eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
163 دنبال‌کننده
367 عکس
184 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع: دو مهدی!!! ⊹━━❁ ❁━━⊹ استاد، جریان احمد برای اثبات دو مهدی، می گویند یک مهدی قبل از سفیانی و یک مهدی بعد از سفیانی و به این حدیث استناد می کنند: 💢مهدی قبل از سفیانی کیست؟ 🔸حذلم بن بشیر می گوید: به علی بن حسین ع گفتم: خروج مهدی و نشانه ها و علامات ایشان را برای ما توصیف کنید؟ فرمودند: ... ثم يخرج السفياني الملعون من الوادي اليابس وهو من ولد عتبة بن أبي سفيان، فإذا ظهر السفياني اختفى المهدي ثم يخرج بعد ذلك. سپس  سفیانی ملعون از وادی خشک خروج می کند او از فرزند عتبه بن ابی سفیان است پس هنگامیکه سفیانی خروج کرد مهدی مخفی میشود سپس بعد از آن خروج می کنند. 📚الغيبة طوسي: ص443 در مورد این روایت بنده حقیر را راهنمایی کنید ممنون میشم. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم صرف نظر از اینکه این حدیث هیچ سندی ندارد و کلا بدون سند نقل شده، و با صرف نظر از اینکه این حدیث نسخه بدل دارد و نسخه دیگر گفته: اخذ في المهدی، یعنی سفیانی دنبال مهدی می گردد، محتوای حدیث درست است. زیرا سفیانی در شام خروج می کند و پس از تشکیل حکومت به عراق می تازد و مشغول قتل و غارت است که حضرت مهدی علیه السلام در بیست و سوم ماه مبارک رمضان ظهور کرده در مدينه مخفی می شوند و خروج را تا دهم‌ محرم به تاخیر می اندازند تا حلقه یاران ده هزار نفری تشکیل و کامل شود. سفیانی که متوجه ظهور حضرت و حضور ایشان در مدینه می شود لشکری جهت ایشان می فرستد که دچار خسف بیداء می گردند. بنابراین، سفیانی از ظهور و مکان حضرت که‌ مدینه هست مطلع شده و لشکری برای کشتن ایشان‌ می فرستد. ⊹━━❁ ❁━━⊹ استاد این بخش را در مورد مهدی اول می دانند که می فرمایید زمانی که سفیانی خروج کرد مهدی مخفی میشود. آنها می گویند امام زمان که در آن لحظه غیبت نمی‌کنند پس آن مهدی، مهدی اول است. در مورد این بخش توضیح بفرمایید. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: عرض شد اولاً این قسمت نسخه بدل دارد که به جای اختفی المهدی، اخذ في المهدی دارد یعنی سفیانی دنبال مهدی می گردد. و طبق نسخه اختفی نیز بیان شد که حضرت ظهور کرده اند اما چون اصحابشان جمع نشده اند مخفی می شوند تا اصحاب ده هزار نفرشان‌ جمع شوند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6028424798269345671.ogg
33.21M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_ کتاب:اعتبار‌سنجی‌احادیث‌شیعه 💠جلسه(۵۲) از ابتدای خط دوم ص۴۸۶ تا پایان ص۴۹۴ ا◥بخش چهارم: ┊واقعیت های حاکم بر ┊اعتبارسنجی احادیث ا◢ ۱۷. پذیرفتنی بودن توثیقات رجالی پنج مبنا: ... ۴. حجیت ظن در ظرف انسداد صغیر ۵. اطمینان آور بودن توثیقات نتیجه گیری: ۱ تا ۴۲ 🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگارشی مختصر و شیوا در معرفی جریان احمد بصری و بررسی مهم ترین ادعاهای آن. مطالعه این اثر را از دست ندهید. https://eitaa.com/sistanymogtahed/1909
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6037114410462351367.ogg
21.76M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆│⠂کتاب مهدیان دروغین ◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆ جلسه بیست‌ و نهم ❏فصل ششم: مدعیان مهدویت از هند تا یمن ◆ادعای مهدویت در عثمانی ۱۶۶۶ ◆مدعی دیگر ۱۶۹۴ ◆بایزید ترکمانی ◆مهدی چچنی ۱۷۸۵ ❏فصل هفتم ادعای مهدویت از هند تا ایران قرن سیزدهم ◆میرزا مشتاق علی دوره کریم خان ◆سید احمد بریلوی در هند ◆ ᯓسیدمهدی‌مجتهدسیستانی🎤 ┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6041826109845148067.ogg
