن اسحاق معروف به ابن سکیت از بزرگان امامیه در شب دوشنبه ۵ رجب سال ۲۴۴ هجری قمری به دستور متوکل عباسی به خاطر تشیع به شهادت رسید و در سامرا دفن شد در حالی که از سن او ۵۸ سال می‌گذشت. 🔸 ابن سکیت خوزستانی از آبادی‌های دورق از اطراف اهواز بود. گفته شده چون زیاد ساکت بوده به او ابن سکیت می‌گفتند. نجاشی می‌گوید: یعقوب بن اسحاق السکیت، ابو یوسف، از نزدیکان امام جواد و امام هادی علیهما السلام بود و از امام جواد علیه السلام روایات و مسائل را نقل کرده است. او از بزرگان علم عربیت و لغت و ثقه‌ای راستگو بود و دارای کتاب‌هایی است. ◾️ : 🔸 متوکل عباسی ابن سکیت را ملزم نموده بود که تأدیب دو فرزندش معتز و مؤید را عهده‌دار شود. یک روز به او گفت: آیا دو فرزند من نزد تو محبوب‌ترند یا امام حسن و امام حسین (علیهما السلام)؟ ابن سکیت گفت: به خدا قسم خادم حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام بهتر است از تو و از دو فرزندت. متوکل دستور داد زبان او را از پشت سر خارج نمایند، و با این جنایت او به شهادت رسید. بعضی گفته‌اند ضرباتی به شکم آن بزرگوار وارد کردند تا شهید شد. 📚 تقویم شیعه، نوشته استاد حجت الاسلام عبد الحسین بندانی، صفحه ۱۸۸-۱۸۹ ---------------- 🔹 سیوطی از علمای اهل تسنن در این باره می‌نویسد: ✍️ وفي سنة أربع وأربعين قتل المتوكل يعقوب بن السِّكِّيت الإمام في العربية فإنه ندبه إلى تعليم أولاده، فنظر المتوكل يومًا إلى ولديه المعتز والمؤيد فقال لابن السكيت: من أحب إليك هما أو الحسن والحسين؟ فقال: قنبر -يعني: مولى عليّ- خير منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقيل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بديته، وكان يعقوب رافضيًّا. 🔸 در سال ۴۴ متوکل عباسی، یعقوب بن سکیت پیشوا در علم زبان عربی را به قتل رساند. متوکل عباسی ابن سکیت را ملزم نموده بود که تأدیب دو فرزندش معتز و مؤید را عهده‌دار شود. یک روز به او گفت: آیا دو فرزند من نزد تو محبوب‌ترند یا حسن و حسین (علیهما السلام)؟ ابن سکیت گفت: به خدا قسم قنبر خادم حضرت امیر المؤمنین علی (علیه السلام) از دو فرزندت بهتر است. متوکل به غلامان ترک دستور داد بر شکمش بکوبند تا فوت شد (به شهادت رسید) و همچنین گفته شده زبان او را از پشت سر خارج کردند، و با این جنایت او به قتل رسید. سپس دیه او را برای پسرش فرستادند. یعقوب (شیعه) بود. 📚 تاریخ الخلفاء، تالیف سیوطی، صفحه ۲۷۶، چاپ دار ابن حزم 📃 اسکن کتاب: http://bit.ly/2HBgFaL 📃 پوستر: http://bit.ly/2Hwsa3b 📝 پ.ن : اهل تسنن با اینکه اعتراف کرده‌اند که متوکل ملعون ناصبی و خونریز و دشمن اهل بیت علیهم السلام بوده، در کمال تعجب او را ناصر السنة می‌نامند و حتی ابن عربی صوفی قبح الله وجهه او را از اولیاء خدا می‌داند!!! البته اهل تسنن بسیاری از حکام خونریز و ناصبی دیگر را نیز ناصر السنة نامیده‌اند ! گویا شرط اصلی ناصر السنة بودن از نظر آنان دشمنی با اهل بیت علیهم السلام و کشتار شیعیان است!!! ➕ابن عربی در فتوحات می‌گوید: ❌ «قطب که او را {غوث} گویند،محل نظر حق تعالی است و آن در هر زمان یک شخص است و هو من المقربین و هو سید الجماعة فی زمانه و منهم من یکون ظاهر الحکم و یحوز الخلافة الظاهرة کما حاز الخلافة الباطنیة من جهة المقام کأبی بکر و عمر و عثمان و علی و الحسن و معاویة بن یزید و عمربن عبد العزیز و المتوکل ومنهم من له الخلافة الباطنة خاصة و لا حکم له فی الظاهر کأحمد بن هارون الرشید السبتی و کأبی یزید البسطامی و أکثر الأقطاب لا حکم لهم فی الظاهر…» 📒فتوحات،ج2،ص6 : و او از مقربین است و سرور جماعت زمان خود می باشد از آنها کسی است هم خلافت ظاهری دارد و هم خلافت باطنی مانند ابوبکر، عمر،عثمان،علی،حسن، بن یزید و عمربن عبد العزیز و متوکل عباسی و بعضی تنها حائز مقام خلافت باطنی هستند مانند : احمد بن هارون رشید سبتی و ابو یزید بسطامی و اکثر قطبها این چنین هستند.» @Sibtayn