48.94M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_ کتاب:اعتبار‌سنجی‌احادیث‌شیعه 💠جلسه(۵۳) از ابتدای ص۴۹۵ تا ابتدای پاراگراف سوم از ص۵۰۸ ا◥پیوست اول: بازخوانی دستبردهای اهل غلو: ۱. بازخوانی دو گزارش ۲. برخوردهای مختلف با این دو گزارش الف‌. پذیرش جعلی بودن اکثر یا کثیری از روایات ب. تلاش در اثبات گزینشی بودن روایات 🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع: نمیشد ظاهر باشد؟ ⊹━━❁ سوال کاربر: ❁━━⊹ سلام خدمت شما استاد گرامی. متن بالا را توضیح دهید. ⊹━━❁ پاسخ استاد: ❁━━⊹ سلام علیڪم منکران مهدی غائب می گویند چرا خدا به جای غائب کردن ایشان، به صورت معجزه دائمی، مانع قتل ایشان نشده؟ شیخ طوسی جواب می دهند: انسانها باید در کارهای خود از نظر تکوین، آزاد باشند تا اگر کار بدی را انجام نمی دهند از روی اختیار باشد نه از روی اجبار. پس اینکه افراد زیادی بخواهند مهدی را بکشند اما به صورت معجزه آسا دائماً جان ایشان حفظ شود، این مخالف اختیار بندگان است. بله خدا از نظر تشریع آنها را از اقدام به قتل حجت خدا نهی نموده. از طرفی اگر خدا بخواهد به صورت تکوینی دائماً جان مهدی ظهور را حفظ کند، ممکن است برای مردم مشکلاتی به وجود آورند. مثلاً لج دشمنان از اینکه نمی توانند امام ظاهر را بکشند در بیاید و به جان شیعیان ایشان بیفتند و اینقدر شیعه بکشند تا خدا آن مانع تکوینی را بردارد. و در این صورت شیعه دعا می کرد حال که فعلاً قرار نیست حجت خدا قیام کند کاش غائب می شد تا به خاطر او اینقدر ما را نکشند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6044077909658833151.ogg
49.85M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆│⠂کتاب مهدیان دروغین ◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆ جلسه سی ام ❏فصل هفتم ادعای مهدویت از هند تا ایران قرن سیزدهم ◆پیشگویی ظهور برای سال ۱۲۱۴ قمری ◆وعده ظهور در سال ۱۲۴۸ ◆غلام احمد قادیانی ۱۹۰۸ ◆علی محمد باب ۱۲۵۸ ◆پنج مدعی دیگر در شیخیه ◆ ᯓسیدمهدی‌مجتهدسیستانی🎤 ┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع: درباره جوابهای فطرت ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام و‌ احترام خدمت استاد بزرگوار. ببخشید استاد من نکات شماره ۳ تا شماره ۶ در پاسخ به شبهه دوران فترت را درست متوجه نشدم یعنی اگر طبق نکته ۳ دوران فترت بر غیبت صدق میکند چگونه طبق نکته ۵ غیبت صغری جز دوران فترت محاسبه نشده یا طبق نکته ۴ فرق بین دوران فترت و غیبت وجود دارد ولی همان نکته ۳ با بیان دیگری در نکته ۶ تکرار شده؟ با این توضیحات فرمایش امام صادق در مورد دوران فترت امام زمان عج دقیقا چه زمانی از زندگی ایشان میشود؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. این جواب ها، مبتنی بر هم نیست بلکه مستقل از هم است. یعنی يا آنها غیبت را جزو فترت می دانند يا نمی دانند. اگر می دانند چرا غیبت صغری را جزو فترت نمی شمرند و اگر نمی دانند که پس ضلالتی رخ نداده تا احمد بخواهد درستش کند. 👇👇👇
☝️☝️☝️ ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹ جواب ۳ فرض را بر این‌گذاشته که فترت، بر غیبت اطلاق بشود پس در این صورت امام علیه السلام از ابتدای امامت در فترت بوده اند لذا وقتی بیایند می شود علی حین فترة من‌ الائمة. جواب ۴ این را رد می کند که فترت، شامل غیبت باشد چون در فترت، حجت را نمی شناسند مثل فترت بین عیسی و پیامبر صلی الله علیه و آله و علیه، اما شیعه در غیبت، حجت خود را می شناسد، پس غیبت، فترت‌ نیست. جواب ۵ نیز دوره غیبت را دوره فترت نمی داند زیرا طبق ادعای احمد، در فترت، عقاید منحرف و دین از حقیقت خود دور میشده در حالیکه شیعه ی دوره غیبت کبری همان اعتقادی را دارد که شیعه غیبت صغری داشته و نیز همان عقیده ای را دارد که شیعه عصر حضور داشته. جواب ۶ باز فرض را بر این می گذارد که فترت همان غیبت باشد، اما می گوید دوره فترت رسول خدا با دوره فترت حضرت مهدی علیه السلام فرق می کند زیرا در دوره فترت پیامبر، کلا رسولی نبود ولی در دوره فترت امام علیه السلام امام هست و غائب از نظرها. و اما حدیث فترت اصلا پذیرفته نیست زیرا نه تنها سه راوی مجهول دارد و نه‌ تنها انفراد در مضمون دارد و هیچ حدیث دیگری به این معنا وجود ندارد، که با سه روایت در همان کتاب نعمانی ناسازگار که غیبت را فترت ندانسته اند. و با چشم پوشی از این اشکال، این روایت نسخه دیگری در کافی دارد که طبق آن روشن می شود قیام ایشان با فترت از ائمه خواهد بود نه امامت ایشان تا احمد اشکال کند امامت ایشان که فترت نداشته و بلا فاصله بعد از وفات پدر به فعلیت رسیده است. توضیحات مفصل را می توانید اینجا بخوانید.👇 تلگرام https://t.me/sistanymogtahed/4339 ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احمد الوحید: 🌹🌹🌹🌹🌹 سلام به همگی فعلا از گروه لفت میدم که اگه فردا در اعتراضات لیاقتی بود و کشته شدم اکانتم سیاهی لشکر نباشه پس از اعتراضات اگه عمری باقی بود کانالی می‌زنم به نام (دجال سیستان) و کتب مجتهدسیستانی را نقد می‌کنم ایشان دین را به باد احتمالات گرفته کتب ایشان علاوه بر توجیهات زیاد پر از شاید و ممکنه و احتمال است حتا روایت سلیم را توجیه می‌کند ایشان در کتاب 👇 آیا یمانی اهدی الرایات است پرچم خراسانی را هدایتگرتر می‌داند چون چندتا از یاران قائم با او هستند انگار نه‌انگار که در سپاه سفیانی هم چند نفر از یاران قائم حضور دارند و در یوم الابدال به او می‌پیوندند والسلام علی عبادالله الصالحین 🌹🌹🌹🌹🌹
بسم الله الرحمن الرحیم من به شما دلسوزانه توصیه می کنم به خاطر زاویه های سیاسی با حکومت، دین خود را دستمایه مدعیان دروغین قرار ندهید. نیازی به تاسیس کانال دجال برای رد سخنان این حقیر نیست. می توانید در گروه یا شخصی در فضایی آکنده از محبت و احترام، صرفاً بر اساس منطق، گفتگوی علمی داشته باشید. اینکه این حقیر دین را به باد احتمالات گرفته ام، یک ادعاست. کتب نقد مملو از استدلال و برهان و روشنگریست. اینکه کتب اینجانب پر از شاید و ممکن و احتمالست نیز عطف به ما سبق است. روایت سلیم کدام است که من توجیهش کرده ام؟ روایت خواب را می گویید؟ آن روایت را من توضیح داده ام نه توجیه. بماند که جریان‌ احمد، اصلا کتاب سلیم را معتبر نمی داند. اینکه در سپاه سفیانی چند نفر از یاران قائم حضور دارند در کدام روایت از اهل بیت علیهم السلام آمده؟ توجه شود که متن آن روایت مرسل و دارای نسخه بدل، شیعه هست نه اصحاب، و شیعه ربطی به یاران خاص ندارد. یوم الابدال در کدام حدیث معتبر از اهل بیت علیهم السلام به این معنا آمده است و چه ارتباطی با یاران خاص دارد؟ امیدوارم خداوند متعال دست شما را بگیرد و از منجلابی که در آن گرفتار شده اید بیرون بکشد و کانالی به نام دجال بصره بزنید و کتب کسی را نقد کنید که برای تفرقه در آیین شیعه آمده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6048743936359405533.ogg
51.74M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆│⠂کتاب مهدیان دروغین ◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆ جلسه سی و یکم ❏فصل هشتم مهدیان معاصر عربستان و عراق ◆محمد بن عبد الله قحطانی ۱۴۰۰ ق ◆مدعی سعودی ۲۰۰۱ ◆حرکت جند السماء ◆احمد اسماعیل بصری ◆محمود صرخی ᯓسیدمهدی‌مجتهدسیستانی🎤 ┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6050932054692992463.ogg
24.69M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_ کتاب:اعتبار‌سنجی‌احادیث‌شیعه 💠جلسه(۵۴) از ابتدای پاراگراف سوم ص۵۰۸ تا سه خط مانده به آخر ص۵۱۴ ا◥پیوست اول: بازخوانی دستبردهای اهل غلو: ۳. لوازم پذیرش این دو گزارش ۱' ناتوان شمردن اصحاب در شناخت آموزه های اهل غلو ۲' پذیرش مطلق محتوای کتاب ها ۳' عدم روشنگری امام صادق و امام کاظم علیهما السلام ۴' تاثیرگذاری احادیث جعلی بر فرهنگ شیعه ۵' عدم وجود نسخه سالم از تحریف ۶' عدم عرضه احادیث بر معصومین ۷' نقش پررنگ یونس بن عبد الرحمن در پالایش نگاشته های حدیثی ۸' اتصال سند بسیاری از احادیث به پیامبر صلی الله علیه و آله ۴. ادله نادرست بودن این دو گزارش ۱' همسان نبودن آموزه های اهل غلو با شیعه 🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
4_5764953478354965744.ogg
35.7M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆│⠂کتاب مهدیان دروغین ◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆ جلسه سی و دوم ❏فصل نهم مهدویت در دوره پهلوی و پس از انقلاب ◆فراشی که یک شبه نائب شد ◆تطبیق روایت دولتنا ◆ ᯓسیدمهدی‌مجتهدسیستانی🎤 ┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5769520733692630971.ogg
36.71M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_ کتاب:اعتبار‌سنجی‌احادیث‌شیعه 💠جلسه(۵۵) از سه خط مانده به آخر ص۵۱۴ تا پایان ص۵۳۶ ا◥پیوست اول: بازخوانی دستبردهای اهل غلو: ۴. ادله نادرست بودن این دو گزارش ۲' بررسی محتوا، معیار اصلی قبول کتب ۳‌' موضع گیری امامان در برابر جریان غلو ۴' باور به ولایت و شریعت مداری اصحاب ۵' استقبال گسترده از کتب اصحاب صادقین عليهما السلام ۶' گستردگی فرهنگ عرضه حدیث الف. عرضه حدیث بر معصوم ب. عرضه کتب حدیثی بر معصوم ج. عرضه بر راویان ۷' نقش کم رنگ یونس در میراث حدیثی ۸' اندک بودن روایات متصل به پیامبر نتیجه: مقبول نبودن دو گزارش کشی 🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
مهدیان 33_1.mp3
22.16M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆│⠂کتاب مهدیان دروغین ◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆ جلسه سی و سوم(١) ❏فصل نهم مهدویت در دوره پهلوی و پس از انقلاب ◆ انجمن های مهدیه ◆ ᯓسیدمهدی‌مجتهدسیستانی🎤 ┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
مهدیان 33_2.mp3
22.59M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆│⠂کتاب مهدیان دروغین ◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈ ◆ جلسه سی و سوم(٢) ❏فصل نهم مهدویت در دوره پهلوی و پس از انقلاب ◆ انجمن های مهدیه ◆ ᯓسیدمهدی‌مجتهدسیستانی🎤 ┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا